در این مطلب، ویدئو نحوه جابجایی متن در رابط کاربری گرافیکی پایتون | نحوه جابجایی متن در tkinter GUI با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:09:27
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,960 –> 00:00:10,480
[موسیقی]
2
00:00:10,480 –> 00:00:13,120
امروز می خواهیم در مورد
3
00:00:13,120 –> 00:00:14,559
نحوه جابجایی
4
00:00:14,559 –> 00:00:17,920
یک عنصر در رابط کاربری tkinter
5
00:00:17,920 –> 00:00:20,560
python یاد بگیریم، بنابراین چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم، اول از
6
00:00:20,560 –> 00:00:21,840
همه
7
00:00:21,840 –> 00:00:24,800
8
00:00:24,800 –> 00:00:26,000
کتابخانه tkinter خود را وارد می کنیم
9
00:00:26,000 –> 00:00:27,920
زیرا این تنها کتابخانه ای است که از طریق
10
00:00:27,920 –> 00:00:30,160
آن می توانیم رابط کاربری خود را به این شکل بسازیم. ما می
11
00:00:30,160 –> 00:00:31,760
نویسیم import
12
00:00:31,760 –> 00:00:33,840
tkinter is
13
00:00:33,840 –> 00:00:36,320
tk
14
00:00:36,800 –> 00:00:39,600
چرا باید اینجا را به صورت tk بنویسیم زیرا
15
00:00:39,600 –> 00:00:42,239
tk enter یک کلمه طولانی است
16
00:00:42,239 –> 00:00:45,920
اگر می خواهید از آن استفاده کنید بهتر است
17
00:00:45,920 –> 00:00:47,920
از این ساده استفاده کنید و به سادگی به این معنی است
18
00:00:47,920 –> 00:00:50,640
که ما از tkinter استفاده می کنیم
19
00:00:50,640 –> 00:00:53,840
بنابراین contours tk را
20
00:00:53,840 –> 00:00:56,800
بعد از این وارد کنید کتابخانه دوم کتابخانه زمان
21
00:00:56,800 –> 00:01:00,160
است که زمان واردات است
22
00:01:00,160 –> 00:01:02,399
پس از وارد شدن هر دو کتابخانه،
23
00:01:02,399 –> 00:01:03,840
24
00:01:03,840 –> 00:01:06,879
ما باید
25
00:01:07,520 –> 00:01:09,280
رابط کاربری خود را ایجاد کنیم
26
00:01:09,280 –> 00:01:12,479
و برای آن می نویسیم
27
00:01:12,479 –> 00:01:14,400
28
00:01:14,400 –> 00:01:16,400
master برابر است با
29
00:01:16,400 –> 00:01:20,320
tk نقطه t k
30
00:01:20,479 –> 00:01:21,439
اکنون
31
00:01:21,439 –> 00:01:24,479
این t k کوچک نمایانگر
32
00:01:24,479 –> 00:01:26,560
کتابخانه ما است در حالی که
33
00:01:26,560 –> 00:01:28,159
این t بزرگ
34
00:01:28,159 –> 00:01:31,280
و سپس k یک تابع یا
35
00:01:31,280 –> 00:01:34,000
ماژول فرعی از این کتابخانه اصلی را نشان می دهد
36
00:01:34,000 –> 00:01:36,400
و با فراخوانی این تابع، رابط کاربری ما
37
00:01:36,400 –> 00:01:38,840
ایجاد می شود
38
00:01:38,840 –> 00:01:42,880
و به متغیر اصلی داده می شود،
39
00:01:42,880 –> 00:01:46,479
خوب حالا متغیر master نشان دهنده
40
00:01:46,479 –> 00:01:51,439
رابط کاربری ما است که کاربر گرافیکی در آن است. terface
41
00:01:51,439 –> 00:01:55,240
اکنون
42
00:01:56,960 –> 00:01:59,280
یک تابع داریم که به عنوان canvas نامیده می شود
43
00:01:59,280 –> 00:02:00,560
44
00:02:00,560 –> 00:02:02,960
متأسفانه یک متغیر داریم که
45
00:02:02,960 –> 00:02:04,960
به عنوان عرض زیر خط بوم نامیده می شود،
46
00:02:04,960 –> 00:02:06,719
47
00:02:06,719 –> 00:02:09,719
48
00:02:10,239 –> 00:02:13,440
در اینجا مانند 500
49
00:02:13,440 –> 00:02:14,480
و
50
00:02:14,480 –> 00:02:15,920
51
00:02:15,920 –> 00:02:18,319
ارتفاع زیر خط بوم می نویسیم
52
00:02:18,319 –> 00:02:21,120
و این چیزی را با 400 برابر می کنیم،
53
00:02:21,120 –> 00:02:23,760
بنابراین اینها فقط عبارتند از دو
54
00:02:23,760 –> 00:02:27,040
متغیر بنابراین اگر می خواهید
55
00:02:27,040 –> 00:02:29,040
نام این متغیرها را تغییر دهید
56
00:02:29,040 –> 00:02:31,840
مشکلی نیست ما فقط می خواهیم
57
00:02:31,840 –> 00:02:32,800
58
00:02:32,800 –> 00:02:36,319
مقادیر 500 و 400 را در مجموع
59
00:02:36,319 –> 00:02:38,400
آنچه به عنوان متغیر نامیده می شود ذخیره کنیم تا
60
00:02:38,400 –> 00:02:41,360
بتوانیم از آنها استفاده
61
00:02:42,640 –> 00:02:45,840
کنیم خوب حالا دوباره این کار را انجام خواهیم داد.
