در این مطلب، ویدئو مقدمه ای بر گرافیک لاک پشت پایتون 3 در اوبونتو 18.04 و ویندوز 10 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:25
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,290 –> 00:00:02,429
بسیار خوب، این یک
2
00:00:02,429 –> 00:00:05,430
معرفی سریع برای گرافیک لاک پشت خواهد بود، این یک
3
00:00:05,430 –> 00:00:06,960
برنامه گرافیکی دو بعدی است
4
00:00:06,960 –> 00:00:10,920
که توسط پایتون استفاده می شود.
5
00:00:10,920 –> 00:00:14,400
6
00:00:14,400 –> 00:00:15,480
یک bun
7
00:00:15,480 –> 00:00:16,830
– اما همچنین میخواهم به شما نشان دهم که چگونه این کار
8
00:00:16,830 –> 00:00:17,760
را در ویندوز 10 انجام دهید،
9
00:00:17,760 –> 00:00:21,180
بنابراین در یک bun – وقتی
10
00:00:21,180 –> 00:00:24,630
پایتون 3 را نصب میکنید، یک کتابخانه مورد نیاز برای
11
00:00:24,630 –> 00:00:26,699
کل گرافیکها وجود دارد که به
12
00:00:26,699 –> 00:00:29,760
طور پیشفرض آن کتابخانه tkinter
13
00:00:29,760 –> 00:00:33,329
نصب نشده است و برای نصب آن، شما باید آن را نصب کنید. دستور را در
14
00:00:33,329 –> 00:00:36,590
خط فرمان sudo apt-get install
15
00:00:36,590 –> 00:00:46,230
python 3 – TK ok تایپ کنید، پس اکنون
16
00:00:46,230 –> 00:00:49,649
که نصب شده است، اگر پایتون 3 را روی
17
00:00:49,649 –> 00:00:52,289
ویندوز یا سیستم عامل مک نصب کنید، به طور پیش فرض نصب شده است
18
00:00:52,289 –> 00:00:53,610
و نیازی به انجام این
19
00:00:53,610 –> 00:00:58,739
مرحله اضافی ندارید. بنابراین اینجا در اوبونتو
20
00:00:58,739 –> 00:01:01,079
من یک خط فرمان باز دارم،
21
00:01:01,079 –> 00:01:03,120
میخواهم به دسکتاپ خود بروید و
22
00:01:03,120 –> 00:01:05,820
ویرایشگر متن پیشفرض را در اوبونتو باز
23
00:01:05,820 –> 00:01:07,590
میکنم که G edit نام دارد و میخواهم
24
00:01:07,590 –> 00:01:13,619
یک فایل به نام intro ایجاد کنم. بنابراین
25
00:01:13,619 –> 00:01:17,180
ویرایشگر متن پیشفرض
26
00:01:17,549 –> 00:01:21,060
و گرافیک پیشفرض لاک پشت را باز میکند
27
00:01:21,060 –> 00:01:23,850
برنامه شما همیشه باید دو کار را انجام دهید
28
00:01:23,850 –> 00:01:24,860
29
00:01:24,860 –> 00:01:32,420
لاک پشت را وارد کنید و سپس لاک پشت انجام شد و
30
00:01:32,420 –> 00:01:34,920
این یک فراخوانی تابع است، بنابراین شما نیاز به
31
00:01:34,920 –> 00:01:37,439
پرانتز چپ و راست دارید، بنابراین من می توانم
32
00:01:37,439 –> 00:01:39,450
این فایل را ذخیره کنم و می بینیم که وقتی
