در این مطلب، ویدئو نقشه راه توسعه دهنده واقعی پایتون ًں’»ًںگچ | چگونه در سال 2022 یک توسعه دهنده پایتون شویم؟ با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 1:00:46
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:04,790
سلام به همه و خوش آمدید به
2
00:00:04,790 –> 00:00:08,220
نقشه راه توسعهدهنده پایتون نقشه راه توسعهدهنده پایتون واقعی
3
00:00:08,220 –> 00:00:10,920
اکنون میخواهم با
4
00:00:10,920 –> 00:00:13,620
دوست من سمی اسب دریایی در اینجا ملاقات کنید
5
00:00:13,620 –> 00:00:16,199
بله، سامی اسب دریایی متخصص بوده است
6
00:00:16,199 –> 00:00:18,660
و میداند
7
00:00:18,660 –> 00:00:21,480
نقشه راه برای یک توسعهدهنده پایتون چیست، پس
8
00:00:21,480 –> 00:00:25,410
ممنون سامی اکنون این
9
00:00:25,410 –> 00:00:28,260
یادگیری ماشینی است علم داده تجزیه و تحلیل
10
00:00:28,260 –> 00:00:31,619
داده پردازش داده تست توسعه
11
00:00:31,619 –> 00:00:35,180
وب اتوماسیون خراش وب پایتون
12
00:00:35,180 –> 00:00:37,590
همه جا هست و شما احتمالاً
13
00:00:37,590 –> 00:00:39,960
این ویدیو را تماشا می کنید زیرا می دانید که پایتون
14
00:00:39,960 –> 00:00:42,000
مورد تقاضا است و یکی از
15
00:00:42,000 –> 00:00:43,829
محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در
16
00:00:43,829 –> 00:00:47,309
جهان است و بسیاری از زبان های برنامه نویسی را ارائه می دهد. گزینههایی برای
17
00:00:47,309 –> 00:00:50,730
شما و حرفهتان اما من میخواستم
18
00:00:50,730 –> 00:00:52,980
این نقشه راه را ایجاد کنم زیرا بسیاری از
19
00:00:52,980 –> 00:00:56,039
مردم پایتون را طاقتفرسا میدانند،
20
00:00:56,039 –> 00:00:57,780
آنها نمیدانند از کجا شروع کنند چه چیزی را
21
00:00:57,780 –> 00:00:58,980
باید بیاموزند،
22
00:00:58,980 –> 00:01:02,100
بنابراین این نمودار برای
23
00:01:02,100 –> 00:01:05,129
شما در نظر گرفته شده است تا از آن به عنوان یک برنامه استفاده کنید. خلاصه مطالبی که
24
00:01:05,129 –> 00:01:06,869
باید یاد بگیرید و برخی از
25
00:01:06,869 –> 00:01:09,740
گزینه های شغلی که دارید،
26
00:01:09,770 –> 00:01:12,170
بنابراین در این نقشه به برخی از
27
00:01:12,170 –> 00:01:13,549
مبانی خواهیم پرداخت که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. در مورد
28
00:01:13,549 –> 00:01:15,560
Python – Python 3
29
00:01:15,560 –> 00:01:17,920
ما در مورد ویرایشگرها و شناسه ها صحبت
30
00:01:17,920 –> 00:01:21,049
31
00:01:21,049 –> 00:01:23,210
32
00:01:23,210 –> 00:01:25,189
33
00:01:25,189 –> 00:01:26,929
34
00:01:26,929 –> 00:01:29,090
خواهیم کرد. می
35
00:01:29,090 –> 00:01:32,420
توانید با پایتون از جمله
36
00:01:32,420 –> 00:01:34,399
چیزهای هیجان انگیزی مانند یادگیری ماشین و
37
00:01:34,399 –> 00:01:36,740
توسعه وب داشته باشید، اکنون قبل از شروع،
38
00:01:36,740 –> 00:01:39,229
ممکن است از خود بپرسید که شما کی هستید
39
00:01:39,229 –> 00:01:43,069
و چرا باید به شما خوب گوش
40
00:01:43,069 –> 00:01:45,709
کنم، این نکته بسیار معتبری است که نام من
41
00:01:45,709 –> 00:01:48,799
آندره است، این چهره من است و این
42
00:01:48,799 –> 00:01:51,200
وب سایت من سال های زیادی را به عنوان یک مهندس نرم افزار گذراندم
43
00:01:51,200 –> 00:01:53,659
و همچنین در دو
44
00:01:53,659 –> 00:01:56,030
سال گذشته به مردم آموزش می دادم که چگونه کدنویسی کنند
45
00:01:56,030 –> 00:01:58,340
و در این صنعت استخدام شوند،
46
00:01:58,340 –> 00:02:00,979
چه فارغ التحصیل علوم کامپیوتر باشید و
47
00:02:00,979 –> 00:02:04,429
چه کاملا خودآموز. من خودم خودم هستم
48
00:02:04,429 –> 00:02:07,250
-تدریس شد، بنابراین من درک بسیار خوبی
49
00:02:07,250 –> 00:02:09,979
از نحوه شروع
50
00:02:09,979 –> 00:02:11,660
از همان ابتدا از صفر شروع کردن
51
00:02:11,660 –> 00:02:13,940
و رسیدن به نقطه ای دارم که
52
00:02:13,940 –> 00:02:16,190
در واقع برای مهارت های خود استخدام شده اید،
53
00:02:16,190 –> 00:02:19,359
اکنون من همچنین یک ماهانه جدید را اجرا می کنم. نامه ای
54
00:02:19,359 –> 00:02:22,940
به نام ماهانه پایتون و در آن
55
00:02:22,940 –> 00:02:25,489
هر ماه اتفاقاتی را که در این صنعت می افتد
56
00:02:25,489 –> 00:02:29,209
و همه منابع و
57
00:02:29,209 –> 00:02:31,579
مقالات خوبی که خوردن آنها برای شما مهم است را مرور می
58
00:02:31,579 –> 00:02:33,440
کنم، بنابراین من باید در صدر
59
00:02:33,440 –> 00:02:35,900
صنعت بمانم و بدانم چه خبر است، بنابراین
60
00:02:35,900 –> 00:02:39,470
این را ایجاد کردم. نقشه راه با استفاده از تجربیات گذشته من
61
00:02:39,470 –> 00:02:42,260
و همگام شدن با
62
00:02:42,260 –> 00:02:44,780
دنیای پایتون به طوری که در سال جاری
63
00:02:44,780 –> 00:02:47,930
شما ایده ای از چیزهای
64
00:02:47,930 –> 00:02:51,170
جدید و آنچه باید یاد بگیرید
65
00:02:51,170 –> 00:02:53,150
66
00:02:53,150 –> 00:02:56,000
67
00:02:56,000 –> 00:02:58,250
داشته باشید. احتمالاً از خود میپرسید که
68
00:02:58,250 –> 00:03:00,709
چرا سامی اسب دریایی است و
69
00:03:00,709 –> 00:03:03,590
مار نیست، منظورم این است که پایتون یک پایتون است
70
00:03:03,590 –> 00:03:06,319
، باز هم
71
00:03:06,319 –> 00:03:07,519
شما روی چیز اشتباهی تمرکز میکنید، پس
72
00:03:07,519 –> 00:03:09,530
بیایید اینجا روی پایتون تمرکز کنیم، سامی
73
00:03:09,530 –> 00:03:11,690
اسب دریایی زیباتر به نظر میرسد. بسیار خوب،
74
00:03:11,690 –> 00:03:16,310
پس پایتون یک زبان همه منظوره است
75
00:03:16,310 –> 00:03:18,739
، یعنی فقط به این معنی است که
76
00:03:18,739 –> 00:03:21,340
با پایتون می توانید کارهای زیادی انجام دهید،
77
00:03:21,340 –> 00:03:23,550
اساسا برنامه نویسی عبارت است
78
00:03:23,550 –> 00:03:25,830
از نوشتن دستورالعمل هایی برای
79
00:03:25,830 –> 00:03:28,140
رایانه که باید دنبال شود تا
80
00:03:28,140 –> 00:03:30,360
دستورالعملهای se را میتوان خیلی سریعتر
81
00:03:30,360 –> 00:03:32,070
از آنچه که یک انسان میتواند انجام دهد انجام میشود، زیرا
82
00:03:32,070 –> 00:03:34,440
رایانهها در
83
00:03:34,440 –> 00:03:36,570
برخی از کارها واقعاً سریع هستند، شاید آنها به
84
00:03:36,570 –> 00:03:38,730
اندازه ما خلاق نباشند، اما میتوانند
85
00:03:38,730 –> 00:03:41,490
کارهای تکراری را واقعاً سریع انجام دهند، مانند
86
00:03:41,490 –> 00:03:43,860
محاسبات در حال حاضر وقتی
87
00:03:43,860 –> 00:03:45,870
صحبت از زبانهای برنامهنویسی میشود. تعداد زیادی از آنها وجود دارد،
88
00:03:45,870 –> 00:03:48,240
اگر زبان های برنامه نویسی را در گوگل جستجو
89
00:03:48,240 –> 00:03:49,590
کنید، از انتخاب های متعددی که دارید غرق خواهید شد
90
00:03:49,590 –> 00:03:53,190
، پس چرا پایتون اینقدر
91
00:03:53,190 –> 00:03:53,850
محبوب است
92
00:03:53,850 –> 00:03:56,460
احتمالا پایتون و جاوا اسکریپت دو
93
00:03:56,460 –> 00:03:58,290
تا از محبوب ترین زبان های
94
00:03:58,290 –> 00:03:58,650
دنیا هستند.
