در این مطلب، ویدئو VEXcode VR Python – 4. Loops و If/Else با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:19:58
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:04,019 –> 00:00:06,640
و سپس به یکی دیگر از آموزشهای VR Python کد vex خوش آمدید،
2
00:00:06,640 –> 00:00:08,920
امروز به
3
00:00:08,920 –> 00:00:13,330
بررسی حلقهها و همچنین عبارات if و
4
00:00:13,330 –> 00:00:16,059
else بخشهای مهم
5
00:00:16,059 –> 00:00:20,050
کنترل برنامه و کنترل جریان برنامه میپردازیم،
6
00:00:20,050 –> 00:00:23,109
بنابراین من میخواهم با
7
00:00:23,109 –> 00:00:28,779
وارد شدن به پایتون شروع کنم. ویرایشگر، به فایل
8
00:00:28,779 –> 00:00:32,080
و سپس پروژه متن جدید میروم، بنابراین من اکنون در
9
00:00:32,080 –> 00:00:34,269
حالت پایتون هستم، میخواهم یک زمین بازی
10
00:00:34,269 –> 00:00:39,159
بارگذاری شود و زمین بازی آماده را در اینجا بارگذاری کنم و
11
00:00:39,159 –> 00:00:41,470
میتوانیم آن را از مسیر خارج کنیم
12
00:00:41,470 –> 00:00:45,220
تا قسمتهایی از حلقههایی که میروم to cover
13
00:00:45,220 –> 00:00:48,780
برای حلقهها و حلقههای while خواهد بود
14
00:00:48,780 –> 00:00:52,239
و همچنین عبارات if else if و else را نیز بررسی میکنیم،
15
00:00:52,239 –> 00:00:55,629
بنابراین اجازه دهید
16
00:00:55,629 –> 00:00:56,470
با حلقهها شروع کنیم زیرا در
17
00:00:56,470 –> 00:00:58,299
واقع از آنها در ارتباط با
18
00:00:58,299 –> 00:01:01,239
دستورات if دیگری استفاده خواهیم کرد.
19
00:01:01,239 –> 00:01:02,890
ما ابتدا حلقهها را انجام میدهیم و اولین موردی که
20
00:01:02,890 –> 00:01:06,280
میخواهم به آن نگاه کنم حلقه for است، بنابراین
21
00:01:06,280 –> 00:01:08,859
حلقه for کدی را که در
22
00:01:08,859 –> 00:01:11,770
داخل حلقه است برای تعداد مجموعهای از تکرارها تکرار میکند،
23
00:01:11,770 –> 00:01:14,140
بنابراین برای تعدادی از
24
00:01:14,140 –> 00:01:17,140
موارد مختلف در این مورد مفید است. من به
25
00:01:17,140 –> 00:01:18,640
شما نشان خواهم داد که چگونه ربات را می سازیم
26
00:01:18,640 –> 00:01:21,460
ove در مربعی با دستورات نسبتاً کمی
27
00:01:21,460 –> 00:01:25,630
و با استفاده از حلقه for برای تکرار
28
00:01:25,630 –> 00:01:29,159
دستورات درایو چندین بار.
29
00:01:29,159 –> 00:01:30,880
اوکی، بنابراین من فقط
30
00:01:30,880 –> 00:01:33,249
دستوری را که به طور پیش فرض در آنجا بود حذف می کنم
31
00:01:33,249 –> 00:01:35,649
و از ابتدا شروع می کنم.