33
00:01:39,450 –> 00:01:42,030
فایل را ذخیره کردم روی دسکتاپ من ظاهر می شود که خوب
34
00:01:42,030 –> 00:01:45,149
است. میخواهم این را ببندم و وقتی
35
00:01:45,149 –> 00:01:46,830
در آینده این را ویرایش کنم، به
36
00:01:46,830 –> 00:01:49,409
ویرایشگر متن مورد علاقهام که Adam است
37
00:01:49,409 –> 00:01:51,119
میروم، اما میخواستم به شما نشان دهم که چگونه از G
38
00:01:51,119 –> 00:01:53,729
edit برای شروع خوب استفاده کنید تا ما روی
39
00:01:53,729 –> 00:01:55,649
دسکتاپ خود باشیم و ما میتوانیم این
40
00:01:55,649 –> 00:02:03,119
برنامه را با دستور مقدمه پایتون 3 اجرا
41
00:02:03,119 –> 00:02:06,000
کنیم، بنابراین میبینیم پنجرهای باز میشود که
42
00:02:06,000 –> 00:02:09,389
بوم گرافیکی لاکپشت اوکی است و
43
00:02:09,389 –> 00:02:11,430
واقعاً در اینجا هیچ اتفاقی نمیافتد،
44
00:02:11,430 –> 00:02:12,930
فقط دو خط کد داریم، بنابراین
45
00:02:12,930 –> 00:02:16,340
میتوانیم آن پنجره را ببندیم و برنامه خارج میشود،
46
00:02:16,340 –> 00:02:18,870
بنابراین حالا من. می خواهم ویرایشگر متن Adam را
47
00:02:18,870 –> 00:02:20,580
در مکان فعلی من
48
00:02:20,580 –> 00:02:27,239
که دسکتاپ است باز کنم و در اینجا می بینیم که
49
00:02:27,239 –> 00:02:31,739
فایل وارد کننده لاک پشت لاک پشت خود را داریم که این کار را انجام داده
50
00:02:31,739 –> 00:02:36,450
است تا یک لاک پشت ایجاد کند.
51
00:02:36,450 –> 00:02:38,220
نام متغیری را که قرار است آن را مال خودم صدا کنم
52
00:02:38,220 –> 00:02:42,030
سحر و من قصد دارم به
53
00:02:42,030 –> 00:02:44,400
مدو ارجاع دهم le turtle که من وارد کردم و در
54
00:02:44,400 –> 00:02:47,010
آن ماژول کلاسی به
55
00:02:47,010 –> 00:02:51,959
نام turtle تعریف شده است و وقتی
56
00:02:51,959 –> 00:02:53,250
آن کلاس را با پرانتز چپ و راست نمونهسازی
57
00:02:53,250 –> 00:02:56,130
میکنم، یک شی لاک پشت ایجاد میکند
58
00:02:56,130 –> 00:02:58,109
و میخواهم آن را در
59
00:02:58,109 –> 00:03:00,989
متغیر من به نام dawn the dawn ذخیره کنم.
60
00:03:00,989 –> 00:03:03,209
نام لاک پشت من، بنابراین من می خواهم
61
00:03:03,209 –> 00:03:04,680
این فایل را ذخیره کنم و می خواهم آن را در پایتون 3 اجرا کنم،
62
00:03:04,680 –> 00:03:07,310
63
00:03:10,090 –> 00:03:13,459
اکنون این شخصیت کوچک را در
64
00:03:13,459 –> 00:03:16,340
وسط صفحه خود می بینیم که لاک پشت ما است
65
00:03:16,340 –> 00:03:18,319
و ما او را زیاد خواهیم دید.