95
00:03:58,650 –> 00:04:01,140
96
00:04:01,140 –> 00:04:04,590
وب شما از جاوا اسکریپت استفاده می کنید
97
00:04:04,590 –> 00:04:07,380
اما پایتون واقعاً
98
00:04:07,380 –> 00:04:09,720
محبوب است نه به این دلیل که سریع ترین
99
00:04:09,720 –> 00:04:12,300
زبان است بلکه به دلیل سهولت استفاده
100
00:04:12,300 –> 00:04:15,330
که هنگام نوشتن کد مشاهده می کنید
101
00:04:15,330 –> 00:04:16,970
زبان های برنامه نویسی مختلف مزایای مختلفی ارائه می دهند
102
00:04:16,970 –> 00:04:20,399
و پایتون فقط یک
103
00:04:20,399 –> 00:04:23,430
زبان واقعاً خوب برای کار با آن است. یک
104
00:04:23,430 –> 00:04:25,230
زبان سطح بالا، بنابراین به شما کمک میکند تا
105
00:04:25,230 –> 00:04:28,169
کد را سریع بنویسید و به
106
00:04:28,169 –> 00:04:30,210
همین دلیل در مقایسه با زبانهایی مانند C به راحتی میتوانید آن را انتخاب کنید.
107
00:04:30,210 –> 00:04:32,419
d C++
108
00:04:32,419 –> 00:04:34,950
به همین دلیل است که توسعهدهندگان پایتون را
109
00:04:34,950 –> 00:04:36,810
همه جا میبینید، زیرا ما متوجه میشویم که
110
00:04:36,810 –> 00:04:39,030
در مورد علم داده صحبت خواهیم کرد، جایی که همه
111
00:04:39,030 –> 00:04:40,620
دنیای یادگیری ماشین، دنیای
112
00:04:40,620 –> 00:04:43,050
توسعه وب جهان تست اتوماسیون،
113
00:04:43,050 –> 00:04:46,020
همه این مکانها از Python استفاده میکنند، زیرا شما میتوانید
114
00:04:46,020 –> 00:04:47,940
آن را انتخاب کنید و
115
00:04:47,940 –> 00:04:50,370
با آن بسیار سریع کارآمد باشید حالا اولین
116
00:04:50,370 –> 00:04:52,140
موضوع و ما می خواهیم در مورد
117
00:04:52,140 –> 00:04:54,690
پایتون صحبت کنیم، پایتون 2 در مقابل
118
00:04:54,690 –> 00:04:58,110
پایتون 3 است، اگر کسی زبان برنامه نویسی ایجاد کند و در نهایت آن را به خوبی لمس نکرده باشد، می بینید که یک زبان برنامه
119
00:04:58,110 –> 00:05:00,360
نویسی دائما در حال تکامل است.
120
00:05:00,360 –> 00:05:02,100
121
00:05:02,100 –> 00:05:03,060
122
00:05:03,060 –> 00:05:05,160
این زبانها از
123
00:05:05,160 –> 00:05:07,790
بین میروند زیرا ما انسانها هر سال
124
00:05:07,790 –> 00:05:10,050
در
125
00:05:10,050 –> 00:05:12,690
درک زبان برنامهنویسی خوب بهتر و بهتر میشویم
126
00:05:12,690 –> 00:05:15,240
، بنابراین بیشتر
127
00:05:15,240 –> 00:05:17,250
زبانهای برنامهنویسی دائماً با ویژگیهای جدید بهروزرسانی میشوند،
128
00:05:17,250 –> 00:05:21,300
اکنون پایتون تغییر بزرگی
129
00:05:21,300 –> 00:05:24,000
از پایتون 2 به پایتون نسخه 3
130
00:05:24,000 –> 00:05:26,520
داشته است. یک تغییر قطعی
131
00:05:26,520 –> 00:05:29,040
به این معنی که برای رفتن از پایتون 2 به
132
00:05:29,040 –> 00:05:31,350
پایتون نسخه 3 ویژگی هایی وجود دارد
133
00:05:31,350 –> 00:05:34,169
که در پایتون 2 وجود دارد که اکنون در پایتون کار نمی کند.
134
00:05:34,169 –> 00:05:36,759
3 بنابراین آنها
135
00:05:36,759 –> 00:05:38,800
اکنون سازگار نیستند، یک بحث بزرگ چند سال
136
00:05:38,800 –> 00:05:40,749
پیش وجود داشت که این اتفاق افتاد، برخی از افراد
137
00:05:40,749 –> 00:05:42,849
تصمیم گرفتند که پایتون را نیز حفظ کنند، برخی
138
00:05:42,849 –> 00:05:44,710
گفتند نه من به
139
00:05:44,710 –> 00:05:46,360
پایتون 3 می روم زیرا جدیدتر و بهتر است
140
00:05:46,360 –> 00:05:50,020
اما در نهایت پایتون 3 برنده شد. همانطور که
141
00:05:50,020 –> 00:05:54,129
باید و Python 2 به خوبی از بین رفته است
142
00:05:54,129 –> 00:05:56,289
نه از نظر فنی، می بینید آخرین
143
00:05:56,289 –> 00:05:58,059
نسخه Python 2 که نگهداری می
144
00:05:58,059 –> 00:06:00,639
شد به تازگی منتشر شده است و دیگر
145
00:06:00,639 –> 00:06:03,400
نگهداری نمی شود، یعنی
146
00:06:03,400 –> 00:06:06,009
دیگر به روز رسانی نمی شود، وصله های امنیتی دیگر دریافت نمی کند
147
00:06:06,009 –> 00:06:08,559
و همه در حال حرکت هستند. به
148
00:06:08,559 –> 00:06:10,749
پایتون 3 گرچه پایه های کدی را می بینید
149
00:06:10,749 –> 00:06:13,479
که هنوز از پایتون 2 استفاده می کنند، بیشتر همه
150
00:06:13,479 –> 00:06:16,120
در حال حرکت به پایتون 3 هستند، بنابراین فقط برای
151
00:06:16,120 –> 00:06:18,159
مرجع شما بدانید که باید روی
152
00:06:18,159 –> 00:06:21,069
پایتون 3 تمرکز کنید و ممکن است در
153
00:06:21,069 –> 00:06:23,740
محل کار خود با پایه های کد پایتون 2 روبرو شوید که
154
00:06:23,740 –> 00:06:26,169
احتمالاً به آن نیاز خواهید داشت.
155
00:06:26,169 –> 00:06:28,809
اگر بخواهند
156
00:06:28,809 –> 00:06:30,520
قبل از وارد شدن به مبانی، به پایتون 3 به روز شوند، اما
157
00:06:30,520 –> 00:06:34,719
بیایید در مورد IDE ها یا ویرایشگرها صحبت کنیم تا
158
00:06:34,719 –> 00:06:37,839
یک برنامه نویس باشید، اگر می خواهید می توانید برنامه ها را در یک
159
00:06:37,839 –> 00:06:39,939
فایل متنی بنویسید. برای انجام این کار،
160
00:06:39,939 –> 00:06:42,430
میتوانید آن را در یک سند Word بنویسید، اما این
161
00:06:42,430 –> 00:06:43,990
تجربه خوبی نیست،
162
00:06:43,990 –> 00:06:46,839
شما املای بررسی نمیکنید، به نحوی
163
00:06:46,839 –> 00:06:48,909
که مواردی را که شما
164
00:06:48,909 –> 00:06:51,339
را به عنوان یک برنامه سازندهتر میکنند برجسته نمیکنید، بنابراین وقتی نوبت
165
00:06:51,339 –> 00:06:53,520
به پایتون میرسد، چند ابزار محبوب وجود دارد.
