در این مطلب، ویدئو از پایتون تا Rust. قسمت 1 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:31:14
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:03,480
سلام به همه خوش آمدید
2
00:00:03,480 –> 00:00:05,040
این یک سری ویدیوی جدید
3
00:00:05,040 –> 00:00:07,410
به نام پایتون به زنگ خواهد بود در این
4
00:00:07,410 –> 00:00:09,360
سری از ویدیوها ما قصد داریم زبان
5
00:00:09,360 –> 00:00:10,860
برنامه نویسی جوان و بسیار هیجان انگیز
6
00:00:10,860 –> 00:00:13,380
rust را بررسی کنیم، خواهیم دید که چگونه rust می
7
00:00:13,380 –> 00:00:15,480
تواند به ما در افزایش سرعت برخی از ما کمک کند.
8
00:00:15,480 –> 00:00:18,300
کدهای موجود و آینده پایتون بسیاری موافق بودند که
9
00:00:18,300 –> 00:00:19,770
ویژگی های کلیدی پایتون
10
00:00:19,770 –> 00:00:21,449
سادگی و خوانایی و
11
00:00:21,449 –> 00:00:24,420
قابل حمل بودن است البته بیایید سعی کنیم و ببینیم
12
00:00:24,420 –> 00:00:25,820
که آیا می توانیم همان سادگی و خوانایی مشابه یا مشابه را
13
00:00:25,820 –> 00:00:28,470
از زنگ زدگی
14
00:00:28,470 –> 00:00:31,859
دوباره آن سرعت اجرای باورنکردنی
15
00:00:31,859 –> 00:00:34,800
یک زبان کامپایل شده داشته باشیم، بنابراین در اینجا
16
00:00:34,800 –> 00:00:38,520
وب سایت rust بسیار خوب است، بنابراین در حالی که پایتون یک
17
00:00:38,520 –> 00:00:41,610
زبان همه منظوره شگفت انگیز است و
18
00:00:41,610 –> 00:00:43,620
نوشتن و درک آن بسیار آسان
19
00:00:43,620 –> 00:00:46,110
است، ممکن است زمانی که ما نیاز به
20
00:00:46,110 –> 00:00:48,390
نوشتن الگوریتمی داشته باشیم که نیاز به شکستن
21
00:00:48,390 –> 00:00:50,550
داده های زیادی دارد،
22
00:00:50,550 –> 00:00:52,379
کد پایتون به خوبی نوشته شده باشد، ممکن است بسیار کند باشد. که از چیزی
23
00:00:52,379 –> 00:00:55,680
مانند numpy یا sidon استفاده می کند هنوز هم بسیار
24
00:00:55,680 –> 00:00:58,289
سریع است و احتمالاً برای اکثر موارد کافی است،
25
00:00:58,289 –> 00:01:01,109
اما هنوز همه بررسی هایی که
26
00:01:01,109 –> 00:01:03,809
زبان را مانند pyth تفسیر می کنند.
27
00:01:03,809 –> 00:01:06,270
هنگامی که کد اجرا میشود، کد ما
28
00:01:06,270 –> 00:01:08,670
را بسیار کند میکند، ما به پایتون و کد زنگزدگی در کنار هم نگاه میکنیم و
29
00:01:08,670 –> 00:01:10,890
تلاش
30
00:01:10,890 –> 00:01:12,420
میکنیم تا برخی از
31
00:01:12,420 –> 00:01:15,990
کدهای مربوط به بیو انفورماتیک خود را از پایتون به زنگ بزنیم و در عین حال
32
00:01:15,990 –> 00:01:17,880
سرعت اجرای کد را با
33
00:01:17,880 –> 00:01:19,590
هم مقایسه کنیم. خواهیم دید که
34
00:01:19,590 –> 00:01:22,409
لزوماً نیازی نیست یا مجبور نیستیم
35
00:01:22,409 –> 00:01:25,229
سادگی پایتون را فدای سرعت زنگ زدگی کنیم و
36
00:01:25,229 –> 00:01:27,509
مقداری دیگر برای عملکردی که در پایتون نوشته شده است
37
00:01:27,509 –> 00:01:30,299
در پایتون باقی میماند و فقط
38
00:01:30,299 –> 00:01:33,600
کد سریعتر خود را که در rust بازنویسی شده است فراخوانی میکنیم به این
39
00:01:33,600 –> 00:01:35,040
ترتیب ما سعی میکنیم یک
40
00:01:35,040 –> 00:01:37,740
بهترین نقطه از هر دو زبان روح
41
00:01:37,740 –> 00:01:40,320
مشکلات شرکت Attucks هستند البته
42
00:01:40,320 –> 00:01:42,150
مانند هر کتاب یا دوره ای دارای
43
00:01:42,150 –> 00:01:44,820
پیش نیازهایی است، بنابراین برخی از آنها
44
00:01:44,820 –> 00:01:47,280
دانش پایتون خوبی دارند، فرض می
45
00:01:47,280 –> 00:01:49,560
کنم اگر در کانال من هستید،
46
00:01:49,560 –> 00:01:50,939
مجموعه جعبه ابزار DNA را می شویید و دارید درک
47
00:01:50,939 –> 00:01:55,079
پایه پایتون بسیار خوب از زنگ زدگی،
48
00:01:55,079 –> 00:01:57,149
فرض میکنم شما اینجا
49
00:01:57,149 –> 00:01:58,680
هستید زیرا میدانید که چه کاری را به درستی انجام
50
00:01:58,680 –> 00:02:00,509