32
00:01:35,649 –> 00:01:37,420
برای حلقه for کلمه
33
00:01:37,420 –> 00:01:41,859
for است و کاری که یک حلقه for انجام می دهد این است که
34
00:01:41,859 –> 00:01:44,560
چندین بار دور حلقه می شمارد
35
00:01:44,560 –> 00:01:45,960
و بنابراین ما یک
36
00:01:45,960 –> 00:01:51,340
متغیر دلخواه به آن می دهیم که آن
37
00:01:51,340 –> 00:01:54,080
را برای این یکی می نامیم I و سپس برای در
38
00:01:54,080 –> 00:01:55,170
39
00:01:55,170 –> 00:01:59,530
محدوده [موسیقی] و سپس داخل پرانتز در
40
00:01:59,530 –> 00:02:01,420
اینجا تعداد دفعاتی است که
41
00:02:01,420 –> 00:02:03,219
میخواهیم حلقه تکرار شود، بنابراین میخواهم
42
00:02:03,219 –> 00:02:04,450
ربات را به شکل مربع بکشم، بنابراین
43
00:02:04,450 –> 00:02:09,310
چهار بار این کار را انجام میدهم و سپس بعد
44
00:02:09,310 –> 00:02:12,360
از بسته شدن براکت و سپس ما به یک دونقطه نیاز داریم
45
00:02:12,360 –> 00:02:14,980
و سپس کدی که بعد از این می
46
00:02:14,980 –> 00:02:17,310
آید چیزهایی است که می خواهیم انجام دهیم،
47
00:02:17,310 –> 00:02:22,120
بنابراین ENTER را فشار می دهم اکنون این
48
00:02:22,120 –> 00:02:23,530
بیت مهم در پایتون
49
00:02:23,530 –> 00:02:26,849
است، این تورفتگی است، بنابراین زبانه هایی که
50
00:02:26,849 –> 00:02:29,230
به پایتون اجازه می دهد تا بداند چه چیزی در یک
51
00:02:29,230 –> 00:02:32,080
حلقه خاص است یا بخشی یا ساختار یا
52
00:02:32,080 –> 00:02:33,520
بخشی از برنامه و آنچه در خارج است
53
00:02:33,520 –> 00:02:35,739
بنابراین در این مورد می توانید ببینید
54
00:02:35,739 –> 00:02:37,390
مکان نما من در حال حاضر با حلقه for همسطح
55
00:02:37,390 –> 00:02:39,400
است و بنابراین پایتون می بیند که این در
56
00:02:39,400 –> 00:02:41,200
واقع خارج از حلقه است بنابراین اگر
57
00:02:41,200 –> 00:02:44,680
تب را فشار دهم وارد می شوم و اکنون هر کدی را که
58
00:02:44,680 –> 00:02:46,840
اینجا می نویسم تا زمانی که به عقب برگردم. تا این سطح
59
00:02:46,840 –> 00:02:49,600
در اینجا داخل حلقه خواهد بود، بنابراین اینجاست
60
00:02:49,600 –> 00:02:51,280
که من میخواهم دستورالعملهای من
61
00:02:51,280 –> 00:02:53,260
چهار بار تکرار شود، در این مورد،
62
00:02:53,260 –> 00:02:54,430
فقط دکمه قرمز رنگ را برای حرکت
63
00:02:54,430 –> 00:02:55,180
به جلو در ابتدا انجام میدهم،
64
00:02:55,180 –> 00:03:01,860
بنابراین درایو-train dot drive چهار به جلو
65
00:03:01,860 –> 00:03:04,269
و اجازه دهید بگویید مربعهای ما
66
00:03:04,269 –> 00:03:06,010
هشتصد میلیمتر ضلع خواهند داشت، پس
67
00:03:06,010 –> 00:03:11,890
هشتصد میلیمتر و امیدوارم
68
00:03:11,890 –> 00:03:13,450
قبلاً ویدیویی را دیده باشید که توضیح میدهد
69
00:03:13,450 –> 00:03:16,269
چگونه فرمانهای درایو ترن کار میکنند، بنابراین اگر قبلاً
70
00:03:16,269 –> 00:03:19,780
آنها را ندیدهاید، آنها را توضیح
71
00:03:19,780 –> 00:03:21,010
نمیدهم. آن ویدیو را دیدم به عقب پرش کنید
72
00:03:21,010 –> 00:03:23,370
و آموزش های پیشرانه را تماشا کنید
73
00:03:23,370 –> 00:03:25,780
و بعد از اینکه
74
00:03:25,780 –> 00:03:27,459
800 میلی متر به جلو راندیم، می رویم به طوری که
75
00:03:27,459 –> 00:03:31,930
نقطه قوای محرکه چهار بپیچد و
76
00:03:31,930 –> 00:03:33,340
مربع خواهد شد، بنابراین می خواهیم 90 درجه
77
00:03:33,340 –> 00:03:38,079
بپیچد و به سمت راست حرکت کنیم یا نود درجه
78
00:03:38,079 –> 00:03:43,150
و شما می توانید در اینجا ببینید که این خط یک
79
00:03:43,150 –> 00:03:44,980
خط عمودی است در اینجا نشان می دهد
80
00:03:44,980 –> 00:03:48,220
