در این مطلب، ویدئو برنامه نویسی شی گرا در پایتون در مقایسه با جاوا با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:12:52
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,480 –> 00:00:01,599
2
00:00:01,599 –> 00:00:03,600
3
00:00:03,600 –> 00:00:04,960
4
00:00:04,960 –> 00:00:07,120
اگر شما یک برنامه نویس جاوا هستید و می خواهید بدانید برنامه نویسی
5
00:00:07,120 –> 00:00:08,880
شی گرا در پایتون چگونه
6
00:00:08,880 –> 00:00:09,440
کار می کند به این دوره آموزشی در مورد برنامه نویسی شی گرا
7
00:00:09,440 –> 00:00:13,200
در پایتون در مقابل جاوا خوش آمدید، در جای درستی هستید
8
00:00:13,200 –> 00:00:15,280
در این دوره ما تعاریف کلاس را
9
00:00:15,280 –> 00:00:16,320
10
00:00:16,320 –> 00:00:19,039
در جاوا و پایتون مقایسه می کنیم. به
11
00:00:19,039 –> 00:00:19,600
12
00:00:19,600 –> 00:00:22,720
ارث بری روش های فیلدها و تعداد بیشتری از
13
00:00:22,720 –> 00:00:24,400
پایتون که برنامه نویسی شی گرا را
14
00:00:24,400 –> 00:00:25,760
به روشی متفاوت
15
00:00:25,760 –> 00:00:28,240
از جاوا کنترل می کند، نگاه کنید، ما این
16
00:00:28,240 –> 00:00:29,119
تفاوت ها
17
00:00:29,119 –> 00:00:33,360
را بررسی خواهیم کرد زیرا یک کلاس تابعی در پایتون می سازیم
18
00:00:33,360 –> 00:00:35,600
در این دوره شما
19
00:00:35,600 –> 00:00:37,280
یک کلاس ساده را
20
00:00:37,280 –> 00:00:40,719
در هر دو جاوا و جاوا مقایسه خواهید کرد. python کاوش
21
00:00:40,719 –> 00:00:44,079
ویژگیهای شی و کلاس در پایتون
22
00:00:44,079 –> 00:00:46,079
یاد بگیرید در مورد توابع نوشتن جدا
23
00:00:46,079 –> 00:00:48,960
از هر کلاس یا شی
24
00:00:48,960 –> 00:00:50,960
کشف مکانیسمهای وراثت و چندشکلی
25
00:00:50,960 –> 00:00:53,840
در پایتون
26
00:00:53,840 –> 00:00:55,760
بیاموزید که چگونه یک شی میتواند
27
00:00:55,760 –> 00:00:57,280
اطلاعاتی در مورد خودش
28
00:00:57,280 –> 00:01:00,800
در پایتون کشف کند و در نهایت یک
29
00:01:00,800 –> 00:01:02,879
کلاس پایتون کامل با استفاده از تمام آنچه
30
00:01:02,879 –> 00:01:05,119
در آن آموختهاید
31
00:01:05,119 –> 00:01:07,119
بسازد. اولین درس ما یک
32
00:01:07,119 –> 00:01:08,240
کلاس ساده
33
00:01:08,240 –> 00:01:13,439
نوشته شده در جاوا و پایتون را
34
00:01:13,439 –> 00:01:15,360
به درس اول obj مقایسه می کنیم برنامه نویسی ect-oriented
35
00:01:15,360 –> 00:01:18,320
در پایتون در مقابل جاوا
36
00:01:18,320 –> 00:01:20,240
در این درس به یک
37
00:01:20,240 –> 00:01:21,759
کلاس ساده نوشته شده در
38
00:01:21,759 –> 00:01:25,360
جاوا و در پایتون نگاه
39
00:01:25,360 –> 00:01:28,080
خواهیم کرد که کلاس جاوا در فایلی
40
00:01:28,080 –> 00:01:28,680
به نام
41
00:01:28,680 –> 00:01:31,520
car.java خواهد بود و
42
00:01:31,520 –> 00:01:33,520
سازماندهی معمولی کلاس جاوا را خواهد داشت.
