در این مطلب، ویدئو نحوه ساخت ربات های پیشرفته تشخیص تصویر با استفاده از پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:01
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,320 –> 00:00:02,000
سلام، امروز به شما یاد
2
00:00:02,000 –> 00:00:03,600
خواهم داد که چگونه چند ربات بسازید، ما نحوه ساخت
3
00:00:03,600 –> 00:00:05,520
یک تله اسپات ساده پیانو را توضیح خواهیم داد، چگونه یک
4
00:00:05,520 –> 00:00:07,520
ربات تقویت کننده هدف بسازید که می تواند یک شی را ردیابی
5
00:00:07,520 –> 00:00:09,679
کند، بنابراین بیایید مرحله اول
6
00:00:09,679 –> 00:00:11,599
دانلود پایتون را شروع کنیم و فراموش نکنید که بررسی کنید
7
00:00:11,599 –> 00:00:14,400
چک باکس افزودن به مسیر هنگام نصب
8
00:00:14,400 –> 00:00:15,839
مرحله دو، کنسول را با
9
00:00:15,839 –> 00:00:17,440
امتیازات مدیر باز کنید و
10
00:00:17,440 –> 00:00:18,960
دستورات زیر را اجرا کنید، می توانید آنها را
11
00:00:18,960 –> 00:00:20,080
در توضیحات ویدیو بیابید،
12
00:00:20,080 –> 00:00:21,840
اینها همه کتابخانه های پایتون هستند که ما
13
00:00:21,840 –> 00:00:23,439
در طول آموزش از آنها استفاده می
14
00:00:23,439 –> 00:00:24,720
کنیم، توضیح می دهم که آنها چه کاری انجام می دهند. کمی بیشتر
15
00:00:24,720 –> 00:00:26,800
وارد مرحله سوم ویدیو شوید، اکنون که
16
00:00:26,800 –> 00:00:28,480
این تنظیمات را کامل کرده ایم، یک
17
00:00:28,480 –> 00:00:30,080
پوشه جدید ایجاد کنید و یک فایل متنی به نام
18
00:00:30,080 –> 00:00:31,199
bot.py ایجاد
19
00:00:31,199 –> 00:00:32,558
کنید، می توانید آن را به هر چیزی که می خواهید نامگذاری کنید تا
20
00:00:32,558 –> 00:00:34,000
زمانی که با پسوند dot py تمام
21
00:00:34,000 –> 00:00:34,880
22
00:00:34,880 –> 00:00:36,399
شود، اکنون قسمت جالب شروع می شود. از
23
00:00:36,399 –> 00:00:38,239
آموزش، روی فایل پایتون جدید ایجاد شده خود کلیک راست کنید
24
00:00:38,239 –> 00:00:40,239
ویرایش با ویرایش غیرفعال با
25
00:00:40,239 –> 00:00:42,480
غیرفعال و آن را در ویرایشگر کد قرار
26
00:00:42,480 –> 00:00:44,399
27
00:00:44,399 –> 00:00:45,920
28
00:00:45,920 –> 00:00:46,640
29
00:00:46,640 –> 00:00:48,719
دهید. کاشی های پیانو را به صورت آنلاین پیدا کنید این یکی
30
00:00:48,719 –> 00:00:49,680
باید
31
00:00:49,680 –> 00:00:51,520
برای این بازی انجام دهید، ما چهار ردیف داریم که
32
00:00:51,520 –> 00:00:53,199
مربع های سیاه از هر ردیف پایین می آیند،
33
00:00:53,199 –> 00:00:53,840
34
00:00:53,840 –> 00:00:55,600
سریع ترین و ساده ترین راه برای
35
00:00:55,600 –> 00:00:57,680
این بازی این است که یک پیکسل
36
00:00:57,680 –> 00:00:58,800
از هر ردیف
37
00:00:58,800 –> 00:01:00,640
را بررسی کنیم، بررسی می کنیم که آیا آن پیکسل است یا خیر. سیاه است و
38
00:01:00,640 –> 00:01:02,480
اگر اینطور است، ما روی آن کلیک می کنیم،
39
00:01:02,480 –> 00:01:04,400
بنابراین ابتدا باید مقدار rgb سیاه را بدانیم
40
00:01:04,400 –> 00:01:06,479
که رنگ کاشی
41
00:01:06,479 –> 00:01:07,040
برای این کار
42
00:01:07,040 –> 00:01:08,640
است، با فشار دادن
43
00:01:08,640 –> 00:01:10,880
windows search python و باز کردن
44
00:01:10,880 –> 00:01:13,600
write import pi auto gui و سپس pi، یک پوسته پایتون جدید باز کنید.
