در این مطلب، ویدئو پایتون و پارامترها در هودینی با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:21:22
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,080 –> 00:00:02,320
2
00:00:02,320 –> 00:00:04,560
3
00:00:04,560 –> 00:00:06,560
4
00:00:06,560 –> 00:00:08,639
5
00:00:08,639 –> 00:00:10,800
6
00:00:10,800 –> 00:00:13,120
7
00:00:13,120 –> 00:00:15,440
8
00:00:15,440 –> 00:00:16,320
9
00:00:16,320 –> 00:00:18,000
10
00:00:18,000 –> 00:00:20,160
11
00:00:20,160 –> 00:00:21,760
12
00:00:21,760 –> 00:00:22,560
13
00:00:22,560 –> 00:00:24,320
14
00:00:24,320 –> 00:00:27,039
15
00:00:27,039 –> 00:00:30,480
16
00:00:30,480 –> 00:00:32,159
17
00:00:32,159 –> 00:00:34,000
18
00:00:34,000 –> 00:00:35,600
19
00:00:35,600 –> 00:00:38,000
20
00:00:38,000 –> 00:00:39,280
21
00:00:39,280 –> 00:00:42,960
22
00:00:42,960 –> 00:00:44,079
23
00:00:44,079 –> 00:00:47,039
24
00:00:47,039 –> 00:00:47,680
25
00:00:47,680 –> 00:00:50,160
26
00:00:50,160 –> 00:00:51,840
27
00:00:51,840 –> 00:00:53,680
28
00:00:53,680 –> 00:00:54,640
29
00:00:54,640 –> 00:00:57,280
30
00:00:57,280 –> 00:00:58,160
31
00:00:58,160 –> 00:01:00,399
32
00:01:00,399 –> 00:01:01,840
33
00:01:01,840 –> 00:01:04,720
34
00:01:04,720 –> 00:01:06,159
35
00:01:06,159 –> 00:01:08,240
36
00:01:08,240 –> 00:01:09,520
37
00:01:09,520 –> 00:01:12,240
38
00:01:12,240 –> 00:01:13,119
39
00:01:13,119 –> 00:01:15,200
40
00:01:15,200 –> 00:01:16,720
41
00:01:16,720 –> 00:01:18,159
42
00:01:18,159 –> 00:01:18,560
43
00:01:18,560 –> 00:01:20,159
44
00:01:20,159 –> 00:01:22,720
45
00:01:22,720 –> 00:01:24,799
46
00:01:24,799 –> 00:01:26,320
47
00:01:26,320 –> 00:01:28,000
48
00:01:28,000 –> 00:01:29,759
49
00:01:29,759 –> 00:01:31,360
50
00:01:31,360 –> 00:01:33,920
51
00:01:33,920 –> 00:01:36,240
52
00:01:36,240 –> 00:01:37,840
53
00:01:37,840 –> 00:01:40,079
54
00:01:40,079 –> 00:01:42,880
55
00:01:42,880 –> 00:01:44,960
56
00:01:44,960 –> 00:01:46,399
57
00:01:46,399 –> 00:01:50,000
58
00:01:50,000 –> 00:01:52,720
59
00:01:52,720 –> 00:01:54,640
60
00:01:54,640 –> 00:01:55,360
61
00:01:55,360 –> 00:01:57,759
62
00:01:57,759 –> 00:01:58,399
63
00:01:58,399 –> 00:02:00,320
امروز قصد داریم نحوه استفاده از پایتون برای کنترل پارامترهای داخل هودینی را بررسی کنیم و برای این درس مطمئن شوید که در دسکتاپ فنی هستید زیرا دقیقاً شامل آنچه ما نیاز داریم را شامل می شود و نمای درختی پوسته پایتون و پارامتر شبکه استاندارد شما و پانلها را مشاهده کنید، اجازه دهید با پوسته پایتون کمی فضای بیشتری به خود بدهیم و ابزارهای قفسه را جمع کنیم، زیرا برای شروع از آنها استفاده نمیکنیم، بیایید یک نمونه هندسه آزمایشی بسازیم