در این مطلب، ویدئو VRED Python Tutorial 3 – محل استفاده از اسکریپت ها در VRED با موارد استفاده معمولی با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:05
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:02,140 –> 00:00:06,139
[موسیقی]
2
00:00:10,240 –> 00:00:11,599
سلام و به
3
00:00:11,599 –> 00:00:13,759
آموزش های برنامه نویسی پایتون برای وی ری حرفه
4
00:00:13,759 –> 00:00:15,599
5
00:00:15,599 –> 00:00:17,039
6
00:00:17,039 –> 00:00:18,960
7
00:00:18,960 –> 00:00:21,439
8
00:00:21,439 –> 00:00:23,199
ای خوش آمدید. اسکریپت با
9
00:00:23,199 –> 00:00:25,519
پایتون چندین رابط وجود دارد
10
00:00:25,519 –> 00:00:27,199
که می توانید کد پایتون را برای
11
00:00:27,199 –> 00:00:28,720
تأثیرگذاری بر رفتار صحنه یا
12
00:00:28,720 –> 00:00:30,240
به طور کلی v-rit خود قرار دهید،
13
00:00:30,240 –> 00:00:31,760
اما همه اینترفیس ها برای یک کار مناسب نیستند
14
00:00:31,760 –> 00:00:34,000
، برخی از مشکلات بهتر است
15
00:00:34,000 –> 00:00:36,559
در یک مکان به جای دیگری حل
16
00:00:36,559 –> 00:00:38,000
شوند. میخواهید همه
17
00:00:38,000 –> 00:00:39,840
مکانهای مختلف را برای قرار دادن اسکریپتهای پایتون
18
00:00:39,840 –> 00:00:41,680
از ساده به پیچیده با چند
19
00:00:41,680 –> 00:00:43,440
مثال برای شروع ارائه کنید.
20
00:00:43,440 –> 00:00:44,879
اجازه دهید با سادهترین شکل
21
00:00:44,879 –> 00:00:46,640
پنج رابط شروع کنیم.
22
00:00:46,640 –> 00:00:49,680
23
00:00:49,680 –> 00:00:51,600
24
00:00:51,600 –> 00:00:53,600
پیام هایی که توسط
25
00:00:53,600 –> 00:00:56,000
اسکریپت های دیگر v-red یا کد خودتان تولید می شوند،
26
00:00:56,000 –> 00:00:57,440
هنگامی که ترمینال را پس از
27
00:00:57,440 –> 00:00:59,120
شروع v-red باز می کنید، دسته ای از
28
00:00:59,120 –> 00:01:00,640
پیام ها را خواهید دید که اساساً
29
00:01:00,640 –> 00:01:02,960
پیام های اولیه از v هستند. -قرمز
30
00:01:02,960 –> 00:01:03,840
که به شما می گوید
31
00:01:03,840 –> 00:01:05,680
چه منابعی بارگذاری شده اند و
32
00:01:05,680 –> 00:01:08,000
آیا
33
00:01:08,000 –> 00:01:10,000
هر پیام چاپی که شما یا هر
34
00:01:10,000 –> 00:01:11,600
اسکریپت دیگری ایجاد می کند خطایی وجود داشته است یا خیر و در ترمینال نشان داده می شود،
35
00:01:11,600 –> 00:01:12,240
36
00:01:12,240 –> 00:01:13,600
بنابراین این تنها جایی است که می توانیم
37
00:01:13,600 –> 00:01:15,520
مستقیماً ببینیم که آیا خطایی وجود داشته است یا خیر.
38
00:01:15,520 –> 00:01:16,880
اجرای اسکریپت خود
39
00:01:16,880 –> 00:01:18,080
یا جایی که می توانید به پیام های گزارش خود نگاه کنید
40
00:01:18,080 –> 00:01:20,720
، ترمینال همچنین به عنوان یک
41
00:01:20,720 –> 00:01:22,479
ورودی اساسی برای دستورات پایتون عمل می کند،
42
00:01:22,479 –> 00:01:24,159
بسیار شبیه به مفسر پایتون در
43
00:01:24,159 –> 00:01:25,520
حالت تعاملی،
44
00:01:25,520 –> 00:01:27,439
شما دستوری را وارد می کنید و یا یک
45
00:01:27,439 –> 00:01:29,520
بازخورد سبز برای اجرای موفقیت آمیز دریافت می کنید
46
00:01:29,520 –> 00:01:32,079
یا بازخورد می نویسید. خطا رخ می دهد
47
00:01:32,079 –> 00:01:34,000
زیرا ترمینال فقط یک ورودی یک خطی است
48
00:01:34,000 –> 00:01:34,400
49
00:01:34,400 –> 00:01:36,000
که بیشتر برای آزمایش
50
00:01:36,000 –> 00:01:38,240
توابع پایتون استفاده می شود، همچنین
51
00:01:38,240 –> 00:01:39,759
هر چیزی که در
52
00:01:39,759 –> 00:01:41,520
ترمینال می نویسید با راه اندازی مجدد vrad از بین می رود
53
00:01:41,520 –> 00:01:44,640
و با فایل شما در ترمینال امن نیست،
54
00:01:44,640 –> 00:01:46,720
می توانید به متغیرها و توابعی دسترسی پیدا کنید.
