در این مطلب، ویدئو خودکار کردن همه چیز در Davinci Resolve – آموزش پایتون برای مبتدیان با AlexTheCreative با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:20:21
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,340 –> 00:00:07,680
[Music]
2
00:00:07,680 –> 00:00:09,920
سلام و خوش آمدید یک بار دیگر نام من
3
00:00:09,920 –> 00:00:12,960
alex centeno است و
4
00:00:12,960 –> 00:00:14,080
[Music]
5
00:00:14,080 –> 00:00:16,720
در اینترنت
6
00:00:16,720 –> 00:00:20,400
هیچ آموزش خوبی در مورد اسکریپت نویسی با
7
00:00:20,400 –> 00:00:21,920
پایتون
8
00:00:21,920 –> 00:00:24,640
برای حل و فصل davinci
9
00:00:24,640 –> 00:00:26,480
10
00:00:26,480 –> 00:00:28,480
وجود ندارد. دلایل زیادی برای آن وجود دارد
11
00:00:28,480 –> 00:00:30,000
12
00:00:30,000 –> 00:00:31,760
13
00:00:31,760 –> 00:00:32,800
14
00:00:32,800 –> 00:00:34,480
. فکر نمی کنم بسیاری از مردم
15
00:00:34,480 –> 00:00:38,160
واقعا پایتون را برای حل داوینچی دوست دارند
16
00:00:38,160 –> 00:00:40,960
و شاید اتفاقی که می افتد این باشد که
17
00:00:40,960 –> 00:00:44,079
متخصصان تصحیح رنگ و ویرایشگرها
18
00:00:44,079 –> 00:00:45,520
و آن نوع
19
00:00:45,520 –> 00:00:47,400
مخاطبان ویدئویی افراد
20
00:00:47,400 –> 00:00:48,800
[موسیقی
21
00:00:48,800 –> 00:00:52,559
] چندان به کدنویسی علاقه ندارند،
22
00:00:52,559 –> 00:00:54,160
اگرچه این در حال تغییر است
23
00:00:54,160 –> 00:00:56,079
و هدف از این کار همین است. ویدیو برای
24
00:00:56,079 –> 00:00:58,320
اینکه در واقع یک مقدمه باشد، مقدمه مبتدی است
25
00:00:58,320 –> 00:01:00,079
،
26
00:01:00,079 –> 00:01:03,600
به طوری که ما بدانیم چگونه از
27
00:01:03,600 –> 00:01:06,240
پایتون برای اسکریپت
28
00:01:06,240 –> 00:01:09,119
نویسی در حل و فصل داوینچی استفاده کنیم، بنابراین اگر به شما علاقه مند
29
00:01:09,119 –> 00:01:10,159
30
00:01:10,159 –> 00:01:12,560
است، این ویدیو برای شماست، بیایید به
31
00:01:12,560 –> 00:01:14,580
آن
32
00:01:14,580 –> 00:01:26,960
[موسیقی
33
00:01:26,960 –> 00:01:30,479
] برویم، پس من اینجا هستم
34
00:01:30,479 –> 00:01:31,600
35
00:01:31,600 –> 00:01:32,799
36
00:01:32,799 –> 00:01:35,920
مرورگر و اوه، من فقط می خواهم به گوگل سر
37
00:01:35,920 –> 00:01:38,320
بزنم و
38
00:01:38,320 –> 00:01:41,200
با نصب
39
00:01:41,200 –> 00:01:44,159
پایتون شروع می کنم، من در مک هستم و بنابراین این چیزی است
40
00:01:44,159 –> 00:01:46,479
که امروز قرار است آموزش دهم، اما شما
41
00:01:46,479 –> 00:01:49,360
می توانید همین کار را از ویندوز یا
42
00:01:49,360 –> 00:01:50,640
لینوکس انجام دهید.