و نام آن را geodemo تغییر دهیم و میخواهیم داخل آن دوبار کلیک کنیم. و ما یک گره جامد پلاتونی می سازیم که به طور پیش فرض یک چهار وجهی است و من می خواهم به آن یک رنگ نارنجی خوب با یک گره رنگ بدهم، در آنجا به افتخار عوارض جانبی می رویم و سپس در نهایت می خواهم یک رنگ اضافه کنم. گره خروجی تهی یک عادت خوب برای توسعه است. اجازه دهید اینها را به جای پلاتونی یک و رنگ یک را تغییر نام دهیم، بیایید یک پلاتونی را جامد خود بنامیم و این فقط گره رنگی ما خواهد بود، بنابراین ما چهار گره ایجاد کرده ایم که اکنون به سمت py می رویم. پوسته thon و شروع به نوشتن تعدادی پایتون برای کنترل پارامترهای مختلف این گره ها کنید، اما قبل از انجام این کار، می خواهم یک نمای کلی از آنچه هودینی در پایتون به شما می دهد ارائه دهم، بنابراین می خواهم پوسته پایتون را در این قسمت گسترش دهم. خط اول به شما امکان میدهد بدانید با چه نسخهای از پایتون کار میکنیم در این نسخه از houdini ما python27 داریم آنها در حال بهروزرسانی همه چیز به پایتون 3 هستند. احتمالاً قبل از انجام این کار، یک یا دو نسخه دیگر طول میکشد. مطمئن نیستم اما هر چیزی که امروز می نویسم با پایتون 27 یا پایتون 3 و بالاتر کار می کند، تابعی در پایتون به نام dir for directory وجود دارد و اگر این تابع را فراخوانی کنید، به شما اطلاع می دهد که در این نمونه از پوسته پایتون که دارید، چه چیزی در دسترس شما است. استاندارد ساخته شده در انبار و نام و آنچه شما دارید، اما این نکته کلیدی است که ماژول hou اگر فقط hou را تایپ کنید و Enter را فشار دهید به شما امکان می دهد بدانید که این ماژول است که می توانید یک ماژول در پایتون را به عنوان یک پوشه در نظر بگیرید که حاوی o ماژولها توابع و
64
00:02:00,320 –> 00:02:02,640
چیزهایی را که hou نامیده میشوند کلاس میدهد
65
00:02:02,640 –> 00:02:04,640
و به شما امکان میدهد بدانید کد در کجای
66
00:02:04,640 –> 00:02:06,560
ایستگاه کاری شما زندگی میکند.
67
00:02:06,560 –> 00:02:08,000
68
00:02:08,000 –> 00:02:10,160
69
00:02:10,160 –> 00:02:11,760
70
00:02:11,760 –> 00:02:13,520
71
00:02:13,520 –> 00:02:15,440
ماژول هودینی را بگذرانید و این به ما
72
00:02:15,440 –> 00:02:15,840
اطلاع میدهد
73
00:02:15,840 –> 00:02:19,200
که داخل ماژول هودینی
74
00:02:19,200 –> 00:02:22,480
چیست و چیزهای زیادی وجود دارد که در واقع میتواند کمی طاقتفرسا به نظر برسد
75
00:02:22,480 –> 00:02:23,920
، اما
76
00:02:23,920 –> 00:02:26,000
دلیل آن این است که این ماژول هودینی
77
00:02:26,000 –> 00:02:27,599
اساساً همه چیزهایی را که
78
00:02:27,599 –> 00:02:28,080
79
00:02:28,080 –> 00:02:30,000
برای کنترل تقریباً تمام جنبههای
80
00:02:30,000 –> 00:02:31,440
هودینی نیاز دارید در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین نباید
81
00:02:31,440 –> 00:02:33,280
تعجب آور باشد که توابع
82
00:02:33,280 –> 00:02:34,160
و کلاس های زیادی