55
00:01:46,720 –> 00:01:48,399
به صورت سراسری در
56
00:01:48,399 –> 00:01:49,759
ویرایشگر اسکریپت
57
00:01:49,759 –> 00:01:51,360
در تنظیمات برگزیده یا در
58
00:01:51,360 –> 00:01:53,759
مجموعههای متغیر تعریف شده است، اما همه متغیرها و توابعی که
59
00:01:53,759 –> 00:01:54,960
در ترمینال تعریف میکنید
60
00:01:54,960 –> 00:01:58,320
قابل دسترسی نیستند. در اسکریپتهای دیگر
61
00:01:58,320 –> 00:01:59,920
قبل از بحث در مورد
62
00:01:59,920 –> 00:02:01,680
رابطهای برنامهنویسی پایتون برجستهتر،
63
00:02:01,680 –> 00:02:04,960
بیایید نگاهی به
64
00:02:04,960 –> 00:02:06,880
تنظیمات برگزیده اسکریپت بیندازیم تنظیمات برگزیده اسکریپت اسکریپتهای پایتون هستند که در تنظیمات برگزیده برنامه
65
00:02:06,880 –> 00:02:08,080
v-read شما ذخیره
66
00:02:08,080 –> 00:02:09,758
67
00:02:09,758 –> 00:02:11,760
میشوند و همیشه مستقل
68
00:02:11,760 –> 00:02:13,520
از فایلی که باز کردهاید در دسترس
69
00:02:13,520 –> 00:02:14,959
هستند. اولویتهای اسکریپت عالی هستند. برای
70
00:02:14,959 –> 00:02:16,879
تعریف نگاشتهای کلید سفارشی
71
00:02:16,879 –> 00:02:18,160
وقتی برای اولین بار تنظیمات برگزیده اسکریپت خود را
72
00:02:18,160 –> 00:02:19,920
باز میکنید، برخی از
73
00:02:19,920 –> 00:02:21,840
نگاشتهای کلیدی روی کلیدهای f تعریف شدهاند که
74
00:02:21,840 –> 00:02:24,879
تنظیمات رندر را تغییر میدهند یا موارد دیگری که
75
00:02:24,879 –> 00:02:26,640
ترجیحات اسکریپت مکانی برای
76
00:02:26,640 –> 00:02:28,640
اسکریپتهای پایتون کوچک یا متغیرهایی است که
77
00:02:28,640 –> 00:02:29,599
همیشه به آن نیاز دارید
78
00:02:29,599 –> 00:02:31,200
و مستقل هستند. از فایلی
79
00:02:31,200 –> 00:02:32,800
که باز کرده اید،
80
00:02:32,800 –> 00:02:34,560
به عنوان مثال، می توانید برخی از
81
00:02:34,560 –> 00:02:36,720
توابع ثبت سفارشی را تعریف کنید که به طور
82
00:02:36,720 –> 00:02:39,120
خودکار یک مهر زمانی به پیام ترمینال
83
00:02:39,120 –> 00:02:40,720
شما اضافه می کند، همچنین می توانید تابعی را تعریف کنید
84
00:02:40,720 –> 00:02:42,480
که یک اسکرین شات می گیرد یا رندر پیش نمایش را انجام می
85
00:02:42,480 –> 00:02:44,000
دهد و آن را در هارد
86
00:02:44,000 –> 00:02:44,879
دیسک ذخیره می کند،
87
00:02:44,879 –> 00:02:46,400
اما بیشتر موارد زمانی که احتمالاً می
88
00:02:46,400 –> 00:02:48,319
خواهید نگاشت های کلید خود را با توابع اضافی
89
00:02:48,319 –> 00:02:49,200
90
00:02:49,200 –> 00:02:50,800
برای e xample سوئیچینگ بین
91
00:02:50,800 –> 00:02:52,480
کیفیت های مختلف رندر
92
00:02:52,480 –> 00:02:54,239
همه توابعی که در تنظیمات برگزیده اسکریپت تعریف کرده اید به
93
00:02:54,239 –> 00:02:56,160
صورت سراسری برای
94
00:02:56,160 –> 00:02:57,280
ویرایشگر اسکریپت
95
00:02:57,280 –> 00:02:59,840
مجموعه های متغیر و پایانه در دسترس هستند، به این
96
00:02:59,840 –> 00:03:01,040
معنی که برای مثال
97
00:03:01,040 –> 00:03:02,879
