در این مطلب، ویدئو آموزش پروژه مبتدی پایتون – طراحی آتش بازی 4 جولای! با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:22:44
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,890 –> 00:00:02,060
[موسیقی]
2
00:00:02,060 –> 00:00:03,600
سلام
3
00:00:03,600 –> 00:00:06,960
نام من مایا است. من یک دانش آموز جوان هستم و پنیر من در
4
00:00:06,960 –> 00:00:09,210
حال تحصیل علوم کامپیوتر هستم و
5
00:00:09,210 –> 00:00:11,219
همچنین یک مربی ارشد علوم کامپیوتر
6
00:00:11,219 –> 00:00:13,290
با یادگیری Juve هستم و
7
00:00:13,290 –> 00:00:15,269
واقعیت جالب در مورد من این است که من در حال
8
00:00:15,269 –> 00:00:16,890
حاضر هشت زبان برنامه نویسی مختلف را می
9
00:00:16,890 –> 00:00:17,490
10
00:00:17,490 –> 00:00:22,740
سازم که می دانم. HTML Javascript CSS نوع واکنش
11
00:00:22,740 –> 00:00:26,880
اسکریپت های Java C++ و Python اما برای
12
00:00:26,880 –> 00:00:29,039
ویدیوی امروز شما فقط باید
13
00:00:29,039 –> 00:00:31,830
نگران آخرین مورد باشید، بنابراین امروز
14
00:00:31,830 –> 00:00:34,230
می خواهیم ویدیویی را انجام دهیم که در آن
15
00:00:34,230 –> 00:00:36,210
از طریق پروژه ای صحبت می کنیم که من با
16
00:00:36,210 –> 00:00:39,030
آتش بازی کاذب مواجه شدم و آن به نوعی در
17
00:00:39,030 –> 00:00:42,059
جشن چهارم ژوئیه است و بنابراین
18
00:00:42,059 –> 00:00:44,040
ما قرار است امروز این را در
19
00:00:44,040 –> 00:00:46,649
پایتون با لاک پشت کدنویسی کنیم و اگر بخواهم آن را
20
00:00:46,649 –> 00:00:48,360
توصیف کنم فقط می گویم که
21
00:00:48,360 –> 00:00:50,879
به سراغ این حلقه ها و اعداد تصادفی می رویم
22
00:00:50,879 –> 00:00:53,430
تا چند آتش بازی بکشیم. بنابراین این پروژه
23
00:00:53,430 –> 00:00:57,120
برای دانشآموزان مبتدی پایتون در نظر گرفته شده است، بنابراین اگر
24
00:00:57,120 –> 00:01:00,180
شما تازه وارد پایتون هستید یا کاملاً تازه
25
00:01:00,180 –> 00:01:02,370
وارد پایتون هستید، این باید برای شما
26
00:01:02,370 –> 00:01:04,650
در جونی عالی باشد، معادل
27
00:01:04,650 –> 00:01:07,560
چیزی در سطح 1 پایتون است و من
28
00:01:07,560 –> 00:01:09,150
میگویم که اگر مبتدی هستید. این
29
00:01:09,150 –> 00:01:11,250
هنوز باید یک پروژه کاملاً ساده
30
00:01:11,250 –> 00:01:13,500
باشد، چیزی که به راحتی انجام می شود یا در
31
00:01:13,500 –> 00:01:16,259
داخل از آن لذت ببرید، بنابراین در این پروژه
32
00:01:16,259 –> 00:01:19,310
ما به مواردی مانند حلقه
33
00:01:19,310 –> 00:01:22,590
اعداد تصادفی و نحوه تغییر
34
00:01:22,590 –> 00:01:25,950
رنگ قاشق و مواردی که من به آنها اشاره
35
00:01:25,950 –> 00:01:28,320
خواهم کرد، خواهیم پرداخت. در مرحله سمت چپ چیزهایی مانند
36
00:01:28,320 –> 00:01:30,420
متغیرها و نحوه حرکت دادن لاک پشت خود را برگردانید،
37
00:01:30,420 –> 00:01:33,270
اما حتی اگر در آن چیزها تازه کار هستید،
38
00:01:33,270 –> 00:01:36,150
باید به اندازه کافی در مورد آنها صحبت
39
00:01:36,150 –> 00:01:37,590
کنم که همچنان بتوانید آنها را دنبال کنید،
40
00:01:37,590 –> 00:01:40,259
بنابراین قبل از اینکه من شروع به تقسیم کردن کنم،
41
00:01:40,259 –> 00:01:41,909
