در این مطلب، ویدئو برنامه تاس انداختن پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:06:38
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,240 –> 00:00:02,320
به کانال خوش آمدید در این آموزش
2
00:00:02,320 –> 00:00:03,760
خواهیم دید که چگونه می توانیم
3
00:00:03,760 –> 00:00:05,520
با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون برنامه roll the dice
4
00:00:05,520 –> 00:00:07,200
5
00:00:07,200 –> 00:00:09,599
را بنویسیم در اینجا در برنامه ما
6
00:00:09,599 –> 00:00:10,400
کار
7
00:00:10,400 –> 00:00:12,559
یک تاس را تقلید می کنیم که در آن یک
8
00:00:12,559 –> 00:00:14,639
عدد تصادفی بین یک محدوده
9
00:00:14,639 –> 00:00:17,600
به عنوان مثال در یک عدد نمایش داده می شود. قالب های معمولی عدد
10
00:00:17,600 –> 00:00:20,160
تولید شده بین 1 تا 6 خواهد بود
11
00:00:20,160 –> 00:00:22,960
بنابراین در اینجا در برنامه ما
12
00:00:22,960 –> 00:00:23,439
13
00:00:23,439 –> 00:00:25,760
عدد تصادفی بین 1 تا 6 را تولید می کنیم و
14
00:00:25,760 –> 00:00:26,960
15
00:00:26,960 –> 00:00:29,279
اگر کاربر بخواهد
16
00:00:29,279 –> 00:00:31,119
دوباره تاس را پرتاب کند آن را روی صفحه نمایش می دهیم سپس یک عدد تصادفی دیگر را نمایش می دهیم.
17
00:00:31,119 –> 00:00:32,960
بین آن محدوده
18
00:00:32,960 –> 00:00:36,079
و ما به این کار ادامه می دهیم، بنابراین
19
00:00:36,079 –> 00:00:38,239
در برنامه خود باید عدد تصادفی را تولید کنیم
20
00:00:38,239 –> 00:00:39,360
21
00:00:39,360 –> 00:00:41,520
و برای انجام این کار، کاری که می توانیم انجام دهیم این است که می توانیم ماژول تصادفی را
22
00:00:41,520 –> 00:00:42,879
وارد کنیم،
23
00:00:42,879 –> 00:00:46,879
بنابراین من تصادفی وارد می کنم
24
00:00:46,879 –> 00:00:49,680
و سپس تعریف می کنم تابعی برای
25
00:00:49,680 –> 00:00:51,280
تولید اعداد تصادفی یا
26
00:00:51,280 –> 00:00:54,399
تقلید از عملکرد پیوندها، بنابراین
27
00:00:54,399 –> 00:00:58,079
من این تابع را به عنوان نقش
28
00:00:58,079 –> 00:01:01,280
dies صدا می کنم و این تابع
29
00:01:01,280 –> 00:01:04,159
دو پارامتر خواهد داشت و با استفاده از
30
00:01:04,159 –> 00:01:06,000
این پارامترها می توانیم
31
00:01:06,000 –> 00:01:06,799
محدوده
32
00:01:06,799 –> 00:01:08,560
f را تعیین کنیم. یا اینکه کدام اعداد باید
33
00:01:08,560 –> 00:01:09,840
تولید شوند
34
00:01:09,840 –> 00:01:12,080
و من این پارامترها را
35
00:01:12,080 –> 00:01:12,880
به صورت min
36
00:01:12,880 –> 00:01:15,920
و max در روزهای عادی فراخوانی
37
00:01:15,920 –> 00:01:18,479
می کنم، عدد تولید شده بین یک تا شش خواهد بود،
38
00:01:18,479 –> 00:01:20,240
بنابراین هنگام فراخوانی این
39
00:01:20,240 –> 00:01:21,680
تابع باید یک
40
00:01:21,680 –> 00:01:25,520
و شش را به عنوان آرگومان ارسال کنیم.
41
00:01:25,520 –> 00:01:27,920
خوب حالا در داخل این تابع کاری که می
42
00:01:27,920 –> 00:01:28,640
خواهیم انجام دهیم این است که
43
00:01:28,640 –> 00:01:30,799
ابتدا پیامی را نشان می دهیم
44
00:01:30,799 –> 00:01:33,520
که تاس انداختن
45
00:01:33,520 –> 00:01:35,520
بنابراین من از تابع چاپ استفاده می کنم
46
00:01:35,520 –> 00:01:36,960
و می گویم
47
00:01:36,960 –> 00:01:40,000
تاس ریختن و بعد از آن باید
48
00:01:40,000 –> 00:01:43,040
عدد تصادفی را تولید کنیم.
