در این مطلب، ویدئو آموزش Blender Python: با Python یک Keyframe و Modifier اضافه کنید [یادگیری پایتون برای مبتدیان] با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:17:55
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,350 –> 00:00:02,490
سلام به همه و خوش آمدید به
2
00:00:02,490 –> 00:00:04,890
ترکیبی از آموزش اسکریپت نویسی پایتون در
3
00:00:04,890 –> 00:00:06,509
این ویدیو، ما می خواهیم ببینیم که چگونه
4
00:00:06,509 –> 00:00:08,639
می توانیم یک فریم کلیدی تحت اصلاح کننده را به یک
5
00:00:08,639 –> 00:00:10,889
سایه زن اضافه کنیم تا
6
00:00:10,889 –> 00:00:13,290
بتوانیم در اسکریپت هایمان کتابخانه سایه زن پیاده سازی کنیم، به
7
00:00:13,290 –> 00:00:15,000
عنوان مثال اگر می خواهیم ایجاد کنیم. یک نئون یا
8
00:00:15,000 –> 00:00:17,400
یک چراغ سوسوزن، این
9
00:00:17,400 –> 00:00:19,320
روند یکسان است و اگر میخواهید ببینید
10
00:00:19,320 –> 00:00:21,240
که چگونه افزونه کتابخانه سایهزن را ایجاد کنید،
11
00:00:21,240 –> 00:00:22,949
پیوندی در اینجا وجود دارد و
12
00:00:22,949 –> 00:00:25,500
لیست پخش را بررسی کنید یا اگر میخواهید
13
00:00:25,500 –> 00:00:26,910
دانلود کنید افزونه یک لینک
14
00:00:26,910 –> 00:00:28,410
در توضیحات وجود خواهد داشت که شما را
15
00:00:28,410 –> 00:00:30,720
به وبلاگ می برد و سپس در اینجا لینک دانلود را پیدا خواهید کرد
16
00:00:30,720 –> 00:00:33,809
، بنابراین پس از باز کردن
17
00:00:33,809 –> 00:00:35,430
آن، اسکریپت را به شما نشان می دهد، اما اگر می
18
00:00:35,430 –> 00:00:36,719
خواهید آن را دانلود کنید به اینجا بروید
19
00:00:36,719 –> 00:00:39,960
و دانلود را بزنید، اما برای این مثال،
20
00:00:39,960 –> 00:00:41,610
من قصد دارم مانند یک پنل آزمایشی
21
00:00:41,610 –> 00:00:43,469
و یک عملگر ایجاد کنم تا به شما نشان دهم که چگونه
22
00:00:43,469 –> 00:00:45,960
فریم کلید و اصلاح کننده را اضافه کنید، بنابراین
23
00:00:45,960 –> 00:00:47,370
بیایید ادامه دهیم و اسکریپت خود را در
24
00:00:47,370 –> 00:00:48,629
طرح بندی بارگذاری کنیم. قبلاً طرحی دریافت کردهاید
25
00:00:48,629 –> 00:00:50,219
که ترجیح میدهید ادامه دهید و آن را بارگذاری کنید
26
00:00:50,219 –> 00:00:54,059
اگر نه به اینجا بروید و به اسکریپت نویسی بروید، ادامه دهید
27
00:00:54,059 –> 00:00:56,309
و روی آن کلیک کنید و سپس من می گذرم
28
00:00:56,309 –> 00:00:58,350
و فقط چند چیز را مرتب می
29
00:00:58,350 –> 00:01:00,620
کنم زیرا به هیچ یک از
30
00:01:00,620 –> 00:01:06,840
اینها نیازی نخواهم داشت، احتمالاً وقتی این را به آن تغییر می دهم به این نیاز نخواهم
31
00:01:06,840 –> 00:01:10,049
داشت. ویرایشگر سایه زن از آنجایی که ما قرار
32
00:01:10,049 –> 00:01:11,250
است سایه بان شما را ایجاد کنیم،
33
00:01:11,250 –> 00:01:14,430
من روی این مکعب پیش فرض نیز کلیک می کنم تا
34
00:01:14,430 –> 00:01:17,490
بتوانم مطالبی را که در اینجا لازم است ببینم تا
35
00:01:17,490 –> 00:01:20,490
ابتدا یک پنل ایجاد کنیم، سپس ثبت
36
00:01:20,490 –> 00:01:22,229
