در این مطلب، ویدئو بازی مار و سیب در پایتون pygame – 1. معرفی و ایجاد سطح | آموزش پروژه پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:21:11
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,880 –> 00:00:03,439
ما
2
00:00:03,439 –> 00:00:05,839
با استفاده از ماژول بازی پایتون و پای
3
00:00:05,839 –> 00:00:06,399
4
00:00:06,399 –> 00:00:08,720
در این سری پروژه پایتون به عنوان
5
00:00:08,720 –> 00:00:09,679
پیش نیاز، بازی معروف مار و آوریل
6
00:00:09,679 –> 00:00:13,040
7
00:00:13,040 –> 00:00:15,200
را خواهیم ساخت.
8
00:00:15,200 –> 00:00:17,199
9
00:00:17,199 –> 00:00:20,000
و این
10
00:00:20,000 –> 00:00:21,199
آموزشها چیزی است
11
00:00:21,199 –> 00:00:23,199
که میتوانید در عرض دو یا سه
12
00:00:23,199 –> 00:00:25,039
روز به پایان برسانید و به هر حال
13
00:00:25,039 –> 00:00:27,760
این بازی را میتوان توسط دانشآموزی که
14
00:00:27,760 –> 00:00:28,720
15
00:00:28,720 –> 00:00:31,760
در کلاس پنجم درس میخواند ساخته شود، این لعنتی آسان است، بنابراین
16
00:00:31,760 –> 00:00:35,040
هر کسی میتواند آن را انجام دهد، من میخواهم
17
00:00:35,040 –> 00:00:36,960
بسیاری از موارد را ساده کنم. مفاهیم و این
18
00:00:36,960 –> 00:00:39,120
چندین سری ویدیو خواهد بود، بنابراین ما
19
00:00:39,120 –> 00:00:40,879
گام به گام مفاهیم مختلف
20
00:00:40,879 –> 00:00:44,239
بازی pi را مرور می کنیم و یک بازی کامل می سازیم
21
00:00:44,239 –> 00:00:47,039
تا شما نه تنها بازی پایتون پایتون را یاد
22
00:00:47,039 –> 00:00:48,000
23
00:00:48,000 –> 00:00:50,480
بگیرید، بلکه یاد بگیرید چگونه یک بازی بسازید.
24
00:00:50,480 –> 00:00:51,120
پروژه کامل
25
00:00:51,120 –> 00:00:54,079
انتها به انتها در پایتون در پایان
26
00:00:54,079 –> 00:00:55,199
من یک
27
00:00:55,199 –> 00:00:57,920
تمرین هم برای شما دارم که باید روی آن کار کنید تا بتوانید
28
00:00:57,920 –> 00:00:59,280
از دانشی که در این ویدیوها یاد می گیرید استفاده کنید
29
00:00:59,280 –> 00:01:01,199
و سپس می
30
00:01:01,199 –> 00:01:03,039
توانید بازی را به عنوان بخشی از آن تمرین شخصی سازی کنید و
31
00:01:03,039 –> 00:01:04,400
من راه حل نیز
32
00:01:04,400 –> 00:01:06,159
همینطور خواهد بود نه فقط شما فقط
33
00:01:06,159 –> 00:01:07,840
یک ویدیو تماشا می کنید، بلکه یادگیری تعاملی خواهد بود،
34
00:01:07,840 –> 00:01:10,720
بنابراین بسیار بسیار مفید خواهد بود،
35
00:01:10,720 –> 00:01:12,400
اجازه دهید ابتدا در مورد مواردی