ما می خواهیم این پروژه را انجام دهید چرا
42
00:01:41,909 –> 00:01:43,770
ما در واقع نگاهی به شکل این قسمت در زمان اتمام آن نمی اندازیم،
43
00:01:43,770 –> 00:01:45,689
بنابراین من می
44
00:01:45,689 –> 00:01:48,979
خواهم run را اینجا بزنم و شما باید ببینید
45
00:01:48,979 –> 00:01:51,750
که آتش بازی در واقع چه شکلی است،
46
00:01:51,750 –> 00:01:53,399
بنابراین اولین چیزی که اتفاق افتاد
47
00:01:53,399 –> 00:01:56,549
صفحه نمایش است. روی یک سیاهی و ما
48
00:01:56,549 –> 00:01:59,460
مکان نما کوچکی را می بینیم که لاک پشت ما به
49
00:01:59,460 –> 00:02:01,530
اطراف می چرخد و این اشکال آتش بازی کوچک را
50
00:02:01,530 –> 00:02:04,950
ی کشد، بنابراین شما می توانید هر بار که نوعی پر
51
00:02:04,950 –> 00:02:07,439
به یک موقعیت تصادفی جدید می رود و او یک
52
00:02:07,439 –> 00:02:10,199
تش بازی به اندازه تصادفی و رمی که دارد می رود را می کشد. al
53
00:02:10,199 –> 00:02:10,758
54
00:02:10,758 –> 00:02:14,120
از آنجا
55
00:02:14,120 –> 00:02:15,890
که از نزدیک تماشا کنید، میتوانید ببینید
56
00:02:15,890 –> 00:02:18,230
که او هر آتشی را انجام میدهد، فقط وقتی
57
00:02:18,230 –> 00:02:20,299
خط را میکشد، یکی را به جلو و
58
00:02:20,299 –> 00:02:22,970
سپس عقب میآورد، بنابراین از جایی که او شروع کرد،
59
00:02:22,970 –> 00:02:24,379
کمی میچرخد و او خط بعدی
60
00:02:24,379 –> 00:02:26,780
را میکشد، بنابراین اگر واقعاً خط را بگیرید. زمان برای
61
00:02:26,780 –> 00:02:29,180
شمردن همه آنها 36 خط برای هر
62
00:02:29,180 –> 00:02:31,879
vaio وجود دارد، بنابراین همه چیزهایی است که ما
63
00:02:31,879 –> 00:02:34,760
باید در ذهن داشته باشیم، همانطور که شروع به
64
00:02:34,760 –> 00:02:38,209
کشف خود در آتش Jarah می کنیم، بنابراین نکته دیگری که
65
00:02:38,209 –> 00:02:41,120
باید به آن توجه کرد این است که
66
00:02:41,120 –> 00:02:43,340
هر بار هیچ خطی بین هر یک از این ویولا
67
00:02:43,340 –> 00:02:45,319
وجود ندارد. او میرود تا یکی را بکشد،
68
00:02:45,319 –> 00:02:48,019
مثل این است که در راه آنجا نقاشی نکرده است، بنابراین
69
00:02:48,019 –> 00:02:49,340
این چیز دیگری است که
70
00:02:49,340 –> 00:02:50,780
ما در حین کار روی این پروژه به خاطر میآوریم،
71
00:02:50,780 –> 00:02:53,930
بنابراین این یک
72
00:02:53,930 –> 00:02:55,400
نمای کلی از چیزی است که میخواهیم امتحان کنیم. و
73
00:02:55,400 –> 00:02:59,180
اجازه دهید من اکنون به یک برگه خالی
74
00:02:59,180 –> 00:03:01,190
بروم و می توانم شروع کنم به شما بچه ها بگویم که چگونه
75
00:03:01,190 –> 00:03:02,540
می خواهیم ساخت این پروژه را شروع
76
00:03:02,540 –> 00:03:05,750
کنیم، بنابراین برنامه ما برای رفتن و ساختن این
77
00:03:05,750 –> 00:03:08,180
پروژه در ابتدا ما فقط می خواهیم بفهمیم که
78
00:03:08,180 –> 00:03:10,069
چگونه یک تک نقاشی بکشیم. آتش در
79
00:03:10,069 –> 00:03:12,590
آن یک بار که ما متوجه می شویم که پس از آن ما
80
00:03:12,590 –> 00:03:14,299
یاد می گیریم که چگونه آن را در یک مکان تصادفی قرار
81
00:03:14,299 –> 00:03:16,489
دهیم چگونه آن را در کناره ها
82
00:03:16,489 –> 00:03:19,549
بسازیم و چگونه آن را به رنگ تصادفی تبدیل کنیم.