83
00:02:34,160 –> 00:02:36,160
در دسترس شما هستند تا بتوانید
84
00:02:36,160 –> 00:02:37,440
هر کاری را که می خواهید انجام دهید،
85
00:02:37,440 –> 00:02:38,879
اما امروز ما می خواهیم همه چیز را ساده نگه داریم
86
00:02:38,879 –> 00:02:41,280
و فقط بر
87
00:02:41,280 –> 00:02:44,480
روی اشیاء گره و پارامتر تمرکز کنیم، بنابراین اگر وارد کنید
88
00:02:44,480 –> 00:02:44,959
89
00:02:44,959 –> 00:02:48,080
hou ماژول hou و ضربه زدن به نقطه،
90
00:02:48,080 –> 00:02:48,560
این
91
00:02:48,560 –> 00:02:50,480
پاپ آپ را دریافت می کنید و به شما امکان می دهد بدانید چه چیزی در
92
00:02:50,480 –> 00:02:51,680
دسترس است،
93
00:02:51,680 –> 00:02:54,640
این بسیار مفید است در واقع با حدس زدن
94
00:02:54,640 –> 00:02:56,319
اغلب می توانید آنچه را که به دنبالش هستید پیدا کنید،
95
00:02:56,319 –> 00:02:56,959
96
00:02:56,959 –> 00:02:59,040
بنابراین ما می خواهیم بتوانیم برای
97
00:02:59,040 –> 00:03:00,480
نگه داشتن این گره ها،
98
00:03:00,480 –> 00:03:03,280
بنابراین می توانید حرف n را برای
99
00:03:03,280 –> 00:03:04,640
گره یا گره تایپ کنید
100
00:03:04,640 –> 00:03:07,519
و می توانید ببینید که یک گره در اینجا وجود دارد
101
00:03:07,519 –> 00:03:08,239
و یک f کوچک در
102
00:03:08,239 –> 00:03:10,720
کنار آن وجود دارد، بنابراین اگر روی node دوبار کلیک کرده
103
00:03:10,720 –> 00:03:12,879
و بدون استفاده از پرانتز اینتر را بزنید،
104
00:03:12,879 –> 00:03:15,120
نگاه کنید. چیزی که نشان می دهد می گوید این یک
105
00:03:15,120 –> 00:03:16,000
تابع
106
00:03:16,000 –> 00:03:17,680
است که f کوچک به این معنی
107
00:03:17,680 –> 00:03:20,159
است که اگر
108
00:03:20,159 –> 00:03:21,840
دوباره hou dot را تایپ کنید و این بار یک
109
00:03:21,840 –> 00:03:23,920
حرف بزرگ n تایپ کنید متوجه خواهید شد که
110
00:03:23,920 –> 00:03:25,040
با چیزهای مختلفی ظاهر می شود
111
00:03:25,040 –> 00:03:27,760
، به این دلیل که به حروف بزرگ و کوچک حساس است
112
00:03:27,760 –> 00:03:29,440
و یک گره بزرگ وجود دارد
113
00:03:29,440 –> 00:03:32,080
و یک c در کنار آن وجود دارد که به این
114
00:03:32,080 –> 00:03:32,640
دلیل است
115
00:03:32,640 –> 00:03:36,159
که یک کلاس است، بنابراین دو نوع
116
00:03:36,159 –> 00:03:38,000
گره در ماژول houdini
117
00:03:38,000 –> 00:03:40,319
وجود دارد، تابع گره و کلاس گره
118
00:03:40,319 –> 00:03:41,280
119
00:03:41,280 –> 00:03:43,200
چیزی که ما از آن استفاده می کنیم تابع گره
120
00:03:43,200 –> 00:03:45,680
است. گره رنگی گره جامد
121
00:03:45,680 –> 00:03:47,440
و گره های خروجی را بگیرید
122
00:03:47,440 –> 00:03:49,840
بیایید ابتدا گره جامد را بگیریم، بنابراین ما
123
00:03:49,840 –> 00:03:50,879
آن را جامد
124
00:03:50,879 –> 00:03:53,280
