در این مطلب، ویدئو شماره 4: نقشه () پایتون و فیلتر() | بهترین روش های پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:36
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,080 –> 00:00:01,839
توابع داخلی مانند نقشه و
2
00:00:01,839 –> 00:00:03,919
فیلتر به ما این امکان را میدهند که
3
00:00:03,919 –> 00:00:05,440
4
00:00:05,440 –> 00:00:07,759
به جای استفاده از حلقهها و انشعابها، کد سادهتر و کوتاهتر پایتونیک
5
00:00:07,759 –> 00:00:09,840
بنویسیم، در این ویدیو با استفاده از مثالها نحوه استفاده از نقشه و فیلتر در پایتون را یاد میگیریم،
6
00:00:09,840 –> 00:00:11,280
7
00:00:11,280 –> 00:00:12,080
8
00:00:12,080 –> 00:00:16,800
پس اجازه دهید قبل از شروع کار شروع
9
00:00:16,800 –> 00:00:18,560
کنیم. در مورد توابع نقشه و فیلتر بیاموزیم،
10
00:00:18,560 –> 00:00:20,480
بیایید توابع لامبدا
11
00:00:20,480 –> 00:00:22,080
را که در آخرین ویدیو مورد بحث قرار دادیم، بررسی کنیم،
12
00:00:22,080 –> 00:00:22,640
13
00:00:22,640 –> 00:00:24,880
زیرا این توابع استفاده گسترده ای از
14
00:00:24,880 –> 00:00:25,760
15
00:00:25,760 –> 00:00:27,279
توابع لامبدا می کنند، توابع تک خطی
16
00:00:27,279 –> 00:00:29,119
هستند که بدون نام تعریف شده اند،
17
00:00:29,119 –> 00:00:31,039
بیایید یک تابع عادی ساده بسازیم که
18
00:00:31,039 –> 00:00:33,440
دو آرگومان می گیرد و آن را برمی گرداند. sum
19
00:00:33,440 –> 00:00:36,719
بنابراین در اینجا می گویم def n1
20
00:00:36,719 –> 00:00:40,239
و n2 را به عنوان آرگومان اضافه کنید و
21
00:00:40,239 –> 00:00:44,000
مجموع n1 و n2 را برمی گرداند،
22
00:00:44,000 –> 00:00:48,480
می توانم بگویم print add 10 و 22 را امتحان کنید
23
00:00:48,480 –> 00:00:48,960
24
00:00:48,960 –> 00:00:51,520
وقتی run را فشار می دهم می توانید ببینید که
25
00:00:51,520 –> 00:00:53,520
با موفقیت 30 را برمی گرداند که مجموع آن است.
26
00:00:53,520 –> 00:00:54,879
از 10 و 20.
27
00:00:54,879 –> 00:00:56,640
حالا بیایید با استفاده از
28
00:00:56,640 –> 00:00:58,640
یک تابع لامبدا به همان نتیجه برسیم، اجازه دهید ابتدا این کد را توضیح دهم
29
00:00:58,640 –> 00:01:00,160
30
00:01:00,160 –> 00:01:03,359
و سپس می گویم
31
00:01:03,359 –> 00:01:06,880
برابر است با لامبدا n1
32
00:01:06,880 –> 00:01:10,240
کاما n2 دو نقطه و مقدار بازگشتی
33
00:01:10,240 –> 00:01:10,880
n1
34
00:01:10,880 –> 00:01:14,960
به اضافه n2 به یاد داشته باشید. من میتوانم قبل
35
00:01:14,960 –> 00:01:16,720
و بعد از ستون فاصلهها بگذارم و زمانی که run را فشار میدهم
36
00:01:16,720 –> 00:01:18,159
بر روی عملکرد برنامه تأثیری نمیگذارد،
37
00:01:18,159 –> 00:01:21,280
سپس همانطور که
38
00:01:21,280 –> 00:01:22,960
انتظار میرود 30 میگیرم،
39
00:01:22,960 –> 00:01:24,799
حالا در نهایت آماده هستیم تا
40
00:01:24,799 –> 00:01:27,680
41
00:01:27,680 –> 00:01:29,680