83
00:03:19,549 –> 00:03:21,139
84
00:03:21,139 –> 00:03:23,599
85
00:03:23,599 –> 00:03:26,090
دسته ای از آتش بازی ها و
86
00:03:26,090 –> 00:03:28,160
در پایان در مورد آن صحبت خواهم کرد، شاید
87
00:03:28,160 –> 00:03:30,200
اگر می خواهید پروژه خود را بر روی افراد جذاب کنید، می توانید یک امتیاز کوچک اضافه
88
00:03:30,200 –> 00:03:32,750
کنید، بنابراین بیایید
89
00:03:32,750 –> 00:03:34,880
با برنامه نویسی خود شروع کنیم، بنابراین
90
00:03:34,880 –> 00:03:36,349
اولین کاری که باید انجام دهم برای
91
00:03:36,349 –> 00:03:38,389
این پروژه به این دلیل است
92
00:03:38,389 –> 00:03:40,849
که میخواهم از لاکپشت رعد و برق پایتون استفاده کنید،
93
00:03:40,849 –> 00:03:43,400
باید بسته لاکپشت را وارد کنم، بنابراین یک
94
00:03:43,400 –> 00:03:45,169
بسته رمزگذاری یا به
95
00:03:45,169 –> 00:03:47,510
طور خاص در پایتون، اساساً فقط یک
96
00:03:47,510 –> 00:03:49,700
مجموعه بزرگ از کد است که شخص
97
00:03:49,700 –> 00:03:52,310
دیگری نوشته است که میتوانیم وارد کنیم یا
98
00:03:52,310 –> 00:03:55,040
نوعی قرض گرفتن در برنامه خودمان است، بنابراین
99
00:03:55,040 –> 00:03:56,840
لازم نیست نگران ایجاد آن
100
00:03:56,840 –> 00:03:59,299
چیزها از ابتدا باشیم، بنابراین من ادامه می دهم
101
00:03:59,299 –> 00:04:02,989
و لاک پشت import را می نویسم، این
102
00:04:02,989 –> 00:04:06,109
به من اجازه می دهد از آن چیز کوچک مکان نما استفاده کنم یا
103
00:04:06,109 –> 00:04:08,329
یکی را ایجاد کنم که در آن مشاهده کردید.
104
00:04:08,329 –> 00:04:10,280
مثالی برای اینکه ما بتوانیم شروع به دادن استخوان هایمان کنیم
105
00:04:10,280 –> 00:04:12,319
o کار بعدی که میخواهم انجام دهم این است
106
00:04:12,319 –> 00:04:16,430
که یک متغیر برای ذخیره لاکپشتم درست میکنم،
107
00:04:16,430 –> 00:04:18,380
همان چیزی که
108
00:04:18,380 –> 00:04:20,478
تمام کارهایی را که میخواهم خشک میکند برای ذخیره کردن او انجام میدهد تا
109
00:04:20,478 –> 00:04:22,490
بتوانم به همان موارد اشاره
110
00:04:22,490 –> 00:04:24,530
کنم و دستورات مختلفی به آنها بدهم و
111
00:04:24,530 –> 00:04:26,240
چیزهایی که بتوانیم به او بگوییم چه کاری باید انجام
112
00:04:26,240 –> 00:04:28,280
دهد به طوری که من می خواهم یک متغیر ایجاد
113
00:04:28,280 –> 00:04:31,550
کنم، این است که من فقط یک حرف یا
114
00:04:31,550 –> 00:04:33,919
نامی را انتخاب می کنم که T من می نامم و آن را
115
00:04:33,919 –> 00:04:36,139
برابر با هر چیزی که می خواهم تنظیم می کنم.