می نامیم. ماژول هودینی را نقطه نقطه تابع گره
125
00:03:53,280 –> 00:03:54,319
126
00:03:54,319 –> 00:03:56,239
پرانتز باز کنید، وقتی پرانتز باز را تایپ
127
00:03:56,239 –> 00:03:58,000
می کنید، یک پاپ آپ راهنما دریافت خواهید کرد
128
00:03:58,000 –> 00:04:00,159
و بیشتر از نه اگر
129
00:04:00,159 –> 00:04:01,439
فقط چند خط
130
00:04:01,439 –> 00:04:03,120
بخوانید، به شما اطلاع میدهد که این تابع چه کاری
131
00:04:03,120 –> 00:04:04,799
انجام میدهد و چگونه از آن استفاده کنید و این یک
132
00:04:04,799 –> 00:04:05,920
صرفهجویی در زمان بسیار خوبی است
133
00:04:05,920 –> 00:04:07,760
در اینجا که میگویند مسیر گره را تایپ کنید
134
00:04:07,760 –> 00:04:09,760
، من میخواهم escape را بزنم تا آن را ببندم.
135
00:04:09,760 –> 00:04:11,439
و اگر بالا بیایید و به
136
00:04:11,439 –> 00:04:12,720
گره درختی نگاه کنید،
137
00:04:12,720 –> 00:04:14,640
اینگونه می توانید تعیین کنید که
138
00:04:14,640 –> 00:04:15,760
مسیر
139
00:04:15,760 –> 00:04:17,519
به گره مورد علاقه شما چیست،
140
00:04:17,519 –> 00:04:19,279
با گره ریشه شروع کنید تا
141
00:04:19,279 –> 00:04:21,600
اینجا به شی یا زمینه همگام سازی کنید
142
00:04:21,600 –> 00:04:22,560
،
143
00:04:22,560 –> 00:04:24,800
گره هندسه وجود دارد که ما geodemo را فراخوانی می کنیم و
144
00:04:24,800 –> 00:04:25,919
سپس گره جامد وجود دارد،
145
00:04:25,919 –> 00:04:28,320
بنابراین بیایید آن گره را بگیریم و ما
146
00:04:28,320 –> 00:04:29,759
آن را جامد بنامیم،
147
00:04:29,759 –> 00:04:32,000
بنابراین ماژول hou
148
00:04:32,000 –> 00:04:33,600
به نام تابع گره را می گیریم
149
00:04:33,600 –> 00:04:36,400
و شروع به تایپ در مسیر می کنیم و این
150
00:04:36,400 –> 00:04:38,160
نیز به شما پیشنهاد خودکار می دهد.
151
00:04:38,160 –> 00:04:39,919
در مسیر نیز وجود دارد، بنابراین لازم
152
00:04:39,919 –> 00:04:41,759
نیست همه این نامها را به خاطر بسپارید،
153
00:04:41,759 –> 00:04:43,600
بنابراین من فقط میتوانم از فلش رو به پایین استفاده کنم
154
00:04:43,600 –> 00:04:45,199
و زمینه obj را
155
00:04:45,199 –> 00:04:48,320
در گره geodemo انتخاب کنم و سپس
156
00:04:48,320 –> 00:04:50,000
به گره جامد پایین بیایم
157
00:04:50,000 –> 00:04:51,840
و اتفاقاً متوجه وجود یک pop-
158
00:04:51,840 –> 00:04:53,520
با خیلی چیزهای بیشتر
159
00:04:53,520 –> 00:04:55,680
و این در ابتدا ممکن است شما را گیج کند
160
00:04:55,680 –> 00:04:56,639
کمی
161
00:04:56,639 –> 00:05:00,080
چون فقط یک گره وجود دارد و چیزی که در
162
00:05:00,080 –> 00:05:02,240
واقع نمایش می دهد این است که اگر
163
00:05:02,240 –> 00:05:04,000
با گره ها تمام صفحه برویم
164
00:05:04,000 –> 00:05:05,840
متوجه می شویم که گره جامد پلاتونی
165
00:05:05,840 –> 00:05:07,039
قفل کمی دارد در اینجا