که خطوط کد در کنار
81
00:03:48,220 –> 00:03:49,780
آن چیزی است که در نظر گرفته شده است
82
00:03:49,780 –> 00:03:55,709
در داخل این حلقه for باشد، بنابراین اگر من این کار را انجام دهم،
83
00:03:55,709 –> 00:03:58,000
این یکی چهار بار تکرار می شود
84
00:03:58,000 –> 00:04:02,470
و سپس زمانی که آن چهار حلقه اگر
85
00:04:02,470 –> 00:04:04,769
کامل بود، بیرون میآمد و
86
00:04:04,769 –> 00:04:07,030
این خط را اجرا میکرد، خوب این چیزی نیست که من
87
00:04:07,030 –> 00:04:09,819
میخواهم، بنابراین من آن را فرورفته میکنم و اکنون
88
00:04:09,819 –> 00:04:11,440
بخشی از حلقه میشود و سپس کاری که
89
00:04:11,440 –> 00:04:15,549
میخواهم درست در پایان انجام دهم، به اینجا بازمیگردد، بنابراین
90
00:04:15,549 –> 00:04:17,139
در همان سطح از حلقه for و
91
00:04:17,139 –> 00:04:19,238
بنابراین خارج از حلقه، من فقط می
92
00:04:19,238 –> 00:04:21,220
خواهم ربات ها را به دور 360
93
00:04:21,220 –> 00:04:23,289
درجه بچرخانم، از آن استفاده می کنم تا به ما
94
00:04:23,289 –> 00:04:29,280
بگویم که حلقه کامل است،
95
00:04:29,490 –> 00:04:35,430
خوب است، اجازه دهید یک چرخش چپ به مدت 360
96
00:04:35,430 –> 00:04:39,750
درجه انجام
97
00:04:39,750 –> 00:04:42,220
دهیم، خوب اجازه دهید این نوع را گسترش دهید،
98
00:04:42,220 –> 00:04:48,160
زمین بازی بزرگتری پیدا کرد و حالا وقتی
99
00:04:48,160 –> 00:04:50,860
این کد را اجرا میکنم، اتفاقی که قرار است بیفتد این است که
100
00:04:50,860 –> 00:04:53,500
برای چهار بار تکرار میرویم به
101
00:04:53,500 –> 00:04:59,190
جلو و به راست میپیچیم، بنابراین
102
00:04:59,190 –> 00:05:01,630
اولین درایو به جلو و گردش به راست وجود دارد
103
00:05:01,630 –> 00:05:03,940
که یک تکرار دیگر است.
104
00:05:03,940 –> 00:05:06,940
به جلو برانید و به سمت راست بپیچید t این دومین
105
00:05:06,940 –> 00:05:10,380
تکرار است به یاد داشته باشید که باید به چهار
106
00:05:13,380 –> 00:05:17,050
برسیم و سپس به
107
00:05:17,050 –> 00:05:18,370
انتهای حلقه خارج شدیم و اکنون
108
00:05:18,370 –> 00:05:21,130
چرخش چپ را 360 درجه انجام می دهیم که آخرین
109
00:05:21,130 –> 00:05:24,070
دستور است، بنابراین می توانید این متغیرها را تغییر دهید
110
00:05:24,070 –> 00:05:26,800
و می توانید می
111
00:05:26,800 –> 00:05:27,670
توانید با کاری که در واقع قرار
112
00:05:27,670 –> 00:05:29,650
است در داخل حلقه انجام دهید بازی کنید، اما هدف در
113
00:05:29,650 –> 00:05:31,480
حلقه for این است که یک قطعه
114
00:05:31,480 –> 00:05:33,070
کد را چند بار تکرار کنید که آنها فقط
115
00:05:33,070 –> 00:05:36,670
آن را تکرار می کنند تا شما آن
116
00:05:36,670 –> 00:05:37,990
کد را برای مدت معینی تکرار کنید. تعداد تکرارهایی
117
00:05:37,990 –> 00:05:43,030
که با این عبارت تعریف می شوند به طوری
118
00:05:43,030 –> 00:05:44,620
که حلقه for است حالا بیایید
119
00:05:44,620 –> 00:05:50,650
نگاهی به حلقه while بیندازیم بنابراین حلقه while
120
00:05:50,650 –> 00:05:53,560
کمی متفاوت است به این صورت
121
00:05:53,560 –> 00:05:55,330
که کد را در داخل حلقه تکرار می کند در حالی
122
00:05:55,330 –> 00:05:59,380
که شرط جهش درست است.
123
00:05:59,380 –> 00:06:00,940
بیایید نگاهی به منظور من از آن بیندازیم،
124
00:06:00,940 –> 00:06:02,890
بنابراین آنچه که می خواهم برای مثال استفاده
125
00:06:02,890 –> 00:06:04,600
کنم این است که من برخی از داده ها را از یک
126
00:06:04,600 –> 00:06:07,450
سنسور در این مورد سنسور فاصله می
127
00:06:07,450 –> 00:06:09,520
خوانم و می خواهم ربات با کشیدن یک خط نقطه به جلو حرکت کند.