116
00:04:36,139 –> 00:04:37,789
داخل آن قرار دهید، بنابراین در این مورد، من
117
00:04:37,789 –> 00:04:41,060
از لاک پشت در مورد لاک پشت برای ایجاد شی لاک پشت خود استفاده می کنم،
118
00:04:41,060 –> 00:04:43,880
بنابراین اکنون که این
119
00:04:43,880 –> 00:04:46,009
کار را انجام دادم، با
120
00:04:46,009 –> 00:04:48,919
ترسیم کل خط روی آتش
121
00:04:48,919 –> 00:04:50,840
شروع می کنیم. خطوط زیادی وجود دارد، به طوری که
122
00:04:50,840 –> 00:04:53,449
ما به لاک پشت خود می گوییم که یک خط بکشد این است که
123
00:04:53,449 –> 00:04:56,479
به لاک پشت خود می گوییم به جلو برود، بنابراین من
124
00:04:56,479 –> 00:05:00,470
DT نقطه رو به جلو در حال حاضر به جلو، نمونه
125
00:05:00,470 –> 00:05:02,900
ای از تابعی است که می توانیم استفاده کنیم و یک
126
00:05:02,900 –> 00:05:04,190
تابع اساساً درست مانند یک
127
00:05:04,190 –> 00:05:07,039
دستور است. یا کدی که می توانید اجرا
128
00:05:07,039 –> 00:05:09,740
کنید و همان کار را اجرا می کند، بنابراین در
129
00:05:09,740 –> 00:05:11,030
این مورد فوروارد تابعی است که
130
00:05:11,030 –> 00:05:14,150
به لاک پشت ما می گوید به جلو حرکت کنیم پس
131
00:05:14,150 –> 00:05:17,539
به لاک پشتمان می گویم که 100 جلو برود چرا
132
00:05:17,539 –> 00:05:20,569
ما آن یکی را نمی بینیم خوب است پس
133
00:05:20,569 –> 00:05:24,319
لاک پشت ظاهر شد جلو رفت 100 عالی
134
00:05:24,319 –> 00:05:26,900
پس برای اینکه به اشلی
135
00:05:26,900 –> 00:05:29,270
آتش بازی را انجام دهند متوجه شدید که لاک پشت
136
00:05:29,270 –> 00:05:31,520
جلو رفت و سپس به
137
00:05:31,520 –> 00:05:33,169
همان جایی که شروع کرده بود برگشت تا بتواند خط بعدی را
138
00:05:33,169 –> 00:05:35,449
بکشد تا این کار را انجام دهد که من از
139
00:05:35,449 –> 00:05:38,389
تابع دیگری به نام backward استفاده می کنم، بنابراین
140
00:05:38,389 –> 00:05:41,030
نقطه را به عقب انجام می دهم تا به لاک پشت من بگویم به
141
00:05:41,030 –> 00:05:44,910
عقب برود و من این کار را انجام خواهم داد. همان طور
142
00:05:44,910 –> 00:05:47,670
که لوکاس به جلو می رود و او به
143
00:05:47,670 –> 00:05:50,760
همان جایی که عالی شروع کرده است برمی گردد، بنابراین اکنون کاری که
144
00:05:50,760 –> 00:05:52,530
می خواهم انجام دهم این است که می خواهم لاک پشتم
145
00:05:52,530 –> 00:05:55,650
را برای کشیدن اسلاید بعدی آماده کنم، بنابراین اگر
146
00:05:55,650 –> 00:05:57,780
به یاد داشته باشید که یک بار یک خط را در نسخه اصلی به یاد دارید،
147
00:05:57,780 –> 00:06:00,900
او یک خط را برگرداند. کمی تا
148
00:06:00,900 –> 00:06:02,670
بتوانید خط بعدی را رها کنید و این فقط
149
00:06:02,670 –> 00:06:04,170
بارها و بارها اتفاق می افتد،
150
00:06:04,170 –> 00:06:07,080
اینگونه است که ما آتش خود را دریافت می کنیم،
151
00:06:07,080 –> 00:06:09,240
بنابراین برای اینکه لاک پشت خود را بچرخانم، از
152
00:06:09,240 –> 00:06:11,520
یک تابع دیگر استفاده می کنم و این فقط
153
00:06:11,520 –> 00:06:14,250
چپ نامیده می شود و فقط می چرخد لاک پشت من به
154
00:06:14,250 –> 00:06:16,350
عداد درجاتی که دا
155
00:06:16,350 –> 00:06:19,530
ل fen گذاشته ام بنابراین در این مورد که
156
00:06:19,530 –> 00:06:22,740
میتوانیم مقداری ریاضی انجام دهیم، میخواهم 36 خط
157
00:06:22,740 –> 00:06:26,010
برای آتش دور داشته باشم و 360 درجه
158
00:06:26,010 –> 00:06:29,280
در یک دایره وجود دارد که به این معنی است که همه 360
159
00:06:29,280 –> 00:06:31,830
تقسیم بر 36 را انجام میدهند یا هر
160
00:06:31,830 –> 00:06:33,840
بار که نیاز دارم درختم را بچرخانم، در درجهها شرکت کنم.