43
00:01:33,520 –> 00:01:36,720
با سازنده فیلدهایش و برخی از
44
00:01:36,720 –> 00:01:39,200
متدهای دریافتی،
45
00:01:39,680 –> 00:01:43,040
بنابراین در اینجا ما یک ماشین کلاس
46
00:01:43,040 –> 00:01:45,920
داریم، سه فیلد مدل رنگ را تعریف می
47
00:01:45,920 –> 00:01:47,520
کنیم و در اینجا
48
00:01:47,520 –> 00:01:50,159
یک سازنده داریم که مقادیر را
49
00:01:50,159 –> 00:01:50,560
به
50
00:01:50,560 –> 00:01:53,920
هر یک از آن فیلدها اختصاص می دهد و برخی
51
00:01:53,920 –> 00:01:56,079
از متدهای دریافت معمولی برای به دست آوردن
52
00:01:56,079 –> 00:01:59,040
مقادیر آن فیلدها
53
00:02:00,479 –> 00:02:02,799
کلاس های پایتون متوجه
54
00:02:02,799 –> 00:02:03,600
خواهید شد که بسیار
55
00:02:03,600 –> 00:02:06,479
کوچکتر خواهد بود، هیچ الزامی وجود ندارد که
56
00:02:06,479 –> 00:02:07,200
نام فایل
57
00:02:07,200 –> 00:02:09,520
با نام کلاس مطابقت داشته باشد و نه اینکه
58
00:02:09,520 –> 00:02:10,800
فقط یک کلاس
59
00:02:10,800 –> 00:02:13,840
در یک فایل پایتون خاص وجود داشته باشد،
60
00:02:13,840 –> 00:02:16,720
همه ویژگی های ما به
61
00:02:16,720 –> 00:02:18,160
روشی که به آن متد init می گویند تعریف می شوند
62
00:02:18,160 –> 00:02:23,200
و بنابراین با مقایسه ما کلاس java
63
00:02:23,200 –> 00:02:26,879
به کلاس پایتون خود کلاس ماشین را تعریف می کنیم
64
00:02:26,879 –> 00:02:30,080
و سپس
65
00:02:30,080 –> 00:02:32,879
متد init خود را داریم که شبیه
66
00:02:32,879 –> 00:02:34,800
سازنده
67
00:02:34,800 –> 00:02:36,400
در پشت صحنه است، آنها واقعاً
68
00:02:36,400 –> 00:02:38,959
یکسان نیستند اما اگر می خواهید نوشته را مشاهده کنید.
69
00:02:38,959 –> 00:02:42,160
با یک سازنده جاوا
70
00:02:42,160 –> 00:02:45,760
وارد این متد dunder می شود، متدی که
71
00:02:45,760 –> 00:02:48,000
با دو خط زیر شروع و پایان می یابد،
72
00:02:48,000 –> 00:02:50,239
به عنوان یک متد
73
00:02:50,239 –> 00:02:53,760
dunder به نام init نامیده می شود.
74
00:02:53,760 –> 00:02:55,360
75
00:02:55,360 –> 00:02:57,360
76
00:02:57,360 –> 00:02:59,040
مقدار،
77
00:02:59,040 –> 00:03:02,400
بنابراین وقتی می گوییم self.color برابر است با رنگی
78
00:03:02,400 –> 00:03:06,800
که رنگ فیلد را
79
00:03:06,800 –> 00:03:08,959
به طور مشابه تعریف می کند، این عبارت مدل فیلد را تعریف می کند
80
00:03:08,959 –> 00:03:10,800
81
00:03:10,800 –> 00:03:13,760
و این عبارت سال فیلد را
82
00:03:13,760 –> 00:03:15,360
83
00:03:15,360 –> 00:03:18,959
در ادامه این دوره مشخص می کند، ما
84
00:03:18,959 –> 00:03:22,159
عمیق تر به این تفاوت ها خواهیم پرداخت
85
00:03:22,159 –> 00:03:24,480
که چرا خیلی کوچکتر است چرا ما.
86
00:03:24,480 –> 00:03:26,000
چیزهایی مانند عمومی
87
00:03:26,000 –> 00:03:28,000
و خصوصی را از دست دادهایم، اما اولین چیزی که میخواهیم
88
00:03:28,000 –> 00:03:29,920
به آن نگاهی بیندازیم،
89
00:03:29,920 –> 00:03:32,000
اعلام و
90
00:03:32,000 –> 00:03:33,280
مقداردهی
91
00:03:33,280 –> 00:03:36,560
اولیه فیلدها است و در درس بعدی شما
92
00:03:36,560 –> 00:03:38,879
93
00:03:40,000 –> 00:03:41,599
در این درس، ما شروع به بررسی
94
00:03:41,599 –> 00:03:43,040
جزئیات بیشتر خواهیم
95
00:03:43,040 –> 00:03:44,840
کرد. با اعلان و
96
00:03:44,840 –> 00:03:47,680
مقداردهی اولیه
97
00:03:47,680 –> 00:03:50,159
در فیلدهای جاوا معمولاً
98
00:03:50,159 –> 00:03:51,920
در بالای کلاس اعلان می شوند و
99
00:03:51,920 –> 00:03:55,920
سپس در یک سازنده مقداردهی اولیه می شوند،
100
00:03:56,080 –> 00:04:00,080
بنابراین در اینجا ما ماشین کلاس خود
101
00:04:00,080 –> 00:04:04,239
را داریم و سه fi را تعریف کرده ایم.
