در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون: اشکال زدایی خطاهای منطقی با ردیابی دستی کد شما با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:14:24
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,949 –> 00:00:03,750
سلام بچه ها به این فرانک خوش آمدید و در
2
00:00:03,750 –> 00:00:06,210
این ویدیو به شما نشان می دهم که چگونه
3
00:00:06,210 –> 00:00:09,030
با استفاده از تکنیکی
4
00:00:09,030 –> 00:00:12,300
به نام ردیابی دست، اشکال زدایی انجام دهید، بنابراین برخی از
5
00:00:12,300 –> 00:00:14,870
نکات قبل از ورود به آن
6
00:00:14,870 –> 00:00:17,250
نکته شماره یک این است که این
7
00:00:17,250 –> 00:00:19,439
تکنیکی است که می توانید از آن استفاده کنید. برای پیدا کردن
8
00:00:19,439 –> 00:00:22,050
خطاهای منطقی اکنون خطای منطقی
9
00:00:22,050 –> 00:00:24,150
چیست خطای منطقی نوعی منطقه است که می دانید
10
00:00:24,150 –> 00:00:26,910
برنامه خود را اجرا می کنید یا آن را کامپایل می کند یا
11
00:00:26,910 –> 00:00:28,320
اجرا می کند خوب است، هیچ
12
00:00:28,320 –> 00:00:30,660
خطای نحوی وجود ندارد، سعی نکنید بگویید اما به
13
00:00:30,660 –> 00:00:32,729
دلایلی عدد اشتباه را درست دریافت می کنید.
14
00:00:32,729 –> 00:00:34,710
خروجی اشتباه وجود دارد یا هر چیز دیگری، بنابراین
15
00:00:34,710 –> 00:00:37,250
فرض کنید برنامه ای می نویسید که
16
00:00:37,250 –> 00:00:41,879
قرار است دو عدد را با هم جمع کنید
17
00:00:41,879 –> 00:00:44,040
که می دانید و از شما می خواهد دو عددی را
18
00:00:44,040 –> 00:00:46,980
که در پنج و دو تایپ می کنید و به
19
00:00:46,980 –> 00:00:50,370
دلایلی خروجی 99 درست است یا یک چیز
20
00:00:50,370 –> 00:00:52,440
دیوانه وار دیگر. مقادیر زباله
21
00:00:52,440 –> 00:00:54,690
را به درستی دریافت کنید که می تواند نمونه ای از
22
00:00:54,690 –> 00:00:57,360
یک خطای منطقی باشد، خوب، هیچ مشکلی از نظر
23
00:00:57,360 –> 00:00:58,890
نحوی وجود ندارد،
24
00:00:58,890 –> 00:01:00,510
کد اجرا می شود، فقط شما کتاب راهنمای اشتباه دریافت می کنید،
25
00:01:00,510 –> 00:01:02,070
پاسخ اشتباه است،
26
00:01:02,070 –> 00:01:05,580
هر چه باشد، بنابراین نقطه شماره دو o
27
00:01:05,580 –> 00:01:08,189
کلید چگونگی کارکرد این چیز است اتفاقی که
28
00:01:08,189 –> 00:01:11,189
می افتد این است که مغز شما از
29
00:01:11,189 –> 00:01:14,670
مغز خود به عنوان CPU استفاده می کنید و از یک تکه
30
00:01:14,670 –> 00:01:16,860
کاغذ به عنوان حافظه استفاده می کنید همانطور که
31
00:01:16,860 –> 00:01:20,850
حافظه کامپیوتر را می شناسید و سپس
32
00:01:20,850 –> 00:01:23,610
کد کد درست است و بنابراین شما از
33
00:01:23,610 –> 00:01:27,020
هر کدام گام می گذارید. دستورالعملها را یکی پس از دیگری به کار
34
00:01:27,020 –> 00:01:29,460
میگیرید و از مغزتان برای تفسیر
35
00:01:29,460 –> 00:01:32,460
دستورالعمل استفاده میکنید و سپس حافظه را به روز میکنید
36
00:01:32,460 –> 00:01:34,530
که آن تکه کاغذ مشکلی ندارد و
37
00:01:34,530 –> 00:01:36,420
سپس میتوانید ببینید چه اتفاقی در حافظه میافتد در
38
00:01:36,420 –> 00:01:37,740
حالی که
39
00:01:37,740 –> 00:01:39,299
دستورالعملها را طی میکنید و با طی کردن این
40
00:01:39,299 –> 00:01:41,880
فرآیند در نهایت امیدواریم که خطا نشان
41
00:01:41,880 –> 00:01:44,820
می دهد که می دانید اکنون نکته
42
00:01:44,820 –> 00:01:46,530
شماره سه این است که برنامه های دیباگر
43
00:01:46,530 –> 00:01:48,869
را خودکار می کنند.
