در این مطلب، ویدئو 3. انواع داده ها و قرارداد نامگذاری متغیرها در پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:05:17
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,080 –> 00:00:01,199
خوب در این ویدیو ما در
2
00:00:01,199 –> 00:00:03,120
مورد انواع داده های
3
00:00:03,120 –> 00:00:04,640
موجود در پایتون صحبت خواهیم کرد
4
00:00:04,640 –> 00:00:07,600
بنابراین متغیرها چیزهایی
5
00:00:07,600 –> 00:00:08,880
هستند که در کد خود استفاده می کنیم و از
6
00:00:08,880 –> 00:00:10,320
آنها برای ذخیره اطلاعات
7
00:00:10,320 –> 00:00:12,160
درست استفاده می کنیم و همچنین می توانیم این متغیرها را دستکاری و تغییر دهیم.
8
00:00:12,160 –> 00:00:13,360
در کد ما همانطور که ما نیاز داریم،
9
00:00:13,360 –> 00:00:14,320
10
00:00:14,320 –> 00:00:15,679
بنابراین انواع مختلفی وجود دارد که
11
00:00:15,679 –> 00:00:17,440
انواع مختلفی وجود دارد،
12
00:00:17,440 –> 00:00:18,000
13
00:00:18,000 –> 00:00:20,000
نوع شما می تواند متن درست باشد، اگر یک
14
00:00:20,000 –> 00:00:21,039
رشته متن باشد،
15
00:00:21,039 –> 00:00:22,480
می توانید ذخیره کنید که در یک
16
00:00:22,480 –> 00:00:24,320
متغیر رشته ای آنها می توانند عددی
17
00:00:24,320 –> 00:00:25,840
باشند. اعداد صحیح ما اما
18
00:00:25,840 –> 00:00:27,439
ما شناور
19
00:00:27,439 –> 00:00:28,960
و پیچیده نیز داریم و در مورد برخی
20
00:00:28,960 –> 00:00:30,480
از تفاوتها صحبت
21
00:00:30,480 –> 00:00:32,399
22
00:00:32,399 –> 00:00:34,320
23
00:00:34,320 –> 00:00:35,440
24
00:00:35,440 –> 00:00:37,360
25
00:00:37,360 –> 00:00:39,520
خواهیم کرد. یک لیست یا یک تاپل
26
00:00:39,520 –> 00:00:41,120
می تواند چیزی برای نگاشت
27
00:00:41,120 –> 00:00:42,559
چیزی باشد که به چیز دیگری مربوط می شود،
28
00:00:42,559 –> 00:00:43,760
ما از فرهنگ لغت برای
29
00:00:43,760 –> 00:00:44,640
30
00:00:44,640 –> 00:00:46,559
آن ها استفاده می کنیم، می تواند مجموعه ای باشد که شبیه به یک
31
00:00:46,559 –> 00:00:48,879
لیست در یک تاپل است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
32
00:00:48,879 –> 00:00:51,280
یک بولی که یک مقدار درست یا نادرست
33
00:00:51,280 –> 00:00:53,440
یا حق باینری است، بنابراین انواع دادههای ما هستند،
34
00:00:53,440 –> 00:00:54,000
35
00:00:54,000 –> 00:00:55,920
اجازه دهید به برخی از ویژگیهای درست بودن
36
00:00:55,920 –> 00:00:57,199
همه اینها بپردازیم،
37
00:00:57,199 –> 00:01:00,160
بنابراین ابتدا اعداد صحیح به سمت راست است، یک
38
00:01:00,160 –> 00:01:01,199
عدد
39
00:01:01,199 –> 00:01:03,039
صحیح یک عدد کامل یا مثبت یا
40
00:01:03,039 –> 00:01:04,959
منفی است اما بدون اعشار بسیار خوب
41
00:01:04,959 –> 00:01:06,159
و طول آن می تواند نامحدود باشد، می توانید
42
00:01:06,159 –> 00:01:07,439
تا زمانی که می خواهید این را بسازید تا زمانی
43
00:01:07,439 –> 00:01:08,720
که یک عدد کامل است،
44
00:01:08,720 –> 00:01:11,119
اکنون پس از آن که ما شناورهای شناور داریم
45
00:01:11,119 –> 00:01:12,799
مخفف عدد ممیز شناور است،
46
00:01:12,799 –> 00:01:14,159
اکنون دوباره اینها می توانند مثبت یا
47
00:01:14,159 –> 00:01:16,400
منفی باشند، اما می توانند حاوی اعشار باشند.