166
00:05:07,039 –> 00:05:09,199
این یک دارایی است که عوارض جانبی
167
00:05:09,199 –> 00:05:11,280
برای شما ایجاد کرده است و اگر دوبار کلیک
168
00:05:11,280 –> 00:05:13,360
کنید به شما نشان می دهد. همه چیزهایی که برای
169
00:05:13,360 –> 00:05:16,000
ایجاد گره جامد پلاتونی برای شما انجام شد
170
00:05:16,000 –> 00:05:18,320
و در واقع این نیز چند سطحی
171
00:05:18,320 –> 00:05:19,680
است نه
172
00:05:19,680 –> 00:05:21,520
تنها شما این گره ها را دارید، بلکه می توانید
173
00:05:21,520 –> 00:05:23,680
روی برخی از این گره ها کلیک کنید
174
00:05:23,680 –> 00:05:26,320
و فقط متوجه می شوید که
175
00:05:26,320 –> 00:05:27,120
برخی از این
176
00:05:27,120 –> 00:05:30,400
ابزارها چقدر پیچیده هستند. هستند، اما این قدرت استفاده از
177
00:05:30,400 –> 00:05:30,960
این
178
00:05:30,960 –> 00:05:32,800
یادداشت های از پیش ساخته شده برای شماست این است که واقعاً
179
00:05:32,800 –> 00:05:34,080
در کار شما صرفه جویی می کند،
180
00:05:34,080 –> 00:05:36,080
اما این توضیح می دهد که پاپ آپ در
181
00:05:36,080 –> 00:05:38,080
اینجا چیست این است که اگر بخواهید
182
00:05:38,080 –> 00:05:40,240
گره جامد پلاتونی را باز کنید، می توانید وارد شوید
183
00:05:40,240 –> 00:05:41,280
و شروع کنید. گرفتن
184
00:05:41,280 –> 00:05:44,000
هر یک از گرههای داخل آن اما ما
185
00:05:44,000 –> 00:05:44,560
فقط
186
00:05:44,560 –> 00:05:47,199
گره جامد را میخواهیم،
187
00:05:47,199 –> 00:05:48,160
188
00:05:48,160 –> 00:05:50,400
براین اگر جامد را تایپ کنیم و enter را فشار ده
189
00:05:50,400 –> 00:05:52,160
م، آن را
190
00:05:52,160 –> 00:05:53,199
191
00:05:53,199 –> 00:05:56,319
بندیم. کلاس نود sop
192
00:05:56,319 –> 00:05:58,880
به یاد داشته باشید sap st و برای عملگر سطحی
193
00:05:58,880 –> 00:06:01,680
که فقط گرههای هندسی شما
194
00:06:01,680 –> 00:06:04,080
از نوع پلاتونی است، بنابراین
195
00:06:04,080 –> 00:06:06,479
این کلمه از کجا
196
00:06:06,479 –> 00:06:08,560
آمده است، اگر به گره جامد بروید و
197
00:06:08,560 –> 00:06:10,240
روی برگه اطلاعات
198
00:06:10,240 –> 00:06:13,280
کلیک کنید، مسیر را در
199
00:06:13,280 –> 00:06:16,160
بالای توضیحات پلاتونی مشاهده خواهید کرد. استاپ جامد و
200
00:06:16,160 –> 00:06:17,280
در
201
00:06:17,280 –> 00:06:20,319
پرانتز نوع است، بنابراین این یک
202
00:06:20,319 –> 00:06:23,199
گره sop از نوع پلاتونی است و سپس به جلو می رود
203
00:06:23,199 –> 00:06:24,560
و به شما امکان می دهد بدانید
204
00:06:24,560 –> 00:06:27,199
کدام گره مسیر این گره را نشان می دهد،
205
00:06:27,199 –> 00:06:28,000
206
00:06:28,000 –> 00:06:30,000
بنابراین کاری که اکنون می خواهم انجام دهم این است که
207
00:06:30,000 –> 00:06:31,520
نمای صحنه را برگردانیم.