44
00:01:48,869 –> 00:01:51,240
45
00:01:51,240 –> 00:01:53,759
46
00:01:53,759 –> 00:01:57,869
47
00:01:57,869 –> 00:02:00,030
48
00:02:00,030 –> 00:02:03,240
برنامههای دیباگر که با
49
00:02:03,240 –> 00:02:06,210
بلوکهای کد ویژوال استودیو ارسال میشوند، میدانید که برنامه اشکالزدایی
50
00:02:06,210 –> 00:02:09,598
در پایتون بیحرکت است، آنها این کار را برای
51
00:02:09,598 –> 00:02:11,430
شما انجام میدهند و متغیرها را در
52
00:02:11,430 –> 00:02:12,760
حافظه شما و نحوه آنها را پیگیری میکنند.
53
00:02:12,760 –> 00:02:16,090
و jazz هر دستورالعمل به خوبی اجرا می شود
54
00:02:16,090 –> 00:02:17,769
و بنابراین این شما هستید که تشخیص دهید
55
00:02:17,769 –> 00:02:20,680
مشکل کجاست همانطور که
56
00:02:20,680 –> 00:02:22,360
از کد عبور می کنید بسیار خوب
57
00:02:22,360 –> 00:02:24,610
حالا نکته شماره چهار این است که این
58
00:02:24,610 –> 00:02:27,310
تکنیک همچنین نحوه درک کد و
59
00:02:27,310 –> 00:02:29,620
برخی از الگوریتم ها است بنابراین یک الگوریتم است تا
60
00:02:29,620 –> 00:02:32,739
شما برخی از الگوریتمها را با
61
00:02:32,739 –> 00:02:34,780
شبه کد یا حتی به زبان ساده نوشتهاند، درست است
62
00:02:34,780 –> 00:02:36,970
که میدانید اگر آن چیزها را
63
00:02:36,970 –> 00:02:40,150
درست بخوانید، فقط کلمات در یک صفحه هستند، مگر
64
00:02:40,150 –> 00:02:43,569
اینکه واقعاً به دنبال
65
00:02:43,569 –> 00:02:46,659
کد نمونه باشید یا الگوریتمهای چاپ شده
66
00:02:46,659 –> 00:02:48,549
یا آنچه در یک صفحه میبینید را بدانید. کتاب درسی
67
00:02:48,549 –> 00:02:50,650
هر چیزی که واقعاً نمیتوانید
68
00:02:50,650 –> 00:02:52,900
بفهمید که با آن الگوریتمها چه اتفاقی میافتد،
69
00:02:52,900 –> 00:02:54,519
آنها چگونه کار میکنند یا چگونه کار میکنند،
70
00:02:54,519 –> 00:02:56,889
مگر اینکه
71
00:02:56,889 –> 00:02:59,260
حداقل کمی به خط به خطی که میدانید دقت کنید
72
00:02:59,260 –> 00:03:00,430
تا بتوانید درک کنید که
73
00:03:00,430 –> 00:03:02,650
واقعاً چگونه برنامهنویسی میکنند. در مورد
74
00:03:02,650 –> 00:03:04,359
مدیریت حافظه شماست، بنابراین اگر نمی توانید
75
00:03:04,359 –> 00:03:06,040
بفهمید چه اتفاقی در حافظه می افتد،
76
00:03:06,040 –> 00:03:09,609
نمی توانید برنامه ریزی درستی داشته باشید و سپس نقطه
77
00:03:09,609 –> 00:03:11,290
پنج این چیزی است که من به دانش آموزانم تاکید می
78
00:03:11,290 –> 00:03:15,040
کنم باید بتوانید
79
00:03:15,040 –> 00:03:18,209
این یک مهارت بنیادی است
80
00:03:18,209 –> 00:03:20,769
که به شما کمک میکند تا بفهمید که
81
00:03:20,769 –> 00:03:22,989
سیج یک ثانیه پیش در حافظه چه اتفاقی میافتد
82
00:03:22,989 –> 00:03:25,510
و چگونه میتوانید خروج از
83
00:03:25,510 –> 00:03:27,400
کد خود را پیدا کنید، اگر بتوانید این کار را
84
00:03:27,400 –> 00:03:29,739
با موفقیت انجام دهید،
85
00:03:29,739 –> 00:03:31,480