48
00:01:16,400 –> 00:01:18,479
مقادیر درست یک یا چند
49
00:01:18,479 –> 00:01:20,400
نقطه اعشار خوب
50
00:01:20,400 –> 00:01:22,880
ما می توانیم اعداد
51
00:01:22,880 –> 00:01:24,560
مختلط داشته باشیم اعداد مختلط درست آنها را می نویسیم مانند
52
00:01:24,560 –> 00:01:26,080
معمول اما آنها اکنون یک
53
00:01:26,080 –> 00:01:29,600
قسمت j برای قسمت تخیلی دارند خوب
54
00:01:29,600 –> 00:01:32,640
ما می توانیم رشته ها را داشته باشیم رشته ها
55
00:01:32,640 –> 00:01:34,479
با نقل قول تعریف می شوند که وقتی رشته ها را تعریف می کنیم از نقل قول استفاده می کنیم.
56
00:01:34,479 –> 00:01:35,840
57
00:01:35,840 –> 00:01:38,479
میتواند مقادیر درست یا نادرست باشد
58
00:01:38,479 –> 00:01:39,040
، ما
59
00:01:39,040 –> 00:01:41,439
لیستهای خود را داریم و مجموعهای از
60
00:01:41,439 –> 00:01:42,479
61
00:01:42,479 –> 00:01:44,799
مقادیر مرتب و قابل تغییر است و به اعضای تکراری اجازه میدهد، بسیار
62
00:01:44,799 –> 00:01:46,799
خوب،
63
00:01:46,799 –> 00:01:47,840
ما نمونههایی از همه موارد را به شما نشان خواهیم داد.
64
00:01:47,840 –> 00:01:49,680
e چیزهایی که در یک دقیقه می توانید یک
65
00:01:49,680 –> 00:01:50,399
تاپل داشته باشید
66
00:01:50,399 –> 00:01:52,399
یک تاپل مجموعه ای است که سفارش داده شده است
67
00:01:52,399 –> 00:01:54,799
اما قابل تغییر نیست شما نمی توانید آن را
68
00:01:54,799 –> 00:01:56,560
درست تغییر دهید و همچنین به اعضای تکراری اجازه می دهد
69
00:01:56,560 –> 00:01:58,079
یک
70
00:01:58,079 –> 00:02:00,479
مجموعه نامرتب و فهرست نشده باشد و
71
00:02:00,479 –> 00:02:02,159
اجازه عضویت تکراری را نمی دهد و سپس یک
72
00:02:02,159 –> 00:02:03,680
فرهنگ لغت مجموعهای است که بدون
73
00:02:03,680 –> 00:02:04,640
مرتبه
74
00:02:04,640 –> 00:02:07,200
قابل تغییر است و بدون اعضای تکراری فهرستبندی شده است،
75
00:02:07,200 –> 00:02:08,639
76
00:02:08,639 –> 00:02:10,959
بنابراین اینها انواع مختلف دادهها هستند
77
00:02:10,959 –> 00:02:12,080
و انواع مختلفی از متغیرهایی
78
00:02:12,080 –> 00:02:12,879
که قرار است با آنها کار کنیم،
79
00:02:12,879 –> 00:02:14,879
نمونههای زیادی از
80
00:02:14,879 –> 00:02:16,560
آنها را مشاهده خواهیم کرد. ما میتوانیم برای
81
00:02:16,560 –> 00:02:18,720
متغیرهای خود انتخاب کنیم، بنابراین در پایتون در اکثر
82
00:02:18,720 –> 00:02:19,760
زبانهای برنامه،
83
00:02:19,760 –> 00:02:22,160
هنگام نامگذاری متغیرهای خود انعطافپذیری زیادی دارید،
84
00:02:22,160 –> 00:02:24,239
اما همه چیز به درستی مجاز نیست، به
85
00:02:24,239 –> 00:02:25,920
عنوان مثال نمیتوانید متغیر خود را
86
00:02:25,920 –> 00:02:28,000
با یک رقم شروع کنید، بلکه باید
87
00:02:28,000 –> 00:02:29,040
با یک
88
00:02:29,040 –> 00:02:32,160
کاراکتر آلفا آلفا شروع شود. سمت راست و بعد از آن
89
00:02:32,160 –> 00:02:34,080
می توانید از هر کاراکتر الفبایی
90
00:02:34,080 –> 00:02:35,760
که می خواهید از a تا z 0
91
00:02:35,760 –> 00:02:37,280
تا 9 استفاده کنید و همچنین می توانید از زیرخط
92
00:02:37,280 –> 00:02:38,959
ه