در این مطلب، ویدئو آموزش Quick Socket.IO، قسمت 10: یک مشتری Python Socket.IO با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:07:15
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,799 –> 00:00:03,199
با سلام و خوش آمدید به قسمت 10 از
2
00:00:03,199 –> 00:00:04,960
آموزش Quick Socket io من
3
00:00:04,960 –> 00:00:08,160
این آخرین قسمت است و در اینجا ما
4
00:00:08,160 –> 00:00:09,679
قصد داریم در مورد
5
00:00:09,679 –> 00:00:13,440
نحوه ساخت کلاینت های پایتون سوکت io
6
00:00:13,440 –> 00:00:16,000
در سراسر این آموزش بحث کنیم، ما یک
7
00:00:16,000 –> 00:00:17,840
سرور io سوکت پایتون
8
00:00:17,840 –> 00:00:20,160
ساختیم و با یک سوکت جاوا اسکریپت به آن وصل شدیم.
9
00:00:20,160 –> 00:00:22,080
کلاینت io،
10
00:00:22,080 –> 00:00:24,800
بنابراین من میخواهم به شما یک
11
00:00:24,800 –> 00:00:25,599
12
00:00:25,599 –> 00:00:28,400
کلاینت معادل یک کلاینت معادل آن چیزی که با جاوا اسکریپت استفاده میکردیم
13
00:00:28,400 –> 00:00:30,000
14
00:00:30,000 –> 00:00:33,679
اما با پایتون نوشته شده بود، به شما نشان دهم،
15
00:00:33,760 –> 00:00:36,960
بنابراین قبل از شروع باید توجه داشته
16
00:00:36,960 –> 00:00:39,120
باشم که اگر میخواهید با
17
00:00:39,120 –> 00:00:41,120
کلاینتهای سوکت پایتون کار کنید
18
00:00:41,120 –> 00:00:43,680
، یک وابستگی اضافی که
19
00:00:43,680 –> 00:00:44,399
20
00:00:44,399 –> 00:00:48,079
باید نصب کنید، بنابراین
21
00:00:48,239 –> 00:00:50,879
اگر میخواهید از کلاینت استاندارد
22
00:00:50,879 –> 00:00:52,000
پایتون
23
00:00:52,000 –> 00:00:54,719
استفاده کنید و منظور من از async
24
00:00:54,719 –> 00:00:55,920
io در
25
00:00:55,920 –> 00:00:58,960
پایتون استاندارد
26
00:00:58,960 –> 00:01:01,520
نیست، باید python socket io را
27
00:01:01,520 –> 00:01:03,199
با یک
28
00:01:03,199 –> 00:01:05,840
گزینه اضافی کلاینت نصب کنید، این وابستگیهای اضافی را
29
00:01:05,840 –> 00:01:08,320
به همراه دارد که مورد نیاز است. فقط
30
00:01:08,320 –> 00:01:12,080
برای کلاینت اگر به جای
31
00:01:12,080 –> 00:01:15,439
آن میخواهید با مشتری async io کار
32
00:01:15,439 –> 00:01:16,799
33
00:01:16,799 –> 00:01:19,840
کنید، باید مشتری async io را
34
00:01:19,840 –> 00:01:23,600
به نصب اضافه کنید، بنابراین در هر صورت
35
00:01:23,600 –> 00:01:26,159
شما به این نیاز خواهید داشت.