کدی را که نوشته شده است، درک میکنید و میتوانید شما
86
00:03:31,480 –> 00:03:34,389
می توانید خطاهای منطقی را پیدا کنید، بسیار خوب، بسیاری از هویج
87
00:03:34,389 –> 00:03:35,949
ها با خطاهای نحوی متفاوت هستند، ما
88
00:03:35,949 –> 00:03:38,019
در حال حاضر در ویدیوی دیگری نحوه اشکال زدایی خطاهای نحوی را توضیح
89
00:03:38,019 –> 00:03:39,879
خواهیم داد، اگرچه ما
90
00:03:39,879 –> 00:03:42,970
فقط بر روی ردیابی دست تمرکز می کنیم،
91
00:03:42,970 –> 00:03:44,699
بنابراین بیایید نمونه ای از
92
00:03:44,699 –> 00:03:47,919
اعمال این تکنیک را ببینیم. برای پیدا کردن یک
93
00:03:47,919 –> 00:03:50,519
خطای منطقی در یک برنامه نسبتا ساده
94
00:03:50,519 –> 00:03:53,199
درست، بنابراین در سمت راست برنامه
95
00:03:53,199 –> 00:03:55,180
ای دارم که نوشتم که فکر می کنم
96
00:03:55,180 –> 00:03:58,799
میانگین سه عدد را پیدا می کند خوب است، بنابراین
97
00:03:58,799 –> 00:04:03,129
من آن را اجرا می کنم و شما می دانید که
98
00:04:03,129 –> 00:04:07,510
من. سه عدد و 20 و 30
99
00:04:07,510 –> 00:04:10,150
را همین الان وارد میکنم قبل از اینکه بعد از 30 اینتر را بزنم
100
00:04:10,150 –> 00:04:12,010
، میانگین باید 10
101
00:04:12,010 –> 00:04:15,909
بعلاوه 20 به اضافه 30 باشد 60 درجه سانتیگراد تقسیم بر 3
102
00:04:15,909 –> 00:04:18,539
به 20 میشود، بنابراین میانگین باید 20 باشد
103
00:04:18,539 –> 00:04:21,820
در حال حاضر برنامه من به اشتباه میگوید که
104
00:04:21,820 –> 00:04:25,740
میانگین 40 خوب است، بنابراین این یک مثال
105
00:04:25,740 –> 00:04:27,810
خطای منطقی است که من انتظار دارم 20 ظاهر شود در
106
00:04:27,810 –> 00:04:31,620
عوض من 40 اشتباه
107
00:04:31,620 –> 00:04:33,720
دارم باید آن را بفهمم، باید بفهمم
108
00:04:33,720 –> 00:04:34,620
مشکل چیست،
109
00:04:34,620 –> 00:04:36,000
بنابراین بیایید
110
00:04:36,000 –> 00:04:38,759
نمونه ای از انجام یک ردیابی را بررسی کنیم. بنابراین در
111
00:04:38,759 –> 00:04:40,560
سمت راست آنها، کدم را در
112
00:04:40,560 –> 00:04:42,120
سمت چپم دریافت کردم، تکه کاغذم را دریافت کردم
113
00:04:42,120 –> 00:04:45,229
و به یاد داشته باشید که تکه کاغذ
114
00:04:45,229 –> 00:04:49,919
شما به درستی نشان دهنده حافظه رایانه شما است
115
00:04:49,919 –> 00:04:52,110
و بنابراین، کاری که ما انجام می دهیم این است که ما چیزی را ایجاد می کنیم
116
00:04:52,110 –> 00:04:53,849
که گاهی اوقات به آن می گویند
117
00:04:53,849 –> 00:04:59,009
نقشه حافظه من اساساً به ما نشان خواهم داد که
118
00:04:59,009 –> 00:05:00,690
چگونه حافظه ما در طول زمان تغییر می کند، زیرا
119
00:05:00,690 –> 00:05:02,340
برنامه مغز خود را اجرا می کند، حافظه کاغذ CPU را اجرا می کند
120
00:05:02,340 –> 00:05:04,520
و کد کد
121
00:05:04,520 –> 00:05:06,900
مشکلی ندارد، بنابراین در اینجا نحوه انجام این کار شما فقط
122
00:05:06,900 –> 00:05:09,419
از یک خط در یک زمان عبور کنید.