66
00:03:18,319 –> 00:03:22,689
همه چیز را درست
67
00:03:22,689 –> 00:03:26,030
بکشید بنابراین به طور کلی تنظیماتی وجود دارد
68
00:03:26,030 –> 00:03:30,439
که باید هنگام شروع یک
69
00:03:30,439 –> 00:03:32,629
برنامه گرافیکی لاک پشت انجام دهید و سپس
70
00:03:32,629 –> 00:03:35,469
نقاشی واقعی دارید که خوب انجام می شود،
71
00:03:35,469 –> 00:03:39,739
بنابراین
72
00:03:39,739 –> 00:03:42,019
اگر متوجه
73
00:03:42,019 –> 00:03:44,900
شخصیت لاک پشت روی بوم ما شدید، بیایید برای شروع چیز جالبی بکشیم. در
74
00:03:44,900 –> 00:03:46,430
واقع یک فلش بود و به سمت راست اشاره شده بود
75
00:03:46,430 –> 00:03:49,459
، بنابراین او یک جهت دارد، بنابراین می
76
00:03:49,459 –> 00:03:55,609
توانم بگویم سپیده دم به جلو 100 و او
77
00:03:55,609 –> 00:03:58,730
100 پیکسل جلو می رود، می توانم بگویم انجام شد نقطه
78
00:03:58,730 –> 00:04:03,409
چپ 90 و او 90 درجه به چپ خواهد چرخید،
79
00:04:03,409 –> 00:04:09,950
سپس می توانم بگویم انجام شد به جلو. 100 و بعد
80
00:04:09,950 –> 00:04:12,919
ما 100 پیکسل به جلو می رویم و
81
00:04:12,919 –> 00:04:16,599
سپس آخرین مرحله پاک کردن است،
82
00:04:17,269 –> 00:04:19,668
بنابراین شما به نوعی این بخش ها را
83
00:04:19,668 –> 00:04:23,870
در کد خود دارید، پس بیایید این را ذخیره کنیم و ببینیم
84
00:04:23,870 –> 00:04:29,720
چه چیزی را رسم می کنیم خوب است، بنابراین ما ترسیم کردیم،
85
00:04:29,720 –> 00:04:31,880
100 پیکسل جلو رفتیم، 90 درجه سمت چپ را می
86
00:04:31,880 –> 00:04:35,360
چرخانیم و 100 پیکسل به جلو رفت
87
00:04:35,360 –> 00:04:40,520
خیلی خوب است، حالا فرض کنید می
88
00:04:40,520 –> 00:04:44,150
خواهیم عرض پین خود را تغییر دهیم،
89
00:04:44,150 –> 00:04:47,330
بنابراین لاک پشت دان هر بار که
90
00:04:47,330 –> 00:04:49,150
به جلو حرکت می کند یک سنجاق دارد
91
00:04:49,150 –> 00:04:51,169
که زمین را می کشد و هر جا که
92
00:04:51,169 –> 00:04:54,500
حرکت می کند پشت سرش خط می کشد. بسیار خوب، بنابراین
93
00:04:54,500 –> 00:04:57,409
من می توانم اندازه پین را تغییر دهم، می توانم بگویم ان
94
00:04:57,409 –> 00:05:03,319
ازه Don 10 و می توانم آن را به عنوان مثال روی 5 تنظیم کن
95
00:05:03,319 –> 00:05:10,030
و می توانم بگویم Don dot M در رنگ و م
96
00:05:10,030 –> 00:05:16,490
توانم آن را روی حلقه تنظیم کنم و این با
97
00:05:16,490 –> 00:05:19,630
د یک مقدار رشته باشد، بن
98
00:05:20,660 –> 00:05:23,490
براین تغییر دادم عرض پین من به پنج
99
00:05:23,490 –> 00:05:26,280
پیکسل و رنگ آبی پین من
100
00:05:26,280 –> 00:05:31,560
خوب است، بیایید به عقب برگردیم و اجرا کنیم و می
101
00:05:31,560 –> 00:05:34,830
بینیم که خیلی سریع اجرا می شود اکنون تقریباً بلافاصله شروع به
102
00:05:34,830 –> 00:05:36,360
کشیدن می کند، ممکن است
103
00:05:36,360 –> 00:05:38,449
بخواهید کمی مکث کنید،
104
00:05:38,449 –> 00:05:40,560
خوب اگر می خواهید برای یک مکث کوچک
105
00:05:40,560 –> 00:05:46,349
می توانید زمان و سپس قبل از شما وارد کنید
106
00:05:46,349 –> 00:05:49,259
