در این مطلب، ویدئو متاکلاس در پایتون | چگونه Python Metaclass کار می کند | آموزش پایتون | آموزش پایتون | ادورکا با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:16:48
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,810 –> 00:00:11,840
[موسیقی]
2
00:00:11,840 –> 00:00:13,519
سلام به همه این vaseen از
3
00:00:13,519 –> 00:00:15,360
eureka است و من به همه شما خوش آمد می گویم به این
4
00:00:15,360 –> 00:00:16,880
جلسه که در آن می خواهم در
5
00:00:16,880 –> 00:00:17,279
مورد
6
00:00:17,279 –> 00:00:20,880
کلاس متا پایتون صحبت کنم و قبل از شروع شروع کنیم
7
00:00:20,880 –> 00:00:22,560
اگر در اینجا تازه کار هستید فراموش نکنید که
8
00:00:22,560 –> 00:00:24,400
برای آموزش های هیجان انگیز بیشتر در edureka مشترک شوید.
9
00:00:24,400 –> 00:00:25,519
10
00:00:25,519 –> 00:00:27,119
و نماد زنگ را فشار دهید تا
11
00:00:27,119 –> 00:00:29,039
آخرین بهروزرسانیهای edureka را دریافت کنید
12
00:00:29,039 –> 00:00:30,960
و لینک
13
00:00:30,960 –> 00:00:32,960
برنامه گواهی برنامهنویسی پایتون
14
00:00:32,960 –> 00:00:34,559
edureka در کادر توضیحات
15
00:00:34,559 –> 00:00:36,559
زیر آمده است، اکنون اجازه دهید نگاهی به
16
00:00:36,559 –> 00:00:37,920
دستور کار این جلسه بیندازیم،
17
00:00:37,920 –> 00:00:38,800
بنابراین من میخواهم با مقدمه شروع کنم.
18
00:00:38,800 –> 00:00:40,960
برای متاکلاس در پایتون
19
00:00:40,960 –> 00:00:43,600
و بعد از آن در مورد نوع در پایتون بحث خواهم کرد
20
00:00:43,600 –> 00:00:44,239
21
00:00:44,239 –> 00:00:45,520
و سپس در مورد چگونگی
22
00:00:45,520 –> 00:00:47,600
ایجاد یک متا کلاس سفارشی در پایتون بحث خواهم کرد و
23
00:00:47,600 –> 00:00:49,120
برای خلاصه کردن این
24
00:00:49,120 –> 00:00:50,800
جلسه، چند تفاوت
25
00:00:50,800 –> 00:00:52,399
بین متا کلاس
26
00:00:52,399 –> 00:00:54,960
و دکوراتور را مورد بحث قرار خواهم داد. شما بچه ها
27
00:00:54,960 –> 00:00:56,079
دستور کار خود را واضح می دانید،
28
00:00:56,079 –> 00:00:58,000
بنابراین بدون هیچ مقدمه ای بیایید این جلسه را شروع
29
00:00:58,000 –> 00:00:59,199
30
00:00:59,199 –> 00:01:02,239
کنیم که متاکلاس در پایتون دقیقا چیست، بنابراین
31
00:01:02,239 –> 00:01:05,119
متاکلاس در پایتون یک مفهوم کمی پیشرفته
32
00:01:05,119 –> 00:01:06,000
33
00:01:06,000 –> 00:01:08,159
برای شروع است و اساسا
34
00:01:08,159 –> 00:01:09,840
حول تغییر رفتار
35
00:01:09,840 –> 00:01:10,799
کلاس
36
00:01:10,799 –> 00:01:12,400
و نحوه استفاده از
37
00:01:12,400 –> 00:01:14,560
ویژگیهای کلاس میچرخد. برای درک متا کلاس در پایتون به دانش کمی
38
00:01:14,560 –> 00:01:17,520
در مورد کلاسها و اشیاء