می توانید تابعی را که
98
00:03:02,879 –> 00:03:04,800
در تنظیمات برگزیده اسکریپت تعریف شده است،
99
00:03:04,800 –> 00:03:08,239
مستقیماً از یک نوع مجموعه متغیر فراخوانی کنید. مجموعه
100
00:03:08,239 –> 00:03:09,599
ها نیز مبحث بعدی ما هستند
101
00:03:09,599 –> 00:03:11,519
که می توانید اسکریپت های پایتون را مستقیماً در
102
00:03:11,519 –> 00:03:12,640
مجموعه های مختلف بنویسید،
103
00:03:12,640 –> 00:03:14,400
آنها دارای یک تب اسکریپت هستند که می تواند حاوی
104
00:03:14,400 –> 00:03:16,720
کد پایتون باشد که در هنگام
105
00:03:16,720 –> 00:03:18,400
راه اندازی مجموعه متغیر اجرا می شود،
106
00:03:18,400 –> 00:03:20,640
می توانید توابع متغیرها و
107
00:03:20,640 –> 00:03:21,599
حتی کلاس ها را تعریف کنید،
108
00:03:21,599 –> 00:03:23,519
اما بیشتر اسکریپت هایی برای انجام این کار می نویسید.
109
00:03:23,519 –> 00:03:25,040
یک چیز خاص
110
00:03:25,040 –> 00:03:26,959
در این مثال، من یک ابزار آمادهسازی داده را پیادهسازی کردم
111
00:03:26,959 –> 00:03:28,159
112
00:03:28,159 –> 00:03:29,760
که با فعالسازی
113
00:03:29,760 –> 00:03:32,480
مجموعهی متغیر راهاندازی میشود، در این مورد مجموعه متغیر
114
00:03:32,480 –> 00:03:34,560
مانند یک ابزار پایتون عمل میکند که میتواند
115
00:03:34,560 –> 00:03:36,560
تنها با دوبار کلیک کردن روی
116
00:03:36,560 –> 00:03:38,560
خود اسکریپت، مواد و
117
00:03:38,560 –> 00:03:39,760
سوئیچهای موادی
118
00:03:39,760 –> 00:03:41,120
که گم شدهاند، فعال شود. هنگام وارد کردن از
119
00:03:41,120 –> 00:03:43,519
یک نرم افزار cad دیگر،
120
00:03:43,519 –> 00:03:45,200
موادی را با یک na خاص جستجو می کند من و
121
00:03:45,200 –> 00:03:46,080
122
00:03:46,080 –> 00:03:49,040
سوئیچ های مواد را تولید می کند و سپس مواد شکسته را با سوئیچ های مواد جدید جایگزین می کند، در
123
00:03:49,040 –> 00:03:52,159
124
00:03:52,159 –> 00:03:53,599
اینجا می توانید ببینید که اسکریپت
125
00:03:53,599 –> 00:03:55,920
خیلی طولانی نیست و دقیقاً یک مشکل را حل می کند،
126
00:03:55,920 –> 00:03:58,159
بنابراین کاملاً قابل نگهداری
127
00:03:58,159 –> 00:03:59,680
است، برخی از نظرات در کد و چاپ
128
00:03:59,680 –> 00:04:00,400
پیام
129
00:04:00,400 –> 00:04:02,080
هایی وجود دارد که کمک می کند. کد را خواناتر و قابل فهم تر می
130
00:04:02,080 –> 00:04:04,319
کند و همچنین به کاربر کمک می کند
131
00:04:04,319 –> 00:04:06,239
تا ببیند آیا کد واقعاً کاری
132
00:04:06,239 –> 00:04:07,760
را که باید انجام دهد انجام می دهد
133
00:04:07,760 –> 00:04:10,080
یا اینکه خطایی وجود دارد که
134
00:04:10,080 –> 00:04:11,920
اسکریپت پایتونی که در یک مجموعه متغیر می نویسید
135
00:04:11,920 –> 00:04:13,280
دارای محدوده محلی است
136
00:04:13,280 –> 00:04:15,040
که به این معنی است که متغیرها عملکرد دارند. و
137
00:04:15,040 –> 00:04:16,720
کلاسها فقط
138
00:04:16,720 –> 00:04:18,880
در این مجموعه واریانت خاص موجود هستند، شما