128
00:06:09,520 –> 00:06:12,970
تا اینکه
129
00:06:12,970 –> 00:06:17,470
از انتها به 400 میلی متر برسد از
130
00:06:17,470 –> 00:06:18,100
زمین بازی
131
00:06:18,100 –> 00:06:25,120
پس شرایط من خوب است
132
00:06:25,120 –> 00:06:27,580
فرمان سنسور فاصله چیست بیایید
133
00:06:27,580 –> 00:06:32,250
به جعبه ابزار نگاهی بیندازیم اینجا
134
00:06:33,930 –> 00:06:36,820
فاصله نقطه فاصله زیرخط
135
00:06:36,820 –> 00:06:40,460
میلی متر را دریافت کنید بنابراین در حالی که فاصله
136
00:06:40,460 –> 00:06:46,340
زیرخط دریافت نکنید فاصله
137
00:06:46,340 –> 00:06:51,680
برحسب میلی متر بیشتر از 400 باشد بنابراین
138
00:06:51,680 –> 00:06:53,930
شرایط من این است و من یک سیم پیچ را روی آن قرار دادم
139
00:06:53,930 –> 00:06:55,669
تا نشان دهم که این پایان
140
00:06:55,669 –> 00:06:56,740
شرط برای حلقه است،
141
00:06:56,740 –> 00:07:00,319
بنابراین در حالی که فاصله گرفتن فاصله بر حسب
142
00:07:00,319 –> 00:07:02,090
میلی متر بیشتر از 400 است، بنابراین
143
00:07:02,090 –> 00:07:03,530
اساساً چیزی که من می گویم وجود
144
00:07:03,530 –> 00:07:05,330
دارد در حالی که ربات در فاصله دورتر از
145
00:07:05,330 –> 00:07:07,400
400 میلی متر است. که اساساً دو
146
00:07:07,400 –> 00:07:09,139
خط از انتهای زمین فاصله دارد، سپس
147
00:07:09,139 –> 00:07:11,740
بیایید کارهای داخل لیگ را انجام دهیم
148
00:07:11,740 –> 00:07:13,849
و من می خواهم خط نقطه تساوی آن را بگیرم
149
00:07:13,849 –> 00:07:16,220
و بگویم که این کار را انجام می دهم از دستور pen استفاده می کنم و
150
00:07:16,220 –> 00:07:22,759
می گویند Penn dot move down
151
00:07:22,759 –> 00:07:24,139
قلم را می گذارد. روی بوم
152
00:07:24,139 –> 00:07:29,360
بروم و سپس به جلو
153
00:07:29,360 –> 00:07:30,680
برانم، از درایو برای استفاده میکنم، زیرا میخواهم به
154
00:07:30,680 –> 00:07:33,470
جلو بروم، فاصله مشخصی
155
00:07:33,470 –> 00:07:35,419
را بگویم 50 میلیمتر، بنابراین 50 میلیمتر به
156
00:07:35,419 –> 00:07:41,509
جلو بران سپس
157
00:07:41,509 –> 00:07:48,979
قلم را بلند میکنم. بالا و سپس
158
00:07:48,979 –> 00:07:52,150
50 میلی متر دیگر به جلو برانید
159
00:08:04,550 –> 00:08:09,800
و اکنون همیشه تمرین خوبی است در یک
160
00:08:09,800 –> 00:08:14,900
حلقه که بارها تکرار
161
00:08:14,900 –> 00:08:17,280
می شود، همیشه تمرین خوب است که
162
00:08:17,280 –> 00:08:19,530
در اینجا کمی وزن بگذارید، اکنون Xcode VR
163
00:08:19,530 –> 00:08:21,990
به شما هشدار می دهد اگر به یکی نیاز دارید و از
164
00:08:21,990 –> 00:08:24,300
نظر فنی در این مورد. در صورتی که ما
165
00:08:24,300 –> 00:08:26,700
به یکی نیاز نداریم و
166
00:08:26,700 –> 00:08:29,010
دلیل اینکه در اینجا به یکی نیاز نداریم این است که اجرای این
167
00:08:29,010 –> 00:08:30,750
168
00:08:30,750 –> 00:08:34,409
دستورات به هر حال این دستورات مسدود کننده مدتی طول می کشد تا با
169
00:08:34,409 –> 00:08:36,120
پایین آمدن حلقه
170
00:08:36,120 –> 00:08:37,349