45
00:01:13,600 –> 00:01:15,280
نقطه خودکار gui dot
46
00:01:15,280 –> 00:01:17,280
صفحه نمایش موقعیت ماوس پوسته
47
00:01:17,280 –> 00:01:18,960
پیکسلی را که به آن اشاره می کنید نشان می دهد و
48
00:01:18,960 –> 00:01:20,960
مقدار rgb آن
49
00:01:20,960 –> 00:01:23,040
روی هر قسمت سیاه صفحه نمایشگر قرار
50
00:01:23,040 –> 00:01:24,960
می گیرد و می توانید رنگ سیاه صفر
51
00:01:24,960 –> 00:01:25,360
قرمز
52
00:01:25,360 –> 00:01:27,759
صفر سبز و صفر آبی به پوسته برگردید.
53
00:01:27,759 –> 00:01:28,960
و ctrl
54
00:01:28,960 –> 00:01:32,000
c را فشار دهید تا از اجرای آن جلوگیری شود، اکنون میخواهیم
55
00:01:32,000 –> 00:01:34,479
موقعیت افقی x ak را
56
00:01:34,479 –> 00:01:35,680
برای هر ردیف مشخص
57
00:01:35,680 –> 00:01:37,520
کنیم، پوسته پایتون را دوباره باز کنید و
58
00:01:37,520 –> 00:01:39,920
import pioto gui را تایپ کنید و سپس راهنمای خودکار پرداخت را
59
00:01:39,920 –> 00:01:42,000
در صفحه نمایش بیشترین موقعیت را
60
00:01:42,000 –> 00:01:44,320
روی یک سوم دوم و
61
00:01:44,320 –> 00:01:45,040
f قرار دهید. ردیف ما
62
00:01:45,040 –> 00:01:46,880
به پوسته برگردید و دادهها را
63
00:01:46,880 –> 00:01:48,320
از هر ردیف مربوطه کپی کنید،
64
00:01:48,320 –> 00:01:50,479
ما فقط از یک موقعیت عمودی y استفاده
65
00:01:50,479 –> 00:01:52,640
خواهیم کرد، بنابراین من مقدار خود را روی 400 قرار میدهم
66
00:01:52,640 –> 00:01:54,479
که تقریباً وسط بازی است
67
00:01:54,479 –> 00:01:58,079
برای من پیکسل خانه اول x 597 است.
68
00:01:58,079 –> 00:02:01,040
دوم x 676 و غیره برای شما متفاوت خواهد بود،
69
00:02:01,040 –> 00:02:03,280
اما نگران نباشید
70
00:02:03,280 –> 00:02:05,600
فایل pod.pi را باز کنید، دو راه
71
00:02:05,600 –> 00:02:07,520
برای انجام یک کلیک وجود دارد، اولی استفاده از
72
00:02:07,520 –> 00:02:09,440
تابع pyota go i click که به نظر می رسد
73
00:02:09,440 –> 00:02:10,639
74
00:02:10,639 –> 00:02:12,400
منفی این است. این است که
75
00:02:12,400 –> 00:02:14,319
بسیار کند است، بنابراین در عوض ما از api win32 استفاده می کنیم
76
00:02:14,319 –> 00:02:16,239
که
77
00:02:16,239 –> 00:02:18,800
برای انجام این کار بسیار سریعتر اجرا می شود،
78
00:02:18,800 –> 00:02:20,640
اسکریپت را با ایجاد یک تابع کلیک شروع می کنیم،
79
00:02:20,640 –> 00:02:21,200
80
00:02:21,200 –> 00:02:23,840
بنابراین از کتابخانه api win32 استفاده می کند
81
00:02:23,840 –> 00:02:25,440
تا ماوس را به موقعیت xy
82
00:02:25,440 –> 00:02:27,680
با فشار دادن مکث مکان نما تنظیم کنید.
