در این مطلب، ویدئو نحوه محاسبه NDVI پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:29
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,880 –> 00:00:02,639
به این سخنرانی خوش آمدید،
2
00:00:02,639 –> 00:00:04,240
بنابراین در این سخنرانی
3
00:00:04,240 –> 00:00:06,000
خواهیم دید که چگونه می توانید
4
00:00:06,000 –> 00:00:08,160
5
00:00:08,160 –> 00:00:11,519
شاخص گیاهی یا ndvi را عادی سازی کنید، ابتدا باید کتابخانه موتور
6
00:00:11,519 –> 00:00:13,360
urge را وارد کنید و احراز هویت کنید،
7
00:00:13,360 –> 00:00:14,960
8
00:00:14,960 –> 00:00:16,000
سپس
9
00:00:16,000 –> 00:00:18,320
باید
10
00:00:18,320 –> 00:00:20,160
به شما نشان دهم که چگونه یک تابع بنویسید
11
00:00:20,160 –> 00:00:23,680
که به عنوان ndvi را با استفاده از داده های landsat محاسبه کنید،
12
00:00:23,680 –> 00:00:25,840
بنابراین ابتدا اجازه دهید
13
00:00:25,840 –> 00:00:28,160
14
00:00:28,160 –> 00:00:32,719
کیت diff تابع ndvi را بنویسیم، بنابراین این تابع من است
15
00:00:32,719 –> 00:00:36,399
که باند خارجی 3 را باند داده آلونسا می گیرد
16
00:00:36,399 –> 00:00:37,680
17
00:00:37,680 –> 00:00:39,840
و سپس یک شاخص گیاهی تفاوت نرمال شده
18
00:00:39,840 –> 00:00:42,399
یا یک ndvi
19
00:00:42,399 –> 00:00:45,280
um بنابراین um ایجاد می
20
00:00:45,280 –> 00:00:48,960
کند تا تابع و
21
00:00:48,960 –> 00:00:50,719
بازگشت،
22
00:00:50,719 –> 00:00:54,000
بنابراین ما یک تصویر را
23
00:00:54,000 –> 00:00:57,039
به عنوان ورودی
24
00:00:57,120 –> 00:01:01,280
می گیریم و آن تصویر را برمی گرداند، اما پس از
25
00:01:01,280 –> 00:01:05,360
آن موتور ما یک تابع um ndvi داخلی
26
00:01:05,360 –> 00:01:06,479
دارد،
27
00:01:06,479 –> 00:01:10,000
من آن تابع را
28
00:01:10,000 –> 00:01:13,000
نرمال هنجار عادی
29
00:01:15,439 –> 00:01:16,640
و
30
00:01:16,640 –> 00:01:19,280
تفاوت می نامم
31
00:01:19,600 –> 00:01:21,360
و سپس شما
32
00:01:21,360 –> 00:01:22,560
دو باند مختلف ارائه می کنید و این کار را انجام می دهد.