36
00:01:26,159 –> 00:01:28,000
برای اینکه بتوانید
37
00:01:28,000 –> 00:01:31,280
کلاینت های خود را بنویسید، پس
38
00:01:31,280 –> 00:01:34,960
بیایید ابتدا کلاینت پایتون استاندارد را باز کنیم
39
00:01:34,960 –> 00:01:35,600
40
00:01:35,600 –> 00:01:38,400
41
00:01:38,640 –> 00:01:42,640
تا متوجه شوید که
42
00:01:42,640 –> 00:01:45,119
یک مکاتبه یک به یک
43
00:01:45,119 –> 00:01:46,960
بین
44
00:01:46,960 –> 00:01:49,759
نحوه نوشتن یک سرور وجود دارد. و اینکه چگونه
45
00:01:49,759 –> 00:01:50,799
یک کلاینت را می نویسیم،
46
00:01:50,799 –> 00:01:53,040
تفاوت های جزئی وجود دارد، اما در
47
00:01:53,040 –> 00:01:54,399
48
00:01:54,399 –> 00:01:57,520
کل کم و بیش یکسان است، بنابراین به
49
00:01:57,520 –> 00:01:59,680
جای سوکت io.server،
50
00:01:59,680 –> 00:02:03,520
اکنون یک کلاینت سوکت io
51
00:02:03,520 –> 00:02:07,920
برای رویدادهایی ایجاد می کنیم که از همان نحو استفاده می کنیم.
52
00:02:07,920 –> 00:02:09,199
53
00:02:09,199 –> 00:02:11,680
قطع اتصال و همچنین آنها
54
00:02:11,680 –> 00:02:13,920
هیچ آرگومان در کلاینت دریافت نمی کنند
55
00:02:13,920 –> 00:02:16,239
اما به غیر از آن، آنها به همان ترتیب کار می کنند،
56
00:02:16,239 –> 00:02:17,120
57
00:02:17,120 –> 00:02:21,520
شما می توانید ببینید که uh برای رویداد sum
58
00:02:21,520 –> 00:02:24,959
uh که uh که از callback
59
00:02:24,959 –> 00:02:27,200
در جاوا اسکریپت استفاده کرد، ما از یک تابع callback استفاده کردیم
60
00:02:27,200 –> 00:02:28,400
61
00:02:28,400 –> 00:02:30,800
اما اکنون در پایتون به گزینه call دسترسی داریم
62
00:02:30,800 –> 00:02:31,519
63
00:02:31,519 –> 00:02:34,800
که ترکیبی
64
00:02:34,800 –> 00:02:37,280
از emit با callback را در یک
65
00:02:37,280 –> 00:02:38,319
تماس واحد ترکیب میکند و
66
00:02:38,319 –> 00:02:40,959
نتیجه را در نتیجه تابع call برمیگرداند
67
00:02:40,959 –> 00:02:43,519
68
00:02:43,519 –> 00:02:45,519
تا بتوانیم از آن استفاده
69
00:02:45,519 –> 00:02:48,080
کنیم. استفاده کنید
70
00:02:48,080 –> 00:02:51,519
خطای اتصال پایتون مانند
71
00:02:51,519 –> 00:02:54,720
جاوا اسکریپت کار می کند، بنابراین یک شی خطا دریافت
72
00:02:54,720 –> 00:02:55,440
73
00:02:55,440 –> 00:02:57,200
می کنیم که می توانیم آن را چاپ کنیم، در این حالت یک
74
00:02:57,200 –> 00:02:59,280
دیکشنری است
75
00:02:59,280 –> 00:03:03,120
و سپس
76
00:03:03,120 –> 00:03:04,319
رویداد ضرب را داریم
77
00:03:04,319 –> 00:03:07,360
که داده ها را همانگونه در
78
00:03:07,360 –> 00:03:08,720
جاوا
79
00:03:08,720 –> 00:03:11,840
اسکریپت می گیرد. count
80
00:03:11,840 –> 00:03:14,560
room count همه آنها یکسان کار می کنند اینجا
81
00:03:14,560 –> 00:03:15,840
user joined
82
00:03:15,840 –> 00:03:19,599
و user left که نشان می دهد کاربران
83
00:03:19,599 –> 00:03:23,920
پیوسته اند و سرور را ترک کرده اند
84
00:03:23,920 –> 00:03:25,519
و سپس اینجا در پایین یک
85
00:03:25,519 –> 00:03:27,200
تابع اصلی داریم
86
00:03:27,200 –> 00:03:30,239
که اتصال را ایجاد می کند بنابراین در جاوا اسکریپت
87
00:03:30,239 –> 00:03:30,720
از
88
00:03:30,720 —