161
00:06:33,840 –> 00:06:35,760
10 را در اینجا قرار می دهم و فقط مطمئن
162
00:06:35,760 –> 00:06:39,000
شوید که شبیه چرخش به جلو به
163
00:06:39,000 –> 00:06:41,310
عقب است و فقط کمی است،
164
00:06:41,310 –> 00:06:44,400
فکر می کنم این عالی است، بنابراین اگر بخواهم
165
00:06:44,400 –> 00:06:46,260
خط بعدی را رسم کنم و شما اساساً
166
00:06:46,260 –> 00:06:48,030
همان کد را دوباره
167
00:06:48,030 –> 00:06:49,650
درست انجام دهید. بر روی لاک پشت من که به جلو به
168
00:06:49,650 –> 00:06:52,980
عقب بروم و سپس کمی بچرخم و
169
00:06:52,980 –> 00:06:55,440
من می توانم این را بارها و بارها کپی و پیست کنم
170
00:06:55,440 –> 00:06:57,480
و بگذارم
171
00:06:57,480 –> 00:07:00,930
حق من باشد اما شما را نمی دانم اما من
172
00:07:00,930 –> 00:07:03,030
واقعاً عاشق دست زدن به آنها نیستم
173
00:07:03,030 –> 00:07:05,160
بارها و بارها کد
174
00:07:05,160 –> 00:07:06,990
شدهایم، در واقع ابزاری وجود دارد که ما میتوانیم از آن برای آسانتر کردن این کار استفاده کنیم
175
00:07:06,990 –> 00:07:09,590
، بنابراین حلقه نامیده میشود که
176
00:07:09,590 –> 00:07:12,660
اساساً هر
177
00:07:12,660 –> 00:07:14,700
کدی را که در داخل آن قرار میدهید به تعداد
178
00:07:14,700 –> 00:07:16,890
دفعات تکرار میکند، به طوری که
179
00:07:16,890 –> 00:07:18,630
من یک حلقه در پایتون ایجاد میکردم
180
00:07:18,630 –> 00:07:22,830
، قبل از اینکه زنگ بزنم مینویسم e و داخل
181
00:07:22,830 –> 00:07:25,620
پرانتز محدوده اضافی
182
00:07:25,620 –> 00:07:27,600
تعداد دفعاتی را که می خواهم هفته من مرور شود را مشخص کردم،
183
00:07:27,600 –> 00:07:30,419
بنابراین در این مورد من 36 خط برای هیزم خود می خواهم
184
00:07:30,419 –> 00:07:33,540
بنابراین همه 36 خط را در داخل پرانتز من قرار دهید
185
00:07:33,540 –> 00:07:36,060
و دو چیز دیگر
186
00:07:36,060 –> 00:07:38,250
وجود دارد که واقعاً مهم است که متوجه خواهید شد.
187
00:07:38,250 –> 00:07:40,380
که من یک دونقطه در انتهای خط خود قرار می دهم
188
00:07:40,380 –> 00:07:43,620
که اساساً فقط به رایانه ما می گوید
189
00:07:43,620 –> 00:07:46,680
که حلقه for درست شروع شده است،
190
00:07:46,680 –> 00:07:49,110
کولون دقیقاً راهی است که می
191
00:07:49,110 –> 00:07:51,930
داند تعریف حلقه for
192
00:07:51,930 –> 00:07:53,800
به کجا ختم می شود و محتوای واقعی
193
00:07:53,800 –> 00:07:55,960
برای گروه جنسی یک کجاست. کار دیگری که
194
00:07:55,960 –> 00:07:58,659
باید انجام دهیم این است که برای اینکه
195
00:07:58,659 –> 00:08:00,639
کد را در داخل حلقه خود قرار دهیم تا تکرار شود،
196
00:08:00,639 –> 00:08:03,099
میخواهیم آن را تورفتگی کنیم، بنابراین
197
00:08:03,099 –> 00:08:05,229
من فقط روی این سه خط تب
198
00:08:05,229 –> 00:08:07,509
را می زنم تا بارها و بارها تکرار شوند.