166
00:06:53,520 –> 00:06:56,529
اولی vim است و من باید به
167
00:06:56,529 –> 00:06:59,139
آن اشاره کنم زیرا یک ویرایشگر قدیمی است
168
00:06:59,139 –> 00:07:00,969
و همانطور که در اینجا می بینید شما
169
00:07:00,969 –> 00:07:03,279
را شبیه یک هکر می کند اما اساساً فقط
170
00:07:03,279 –> 00:07:05,919
کمی برجسته سازی نحوی را به شما می دهد اما
171
00:07:05,919 –> 00:07:08,169
احتمالاً محبوب ترهایی که می خواهند با پایتون استفاده کنند
172
00:07:08,169 –> 00:07:11,909
هستند. چیزی که ما شناسه هایی مانند
173
00:07:11,909 –> 00:07:14,289
pycharm
174
00:07:14,289 –> 00:07:18,729
pycharm می نامیم یک IDE است، به این معنی که تمام
175
00:07:18,729 –> 00:07:21,370
زنگ ها و سوت هایی را دارد که برای
176
00:07:21,370 –> 00:07:24,550
نوشتن پایتون نیاز دارید، یعنی
177
00:07:24,550 –> 00:07:27,159
همه ویژگی های خوبی دارد، مانند همانطور که
178
00:07:27,159 –> 00:07:28,959
می توانید برجسته سازی نحو را ببینید، بنابراین به
179
00:07:28,959 –> 00:07:32,199
جای یک سند متنی، آن را مشاهده کنید. کد را برجسته می کند، بنابراین
180
00:07:32,199 –> 00:07:35,469
درک آن آسان تر است،
181
00:07:35,469 –> 00:07:38,110
ویژگی های اضافی دارد، حتی به شما نکاتی را ارائه می دهد که
182
00:07:38,110 –> 00:07:40,330
چرا باید هنگام نوشتن کد، آن را مانند یک دستیار تایپ کنید
183
00:07:40,330 –> 00:07:43,629
و pycharm
184
00:07:43,629 –> 00:07:45,729
به طور خاص برای
185
00:07:45,729 –> 00:07:47,919
توسعه دهندگان پایتون ساخته شده است. همه
186
00:07:47,919 –> 00:07:50,229
ابزارها همه پلاگین ها برای سفارشی کردن آن به
187
00:07:50,229 –> 00:07:51,639
خود هستند
188
00:07:51,639 –> 00:07:54,159
و بیشتر مردم از pycharm استفاده می کنند، اما
189
00:07:54,159 –> 00:07:56,080
گزینه های دیگری نیز وجود دارد که vs code
190
00:07:56,080 –> 00:07:58,360
نیز یکی دیگر از محبوب ترین هاست که می
191
00:07:58,360 –> 00:08:00,699
توانید به زبان های دیگر بنویسید اما دوباره
192
00:08:00,699 –> 00:08:02,349
می توانید پایتون را نیز در آن بنویسید.
193
00:08:02,349 –> 00:08:04,270
میتوانید اینجا را ببینید که بسیار شبیه
194
00:08:04,270 –> 00:08:06,650
به نمودار دایرهای به نظر میرسد،
195
00:08:06,650 –> 00:08:10,010
من هم اکنون
196
00:08:10,010 –> 00:08:12,520
به جای IDE که
197
00:08:12,520 –> 00:08:15,669
ابزاری با ویژگیهای کامل است مانند pycharm، از طرفداران بزرگ
198
00:08:15,669 –> 00:08:18,680
متن عالی
199
00:08:18,680 –> 00:08:21,290
200
00:08:21,290 –> 00:08:23,479
هستم. چرا به آن ویرایشگر
201
00:08:23,479 –> 00:08:25,970
متن می گویند و من شخصاً متن عالی را دوست دارم،
202
00:08:25,970 –> 00:08:28,550
بسیار سبک است و دوباره مانند
203
00:08:28,550 –> 00:08:30,470
پایتون چیزهایی مانند IntelliJ وجود دارد
204
00:08:30,470 –> 00:08:32,360
که در واقع برای توسعه دهندگان جاوا هستند،
205
00:08:32,360 –> 00:08:35,390
اما می توانید از یک پلاگین Python استفاده کنید و
206
00:08:35,390 –> 00:08:37,760
تجربه کامل IDE را با چیزی
207
00:08:37,760 –> 00:08:39,559
مانند IntelliJ نیز دریافت کنید. و
208
00:08:39,559 –> 00:08:41,960
در نهایت یکی از هیجان انگیزترین چیزهایی
209
00:08:41,960 –> 00:08:44,000
که اخیرا رخ داده است این
210
00:08:44,000 –> 00:08:46,310
نوت بوک مشتری است و وقتی صحبت از
211
00:08:46,310 –> 00:08:48,440
یادگیری ماشینی علم داده می شود، این
212
00:08:48,440 –> 00:08:51,650
ابزار پیش فرض برای نوشتن است. نوتبوکهای e code
213
00:08:51,650 –> 00:08:53,870
و Jupiter کاملاً
214
00:08:53,870 –> 00:08:55,839
متفاوت از آنچه که قبلاً داشتیم به نظر
215
00:08:55,839 –> 00:08:59,960
میرسند، آنها مانند یک دفترچه یادداشت تعاملی هستند، شما
216
00:08:59,960 –> 00:09:01,580
میتوانید تقریباً هر چیزی را که میخواهید
217
00:09:01,580 –> 00:09:04,250
در اینجا بنویسید، میتوانید تجسمهایی داشته باشید و
218
00:09:04,250 –> 00:09:07,220
میتوانید کد خود را بنویسید و سپس
219
00:09:07,220 –> 00:09:09,650
چیزهای مختلفی اتفاق بیفتد. می تواند
220
00:09:09,650 –> 00:09:12,589
به صورت زنده با کد شما تعامل داشته باشد، مواردی
221
00:09:12,589 –> 00:09:15,230
مانند نوت بوک Jupiter یا Google
222
00:09:15,230 –> 00:09:18,980
collapse این نوت بوک ها هستند که می توانید از آنها برای
223
00:09:18,980 –> 00:09:20,720
انجام بسیاری از کارهای علم داده و
224
00:09:20,720 –> 00:09:23,180
یادگیری ماشین استفاده کنید، اما اگر
225
00:09:23,180 –> 00:09:24,800
تازه شروع کرده اید احتمالاً می
226
00:09:24,800 –> 00:09:26,930
خواهید از چیزی مانند کد یا کد استفاده کنید. نمودار دایرهای
227
00:09:26,930 –> 00:09:28,550
و سپس اگر وارد
228
00:09:28,550 –> 00:09:30,140
حوزههایی مانند علم داده و
229
00:09:30,140 –> 00:09:32,060
یادگیری ماشین شوید، میتوانید با
230
00:09:32,060 –> 00:09:35,900
نوتبوکهای مشتری آشنا شوید، بنابراین ما میدانیم
231
00:09:35,900 –> 00:09:38,270
که پایتون 3 را حفظ کنیم، در مورد
232
00:09:38,270 –> 00:09:40,100
برخی از ابزارهایی که میتوانیم از آنها استفاده
233
00:09:40,100 –> 00:09:42,470
کنیم، یاد گرفتهایم. مبانی و آنچه که
234
00:09:42,470 –> 00:09:45,530
ما به عنوان یک توسعه دهنده پایتون باید بدانیم،
235
00:09:45,530 –> 00:09:48,920
بیایید در مورد مبانی صحبت کنیم که شما می بینید هر
236
00:09:48,920 –> 00:09:51,940
زبان برنامه نویسی برای یادگیری آن
237
00:09:51,940 –> 00:09:54,110
نیاز به درک یک
238
00:09:54,110 –> 00:09:57,380
زبان جدید دارد، اما هر l anguage دارای برخی از
239
00:09:57,380 –> 00:10:00,050
اشتراکات با آن است، به عنوان مثال اگر
240
00:10:00,050 –> 00:10:02,030
پایتون را
241
00:10:02,030 –> 00:10:04,430
یاد بگیرید، یادگیری زبانی مانند
242
00:10:04,430 –> 00:10:08,660
جاوا اسکریپت یا زبانی مانند PHP یا
243
00:10:08,660 –> 00:10:12,140
جاوا یا هر زبان دیگری برای شما بسیار آسان تر خواهد بود زیرا اکثر
244
00:10:12,140 –> 00:10:14,150
زبان های برنامه نویسی دارای
245
00:10:14,150 –> 00:10:16,160
پایه های مهمی مانند انواع داده هستند.
246
00:10:16,160 –> 00:10:19,130
به عنوان مثال پایتون دارای لیستهایی است که رشتهها
247
00:10:19,130 –> 00:10:23,390
تاپلها مجموعههای بولی دارد شما باید بدانید که
248
00:10:23,390 –> 00:10:25,580
چگونه کارهایی مانند کنترل جریان را انجام دهید که
249
00:10:25,580 –> 00:10:29,480
برای حلقهها است در حالی که دستورات if-else را حلقه میکند،
250
00:10:29,480 –> 00:10:31,790
باید در مورد توابع در مورد
251
00:10:31,790 –> 00:10:34,280
استثناها و رسیدگی به خطاها بیاموزید بسیاری از
252
00:10:34,280 –> 00:10:36,050
این موارد در برنامهنویسی دیگر هستند.
253
00:10:36,050 –> 00:10:38,150
زبانها اما چیزهای خاصی در
254
00:10:38,150 –> 00:10:40,370
پایتون وجود دارد که باید آنها را بدانید
255
00:10:40,370 –> 00:10:43,880
تا خود را توسعهدهنده پایتون بنامید، به
256
00:10:43,880 –> 00:10:45,500
عنوان مثال باید این ایده پایتونیک را درک کنید.
257
00:10:45,500 –> 00:10:48,560
258
00:10:48,560 –> 00:10:50,690
259
00:10:50,690 –> 00:10:54,650
260
00:10:54,650 –> 00:10:56,960
وقتی صحبت از برنامه نویسی به میان می آید
261
00:10:56,960 –> 00:10:58,970
، راه های زیادی وجود دارد که
262
00:10:58,970 –> 00:11:01,640
می توان یک راه حل را کدگذاری کرد، اما
263
00:11:01,640 –> 00:11:03,110
توسعه دهندگان پایتون در مورد آن صحبت می کنند. ایده
264
00:11:03,110 –> 00:11:06,410
پایتونیک انجام کارها به روشی است که
265
00:11:06,410 –> 00:11:09,140
اکثر افراد در جامعه پایتون
266
00:11:09,140 –> 00:11:11,750
آن را انجام می دهند، به طوری که همه ما قبول داریم که این
267
00:11:11,750 –> 00:11:14,330
معمولاً یک روش خوب برای انجام کارها است،
268
00:11:14,330 –> 00:11:15,920
اکنون کمی تمرین می خواهد، حتی می توانید در
269
00:11:15,920 –> 00:11:18,530
گوگل جستجو کنید که پایتونیک به جز چیزها چیست.