33
00:01:22,560 –> 00:01:24,320
34
00:01:24,320 –> 00:01:25,600
35
00:01:25,600 –> 00:01:26,799
نسبت ndvi را محاسبه کنید
36
00:01:26,799 –> 00:01:30,240
بنابراین باندی را که من از باند اول استفاده می کنم
37
00:01:30,240 –> 00:01:32,000
38
00:01:32,000 –> 00:01:33,759
باند چهار
39
00:01:33,759 –> 00:01:36,720
و باند دیگر باند سه است
40
00:01:36,720 –> 00:01:39,520
41
00:01:39,520 –> 00:01:41,840
42
00:01:43,119 –> 00:01:46,240
تعریف
43
00:01:46,240 –> 00:01:48,799
کنید. در
44
00:01:48,799 –> 00:01:50,640
من فقط um خود را ارسال می کنم
45
00:01:50,640 –> 00:01:53,280
شما داده های landsat را می دانید اما قبل از انجام
46
00:01:53,280 –> 00:01:56,159
این کار اجازه دهید
47
00:01:56,159 –> 00:01:59,000
داده های
48
00:01:59,000 –> 00:02:02,560
landsat خود را pe.image وارد کنم زیرا من از داده های alonsa از
49
00:02:02,560 –> 00:02:05,360
یک تصویر استفاده می
50
00:02:05,360 –> 00:02:08,479
کنم متأسفم باید آن را یک فنجان
51
00:02:08,479 –> 00:02:11,360
landsat slush
52
00:02:11,360 –> 00:02:13,040
lte
53
00:02:13,040 –> 00:02:16,560
5 i’ m با استفاده از داده های alanza 5
54
00:02:16,560 –> 00:02:20,959
و مجموعه 1 از داده های lansa
55
00:02:20,959 –> 00:02:23,360
و ردیف یک است
56
00:02:23,360 –> 00:02:25,599
و سپس
57
00:02:25,599 –> 00:02:27,440
در واقع از بازتاب بالای اتمسفر
58
00:02:27,440 –> 00:02:30,560
استفاده می
59
00:02:30,560 –> 00:02:33,519
60
00:02:34,120 –> 00:02:37,680
61
00:02:37,680 –> 00:02:40,160
62
00:02:40,160 –> 00:02:42,959
کنم. کتابخانه urzinger
63
00:02:42,959 –> 00:02:44,560
سه چهار
64
00:02:44,560 –> 00:02:48,800
من باید از یک شناسه تصویر خاص
65
00:02:49,840 –> 00:02:52,000
از کتابخانه موتور زمین استفاده
66
00:02:52,000 –> 00:02:53,599
67
00:02:53,599 –> 00:02:56,560
کنم اکنون تصویر landsat خود را دارم
68
00:02:56,560 –> 00:03:00,239
که از آن برای محاسبه ndvi استفاده خواهم کرد،
69
00:03:00,239 –> 00:03:04,000
بنابراین مورد بعدی این است که um
70
00:03:04,000 –> 00:03:07,280
با استفاده از این تابع می دانید تابع get nd
71
00:03:07,280 –> 00:03:09,280
و اعمال آن این تصویر و برای
72
00:03:09,280 –> 00:03:12,000
تولید مقدار ndvi خوب است،
73
00:03:12,000 –> 00:03:14,080
پس بیایید
74
00:03:14,080 –> 00:03:16,800
عنوان تحلیل بعدی خود را
75
00:03:16,800 –> 00:03:20,319
محاسبه کنیم
76
00:03:20,319 –> 00:03:22,800
و dvi را
77
00:03:22,800 –> 00:03:23,760
78
00:03:23,760 –> 00:03:26,319
از صحنه
79
00:03:27,760 –> 00:03:30,720
بنویسیم، خوب این کاری است که ما در اینجا انجام می دهیم،
80
00:03:30,720 –> 00:03:32,319
بنابراین
81
00:03:32,319 –> 00:03:36,400
من فقط یک ndvi ارزشمند ایجاد می کنم و آن را get می نامم.
82
00:03:36,400 –> 00:03:38,000
83
00:03:38,000 –> 00:03:41,519
تابع ndvi در اینجا
84
00:03:41,519 –> 00:03:43,760
خوب
85
00:03:43,920 –> 00:03:46,799
باشه ndvi
86
00:03:46,799 –> 00:03:51,040
و از t استفاده کنید تصویر او که تصویر یک است
87
00:03:51,040 –> 00:03:52,959
که landsat ما است
88
00:03:52,959 –> 00:03:55,120
اوه شما تصویری را می شناسید
89
00:03:55,120 –> 00:03:57,680
که دارای باندهای مختلف است و از بین آنها
90
00:03:57,680 –> 00:03:59,200
من از
91
00:03:59,200 –> 00:04:01,519
bond four و bond three استفاده
92
00:04:01,519 –> 00:04:05,439
خواهم کرد بسیار خوب، بنابراین من فقط تصویر
93
00:04:05,439 –> 00:04:07,200
یک را در اینجا صدا
94
00:04:07,200 –> 00:04:10,799
می زنم و این مقادیر ndvi را در
95
00:04:10,799 –> 00:04:12,080
این ایجاد می کند. تابع
96
00:04:12,080 –> 00:04:15,599
با استفاده از داده های landsat 5 ما خوب است، حالا
97
00:04:15,599 –> 00:04:18,000
ما ndvi خود را داریم.