39
00:01:17,520 –> 00:01:18,880
نیاز است،
40
00:01:18,880 –> 00:01:20,320
بنابراین
41
00:01:20,320 –> 00:01:22,000
باید در مورد اینکه دقیقاً چیست بدانید
42
00:01:22,000 –> 00:01:23,040
کلاس ها
43
00:01:23,040 –> 00:01:25,040
و اشیاء چیست
44
00:01:25,040 –> 00:01:26,640
و چگونه یک کلاس ایجاد می کنید و چگونه
45
00:01:26,640 –> 00:01:28,720
یک نمونه از یک کلاس ایجاد می کنید و
46
00:01:28,720 –> 00:01:30,240
همه آن چیزها را می
47
00:01:30,240 –> 00:01:31,840
دانید بنابراین اگر با مفهوم
48
00:01:31,840 –> 00:01:33,520
کلاس ها و اشیاء تازه کار هستید و اگر تازه
49
00:01:33,520 –> 00:01:35,119
شروع کرده اید با برنامه نویسی پایتون
50
00:01:35,119 –> 00:01:36,960
و شما هیچ ایده ای ندارید کلاس ها
51
00:01:36,960 –> 00:01:38,320
و آبجکت ها چگونه
52
00:01:38,320 –> 00:01:40,560
کار می کنند به شما پیشنهاد می کنم به آموزش کلاس ها
53
00:01:40,560 –> 00:01:42,320
و اشیاء که در کانال یوتیوب خود داریم مراجعه کنید
54
00:01:42,320 –> 00:01:43,600
55
00:01:43,600 –> 00:01:45,280
و بعد از آن می توانید به این
56
00:01:45,280 –> 00:01:47,439
جلسه بازگردید همچنین یک دوره کامل داریم.
57
00:01:47,439 –> 00:01:48,240
آموزش، بنابراین کار
58
00:01:48,240 –> 00:01:50,000
سختی نیست که بدانید
59
00:01:50,000 –> 00:01:51,520
به آنجا بروید و دوباره به اینجا برگردید،
60
00:01:51,520 –> 00:01:52,240
61
00:01:52,240 –> 00:01:53,920
اکنون در حال حرکت به ادامه مطلب میروم،
62
00:01:53,920 –> 00:01:55,840
بنابراین
63
00:01:55,840 –> 00:01:56,479
کلاس
64
00:01:56,479 –> 00:01:59,600
کلاس دقیقاً چیست مانند سازندهای است
65
00:01:59,600 –> 00:02:03,119
که ما در پایتون برای ایجاد آن استفاده میکنیم. o
66
00:02:03,119 –> 00:02:06,240
bjects اساساً طرح کلی چیست، ما
67
00:02:06,240 –> 00:02:06,880
کلاس
68
00:02:06,880 –> 00:02:09,440
هایی داریم که از آنها برای ایجاد اشیاء استفاده می کنیم و
69
00:02:09,440 –> 00:02:10,800
اکنون باید از خود بپرسید که
70
00:02:10,800 –> 00:02:12,319
چرا ما کلاس ها
71
00:02:12,319 –> 00:02:14,319
را ایجاد می کنیم فقط به این دلیل که می توانیم اشیاء را درست بسازیم،
72
00:02:14,319 –> 00:02:16,400
بنابراین شی که به عنوان نمونه ای از یک کلاس نیز شناخته می شود.
73
00:02:16,400 –> 00:02:18,720
اساساً برای
74
00:02:18,720 –> 00:02:19,599
75
00:02:19,599 –> 00:02:22,400
دسترسی به ویژگیهای یک کلاس استفاده میشود، بنابراین وقتی میگویم
76
00:02:22,400 –> 00:02:23,200
یک کلاس
77
00:02:23,200 –> 00:02:24,959
، اساساً میدانید که ما آن را ایجاد میکنیم
78
00:02:24,959 –> 00:02:26,640
تا یک شی ایجاد کنیم،
79
00:02:26,640 –> 00:02:28,239
اما در داخل کلاس نیز ما ویژگیهای زیادی داریم.
