در این مطلب، ویدئو چگونه با پایتون در 6 دقیقه یک بازی پنگ بسازیم با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:10:33
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:14,059 –> 00:00:19,270
سلام برنامه نویسان پایتون این درست است در این
ویدیو ما می خواهیم یک بازی کلاسیک چند نفره بسازیم
2
00:00:19,270 –> 00:00:25,140
که بازی پنگ است. فکر می کنم
همه شما این بازی حماسی کلاسیک را در دستگاه های خود انجام دادید. من
3
00:00:25,140 –> 00:00:30,570
قصد داشتم این بازی را با استفاده از
کتابخانه لاک پشت در پایتون ایجاد کنم. Turtle یک
4
00:00:30,570 –> 00:00:36,110
کتابخانه طراحی گرافیکی است. شما نیازی به نصب
این کتابخانه روی دستگاه خود ندارید زیرا
5
00:00:36,110 –> 00:00:37,110
از قبل نصب شده است.
6
00:00:37,110 –> 00:00:41,780
این یک بازی بسیار ساده و حماسی است. و در اینجا
من یک منطق ساده را برای ایجاد این بازی اعمال کردم
7
00:00:41,780 –> 00:00:47,130
زیرا هر مبتدی که این بازی را تماشا می کند
باید این کد را بدون هیچ گونه پیچیدگی درک کند،
8
00:00:47,130 –> 00:00:48,430
9
00:00:48,430 –> 00:00:57,400
بنابراین بیایید این ویدیو را شروع کنیم. ابتدا باید
کتابخانه لاک پشت را به عنوان t وارد کنیم و شما
10
00:00:57,400 –> 00:01:02,879
باید دو متغیر را در اینجا اعلام کنید که عبارتند از
playerA score و playerBscore. در واقع
11
00:01:02,879 –> 00:01:09,610
این یک بازی چند نفره است که ما به چند
بازیکن برای انجام این بازی نیاز داریم. و در این
12
00:01:09,610 –> 00:01:12,110
متغیر باید تنظیم کنید. مقدار 0.
13
00:01:12,110 –> 00:01:23,700
و ما باید یک پنجره ایجاد کنیم. متغیری
به نام window را اعلام کرده و screen را فراخوانی کنید().
14
00:01:23,700 –> 00:01:29,149
و عنوان را به عنوان بازی Pong تنظیم کنید، سپس
باید رنگ پس زمینه را سبز کنید. می توانید
15
00:01:29,149 –> 00:01:35,240
هر رنگی را تنظیم کنید. شما
باید ابعاد را تنظیم کنید و یک مرحله دیگر اضافه کنید، یعنی
16
00:01:35,240 –> 00:01:44,610
باید سرعت صفحه نمایش را برای آن
تنظیم کنید window.tracer(0).
17
00:01:44,610 –> 00:01:52,720
ما به تازگی مراحل ایجاد یک پنجره را تکمیل کردیم. در مرحله بعد
باید دو پدل که
18
00:01:52,720 –> 00:01:58,360
در این بازی وجود دارد ایجاد کنیم. یک متغیر به نام leftpaddle ایجاد کنید
و در این متغیر شی لاک پشتی را
19
00:01:58,360 –> 00:02:03,290
که ایجاد کردیم فراخوانی کنید. و شما باید سرعت را
برای آن تنظیم کنید. پارو در بازی حرکت میکند
20
00:02:03,290 –> 00:02:08,788
و شکل پارو را تنظیم میکند و به آن رنگ
میدهد و اندازه و
21
00:02:08,788 –> 00:02:14,874
موقعیت پارو را تغییر میدهد. اینها ویژگیهایی هستند که در این بازی پدل ایجاد میشود
22
00:02:25,209 –> 00:02:30,340
بنابراین از این مرحله استفاده میشود که فقط برای ایجاد پارو سمت چپ
ایجاد کنید. پارو سمت راست فقط
23
00:02:30,340 –> 00:02:40,290
کد را کپی کنید و کد را در خط بعدی قرار دهید. و
شما باید یک چیز را تغییر دهید که موقعیت است.
24
00:02:40,290 –> 00:02:47,470
در پارو سمت چپ ما 350- می دهیم اما شما باید
مقدار +350 را برای ایجاد پدل سمت راست
25
00:02:47,470 –> 00:02:53,799
بدهید. این تغییر موقعیت دست و پا زدن را تعیین می کند.
26
00:02:53,799 –> 00:02:59,900
ما با موفقیت دو پارو ایجاد کردیم. در مرحله بعد
تمرکز می کنیم تا توپ را برای این بازی ایجاد کنیم.
27
00:02:59,900 –> 00:03:07,769
متغیری را به نام توپ اعلام می کنیم و در این متغیر
شی لاک پشت را پاس می دهیم. و ویژگی
28
00:03:07,769 –> 00:03:14,569
هایی مانند سرعت، شکل، رنگ، موقعیت حرکت توپ
و جهت توپ را می دهیم. حرکت.بنابراین اینها
29
00:03:14,569 –> 00:03:19,000
ویژگی هایی برای ایجاد توپ در این بازی هستند.
30
00:03:19,000 –> 00:03:24,409
بعد باید یک قلم ایجاد کنیم که متغیری به نام قلم را اعلام کنیم.
این شی برای به روز رسانی
31
00:03:24,409 –> 00:03:32,230
کارت امتیازی در این بازی استفاده می شود و ویژگی
هایی مانند سرعت، رنگ، موقعیت، متن و تراز.
32
00:03:32,230 –> 00:03:40,840
اینها ویژگی هایی برای ایجاد قلم برای به روز رسانی
کارت امتیاز در این بازی هستند.
33
00:03:40,840 –> 00:03:47,689
اینها اشیایی هستند که برای انجام
این بازی پنگ نیاز دارند. در مرحله بعد باید حرکات
34
00:03:47,689 –> 00:03:53,760
و منطق را اضافه کنیم. مراحل بسیار مهمی در این
ویدیو است. ویدیو را از اینجا رد نکنید.
35
00:03:53,760 –> 00:03:58,379
تابعی به نام leftpaddleup() را اعلام کنید.
و از این تابع برای حرکت دادن
36
00:03:58,379 –> 00:04:05,989
دست و پا چپ به سمت 90 درجه به سمت بالا استفاده می
شود. این منطقی است که من در زیر این تابع ایجاد کردم. بنابراین
37
00:04:05,989 –> 00:04:10,480
شما به راحتی می توانید منطقی را که
من در اینجا اعمال می کنم درک کنید. .
38
00:04:10,480 –> 00:04:17,279
و یک تابع دیگر به نام leftpaddledown() را اعلام کنید. شما
به راحتی می توانید حدس بزنید که این تابع قرار است چه کاری انجام دهد.
39
00:04:17,279 –> 00:04:23,280
ابتدا