62
00:02:45,840 –> 00:02:47,519
آنها را برابر کنید تا
63
00:02:47,519 –> 00:02:51,040
مانند عرض بوم برابر با w باشد
64
00:02:51,040 –> 00:02:53,440
چرا ما این کار را انجام می دهیم زیرا دوباره
65
00:02:53,440 –> 00:02:56,080
عرض زیر خط بوم کمی طولانی است
66
00:02:56,080 –> 00:02:58,959
بنابراین به همین دلیل است که ما اکولایزر 2w داریم
67
00:02:58,959 –> 00:03:02,080
بنابراین به جای نوشتن این عرض بوم
68
00:03:02,080 –> 00:03:04,319
به عنوان یک کل می توانیم فقط w را بنویسیم و آن را
69
00:03:04,319 –> 00:03:06,560
همین معنی
70
00:03:06,560 –> 00:03:10,159
را دارد و برای ارتفاع بوم
71
00:03:10,159 –> 00:03:13,680
مثل این ارتفاع زیر خط بوم هم همینطور است
72
00:03:13,680 –> 00:03:14,560
73
00:03:14,560 –> 00:03:16,640
، حالا یک کاری انجام می دهیم که
74
00:03:16,640 –> 00:03:18,480
75
00:03:18,480 –> 00:03:21,440
یک متغیر دیگر خود را که به آن می گویند
76
00:03:21,440 –> 00:03:24,159
بوم برابر با
77
00:03:24,159 –> 00:03:26,720
okay روی بوم است، می توانیم oky w ترسیم کنیم. میتوان
78
00:03:26,720 –> 00:03:28,159
79
00:03:28,159 –> 00:03:30,400
اشکال خاصی را ترسیم کرد، همچنین اگر میخواهید
80
00:03:30,400 –> 00:03:33,360
متنی روی آن بنویسید، میتوانیم این کار را انجام دهیم،
81
00:03:33,360 –> 00:03:35,280
بنابراین بوم
82
00:03:35,280 –> 00:03:36,640
83
00:03:36,640 –> 00:03:38,560
بوم برابر با
84
00:03:38,560 –> 00:03:40,080
tk
85
00:03:40,080 –> 00:03:41,120
dot
86
00:03:41,120 –> 00:03:43,519
بوم است، خوب حالا این بوم یک
87
00:03:43,519 –> 00:03:46,560
متغیر است که میتوانید نام آن را تغییر دهید، اما
88
00:03:46,560 –> 00:03:49,200
این بوم نقطهای tk در واقع
89
00:03:49,200 –> 00:03:51,200
نشاندهنده است. تابعی از کتابخانه tk
90
00:03:51,200 –> 00:03:53,760
91
00:03:54,080 –> 00:03:56,000
کاری که ما باید انجام دهیم این است که
92
00:03:56,000 –> 00:03:58,560
پارامترها را در داخل این تابع بوم درج
93
00:03:58,560 –> 00:04:00,959
کنیم، بنابراین ما اینجا
94
00:04:00,959 –> 00:04:02,080
master
95
00:04:02,080 –> 00:04:04,720
می نویسیم زیرا master نام اصلی ماست.
96
00:04:04,720 –> 00:04:05,840
97
00:04:05,840 –> 00:04:06,799
98
00:04:06,799 –> 00:04:08,480
99
00:04:08,480 –> 00:04:10,480
100
00:04:10,480 –> 00:04:12,799
101
00:04:12,799 –> 00:04:16,720
102
00:04:16,720 –> 00:04:19,040
ارتفاع برابر با
103
00:04:19,040 –> 00:04:21,280
h است
104
00:04:23,680 –> 00:04:28,680
حالا ما میخچه نقطه بوم را می نویسیم
105
00:04:29,759 –> 00:04:31,759
خوب حالا این
106
00:04:31,759 –> 00:04:35,199
مانند یک تابع peg است که
107
00:04:35,199 –> 00:04:36,240
108
00:04:36,240 –> 00:04:40,479
برای تخصیص موقعیت خاصی به
109
00:04:40,479 –> 00:04:42,800
عناصر خاص استفاده می شود خوب است
110
00:04:42,800 –> 00:04:44,160
111
00:04:44,160 –> 00:04:46,639
بنابراین ما این کار را به همین صورت انجام می دهیم خوب حالا
112
00:04:46,639 –> 00:04:49,360
مقداری متن رسم می کنیم یا ما
113
00:04:49,360 –> 00:04:51,759
روی این بوم متنی می نویسیم،
114
00:04:51,759 –> 00:04:54,560
شما می دانید که بوم
115
00:04:54,560 –> 00:04:56,240
مانند چیز