36
00:01:12,400 –> 00:01:14,000
که باید نصب
37
00:01:14,000 –> 00:01:15,920
38
00:01:15,920 –> 00:01:17,680
39
00:01:17,680 –> 00:01:20,159
40
00:01:20,159 –> 00:01:21,439
کنید صحبت کنیم. برای نصب یک
41
00:01:21,439 –> 00:01:23,600
ماژول بازی pi که می توانید آن را با
42
00:01:23,600 –> 00:01:24,799
اجرای
43
00:01:24,799 –> 00:01:27,680
بازی pep install خرید انجام دهید، من قبلاً آن را
44
00:01:27,680 –> 00:01:29,040
نصب کرده ام، به همین دلیل است که این را نشان می دهد،
45
00:01:29,040 –> 00:01:29,840
46
00:01:29,840 –> 00:01:32,400
اما باید این مرحله را اجرا کنید و من از
47
00:01:32,400 –> 00:01:34,320
ویرایشگر انجمن pycharm استفاده
48
00:01:34,320 –> 00:01:36,320
می کنم، فقط می توانید انجمن پایتون گوگل
49
00:01:36,320 –> 00:01:37,360
آن را دانلود کنید
50
00:01:37,360 –> 00:01:39,600
اگر شما دوست دارید از کد vs استفاده کنید که مشکلی
51
00:01:39,600 –> 00:01:40,799
هم ندارد،
52
00:01:40,799 –> 00:01:43,119
من ادامه دادم و این
53
00:01:43,119 –> 00:01:45,119
دایرکتوری بازی snake underscore را ایجاد
54
00:01:45,119 –> 00:01:47,759
کردم تا کد من را ذخیره کند، بنابراین شما فقط
55
00:01:47,759 –> 00:01:49,360
یک دایرکتوری ایجاد کنید
56
00:01:49,360 –> 00:01:52,479
و سپس با رفتن به فایل باز آن دایرکتوری را در pycharm
57
00:01:52,479 –> 00:01:56,799
باز کنید، بنابراین وقتی این کار را انجام دادم
58
00:01:56,799 –> 00:01:59,439
نشان داده شد من این چیز را اکنون در این
59
00:01:59,439 –> 00:02:00,560
دایرکتوری
60
00:02:00,560 –> 00:02:03,520
قرار داده ام، من قبلاً چیزهای مفیدی قرار داده ام، بنابراین
61
00:02:03,520 –> 00:02:04,320
ابتدا به
62
00:02:04,320 –> 00:02:07,920
نقطه اصلی پی نیاز دارید، بنابراین فایل اصلی
63
00:02:07,920 –> 00:02:11,038
در حال حاضر خالی است، من همچنین
64
00:02:11,038 –> 00:02:12,720
منابعی برای آن دارم. lder
65
00:02:12,720 –> 00:02:15,280
که منابع مختلفی دارد که
66
00:02:15,280 –> 00:02:16,560
67
00:02:16,560 –> 00:02:18,879
ما برای پروژه خود به آن نیاز داریم، به عنوان مثال
68
00:02:18,879 –> 00:02:19,599
تصویری از یک
69
00:02:19,599 –> 00:02:23,360
سیب دارد،
70
00:02:23,360 –> 00:02:26,720
برخی از تصاویر پسزمینه بلوک و همه اینها خوب است،
71
00:02:26,720 –> 00:02:28,480
شما میتوانید تمام این کدها را با
72
00:02:28,480 –> 00:02:30,080
نگاه کردن به
73
00:02:30,080 –> 00:02:34,000
لینک کد در توضیحات ویدیوی زیر دانلود کنید.
