در این مطلب، ویدئو چگونه در پایتون یک سینتی سایزر بسازیم! با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:07:57
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:08,000
[موسیقی]
2
00:00:08,000 –> 00:00:09,760
سلام نام من لوکاس پاو است و این
3
00:00:09,760 –> 00:00:11,519
سینتی سایزر پایتون
4
00:00:11,519 –> 00:00:12,799
من است امروز به شما یک
5
00:00:12,799 –> 00:00:14,480
مرور مختصر از نحوه ساخت
6
00:00:14,480 –> 00:00:15,599
سینتی سایزر پایتون ارائه خواهم
7
00:00:15,599 –> 00:00:17,119
کرد و به شما نشان خواهم داد که چه
8
00:00:17,119 –> 00:00:19,520
نوع موسیقی و صداهایی می توانید بازی کنید
9
00:00:19,520 –> 00:00:21,119
اما اول از همه
10
00:00:21,119 –> 00:00:23,760
سینتی سایزر پایتون چیست خوب اجازه دهید به این نکته بپردازیم که
11
00:00:23,760 –> 00:00:25,840
سینت سایزر ابزار یا وسیله ای است
12
00:00:25,840 –> 00:00:27,840
که می تواند سیگنال های صوتی خود را
13
00:00:27,840 –> 00:00:30,400
برای پخش موسیقی تولید کند و پایتون یک
14
00:00:30,400 –> 00:00:32,159
زبان برنامه نویسی مشهور جهانی است که من
15
00:00:32,159 –> 00:00:33,680
از آن برای برنامه نویسی استفاده می کنم. صداهایی که در
16
00:00:33,680 –> 00:00:35,360
رایانه من پخش می شوند،
17
00:00:35,360 –> 00:00:36,239
اجازه دهید ابتدا در مورد برخی از
18
00:00:36,239 –> 00:00:38,239
عملکردهای برنامه من صحبت کنیم و
19
00:00:38,239 –> 00:00:40,239
مهمتر از همه، می تواند به عنوان یک نوسان ساز عمل کند،
20
00:00:40,239 –> 00:00:42,000
خوب
21
00:00:42,000 –> 00:00:43,440
22
00:00:43,440 –> 00:00:44,640
23
00:00:44,640 –> 00:00:46,800
24
00:00:46,800 –> 00:00:48,399
است. تولید شده توسط امواجی که می توانند
25
00:00:48,399 –> 00:00:50,079
از طریق هوا منتقل شوند،
26
00:00:50,079 –> 00:00:51,920
اگر این را به صورت گرافیکی رسم کنیم، می توانیم
27
00:00:51,920 –> 00:00:53,360
تصویری از یک موج صوتی دریافت کنیم،
28
00:00:53,360 –> 00:00:56,399
مانند اینکه در اینجا از نظر ریاضی، این
29
00:00:56,399 –> 00:00:58,160
امواج اغلب با توابعی مانند
30
00:00:58,160 –> 00:00:58,399
31
00:00:58,399 –> 00:01:00,239
سینوسی یا co نشان داده می شوند. سینوسی که ممکن است از مثلثات یاد گرفته باشید،
32
00:01:00,239 –> 00:01:02,320
33
00:01:02,320 –> 00:01:04,080
بنابراین در اینجا تابعی به نام ایجاد نت تعریف می کنم
34
00:01:04,080 –> 00:01:05,760
که پارامترهای خاصی را می گیرد
35
00:01:05,760 –> 00:01:07,680
که می تواند نوع نت را مشخص کند که
36
00:01:07,680 –> 00:01:09,119
می خواهید پخش کنید،
37
00:01:09,119 –> 00:01:10,799
به عنوان مثال می توانید نام نت
38
00:01:10,799 –> 00:01:12,880
را تعیین کنید و می توانید نوع سیگنال موج را مشخص کنید.