میدهید، تفاوت بین
51
00:02:00,509 –> 00:02:02,729
زبان کامپایل شده و تفسیر شده را
52
00:02:02,729 –> 00:02:03,630
درک میکنید. تفاوت بین
53
00:02:03,630 –> 00:02:05,670
54
00:02:05,670 –> 00:02:07,890
زبان تایپ شده به صورت استاتیک و پویا و شما یک ویرایشگر کد دارید که
55
00:02:07,890 –> 00:02:10,440
قبلا پایتون را اجرا می کند و می توانید
56
00:02:10,440 –> 00:02:13,940
rust را نیز به آن اضافه کنید و خوب تجربه
57
00:02:13,940 –> 00:02:16,730
قبلی زبان نوع C سبک C
58
00:02:16,730 –> 00:02:19,040
و تمایل به یادگیری یک
59
00:02:19,040 –> 00:02:21,650
60
00:02:21,650 –> 00:02:23,870
زبان برنامه نویسی سیستم های کامپایل شده و سریع هیجان انگیز است. اگر
61
00:02:23,870 –> 00:02:26,750
نگاهی به وب سایت rust بیندازیم، احتمالاً
62
00:02:26,750 –> 00:02:29,060
این یکی از دوستانه ترین وب سایت ها برای
63
00:02:29,060 –> 00:02:30,860
زبان برنامه نویسی است، اگر
64
00:02:30,860 –> 00:02:32,480
rust را نصب نکرده اید، می توانید به
65
00:02:32,480 –> 00:02:34,400
بخش نصب اینجا بروید و
66
00:02:34,400 –> 00:02:35,930
دستورالعمل های بسیار زیبایی برای همه
67
00:02:35,930 –> 00:02:38,000
سیستم عامل ها در اینجا و سایر موارد داشته باشید.
68
00:02:38,000 –> 00:02:40,190
چیزی که جامعه rust است و این یک
69
00:02:40,190 –> 00:02:42,680
جامعه رسمی در ماتریس است بسیار
70
00:02:42,680 –> 00:02:44,540
شگفتانگیز است اگر شما از آن دسته افرادی
71
00:02:44,540 –> 00:02:46,880
هستید که سعی میکنند rust را یاد بگیرند تا
72
00:02:46,880 –> 00:02:48,410
برخی از کدهای خود را که به زبانهای آهستهتر دیگر نوشته شده است سرعت بخشند،
73
00:02:48,410 –> 00:02:51,290
این انجمن
74
00:02:51,290 –> 00:02:53,090
واقعاً واقعاً خوب است و این یک انجمن
75
00:02:53,090 –> 00:02:56,120
رسمی زنگ است که همیشه می توانید
76
00:02:56,120 –> 00:02:58,610
اینجا را کلیک کنید و تمام
77
00:02:58,610 –> 00:03:01,250
اتاق های دیگر مرتبط با راسل را که در اینجا دارند ببینید خوب
78
00:03:01,250 –> 00:03:04,310
آنها مانند Germa دارند. n اتاق در اینجا فرانسوی
79
00:03:04,310 –> 00:03:06,860
آنها تمام کرده اند آنها برای مبتدیان کامل دارند
80
00:03:06,860 –> 00:03:10,520
موارد جاسازی شده احتمالاً
81
00:03:10,520 –> 00:03:12,470
از برخی مطالب وب برای این انجمن استفاده می کنند
82
00:03:12,470 –> 00:03:15,350
به من کمک زیادی کرد تا rust را یاد بگیرم و
83
00:03:15,350 –> 00:03:18,490
البته من هنوز در حال یادگیری آن هستم خوب است پس
84
00:03:18,490 –> 00:03:23,920
بیایید به ویرایشگر کد در اینجا برویم. آیا
85
00:03:23,920 –> 00:03:26,540
ما می خواهیم پوشه ای را راه اندازی کنیم که در
86
00:03:26,540 –> 00:03:28,430
آن پایتون و rust را
87
00:03:28,430 –> 00:03:32,690
همزمان داشته باشیم و هر دو را اجرا می کنیم بسیار خوب، پس
88
00:03:32,690 –> 00:03:35,150
بیایید پوشه کاری خود را که در آن
89
00:03:35,150 –> 00:03:37,780
کد rust و پایتون داشته باشیم و
90
00:03:37,780 –> 00:03:41,360
آنها را ببینیم. در کنار هم، بنابراین اگر پایتون
91
00:03:41,360 –> 00:03:43,550
به سادگی ایجاد یک فایل PI از هر
92
00:03:43,550 –> 00:03:47,150
پوشه و اجرای آن باشد، rust کمی
93
00:03:47,150 –> 00:03:49,670
پیچیده تر است، اما خیلی خوب
94
00:03:49,670 –> 00:03:52,970
نیست، بنابراین کاری که ما می خواهیم انجام دهیم، من
95
00:03:52,970 –> 00:03:55,160
یک پوشه ایجاد می کنم. من یک ترمینال را باز می کنم،
96
00:03:55,160 –> 00:03:56,840
اما شما می توانید این کار را در فایل اکسپلورر خود انجام دهید
97
00:03:56,840 –> 00:03:58,940
، من می خواهم
98
00:03:58,940 –> 00:04:01,970
جایی را که همه فایل های من آنجا هستند در کار رسانه ای جستجو
99
00:04:01,970 –> 00:04:06,020
کنم و من در لینوکس اوکی هستم، اما دوباره
100
00:04:06,020 –> 00:04:08,030
این واقعا برای ویندوز یا مک تغییر نمی کند.