74
00:02:34,000 –> 00:02:37,200
اولین هدف این است که
75
00:02:37,200 –> 00:02:40,959
اولین برنامه ای را بنویسید که از بازی pi استفاده می کند
76
00:02:40,959 –> 00:02:44,160
و یک پنجره بازی ساده ترسیم می
77
00:02:44,160 –> 00:02:46,959
کند، بنابراین در پایان این
78
00:02:46,959 –> 00:02:47,760
جلسه
79
00:02:47,760 –> 00:02:49,920
تنها چیزی که دریافت می کنید یک پنجره ساده بازی پای
80
00:02:49,920 –> 00:02:50,800
81
00:02:50,800 –> 00:02:53,920
با پس زمینه است، بنابراین
82
00:02:53,920 –> 00:02:57,200
اجازه دهید من فقط
83
00:02:57,200 –> 00:03:00,319
این را ببندم و به
84
00:03:00,319 –> 00:03:03,519
حالت zen بروید، بنابراین pyjam دارای این ویژگی خوب
85
00:03:03,519 –> 00:03:05,599
به نام enters و حالت است
86
00:03:05,599 –> 00:03:08,239
که در آن میتوانید یک تجربه تمام صفحه
87
00:03:08,239 –> 00:03:08,959
داشته باشید،
88
00:03:08,959 –> 00:03:12,319
بنابراین در اینجا
89
00:03:12,319 –> 00:03:15,840
میگویم pygame را وارد کنید، آن را
90
00:03:15,840 –> 00:03:19,120
کمی بزرگتر میکنم، کنترل را اسکرول میکنم
91
00:03:19,120 –> 00:03:22,800
و سپس آه، همیشه از uh استفاده میکنم،
92
00:03:22,800 –> 00:03:25,840
اگر زیرخط و محلی باشد.
93
00:03:25,840 –> 00:03:27,680
نام برابر است با خط زیر خط اصلی،
94
00:03:27,680 –> 00:03:31,519
این روال اصلی در پایتون است، بسیار خوب،
95
00:03:31,519 –> 00:03:34,640
و در این روال کاری که ما
96
00:03:34,640 –> 00:03:35,920
میخواهیم انجام دهیم این
97
00:03:35,920 –> 00:03:39,040
است که نقطه بازی pi را شروع کنیم
98
00:03:39,040 –> 00:03:42,480
،
99
00:03:42,480 –> 00:03:43,840
بنابراین اجازه دهید به مستندات بازی pi نگاه کنیم.
100
00:03:43,840 –> 00:03:45,519
101
00:03:45,519 –> 00:03:48,560
بنابراین، اگر به مستندات بازی pi
102
00:03:48,560 –> 00:03:50,799
در اینجا نگاه کنید،
103
00:03:50,959 –> 00:03:53,360
می توانید به وب سایت pygame بروید و به
104
00:03:53,360 –> 00:03:55,760
تمام آموزش ها نگاه کنید و به نوعی آن را کاوش کنید،
105
00:03:55,760 –> 00:03:59,040
اما در این آموزش
106
00:03:59,360 –> 00:04:01,200
هر زمان که از بازی pi استفاده می کنید،
107
00:04:01,200 –> 00:04:02,720
باید از این نقطه در
108
00:04:02,720 –> 00:04:04,879
روش استفاده کنید. از مقداردهی اولیه
109
00:04:04,879 –> 00:04:05,840
کل
110
00:04:05,840 –> 00:04:09,760
ماژول uh بسیار خوب است و
111
00:04:09,760 –> 00:04:12,080
هنگامی که آن چیز بعدی را دارید
112
00:04:12,080 –> 00:04:13,680
ایجاد یک سطح خواهد بود،
113
00:04:13,680 –> 00:04:15,680
پس چه سطحی است، بنابراین شما می گویید pie
114
00:04:15,680 –> 00:04:18,040
game
115
00:04:18,040 –> 00:04:22,320
dot نمایش نقطه تنظیم حالت
116
00:04:22,320 –> 00:04:26,479
خوب است، بنابراین حالت تنظیم چیست،
117
00:04:26,479 –> 00:04:29,840