199
00:08:07,509 –> 00:08:08,080
200
00:08:08,080 –> 00:08:10,060
در غیر این صورت کامپیوتر متوجه نخواهد شد که
201
00:08:10,060 –> 00:08:12,520
آنها واقعاً در مورد آن هستند،
202
00:08:12,520 –> 00:08:14,979
بنابراین اجازه دهید من این را اجرا کنم و ببینیم
203
00:08:14,979 –> 00:08:18,879
آتش بازی ما چگونه شروع به زندگی می کند، بسیار خوب است،
204
00:08:18,879 –> 00:08:21,580
بنابراین می بینید که ما شروع به کشیدن
205
00:08:21,580 –> 00:08:23,650
خطوط بسیاری به جای یک خط کرده ایم.
206
00:08:23,650 –> 00:08:25,889
شروع به ساختن آن f شکل irework
207
00:08:25,889 –> 00:08:27,969
چیز دیگری که ممکن است متوجه شوید
208
00:08:27,969 –> 00:08:31,030
این است که هنوز خیلی کند است، بنابراین
209
00:08:31,030 –> 00:08:33,429
من قبل از انجام هر طراحی از یک تابع دیگر استفاده
210
00:08:33,429 –> 00:08:36,820
میکنم، از سرعت استفاده میکنم فقط
211
00:08:36,820 –> 00:08:40,229
لاک پشتم را شکست دهم تا سرعت تقلب را انجام
212
00:08:40,229 –> 00:08:44,620
دهم. فقط آن را میسازم که باید به
213
00:08:44,620 –> 00:08:46,400
اندازه کافی سریع باشد، بیایید ببینیم چطور پیش میرود
214
00:08:46,400 –> 00:08:47,920
[موسیقی]،
215
00:08:47,920 –> 00:08:51,160
بنابراین اگر این را دوباره اجرا کنم، بیایید ببینیم که آیا این
216
00:08:51,160 –> 00:08:54,190
سریعتر است، اوه، خیلی بهتر است، بنابراین
217
00:08:54,190 –> 00:08:56,529
اکنون میچرخد و میبینید که او تمام هیزم را انجام داده است
218
00:08:56,529 –> 00:08:59,560
که فوقالعاده به نظر میرسد.
219
00:08:59,560 –> 00:09:02,380
حالا که ما آتش بازی خود را داریم، بیایید ببینیم
220
00:09:02,380 –> 00:09:04,720
آیا می توانیم بفهمیم که چگونه می توانیم
221
00:09:04,720 –> 00:09:06,490
222
00:09:06,490 –> 00:09:08,589
هر بار که برنامه خود را می خواهیم، مارپیچ را در یک مکان متفاوت ایجاد کنیم، اکنون مت
223
00:09:08,589 –> 00:09:10,839
جه خواهید شد که هر بار که من روی اجرا ضربه می زنم، آت
224
00:09:10,839 –> 00:09:12,790
بازی در همان مک
225
00:09:12,790 –> 00:09:14,620
ن خواهد بود. و با همان رنگ و همان
226
00:09:14,620 –> 00:09:16,959
اندازه، بنابراین اکنون می خواهیم در مورد
227
00:09:16,959 –> 00:09:19,720
نحوه ترکیب چیزهای تصادفی
228
00:09:19,720 –> 00:09:21,190
در کد خود صحبت کنیم تا بتوانیم آن
229
00:09:21,190 –> 00:09:24,730
چیزها را انجام دهیم تا بتوانیم اعداد تصادفی ایجاد کنیم،
230
00:09:24,730 –> 00:09:26,709
در واقع می خواهم
231
00:09:26,709 –> 00:09:29,470
دیگری را وارد کنم. بسته بنابراین این بسته
232
00:09:29,470 –> 00:09:32,020
تصادفی نامیده می شود و فقط g است onna اجازه دهید
233
00:09:32,020 –> 00:09:35,770
ما اعداد تصادفی بسازیم، بنابراین حالا که
234
00:09:35,770 –> 00:09:37,480
من تصادفی را وارد کردم، اجازه دهید به شما
235
00:09:37,480 –> 00:09:39,730
بچه ها نشان دهم که چگونه می توانم یک عدد تصادفی درست کنم
236
00:09:39,730 –> 00:09:42,790
و سپس او گفت که روشی که می
237
00:09:42,790 –> 00:09:45,310
توانم یک عدد تصادفی درست کنم این است که از این
238
00:09:45,310 –> 00:09:48,070
تابع استفاده خواهم کرد. نقطه تصادفی R و
239
00:09:48,070 –> 00:09:51,100
تصویر و اساساً در داخل این
240
00:09:51,100 –> 00:09:53,860
پرانتز میخواهم محدودهای را
241
00:09:53,860 –> 00:09:56,150
که از آن عدد تصادفی خود را میخواهم مشخص کنم،
242
00:09:56,150 –> 00:09:58,730
مثلاً اگر یک
243
00:09:58,730 –> 00:10:01,670
عدد تصادفی بین 1 تا 10 میخواستم، 1
244
00:10:01,670 –> 00:10:04,910
کاما 10 را در این مورد قرار میدهم.
