در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون برای SPIKE Prime (LEGO 45678) قسمت 6: چرخش های دقیق با توابع با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:18
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:01,680
سلام به قسمت دیگری از
2
00:00:01,680 –> 00:00:03,919
پایتون برای اسپایک پرایم خوش آمدید، امروز
3
00:00:03,919 –> 00:00:05,839
در مورد استفاده از توابع
4
00:00:05,839 –> 00:00:10,000
برای اینکه ربات شما چرخش های بسیار دقیقی انجام دهد،
5
00:00:14,920 –> 00:00:17,920
6
00:00:22,400 –> 00:00:25,199
خوش آمدید، سلام نام من گاری است و امروز می
7
00:00:25,199 –> 00:00:26,080
خواهیم به
8
00:00:26,080 –> 00:00:29,279
استفاده از تابع نگاه کنیم، بنابراین این یک تابع
9
00:00:29,279 –> 00:00:30,320
خواهد بود. کمی
10
00:00:30,320 –> 00:00:32,558
پیچیدهتر از قسمتهای قبلی است،
11
00:00:32,558 –> 00:00:34,399
بنابراین اگر
12
00:00:34,399 –> 00:00:37,280
قبلاً قسمتهای قبلی را در اینجا بررسی
13
00:00:37,280 –> 00:00:39,040
نکردهاید، امروز میخواهیم به تعریف
14
00:00:39,040 –> 00:00:40,960
توابعی بپردازیم که در ابتدا
15
00:00:40,960 –> 00:00:43,600
معادل چیزی مانند بلوکهای من است، بلوکهای من
16
00:00:43,600 –> 00:00:45,120
واقعاً در اسکرچ مفید
17
00:00:45,120 –> 00:00:47,120
هستند. به شما امکان می دهد چیزهایی را
18
00:00:47,120 –> 00:00:47,760
19
00:00:47,760 –> 00:00:51,280
تکرار کنید که نمی خواهید بارها دوباره تایپ یا
20
00:00:51,280 –> 00:00:54,800
یا کپی کنید، بنابراین توابع
21
00:00:54,800 –> 00:00:56,800
برای برنامه نویسی
22
00:00:56,800 –> 00:00:58,000
به طور
23
00:00:58,000 –> 00:01:00,480
24
00:01:00,480 –> 00:01:01,199
25
00:01:01,199 –> 00:01:05,840
کلی بسیار مهم هستند. پروژه
26
00:01:05,840 –> 00:01:10,840
او را توابع ca python صدا
27
00:01:10,840 –> 00:01:13,680
بزنید و سپس آیکون پایتون را بزنید.
28
00:01:13,680 –> 00:01:16,400
29
00:01:16,960 –> 00:01:20,720
30
00:01:20,720 –> 00:01:23,759
31
00:01:23,759 –> 00:01:25,040
32
00:01:25,040 –> 00:01:27,600
33
00:01:27,600 –> 00:01:29,520
34
00:01:29,520 –> 00:01:32,640
برخی نکات را فقط
35
00:01:32,640 –> 00:01:35,119
برای مرجع خودمان انجام میدهیم زیرا
36
00:01:35,119 –> 00:01:36,479
بعداً تغییری
37
00:01:36,479 –> 00:01:40,960
در
38
00:01:40,960 –> 00:01:43,680
اولین کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که موتورهایمان را تعریف کنیم،
39
00:01:43,680 –> 00:01:45,680
40
00:01:45,680 –> 00:01:47,759
بنابراین بیایید کمی آن را تغییر دهیم،
41
00:01:47,759 –> 00:01:49,520
بیایید آن را چرخها
42
00:01:49,520 –> 00:01:55,840
معادل جفت موتور
43
00:01:56,000 –> 00:01:59,520
44
00:01:59,520 –> 00:02:01,520
بنامیم. اشیایی که میتوانیم آنها را
45
00:02:01,520 –> 00:02:02,799
هرچه میخواهیم
46
00:02:02,799 –> 00:02:05,759
بنامیم، بنابراین موتورهای حرکتی چرخها،
47
00:02:05,759 –> 00:02:06,320
48
00:02:06,320 –> 00:02:08,000
همه آنها خوب هستند، به شرطی
49
00:02:08,000 –> 00:02:10,959
که در تمام کدهای خود یکنواخت باشید
50
00:02:10,959 –> 00:02:15,280
و سپس روشی که ما
51
00:02:15,280 –> 00:02:18,319
از ژیروسکوپ برای روشن
52
00:02:18,319 –> 00:02:21,520
کردن ربات استفاده میکنیم، این است که ما از یک ژیروسکوپ داخلی
53
00:02:21,520 –> 00:02:22,239
54
00:02:22,239 –> 00:02:25,440
در اسپیک پرایم هاب استفاده می کنیم، هیچ
55
00:02:25,440 –> 00:02:28,160
سنسور ژیروسکوپ جداگانه ای برای اسپایک پرایم وجود
56
00:02:28,160 –> 00:02:29,680
ندارد، همه اینها در هاب تعبیه شده است
57
00:02:29,680 –> 00:02:32,720
و وقتی می خواهیم زاویه خاصی را بچرخانیم، سنسور را
58
00:02:32,720 –> 00:02:34,160
حسگر حرکتی در
59
00:02:34,160 –> 00:02:37,599
زبان پایتون می نامند.