270
00:11:18,530 –> 00:11:21,200
مانند استفاده از درک لیست در
271
00:11:21,200 –> 00:11:24,230
پایتون یک روش بسیار پایتونیک برای انجام
272
00:11:24,230 –> 00:11:26,930
کارها است، ما همچنین می توانیم کارهایی مانند فایل
273
00:11:26,930 –> 00:11:31,130
IO IO مخفف ورودی/خروجی را با استفاده از
274
00:11:31,130 –> 00:11:33,260
چیزهایی مانند path lab یا ماژول sis آنها
275
00:11:33,260 –> 00:11:36,050
در پایتون انجام دهیم که ما
276
00:11:36,050 –> 00:11:38,900
به آنها وارد می شویم Python کتابخانهها و این
277
00:11:38,900 –> 00:11:41,210
به ما امکان میدهد فایلها را بخوانیم و بنویسیم، به
278
00:11:41,210 –> 00:11:43,310
عنوان مثال، میتوانیم فایلی را که
279
00:11:43,310 –> 00:11:46,820
در رایانهمان است، برخی کارها را انجام دهیم، شاید
280
00:11:46,820 –> 00:11:48,410
در پایان هر جمله یک علامت تعجب اضافه
281
00:11:48,410 –> 00:11:50,720
کنیم، میتوانیم یک قطعه کد
282
00:11:50,720 –> 00:11:53,600
در پایتون بنویسیم، این کار را فقط در آن فایل انجام دهیم. و
283
00:11:53,600 –> 00:11:55,250
سپس آن را خروجی بگیرید، به همین دلیل است که به آن
284
00:11:55,250 –> 00:11:57,740
خروجی ورودی می گویند و سپس آن را خروجی بگیرید و ذخیره
285
00:11:57,740 –> 00:11:59,440
کنید، مثلاً در دسکتاپ ما ذخیره کنید
286
00:11:59,440 –> 00:12:01,600
و می توانید این کار را با انواع
287
00:12:01,600 –> 00:12:05,140
فایل ها با فایل های تصویری با PDF انجام دهید، یک کار بسیار
288
00:12:05,140 –> 00:12:06,850
بسیار مهم که می توانید با آن انجام دهید.
289
00:12:06,850 –> 00:12:09,310
پایتون، اما با بسیاری از زبانهای دیگر،
290
00:12:09,310 –> 00:12:11,740
باید در مورد
291
00:12:11,740 –> 00:12:15,010
فهرست بسته پایتون بیاموزید،
292
00:12:15,010 –> 00:12:17,980
دلیل محبوبیت پایتون این است که
293
00:12:17,980 –> 00:12:20,950
جامعه بزرگی وجود دارد که افراد زیادی
294
00:12:20,950 –> 00:12:22,810
پایتون را میشناسند و زمانی که شما یک انجمن بزرگ دارید، در مورد
295
00:12:22,810 –> 00:12:24,340
296
00:12:24,340 –> 00:12:27,580
برنامهنویسی، یک جامعه بزرگ وجود دارد. مزیت چیست خوب
297
00:12:27,580 –> 00:12:32,140
ما چیزهایی داریم مانند pi pi org
298
00:12:32,140 –> 00:12:35,200
ایندکس بسته پایتون اینجا جایی است که من و شما
299
00:12:35,200 –> 00:12:37,360
می توانیم کد پایتون خودمان را بنویسیم
300
00:12:37,360 –> 00:12:39,340
و سپس آن را با دنیا
301
00:12:39,340 –> 00:12:41,880
به اشتراک بگذاریم. فرض کنید می خواهید یک ماشین حساب بسازید.
302
00:12:41,880 –> 00:12:45,400
303
00:12:45,400 –> 00:12:47,620
افراد دیگری نیز می خواستند یک ماشین حساب بسازند
304
00:12:47,620 –> 00:12:50,800
تا من بتوانم از PI PI برای یافتن
305
00:12:50,800 –> 00:12:52,930
بسته هایی که دیگران به اشتراک گذاشته اند
306
00:12:52,930 –> 00:12:54,520
استفاده کنم، بنابراین به جای اینکه من چیزی را از
307
00:12:54,520 –> 00:12:56,980
ابتدا کدنویسی کنم، می توانم از کد شخص دیگری
308
00:12:56,980 –> 00:12:59,800
استفاده کنم و برای مثال اگر بخواهم ایجاد کنم از آن در پروژه خود استفاده کنم.
309
00:12:59,800 –> 00:13:01,960
پروژه ای که به
310
00:13:01,960 –> 00:13:04,570
خوبی به من جوک می گوید من تعجب می کنم که آیا یک بسته شوخی وجود دارد،
311
00:13:04,570 –> 00:13:08,050
بیایید بفهمیم بله
312
00:13:08,050 –> 00:13:10,270
دوباره جامعه بزرگی وجود دارد به این معنی که شما
313
00:13:10,270 –> 00:13:12,460
می توانید بسته هایی را برای انواع
314
00:13:12,460 –> 00:13:16,810
چیزها پیدا کنید، بنابراین اکنون بسته هایی دارم که h
315
00:13:16,810 –> 00:13:19,180
کدهای دیگران هستند که می توانم در پروژه خود از آنها استفاده
316
00:13:19,180 –> 00:13:20,920
کنم، مجبور نیستم آن را از
317
00:13:20,920 –> 00:13:22,810
ابتدا کدنویسی کنم، فقط باید مستندات را بخوانم
318
00:13:22,810 –> 00:13:24,760
و بفهمم چگونه می
319
00:13:24,760 –> 00:13:27,430
توانم آن را در کد خود پیاده سازی کنم و این
320
00:13:27,430 –> 00:13:29,380
به موضوع بعدی ما این ایده ماژول ها می رود.
321
00:13:29,380 –> 00:13:31,720
و به جای اینکه پایتون
322
00:13:31,720 –> 00:13:35,950
را فقط در یک فایل بنویسیم، یک فایل پایتون برای
323
00:13:35,950 –> 00:13:38,050
نوشتن کد شما در بیشتر مواقع
324
00:13:38,050 –> 00:13:40,480
با بزرگتر شدن کد ما می خواهیم
325
00:13:40,480 –> 00:13:42,640
آن را در ماژول ها بسته بندی کنیم، این
326
00:13:42,640 –> 00:13:44,650
فایل ها متفاوت هستند تا با شروع بهتر کدمان را سازماندهی کنیم.
327
00:13:44,650 –> 00:13:46,990
کار با تیمها
328
00:13:46,990 –> 00:13:48,940
شما تنها در پروژه
329
00:13:48,940 –> 00:13:51,400
نیستید که به راههایی برای سازماندهی کد خود نیاز دارید و
330
00:13:51,400 –> 00:13:53,680
خواهید دید که
331
00:13:53,680 –> 00:13:55,780
در بسیاری از شرکتهایی که
332
00:13:55,780 –> 00:13:57,820
اکثر اوقات در آنها کار میکنید، هزاران
333
00:13:57,820 –> 00:13:59,830
یا میلیونها نفر از آنها به عنوان یک چالش بزرگ هستند. خطوط کد و شما
334
00:13:59,830 –> 00:14:01,630
می توانید آنها را به روش های مختلف سازماندهی کنید که
335
00:14:01,630 –> 00:14:04,450
یکی از آنها ماژول ها هستند و بسته
336
00:14:04,450 –> 00:14:06,820
ها فقط مجموعه ای از این ماژول ها هستند
337
00:14:06,820 –> 00:14:09,250
، به همین دلیل ایندکس بسته Python
338
00:14:09,250 –> 00:14:11,080
به این نام خوانده می شود زیرا بسته هایی را به شما می دهد
339
00:14:11,080 –> 00:14:12,940
که اساساً
340
00:14:12,940 –> 00:14:15,910
فایل پایتون هستند. اگر
341
00:14:15,910 –> 00:14:17,770
میخواهید این ایده از مفسرهای پایتون را درک کنید، میتوانید بعداً از آن استفاده
342
00:14:17,770 –> 00:14:20,610
کنید، وقتی واقعاً
343
00:14:20,610 –> 00:14:24,340
پایتون را دانلود میکنید، میبینید آنچه دانلود میکنید
344
00:14:24,340 –> 00:14:27,280
یک مفسر است،
345
00:14:27,280 –> 00:14:29,560
اگر من کد پایتون را همین الان روی رایانهام بنویسم، رایانهام میخواهد بنویسد
346
00:14:29,560 –> 00:14:31,540
، به چه معناست.