83
00:02:27,680 –> 00:02:30,560
با نگه داشتن 0.01 ثانیه و رها کردن
84
00:02:30,560 –> 00:02:32,879
، تاخیر 0.01 ثانیه را می خواهیم زیرا
85
00:02:32,879 –> 00:02:34,959
کلیک ها گاهی اوقات اجرا نمی شوند اگر
86
00:02:34,959 –> 00:02:36,480
خیلی سریع کلیک کنید،
87
00:02:36,480 –> 00:02:38,800
ما می نویسیم در حالی که صفحه کلید فشار می دهد q
88
00:02:38,800 –> 00:02:40,080
مساوی نادرست است.
89
00:02:40,080 –> 00:02:41,920
90
00:02:41,920 –> 00:02:43,840
91
00:02:43,840 –> 00:02:45,360
down و false اگر اینطور نیست،
92
00:02:45,360 –> 00:02:47,120
ما از این برای متوقف کردن ربات استفاده
93
00:02:47,120 –> 00:02:49,200
می کنیم، زمانی که می خواهیم آن را متوقف کنیم
94
00:02:49,200 –> 00:02:50,959
بسیار خوب، بنابراین اکنون کاری که ما انجام می دهیم این است که
95
00:02:50,959 –> 00:02:53,440
مقدار rgb اولین ردیف های پیکسل را بررسی
96
00:02:53,440 –> 00:02:55,840
کنیم تا این کار را انجام دهیم، از if pi خودکار استفاده می کنیم. پیکسل gui dot
97
00:02:55,840 –> 00:02:58,080
و سپس مکان پیکسل شما
98
00:02:58,080 –> 00:03:00,959
0 برابر با 0 است، این
99
00:03:00,959 –> 00:03:03,640
مقدار rgb پیکسل واقع در x
100
00:03:03,640 –> 00:03:06,720
597 را برمی گرداند و y 400 صفر
101
00:03:06,720 –> 00:03:08,640
را برای مقدار r بررسی می کند، در حالی که اگر
102
00:03:08,640 –> 00:03:10,239
قرار بود صفر را به یک تغییر دهید، این مقدار
103
00:03:10,239 –> 00:03:11,120
را بررسی می کند. مقدار g
104
00:03:11,120 –> 00:03:12,720
و اگر بخواهید آن را برای دو تغییر دهید
105
00:03:12,720 –> 00:03:14,560
، مقدار b را بررسی می کند،
106
00:03:14,560 –> 00:03:16,000
107
00:03:16,000 –> 00:03:18,560
در مورد ما نیازی به بررسی بیش از یک نیست، بنابراین مقدار r کافی است
108
00:03:18,560 –> 00:03:20,480
اکنون که اسکریپت می تواند بگوید چه زمانی
109
00:03:20,480 –> 00:03:22,159
پیکسل سیاه است.
110
00:03:22,159 –> 00:03:23,519
وقتی این کار را انجام داد، بلافاصله روی آن
111
00:03:23,519 –> 00:03:25,120
کلیک کنید، تابع کلیکی را که ایجاد کردیم صدا می زنیم
112
00:03:25,120 –> 00:03:26,879
و آن را روی موقعیت کاشی اول کلیک می کنیم
113
00:03:26,879 –> 00:03:27,760
114
00:03:27,760 –> 00:03:29,680
که همان موقعیتی است که اسکن کردیم
115
00:03:29,680 –> 00:03:31,040
، این کار را با نوشتن کلیک انجام می دهیم
116
00:03:31,040 –> 00:03:32,879
و سپس موقعیت پیکسل شما خوب است،
117
00:03:32,879 –> 00:03:34,640
بنابراین این روند را برای سه مورد باقی مانده تکرار کنید.