43
00:01:50,640 –> 00:01:53,520
بر یک مک ساده ترین راه رفتن به
44
00:01:53,520 –> 00:01:55,040
homebrew است،
45
00:01:55,040 –> 00:01:57,280
احتمالاً آن را قبلاً روی مک خود دارید،
46
00:01:57,280 –> 00:01:59,439
اما اگر نه تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که
47
00:01:59,439 –> 00:02:02,159
به جستجوی homebrew در گوگل بروید
48
00:02:02,159 –> 00:02:04,520
و سپس به brew.sh
49
00:02:04,520 –> 00:02:06,159
50
00:02:06,159 –> 00:02:08,639
برسید و می خواهید کپی پیست کنید. این
51
00:02:08,639 –> 00:02:10,160
را روی مک خود نصب کنید
52
00:02:10,160 –> 00:02:11,440
و سپس
53
00:02:11,440 –> 00:02:12,480
54
00:02:12,480 –> 00:02:16,239
با نصب پایتون شروع
55
00:02:16,239 –> 00:02:19,840
کنید، نصب پایتون بسیار
56
00:02:19,840 –> 00:02:20,800
ساده است،
57
00:02:20,800 –> 00:02:23,200
شما در حال حاضر پایتون را روی مک خود دارید،
58
00:02:23,200 –> 00:02:24,560
59
00:02:24,560 –> 00:02:25,520
پس
60
00:02:25,520 –> 00:02:27,200
چرا ما به homebrew نیاز
61
00:02:27,200 –> 00:02:29,680
داریم اگر قبلا آن را داریم به خوبی
62
00:02:29,680 –> 00:02:33,280
حل و فصل davinci به نسخه 3.7 نیاز دارد
63
00:02:33,280 –> 00:02:37,239
و من یا 2.7 2.7.13
64
00:02:37,920 –> 00:02:39,519
so python
65
00:02:39,519 –> 00:02:43,280
من فکر می کنم که در حال حاضر در نسخه uh 4 است،
66
00:02:43,280 –> 00:02:44,560
بنابراین ممکن
67
00:02:44,560 –> 00:02:46,720
است مک شما با
68
00:02:46,720 –> 00:02:48,160
پایتون 3
69
00:02:48,160 –> 00:02:51,040
یا پایتون 4 از
70
00:02:51,040 –> 00:02:52,319
هر نسخه ارائه شود
71
00:02:52,319 –> 00:02:55,120
و بنابراین این چیزی است که ما باید مطمئن شویم
72
00:02:55,120 –> 00:02:56,560
که داریم،
73
00:02:56,560 –> 00:03:01,280
پس چگونه انجام دهیم ما python 2.7.13 را نصب می کنیم،
74
00:03:01,280 –> 00:03:02,800
بنابراین این دستوری است که شما باید
75
00:03:02,800 –> 00:03:05,440
brew install
76
00:03:05,440 –> 00:03:09,959
python را در 2.7.13 تایپ کنید،
77
00:03:10,000 –> 00:03:11,599
پس از عبور از دستورات
78
00:03:11,599 –> 00:03:13,599
79
00:03:13,599 –> 00:03:16,400
، نصب پایتون را به مسیر خود اضافه کنید،
80
00:03:16,400 –> 00:03:17,280
این
81
00:03:17,280 –> 00:03:19,440
ویدیو وارد جنبه های فنی نمی شود.