123
00:05:09,419 –> 00:05:12,030
به این خط اول کد نگاه کنید چه
124
00:05:12,030 –> 00:05:12,690
اتفاقی میافتد،
125
00:05:12,690 –> 00:05:18,870
این متغیر به نام num one
126
00:05:18,870 –> 00:05:23,159
به وجود میآید، خوب حالا این
127
00:05:23,159 –> 00:05:25,440
خط کد چیست، به خوبی از کاربر بخواهید
128
00:05:25,440 –> 00:05:30,449
یک عدد وارد کند، بنابراین در مثالم من 10 را
129
00:05:30,449 –> 00:05:32,849
درست به خوبی تایپ کردم که در num قرار میگیرد. 1
130
00:05:32,849 –> 00:05:35,669
متغیر inte نیست ger درست است زیرا
131
00:05:35,669 –> 00:05:38,159
به یاد داشته باشید که تابع ورودی یک
132
00:05:38,159 –> 00:05:40,770
رشته را برمیگرداند، بنابراین آنچه در آنجا میرود
133
00:05:40,770 –> 00:05:44,490
رشته 10 درست است، بنابراین در خط اول،
134
00:05:44,490 –> 00:05:47,669
خط دوم، آنچه داخل
135
00:05:47,669 –> 00:05:51,180
num1 است را میگیرد و سپس یک کپی عدد صحیح از
136
00:05:51,180 –> 00:05:54,330
آن را برمیگرداند و سپس آنچه را که یکی دیگر
137
00:05:54,330 –> 00:05:57,030
از آن است به خوبی باطل میکند. پس از
138
00:05:57,030 –> 00:05:58,919
اینکه خط دوم، عدد صحیح 10 است
139
00:05:58,919 –> 00:06:01,259
، عدد یک را به آن اختصاص میدهد و آنها
140
00:06:01,259 –> 00:06:03,270
به خط بعدی کد میروند کار
141
00:06:03,270 –> 00:06:04,860
مشابهی را انجام میدهند، هر چند که دو تا به
142
00:06:04,860 –> 00:06:06,780
وجود میآیند،
143
00:06:06,780 –> 00:06:10,259
بله، اگر از کاربر عددی را که
144
00:06:10,259 –> 00:06:12,630
20 تایپ کرده است بخواهیم. که من روی یک تایر 20 بودم و
145
00:06:12,630 –> 00:06:15,090
سپس رشته 20 به
146
00:06:15,090 –> 00:06:18,719
صورت یک عدد به خط بعدی برگردانده شد. اتفاق می افتد که ما
147
00:06:18,719 –> 00:06:21,630
آن رشته را به
148
00:06:21,630 –> 00:06:23,009
149
00:06:23,009 –> 00:06:25,169
رشته 20 وارد می کنیم که در تابع در هنگام
150
00:06:25,169 –> 00:06:27,060
بازگشت عدد صحیح است. 20 که روی آن
151
00:06:27,060 –> 00:06:30,330
چیزی که در num2 بود را می نویسد و سپس ما
152
00:06:30,330 –> 00:06:31,420
یک کار را برای سه انجام می دهیم
153
00:06:31,420 –> 00:06:35,520
که کاربر تایپ کرد رشته 30
154
00:06:35,520 –> 00:06:39,760
در آنها ذخیره می شود و سپس
155
00:06:39,760 –> 00:06:40,900
بله برای این خط کد
156
00:06:40,900 –> 00:06:42,520
همینجا بود و سپس خط بعدی ج ode
157
00:06:42,520 –> 00:06:45,250
excuse چه اتفاقی میافتد که رشته 30
158
00:06:45,250 –> 00:06:48,240
به int تغذیه میشود.
159
00:06:48,240 –> 00:06:50,440
160
00:06:50,440 –> 00:06:51,850
161
00:06:51,850 –> 00:06:53,770
162
00:06:53,770 –> 00:06:57,960
163
00:06:57,960 –> 00:07:00,370
در اینجا خط میانگین
164
00:07:00,370 –> 00:07:04,660
و این باعث می شود که متغیر میانگین
165
00:07:04,660 –> 00:07:08,650
به درستی وجود داشته باشد و بنابراین چه چیزی
166
00:07:08,650 –> 00:07:11,230