118
00:03:34,640 –> 00:03:36,319
کاشی و فراموش نکنید که پیکسل درست را اضافه کنید
119
00:03:36,319 –> 00:03:37,760
محل el
120
00:03:37,760 –> 00:03:39,680
و در آنجا می روید سوئیچ ماژول run run
121
00:03:39,680 –> 00:03:41,280
را به کاشی های پیانو برگردانید و
122
00:03:41,280 –> 00:03:43,599
123
00:03:45,360 –> 00:03:47,850
شروع را فشار دهید تا ببینید بله کار می کند
124
00:03:47,850 –> 00:03:49,970
[موسیقی]
125
00:03:49,970 –> 00:03:50,580
[تشویق]
126
00:03:50,580 –> 00:03:52,680
[موسیقی]
127
00:03:52,680 –> 00:03:55,749
[تشویق]
128
00:03:58,959 –> 00:04:00,239
حالا که می دانید چگونه یک نقطه کاشی پیانو درست کنید،
129
00:04:00,239 –> 00:04:01,760
بیایید با رفتن به
130
00:04:01,760 –> 00:04:02,560
ربات تقویت کننده هدف
131
00:04:02,560 –> 00:04:04,720
شروع کنید با رفتن به aimbooster.com فعال کردن
132
00:04:04,720 –> 00:04:06,400
فلش پلیر در صورتی که فعال نیست و
133
00:04:06,400 –> 00:04:06,720
دکمه
134
00:04:06,720 –> 00:04:08,959
reload را فشار دهید در این بازی باید
135
00:04:08,959 –> 00:04:10,879
دایره هایی را که به طور تصادفی در این
136
00:04:10,879 –> 00:04:12,640
قسمت از صفحه ظاهر
137
00:04:12,640 –> 00:04:14,400
می شوند فشار دهید، دو روش برای حل این
138
00:04:14,400 –> 00:04:16,320
بازی وجود دارد. اولین مورد این است که از دایره عکس
139
00:04:16,320 –> 00:04:16,959
140
00:04:16,959 –> 00:04:19,279
بگیرید و آن را روی صفحه قرار دهید، این
141
00:04:19,279 –> 00:04:20,720
روش بسیار کند خواهد بود،
142
00:04:20,720 –> 00:04:22,479
بنابراین در عوض از منطقه بازی یک اسکرین شات می گیریم
143
00:04:22,479 –> 00:04:24,479
و هر یک از
144
00:04:24,479 –> 00:04:25,440
پنج پیکسل را بررسی می کنیم
145
00:04:25,440 –> 00:04:27,520
تا ببینیم آیا آن پیکسل به رنگ
146
00:04:27,520 –> 00:04:28,639
147
00:04:28,639 –> 00:04:29,919
قبل از انجام این کار، مرکز هدف را
148
00:04:29,919 –> 00:04:31,840
نشان خواهم داد، اما من نشان خواهم داد که چگونه می توان تشخیص تصویر را انجام داد،
149
00:04:31,840 –> 00:04:33,600
بنابراین از طریق استعداد هنری شگفت انگیزم
150
00:04:33,600 –> 00:04:35,199
چیزی را ساختم که به نظر می رسد یک
151
00:04:35,199 –> 00:04:36,800
استیکمن است و
152
00:04:36,800 –> 00:04:38,720
آنچه را که اکنون به شما آموزش می دهم این است که چگونه تشخیص دهید
153
00:04:38,720 –> 00:04:40,800
آیا استیکمن روی تی است
154
00:04:40,800 –> 00:04:42,400
به پوشه ای که با
155
00:04:42,400 –> 00:04:44,479
فایل bot.python ایجاد کردید برگردید یا نه، یک فایل جدید ایجاد کنید
156
00:04:44,479 –> 00:04:46,479
و نام آن را stickman.py بگذارید
157
00:04:46,479 –> 00:04:48,080
، فایل را بدون آن ویرایش کنید، مانند
158
00:04:48,080 –> 00:04:50,000
قبل و در همان کتابخانه هایی
159
00:04:50,000 –> 00:04:51,680