82
00:03:19,440 –> 00:03:21,920
از آن اما اساساً
83
00:03:21,920 –> 00:03:23,280
آنچه را که می خواهید انجام دهید o فایل
84
00:03:23,280 –> 00:03:24,950
bash نمایه
85
00:03:24,950 –> 00:03:26,560
[Music] خود
86
00:03:26,560 –> 00:03:30,080
را در داخل پوشه خانه خود باز
87
00:03:30,080 –> 00:03:31,440
88
00:03:31,440 –> 00:03:32,720
کنید،
89
00:03:32,720 –> 00:03:33,519
بنابراین
90
00:03:33,519 –> 00:03:35,599
در مک خود پوشه خانه خود را
91
00:03:35,599 –> 00:03:37,440
در داخل آن دارید، یک فایل مخفی
92
00:03:37,440 –> 00:03:40,720
به نام فایل پروفایل bash
93
00:03:40,720 –> 00:03:42,000
دارید که می خواهید آن را باز کنید و می خواهید
94
00:03:42,000 –> 00:03:43,280
95
00:03:43,280 –> 00:03:44,959
پس از نصب
96
00:03:44,959 –> 00:03:46,480
پایتون، چیزهایی را اضافه کنید، چند مورد را مشاهده خواهید کرد
97
00:03:46,480 –> 00:03:50,799
که باید به آن فایل اضافه کنید،
98
00:03:50,799 –> 00:03:52,720
همچنین باید
99
00:03:52,720 –> 00:03:55,519
کلاسهای حلالیت davinci
100
00:03:55,519 –> 00:03:57,840
را نیز به آن فایل اضافه
101
00:03:57,840 –> 00:03:59,680
کنید تا به این شکل به نظر برسند.
102
00:03:59,680 –> 00:04:02,000
برای شروع با کلمه صادرات و
103
00:04:02,000 –> 00:04:03,200
سپس
104
00:04:03,200 –> 00:04:05,599
مسیرها را به
105
00:04:05,599 –> 00:04:08,959
آن کتابخانه ها و البته به
106
00:04:08,959 –> 00:04:11,120
پایتون یکی
107
00:04:11,120 –> 00:04:16,399
نیز می دهد، بیایید جلوتر برویم و نسخه پایتون را
108
00:04:16,399 –> 00:04:17,839
109
00:04:17,839 –> 00:04:18,959
مانند این تایپ کنیم
110
00:04:18,959 –> 00:04:22,000
و آنچه باید ببینید
111
00:04:22,000 –> 00:04:24,880
نسخه 2 7 13 پایتون است و اگر شما ببینید
112
00:04:24,880 –> 00:04:27,360
که پس از آن آماده
113
00:04:27,360 –> 00:04:30,000
رفتن هستید، بنابراین تنظیمات برگزیده را باز میکنید
114
00:04:30,000 –> 00:04:32,880
و از تنظیمات برگزیده در سیستم
115
00:04:32,880 –> 00:04:35,040
به حالت عمومی میروید
116
00:04:35,040 –> 00:04:36,240
و مطمئن میشوید که
117
00:04:36,240 –> 00:04:39,280
اسکریپتنویسی خارجی از محلی استفاده میکند،
118
00:04:39,280 –> 00:04:40,960
119
00:04:40,960 –> 00:04:43,280
زیرا ما میخواهیم از
120
00:04:43,280 –> 00:04:46,160
یک پنجره ترمینال استفاده کنید نه برنامه نویسی
121
00:04:46,160 –> 00:04:48,080
پارامترها
122
00:04:48,080 –> 00:04:49,919
یا کنسول داخل نتیجه نینجا،
123
00:04:49,919 –> 00:04:51,040
124
00:04:51,040 –> 00:04:52,479
بنابراین شما فقط می خواهید مطمئن
125
00:04:52,479 –> 00:04:54,000
شوید که در اینجا محلی هستید یا در غیر این صورت
126
00:04:54,000 –> 00:04:55,360
127
00:04:55,360 –> 00:04:56,560
باز کار نمی کند
128
00:04:56,560 –> 00:04:57,919
129
00:04:57,919 –> 00:05:00,240
منهای این
130
00:05:00,240 –> 00:05:02,880
فایل ها را
131
00:05:03,039 –> 00:05:07,600
یک تا چهار نام گذاری کرده ام، بنابراین من t1 t2 t3
132
00:05:07,600 –> 00:05:09,680
و t4 دارم که pi
133
00:05:09,680 –> 00:05:11,120
و بنابراین من اولین مورد را به شما نشان می
134
00:05:11,120 –> 00:05:14,880
دهم و آنچه را که در آن قرار داده ام به شما نشان می دهم
135
00:05:14,880 –> 00:05:17,199