39
00:01:12,880 –> 00:01:14,159
40
00:01:14,159 –> 00:01:16,080
میتوانید دامنه یا حجم
41
00:01:16,080 –> 00:01:17,200
42
00:01:17,200 –> 00:01:19,600
سیگنال را بر حسب ضربات و سایر
43
00:01:19,600 –> 00:01:21,200
افکتهای فیلتری که میتوانید به سیگنال اضافه کنید مشخص کنید،
44
00:01:21,200 –> 00:01:23,040
45
00:01:23,040 –> 00:01:25,040
بنابراین در اینجا نحوه ایجاد
46
00:01:25,040 –> 00:01:26,799
یک یادداشت را نشان میدهم،
47
00:01:26,799 –> 00:01:28,640
بنابراین ابتدا یک متغیر جدید به نام
48
00:01:28,640 –> 00:01:30,880
a4 تعریف میکنم. و من پارامترهای آن را برای
49
00:01:30,880 –> 00:01:32,400
تعیین نوع نتی که می خواهم اجرا کنم مشخص می کنم
50
00:01:32,400 –> 00:01:33,360
51
00:01:33,360 –> 00:01:36,079
بنابراین اولین پارامتر نام نت a4 است
52
00:01:36,079 –> 00:01:36,880
که یک a
53
00:01:36,880 –> 00:01:38,560
در اکتاو چهارم صفحه کلید پیانو است
54
00:01:38,560 –> 00:01:41,119
و سپس می خواهم یک
55
00:01:41,119 –> 00:01:42,960
نوع موج سینوسی ساده ایجاد
56
00:01:42,960 –> 00:01:45,119
کنم و می خواهم ایجاد دامنه صد در صد
57
00:01:45,119 –> 00:01:46,079
58
00:01:46,079 –> 00:01:48,320
با طول چهار ضربه و بدون افکت فیلتر
59
00:01:48,320 –> 00:01:49,920
60
00:01:49,920 –> 00:01:51,759
برای خروجی صدای سیگنال صوتی
61
00:01:51,759 –> 00:01:53,600
موجود در متغیر
62
00:01:53,600 –> 00:01:55,680
a4.
63
00:01:55,680 –> 00:01:58,719
64
00:02:00,479 –> 00:02:02,399
در اینجا توجه کنید که من مشخص میکنم که موج
65
00:02:02,399 –> 00:02:04,079
از نوع علامت ساده باشد،
66
00:02:04,079 –> 00:02:06,719
بنابراین کاملاً روباتیک و غیرطبیعی به نظر میرسد،
67
00:02:06,719 –> 00:02:08,720
اما در این تابع میتوانم
68
00:02:08,720 –> 00:02:10,560
انواع دیگری از امواج را نیز مشخص کنم که
69
00:02:10,560 –> 00:02:12,720
انواع مختلفی از صداهای ساز را
70
00:02:12,720 –> 00:02:14,400
برای تولید سیگنالهای صوتی جدید تولید میکنند.
71
00:02:14,400 –> 00:02:15,599
ترکیبی خطی
72
00:02:15,599 –> 00:02:17,680
از دسته ای از سیگنال های سینوسی
73
00:02:17,680 –> 00:02:19,440
که ضرایب آنها توسط یک
74
00:02:19,440 –> 00:02:21,440
تکنیک ریاضی به نام تحلیل فویر تعیین می شود،
75
00:02:21,440 –> 00:02:22,879
76
00:02:22,879 –> 00:02:24,560
در اینجا چند نمونه از
77
00:02:24,560 –> 00:02:26,239
انواع مختلف صداهایی که می توانید ایجاد کنید وجود دارد که
78
00:02:26,239 –> 00:02:28,350
همگی یک نت را پخش می کنند اما صدای متفاوتی دارند
79
00:02:28,350 –> 00:02:33,380
[موسیقی].
80
00:02:35,040 –> 00:02:37,120
سینت سایزر می تواند انجام دهد این است
81
00:02:37,120 –> 00:02:38,720
که یک پاکت adsr را ایجاد می کند
82
00:02:38,720 –> 00:02:41,280
که مخفف عبارت حمله با تاخیر
83
00:02:41,280 –> 00:02:42,000
84
00:02:42,000 –> 00:02:44,800
و انتشار است، بنابراین در ایجاد یادداشت های خود
85
00:02:44,800 –> 00:02:46,400
اجازه داشتیم طول
86
00:02:46,400 –> 00:02:48,319
سیگنال صوتی را که می خواستیم تولید کنیم مشخص کنیم،
87
00:02:48,319 –> 00:02:50,319
اما هنوز کاملاً رباتیک به نظر می رسید
88
00:02:50,319 –> 00:02:52,640
زیرا سیگنال صوتی به آن حمله کرده
89
00:02:52,640 –> 00:02:55,599
و آن را آزاد می کند. صدا که بلافاصله
90
00:02:55,599 –> 00:02:57,120
یک حمله
91
00:02:57,120 –> 00:02:59,120
و زمان انتشار را برای هر سیگنال مشخص می
92
00:02:59,120 –> 00:03:00,800
کند، می تواند به هموار کردن انتقال بین سیگنال های مختلف کمک کند
93
00:03:00,800 –> 00:03:02,319
سیگنالها
94
00:03:02,319 –> 00:03:03,920
پس اکنون که همه
95
00:03:03,920