245
00:10:04,910 –> 00:10:07,160
محدوده بسیار بزرگتری می خواهم چون
246
00:10:07,160 –> 00:10:10,310
از این عدد تصادفی برای تعیین
247
00:10:10,310 –> 00:10:13,070
مختصات x در
248
00:10:13,070 –> 00:10:15,890
سمت راست استفاده می کنم یا روی صفحه نمایش چپ یا راست هستیم، می خواهم این
249
00:10:15,890 –> 00:10:19,310
آتش بازی را بگذارم تا این صفحه به
250
00:10:19,310 –> 00:10:21,860
طور اتفاقی باشد.
251
00:10:21,860 –> 00:10:25,430
200 یا تا 200 یا 250، اما شما
252
00:10:25,430 –> 00:10:27,589
به چیزی شبیه به آن فکر می کنید، بنابراین من
253
00:10:27,589 –> 00:10:30,860
این اعداد را در محدوده خود قرار می دهم،
254
00:10:30,860 –> 00:10:33,500
بنابراین اکنون وقتی این تابع اجرا می شود،
255
00:10:33,500 –> 00:10:35,870
یک عدد تصادفی
256
00:10:35,870 –> 00:10:38,750
بین منفی 250 و 250 به من می
257
00:10:38,750 –> 00:10:41,540
دهد اگر مقدار زیادی دارید. بزرگتر یا خیلی
258
00:10:41,540 –> 00:10:43,339
کوچکتر ممکن است بخواهید آن اعداد را تنظیم کنید و
259
00:10:43,339 –> 00:10:45,080
فقط می توانید
260
00:10:45,080 –> 00:10:47,240
با آن بازی کنید و ببینید چه چیزی برای شما کار می کند اکنون
261
00:10:47,240 –> 00:10:49,279
که من این شماره را ایجاد کرده ام، می خواهم
262
00:10:49,279 –> 00:10:50,990
آن را در جایی ذخیره کنم تا
263
00:10:50,990 –> 00:10:54,050
بتوانم به آن رجوع کنم تا شانسی
264
00:10:54,050 –> 00:10:55,970
برای x من وجود داشته باشد. -coordinate من فقط می خواهم
265
00:10:55,970 –> 00:10:59,270
آن را در یک متغیر به نام X ذخیره کنم، بنابراین اکنون
266
00:10:59,270 –> 00:11:01,850
می خواهم دقیقاً همان کار را برای تخته سفید خود انجام دهم،
267
00:11:01,850 –> 00:11:04,100
بنابراین می خواهم بگویم Y نیز
268
00:11:04,100 –> 00:11:08,300
برابر است با پایان های تصادفی کمکی و شما می دانید که
269
00:11:08,300 –> 00:11:10,250
شاید صفحه نمایش من بود خیلی بلندتر از
270
00:11:10,250 –> 00:11:12,260
عرض آن، من از یک محدوده جداگانه استفاده خواهم کرد،
271
00:11:12,260 –> 00:11:14,510
اما از آنجایی که آنها تقریباً یکسان هستند،
272
00:11:14,510 –> 00:11:17,209
فقط می خواهم از همان محدوده ای برای
273
00:11:17,209 –> 00:11:20,390
مختصات y خود استفاده کنم که برای الاغم استفاده کردم، بنابراین
274
00:11:20,390 –> 00:11:23,029