تا در خط اول این بیانیه وجود داشته باشد
136
00:05:17,199 –> 00:05:19,120
که این به عنوان زبان پایتون تفسیر می شود،
137
00:05:19,120 –> 00:05:21,520
بنابراین شما به آن نیاز دارید
138
00:05:21,520 –> 00:05:22,800
139
00:05:22,800 –> 00:05:25,520
و دوم اینکه ما می خواهیم
140
00:05:25,520 –> 00:05:28,160
کتابخانه ها را وارد کنید کتابخانه اسکریپت نویسی حل و فصل davinci را وارد کنید
141
00:05:28,160 –> 00:05:30,000
و ما
142
00:05:30,000 –> 00:05:32,320
به آن نام اسکریپت dvr می دهیم
143
00:05:32,320 –> 00:05:36,960
و سپس کتابخانه sys را وارد می کنیم
144
00:05:37,120 –> 00:05:41,440
پایتون می تواند از یک
145
00:05:41,440 –> 00:05:45,440
برنامه نویسی شی گرا استفاده کند
146
00:05:45,440 –> 00:05:47,680
به طور کلی دو نوع
147
00:05:47,680 –> 00:05:51,440
برنامه نویسی وجود دارد یکی رویه ای که
148
00:05:51,440 –> 00:05:54,000
یکی است. وظیفه پس از دیگری
149
00:05:54,000 –> 00:05:55,840
و دیگری شی گرا است
150
00:05:55,840 –> 00:05:58,000
که در
151
00:05:58,000 –> 00:06:01,120
آن یک شی چیزی است که
152
00:06:01,120 –> 00:06:04,080
یا چیزهایی دارد یا
153
00:06:04,080 –> 00:06:05,680
کارهایی انجام می دهد،
154
00:06:05,680 –> 00:06:08,800
بنابراین قسمت دارای چیزها را
155
00:06:08,800 –> 00:06:12,880
خواص می نامیم، به عنوان مثال
156
00:06:12,880 –> 00:06:15,440
یک ماشین رنگ قرمز دارد به طوری که یک
157
00:06:15,440 –> 00:06:17,840
ویژگی است. از ماشین بنابراین شیء این است که
158
00:06:17,840 –> 00:06:21,919
ویژگی ماشین رنگ است و مقدار آن
159
00:06:21,919 –> 00:06:24,080
قرمز است
160
00:06:24,080 –> 00:06:27,199
و سپس اقدامات یا کارهایی که
161
00:06:27,199 –> 00:06:29,280
کارت انجام
162
00:06:29,280 –> 00:06:34,000
می دهد را روش می نامیم و
163
00:06:34,000 –> 00:06:36,400
ماشین را درایو می کند تا این یک
164
00:06:36,400 –> 00:06:37,600
عمل ماشین است بنابراین
165
00:06:37,600 –> 00:06:38,560
166
00:06:38,560 –> 00:06:40,960
سطح اولیه ما چیست انجام دادن اینجا به این صورت
167
00:06:40,960 –> 00:06:44,160
است که از اشیاء استفاده می کنیم و شی را تحت تأثیر قرار می دهیم
168
00:06:44,160 –> 00:06:47,039
یا کاری می کنیم که انجام دهد، به
169
00:06:47,039 –> 00:06:50,560
عنوان مثال از روش هایی
170
00:06:50,560 –> 00:06:52,560
برای
171
00:06:52,560 –> 00:06:55,199
بدست آوردن یک جدول زمانی یا اضافه کردن کلیپ به
172
00:06:55,199 –> 00:06:56,240
جدول زمانی
173
00:06:56,240 –> 00:06:58,240
چیزهایی با آن طبیعت استفاده می
174
00:06:58,240 –> 00:07:00,880
کنیم، بنابراین بیایید با این موضوع شروع کنیم،
175
00:07:00,880 –> 00:07:03,199
بنابراین اولین چیز این است که ما کتابخانه
176
00:07:03,199 –> 00:07:04,400
اسکریپت نویسی را
177
00:07:04,400 –> 00:07:06,880
به صورت dvr script
178
00:07:06,880 –> 00:07:08,000
dot تعریف می کنیم
179
00:07:08,000 –> 00:07:09,840
و اساساً معنی این نماد این
180
00:07:09,840 –> 00:07:11,360
است
181
00:07:11,360 –> 00:07:14,240
که ما یک متد را فراخوانی می کنیم و در این
182
00:07:14,240 –> 00:07:17,039
حالت متد scriptdapp نام دارد
183
00:07:17,039 –> 00:07:19,120
و مقدار حل می شود
184
00:07:19,120 –> 00:07:20,080
و
185
00:07:20,080 –> 00:07:22,160
ما آن را به آن اختصاص می دهیم.
