در این مطلب، ویدئو [2.8] آموزش بلندر: پلکان مارپیچی با استفاده از پایتون، برنامه نویسی با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:06
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,719 –> 00:00:04,760
همه نام من اولاف است و امروز
2
00:00:04,760 –> 00:00:06,680
نحوه ساختن این پله های مارپیچ را در
3
00:00:06,680 –> 00:00:08,119
مخلوط کن با استفاده از پیتن آموزش می دهم،
4
00:00:08,119 –> 00:00:10,010
همانطور که همیشه خواهر زاده های سریع خواهند بود،
5
00:00:10,010 –> 00:00:13,040
بنابراین بیایید شروع کنیم و این
6
00:00:13,040 –> 00:00:14,390
اسکریپت توسط یکی از مشترکان من برای من
7
00:00:14,390 –> 00:00:16,340
ارسال شده است، بنابراین مطمئن شوید که او را
8
00:00:16,340 –> 00:00:19,039
در اینستاگرام دنبال کنید و به چت ما در مورد اختلاف بپیوندید،
9
00:00:19,039 –> 00:00:22,429
بسیار خوب، بنابراین با فشار دادن a شروع
10
00:00:22,429 –> 00:00:24,919
کنید تا همه چیز را انتخاب کنید و سپس X را فشار دهید تا
11
00:00:24,919 –> 00:00:29,060
حذف شود و سپس اجازه دهید یک پنجره جدید
12
00:00:29,060 –> 00:00:33,500
برای اسکریپت های دکمه e باز کنیم که به
13
00:00:33,500 –> 00:00:40,640
ویرایشگر متن بروید و سپس روی new کلیک کنید و سپس
14
00:00:40,640 –> 00:00:44,210
بیایید افزایش دهیم. اندازه فونت آن را روی 18 تنظیم کنید
15
00:00:44,210 –> 00:00:48,140
و سپس اعداد خط و
16
00:00:48,140 –> 00:00:52,010
برجسته کردن نحو را نیز فعال کنید و برای این
17
00:00:52,010 –> 00:00:53,570
آموزش ما قصد داریم به
18
00:00:53,570 –> 00:00:55,850
کتابخانه های شما وارد کنیم اولین مورد کتابخانه مخلوط کن
19
00:00:55,850 –> 00:00:59,719
است بنابراین ppy را وارد کنید و سپس باید
20
00:00:59,719 –> 00:01:01,999
ریاضیات را وارد کنیم. کتابخانه برای تولید
21
00:01:01,999 –> 00:01:06,290
این مارپیچ ها ریاضی را به صورت M وارد می کنیم سپس
22
00:01:06,290 –> 00:01:08,690
سه متغیر n را برای
23
00:01:08,690 –> 00:01:11,330
تعداد مراحل یا شعاع
24
00:01:11,330 –> 00:01:16,220
مارپیچ تعریف می کنیم و سپس برای مجموعه
25
00:01:16,220 –> 00:01:18,860
مختصات مرحله اول که در این مورد 0 است تنظیم می
26
00:01:18,860 –> 00:01:22,010
کنیم و سپس یک f اضافه می کنیم. یا
27
00:01:22,010 –> 00:01:27,350
حلقه را برای I در محدوده و سپس 1 2 n
28
00:01:27,350 –> 00:01:30,640
منهای 1 که تعداد مراحل است و
29
00:01:30,640 –> 00:01:33,500
برای تولید مارپیچ
30
00:01:33,500 –> 00:01:36,230
با ایجاد مراحل در دایره و
31
00:01:36,230 –> 00:01:38,810
سپس در محور z شروع می کنیم و برای تولید
32
00:01:38,810 –> 00:01:41,360
مراحل در دایره ها از مختصات قطبی استفاده خواهد کرد
33
00:01:41,360 –> 00:01:44,510
و در توضیحات
34
00:01:44,510 –> 00:01:47,510
پیوندی به یک PDF وجود خواهد داشت که
35
00:01:47,510 –> 00:01:49,880
مفهوم را با جزئیات برای هر کسی که
36
00:01:49,880 –> 00:01:52,880
علاقه مند است توضیح می دهد، بنابراین بیایید با زاویه
37
00:01:52,880 –> 00:01:57,500
زاویه برابر I منهای 1 ضربدر 4 برابر m
38
00:01:57,500 –> 00:02:01,940
نقطه فی تقسیم بر n شروع کنیم.