نام کنیم و آن را لغو ثبت کنیم و سپس می توانیم ادامه دهیم
37
00:01:22,229 –> 00:01:24,390
و اپراتور سفارشی را ایجاد کنیم و دوباره
38
00:01:24,390 –> 00:01:26,159
ما این کار را در یک ویدیوی قبلی انجام دادیم،
39
00:01:26,159 –> 00:01:27,600
بنابراین پیوند را در اینجا بررسی کنید، یک
40
00:01:27,600 –> 00:01:30,240
لیست پخش وجود دارد و اگر آن را دنبال کردید
41
00:01:30,240 –> 00:01:31,979
، از قبل همه چیزهایی را که برای پرش به آن نیاز دارید در اختیار خواهید داشت
42
00:01:31,979 –> 00:01:34,079
، اما اگر خوب عمل نکردید،
43
00:01:34,079 –> 00:01:36,890
بیایید به سراغ الگوها برویم. به پایتون،
44
00:01:36,890 –> 00:01:39,840
بیایید به بالا اسکرول کنیم و پنل UI را پیدا کنیم،
45
00:01:39,840 –> 00:01:42,840
روی این کلیک کنید، حالا میتوانیم
46
00:01:42,840 –> 00:01:44,430
اینها را مرور کنیم و نام کلاس
47
00:01:44,430 –> 00:01:46,380
و برچسب را تغییر دهیم، اما صادقانه بگویم،
48
00:01:46,380 –> 00:01:48,060
دیگر نیازی به انجام این کار نیست،
49
00:01:48,060 –> 00:01:50,040
چون دوباره این کار را انجام دادهایم. همه اینها را
50
00:01:50,040 –> 00:01:52,020
در ویدیوهای قبلی توضیح دادیم، بنابراین آنچه
51
00:01:52,020 –> 00:01:54,140
باید انجام دهیم این را به نمای سه بعدی تغییر دهید،
52
00:01:54,140 –> 00:01:56,759
بنابراین جایی که می گوید نوع فاصله من این را
53
00:01:56,759 –> 00:01:58,680
انتخاب می کنم و سپس
54
00:01:58,680 –> 00:02:03,360
با نمای زیرخط 3 بعدی تایپ می کنم، سپس برای
55
00:02:03,360 –> 00:02:07,740
نوع منطقه، بیایید این را به UI تغییر دهیم، سپس
56
00:02:07,740 –> 00:02:10,080
این یکی دیگر زمینه نیست،
57
00:02:10,080 –> 00:02:11,780
در واقع است. دسته
58
00:02:11,780 –> 00:02:16,720
و سپس این را انتخاب میکنم همه اینها را
59
00:02:16,720 –> 00:02:20,000
حذف کنید و سپس دوبار آپوستروف را تایپ کنید
60
00:02:20,000 –> 00:02:23,300
و سپس در بین آپستروفها
61
00:02:23,300 –> 00:02:28,520
میتوانید نام برگه جدید خود را تایپ کنید، بنابراین
62
00:02:28,520 –> 00:02:30,830
وقتی پایان را فشار میدهیم، یک برگه
63
00:02:30,830 –> 00:02:33,770
در کنار اینجا خواهید داشت، درست مانند اینجا
64
00:02:33,770 –> 00:02:35,810
برچسب به چیزی که قرار است
65
00:02:35,810 –> 00:02:37,880
روی پانل باشد اشاره دارد، بنابراین مشاهده کنید تا به
66
00:02:37,880 –> 00:02:41,000
جهان سلام بگوید و در داخل
67
00:02:41,000 –> 00:02:43,580
آن مقداری ویژگی متنی داشته باشد که شما به اینها نیاز ندارید،
68
00:02:43,580 –> 00:02:45,050
بنابراین من فقط همه اینها را حذف می
69
00:02:45,050 –> 00:02:48,380
کنم و ما. از این پانل
70
00:02:48,380 –> 00:02:50,270
فقط برای اپراتور خودمان استفاده میکنیم، بنابراین
71
00:02:50,270 –> 00:02:54,440
عملگر نقطه ردیف را تایپ میکنم و پرانتز را باز و بسته
72
00:02:54,440 –> 00:02:56,630
میکنم، سپس در اینجا
73
00:02:56,630 –> 00:02:59,330
دوبار آپستروف را تایپ میکنم و سپس در این
74
00:02:59,330 –> 00:03:00,770
بین، نام شناسه را تایپ میکنیم.