80
00:02:28,239 –> 00:02:29,680
81
00:02:29,680 –> 00:02:31,280
82
00:02:31,280 –> 00:02:33,040
شما
83
00:02:33,040 –> 00:02:33,519
84
00:02:33,519 –> 00:02:35,840
انواع دادههای مختلفی دارید، میتواند یک رشته عدد صحیح،
85
00:02:35,840 –> 00:02:36,800
یک لیست
86
00:02:36,800 –> 00:02:39,440
هر عدد باشد، یا حتی یک تاپل یا
87
00:02:39,440 –> 00:02:40,959
هر نوع داده دیگری که ما داریم،
88
00:02:40,959 –> 00:02:42,800
میتواند یک تابع یا حتی یک کلاس
89
00:02:42,800 –> 00:02:43,360
باشد،
90
00:02:43,360 –> 00:02:44,879
بنابراین اینها همه ویژگیهایی هستند که ما در آن داریم
91
00:02:44,879 –> 00:02:46,879
. اکنون class برای استفاده از آن
92
00:02:46,879 –> 00:02:48,879
صفت ها یا دسترسی به آن ویژگی
93
00:02:48,879 –> 00:02:50,560
ها باید اشیاء
94
00:02:50,560 –> 00:02:53,440
را ایجاد کنیم یا نمونه یک کلاس را
95
00:02:53,440 –> 00:02:55,200
ایجاد کنیم و همچنین وقتی این نمونه ها را ایجاد می کنیم
96
00:02:55,200 –> 00:02:57,280
روش ایجاد یک
97
00:02:57,280 –> 00:02:59,159
نمونه از یک cl ass به عنوان instantiation شناخته میشود،
98
00:02:59,159 –> 00:03:01,599
بنابراین این یک
99
00:03:01,599 –> 00:03:02,879
پیشزمینه کوچک در مورد چیزی است که
100
00:03:02,879 –> 00:03:03,360
میخواهیم استفاده کنیم
101
00:03:03,360 –> 00:03:05,519
، یعنی کلاسها و اشیا، بنابراین اکنون
102
00:03:05,519 –> 00:03:07,040
به موضوع برمیگردیم،
103
00:03:07,040 –> 00:03:09,519
زیرا همه میدانیم که همه چیز در پایتون
104
00:03:09,519 –> 00:03:10,080
به
105
00:03:10,080 –> 00:03:13,440
عنوان یک شی و حتی یک کلاس برای آن در نظر گرفته میشود.
106
00:03:13,440 –> 00:03:15,040
ماده در پایتون به عنوان یک
107
00:03:15,040 –> 00:03:17,440
شی در نظر گرفته می شود، بنابراین در حال حاضر اساساً همه چیز
108
00:03:17,440 –> 00:03:18,959
در مورد نمونه ها است،
109
00:03:18,959 –> 00:03:22,080
زیرا یک کلاس نیز یک شی است،
110
00:03:22,080 –> 00:03:26,400
به این معنی که کلاس از کلاس دیگری نمونه سازی شده است
111
00:03:26,400 –> 00:03:29,360
، بنابراین وقتی
112
00:03:29,360 –> 00:03:30,560
کلاس ایجاد می کنید
113
00:03:30,560 –> 00:03:32,239
و ما می گوییم که آن نیز یک
114
00:03:32,239 –> 00:03:34,560
شی است. آنچه ما در واقع می گوییم
115
00:03:34,560 –> 00:03:36,640
این است که کلاس دیگری وجود دارد
116
00:03:36,640 –> 00:03:39,040
که در حال ساخت است یا قبلاً
117
00:03:39,040 –> 00:03:40,799
وجود دارد و ما در حال ایجاد شی دیگری از آن هستیم،
118
00:03:40,799 –> 00:03:41,840
119
00:03:41,840 –> 00:03:44,560
بنابراین این کلاس متا کلاس نامیده می شود،
120
00:03:44,560 –> 00:03:45,519
بنابراین
121
00:03:45,519 –> 00:03:47,040
وقتی در حال کار بر روی آن هستیم با مثال آن را بهتر توضیح می دهم.