347
00:14:31,540 –> 00:14:34,660
بگو آندری چه کار می کنی
348
00:14:34,660 –> 00:14:36,610
چه می کنی چه می نویسی من نمی دانم این
349
00:14:36,610 –> 00:14:38,740
را با من چرند می گویید
350
00:14:38,740 –> 00:14:40,660
برای کامپیوتری سخت تر است که
351
00:14:40,660 –> 00:14:42,820
پایتون را بفهمد شما به چیزی به نام مفسر نیاز دارید
352
00:14:42,820 –> 00:14:47,710
برنامه ای که
353
00:14:47,710 –> 00:14:50,350
پایتون را بفهمد و بلد باشد با آن صحبت کند. کامپیوتر
354
00:14:50,350 –> 00:14:53,290
و بگو هی کامپیوتر این برنامه نویس
355
00:14:53,290 –> 00:14:55,630
چیزی در پایتون نوشت و کاری که آنها
356
00:14:55,630 –> 00:14:58,600
می خواستند انجام دهند این است که یک فایل را باز کنند
357
00:14:58,600 –> 00:15:00,550
اکنون در واقع مفسرهای پایتون زیادی وجود دارد
358
00:15:00,550 –> 00:15:02,050
همانطور که می توانید
359
00:15:02,050 –> 00:15:04,000
اینجا ببینید پایتون را ببینید که در واقع
360
00:15:04,000 –> 00:15:06,040
در زبان C پیاده سازی شده است. pi PI وجود دارد
361
00:15:06,040 –> 00:15:08,800
که پیاده سازی شده در Python jaikon
362
00:15:08,800 –> 00:15:11,470
که در جاوا پیاده سازی شده است، همه
363
00:15:11,470 –> 00:15:13,780
اینها مفسر هستند و وقتی
364
00:15:13,780 –> 00:15:15,970
چیزی شبیه پایتون را از
365
00:15:15,970 –> 00:15:18,490
python.org اصلی دانلود می کنید
366
00:15:18,490 –> 00:15:20,380
، C را نصب می کنید. پایتون
367
00:15:20,380 –> 00:15:22,900
که یک مفسر است که به زبان C نوشته شده است،
368
00:15:22,900 –> 00:15:24,950
369
00:15:24,950 –> 00:15:27,780
درک این موضوع واقعاً
370
00:15:27,780 –> 00:15:31,140
مهم است که پایتون در واقع
371
00:15:31,140 –> 00:15:33,690
چیزی نیست، بلکه بیشتر مشخصاتی است که
372
00:15:33,690 –> 00:15:38,160
این مفسرها از آن استفاده میکنند، در ادامه
373
00:15:38,160 –> 00:15:40,920
کتابخانه استاندارد پایتون را داریم به یاد داشته باشید که چگونه
374
00:15:40,920 –> 00:15:43,110
گفتم میتوانیم از بستههای افراد دیگر استفاده کنیم.
375
00:15:43,110 –> 00:15:45,990
در ایندکس بسته پایتون، موارد
376
00:15:45,990 –> 00:15:48,510
بسیار رایجی که واقعا
377
00:15:48,510 –> 00:15:52,050
مفید هستند، رسماً بخشی از
378
00:15:52,050 –> 00:15:54,600
کتابخانه استاندارد پایتون هستند و کتابخانه استاندارد پایتون
379
00:15:54,600 –> 00:15:57,960
دقیقاً همان چیزی است که می توانید اینجا ببینید
380
00:15:57,960 –> 00:16:00,050
من در اسناد رسمی پایتون هستم
381
00:16:00,050 –> 00:16:04,780
آخرین نسخه پایتون این است
382
00:16:04,780 –> 00:16:07,960
و در اینجا من تمام کتابخانه هایی را دارم
383
00:16:07,960 –> 00:16:10,630
که از قبل برای من نوشته شده اند و می توانم
384
00:16:10,630 –> 00:16:12,970
از آنها استفاده کنم و می توانم به کد خود وارد کنم،
385
00:16:12,970 –> 00:16:15,580
به عنوان مثال دسترسی به فایل و دایرکتوری به
386
00:16:15,580 –> 00:16:17,980
یاد داشته باشید که چگونه گفتم می توانیم از ماژول مسیر Lib
387
00:16:17,980 –> 00:16:21,970
برای انجام فایل i/o به خوبی استفاده کنیم.
388
00:16:21,970 –> 00:16:24,810
پایتون وقتی پایتون را نصب میکنید،
389
00:16:24,810 –> 00:16:28,540
همه اینها از قبل برای ما ساخته شدهاند تا
390
00:16:28,540 –> 00:16:31,600
کارهای سرگرمکننده زیادی انجام دهیم، بنابراین خوب است که
391
00:16:31,600 –> 00:16:33,730
با برخی از آن
392
00:16:33,730 –> 00:16:36,520
ابزارهای محبوب کتابخانه استاندارد آشنا شوید. n باید
393
00:16:36,520 –> 00:16:38,910
در مورد آزمایش چیزهایی بیاموزید،
394
00:16:38,910 –> 00:16:42,240
مانند تست های واحد در واقع بخشی
395
00:16:42,240 –> 00:16:45,610
از کتابخانه پایتون هستند،
396
00:16:45,610 –> 00:16:51,310
بیایید ببینیم تست واحد کجاست بله
397
00:16:51,640 –> 00:16:54,620
تست واحد آنجا می روید، این یک چارچوب تست واحد
398
00:16:54,620 –> 00:16:57,290
است، حالا این به خوبی
399
00:16:57,290 –> 00:16:59,990
در بیشتر زبان های برنامه نویسی که می خواهید
400
00:16:59,990 –> 00:17:02,690
کد خود را آزمایش کنید به چه معناست. برای
401
00:17:02,690 –> 00:17:05,660
آزمایش برنامه های خود برنامه بنویسید می دانم که
402
00:17:05,660 –> 00:17:07,730
گیج کننده به نظر می رسد اما تمرین نرم افزاری خوبی
403
00:17:07,730 –> 00:17:09,710
است و زمانی که در شرکت ها شروع به کار
404
00:17:09,710 –> 00:17:11,420
می کنید متوجه خواهید شد که
405
00:17:11,420 –> 00:17:13,460
اگر در حال ساختن یک ماشین حساب هستید، فقط نمی توانید کد بنویسید،
406
00:17:13,460 –> 00:17:16,310
برای آزمایش آنچه که فقط دارید به کد نیاز
407
00:17:16,310 –> 00:17:18,260
دارید. نوشته است بنابراین اگر شخص
408
00:17:18,260 –> 00:17:20,150
دیگری وارد پروژه شود و
409
00:17:20,150 –> 00:17:22,220
چیزی را تغییر دهد و یک ویژگی را خراب کند،
410
00:17:22,220 –> 00:17:25,160
آزمایش شکست میخورد و میگوید اوه،
411
00:17:25,160 –> 00:17:26,990
نه شما نمیتوانید این کار را انجام دهید، ما نمیتوانیم این را
412
00:17:26,990 –> 00:17:29,240
برای تولید عرضه کنیم، زیرا خوب شما فقط
413
00:17:29,240 –> 00:17:33,760
یک آزمایش را شکستید. یک پایه بسیار مهم است،
414
00:17:33,760 –> 00:17:36,380
پس شما می خواهید در مورد git و github یاد بگیرید.
415
00:17:36,380 –> 00:17:37,450
416
00:17:37,450 –> 00:17:41,030
417
00:17:41,030 –> 00:17:43,940
418
00:17:43,940 –> 00:17:46,670
419
00:17:46,670 –> 00:17:48,830
ode
420
00:17:48,830 –> 00:17:51,380
اما همچنین یک راه عالی برای شما برای ذخیره
421
00:17:51,380 –> 00:17:53,750
کد خود در جایی نه فقط در
422
00:17:53,750 –> 00:17:57,380
رایانه شما و ایجاد تغییرات در آن در جایی است که
423
00:17:57,380 –> 00:17:58,550
می درخشد و این زمانی است که شما شروع به
424
00:17:58,550 –> 00:18:00,860
کار با افراد دیگر می کنید تا افراد دیگر
425
00:18:00,860 –> 00:18:05,270
بتوانند از یک منطقه در یک پروژه شروع به کار کنند.