که در قسمت کاشی پیانو قرار داشت،
160
00:04:51,680 –> 00:04:53,440
به عقب برگردید. به منوی Stick کشیده شده در مورد من،
161
00:04:53,440 –> 00:04:56,000
این یکی در ویندوز را فشار دهید shift
162
00:04:56,000 –> 00:04:58,400
windows s این ابزار یک اسکرین شات را باز می کند
163
00:04:58,400 –> 00:05:00,000
که به شما امکان می دهد بخشی
164
00:05:00,000 –> 00:05:01,520
از صفحه را انتخاب کنید تا اسکرین شات
165
00:05:01,520 –> 00:05:03,360
را روی مدیر stick بکشید تا اسکرین شات را ذخیره
166
00:05:03,360 –> 00:05:05,440
کنید، یک فایل paint جدید باز کنید و
167
00:05:05,440 –> 00:05:06,560
168
00:05:06,560 –> 00:05:08,320
استیکمنی را که اکنون میخواهید آن را تا
169
00:05:08,320 –> 00:05:10,000
حد امکان کوچک کنید، با انتخاب ناحیه
170
00:05:10,000 –> 00:05:11,919
حاوی استیکمن و برش اضافی
171
00:05:11,919 –> 00:05:14,160
آن را بچسبانید، هنگامی که فایل فشرده اضافی را برش دادید،
172
00:05:14,160 –> 00:05:14,560
173
00:05:14,560 –> 00:05:17,360
ذخیره بهعنوان و ذخیره آن به عنوان stickman.png
174
00:05:17,360 –> 00:05:19,199
در همان پوشه اسکریپت
175
00:05:19,199 –> 00:05:20,800
ذخیره آن در همان مکانی که
176
00:05:20,800 –> 00:05:22,560
اسکریپت مهم است،
177
00:05:22,560 –> 00:05:24,240
stickmanscript را که ایجاد
178
00:05:24,240 –> 00:05:26,400
کردید باز کنید، اکنون یک حلقه while ایجاد می کنیم در
179
00:05:26,400 –> 00:05:28,000
حالی که یکی
180
00:05:28,000 –> 00:05:30,080
در داخل این حلقه اسکریپتی را می نویسد
181
00:05:30,080 –> 00:05:32,479
که در واقع تصویر را پیدا می کند،
182
00:05:32,479 –> 00:05:35,919
اگر piotrgy.locateo باشد. nscreen
183
00:05:35,919 –> 00:05:37,039
stickman.png برابر نیست.
184
00:05:37,039 –> 00:05:39,280
185
00:05:39,280 –> 00:05:40,880
186
00:05:40,880 –> 00:05:42,880
187
00:05:42,880 –> 00:05:44,160
188
00:05:44,160 –> 00:05:46,320
189
00:05:46,320 –> 00:05:47,360
190
00:05:47,360 –> 00:05:49,600
اسکریپت زیر اگر
191
00:05:49,600 –> 00:05:51,440
تصویر را روی صفحه پیدا کند
192
00:05:51,440 –> 00:05:52,880
چاپ می شود من می توانم آن را ببینم
193
00:05:52,880 –> 00:05:55,120
و سپس 0.5 ثانیه با تاخیر صبر
194
00:05:55,120 –> 00:05:56,639
کنم تا اسکریپت کنسول را اسپم
195
00:05:56,639 –> 00:05:57,360
196
00:05:57,360 –> 00:05:59,039
نکند و اگر تصویر را پیدا نکرد
197
00:05:59,039 –> 00:06:00,960
می نویسد من هستم
198
00:06:00,960 –> 00:06:02,720
با فشار دادن ماژول run run قادر به دیدن آن
199
00:06:02,720 –> 00:06:04,560
نیستید که اسکریپت را اجرا می کند و همانطور که می بینید اسکریپت می
200
00:06:04,560 –> 00:06:05,600
تواند تصویر را ببیند
201
00:06:05,600 –> 00:06:07,199
اما اگر پنجره را روی
202
00:06:07,199 –> 00:06:09,919
استیکمن حرکت دهید دیگر کار نمی