75
00:03:00,770 –> 00:03:03,110
برای اپراتور سفارشی، اما از آنجایی
76
00:03:03,110 –> 00:03:05,270
که هنوز آن را ایجاد نکرده ایم، نیازی هم نداریم d
77
00:03:05,270 –> 00:03:06,350
برای تایپ هر چیزی با این حال
78
00:03:06,350 –> 00:03:09,260
اجازه دهید کمی فاصله اضافه کنیم سپس در
79
00:03:09,260 –> 00:03:12,470
ابتدای یک کلاس نوع خط جدید و
80
00:03:12,470 –> 00:03:13,790
این نام
81
00:03:13,790 –> 00:03:15,980
اپراتور سفارشی شما خواهد بود، بنابراین میتوانید آن را
82
00:03:15,980 –> 00:03:17,209
هر چه میخواهید صدا کنید.
83
00:03:17,209 –> 00:03:22,959
زیر خط نئون
84
00:03:22,959 –> 00:03:27,350
پرانتز باز و بسته و
85
00:03:27,350 –> 00:03:29,269
دو نقطه در بین پرانتزها میخواهیم
86
00:03:29,269 –> 00:03:33,430
عملگر bpy انواع دارت را
87
00:03:33,430 –> 00:03:39,769
با o بزرگ تایپ کنیم و سپس در
88
00:03:39,769 –> 00:03:42,320
اینجا فقط باید یک برچسب و یک شناسه تایپ
89
00:03:42,320 –> 00:03:46,000
کنیم کسی که این را کپی میکند
90
00:03:48,879 –> 00:03:51,700
و دوباره میخواهیم این را در اینجا بچسبانیم. برای
91
00:03:51,700 –> 00:03:57,430
تغییر این گزینه به اضافه کردن سایه زن نئون و سپس
92
00:03:57,430 –> 00:03:58,749
نام شناسه، تمام
93
00:03:58,749 –> 00:04:02,950
این آپوستروف را دو بار انتخاب می کنم، سپس در
94
00:04:02,950 –> 00:04:04,780
بین آپوستروف ها،
95
00:04:04,780 –> 00:04:11,670
عملگر زیر خط نئون سایه زن
96
00:04:11,670 –> 00:04:16,228
را تایپ می کنم و اکنون فقط باید d EF را
97
00:04:16,228 –> 00:04:20,798
اجرا کنیم. پرانتز باز و بسته و
98
00:04:20,798 –> 00:04:23,860
کولون در بین پرانتزها میخواهیم
99
00:04:23,860 –> 00:04:29,039
زمینه فضای کاما خود را تایپ کنیم و
100
00:04:29,039 –> 00:04:31,840
سپس چند بار اینتر را بزنیم و سپس اگر پرانتز
101
00:04:31,840 –> 00:04:36,610
برگشتی را تایپ کنیم، پرانتز بین پرانتز را
102
00:04:36,610 –> 00:04:38,229
ببندیم، دوبار آپاستروف میزنم
103
00:04:38,229 –> 00:04:40,240
و سپس در بین
104
00:04:40,240 –> 00:04:41,979
آپستروف ها با حروف بزرگ تایپ می کنم
105
00:04:41,979 –> 00:04:45,820
finished، بنابراین اکنون هر چیزی که در این بین باشد
106
00:04:45,820 –> 00:04:47,710
با فشار دادن دکمه اجرا می شود
107
00:04:47,710 –> 00:04:50,050
، بنابراین دوباره می خواهم ماده ای ایجاد
108
00:04:50,050 –> 00:04:52,690
کنم که می خواهم از گره ها استفاده کنم.