208
00:06:31,520 –> 00:06:32,800
چون قرار است تغییراتی ایجاد کنیم
209
00:06:32,800 –> 00:06:34,160
و من میخواهم بتوانید
210
00:06:34,160 –> 00:06:35,039
تغییرات را
211
00:06:35,039 –> 00:06:37,919
در زمان واقعی مشاهده
212
00:06:37,919 –> 00:06:38,639
213
00:06:38,639 –> 00:06:40,880
214
00:06:40,880 –> 00:06:42,400
215
00:06:42,400 –> 00:06:44,160
216
00:06:44,160 –> 00:06:46,240
کنید.
217
00:06:46,240 –> 00:06:49,120
پارامترها اگر نقطه جامد را تایپ کنید،
218
00:06:49,120 –> 00:06:49,759
به هر حال در
219
00:06:49,759 –> 00:06:52,240
houdini python پارامترهای مخفف par
220
00:06:52,240 –> 00:06:54,000
p-a-r-m هستند، در تایپ شما بسیار صرفه جویی می کند،
221
00:06:54,000 –> 00:06:54,960
222
00:06:54,960 –> 00:06:56,639
بنابراین اگر p-a-r-m را تایپ کنید، خواهید
223
00:06:56,639 –> 00:06:59,280
دید که چیزهای زیادی وجود دارد parm و parms وجود دارد،
224
00:06:59,280 –> 00:07:02,479
اجازه دهید p را انتخاب کنیم. بازوها فقط برای دیدن
225
00:07:02,479 –> 00:07:04,160
همه پارامترها
226
00:07:04,160 –> 00:07:06,400
خوب است یک تاپل به شما می دهد که می توانید
227
00:07:06,400 –> 00:07:07,759
بگویید فقط لوله است زیرا با پرانتز باز می شود
228
00:07:07,759 –> 00:07:08,639
229
00:07:08,639 –> 00:07:10,319
اما بعد فقط آنها را لیست می کند این
230
00:07:10,319 –> 00:07:12,240
خواندن کمی سخت است بنابراین بیایید دوباره تمام صفحه برویم
231
00:07:12,240 –> 00:07:12,960
232
00:07:12,960 –> 00:07:14,560
و آنچه را که می خواهم انجام دهم کاری که باید انجام دهم این است که
233
00:07:14,560 –> 00:07:16,240
تمام این پارامترها را حلقه بزنم و
234
00:07:16,240 –> 00:07:17,440
آنها را نمایش دهم،
235
00:07:17,440 –> 00:07:21,759
بنابراین برای p در parms جامد،
236
00:07:21,759 –> 00:07:25,280
اجازه دهید p را چاپ کنیم و در
237
00:07:25,280 –> 00:07:25,680
238
00:07:25,680 –> 00:07:28,319
کل 9 پارامتر وجود دارد، اما پنج پارامتر در
239
00:07:28,319 –> 00:07:30,080
رابط پارامتر وجود دارد، پنج
240
00:07:30,080 –> 00:07:32,240
کنترل برای پلاتونی وجود دارد. گره جامد،
241
00:07:32,240 –> 00:07:34,960
بنابراین آنچه در حال وقوع است آنچه در
242
00:07:34,960 –> 00:07:36,479
حال وقوع است این است که پارامتر موقعیت
243
00:07:36,479 –> 00:07:40,080
در واقع از سه عدد t1 t2
244
00:07:40,080 –> 00:07:43,520
t3 تشکیل شده است، البته توجه داشته باشید که t x t y
245
00:07:43,520 –> 00:07:45,680
t z نیست که کمی یک پازل است
246
00:07:45,680 –> 00:07:46,639
که
247
00:07:46,639 –> 00:07:49,759
در نهایت آن را پوشش خواهیم داد، همچنین دارای
248
00:07:49,759 –> 00:07:51,039
سه پارامتر
249
00:07:51,039 –> 00:07:54,240
r x r y و r z است.