122
00:03:47,040 –> 00:03:48,400
نوت بوک jupyter پس
123
00:03:48,400 –> 00:03:49,519
نگران نباشید بچه ها
124
00:03:49,519 –> 00:03:52,400
تا بدانید بچه ها ما یک کلاس داریم و
125
00:03:52,400 –> 00:03:53,360
همه این
126
00:03:53,360 –> 00:03:55,840
ویژگی ها را تعریف می کنیم یا
127
00:03:55,840 –> 00:03:58,239
رفتار نمونه ها را به طور
128
00:03:58,239 –> 00:04:01,040
مشابه تعریف می کنیم، یک کلاس متا وجود دارد که
129
00:04:01,040 –> 00:04:01,760
130
00:04:01,760 –> 00:04:03,920
شما را دارد. know اساساً
131
00:04:03,920 –> 00:04:05,280
رفتار هر کلاسی را که
132
00:04:05,280 –> 00:04:07,280
در پایتون اعلام می کنیم تعریف کرد زیرا یک
133
00:04:07,280 –> 00:04:08,640
شی است،
134
00:04:08,640 –> 00:04:10,640
بنابراین در ادامه جلسه در مورد آن صحبت خواهیم
135
00:04:10,640 –> 00:04:12,480
کرد، اما قبل از آن اجازه دهید
136
00:04:12,480 –> 00:04:14,080
فقط در مورد اینکه دقیقاً
137
00:04:14,080 –> 00:04:17,120
نوع کلاس چیست و نوع
138
00:04:17,120 –> 00:04:19,918
اساساً متا است صحبت کنم. کلاس متا کلاسی
139
00:04:19,918 –> 00:04:21,199
که در پایتون داریم
140
00:04:21,199 –> 00:04:24,000
و نمونههای type کلاسی هستند
141
00:04:24,000 –> 00:04:25,759
که در پایتون استفاده میکنیم،
142
00:04:25,759 –> 00:04:28,720
بنابراین اساساً شیء کلاس متا
143
00:04:28,720 –> 00:04:29,520
144
00:04:29,520 –> 00:04:31,840
که در پایتون داریم کلاس type است
145
00:04:31,840 –> 00:04:32,639
بنابراین هر
146
00:04:32,639 –> 00:04:35,199
شیئی که در پایتون داریم
147
00:04:35,199 –> 00:04:36,479
اساساً یک نمونهای از
148
00:04:36,479 –> 00:04:39,600
کلاس نوع و نوع نیز میتواند
149
00:04:39,600 –> 00:04:40,479
برای ایجاد
150
00:04:40,479 –> 00:04:43,040
کلاسها به صورت پویا استفاده شود، میدانید اگر
151
00:04:43,040 –> 00:04:44,080
فقط یک
152
00:04:44,080 –> 00:04:46,160
آرگومان میدهید، نوع
153
00:04:46,160 –> 00:04:47,280
شی
154
00:04:47,280 –> 00:04:49,759
میدانید را بررسی میکنید یا اگر سه آرگومان را به آن بدهید،
155
00:04:49,759 –> 00:04:51,120
میتوانید از آن برای
156
00:04:51,120 –> 00:04:53,280
خود استفاده کنید. بدانید که به صورت پویا یک کلاس ایجاد کنید،
157
00:04:53,280 –> 00:04:54,880
خواهیم دید که در مدت زمان کوتاهی،
158
00:04:54,880 –> 00:04:57,199
پس زمانی که ما یک کلاس ایجاد می کنیم،
159
00:04:57,199 –> 00:04:59,840
اساساً نمونه ای از کلاس نوع است
160
00:04:59,840 –> 00:05:01,759
که ما آن را پاک کرده ایم، بنابراین این در واقع
161
00:05:01,759 –> 00:05:03,919
به این معنی است که هر
162
00:05:03,919 –> 00:05:06,880
رفتاری کلاس عمل می کند معمولاً باند به
163
00:05:06,880 –> 00:05:07,600
164
00:05:07,600 –> 00:05:10,880
در کلاس متا تعریف شده است، بنابراین بیایید به سراغ
165
00:05:10,880 –> 00:05:12,639
بچههای نوتبوک ژاپن برویم و سعی خواهیم کرد
166
00:05:12,639 –> 00:05:14,240
167
00:05:14,240 –> 00:05:16,479
با استفاده از کلاسهای متای سفارشی که
168
00:05:16,479 –> 00:05:17,680
در پایتون داریم، بفهمیم که چگونه
169
00:05:17,680 –> 00:05:19,120
کار میکند، بنابراین ما در نوتبوک jupyter هستیم.
