در این مطلب، ویدئو افسانه چندگانه در تک پلات | Matplotlib | آموزش پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:05:55
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,240 –> 00:00:02,080
سلام بچه ها و به
2
00:00:02,080 –> 00:00:04,080
آموزش های برنامه نویسی پایتون توسط amalia’s
3
00:00:04,080 –> 00:00:04,960
Academy خوش آمدید
4
00:00:04,960 –> 00:00:07,120
ما در مورد
5
00:00:07,120 –> 00:00:09,200
بسته mad plot lip بحث می کردیم و در آموزش قبلی
6
00:00:09,200 –> 00:00:11,200
در مورد تابع legend
7
00:00:11,200 –> 00:00:13,599
نحوه اضافه کردن legend به طرح و همچنین
8
00:00:13,599 –> 00:00:15,599
در مورد نحوه تغییر
9
00:00:15,599 –> 00:00:17,840
ویژگی های legend بحث کردیم. برای تغییر
10
00:00:17,840 –> 00:00:18,960
11
00:00:18,960 –> 00:00:22,160
رنگ اندازه فونت مکان افسانه و غیره، بنابراین امروز در این
12
00:00:22,160 –> 00:00:23,439
آموزش خواهیم دید
13
00:00:23,439 –> 00:00:25,760
که چگونه چندین افسانه را در
14
00:00:25,760 –> 00:00:26,960
یک طرح واحد قرار دهیم،
15
00:00:26,960 –> 00:00:29,199
وقتی می گویم می خواهم چندین
16
00:00:29,199 –> 00:00:31,039
افسانه را در طرح واحد قرار
17
00:00:31,039 –> 00:00:34,000
دهم، اولین ایده به ذهن من
18
00:00:34,000 –> 00:00:35,760
خطاب به افسانه است. تابع چند
19
00:00:35,760 –> 00:00:36,559
بار است،
20
00:00:36,559 –> 00:00:40,160
بنابراین بیایید این ایده را آزمایش کنیم، بنابراین در اینجا ما
21
00:00:40,160 –> 00:00:42,239
چهار مجموعه داده
22
00:00:42,239 –> 00:00:45,280
را رسم می کنیم، بنابراین چهار خط می کشیم، می خواهیم دو
23
00:00:45,280 –> 00:00:46,399
افسانه در
24
00:00:46,399 –> 00:00:48,800
طرح داشته باشیم، بنابراین من این چهار خط را به
25
00:00:48,800 –> 00:00:49,840
دو دو تقسیم
26
00:00:49,840 –> 00:00:52,160
می کنم، در ابتدا دو خط می گیرم. legend
27
00:00:52,160 –> 00:00:54,320
و من دو خط
28
00:00:54,320 –> 00:00:56,800
بعدی را در افسانه بعدی می گیرم، بنابراین ابتدا
29
00:00:56,800 –> 00:00:58,160
تابع legend را در اینجا فراخوانی می کنم،
30
00:00:58,160 –> 00:01:01,280
بنابراین legend باید به plt dot
31
00:01:01,280 –> 00:01:02,879
legend اشاره کنیم
32
00:01:02,879 –> 00:01:04,879
و در اینجا باید handle و
33
00:01:04,879 –> 00:01:07,360
label را ذکر کنم بنابراین در اینجا من tak هستم در راه سوم برای
34
00:01:07,360 –> 00:01:08,960
فراخوانی تابع legend که با
35
00:01:08,960 –> 00:01:10,159
دسته و برچسب است،
36
00:01:10,159 –> 00:01:12,799
در اینجا دسته سمت راست l1 l2 را داریم، بنابراین
37
00:01:12,799 –> 00:01:13,600
باید
38
00:01:13,600 –> 00:01:16,560
آن را به صورت تکرار شونده بگیرم، آن را در یک تاپل
39
00:01:16,560 –> 00:01:17,600
40
00:01:17,600 –> 00:01:19,840
و به دنبال آن باید برچسب ها