، قلمی را که قرار است حرکت دهد مدت زمان کوتاهی طول میکشد تا
171
00:08:37,349 –> 00:08:38,729
172
00:08:38,729 –> 00:08:40,169
50 میلیمتر به جلو
173
00:08:40,169 –> 00:08:42,210
برود که مدت کوتاهی طول میکشد
174
00:08:42,210 –> 00:08:43,529
تا قلم را به سمت بالا حرکت دهید و سپس
175
00:08:43,529 –> 00:08:44,910
50 میلیمتر دیگر به جلو برانید که
176
00:08:44,910 –> 00:08:47,250
در واقع در کنسرت
177
00:08:47,250 –> 00:08:48,690
با محدودیتهایی مانند یک حلقه
178
00:08:48,690 –> 00:08:52,080
زمان کافی برای دست زدن به آن طول می کشد تا
179
00:08:52,080 –> 00:08:54,080
نگران آن نباشیم اگر فقط
180
00:08:54,080 –> 00:08:56,580
یک متغیر را افزایش می دادیم و
181
00:08:56,580 –> 00:08:58,290
هر بار که این
182
00:08:58,290 –> 00:09:01,050
اتفاق سریعتر اتفاق می
183
00:09:01,050 –> 00:09:03,300
افتد یک متغیر را به یک متغیر اضافه می کنیم.
184
00:09:03,300 –> 00:09:05,190
همه چیز را ببندید و به ما اجازه انجام
185
00:09:05,190 –> 00:09:06,450
هیچ کار دیگری را ندهید، شما همیشه یک
186
00:09:06,450 –> 00:09:10,560
مدت بسیار کوتاه منتظر میمانید و در
187
00:09:10,560 –> 00:09:13,320
عرض چند میلیثانیه و پنج میلیثانیه میمانید، بنابراین
188
00:09:13,320 –> 00:09:17,930
در این مورد میتوانیم پنج
189
00:09:17,930 –> 00:09:22,380
متر بر ثانیه صبر کنیم و خوب است فقط
190
00:09:22,380 –> 00:09:24,720
عادت کنید این کار را انجام دهید، حتی اگر در
191
00:09:24,720 –> 00:09:26,190
این مورد اگر در
192
00:09:26,190 –> 00:09:28,050
شرایطی باشد که به آن نیاز داشتید و
193
00:09:28,050 –> 00:09:30,180
فراموش کرده اید این کار را انجام دهید، این کار را انجام نمی دهیم، یک مکزیک واقعیت مجازی
194
00:09:30,180 –> 00:09:32,490
به شما هشدار می دهد و باید این کار را درست انجام دهید.
195
00:09:32,490 –> 00:09:36,330
بگذارید آنچه را که در کد خود داریم خلاصه کنیم،
196
00:09:36,330 –> 00:09:41,190
بنابراین حلقه while به این معنی است
197
00:09:41,190 –> 00:09:42,660
که کد درون حلقه اجرا می شود
198
00:09:42,660 –> 00:09:45,900
در حالی که این عبارت درست است، بنابراین
199
00:09:45,900 –> 00:09:48,050
در این مورد در حالی که از انتهای زمین بازی بزرگتر از 400
200
00:09:48,050 –> 00:09:49,800
میلی متر است
201
00:09:49,800 –> 00:09:52,350
و از 1845 شروع می کنیم.
202
00:09:52,350 –> 00:09:55,670
400 میلیمتر دو خط
203
00:09:55,670 –> 00:09:59,459
از لبه فاصله خواهد داشت و در آن زمان
204
00:09:59,459 –> 00:10:03,810
است که میایستد و در حالی که در داخل
205
00:10:03,810 –> 00:10:04,920
این حلقه است،
206
00:10:04,920 –> 00:10:07,529
به مدت 50 میلیمتر با قلم به سمت پایین برخورد میکند، بنابراین
207
00:10:07,529 –> 00:10:09,930
با کشیدن یک خط 50 میلیلیتری، قلم را بلند کرده و
208
00:10:09,930 –> 00:10:12,120
سپس برانید. 50 میلی لیتر دیگر را بفرستید ng
209
00:10:12,120 –> 00:10:14,400
50 میلی لیتر فاصله در خط و سپس تکرار کنید
210
00:10:14,400 –> 00:10:16,020
و تکرار کنید و تکرار کنید تا به اینجا برسیم،
211
00:10:16,020 –> 00:10:19,260
بنابراین اجازه دهید این کار را انجام