98
00:04:18,000 –> 00:04:21,040
مرحله بعدی تجسم داده ها است
99
00:04:21,040 –> 00:04:24,400
و بیایید یک پارامتر رنگ در اینجا ایجاد کنیم
100
00:04:24,400 –> 00:04:28,199
و من آن را ndvi می نامم
101
00:04:28,720 –> 00:04:30,560
102
00:04:30,560 –> 00:04:33,120
. فقط یک
103
00:04:33,120 –> 00:04:34,960
پارامتر تجسم،
104
00:04:34,960 –> 00:04:38,240
بنابراین من آن را پالت مینامم و آن را میبندم
105
00:04:38,320 –> 00:04:42,000
106
00:04:42,000 –> 00:04:44,320
و فقط فهرستی از رنگهایی که میشناسید
107
00:04:44,320 –> 00:04:46,240
108
00:04:46,240 –> 00:04:49,280
برای این تجسم ارائه میدهم، در این مورد،
109
00:04:49,280 –> 00:04:50,320
110
00:04:50,320 –> 00:04:51,520
میتوانید
111
00:04:51,520 –> 00:04:54,400
این را از Color Brewer دریافت
112
00:04:54,400 –> 00:04:57,040
کنید، اگر میخواهید میتوانید آن را تغییر دهید.
113
00:04:57,040 –> 00:04:59,680
اینها لیستی از رنگ هایی است
114
00:04:59,680 –> 00:05:01,680
115
00:05:01,680 –> 00:05:05,280
که من از um d43 استفاده خواهم کرد که
116
00:05:05,280 –> 00:05:06,720
117
00:05:06,720 –> 00:05:09,039
قبلاً آنها را آماده کرده ام و در
118
00:05:09,039 –> 00:05:10,800
صورت تمایل می توانید آنها را تغییر دهید می توانید به
119
00:05:10,800 –> 00:05:12,160
color brewer بروید
120
00:05:12,160 –> 00:05:14,800
و سپس رنگ ها را تغییر دهید Okay
121
00:05:14,800 –> 00:05:16,080
color
122
00:05:16,080 –> 00:05:18,080
previewer که می توانید به آن بروید. بریور رنگ
123
00:05:18,080 –> 00:05:19,280
اینجا
124
00:05:19,280 –> 00:05:20,880
و فقط
125
00:05:20,880 –> 00:05:22,560
روی i’m in color های مختلف کلیک کنید، برای
126
00:05:22,560 –> 00:05:25,199
مثال شما به رنگ سبز نیاز دارید،
127
00:05:25,199 –> 00:05:27,919
می توانید آن را به کلاس پنج تغییر دهید
128
00:05:27,919 –> 00:05:29,919
و سپس می توانید روی سبز کلیک کنید
129
00:05:29,919 –> 00:05:31,759
و اینها کدهایی هستند که من استفاده می کنم،
130
00:05:31,759 –> 00:05:34,800
بنابراین می توانید به سادگی این را کپی کنید و
131
00:05:34,800 –> 00:05:36,960
آنها را در آن جایگذاری کنید. در کد شما اینجاست، بنابراین
132
00:05:36,960 –> 00:05:39,199
133
00:05:39,199 –> 00:05:41,759
شما میدانید که موتور دارندگان دورههای آموزشی رنگهای مختلف را ویرایش
134
00:05:41,759 –> 00:05:44,160
کنید، بنابراین
135
00:05:44,160 –> 00:05:46,720
تعجب نکنید، میدانید چگونه
136
00:05:46,720 –> 00:05:49,199