109
00:04:52,690 –> 00:04:54,789
110
00:04:54,789 –> 00:04:56,680
سایه بان اصلی من می خواهم یک
111
00:04:56,680 –> 00:04:58,509
مرجع به خروجی متریال ایجاد کنم و
112
00:04:58,509 –> 00:04:59,949
دوباره این همه کارهایی است که در
113
00:04:59,949 –> 00:05:01,599
آخرین ویدیو انجام دادیم، بنابراین نمی خواهم
114
00:05:01,599 –> 00:05:02,949
وقت شما را با انجام دوباره همان کار تلف
115
00:05:02,949 –> 00:05:04,990
کنم، بنابراین می خواهم این کار را انجام دهم. و
116
00:05:04,990 –> 00:05:07,120
اسکریپت خود را باز کنید و سپس میتوانم به پایین اسکرول کنم و
117
00:05:07,120 –> 00:05:09,570
به اولین عملگر سفارشی خود بروید،
118
00:05:09,570 –> 00:05:12,159
بنابراین ما قبلاً این قسمت را ایجاد کردهایم،
119
00:05:12,159 –> 00:05:14,430
قبلاً این کار را انجام دادهایم، این کار را انجام دادهایم،
120
00:05:14,430 –> 00:05:16,750
بنابراین اکنون میخواهیم یک سایه زن جدید ایجاد کنیم
121
00:05:16,750 –> 00:05:18,820
و آن را فراخوانی کنیم. خوب، ما می خواهیم آن را نئون بنامیم،
122
00:05:18,820 –> 00:05:20,229
ما نمی خواهیم آن را الماس بنامیم
123
00:05:20,229 –> 00:05:23,110
یا همه اینها را در یک ثانیه تغییر دهیم، بنابراین من می
124
00:05:23,110 –> 00:05:26,169
خواهم از اینجا تا انتها تا
125
00:05:26,169 –> 00:05:28,000
پایین را انتخاب کنم، بنابراین می گوید گره اول را اضافه کنید،
126
00:05:28,000 –> 00:05:30,220
بنابراین همه را انتخاب کنید. این را کپی کنید و
127
00:05:30,220 –> 00:05:32,770
سپس آن را به پنل UI خود به
128
00:05:32,770 –> 00:05:34,449
سادگی و با استفاده از wa تغییر می دهیم ما میتوانیم
129
00:05:34,449 –> 00:05:36,430
این را تغییر دهیم و من این را در اینجا جایگذاری میکنم
130
00:05:36,430 –> 00:05:38,530
تا بتوانید ببینید که همه اینها را داریم
131
00:05:38,530 –> 00:05:40,120
و هر زمان که چیزی را که میخواهید کپی و جایگذاری
132
00:05:40,120 –> 00:05:41,530
کنید، مطمئن شوید که
133
00:05:41,530 –> 00:05:43,330
همه چیز را مرور کردهاید و هر چیزی را
134
00:05:43,330 –> 00:05:45,340
که باید تغییر کند، برای مثال تغییر میدهید.
135
00:05:45,340 –> 00:05:47,949
این دیگر یک سایه زن الماس نیست،
136
00:05:47,949 –> 00:05:52,090
بلکه یک ماده سایه زن نئونی خواهد بود
137
00:05:52,090 –> 00:05:53,830
یا در واقع باید
138
00:05:53,830 –> 00:05:58,150
از شر آن خلاص شویم و آن را نئون بنامیم
139
00:05:58,150 –> 00:05:59,800
و چه چیزی می تواند این هد را تغییر دهد،
140
00:05:59,800 –> 00:06:02,680
لئون را بفرستد و سپس به هر حال جایی که می گوید
141
00:06:02,680 –> 00:06:05,290
الماس زیر خطی ماده ما در واقع
142
00:06:05,290 –> 00:06:07,060
به آن نیاز داریم. برای جایگزین کردن آن با این در جایی
143
00:06:07,060 –> 00:06:10,990
ctrl-c ctrl-v را فشار دهید و سپس
144
00:06:10,990 –> 00:06:14,790
مطمئن شوید که چیزی را از دست ندهیم،
145
00:06:18,240 –> 00:06:21,639
بنابراین ما در حال ایجاد یک ماده هستیم که من
146
00:06:21,639 –> 00:06:25,810
آن را نئون می نامم و از یادداشت هایی استفاده می کنیم که انتخاب می کنیم.
147
00:06:25,810 –> 00:06:28,180
BD SF اصلی و ما
148
00:06:28,180 –> 00:06:29,680
آن را حذف می کنیم، بنابراین من می توانم این کار را در اینجا انجام دهم،
149
00:06:29,680 –> 00:06:32,860
سپس ما به
150
00:06:32,860 –> 00:06:35,100
خروجی ماده که این گره است در اینجا ارجاع می
151
00:06:35,100 –> 00:06:39,190
دهیم و سپس آن را
152
00:06:39,190 –> 00:06:43,150
کمی به سمت راست منتقل می کنیم.