101
00:04:08,030 –> 00:04:11,420
شما می توانید یک پوشه در اجازه دهید این کار را
102
00:04:11,420 –> 00:04:12,980
در vibe برای Mattox ایجاد کنید زیرا این پوشه
103
00:04:12,980 –> 00:04:14,870
مربوط به انفورماتیک است d حالا میخواهم
104
00:04:14,870 –> 00:04:18,738
این پوشه کاری را برایمان
105
00:04:18,738 –> 00:04:22,850
بسازم، این PI rust را صدا میزنم، میخواهیم سیدی
106
00:04:22,850 –> 00:04:27,169
را در این OK قرار دهیم، بنابراین اولین
107
00:04:27,169 –> 00:04:28,759
پوشه پروژهها کد پایتون خواهد بود و پوشه
108
00:04:28,759 –> 00:04:33,800
دیگر کد پایتون خواهد بود. be
109
00:04:33,800 –> 00:04:36,529
rust برای Python ما یک پوشه
110
00:04:36,529 –> 00:04:38,060
ایجاد کردیم و یک فایل ایجاد می کنیم و فقط آن را از
111
00:04:38,060 –> 00:04:38,419
آنجا
112
00:04:38,419 –> 00:04:40,699
برای زنگ زدگی اجرا می کنیم. ما این کار را
113
00:04:40,699 –> 00:04:42,740
نمی کنیم که از کارگو برای ایجاد یک
114
00:04:42,740 –> 00:04:44,810
پروژه rust استفاده می کنیم، اگر
115
00:04:44,810 –> 00:04:47,779
به عقب برگردید راه مناسبی است. برای زنگ زدن وبسایت و
116
00:04:47,779 –> 00:04:49,759
مرور آموزشهای مقدماتی،
117
00:04:49,759 –> 00:04:51,139
آنها به شما نشان میدهند که چگونه این کار را انجام دهید
118
00:04:51,139 –> 00:04:53,569
و این در واقع یک راه خوب برای
119
00:04:53,569 –> 00:04:55,729
دیدن اینکه آیا زنگ در سیستم شما نصب شده است،
120
00:04:55,729 –> 00:04:58,159
بنابراین ما فقط بار را اجرا میکنیم، به
121
00:04:58,159 –> 00:05:00,759
شما میگوید خوب است. محموله ارسال شده بدون
122
00:05:00,759 –> 00:05:03,800
پارامتر و ما یک
123
00:05:03,800 –> 00:05:06,349
پارامتر جدید را ارسال می کنیم تا یک
124
00:05:06,349 –> 00:05:08,419
پروژه برای ما ایجاد شود، بنابراین
125
00:05:08,419 –> 00:05:12,199
دوباره آن را پاک می کنم، پروژه جدید محموله
126
00:05:12,199 –> 00:05:14,240
و نام پوشه ای که قرار است انجام شود را انجام می
127
00:05:14,240 –> 00:05:16,009
دهیم. فقط rust نامیده شود تا بتوانیم به
128
00:05:16,009 –> 00:05:17,870
راحتی بین پوشه های Rust و Python تفاوت قائل شویم
129
00:05:17,870 –> 00:05:20,060
و من این را پاس می کنم
130
00:05:20,060 –> 00:05:22,490
این پارامتر مطمئن می شود که این
131
00:05:22,490 –> 00:05:25,180
یک پروژه باینری است نه یک پروژه کتابخانه،
132
00:05:25,180 –> 00:05:29,810
خوب است، بنابراین حالا اگر می خواهیم برویم و مگر
133
00:05:29,810 –> 00:05:32,449
اینکه این دو پوشه را ببینیم، پس حالا
134
00:05:32,449 –> 00:05:34,310
بیایید این دو پوشه را در پروژه خود بیاوریم،
135
00:05:34,310 –> 00:05:39,620
پس پوشه باز شود و در
136
00:05:39,620 –> 00:05:42,080
انفورماتیک نقطه کار است. برای من و rust
137
00:05:42,080 –> 00:05:46,909
خوب است، بنابراین در اینجا پوشه ای است که ما به آن می گوییم
138