شروع به کشیدن هر چیزی کنید که می توانید بگویید زمان
107
00:05:49,259 –> 00:05:53,460
خواب و فقط یک
108
00:05:53,460 –> 00:05:55,889
ثانیه مکث کنید قبل از اینکه
109
00:05:55,889 –> 00:05:59,370
هر چیزی را شروع کنید به این ترتیب می توانید
110
00:05:59,370 –> 00:06:00,930
از ابتدا تا انتها ببینید که لاک پشت
111
00:06:00,930 –> 00:06:02,970
همه چیز را درست می کشد به طوری که فقط یک
112
00:06:02,970 –> 00:06:05,550
مکث کوچک خوب در آنجا ایجاد می کند. بنابراین کاری که
113
00:06:05,550 –> 00:06:07,620
میخواهیم انجام دهیم این است که
114
00:06:07,620 –> 00:06:10,889
یک مربع بکشیم و مربع
115
00:06:10,889 –> 00:06:14,370
200 پیکسل در 200 پیکسل باشد و
116
00:06:14,370 –> 00:06:16,909
مربع را با رنگ قرمز پر
117
00:06:16,909 –> 00:06:19,259
کنیم و میخواهیم آن را با یک
118
00:06:19,259 –> 00:06:24,240
خط آبی پنج پیکسلی درست مانند این طرح کنید، بنابراین
119
00:06:24,240 –> 00:06:25,979
به خاطر داشته باشید که ما هنوز لاک پشت خود را
120
00:06:25,979 –> 00:06:28,349
اینجا داریم و او همچنان رو به بالا است، بنابراین ما
121
00:06:28,349 –> 00:06:29,729
می خواهیم آنها را به سمت چپ بچرخانیم و
122
00:06:29,729 –> 00:06:32,159
سپس به اینجا بیاییم 200 پیکسل به
123
00:06:32,159 –> 00:06:34,919
سمت چپ بپیچند. 200 پیکسل به جلو بچرخید به
124
00:06:34,919 –> 00:06:37,620
سمت چپ بروید 200 پیکسل به جلو و سپس
125
00:06:37,620 –> 00:06:40,169
به سمت چپ بپیچید و 100
126
00:06:40,169 –> 00:06:42,990
پیکسل به جلو بروید تا به اینجا برگردید بسیار خوب، بنابراین این
127
00:06:42,990 –> 00:06:45,930
چیزی است که در مرحله بعد تایپ می
128
00:06:45,930 –> 00:06:48,570
کنیم، بوم را می بندیم و کد خود را بالا می آوریم
129
00:06:48,570 –> 00:06:51,199
130
00:06:51,460 –> 00:06:57,160
و ما فقط 90 را به سمت چپ رفتهایم و این
131
00:06:57,160 –> 00:07:00,840
بار دان 200 پیکسل میرود به
132
00:07:00,840 –> 00:07:03,840
جلو
133
00:07:07,590 –> 00:07:12,480
رفتیم و میخواهیم این کار را دو سه و چهار
134
00:07:12,480 –> 00:07:14,430
بار انجام دهیم و این آخرین بار فقط
135
00:07:14,430 –> 00:07:17,760
100 بالا میرویم، خوب پس به یاد داشته باشید که
136
00:07:17,760 –> 00:07:20,340
از وسط صفحه شروع میکنیم و
137
00:07:20,340 –> 00:07:24,180
100 پیکسل جلو میرویم و
138
00:07:24,180 –> 00:07:26,220
وقتی بالا میرویم 90 درجه به چپ میچرخیم. 100 پیکسل بنابراین
139
00:07:26,220 –> 00:07:27,810
باید در گوشه سمت راست بالای مربع خود باشیم
140
00:07:27,810 –> 00:07:33,840
سپس 90 درجه به چپ
141
00:07:33,840 –> 00:07:36,389
بپیچیم و 200 به چپ 9
142
00:07:36,389 –> 00:07:38,639
درجه برای 200 چپ 90 درجه به جلو
143
00:07:38,639 –> 00:07:42,720
200 چپ 90 درجه و 100 جلو برویم که
144
00:07:42,720 –> 00:07:44,430
باید ما را به سمت راست هدایت کند. وسط
145
00:07:44,430 –> 00:07:47,550
بوم، جایی که شروع کردیم به کشیدن
146
00:07:47,550 –> 00:07:49,229
مربع نه دقیقاً در وسط
147
00:07:49,229 –> 00:07:53,130
بوم، خوب پس من ذخیره نکردم، اجازه دهید
148
00:07:53,130 —