153
00:06:43,150 –> 00:06:45,370
در این مثال یک گره شیشه ای را به خوبی اضافه می کنیم
154
00:06:45,370 –> 00:06:46,960
ما به یک گره شیشه ای نیاز نداریم، ما
155
00:06:46,960 –> 00:06:48,780
همه اینها را به عنوان یک گره انتشاری تغییر می دهیم،
156
00:06:48,780 –> 00:06:51,760
بنابراین ابتدا بیایید مرجع را تغییر دهیم، بنابراین
157
00:06:51,760 –> 00:06:52,750
من می خواهم این را e myths
158
00:06:52,750 –> 00:06:59,169
underscore node بنامم، آن را کپی کنید و آن را
159
00:06:59,169 –> 00:07:01,180
اینجا اینجا و اینجا قرار
160
00:07:01,180 –> 00:07:04,060
دهید. بیایید به اینجا برگردیم، بنابراین
161
00:07:04,060 –> 00:07:06,370
میگوید گرههای
162
00:07:06,370 –> 00:07:09,789
زیرخط گرههای درختی، گرههای زیرخط، جدید نیستند، به
163
00:07:09,789 –> 00:07:11,320
این ترتیب که میتوان آن را سادهسازی کرد، بنابراین ما
164
00:07:11,320 –> 00:07:12,669
کمی در یک ثانیه یک مرجع به این ایجاد
165
00:07:12,669 –> 00:07:15,099
میکنیم، حالا فقط میخواهیم
166
00:07:15,099 –> 00:07:18,280
این را تغییر دهیم. به یک سایه بان انتشار، بنابراین باید
167
00:07:18,280 –> 00:07:20,380
بدانیم که نام آن چیست اگر
168
00:07:20,380 –> 00:07:23,950
یک go to shader را تغییر دهیم، بیایید بالا برویم و
169
00:07:23,950 –> 00:07:26,889
آن را پیدا کنیم که معمولا پنهان شده است، بنابراین اگر
170
00:07:26,889 –> 00:07:28,389
ماوس را روی اینجا نگه داریم می توانیم ببینیم نام
171
00:07:28,389 –> 00:07:30,910
چیست تا ببینیم کجاست. می گوید پایتون
172
00:07:30,910 –> 00:07:35,199
bpy نود نقطه اضافه کردن زیرخط
173
00:07:35,199 –> 00:07:37,479
نوع گره برابر است و به آنجا می رویم که
174
00:07:37,479 –> 00:07:40,990
نام انتشار گره سایه زن وجود دارد که کسی
175
00:07:40,990 –> 00:07:47,050
باید این قسمت را در اینجا تغییر دهد، بنابراین اکنون
176
00:07:47,050 –> 00:07:48,460
این خط کد در شیدر ماموریت اضافه می شود
177
00:07:48,460 –> 00:07:50,110
تا ما نیز
178
00:07:50,110 –> 00:07:51,760
آن را به آن اضافه کنیم. در اینجا نیز فقط برای اینکه بتوانیم ببینیم
179
00:07:51,760 –> 00:07:56,169
چه اتفاقی میافتد، احساسات سایهزن را نشان میدهد
180
00:07:56,169 –> 00:07:59,320
و اکنون این همان چیزی است که ما اکنون داریم این
181
00:07:59,320 –> 00:08:01,419
کد را به سمت چپ منتقل می کنیم –
182
00:08:01,419 –> 00:08:05,139
600 که بسیار کمی است اگر 400 باشد
183
00:08:05,139 –> 00:08:08,289
این یکی می تواند 200 باشد، بنابراین من می خواهم
184
00:08:08,289 –> 00:08:10,930
600 را حذف کنم و منهای را حذف کنم و
185
00:08:10,930 –> 00:08:13,479
این را تغییر دهم. به 200 بنابراین خط بعدی
186
00:08:13,479 –> 00:08:16,180
کد می گوید ورودی 0 که این
187
00:08:16,180 –> 00:08:19,000
ورودی است مقدار پیش فرض یا رنگ پیش فرض
188
00:08:19,000 –> 00:08:22,750
باید قرمز باشد زیرا قرمز
189
00:08:22,750 –> 00:08:28,150
سبز آبی است و شما می توانید آن را به
190
00:08:28,150 –> 00:08:30,039
هر رنگی که می خواهید تغییر دهید در واقع بیایید
191
00:08:30,039 –> 00:08:33,070
به آن یک آبی زیبا بدهیم. چیزی
192
00:08:33,070 –> 00:08:35,169
شبیه به آن را رنگ کنید، بنابراین اکنون کاری که باید انجام دهیم این است که
193
00:08:35,169 –> 00:08:38,020
این مقادیر را کپی کرده و آنها را در اینجا وارد کنید
194
00:08:38,020 –> 00:08:39,789
،
195
0