186
00:07:22,160 –> 00:07:25,360
بنابراین اساساً تنها کاری که ما انجام دادیم این
187
00:07:25,360 –> 00:07:26,160
بود
188
00:07:26,160 –> 00:07:28,639
189
00:07:28,840 –> 00:07:30,400
190
00:07:30,400 –> 00:07:32,720
که متغیری به نام Resolution را با
191
00:07:32,720 –> 00:07:34,880
برنامه اسکریپت نویسی تخصیص دادیم، بنابراین
192
00:07:34,880 –> 00:07:37,360
تب اسکریپت متد را
193
00:07:37,360 –> 00:07:40,960
با مقدار حل شده فراخوانی میکنیم و آن را به شی اختصاص میدهیم
194
00:07:40,960 –> 00:07:45,360
که یک نتیجه متغیر است.
195
00:07:45,360 –> 00:07:48,000
196
00:07:48,000 –> 00:07:49,919
e یک شی
197
00:07:49,919 –> 00:07:52,080
به نام مدیر پروژه ایجاد
198
00:07:52,080 –> 00:07:54,639
می کنیم و این نتیجه فراخوانی شی
199
00:07:54,639 –> 00:07:55,840
حل
200
00:07:55,840 –> 00:07:57,680
با متد get project manager است، بنابراین
201
00:07:57,680 –> 00:07:59,919
ما به یک مدیر پروژه نیاز
202
00:07:59,919 –> 00:08:03,120
داریم و آن متد را فراخوانی می کنیم، بنابراین این عمل
203
00:08:03,120 –> 00:08:05,759
به نام get project manager
204
00:08:05,759 –> 00:08:07,599
یک عمل است.
205
00:08:07,599 –> 00:08:10,720
ما توسط حل شی
206
00:08:10,720 –> 00:08:13,199
که این شی حل کرده است
207
00:08:13,199 –> 00:08:14,000
در اینجا اعلام
208
00:08:14,000 –> 00:08:15,919
کردیم و اکنون یک شی به نام مدیر پروژه دریافت می
209
00:08:15,919 –> 00:08:17,520
210
00:08:17,520 –> 00:08:19,840
کنیم که چگونه یک حرفه ای یک پروژه را تنظیم
211
00:08:19,840 –> 00:08:23,039
کنیم سپس ورودی را بخواهیم بنابراین
212
00:08:23,039 –> 00:08:26,479
از کاربر درخواست می کنیم برای
213
00:08:26,479 –> 00:08:28,160
نام پروژه
214
00:08:28,160 –> 00:08:29,919
و آن که به متغیر pname اختصاص می دهیم
215
00:08:29,919 –> 00:08:31,680
216
00:08:31,680 –> 00:08:34,399
و پس از پر کردن
217
00:08:34,399 –> 00:08:37,039
آن، با استفاده از
218
00:08:37,039 –> 00:08:40,479
شی مدیر پروژه
219
00:08:40,479 –> 00:08:43,039
، متدی به نام createproject را فراخوانی می کنیم و
220
00:08:43,039 –> 00:08:45,040
قرار است نامی برای آن بگذاریم و نام
221
00:08:45,040 –> 00:08:46,959
با
222
00:08:46,959 –> 00:08:49,760
چیزی که وارد کردیم برابر خواهد بود،
223
00:08:49,760 –> 00:08:51,519
امیدواریم که منطقی باشد، اگر نه، همیشه میتوانید
224
00:08:51,519 –> 00:08:54,000
این ویدیو را به عقب برگردانید و