60
00:02:37,599 –> 00:02:38,319
61
00:02:38,319 –> 00:02:40,000
به عنوان مثال، اگر بخواهیم
62
00:02:40,000 –> 00:02:42,080
ربات را 90 درجه بچرخانیم
63
00:02:42,080 –> 00:02:45,360
، بسیاری از افرادی که
64
00:02:45,360 –> 00:02:48,400
با لگو ام شروع به کدنویسی می کنند،
65
00:02:48,400 –> 00:02:50,800
گیج می شوند، از
66
00:02:50,800 –> 00:02:54,160
دستور حرکت درجه استفاده
67
00:02:54,160 –> 00:02:57,650
می کنند تا ممکن است کاری مانند um [Music] انجام دهند که
68
00:02:57,650 –> 00:02:59,040
69
00:02:59,040 –> 00:03:01,200
می گویند من مدرک متحرک می خواهم. بیا بریم
70
00:03:01,200 –> 00:03:03,040
w نقطههای پاشنهها
71
00:03:03,040 –> 00:03:08,239
حرکت میکنند و سپس اجازه دهید مانند 90 درجه برویم
72
00:03:08,239 –> 00:03:10,959
که درست به نظر میرسد، اما در
73
00:03:10,959 –> 00:03:12,480
واقع به این دلیل نیست که
74
00:03:12,480 –> 00:03:15,519
وقتی شما آن را 90 درجه قرار میدهید
75
00:03:15,519 –> 00:03:18,640
، درجهها در واقع مقداری است که
76
00:03:18,640 –> 00:03:20,879
77
00:03:20,879 –> 00:03:23,440
چرخها میچرخند، بنابراین اگر چرخها 90 درجه بچرخند
78
00:03:23,440 –> 00:03:24,000
،
79
00:03:24,000 –> 00:03:26,080
اینطور است. یک چهارم چرخش و این
80
00:03:26,080 –> 00:03:27,360
برای
81
00:03:27,360 –> 00:03:28,080
82
00:03:28,080 –> 00:03:31,120
چرخاندن ربات شما به 90 درجه کافی نیست، بنابراین
83
00:03:31,120 –> 00:03:33,760
84
00:03:33,760 –> 00:03:35,760
برای برنامه نویسان جدید کمی دشوار است که بفهمند
85
00:03:35,760 –> 00:03:36,319
86
00:03:36,319 –> 00:03:39,680
که 90 درجه روی چرخ های حرکتی
87
00:03:39,680 –> 00:03:42,480
فقط کمی مشکل است. درجات حرکت را تغییر دهید
88
00:03:42,480 –> 00:03:43,920
نه
89
00:03:43,920 –> 00:03:46,239
کل زاویه واقعی ربات که
90
00:03:46,239 –> 00:03:47,760
منطقی است
91
00:03:47,760 –> 00:03:51,280
برای انجام این کار ما باید این کار را انجام دهیم، بنابراین
92
00:03:51,280 –> 00:03:54,879
در حالی که
93
00:03:54,879 –> 00:04:01,760
سنسور حرکت نقطه هاب
94
00:04:01,760 –> 00:04:05,680
um dot دریافت
95
00:04:05,680 –> 00:04:08,959
زاویه شما کمتر از
96
00:04:08,959 –> 00:04:13,200
90 است، پس این یک در حالی که حلقه و
97
00:04:13,200 –> 00:04:14,000
ما انجام می دهیم،
98
00:04:14,000 –> 00:04:17,358
چیزی را تکرار می کنیم تا زمانی که زاویه شما
99
00:04:17,358 –> 00:04:19,279
کمتر از 90 درجه نباشد.
100
00:04:19,279 –> 00:04:20,720
101
00:04:20,720 –> 00:04:22,160
102
00:04:22,160 –> 00:04:25,440
103
00:04:25,440 –> 00:04:28,400
104
00:04:28,400 –> 00:04:30,000
در اینجا یک مقدار فرمان وجود دارد
105
00:04:30,000 –> 00:04:32,240
به یاد داشته باشید که روی 0 پیش فرض است که یک
106
00:04:32,240 –> 00:04:33,600
حرکت مستقیم است
107
00:04:33,600 –> 00:04:36,000
اما 100 به سمت راست و
108
00:04:36,000 –> 00:04:39,759
منفی 100 به سمت چپ می چرخد
109
00:04:40,320 –> 00:04:44,000
س وقتی به um 90 درجه رس
110
00:04:44,000 –> 00:04:46,240
دیم، می خواهیم چه کار کنیم چرخ ها متوقف نمی شو
111
00:04:46,240 –> 00:04:47,840
112
00:04:47,840 –> 00:04:51,600
د. بسیار ساده است، اما
113
00:04:51,600 –> 00:04:52,960
چیزهای زیادی برای باز کردن وجود دارد،
114
00:04:52,960 –> 00:04:56,400
بیایید ربات خود را به هم متصل کنیم
115
00:04:56,400 –> 00:05:11,840
و سعی کنیم آن را درست کار
116
00:05:20,960 –> 00:05:24,000
117
00:05:24,000 –> 00:05:27,280
کنیم، بیایید کد را اجرا کنیم و ببینیم که آیا
118
00:05:27,280 –> 00:05:38,000
یک چرخش 90 درجه
119
00:05:38,000 –> 00:05:40,800
خنک انجام می دهیم تا کار کند، کمی کار می کند. کمی
120
00:05:40,800 –> 00:05:41,840
سریع، پس
121
00:05:41,840 –> 00:05:52,400
بیا