41
00:01:19,840 –> 00:01:21,759
را بگیرم i’ll take label 1
42
00:01:21,759 –> 00:01:25,200
برای l1 و من برچسب 2 را می گیرم
43
00:01:25,200 –> 00:01:28,320
و من دوباره این تابع legend را
44
00:01:28,320 –> 00:01:32,159
در اینجا فرا می خوانم، باید l3 و l4
45
00:01:32,159 –> 00:01:35,280
را بگیرم و برچسب را به عنوان برچسب 3
46
00:01:35,280 –> 00:01:38,400
و برچسب 4 می
47
00:01:38,400 –> 00:01:40,960
گیرم. بسیار خوب پس بیایید این برنامه را
48
00:01:40,960 –> 00:01:41,520
ذخیره
49
00:01:41,520 –> 00:01:45,520
و اجرا کنیم. بنابراین در اینجا ما طرح خود را دریافت کردیم
50
00:01:45,520 –> 00:01:48,720
اما در اینجا می توانیم فقط یک افسانه را در اینجا
51
00:01:48,720 –> 00:01:50,880
ببینیم، ما مکان را در هر دو افسانه ذکر نکردیم، به
52
00:01:50,880 –> 00:01:51,759
53
00:01:51,759 –> 00:01:53,200
همین دلیل است که مکان پیش فرض را انتخاب می
54
00:01:53,200 –> 00:01:54,880
کند که بهترین است،
55
00:01:54,880 –> 00:01:57,119
بنابراین به احتمال زیاد آن را
56
00:01:57,119 –> 00:01:58,079
در سمت راست بالا قرار می
57
00:01:58,079 –> 00:02:00,320
دهد. مکان را تغییر میدهم و میبینم،
58
00:02:00,320 –> 00:02:01,360
بنابراین برای
59
00:02:01,360 –> 00:02:05,040
این، به سمت راست پایین میروم
60
00:02:05,040 –> 00:02:08,080
و اجازه دهید اینجا خیر را ببینیم، میتوانیم فقط
61
00:02:08,080 –> 00:02:10,000
یک افسانه را ببینیم که برای برچسب سه و
62
00:02:10,000 –> 00:02:10,878
برچسب چهار است،
63
00:02:10,878 –> 00:02:13,440
نمیتوانیم افسانه uh label یک را ببینیم
64
00:02:13,440 –> 00:02:14,480
و برچسب دو
65
00:02:14,480 –> 00:02:17,040
در واقع این ایده زمانی که ما
66
00:02:17,040 –> 00:02:18,959
از تابع legend استفاده می کنیم کار نمی کند و
67
00:02:18,959 –> 00:02:21,599
فقط یک legend در ent ایجاد می کند.
68
00:02:21,599 –> 00:02:23,760
وقتی دوباره این تابع افسانه را فراخوانی میکنم، وقتی این تابع
69
00:02:23,760 –> 00:02:26,480
را صدا
70
00:02:26,480 –> 00:02:28,080
میزنم، فراخوان
71
00:02:28,080 –> 00:02:29,920
قبلی را بازنویسی میکند، فراخوانی قبلی تابع افسانه قبلی را بازنویسی میکند،
72
00:02:29,920 –> 00:02:31,760
73
00:02:31,760 –> 00:02:34,959
بنابراین این افسانه را به نمودار اضافه میکند
74
00:02:34,959 –> 00:02:37,840
، به همین دلیل ما برچسب 3 و برچسب 4 را در
75
00:02:37,840 –> 00:02:38,400
76
00:02:38,400 –> 00:02:42,000
بالا دریافت کردیم. موقعیت درست است، بنابراین اکنون اگر میخواهم
77
00:02:42,000 –> 00:02:44,160
چندین افسانه را به طرح اضافه کنم، چگونه
78
00:02:44,160 –> 00:02:44,959
این کار را انجام
79
00:02:44,959 –> 00:02:47,040
دهیم، برای این کار باید جلو انداختن افسانه را متوقف
80
00:02:47,040 –> 00:02:48,800
81
00:02:48,800 –> 00:02:51,840
کنیم یا باید این ن