139
00:04:18,880 –> 00:04:20,560
نمیتوانید تابعی را که
140
00:04:20,560 –> 00:04:22,000
در مجموعه واریانت a تعریف شده است
141
00:04:22,000 –> 00:04:25,199
از اسکریپت در مجموعه نوع b فراخوانی کنید، این
142
00:04:25,199 –> 00:04:26,880
بدان معناست که اگر میخواهید از یک
143
00:04:26,880 –> 00:04:28,800
اسکریپت در بیش از یک مجموعه واریانت استفاده
144
00:04:28,800 –> 00:04:30,320
کنید، احتمالاً باید آن را قرار دهید. آن را در ویرایشگر اسکریپت
145
00:04:30,320 –> 00:04:32,880
جایی که در سطح جهانی در دسترس است
146
00:04:32,880 –> 00:04:35,199
و فقط آن را از مجموعه متغیر فراخوانی کنید،
147
00:04:35,199 –> 00:04:37,919
این همچنین از تکرار کد جلوگیری می کند،
148
00:04:37,919 –> 00:04:40,080
اما مهم نیست که شما نیز باید این کار را انجام دهید.
149
00:04:40,080 –> 00:04:41,600
آگاه باشید که چه مقدار کد در یک
150
00:04:41,600 –> 00:04:42,639
مجموعه متغیر قرار
151
00:04:42,639 –> 00:04:44,880
داده اید، مثال قبلی حدود 40 خط است
152
00:04:44,880 –> 00:04:46,160
که خوب است،
153
00:04:46,160 –> 00:04:47,919
اما وقتی اسکریپت هایی دارید که شامل
154
00:04:47,919 –> 00:04:49,440
صدها خط کد است،
155
00:04:49,440 –> 00:04:51,199
اساساً برنامه ای دارید که قابل
156
00:04:51,199 –> 00:04:53,840
نگهداری نیست و درک آن سخت است
157
00:04:53,840 –> 00:04:55,520
، به مقدار زیادی نیاز خواهید داشت. منابعی برای
158
00:04:55,520 –> 00:04:57,759
گسترش چنین کد یا از بین بردن اشکالات و
159
00:04:57,759 –> 00:04:58,720
خطاها
160
00:04:58,720 –> 00:05:00,320
در این مورد بهتر است از یک
161
00:05:00,320 –> 00:05:02,160
افزونه یا تعریف توابع در
162
00:05:02,160 –> 00:05:03,919
ویرایشگر اسکریپت در دسترس جهانی استفاده کنید
163
00:05:03,919 –> 00:05:07,280
که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
164
00:05:07,280 –> 00:05:09,440
ویرایشگر اسکریپت در زیر ویرایش منو
165
00:05:09,440 –> 00:05:12,080
و ویرایشگر اسکریپت اسکریپت موجود است ویرایشگر
166
00:05:12,080 –> 00:05:13,840
قابل مقایسه با یک فایل پایتون است که
167
00:05:13,840 –> 00:05:16,560
مستقیماً به یک صحنه v-red متصل است،
168
00:05:16,560 –> 00:05:18,400
در اینجا می توانید توابع متغیرهای موجود در سطح جهانی را تعریف کنید
169
00:05:18,400 –> 00:05:19,680
و
170
00:05:19,680 –> 00:05:22,160
همچنین تمام کدهای پایتون را که در اینجا می نویسید طبقه بندی
171
00:05:22,160 –> 00:05:23,600
می کند،
172
00:05:23,600 –> 00:05:25,280
به عنوان مثال والرین
173
00:05:25,280 –> 00:05:27,199
ترمینال یا موتور وب را تنظیم می
174
00:05:27,199 –> 00:05:30,080
کند. در پایین ویرایشگر به صورت جهانی در دسترس است،
175
00:05:30,080 –> 00:05:30,960
176
00:05:30,960 –> 00:05:32,880
شما یک دکمه اجرا دارید که
177
00:05:32,880 –> 00:05:34,960
تمام کدها را در ویرایشگر اسکریپت اجرا می کند،
178
00:05:34,960 –> 00:05:36,240
اما یک تنظیم نیز در آن وجود دارد.
179
00:05:36,240 –> 00:05:38,560
تن