426
00:18:05,270 –> 00:18:08,210
به طوری که به جای اینکه
427
00:18:08,210 –> 00:18:10,670
من روی دوستان Robo کار کنم، می توانم
428
00:18:10,670 –> 00:18:13,070
دوستانم را که روی دوستان Robo کار می کنند با من داشته باشند
429
00:18:13,070 –> 00:18:15,170
و اینگونه است که شرکت ها روی
430
00:18:15,170 –> 00:18:17,570
پروژه ای با چندین توسعه دهنده کار می کنند که
431
00:18:17,570 –> 00:18:19,220
به آن نسخه کنترل می گویند و راهی
432
00:18:19,220 –> 00:18:22,340
برای ما برای کنترل نسخه
433
00:18:22,340 –> 00:18:24,710
نرم افزاری است که باید انجام دهیم. عرضه به تولید
434
00:18:24,710 –> 00:18:28,280
و مطمئن شوید که همه ما
435
00:18:28,280 –> 00:18:32,240
روی یک چیز کار می کنیم یکی دیگر
436
00:18:32,240 –> 00:18:34,250
از ویژگی های جالب پایتون این است که این ایده از
437
00:18:34,250 –> 00:18:35,960
روش های dunder یا کارهای انجام شده است، همانطور که من دوست دارم
438
00:18:35,960 –> 00:18:38,270
آنها را روش های جادویی بنامم،
439
00:18:38,270 –> 00:18:40,340
این چیزی است که
440
00:18:40,340 –> 00:18:42,650
زبان های برنامه نویسی زیادی ندارند آیا
441
00:18:42,650 –> 00:18:44,270
واقعاً دلیل این است که من فکر می کنم
442
00:18:44,270 –> 00:18:46,880
پایتون آنقدر محبوب شده است که با کارهای انجام
443
00:18:46,880 –> 00:18:50,240
شده به ما امکان می دهد یک روش استاندارد برای
444
00:18:50,240 –> 00:18:53,210
پیاده سازی ویژگی های جدید در پایتون داشته باشیم تا
445
00:18:53,210 –> 00:18:55,460
یاد بگیریم در مورد این روش های جادویی
446
00:18:55,460 –> 00:18:58,070
واقعاً بسیار مهم است و دوباره یک صندلی بسیار
447
00:18:58,070 –> 00:18:58,909
منحصر به فرد
448
00:18:58,909 –> 00:19:01,070
از پایتون ما می خواهیم
449
00:19:01,070 –> 00:19:02,479
در مورد ویژگی های پیشرفته مانند
450
00:19:02,479 –> 00:19:05,029
iterators ژنراتور دکوراتورها یاد بگیریم که همه آنها
451
00:19:05,029 –> 00:19:06,739
واقعاً عالی به نظر می رسند اما
452
00:19:06,739 –> 00:19:10,190
کاملاً متفاوت هستند پس می خواهید
453
00:19:10,190 –> 00:19:13,700
در مورد چیزهایی مانند o P یاد بگیرید. در مقابل FP چه
454
00:19:13,700 –> 00:19:16,489
معنایی دارد وقتی
455
00:19:16,489 –> 00:19:18,080
برنامه ما بزرگتر و بزرگتر می شود، ما می
456
00:19:18,080 –> 00:19:20,269
خواهیم کد خود را سازماندهی کنیم، نمی توانیم فقط
457
00:19:20,269 –> 00:19:24,379
فایل های عظیمی را با مرحله یک گام
458
00:19:24,379 –> 00:19:26,479
دوم تا پایان مرحله صد
459
00:19:26,479 –> 00:19:28,519
کار از یک کامپیوتر بنویسیم. میخواهید
460
00:19:28,519 –> 00:19:31,129
کد خود را به روشهایی سازماندهی کنید
461
00:19:31,129 –> 00:19:33,559
که برنامههای ما را کارآمدتر
462
00:19:33,559 –> 00:19:36,820
خواناتر و قابل نگهداریتر کند و
463
00:19:36,820 –> 00:19:39,440
مواردی مانند برنامهنویسی شی گرا
464
00:19:39,440 –> 00:19:41,539
که o P است یا برنامهنویسی تابعی
465
00:19:41,539 –> 00:19:44,149
چیزی است که ما آن را پارادایم یا روشهایی برای
466
00:19:44,149 –> 00:19:46,070
نوشتن کد مینامیم تا بتوانیم سازماندهیتر بمانیم.
467
00:19:46,070 –> 00:19:48,609
بنابراین می خواهید در مورد
468
00:19:48,609 –> 00:19:50,690
برنامه نویسی شی گرا بیاموزید، در اینجاست که
469
00:19:50,690 –> 00:19:53,149
ما شروع به استفاده از چیزهایی مانند کلاس هایی در مورد
470
00:19:53,149 –> 00:19:56,289
471
00:19:56,289 –> 00:19:58,879
انتزاع کپسوله سازی چندشکلی ارثی می کنیم. پایتون چیزی به نام
472
00:19:58,879 –> 00:20:01,729
اضافه بار متد یا ترتیب تفکیک روش
473
00:20:01,729 –> 00:20:03,889
نیز دارد و سپس
474
00:20:03,889 –> 00:20:05,869
برنامه نویسی تابعی را نیز می توان با پایتون
475
00:20:05,869 –> 00:20:08,570
با استفاده از چیزهایی مانند توابع و نسبت
476
00:20:08,570 –> 00:20:10,580
دادن آنها به متغیرها یا انتقال
477
00:20:10,580 –> 00:20:13,129
آنها به توابع با استفاده از توابع خالص
478
00:20:13,129 –> 00:20:15,289
و درک مزایا و معایب
479
00:20:15,289 –> 00:20:17,809
هر کدام و زمان انجام آن انجام داد.
480
00:20:17,809 –> 00:20:19,220
برای تبدیل شدن به یک توسعهدهنده پیشرفته پایتون از آنچه واقعاً برای شما مهم است استفاده کنید
481
00:20:19,220 –> 00:20:22,129
و سپس
482
00:20:22,129 –> 00:20:23,659
باید این ایده را
483
00:20:23,659 –> 00:20:26,809
که در پایتون داریم و peps را به
484
00:20:26,809 –> 00:20:30,289
خوبی درک کنید، شاید اگر به نمایه PAP برویم در
485
00:20:30,289 –> 00:20:33,049
اینجا مخفف پیشنهاد بهبود پایتون است
486
00:20:33,049 –> 00:20:35,720
دوباره پایتون دائماً است.
487
00:20:35,720 –> 00:20:38,989
در حال پیشرفت دائما در حال بهبود هستیم بنابراین به عنوان یک
488
00:20:38,989 –> 00:20:42,679
جامعه تصمیم میگیریم
489
00:20:42,679 –> 00:20:44,149
که برای تقویت پایتون چه کاری انجام دهیم،
490
00:20:44,149 –> 00:20:46,729
بنابراین تعداد زیادی پپس وجود دارد که میتوانید در اینجا ببینید
491
00:20:46,729 –> 00:20:48,619
ردیف پپسی وجود دارد، اما اگر به راه خود ادامه
492
00:20:48,619 –> 00:20:51,349
دهیم، پپ یکی از تمام راهها
493
00:20:51,349 –> 00:20:54,799
بسیار زیاد است و هر کدام نحوه پایتون را توصیه میکنند.
494
00:20:54,799 –> 00:20:57,769
باید بهبود یابد و برخی از
495
00:20:57,769 –> 00:20:59,659
آنها مهمتر از بقیه هستند، به
496
00:20:59,659 –> 00:21:03,649
عنوان مثال pep 8 پیشنهادی برای
497
00:21:03,649 –> 00:21:06,169
سبک gui است بنابراین نحوه نوشتن Python
498
00:21:06,169 –> 00:21:09,619
به عنوان مثال در این pep 8 توضیح داده شده است
499
00:21:09,619 –> 00:21:12,370
و این یکی از محبوب ترین peps است
500
00:21:12,370 –> 00:21:15,309
زیرا اکنون در مواردی مانند
501
00:21:15,309 –> 00:21:18,400
vs code یا PyCharm استفاده می شود تا مطمئن شوید که
502
00:21:18,400 –> 00:21:21,550
ویرایشگرهای ما کد ما را به درستی استایل می کنند تا
503
00:21:21,550 –> 00:21:23,860
همه ما یک روش استاندارد برای نوشتن
504
00:21:23,860 –> 00:21:25,720
پایتون دارید، به من اعتماد کنید بدون
505
00:21:25,720 –> 00:21:27,700
چیزی شبیه به این، همه
506
00:21:27,700 –> 00:21:29,710
فقط نسخه خودشان از پایتون
507
00:21:29,710 –> 00:21:31,930
را به روش خودشان برای نوشتن پایتون می نویسند و این
508
00:21:31,930 –> 00:21:35,110
یک آشفتگی خواهد بود.