250
00:07:54,240 –> 00:07:56,639
در حالی که پنج پارامتر وجود دارد، از نظر
251
00:07:56,639 –> 00:07:57,440
فنی
252
00:07:57,440 –> 00:07:59,199
9 مقدار مختلف وجود دارد که می توان آنها را
253
00:07:59,199 –> 00:08:00,800
تغییر داد یا کنترل کرد
254
00:08:00,800 –> 00:08:03,599
و من می خواهم با تغییر نوع شروع کنم
255
00:08:03,599 –> 00:08:04,000
،
256
00:08:04,000 –> 00:08:06,960
بنابراین اجازه دهید پارامتر نوع را به
257
00:08:06,960 –> 00:08:08,080
روشی که می توانید انجام دهید دریافت کنیم.
258
00:08:08,080 –> 00:08:11,520
گره خود را بگیرید که ما آن را
259
00:08:11,520 –> 00:08:14,639
نقطه جامد p-a-r-m می نامیم و اگر پرانتزهای باز را انجام دهید،
260
00:08:14,639 –> 00:08:15,440
261
00:08:15,440 –> 00:08:17,520
توضیح مختصر بسیار خوبی در
262
00:08:17,520 –> 00:08:19,280
مورد اینکه
263
00:08:19,280 –> 00:08:20,960
این کار چه کاری انجام می دهد به شما می دهد، اگر
264
00:08:20,960 –> 00:08:22,560
نام یک
265
00:08:22,560 –> 00:08:25,360
نوع پارامتر را به آن بدهید، به شما باز می گردد.
266
00:08:25,360 –> 00:08:26,000
267
00:08:26,000 –> 00:08:27,360
شی پارامتر از کجا فهمیدم که با حروف کوچک تایپ شده است،
268
00:08:27,360 –> 00:08:29,360
اگر به
269
00:08:29,360 –> 00:08:29,759
تایپ جامد رسیدید
270
00:08:29,759 –> 00:08:32,320
و ماوس را روی آن قرار دهید، میتوانید ببینید که میگوید
271
00:08:32,320 –> 00:08:33,440
پارامتر
272
00:08:33,440 –> 00:08:35,760
نوع کولون تمام حروف کوچک به یاد داشته باشید که به حروف بزرگ و کوچک
273
00:08:35,760 –> 00:08:36,640
حساس است
274
00:08:36,640 –> 00:08:38,399
که به شما امکان میدهد بدانید نام
275
00:08:38,399 –> 00:08:39,679
پارامتر چیست.