170
00:05:19,120 –> 00:05:20,800
من
171
00:05:20,800 –> 00:05:24,240
نام این را به metaclast تغییر میدهم، بنابراین اول از همه
172
00:05:24,240 –> 00:05:24,800
اجازه دهید
173
00:05:24,800 –> 00:05:26,880
یک کلاس را اعلام کنم، بچهها نام آن را به عنوان
174
00:05:26,880 –> 00:05:28,000
edureka میگذارم،
175
00:05:28,000 –> 00:05:30,960
بنابراین این یک اعلان کلاس بسیار ساده است
176
00:05:30,960 –> 00:05:31,680
177
00:05:31,680 –> 00:05:33,840
که چگونه یک کلاس در پایتون
178
00:05:33,840 –> 00:05:36,000
ایجاد کنیم تا نمونهای از آن ایجاد کنیم. این کلاس
179
00:05:36,000 –> 00:05:37,680
من یک شی ایجاد می کنم
180
00:05:37,680 –> 00:05:41,039
بله وقتی یک را می
181
00:05:41,039 –> 00:05:44,400
نویسم این نقطه اصلی edureka را دریافت می کنم
182
00:05:44,400 –> 00:05:47,520
و وقتی نوع
183
00:05:47,520 –> 00:05:51,280
a را بررسی می کنم main.edu است که
184
00:05:51,280 –> 00:05:52,560
نمونه کلاس است بنابراین وقتی نوع کلاس را بررسی می کنم
185
00:05:52,560 –> 00:05:54,400
نمونهای از خودروها،
186
00:05:54,400 –> 00:05:55,039
187
00:05:55,039 –> 00:05:56,880
اکنون ارزش کلاس را به ما میدهد، اگر
188
00:05:56,880 –> 00:05:59,120
نمونه edureka را که
189
00:05:59,120 –> 00:06:00,639
اساساً کلاس اینجاست بررسی
190
00:06:00,639 –> 00:06:03,840
کنم، به من نشان میدهد که تایپ کنم، بنابراین این
191
00:06:03,840 –> 00:06:05,360
اساساً چیزی است که
192
00:06:05,360 –> 00:06:07,919
ما باید اینجا بفهمیم، بنابراین کلاس ما
193
00:06:07,919 –> 00:06:09,039
در اینجا یک
194
00:06:09,039 –> 00:06:12,319
نمونه از بچه ها کلاس تایپ کنید، بنابراین
195
00:06:12,319 –> 00:06:13,919
اگر نوع هر داده ای را بررسی کردم،
196
00:06:13,919 –> 00:06:16,479
اجازه دهید میگویم میخواهم نوع یک
197
00:06:16,479 –> 00:06:17,199
عدد
198
00:06:17,199 –> 00:06:18,479
را بررسی کنم، به من نشان میدهد که یک
199
00:06:18,479 –> 00:06:21,360
عدد صحیح است، اگر
200
00:06:21,360 –> 00:06:23,520
رشتهای را بررسی کنم، یک رشته چشم قرمز به من میدهد، اما اگر
201
00:06:23,520 –> 00:06:24,720
202
00:06:24,720 –> 00:06:27,120
رشته را بررسی کنم، یک نوع به من میدهد، بنابراین این
203
00:06:27,120 –> 00:06:29,360
کلاس نوع است که ما اینجا
204
00:06:29,360 –> 00:06:31,919
داریم که میتوانیم از آن برای ایجاد کلاسها به
205
00:06:31,919 –> 00:06:33,039
صورت پویا
206
00:06:33,039 –> 00:06:35,759