225
00:08:54,000 –> 00:08:55,920
دوباره به توضیح گوش کنید،
226
00:08:55,920 –> 00:08:58,080
بیایید نگاهی بیندازیم،
227
00:08:58,080 –> 00:08:59,040
228
00:08:59,040 –> 00:09:01,040
پس همینجا پنهان شویم این
229
00:09:01,040 –> 00:09:03,279
من در ترمینال خود اینجا هستم و می
230
00:09:03,279 –> 00:09:04,080
231
00:09:04,080 –> 00:09:05,839
خواهم اسکریپت t1 خود را اجرا کنم
232
00:09:05,839 –> 00:09:08,399
، می توانم
233
00:09:08,399 –> 00:09:10,720
پایتون و سپس نام اسکریپت را
234
00:09:10,720 –> 00:09:14,080
بعد از آن بنویسم، اما از آنجایی که یک میانبر
235
00:09:14,080 –> 00:09:17,279
دارم که آن را به فایل پروفایل bash خود اضافه کرده ام،
236
00:09:17,279 –> 00:09:19,600
237
00:09:19,600 –> 00:09:21,920
فقط می توانم این کار را انجام دهم. p و اساساً که در
238
00:09:21,920 –> 00:09:24,480
رایانه من به طور خاص برای کلمه
239
00:09:24,480 –> 00:09:25,839
python مخفف است،
240
00:09:25,839 –> 00:09:26,720
بنابراین p
241
00:09:26,720 –> 00:09:28,720
t یک نقطه
242
00:09:28,720 –> 00:09:29,760
پی،
243
00:09:29,760 –> 00:09:31,279
من اینتر را می زنم
244
00:09:31,279 –> 00:09:33,760
و از
245
00:09:33,760 –> 00:09:35,200
من نام پروژه ای را
246
00:09:35,200 –> 00:09:37,279
می پرسد که در این مورد
247
00:09:37,279 –> 00:09:39,760
a1 نام می برم
248
00:09:42,640 –> 00:09:44,000
و
249
00:09:44,000 –> 00:09:46,560
ایجاد یک پروژه ای به نام
250
00:09:46,560 –> 00:09:47,440
251
00:09:47,440 –> 00:09:50,880
1 درون حل داوینچی
252
00:09:50,880 –> 00:09:54,160
بیایید نگاهی به مثال دوم بیندازیم،
253
00:09:54,160 –> 00:09:57,120
بنابراین من میخواهم
254
00:09:58,000 –> 00:09:59,360
منهای
255
00:09:59,360 –> 00:10:00,080
t را
256
00:10:00,080 –> 00:10:01,040
به
257
00:10:01,040 –> 00:10:02,480
pi
258
00:10:02,480 –> 00:10:04,640
259
00:10:04,640 –> 00:10:08,000
باز کنم، بنابراین همان مقدمه
260
00:10:08,000 –> 00:10:09,360
261
00:10:09,360 –> 00:10:11,760
را دارم تا با مدیر پروژهام تماس بگیرم و با من تماس
262
00:10:11,760 –> 00:10:12,800
263
00:10:12,800 –> 00:10:13,920
264
00:10:13,920 –> 00:10:15,040
265
00:10:15,040 –> 00:10:17,279
بگیرم. شیء را با get
266
00:10:17,279 –> 00:10:19,279
project manager حل کنید و سپس
267
00:10:19,279 –> 00:10:22,959
پروژه فعلی را دریافت می کنیم،
268
00:10:22,959 –> 00:10:25,200
بنابراین شی مدیر پروژه
269