بنابراین بیایید به مستندات نگاه کنیم تا
118
00:04:29,840 –> 00:04:32,160
119
00:04:33,040 –> 00:04:35,840
مجموعه بازی pi حالت
120
00:04:36,320 –> 00:04:38,479
به طور کلی من آن را در گوگل جستجو می کنم خوب است و وقتی
121
00:04:38,479 –> 00:04:40,960
آن را در گوگل جستجو می کنید می توانید مستقیماً به آن بروید
122
00:04:40,960 –> 00:04:44,080
بنابراین در اینجا می گویید set more
123
00:04:44,080 –> 00:04:47,120
بنابراین حالت تنظیم اولیه
124
00:04:47,120 –> 00:04:50,000
پنجره بازی شما است این مرحله بسیار اساسی است
125
00:04:50,000 –> 00:04:51,600
که باید در
126
00:04:51,600 –> 00:04:54,720
همه برنامه بازی pi انجام دهید و ببینید اولین
127
00:04:54,720 –> 00:04:56,000
آرگومان اندازه پنجره است که
128
00:04:56,000 –> 00:04:58,479
اندازه پنجره شما چقدر است
129
00:04:58,479 –> 00:04:59,199
130
00:04:59,199 –> 00:05:03,360
خوب است، بنابراین من می گویم اندازه پنجره من
131
00:05:03,360 –> 00:05:06,960
ممکن است 500 در 500 باشد، 500
132
00:05:06,960 –> 00:05:08,240
در 500 پیکسل
133
00:05:08,240 –> 00:05:12,160
خوب است و اکنون می توانید
134
00:05:12,160 –> 00:05:14,880
بگویید
135
00:05:15,600 –> 00:05:19,039
پس بیایید این برنامه را اجرا کنیم. و
136
00:05:19,039 –> 00:05:21,680
ببینید چه اتفاقی افتاده است pens
137
00:05:22,639 –> 00:05:25,360
see window آمد و ناپدید شد
138
00:05:25,360 –> 00:05:27,120
چون برنامه تمام شد،
139
00:05:27,120 –> 00:05:31,280
بنابراین من فقط ممکن است
140
00:05:31,280 –> 00:05:33,840
مقداری تایمر بگذارم تا شما واقعاً
141
00:05:33,840 –> 00:05:35,840
بتوانید ببینید که میدانید من یک تایمر برای پنج
142
00:05:35,840 –> 00:05:37,520
ثانیه قرار میدهم تا حداقل ببینید چه اتفاقی میافتد،
143
00:05:37,520 –> 00:05:39,600
144
00:05:39,600 –> 00:05:42,479
بنابراین خب متاسفانه پنجره من وارد شد
145
00:05:42,479 –> 00:05:44,320
146
00:05:44,320 –> 00:05:47,520
در یک صفحه دیگر در واقع بله می بینید
147
00:05:47,520 –> 00:05:49,199
که شما این پنجره 500
148
00:05:49,199 –> 00:05:52,240
500 را دریافت می کنید اگر
149
00:05:52,240 –> 00:05:56,560
1000 دارید، یک پنجره بزرگتر خواهید دید،
150
00:05:56,560 –> 00:06:00,000
بنابراین این کاری است که اکنون انجام می دهد
151
00:06:00,000 –> 00:06:03,919
پس زمینه پنجره سیاه است، من می خواهم
152
00:06:03,919 –> 00:06:07,120
آن را تغییر دهم، بنابراین شما می گویید نقطه سطح
153
00:06:07,120 –> 00:06:11,440
fill بنابراین این
154
00:06:11,440 –> 00:06:14,560
تابع fill پس زمینه را با مقداری رنگ پر می کند
155
00:06:14,560 –> 00:06:18,880
حالا هر رنگی rgb است پس قرمز سبز آبی
156
00:06:18,880 –> 00:06:20,960
و این رنگ ها دارای مقادیر از 0 تا
157
00:06:20,960 –> 00:06:23,840
255 هستند بنابراین اگر رنگ سفید را
158