00:05:46,909 –> 00:05:48,979
PI underscore us اینجاست و
139
00:05:48,979 –> 00:05:51,860
Python و rust
140
00:05:51,860 –> 00:05:54,439
دارد، فوراً یک مشکل کوچک را مشاهده خواهیم کرد، بنابراین اگر به
141
00:05:54,439 –> 00:05:56,870
ساختار پروژه rust در اینجا نگاه کنیم و
142
00:05:56,870 –> 00:05:58,610
کل آن را باز کنیم. یک فایل جهانی که
143
00:05:58,610 –> 00:06:00,409
برای ما ایجاد شده است، بیایید
144
00:06:00,409 –> 00:06:02,569
آن را اجرا کنیم، من از این پسوند اجرای کد استفاده میکنم،
145
00:06:02,569 –> 00:06:03,680
اما
146
00:06:03,680 –> 00:06:06,189
اگر بخواهم این را اجرا کنم،
147
00:06:06,189 –> 00:06:08,659
اساساً چیزی که میبینیم
148
00:06:08,659 –> 00:06:12,589
از پروژه پوشه شکایت میکند، به این موضوع برمیگردیم. ساختار دوباره
149
00:06:12,589 –> 00:06:14,539
به آسانی پایتون نیست که در آن شما می
150
00:06:14,539 –> 00:06:16,069
توانید یک فایل را در هر جایی ایجاد کنید و فقط آن را اجرا کنید.
151
00:06:16,069 –> 00:06:18,490
Russ در مورد
152
00:06:18,490 –> 00:06:21,020
جایی که به دنبال فایل ها می گردد بسیار سختگیر است، بنابراین
153
00:06:21,020 –> 00:06:23,210
به جای وارد کردن کل پوشه ای
154
00:06:23,210 –> 00:06:25,189
که Russ Underscore Pie است که دارای
155
00:06:25,189 –> 00:06:28,250
پایتون است و پروژههای rust در آن ما این
156
00:06:28,250 –> 00:06:30,800
کار را انجام میدهیم، کسانی که قرار است
157
00:06:30,800 –> 00:06:33,770
پوشهها را به فضای کاری
158
00:06:33,770 –> 00:06:36,259
اضافه کنند و این پوشهها را یکی یکی
159
00:06:36,259 –> 00:06:39,469
اضافه میکنیم، بنابراین ابتدا پایتون را اضافه میکنیم و
160
00:06:39,469 –> 00:06:40,950
البته بیایید این
161
00:06:40,950 –> 00:06:45,660
نگهدارنده را در اینجا خلاص کنیم. بنابراین ما پایتون داریم و بیایید
162
00:06:45,660 –> 00:06:47,820
یک پوشه دیگر اضافه کنیم که پروژه Russ ما بود،
163
00:06:47,820 –> 00:06:52,440
خوب است، بنابراین بیایید ببینیم که آیا این کار می کند یا خیر،
164
00:06:52,440 –> 00:06:54,140
اکنون به منبع می رویم و
165
00:06:54,140 –> 00:06:57,690
دوباره آن را اجرا می کنیم تا بتوانیم ببینیم
166
00:06:57,690 –> 00:07:00,180
که این کار می کند ما می بینیم hello
167
00:07:00,180 –> 00:07:02,820
world. به پایتون ما و یک
168
00:07:02,820 –> 00:07:05,070
فایل جدید بسازیم تا بتوانیم همان چیزی را اجرا کنیم که به آن
169
00:07:05,070 –> 00:07:07,320
می گوییم همان وزنی که زنگ
170
00:07:07,320 –> 00:07:10,670
زدگی نامیده می شود.
171
00:07:10,670 –> 00:07:16,610
172
00:07:16,610 –> 00:07:21,180
من پایتون هستم،
173
00:07:21,180 –> 00:07:24,390
اجازه دهید سلام را اجرا کنیم، اما
174
00:07:24,390 –> 00:07:31,580
رشته را در
175
00:07:31,580 –> 00:07:36,210
176
00:07:36,210 –> 00:07:39,210
177
00:07:39,210 –> 00:07:41,280
اینجا تغییر دهید.