102
00:04:04,239 –> 00:04:07,120
رنگ مدل و سال
103
00:04:07,120 –> 00:04:08,560
ماشین را نشان میدهد
104
00:04:08,560 –> 00:04:11,760
که در آنجا اعلام میکنیم،
105
00:04:11,760 –> 00:04:14,720
آن فیلدها در سازنده مقداردهی اولیه میشوند
106
00:04:14,720 –> 00:04:16,238
107
00:04:16,238 –> 00:04:18,720
، سازنده سه پارامتر
108
00:04:18,720 –> 00:04:19,279
109
00:04:19,279 –> 00:04:21,680
مدل ماشین و سال را میگیرد و از آنجایی که
110
00:04:21,680 –> 00:04:24,320
ما از همان نامهایی با نام فیلدهای خود استفاده
111
00:04:24,320 –> 00:04:26,800
کردهایم، باید از آن استفاده کنیم. کلمه this در هنگام
112
00:04:26,800 –> 00:04:28,479
اشاره به فیلد
113
00:04:28,479 –> 00:04:30,960
برای جلوگیری از ابهام بنابراین می
114
00:04:30,960 –> 00:04:32,800
گوییم این. رنگ برابر است با رنگ
115
00:04:32,800 –> 00:04:35,199
این مدل نقطه برابر است با مدل این نقطه
116
00:04:35,199 –> 00:04:38,479
سال برابر با سال
117
00:04:39,040 –> 00:04:41,120
در پایتون است.
118
00:04:41,120 –> 00:04:42,400
119
00:04:42,400 –> 00:04:46,240
120
00:04:46,240 –> 00:04:48,560
121
00:04:48,560 –> 00:04:50,400
به عنوان یک برنامه نویس،
122
00:04:50,400 –> 00:04:53,199
آنچه را که در سازنده جاوا قرار
123
00:04:53,199 –> 00:04:53,840
می دهید،
124
00:04:53,840 –> 00:04:59,520
به روش init کلاس های پایتون می رود،
125
00:05:00,320 –> 00:05:03,680
بنابراین در اینجا متد init ما با چهار
126
00:05:03,680 –> 00:05:04,880
پارامتر است،
127
00:05:04,880 –> 00:05:06,800
ما نام پارامترها را برای
128
00:05:06,800 –> 00:05:08,320
مدل رنگ و سال می
129
00:05:08,320 –> 00:05:10,160
بینیم، اما ما این اولین پارامتر
130
00:05:10,160 –> 00:05:11,520
خود را
131
00:05:11,520 –> 00:05:14,960
در پایتون به هر روشی که می خواهید، داریم. Write باید
132
00:05:14,960 –> 00:05:16,479
حداقل یک پارامتر داشته باشد
133
00:05:16,479 –> 00:05:18,639
و آن پارامتر نشان دهنده نامی است
134
00:05:18,639 –> 00:05:20,240
که می خواهید
135
00:05:20,240 –> 00:05:23,440
برای اشاره به شیء فراخوانی که
136
00:05:23,440 –> 00:05:24,320
برنامه نویسان پایتون
137
00:05:24,320 –> 00:05:27,440
دارند استفاده کنید. از کلمه self
138
00:05:27,440 –> 00:05:30,880
برای نشان دادن شیء فراخوان استفاده کرد. این
139
00:05:30,880 –> 00:05:31,520
مشابه
140
00:05:31,520 –> 00:05:34,960
کلمه کلیدی جاوا است.
141
00:05:34,960 –> 00:05:37,520
142
00:05:37,520 –> 00:05:38,160
143
00:05:38,160 –> 00:05:40,000
144
00:05:40,000 –> 00:05:41,759
145
00:05:41,759 –> 00:05:44,800
146
00:05:44,800 –> 00:05:48,160
147
00:05:48,160 –> 00:05:52,720
یک ویژگی برای این کلاس به نام color است
148
00:05:52,720 –> 00:05:55,199
و من آن را به مقداری
149
00:05:55,199 –> 00:05:56,080
که
150
00:05:56,080 –> 00:05:59,280
از پارامتر برای color
151
0