00:06:23,840 –> 00:06:29,440
می خواهید می گویید مانند 255 3 بار
159
00:06:29,440 –> 00:06:32,319
ببینید این کار نمی کند زیرا هر زمان که
160
00:06:32,319 –> 00:06:33,280
161
00:06:33,280 –> 00:06:37,440
شما سطح خود را آپدیت می کنید، باید بگویید
162
00:06:37,440 –> 00:06:43,199
اوه بخر بازی نقطه نمایش
163
00:06:43,199 –> 00:06:47,199
نقطه یا به روز رسانی یا تلنگر،
164
00:06:47,199 –> 00:06:51,120
بنابراین فلیپ به این معناست که هر کدی
165
00:06:51,120 –> 00:06:52,720
که اینجا نوشته ای
166
00:06:52,720 –> 00:06:56,319
، فقط اوه، فقط
167
00:06:56,319 –> 00:06:58,720
صفحه خود را با آن به روز می کنی، بنابراین می گویید
168
00:06:58,720 –> 00:06:59,919
کنترل f5
169
00:06:59,919 –> 00:07:03,280
n
170
00:07:03,280 –> 00:07:05,840
اگر مطمئن نیستید که چه رنگی را
171
00:07:05,840 –> 00:07:07,360
میخواهید انتخاب کنید،
172
00:07:07,360 –> 00:07:10,880
بدون هیچ مقدار rgb، صفحه شما سفید است، بنابراین میتوانید
173
00:07:10,880 –> 00:07:13,919
انتخابگر رنگ rgb را انجام دهید
174
00:07:13,919 –> 00:07:16,160
تا گوگل گوگل انتخابگر رنگ rgb داشته باشد
175
00:07:16,160 –> 00:07:17,840
تا بتوانید رنگ خود را انتخاب کنید.
176
00:07:17,840 –> 00:07:21,199
شما می
177
00:07:21,199 –> 00:07:23,840
خواهید شاید من این رنگ را به عنوان پس زمینه می خواهم
178
00:07:23,840 –> 00:07:25,120
. rgb
179
00:07:25,120 –> 00:07:29,280
92
180
00:07:29,759 –> 00:07:33,199
2584 چیست، آن را در اینجا قرار دهید و ببینید که این رنگ را دریافت می کنید،
181
00:07:33,199 –> 00:07:33,840
182
00:07:33,840 –> 00:07:36,560
بنابراین گرفتن آن رنگ چیز مهمی نیست،
183
00:07:36,560 –> 00:07:38,560
بنابراین من فقط
184
00:07:38,560 –> 00:07:41,199
از رنگی استفاده می کنم که می توانید از رنگ دیگری استفاده کنید.
185
00:07:41,199 –> 00:07:42,880
رنگ به شما
186
00:07:42,880 –> 00:07:46,960
بستگی دارد بسیار خوب، بنابراین اکنون پنجره شما تنظیم
187
00:07:46,960 –> 00:07:51,120
شده است، کاری که میخواهم انجام دهم این
188
00:07:51,120 –> 00:07:55,680
است که ببینم مجبور شدم از تایمر استفاده
189
00:07:55,680 –> 00:07:58,000
کنم، چیزی است که دوست ندارم، میخواهم
190
00:07:58,000 –> 00:07:59,520
کاری را انجام دهم
191
00:07:59,520 –> 00:08:04,160
که پنجره بماند و وقتی Escape یا ضربه را زدم
192
00:08:04,160 –> 00:08:08,400
لغو سپس فقط پنجره ناپدید می شود،
193
00:08:08,400 –> 00:08:10,840
بنابراین من می خواهم این عبارت خواب را حذف کنم،
194
00:08:10,840 –> 00:08:12,160
195
00:08:12,160 –> 00:08:15,599
بنابراین چگونه این کار را انجام می دهید، بنابراین در هر برنامه رابط کاربری
196
00:08:15,599 –> 00:08:16,879
197
00:08:16,879 –> 00:08:20,319
یک چیزی به نام حلقه
198
00:08:20,319 –> 00:08:23,120
رویداد حلقه رویداد در انتظار ورودی کاربر در
199