178
00:07:41,280 –> 00:07:43,350
179
00:07:43,350 –> 00:07:46,950
تب ها باز می شود ctrl alt N و کد
180
00:07:46,950 –> 00:07:50,160
اجرا شناس اجرا می شود کد شما، بنابراین اگر برای
181
00:07:50,160 –> 00:07:52,710
پایتون پسوند کد اجرا کننده
182
00:07:52,710 –> 00:07:54,810
را که این افزونه
183
00:07:54,810 –> 00:07:57,150
است
184
00:07:57,150 –> 00:07:58,740
نصب می کنید، در ویدیوی راه اندازی ابزار توسعه خود بحث خواهیم کرد که همین الان به آن پیوند
185
00:07:58,740 –> 00:08:01,290
می دهم – اگر ندیده اید،
186
00:08:01,290 –> 00:08:03,780
اجراکننده کد فقط اجازه می دهد شما از ctrl alt n
187
00:08:03,780 –> 00:08:06,900
برای اجرای کد خود استفاده میکنید، بنابراین برای پایتون در
188
00:08:06,900 –> 00:08:08,550
برخی از زبانهای دیگر این کار کاملاً خارج
189
00:08:08,550 –> 00:08:10,590
از کادر است، به همین دلیل است که ما این را داریم
190
00:08:10,590 –> 00:08:13,220
که ctrl alt n است و آن را اجرا میکند و
191
00:08:13,220 –> 00:08:16,410
برای ما یکسان است، اما برای ما باید این کار را انجام
192
00:08:16,410 –> 00:08:19,200
دهیم. دستور execution را در اینجا تغییر دهید بسیار
193
00:08:19,200 –> 00:08:21,540
خوب کار نمی
194
00:08:21,540 –> 00:08:23,280
کند ساختار پوشه را درک نمی کند که
195
00:08:23,280 –> 00:08:25,080
قبلاً دیده بودیم که وقتی
196
00:08:25,080 –> 00:08:28,290
همان نقطه اصلی را اجرا می کردیم شکایت می کرد. RS می تواند
197
00:08:28,290 –> 00:08:31,020
فایل کد منبع اصلی را از یک زیر پوشه
198
00:08:31,020 –> 00:08:35,190
بنابراین من می خواهم
199
00:08:35,190 –> 00:08:37,229
پیکربندی را در توضیحات زیر پست کنم
200
00:08:37,229 –> 00:08:40,909
تا در کد vs خود بتوانید روی f1 ضربه بزنید و
201
00:08:40,909 –> 00:08:44,820
می توانید تنظیمات باز را تایپ کنید ok بنابراین
202
00:08:44,820 –> 00:08:47,760
تنظیمات را در json باز کنید اجازه دهید این را
203
00:08:47,760 –> 00:08:51,600
کوچکتر و کوچکتر کنم تا آنجا این
204
00:08:51,600 –> 00:08:54,210
قسمت بسیار بزرگ است. به نام
205
00:08:54,210 –> 00:08:54,720
206
00:08:54,720 –> 00:08:57,389
نقشه اجرای کد اجرا کننده بزرگ است چون
207
00:08:57,389 –> 00:08:59,129
تمام این زبان ها را دارد، در واقع من
208
00:08:59,129 –> 00:09:02,430
می توانم از شر بسیاری از این زبان ها خلاص شوم، اما
209
00:09:02,430 –> 00:09:05,370
این بخش مهمی است که در اینجا rust است، من می خواهم
210
00:09:05,370 –> 00:09:07,019
دوباره آن را در توضیحات کپی و جایگذاری کنم
211
00:09:07,019 –> 00:09:09,449
تا بتوانید آن را به
212
00:09:09,449 –> 00:09:12,029
نقشه اجرای کد خود اضافه کنید. بتوانید
213
00:09:12,029 –> 00:09:14,490
کد زنگ خود را با
214
00:09:14,490 –> 00:09:16,110
همان دستور پایتون یا هر زبان دیگری اجرا
215
00:09:16,110 –> 00:09:19,230
کنید، بنابراین پس از اینکه مطمئن شدید
216
00:09:19,230 –> 00:09:20,939
که این دو افزونه را نصب
217
00:09:20,939 –> 00:09:23,730
کرده اید و از قسمت پیکربندی برای اجرای
218
00:09:23,730 –> 00:09:25,769
کد خود استفاده کرده اید، می توانید کد ایالات متحده خود را اجرا کنید
219
00:09:25,769 –> 00:09:27,240
. به همان روشی که کد پایتون خود
220
00:09:27,240 –> 00:09:31,079
را با کلید ترکیبی اجرا میکنید و
221
00:09:31,079 –> 00:09:34,949
آماده کار هستید، بنابراین
222
00:09:34,949 –> 00:09:37,199
همانطور که قبل از
223
00:09:37,199 –> 00:09:39,629
اجرای این کدها در کنار هم صحبت کردیم، چه کاری انجام میدهیم
224
00:09:39,629 –> 00:09:41,790
و بیایید از شر همه موارد خلاص شویم. چیزهای غیر ضروری