203
00:06:09,919 –> 00:06:11,759
کند یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این
204
00:06:11,759 –> 00:06:13,600
است که اگر پس زمینه تصویر
205
00:06:13,600 –> 00:06:14,560
من سعی میکنم
206
00:06:14,560 –> 00:06:17,199
تغییرات را شناسایی کنم، به عنوان مثال، اگر بخواهم
207
00:06:17,199 –> 00:06:18,479
این اختلال را در
208
00:06:18,479 –> 00:06:20,080
اینجا قرار دهم، اسکریپت استیکمن را شناسایی نمیکند،
209
00:06:20,080 –> 00:06:22,319
زیرا برای رفع این مشکل یکسان نیست،
210
00:06:22,319 –> 00:06:24,400
ما به سادگی پارامتر اطمینان
211
00:06:24,400 –> 00:06:26,240
و مکان را روی صفحه مانند
212
00:06:26,240 –> 00:06:26,960
این اضافه میکنیم،
213
00:06:26,960 –> 00:06:28,960
اجازه دهید توضیح دهم وقتی ربات نگاه می کند در
214
00:06:28,960 –> 00:06:30,960
صفحه نمایش، هر پیکسل را بررسی میکند و
215
00:06:30,960 –> 00:06:33,039
درصد احتمالی برای
216
00:06:33,039 –> 00:06:34,639
یافتن مطابقت با تصویری که میخواهید
217
00:06:34,639 –> 00:06:35,520
جستجو کنید،
218
00:06:35,520 –> 00:06:38,080
میدهد.
219
00:06:38,080 –> 00:06:39,440
220
00:06:39,440 –> 00:06:41,440
221
00:06:41,440 –> 00:06:43,919
اگر
222
00:06:43,919 –> 00:06:44,639
223
00:06:44,639 –> 00:06:46,479
مطمئن باشید 80 یا بیشتر است که تصویری را
224
00:06:46,479 –> 00:06:48,000
پیدا کرده اید که آن را پیدا کرده است، البته می
225
00:06:48,000 –> 00:06:50,080
توانید مقدار را به هر چیزی که نیاز دارید تنظیم کنید،
226
00:06:50,080 –> 00:06:51,280
اما صبر کنید
227
00:06:51,280 –> 00:06:52,800
اکنون بیشتر است، ممکن است از خود بپرسید چگونه می
228
00:06:52,800 –> 00:06:54,639
توانم اسکریپت را
229
00:06:54,639 –> 00:06:56,720
سریعتر و واضح ترین کار انجام دهم. راه این است که
230
00:06:56,720 –> 00:06:58,880
یک ناحیه کوچکتر از صفحه نمایش را بررسی کنیم،
231
00:06:58,880 –> 00:07:00,479
بنابراین به جای جستجوی تصویر
232
00:07:00,479 –> 00:07:02,479
در کل صفحه، باید به آن بگوییم که
233
00:07:02,479 –> 00:07:03,360
کجا باید جستجو کند
234
00:07:03,360 –> 00:07:05,280
یافتن منطقه صحیح کمی
235
00:07:05,280 –> 00:07:07,039
فرآیند است، اما من تا جایی که بتوانم آن را توضیح خواهم داد.
236
00:07:07,039 –> 00:07:07,759
237
00:07:07,759 –> 00:07:09,759
یک اسکریپت پایتون جدید در
238
00:07:09,759 –> 00:07:11,599
پوشه با کلیک کردن بر روی اینجا و کپی کردن این مسیر را به پوشه
239
00:07:11,599 –> 00:07:13,280
کپی کنید
240
00:07:13,280 –> 00:07:14,800
و اسکریپت را باز کنید و کد زیر
241
00:07:14,800 –> 00:07:16,560
را در توضیحات بنویسید، اما فراموش نکنید
242
00:07:16,560 –> 00:07:18,720
که این مسیر را به
243
00:07:18,720 –> 00:07:20,800
مسیر پوشه خود که یک se کپی کرده اید تغییر دهید. پیش از
244
00:07:20,800 –> 00:07:22,560
این این اسکری