509
00:21:35,110 –> 00:21:37,690
510
00:21:37,690 –> 00:21:41,140
محیطهای مجازی چرا به آنها نیاز داریم به
511
00:21:41,140 –> 00:21:43,860
نظر میرسد محیطهای مجازی واقعاً جالب هستند،
512
00:21:43,860 –> 00:21:47,350
خوب اینجا چیزی است که وقتی
513
00:21:47,350 –> 00:21:49,530
پایتون مینویسید آن را روی رایانهتان مینویسید و
514
00:21:49,530 –> 00:21:52,570
همه چیز عالی کار میکند، اما
515
00:21:52,570 –> 00:21:54,550
وقتی برنامه شما اکنون به رایانه دیگری ارسال میشود، چه اتفاقی
516
00:21:54,550 –> 00:21:57,570
میافتد که هنوز هم
517
00:21:57,570 –> 00:22:00,280
همیشه کار نمیکند. این در واقع یک
518
00:22:00,280 –> 00:22:02,950
مشکل بزرگ در دنیای نرم افزار با
519
00:22:02,950 –> 00:22:04,630
محیط های مجازی است که ما می توانیم این سه کار را انجام
520
00:22:04,630 –> 00:22:07,410
دهیم یکی مجازی سازی است
521
00:22:07,410 –> 00:22:10,679
که شما محیط پایتون خود
522
00:22:10,679 –> 00:22:14,620
را به یک p اختصاص دهید. roject به این معنی که اگر
523
00:22:14,620 –> 00:22:17,559
من سه پروژه پایتون روی
524
00:22:17,559 –> 00:22:19,510
کامپیوترم داشته باشم میتوانم سه
525
00:22:19,510 –> 00:22:21,900
نسخه مختلف از پایتون داشته باشم، شاید
526
00:22:21,900 –> 00:22:24,340
یک پروژه با پایتون اجرا شود، دو
527
00:22:24,340 –> 00:22:27,010
پروژه با پایتون سه اجرا میشود، میتوانم
528
00:22:27,010 –> 00:22:30,070
این کار را از طریق مجازیسازی انجام دهم، ما همچنین
529
00:22:30,070 –> 00:22:31,900
میخواهیم مطمئن شویم که مثل من است. گفت که
530
00:22:31,900 –> 00:22:35,559
پروژه ها قابل تکرار هستند، یعنی اگر من
531
00:22:35,559 –> 00:22:38,170
از بسته ها یا ماژول های مختلف
532
00:22:38,170 –> 00:22:41,170
در پروژه خود با نسخه های مختلف استفاده کنم، به
533
00:22:41,170 –> 00:22:43,030
عنوان مثال اگر از این ماژول جوک های خنده دار
534
00:22:43,030 –> 00:22:45,610
استفاده می کنم، نسخه 0.1 است، اما
535
00:22:45,610 –> 00:22:48,130
اگر ارتقا دهند و اکنون نسخه جدیدی وجود داشته باشد چه اتفاقی
536
00:22:48,130 –> 00:22:51,820
می افتد. با 0.1 کار
537
00:22:51,820 –> 00:22:53,950
نمیکند، بنابراین محیطهای مجازی به ما اجازه میدهند
538
00:22:53,950 –> 00:22:57,370
تا مطمئن شویم که این بستههایی است
539
00:22:57,370 –> 00:23:00,130
که پروژه من به آن نیاز دارد و اینها
540
00:23:00,130 –> 00:23:03,270
نسخههایی هستند که به آن نیاز دارد و در
541
00:23:03,270 –> 00:23:06,280
نهایت آخرین چیز این است که به ما امکان میدهد
542
00:23:06,280 –> 00:23:10,840
کدهای قابل استقرار مستقل داشته باشیم. هرچه
543
00:23:10,840 –> 00:23:12,910
برای ما راحت تر باشد که کد خود را
544
00:23:12,910 –> 00:23:15,010
از رایانه خود بسته بندی کنیم و سپس آن را در
545
00:23:15,010 –> 00:23:17,290
رایانه دیگری قرار
546
00:23:17,290 –> 00:23:20,260
دهیم، زندگی ما بهتر می شود، بنابراین چگونه می توانیم این کار را با پایتون به بهترین نحو انجام دهیم.
547
00:23:20,260 –> 00:23:22,420
راه
548
00:23:22,420 –> 00:23:24,490
انجام این کار با یک کتابخانه به نام
549
00:23:24,490 –> 00:23:26,250
مجازی است و
550
00:23:26,250 –> 00:23:32,299
اگر به پیپ بروم مجازی را تایپ می کنم و در
551
00:23:32,299 –> 00:23:36,389
آنجا لامپ مجازی است اکنون با
552
00:23:36,389 –> 00:23:39,539
نسخه جدید پایتون 3.3 ما اکنون یک
553
00:23:39,539 –> 00:23:41,610
راه داخلی برای داشتن
554
00:23:41,610 –> 00:23:44,549
محیط های مجازی با استفاده از VNV داریم که در واقع این است.
555
00:23:44,549 –> 00:23:46,769
زیرمجموعهای از آوردن
556
00:23:46,769 –> 00:23:49,590
کتابخانه محیط مجازی به کتابخانه استاندارد پایتون،
557
00:23:49,590 –> 00:23:53,190
پس از آن چیزهایی
558
00:23:53,190 –> 00:23:56,730
مانند لگن و ران و ران را داریم که به ما
559
00:23:56,730 –> 00:23:59,580
قدرت بیشتری میدهد تا بتوانیم
560
00:23:59,580 –> 00:24:02,909
پایتون و بستههایمان را با هم ترکیب
561
00:24:02,909 –> 00:24:04,769
کنیم، شاید اگر شما یک توسعهدهنده جاوا اسکریپت هستید.
562
00:24:04,769 –> 00:24:07,799
و ما NPM یا yarn pip
563
00:24:07,799 –> 00:24:10,350
anvil داریم که به ما این امکان را می دهد که آنچه
564
00:24:10,350 –> 00:24:12,480
پروژه ما نیاز دارد و تمام نسخه هایی که
565
00:24:12,480 –> 00:24:15,480
پروژه ما اکنون به آن نیاز دارد را در این
566
00:24:15,480 –> 00:24:18,750
آمپلی فایرهای مجازی قبلی و V و V ما
567
00:24:18,750 –> 00:24:20,879
معمولاً چیزی به نام متن نیازمندی ها داریم
568
00:24:20,879 –> 00:24:22,679
که به ما این امکان را می دهد که
569
00:24:22,679 –> 00:24:25,139
نیازهای خود را تعریف کنیم. پروژه با pip M
570
00:24:25,139 –> 00:24:27,509
شما حتی دیگر نیازی به فایل نیازمندی
571
00:24:27,509 –> 00:24:30,299
ندارید ما چیزهایی مانند شعر داریم و
572
00:24:30,299 –> 00:24:33,299
شعر دوباره راهی برای
573
00:24:33,299 –> 00:24:35,610
کنترل محیط است اما بیشتر
574
00:24:35,610 –> 00:24:37,379
به سمت افرادی است که یک ایجاد مجدد
575
00:24:37,379 –> 00:24:39,899
بستهها در pi pi، بنابراین اگر میخواهید
576
00:24:39,899 –> 00:24:42,179
بستهای را روی pi pi ایجاد کنید، ممکن است
577
00:24:42,179 –> 00:24:44,940
بخواهید از شعر استفاده کنید و سپس
578
00:24:44,940 –> 00:24:48,090
چیزی مانند Conda داریم که در
579
00:24:48,090 –> 00:24:49,740
یادگیری ماشین و
580
00:24:49,740 –> 00:24:52,679
علم داده برای ایجاد محیطهای فردی بسیار
581
00:24:52,679 –> 00:24:55,320
استفاده میشود. و در نهایت
582
00:24:55,320 –> 00:24:57,389
تاریکتر به ما اجازه میدهد کاری به نام کانتینر انجام دهیم
583
00:24:57,389 –> 00:24:59,360
و یک ظرف خاص ایجاد
584
00:24:59,360 –> 00:25:02,970
کنیم که محیطهایمان در آن زندگی
585
00:25:02,970 –> 00:25:04,860
کنند و ما میتوانیم این کانتینر را
586
00:25:04,860 –> 00:25:07,070
در هر کجای دنیا با هر ماشینی به
587
00:25:07,070 –> 00:25:09,570
روشهای زیادی مستقر کنیم، اما احتمالاً
588
00:25:09,570 –> 00:25:11,850
محبوبترین آنها این دو هستند. اینجا
589
00:25:11,850 –> 00:25:15,590
و شاید مسیر پیت خیلی زیاد بود،
590
00:25:15,590 –> 00:25:18,299
اما هنگامی که x’
591
00:25:18,299 –> 00:25:21,450
پایه را دریافت کردید، وقتی آن پایه پایتون را ساختید، اکنون
592
00:25:21,450 –> 00:25:23,279
میتوانیم کارهای زیادی را با پایتون
593
00:25:23,279 –> 00:25:25,950
انجام دهیم، اکنون قبل از اینکه وارد گزینههای شغلی شویم،
594
00:25:25,950 –> 00:25:28,259
اجازه دهید در مورد برخی از کتابخانههای محبوب صحبت کنیم
595
00:25:28,259 –> 00:25:29,820
و عناوین علوم کامپیوتری
596
00:25:29,820 –> 00:25:31,900
که اکنون باید بیاموزیم
597
00:25:31,900 –> 00:25:34,280
که پایه
598
00:25:34,280 –> 00:25:37,400
پایتون را دارید، همچنین باید برخی از
599
00:25:37,400 –> 00:25:39,799
کتابخانه های محبوب موجود را بدانید و
600
00:25:39,799 –> 00:25:41,600
نیازی به حفظ آنها ندارید. نیازی نیست
601
00:25:41,600 –> 00:25:44,240
ماه ها و سال ها را صرف تسلط بر آنها کنید،
602
00:25:44,240 –> 00:25:46,100
فقط بدانید که آنها وجود دارند،
603
00:25:46,100 –> 00:25:48,860
بدیهی است که چیزهای بیشتری وجود دارد، اما شما می توانید
604
00:25:48,860 –> 00:25:50,840
بر اساس موقعیت خود از بسیاری از کتابخانه ها استفاده کنید
605
00:25:50,840 –> 00:25:52,789
و ما در مورد
606
00:25:52,789 –> 00:25:54,260
برخی از آنها نیز وقتی در مورد شغل صحبت می کنیم صحبت خواهیم
607
00:25:54,260 –> 00:25:57,320
کرد. بنابراین اینها به هیچ وجه
608
00:25:57,320 –> 00:25:59,270
همه آنها نیستند اما اینها برخی از موارد
609
00:25:59,270 –> 00:26:02,030
مهم هستند که اولی شش نام دارد
610
00:26:02,030 –> 00:26:06,110
و شش دوباره بسته ای است که
611
00:26:06,110 –> 00:26:11,299
می توانیم از آن استفاده کنیم و شش به ما امکان می دهد هم
612
00:26:11,299 –> 00:26:14,390
با پایتون 2 و هم با پایتون 3 دوباره پایتون
613
00:26:14,390 –> 00:26:17,299
2 کار کنیم. و پایتون 3 در مورد پایتون موضوع بزرگی است
614
00:26:17,299 –> 00:26:20,000
و گاهی اوقات
615
00:26:20,000 –> 00:26:21,980
لازم است با پروژهای که از پایتون 2 استفاده میکند
616
00:26:21,980 –> 00:26:24,620
و همچنین با پروژهای که از
617
00:26:24,620 –> 00:26:28,220
پایتون 3 استفاده میکند کار کنید، بنابراین شش ابزارهایی را برای
618
00:26:28,220 –> 00:26:30,020
جمعبندی تفاوتهای بین این
619
00:26:30,020 –> 00:26:31,520
برنامهها فراهم میکند و همچنان با آنها کار میکند.