225
00:09:41,790 –> 00:09:46,139
در اینجا ما هستیم، بنابراین می توانیم
226
00:09:46,139 –> 00:09:49,410
فوراً ببینیم که آنها بسیار شبیه هستند اگر پایتون
227
00:09:49,410 –> 00:09:50,939
واقعاً به تابع اصلی پایتون
228
00:09:50,939 –> 00:09:54,060
یک تابع ورودی نیاز ندارد و
229
00:09:54,060 –> 00:09:56,959
مانند C++ یا جاوا زنگ می زند آنها در واقع به آن نیاز دارند
230
00:09:56,959 –> 00:10:00,750
بنابراین اگر rust را اجرا کنید می توانید ببینید که نشان می دهد
231
00:10:00,750 –> 00:10:03,449
کد کمی بیشتر h قبل از اینکه این
232
00:10:03,449 –> 00:10:05,100
اطلاعات اشکال زدایی است که ما واقعاً به
233
00:10:05,100 –> 00:10:06,360
آن نیاز نداریم و می خواهیم از آن خلاص شویم،
234
00:10:06,360 –> 00:10:08,670
بنابراین به پایتون بسیار نزدیک است،
235
00:10:08,670 –> 00:10:10,559
فقط مواردی است که ما روی آن کار می کنیم
236
00:10:10,559 –> 00:10:13,350
چاپ شده است، چیز دیگری که
237
00:10:13,350 –> 00:10:16,500
بهینه نشده و اشکال زدایی را مورد بحث قرار خواهیم داد. انتشار بیلدها
238
00:10:16,500 –> 00:10:18,180
در آینده، اما در حال حاضر بی ربط است،
239
00:10:18,180 –> 00:10:20,339
بنابراین کاری که میتوانیم انجام دهیم،
240
00:10:20,339 –> 00:10:23,930
میتوانیم به تنظیمات باز f1 خود برگردیم و به
241
00:10:23,930 –> 00:10:27,779
سمت پایین حرکت کنیم که در آن زنگ زدگی وجود دارد و
242
00:10:27,779 –> 00:10:30,870
اجازه دهید این پارامتر را اضافه کنیم که منهای
243
00:10:30,870 –> 00:10:34,589
Q است، یعنی کاملاً کارکرد بار است.
244
00:10:34,589 –> 00:10:37,170
پروژه ما اما ساکت باشید اطلاعات اضافی را چاپ نکنید
245
00:10:37,170 –> 00:10:39,180
و ما می توانیم این را به
246
00:10:39,180 –> 00:10:42,360
باغ وحش اضافه کنیم. اجازه دهید این را ذخیره کنم آن را
247
00:10:42,360 –> 00:10:45,480
ببندم، اجازه دهید دوباره rust را اجرا کنیم و می توانیم
248
00:10:45,480 –> 00:10:47,490
ببینیم که خوب است و یک خط تمیز
249
00:10:47,490 –> 00:10:49,500
است. برای
250
00:10:49,500 –> 00:10:50,639
اجرای پایتون، آن
251
00:10:50,639 –> 00:10:53,639
را به حالت rust برگردانید و اجرا کنید که
252
00:10:53,639 –> 00:10:56,879
بسیار خوب است، حالا ما آماده هستیم تا شروع به
253
00:10:56,879 –> 00:10:59,129
نوشتن کد و اساساً
254
00:10:59,129 –> 00:11:02,579
مقایسه دو زبان کنیم، بنابراین
255
00:11:02,579 –> 00:11:04,559
اولین چاپ ما کار میکند و میتوانیم
256
00:11:04,559 –> 00:11:06,269
فوراً شباهتهای بین آنها را ببینیم، بنابراین
257
00:11:06,269 –> 00:11:08,600
بیایید کار با آن را امتحان کنیم. برخی بسیار
258
00:11:08,600 –> 00:11:11,870
درست است، بنابراین اگر بخواهیم x را
259
00:11:11,870 –> 00:11:16,010
به عنوان مثال 100 انجام دهیم و Y برابر با 1.0 است، بنابراین حالا
260
00:11:16,010 –> 00:11:18,530
بیایید از دستور چاپ خود استفاده کنیم تا ببینیم چگونه
261
00:11:18,530 –> 00:11:19,970
می توانیم این متغیرها را چاپ کنیم، البته
262
00:11:19,970 –> 00:11:23,060
شما می دانید که چگونه از رشته ها استفاده کنید، بنابراین X
263
00:11:23,060 –> 00:11:31,040
این و این باشد. x و y این است، اجازه دهید
264
00:11:31,040 –> 00:11:33,740
این کار را به خوبی اجرا کنیم، بنابراین اکنون سعی می کنیم
265
00:11:33,740 –> 00:11:35,330
همان عملکرد را در
266
00:11:35,330 –> 00:11:37,820
زنگ زدگی تکرار کنیم و باید در یکی از
267
00:11:37,820 –> 00:11:39,940
توابع خود باشیم، فقط یک تابع اصلی
268
00:11:39,940 –> 00:11:43,600
داریم، بنابراین باید ابتدا وارد آن شویم و روشن شویم.