276
00:08:39,679 –> 00:08:42,240
مقدار فعلی آن
277
00:08:42,240 –> 00:08:44,000
در حال حاضر چقدر است و می گوید چهار وجهی
278
00:08:44,000 –> 00:08:46,320
به روشی که مقدار یک پارامتر را بدست می
279
00:08:46,320 –> 00:08:48,080
آورید این است که روش eval را
280
00:08:48,080 –> 00:08:50,800
صفر می نامید که کمی تعجب آور است که
281
00:08:50,800 –> 00:08:53,279
اینجا می گوید چهار وجهی
282
00:08:53,279 –> 00:08:55,440
اما مقدار آن 0 است. اگر
283
00:08:55,440 –> 00:08:56,560
آن را به مکعب تغییر دهیم چه می شود
284
00:08:56,560 –> 00:08:59,680
و نوع را گرفت و دوباره آن را ارزیابی کرد،
285
00:08:59,680 –> 00:09:03,279
اکنون نوع آن 1 است. پس چگونه بفهمیم که
286
00:09:03,279 –> 00:09:05,920
چه عددی با چه مقداری در
287
00:09:05,920 –> 00:09:06,720
منوی کشویی همراه است،
288
00:09:06,720 –> 00:09:08,240
می توانید با کلیک کردن روی
289
00:09:08,240 –> 00:09:10,320
چرخ دنده کوچک و انتخاب رابط پارامتر ویرایش
290
00:09:10,320 –> 00:09:11,040
291
00:09:11,040 –> 00:09:13,519
که y را نشان می دهد، متوجه شوید. از پنج
292
00:09:13,519 –> 00:09:15,040
پارامتر،
293
00:09:15,040 –> 00:09:16,800
به هر حال، هر پارامتر یک نماد کوچک دارد
294
00:09:16,800 –> 00:09:18,640
که به شما میگوید چه
295
00:09:18,640 –> 00:09:21,120
نوع پارامتری است، بنابراین
296
00:09:21,120 –> 00:09:22,080
نوع جامد این
297
00:09:22,080 –> 00:09:24,480
نماد کوچک 10 را دارد و اگر به اینجا در
298
00:09:24,480 –> 00:09:25,279
سمت چپ بروید، میتوانید ببینید
299
00:09:25,279 –> 00:09:27,760
که این یک پارامتر عدد صحیح است، شعاع
300
00:09:27,760 –> 00:09:29,600
دارای یک نماد 0.2 است
301
00:09:29,600 –> 00:09:31,680
که می توانید ببینید که یک نماد شناور است، بنابراین
302
00:09:31,680 –> 00:09:33,040
این یک پارامتر جریان است
303
00:09:33,040 –> 00:09:35,440
و چرخش دارای نقطه نقطه است و آنها
304
00:09:35,440 –> 00:09:36,240
نقاط آبی هستند
305
00:09:36,240 –> 00:09:37,920
زیرا در اینجا نقاط سبز یا نقاط آبی وجود دارد،
306
00:09:37,920 –> 00:09:39,760
بنابراین این
307
00:09:39,760 –> 00:09:42,959
یک بردار با سه شناور است، بنابراین بیایید
308
00:09:42,959 –> 00:09:43,920
برگردیم به تایپ کنید
309
00:09:43,920 –> 00:09:46,000
و اگر روی منو کلیک کنید، در منو به شما اطلاع می دهد که
310
00:09:46,000 –> 00:09:48,080
این همان چیزی است که در منوی کشویی نمایش داده
311
00:09:48,080 –> 00:09:49,120
می شود،
312
00:09:49,120 –> 00:09:51,360
اما این مقادیر واقعی هستند،
313
00:09:51,360 –> 00:09:53,600
این اعدادی هستند که شما با آنها کار خواهید کرد،
314
00:09:53,600 –> 00:09:54,160
315
00:09:54,160 –> 00:09:56,560
بنابراین اجازه دهید به دوازده وجهی
316
00:09:56,560 –> 00:09:57,680
که نشانه
317
00:09:57,680 –> 00:10:00,160
4 دارد تغییر وضعیت دهیم. برای تغییر آن میتوانید
318
00:10:00,160 –> 00:10:01,040
پارامتر
319
00:10:01,040 –> 00:10:03,920
نوع پارامتر را بگیرید متد set را فراخوانی کنید و
320
00:10:03,920 –> 00:10:05,120
در چهار مرحله
321
00:10:05,120 –> 00:10:07,600
بفرستید ببینید چه اتفاقی میافتد وقتی ضربه میزنم بازگشت به
322
00:10:07,600 –> 00:10:08,640
آنجا میرویم ما اکنون
323
00:10:08,640 –> 00:10:12,000
به دوازده وجهی تغییر کردهایم.
324
00:10:12,000 –> 00:10:15,040
325
00:10:15,040 –> 00:10:16,240
انجام دادن این
326
00:10:16,240 –> 00:10:18,079
است که من می روم g برای اینکه این شکل
327
00:10:18,079 –> 00:10:19,440
در حین چرخش در امتداد محور x حرکت کند،
328
00:10:19,440 –> 00:10:22