620
00:26:31,520 –> 00:26:34,220
به طور همزمان و نام شش
621
00:26:34,220 –> 00:26:38,000
از چاه سه ضرب دو برابر شش می آید،
622
00:26:38,000 –> 00:26:41,059
سپس چیزهایی مانند TK enter یک TK
623
00:26:41,059 –> 00:26:43,789
enter در واقع به عنوان بخشی از
624
00:26:43,789 –> 00:26:45,890
پایتون می آید وقتی پایتون را نصب می کنید با TK
625
00:26:45,890 –> 00:26:48,860
enter نیز می آید و کاری که انجام می دهد این است که به
626
00:26:48,860 –> 00:26:50,960
ما اجازه نوشتن می دهد. آنچه را که ما فریمورکهای رابط کاربری گرافیکی
627
00:26:50,960 –> 00:26:54,230
مینامیم یا رابطهای کاربری گرافیکی مینامیم، برای
628
00:26:54,230 –> 00:26:56,780
مثال میخواهید یک برنامه دسکتاپ بسازید
629
00:26:56,780 –> 00:27:00,049
در حالی که TK enter دکمهها و
630
00:27:00,049 –> 00:27:01,669
پنجرههایی را ارائه میدهد که میتوانید از آنها استفاده کنید که
631
00:27:01,669 –> 00:27:03,500
بین پلتفرمی هستند، یعنی میتوانید
632
00:27:03,500 –> 00:27:07,220
برای ویندوز برای مک برای لینوکس برنامه بسازید.
633
00:27:07,220 –> 00:27:09,860
عناصر بصری
634
00:27:09,860 –> 00:27:12,230
با استفاده از هر یک از سیستم عامل ها بر روی صفحه نمایش داده می شوند یا نمایش داده
635
00:27:12,230 –> 00:27:15,049
می شوند، بنابراین TK enter به
636
00:27:15,049 –> 00:27:18,830
شما امکان می دهد رابط های بصری بسازید اکنون
637
00:27:18,830 –> 00:27:21,350
TK enter از نظر بصری کمی قدیمی
638
00:27:21,350 –> 00:27:25,370
به نظر می رسد بنابراین
639
00:27:25,370 –> 00:27:27,409
گزینه های مختلفی مانند pie cutie
640
00:27:27,409 –> 00:27:30,590
یا حتی kitty نیز وجود دارد. بیشتر ظاهری مدرن دارد
641
00:27:30,590 –> 00:27:32,590
و دوباره به شما اجازه میدهد تا
642
00:27:32,590 –> 00:27:36,590
رابطهای کاربری گرافیکی بسازید، سپس
643
00:27:36,590 –> 00:27:38,900
مواردی مانند درخواستها
644
00:27:38,900 –> 00:27:40,159
در توسعه وب بسیار مهم هستند، به
645
00:27:40,159 –> 00:27:42,679
شما این امکان را میدهد که از آنچه ما
646
00:27:42,679 –> 00:27:45,650
پروتکل HTTP مینامیم
647
00:27:45,650 –> 00:27:49,520
برای درخواست استفاده کنید و این احتمالاً
648
00:27:49,520 –> 00:27:51,890
یکی از محبوبترین کتابخانههایی است که
649
00:27:51,890 –> 00:27:53,270
در صورت ورود به پایتون از آن استفاده میکنید،
650
00:27:53,270 –> 00:27:54,980
حتی اگر
651
00:27:54,980 –> 00:27:56,870
نمیخواهید یک توسعهدهنده وب شوید، میتوانید از
652
00:27:56,870 –> 00:28:00,200
درخواستها برای g استفاده کنید. داده های et از api و بسیاری
653
00:28:00,200 –> 00:28:03,320
از منابع دیگر، پس ما چیزهایی مانند
654
00:28:03,320 –> 00:28:05,630
بالش و بالش داریم که به شما امکان می دهد
655
00:28:05,630 –> 00:28:07,490
با انواع فرمت های فایل کار کنید، به
656
00:28:07,490 –> 00:28:10,340
عنوان مثال اگر می خواهید چند
657
00:28:10,340 –> 00:28:12,590
تصویر را از یک پوشه بردارید و آنها را به
658
00:28:12,590 –> 00:28:15,260
سیاه و سفید تبدیل کنید، می توانید این کار را
659
00:28:15,260 –> 00:28:18,020
با استفاده از بالش انجام دهید سپس یک
660
00:28:18,020 –> 00:28:20,150
کتابخانه واقعاً هیجان انگیز به نام async IO داریم و
661
00:28:20,150 –> 00:28:23,660
async IO اخیراً بخشی از
662
00:28:23,660 –> 00:28:25,340
کتابخانه استاندارد شده است، می توانید اینجا ببینید
663
00:28:25,340 –> 00:28:29,480
43.8 بخشی از کتابخانه استاندارد است
664
00:28:29,480 –> 00:28:30,860
و به ما اجازه می دهد چیزی
665
00:28:30,860 –> 00:28:33,950
به نام کد همزمان بنویسیم و به ما می دهد.
666
00:28:33,950 –> 00:28:37,040
این توانایی برای نوشتن async در برنامههای ما منتظر میماند،
667
00:28:37,040 –> 00:28:42,350
دقیقاً در حال حاضر بدون
668
00:28:42,350 –> 00:28:44,390
اینکه خیلی عمیق به آن بپردازیم، این در واقع
669
00:28:44,390 –> 00:28:47,180
قدرتهای زیادی را در پایتون باز میکند،
670
00:28:47,180 –> 00:28:49,430
مخصوصاً وقتی صحبت از توسعه وب میشود،
671
00:28:49,430 –> 00:28:51,650
زیرا کد ناهمزمان
672
00:28:51,650 –> 00:28:55,610
به ما اجازه میدهد تا چندین کاربر از برنامه ما در برنامه ما استفاده کنند
673
00:28:55,610 –> 00:28:58,040
. در همان زمان و
674
00:28:58,040 –> 00:29:00,290
دوباره بسیار کارآمدتر کار کنید، این یک
675
00:29:00,290 –> 00:29:01,970
موضوع پیشرفته است، اما مطمئناً
676
00:29:01,970 –> 00:29:03,650
دوباره به این کتابخانه توجه کنید، این ایده از
677
00:29:03,650 –> 00:29:06,650
کدهای همزمان که به آن روال های مشترک نیز می گویند
678
00:29:06,650 –> 00:29:08,810
. وقتی صحبت از عملکرد با پایتون به میان می آید،
679
00:29:08,810 –> 00:29:12,650
در نهایت این
680
00:29:12,650 –> 00:29:15,170
یک بازی سرگرم کننده با پایتون است که می توانید کارهای زیادی انجام دهید
681
00:29:15,170 –> 00:29:16,610
و یکی از کارهایی که می توانید
682
00:29:16,610 –> 00:29:19,970
انجام دهید این است که بله حتی بازی بسازید، بنابراین چیزی
683
00:29:19,970 –> 00:29:22,880
مانند بازی Pi در واقع به شما امکان می دهد از پایتون استفاده کنید.
684
00:29:22,880 –> 00:29:25,550
و بازیهای واقعی بسازید که
685
00:29:25,550 –> 00:29:27,770
میخواهید یک بازی مار بسازید. بازی تتریس خوب
686
00:29:27,770 –> 00:29:30,440
میتواند به شما در انجام این کار کمک کند اکنون
687
00:29:30,440 –> 00:29:32,390
انواع کتابخانههایی وجود دارد که میتوانید
688
00:29:32,390 –> 00:29:34,880
از آنها استفاده کنید، اما این واقعاً به
689
00:29:34,880 –> 00:29:37,580
نیاز فردی شما و کاری که میخواهید با پایتون انجام دهید بستگی دارد.
690
00:29:37,580 –> 00:29:39,860
691
00:29:39,860 –> 00:29:42,500
موضوعاتی که واقعاً مهم هستند و در همه
692
00:29:42,500 –> 00:29:44,510
زبانهای برنامهنویسی نه فقط پایتون،
693
00:29:44,510 –> 00:29:47,240
بلکه فوقالعاده مهم هستند، این
694
00:29:47,240 –> 00:29:49,130
موضوعات علوم رایانه هستند که آنقدر
695
00:29:49,130 –> 00:29:51,280
مهم هستند که شرکتهایی مانند Google
696
00:29:51,280 –> 00:29:54,290
Netflix Amazon