269
00:11:43,600 –> 00:11:53,860
دو متغیر ما بسیار خوب اینجا هستیم
270
00:11:53,860 –> 00:11:58,970
و بیایید سعی کنیم این را چاپ کنیم، بنابراین
271
00:11:58,970 –> 00:12:03,550
قالب بندی در اینجا کمی متفاوت است، بنابراین x
272
00:12:04,270 –> 00:12:10,370
و y دوست دارند که شبیه به python
273
00:12:10,370 –> 00:12:12,950
ها باشد که رشته ها را قالب بندی می کنند، بنابراین یک رشته
274
00:12:12,950 –> 00:12:14,240
وجود دارد و
275
00:12:14,240 –> 00:12:16,520
اگر شما این کار را ندارید، راهی برای قالب بندی رشته وجود دارد. با استفاده از یک رشته F، بنابراین ما
276
00:12:16,520 –> 00:12:18,950
می خواهیم این کار را x و y و البته
277
00:12:18,950 –> 00:12:21,230
نقطه ویرگول انجام دهیم، بیایید ببینیم که آیا همان کار را انجام می دهد یا خیر،
278
00:12:21,230 –> 00:12:22,580
279
00:12:22,580 –> 00:12:26,570
پس دوباره این rust است، این پایتون است و
280
00:12:26,570 –> 00:12:29,750
این دوباره زنگ است، می توانید
281
00:12:29,750 –> 00:12:32,060
فایل پایتون را اینجا ببینید و rust را ببینید. نماد اینجاست،
282
00:12:32,060 –> 00:12:33,890
بنابراین ما بین آنها و شما سوئیچ
283
00:12:33,890 –> 00:12:34,730
خواهیم کرد
284
00:12:34,730 –> 00:12:37,670
بدونید کدومه خداحافظ هی من زنگ زده ام هی من پایتون هستم پیام
285
00:12:37,670 –> 00:12:41,030
روی صفحه درست باشه پس بیایید سعی کنیم
286
00:12:41,030 –> 00:12:43,610
کار دیگری در اینجا انجام دهیم، پس اگر
287
00:12:43,610 –> 00:12:47,120
بخواهیم Y را در اینجا تغییر دهیم Y برابر است،
288
00:12:47,120 –> 00:12:51,440
فرض کنیم Y x منهای 0
289
00:12:51,440 –> 00:12:56,840
انجام دهیم. PI و بیایید
290
00:12:56,840 –> 00:12:59,030
دوباره
291
00:12:59,030 –> 00:13:01,730
آن را چاپ کنیم، خوب، بیایید آن را چاپ کنیم، میتوانیم ببینیم که درست کار میکند،
292
00:13:01,730 –> 00:13:04,130
پس بیایید همین کار را در
293
00:13:04,130 –> 00:13:07,990
زنگ زدگی خود انجام دهیم، در واقع میتوانیم این سالها و
294
00:13:07,990 –> 00:13:09,590
البته نقطه ویرگول را کپی کنیم
295
00:13:09,590 –> 00:13:12,200
و بیایید آن را چاپ کنیم، میتوانیم
296
00:13:12,200 –> 00:13:13,370
فوراً ببینیم که وجود دارد چیزی
297
00:13:13,370 –> 00:13:14,930
اشتباه است، اجازه دهید به این اشاره کنیم و
298
00:13:14,930 –> 00:13:17,210
می گوید نمی توان دو بار به متغیر غیرقابل تغییر اختصاص داد
299
00:13:17,210 –> 00:13:19,760
در این مرحله شما باید
300
00:13:19,760 –> 00:13:21,980
بدانید که تغییرپذیر و غیرقابل تغییر به چه معناست،
301
00:13:21,980 –> 00:13:24,200
بنابراین متغیر غیرقابل تغییر چیزی است که
302
00:13:24,200 –> 00:13:25,790
یک بار اینجا اعلام می کنید و نمی توانید
303
00:13:25,790 –> 00:13:27,950
آن را در سراسر کد و متغیر تغییرپذیر تغییر دهید.
304
00:13:27,950 –> 00:13:30,320
این چیزی است که می توانید تغییر دهید، بنابراین اینجا در
305
00:13:30,320 –> 00:13:32,390
پایتون بسیار آسان است، ما فقط x
306
00:13:32,390 –> 00:13:34,280
و y را مشخص می کنیم و می توانیم آن را در طول برنامه تغییر دهیم
307
00:13:34,280 –> 00:13:36,260
، اما در اینجا باید
308
00:13:36,260 –> 00:13:37,760
مطمئن شویم که اگر می خواهیم آن را در برنامه خود تغییر
309
00:13:37,760 –> 00:13:39,290
دهیم، باید یک کلمه کلیدی mute را مشخص کنیم.