39
00:02:01,940 –> 00:02:04,580
با وارد کردن کتابخانه ریاضی
40
00:02:04,580 –> 00:02:07,100
به مقدار a برای pi و
41
00:02:07,100 –> 00:02:10,330
همچنین توابع سینوس و کسینوس دسترسی پیدا می کنیم و
42
00:02:10,330 –> 00:02:13,670
با آن مقادیر و توابع می توانیم
43
00:02:13,670 –> 00:02:15,360
44
00:02:15,360 –> 00:02:19,620
با استفاده از مختصات قطبی یک عدد ایجاد کنیم، بنابراین بیایید
45
00:02:19,620 –> 00:02:24,150
مقدار Y را نیز اضافه کنیم. و از تابع سینوس
46
00:02:24,150 –> 00:02:29,160
و M قبل از تابع سینوس و
47
00:02:29,160 –> 00:02:31,680
cos و همچنین دو در اینجا استفاده کنید
48
00:02:31,680 –> 00:02:34,080
مقدار پی فقط یک مرجع به کتابخانه ریاضی
49
00:02:34,080 –> 00:02:38,280
است و سپس زمان
50
00:02:38,280 –> 00:02:41,430
تولید اشیاء فرا رسیده است، بنابراین بیایید با
51
00:02:41,430 –> 00:02:51,590
تولید یک مکعب به شکل BB y نقطه شروع کنیم. o PS dot
52
00:02:51,590 –> 00:02:59,060
mesh dot primitive under
53
00:02:59,630 –> 00:03:05,370
علامت مکعب زیرخط تبلیغ و سپس پرانتز و
54
00:03:05,370 –> 00:03:10,260
سپس با مکان شروع کنید و
55
00:03:10,260 –> 00:03:12,600
مکان در حال تغییر است زیرا
56
00:03:12,600 –> 00:03:17,570
به صورت مارپیچی ایجاد می شود بنابراین X Y و مجموعه می شود و
57
00:03:17,570 –> 00:03:19,830
این با توجه به مختصات قطبی
58
00:03:19,830 –> 00:03:22,739
در محور x و y تغییر می کند و
59
00:03:22,739 –> 00:03:26,700
اجازه دهید به پنجره اطلاعات و
60
00:03:26,700 –> 00:03:27,870
اینجا جایی است که می توانید یاد بگیرید که چگونه
61
00:03:27,870 –> 00:03:29,790
اشیاء را به اسکریپت خود اضافه کنید، بنابراین بیایید
62
00:03:29,790 –> 00:03:32,040
برای مثال یک مکعب اضافه کنیم و همانطور که می
63
00:03:32,040 –> 00:03:34,920
بینید همان خطی را که به حلقه هوا اضافه
64
00:03:34,920 –> 00:03:37,760
کردیم می گیریم، همچنین می توانیم آن را مقیاس کنیم، بنابراین بیایید
65
00:03:37,760 –> 00:03:42,200
آن را مقیاس کنیم. در محور x به عنوان یک X 10 و
66
00:03:42,200 –> 00:03:45,630
این عملگر تبدیل خط بعدی
67
00:03:45,630 –> 00:03:51,269
حلقه for است، بنابراین ENTER را برای یک خط جدید فشار دهید
68
00:03:51,269 –> 00:03:59,970
و سپس BB y نقطه o PS را فشار دهید که
69
00:03:59,970 –> 00:04:02,959
تبدیل می شود
70
00:04:04,050 –> 00:04:08,250
و سپس اندازه را تغییر می دهیم و اکنون
71
00:04:08,250 –> 00:04:10,890
هر شی را از یک مکعب تبدیل می کنیم. به یک
72
00:04:10,890 –> 00:04:15,360
پله پله، بنابراین مقادیر
73
00:04:15,360 –> 00:04:21,180
برای محور x 2 و سپس برای محور y یک
74
00:04:21,180 –> 00:04:27,830
و سپس نقطه دو برای محور z خواهد بود
75
00:04:27,830 –> 00:04:31,110
و همه مراحل یک اندازه خواهند داشت،
76
00:04:31,110 –> 00:04:35,900
بنابراین این مقادیر ثابت خواهند بود و
77
00:04:35,900 –> 00:04:38,850
سپس باید اضافه کنیم. چرخش به هر یک از
78
00:04:38,850 –> 00:04:47,060
این مراحل به طوری که bpy دارت کنت شی نقطه xt
79
00:04:47,060 –> 00:04:57,200
و سپس چرخش و اویلر
80
00:04:58,670 –> 00:05:01,970
و سپس مقدار را از
81
00:05:01,970 –> 00:05:05,450
متغیر زاویه استفاده می کنیم
82
00:05:12,259 –> 00:05:15,779
و سپس باید دسترسی مجموعه
83
00:05:15,779 –> 00:05:18,300
را نیز اضافه کنیم تا از یک دایره به
84
00:05:18,300 –> 00:05:22,289
یک مارپیچ برود پس بیایید نقطه چهار را برای
85
00:05:22,289 –> 00:05:26,339
هر حلقه اضافه کنیم و سپس بیایید
86
00:05:26,339 –> 00:05:28,949
اشیاء موجود در ویوپورت را حذف کنیم و
87
00:05:28,949 –> 00:05:32,099
اسکریپت ها را اجرا کنیم و وقتی اسکریپت را اجرا می
88
00:0