00:08:23,120 –> 00:08:23,759
هنگام
200
00:08:23,759 –> 00:08:27,120
کار بر روی هر صفحه ای است. منتظر
201
00:08:27,120 –> 00:08:29,120
ورودی ماوس یا ورودی صفحه کلید
202
00:08:29,120 –> 00:08:31,840
باشید، بنابراین باید اجرا کنید حلقه رویداد حلقه رویداد
203
00:08:31,840 –> 00:08:32,240
204
00:08:32,240 –> 00:08:35,279
برای هر برنامهنویسی رابط کاربری اساسی است،
205
00:08:35,279 –> 00:08:37,839
مهم نیست بازی pi هر رابط کاربری که
206
00:08:37,839 –> 00:08:40,000
میگیرید باید یک حلقه رویداد داشته باشید، حلقه
207
00:08:40,000 –> 00:08:43,360
رویداد چیزی شبیه به حلقه while خواهد بود
208
00:08:43,360 –> 00:08:46,720
، بنابراین میگویید
209
00:08:46,720 –> 00:08:50,560
اجرای خوب اشتباه است یا شاید در حال اجرا باشد. در
210
00:08:50,560 –> 00:08:52,560
واقع درست است، بنابراین اجرای درست است
211
00:08:52,560 –> 00:08:55,839
و در حین اجرا
212
00:08:56,880 –> 00:08:59,440
کاری انجام دهید، بنابراین اکنون ببینید که این یک
213
00:08:59,440 –> 00:09:00,720
حلقه بی نهایت است،
214
00:09:00,720 –> 00:09:03,360
ما باید از آن در جایی خارج شویم،
215
00:09:03,360 –> 00:09:05,760
اما اصول برنامه نویسی رابط کاربری این است
216
00:09:05,760 –> 00:09:08,959
که شما این حلقه بی نهایت را اجرا می کنید اما
217
00:09:08,959 –> 00:09:11,279
با فشارهای کلیدی خاصی مانند ضربه
218
00:09:11,279 –> 00:09:12,399
زدن به لغو
219
00:09:12,399 –> 00:09:15,600
یا فرار میخواهید از بازی خود خارج شوید،
220
00:09:15,600 –> 00:09:19,360
پس چگونه
221
00:09:19,360 –> 00:09:22,720
222
00:09:22,720 –> 00:09:26,160
223
00:09:26,160 –> 00:09:29,200
224
00:09:29,200 –> 00:09:32,240
225
00:09:32,240 –> 00:09:34,560
226
00:09:35,600 –> 00:09:39,680
227
00:09:39,680 –> 00:09:43,040
این کار را انجام میدهید.
228
00:09:43,040 –> 00:09:44,640
همه نوع رویدادها با ماوس صفحه کلید
229
00:09:44,640 –> 00:09:46,560
مشکلی ندارند و می توانید مستندات را به صورت
230
00:09:46,560 –> 00:09:47,839
آنلاین بخوانید اما
231
00:09:47,839 –> 00:09:51,680
این رویدادها دارای نوع هستند بنابراین اگر
232
00:09:51,680 –> 00:09:55,760
نوع نقطه رویداد برابر با مقداری باشد که
233
00:09:55,760 –> 00:09:58,720
برای آن باید محلی خاصی را وارد
234
00:09:58,720 –> 00:10:00,160
235
00:10:00,160 –> 00:10:04,320
کنم بنابراین می گویم واردات خرید pygame
236
00:10:04,320 –> 00:10:08,160
نقطه محلی ها اوه
237
00:10:08,160 –> 00:10:11,760
از من فقط این ستاره واردات را انجام خواهم داد،
238
00:10:11,760 –> 00:10:15,920
بنابراین این
239
00:10:15,920 –> 00:10:18,160
متغیرهای جهانی خاصی را وارد می کند که
240
00:10:18,160 –> 00:10:19,519
برای ما مفید خواهد بود،
241
00:10:19,519 –> 00:10:23,200
مانند کلید پایین،
242
00:10:23,440 –> 00:10:26,560
ببینید این کلید پایین آمده است، ا