310
00:13:39,290 –> 00:13:41,540
بنابراین ما spe مشخص کنید که اینجا و
311
00:13:41,540 –> 00:13:42,380
مشکل برطرف می شود،
312
00:13:42,380 –> 00:13:45,890
بیایید سعی کنیم این را در اینجا چاپ کنیم، ما برویم
313
00:13:45,890 –> 00:13:48,830
، پس همین کد است،
314
00:13:48,830 –> 00:13:51,470
بیایید دوباره پایتون را اجرا کنیم، بله
315
00:13:51,470 –> 00:13:54,620
دقیقاً به همان صورت، پس چطور است که به
316
00:13:54,620 –> 00:13:56,840
برخی از دستورات if نگاه کنیم تا بدانیم که اگر
317
00:13:56,840 –> 00:14:01,010
برای مثال Y کمتر از X است و بیایید
318
00:14:01,010 –> 00:14:03,110
البته از یک چاپ استفاده کنیم و از رشته های افزودن خود استفاده کنیم
319
00:14:03,110 –> 00:14:08,480
، تفاوت بین x
320
00:14:08,480 –> 00:14:12,020
و y است و ما می توانیم این کار را انجام دهیم، فرض
321
00:14:12,020 –> 00:14:14,720
کنید X منهای y شما چیست و بیایید این را
322
00:14:14,720 –> 00:14:17,330
اجرا کنیم، بنابراین بیایید اکنون سعی کنیم آن را
323
00:14:17,330 –> 00:14:18,980
تکرار کنیم. همان عملکرد و
324
00:14:18,980 –> 00:14:21,080
زنگ زدگی را خواهید دید که اگر دستورات
325
00:14:21,080 –> 00:14:25,450
بسیار شبیه هستند، بله، چرا دیشب X است،
326
00:14:25,450 –> 00:14:27,560
اما ما باید از این بریس های فرفری
327
00:14:27,560 –> 00:14:29,780
استفاده
328
00:14:29,780 –> 00:14:31,340
کنیم و البته از این عبارت چاپی برای چاپ
329
00:14:31,340 –> 00:14:32,960
همان پیامی که قرار است استفاده کنیم، استفاده خواهیم کرد.
330
00:14:32,960 –> 00:14:35,840
اجازه دهید از این رشته ای که
331
00:14:35,840 –> 00:14:42,140
قبلاً در پایتون داریم استفاده کنیم خوب است، بنابراین این
332
00:14:42,140 –> 00:14:44,090
و البته می توانیم انجام دهیم که باید
333
00:14:44,090 –> 00:14:47,870
این قالب بندی را در اینجا انجام دهیم و X منهای
334
00:14:47,870 –> 00:14:50,540
y را انجام دادیم و بیایید این را
335
00:14:50,540 –> 00:14:52,310
بدون نگاه کردن به این اجرا کنیم. می توانید ببینید
336
00:14:52,310 –> 00:14:53,990
که برخی وجود دارد شکایات در اینجا وجود دارد، بنابراین
337
00:14:53,990 –> 00:14:56,420
اکنون وقتی آن را اجرا می کنیم، می بینیم که
338
00:14:56,420 –> 00:14:58,280
از انواع مختلف شکایت می کند، بنابراین
339
00:14:58,280 –> 00:15:00,800
Y یک شناور است زیرا یک نقطه صفر دارد
340
00:15:00,800 –> 00:15:04,040
و X 100 است که یک عدد صحیح است،
341
00:15:04,040 –> 00:15:06,500
این یک زبان تایپ شده ایستا است.
342
00:15:06,500 –> 00:15:09,140
پیوند به توضیحی در
343
00:15:09,140 –> 00:15:10,370
مورد تفاوت
344
00:15:10,370 –> 00:15:11,600
زبانهای تایپشده بهصورت ایستا و پویا، اگر
345
00:15:11,600 –> 00:15:13,010
مطمئن نیستید که چه هستند، اما
346
00:15:13,010 –> 00:15:15,110
اگر اینجا هستید، میدانید که این زبانها هستند، بنابراین
347
00:15:15,110 –> 00:15:18,260
100.0 را رها کنید که سادهترین راه برای
348
00:15:18,260 –> 00:15:20,770
تبدیل آن به یک شناور است و دوباره آن را اجرا کنید
349
00:15:20,770 –> 00:15:23,090
و اکنون میبینیم که
350
00:15:23,090 –> 00:15:24,590
همان نتیجه پی را میگیریم، اجازه دهید به پایتون
351
00:15:24,590 –> 00:15:28,970
برگردیم، آن را دوباره اجرا کنیم تا زنگ بزند و خوب اجراش کنیم، حالا
352
00:15:28,970 –> 00:15:31,670
که if معمولی ما کار میکند، بیایید سعی کنیم
353
00:15:31,670 –> 00