استفاده کنیم، بنابراین خوب، بیایید ببینیم چگونه میتوانیم
207
00:06:35,759 –> 00:06:36,880
این کار را انجام
208
00:06:36,880 –> 00:06:40,479
دهیم، فرض کنید من اکنون یک
209
00:06:40,479 –> 00:06:41,039
210
00:06:41,039 –> 00:06:43,039
نوع دارم تا با استفاده از نوع یک کلاس ایجاد کنم، باید سه آرگومان بدهم،
211
00:06:43,039 –> 00:06:45,120
بنابراین اولی
212
00:06:45,120 –> 00:06:45,520
213
00:06:45,520 –> 00:06:47,120
نام کلاسی خواهد بود که پایتون نامیده می شود
214
00:06:47,120 –> 00:06:48,880
و
215
00:06:48,880 –> 00:06:50,960
این برای پایه است و این یک دیکشنری خواهد بود،
216
00:06:50,960 –> 00:06:52,240
217
00:06:52,240 –> 00:06:54,400
بنابراین من کلاس خود را ایجاد کرده ام،
218
00:06:54,400 –> 00:06:55,280
219
00:06:55,280 –> 00:06:57,680
اکنون نوع a را بررسی می
220
00:06:57,680 –> 00:06:58,319
221
00:06:58,319 –> 00:07:02,080
کنم و آن را به عنوان یک نوع نشان می دهد و اگر
222
00:07:02,080 –> 00:07:03,520
نمونه این کلاس را بررسی کنم،
223
00:07:03,520 –> 00:07:05,520
آنقدر پایتون نقطه اصلی است، بنابراین به این صورت
224
00:07:05,520 –> 00:07:07,120
میتوانیم یک کلاس را به صورت پویا ایجاد کنیم
225
00:07:07,120 –> 00:07:09,120
و این را میدانید که اساساً
226
00:07:09,120 –> 00:07:10,639
فرهنگ لغتی که در اینجا
227
00:07:10,639 –> 00:07:13,680
داریم برای دادن هر ویژگی است، مثلاً یک
228
00:07:13,680 –> 00:07:14,319
متغیر
229
00:07:14,319 –> 00:07:17,360
با مقدار 10 حالا من یک
230
00:07:17,360 –> 00:07:20,240
نمونه در اینجا ایجاد می کنم،
231
00:07:23,199 –> 00:07:25,599
بنابراین شما اینگونه هستید اکنون می توانید از آن برای دسترسی به
232
00:07:25,599 –> 00:07:26,880
این ویژگی ها استفاده کنید
233
00:07:26,880 –> 00:07:29,599
، فرض کنید نام کلاس من پایتون است، آیا
234
00:07:29,599 –> 00:07:31,199
می
235
00:07:31,199 –> 00:07:33,599
توانم نمونه ای را مانند آن ایجاد کنم، بنابراین نام پایتون
236
00:07:33,599 –> 00:07:34,960
تعریف نشده است، به همین دلیل است که ما
237
00:07:34,960 –> 00:07:35,840
این فلش را به
238
00:07:35,840 –> 00:07:39,360
درستی دریافت می کنیم، بنابراین من فقط می توانم از آن مانند این
239
00:07:39,360 –> 00:07:42,560
و این استفاده کنم اساساً اینجا که پایه است،
240
00:07:42,560 –> 00:07:46,240
بنابراین این کلاس در اینجا eddie reika،
241
00:07:46,240 –> 00:07:49,680
بنابراین بیایید مقداری به آن بدهیم، اکنون این کار را انجام می
242
00:07:49,6