49
00:01:43,040 –> 00:01:46,079
بین min و max و برای تولید
50
00:01:46,079 –> 00:01:47,119
عدد تصادفی
51
00:01:47,119 –> 00:01:50,000
میتوانیم از تابع rand int
52
00:01:50,000 –> 00:01:50,720
موجود
53
00:01:50,720 –> 00:01:54,399
در ماژول تصادفی استفاده کنیم، بنابراین میتوانیم آن را فراخوانی
54
00:01:54,399 –> 00:01:58,079
کنیم تا نقطه تصادفی rand
55
00:01:58,079 –> 00:02:01,040
end باشد و برای این رند در تابع باید
56
00:02:01,040 –> 00:02:02,000
57
00:02:02,000 –> 00:02:04,320
دو پارامتر را پاس کنیم و این تابع
58
00:02:04,320 –> 00:02:06,719
یک عدد صحیح تصادفی
59
00:02:06,719 –> 00:02:09,679
در آن محدوده تولید میکند و هم آن
60
00:02:09,679 –> 00:02:10,318
61
00:02:10,318 –> 00:02:13,440
مقدار شروع و هم مقدار پایانی را شامل میشود، بنابراین در
62
00:02:13,440 –> 00:02:16,000
اینجا مقادیر در این متغیرهای
63
00:02:16,000 –> 00:02:16,959
min و
64
00:02:16,959 –> 00:02:20,400
max در دسترس ما هستند، بنابراین ما میتوانیم آن را
65
00:02:20,400 –> 00:02:23,760
ارجاع دهیم و سپس میتوانید آن
66
00:02:23,760 –> 00:02:26,319
اعداد تصادفی ژن را ذخیره کنید. در یک متغیر تنظیم شده است،
67
00:02:26,319 –> 00:02:27,599
بیایید آن را به عنوان
68
00:02:27,599 –> 00:02:30,319
شماره صدا کنیم، کار بعدی که می توانیم انجام دهیم این
69
00:02:30,319 –> 00:02:32,160
است که می توانیم این شماره را
70
00:02:32,160 –> 00:02:34,560
به کاربر نمایش دهیم، بنابراین من از
71
00:02:34,560 –> 00:02:36,239
تابع چاپ استفاده می
72
00:02:36,239 –> 00:02:39,360
کنم و این رشته را قالب بندی می کنم و
73
00:02:39,360 –> 00:02:40,720
74
00:02:40,720 –> 00:02:43,440
شماره شما را می گویم. و سپس
75
00:02:43,440 –> 00:02:44,800
مقدار موجود در این متغیر عدد را نمایش
76
00:02:44,800 –> 00:02:45,599
77
00:02:45,599 –> 00:02:48,319
میدهم، بنابراین آن متغیر را به اینجا ارجاع میدهم، بسیار
78
00:02:48,319 –> 00:02:49,519
خوب،
79
00:02:49,519 –> 00:02:51,599
بنابراین اکنون در برنامه ما کاری که
80
00:02:51,599 –> 00:02:53,840
انجام دادهایم این است که عدد تصادفی را تولید
81
00:02:53,840 –> 00:02:55,599
کردهایم و
82
00:02:55,599 –> 00:02:58,080
آن را روی صفحه نمایش دادهایم. حالا کاری که
83
00:02:58,080 –> 00:03:00,080
میتوانیم انجام دهیم این است که میتوانیم این تابع
84
00:03:00,080 –> 00:03:01,120
را صدا
85
00:03:01,120 –> 00:03:04,000
بزنیم تا تاس ریخته شود و در اینجا باید از
86
00:03:04,000 –> 00:03:04,480
87
00:03:04,480 –> 00:03:06,959
محدوده عبور کنیم بنابراین عدد
88
00:03:06,959 –> 00:03:09,040
باید بین یک تا
89
00:03:09,040 –> 00:03:12,640
شش باشد و همینطور است که تابع را صدا کردهایم
90
00:03:12,640 –> 00:03:13,440
91
00:03:13,440 –> 00:03:15,120
و اگر من این برنامه را
92
00:03:15,120 –> 00:03:18,000
اجرا کنم،
93
00:03:18,000 –> 00:03:20,560
یکی می گیریم اگر یک بار دیگر اجرا کنم، اگر یک بار دیگر آن را اجرا کنم،
94
00:03:20,560 –> 00:03:21,920
چهار می گیریم،
95
00:03:21,920 –> 00:03:23,840
می دانی که هر بار که این را اجرا کنیم
96
00:03:23,840 –> 00:03:26,480
، برنامه متفاوتی خواهیم داشت. حالا اعداد تصادفی
97
00:03:26,480 –> 00:03:28,959
اگر کاربر بخواهد ادامه دهد
98
00:03:28,959 –> 00:03:30,319
شما می دانید که
99
00:03:30,319 –> 00:03:32,959
عدد تصادفی و w را تولید کنید