قبل از اینکه در مورد عملکرد نقشه یاد بگیریم، نقشه را شروع
42
00:01:29,680 –> 00:01:31,439
کنیم. ابتدا به شما نشان می دهد که چرا ممکن است
43
00:01:31,439 –> 00:01:32,240
مفید باشد
44
00:01:32,240 –> 00:01:34,400
فرض کنید ما یک لیست مانند این داریم، بنابراین من
45
00:01:34,400 –> 00:01:35,520
کل این کد را حذف می کنم
46
00:01:35,520 –> 00:01:38,560
و می گویم اعداد برابر است با 1 2
47
00:01:38,560 –> 00:01:41,920
3 4 5 و باید یک لیست جدید
48
00:01:41,920 –> 00:01:43,680
با تمام مربع های اعداد از
49
00:01:43,680 –> 00:01:45,280
این لیست ایجاد کنیم. برای این کار
50
00:01:45,280 –> 00:01:47,280
ما معمولاً از یک حلقه for استفاده می کنیم
51
00:01:47,280 –> 00:01:49,280
و مربع را برای هر آیتم اعمال می
52
00:01:49,280 –> 00:01:50,960
کنیم، اجازه دهید منظورم را به شما نشان دهم
53
00:01:50,960 –> 00:01:52,399
ابتدا یک لیست خالی به نام اعداد زیرخط مربع ایجاد می کنم،
54
00:01:52,399 –> 00:01:53,280
55
00:01:53,280 –> 00:01:56,320
بنابراین اعداد زیرخط مربع یک لیست خالی هستند
56
00:01:56,320 –> 00:01:57,280
57
00:01:57,280 –> 00:01:59,119
سپس یک لامبدا ایجاد می کنم. تابع و
58
00:01:59,119 –> 00:02:00,399
آن را به یک متغیر اختصاص دهید،
59
00:02:00,399 –> 00:02:03,759
بنابراین در اینجا می گویم مربع برابر با
60
00:02:03,759 –> 00:02:07,360
لامبدا n است که
61
00:02:07,360 –> 00:02:10,399
n را به توان 2 برمی گرداند و اکنون در
62
00:02:10,399 –> 00:02:12,000
نهایت آیتم های لیست را حلقه می
63
00:02:12,000 –> 00:02:14,319
زنم و مربع ها را به این لیست جدید اضافه
64
00:02:14,319 –> 00:02:17,680
می کنم، بنابراین در اینجا i’ در اعداد 4 n
65
00:02:17,680 –> 00:02:21,440
می گویم سپس می توانم بگویم اعداد
66
00:02:21,440 –> 00:02:24,959
زیرخط مربع انجام می دهند
67
00:02:24,959 –> 00:02:29,120
مربع n را اضافه
68
00:02:29,120 –> 00:02:30,800
کنم، اجازه دهید
69
00:02:30,800 –> 00:02:32,400
لیست اعداد زیرخط مربع را چاپ کنم و این کد را اجرا کنم،
70
00:02:32,400 –> 00:02:36,720
بنابراین در اینجا می گویم اعداد زیرخط مربع را چاپ کنید
71
00:02:36,720 –> 00:02:39,920
و run را فشار دهید و می
72
00:02:39,920 –> 00:02:40,480
توانید ببینید
73
00:02:40,480 –> 00:02:42,319
که اعداد زیرخط مربع
74
00:02:42,319 –> 00:02:46,160
شامل مربع پنج عدد است،
75
00:02:46,160 –> 00:02:47,840
اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه ما میتوانیم
76
00:02:47,840 –> 00:02:50,000
با استفاده از نقشه به این کار به روشی ظریفتر دست پیدا کنیم،
77
00:02:50,000 –> 00:02:54,080
ابتدا اجازه دهید این کد را حذف
78
00:02:54,239 –> 00:02:56,160
کنم، اکنون از تابع نقشه برای مربع کردن
79
00:02:56,160 –> 00:02:57,440
هر آیتم از لیست استفاده میکنم،
80
00:02:57,440 –> 00:02:59,280
تابع نقشه یک تابع معین
81
00:02:59,280 –> 00:03:01,920
را برای هر آیتم تکرارپذیر اعمال میکند
82
00:03:01,920 –> 00:03:05,760
تا بتوانم بگوییم اعداد زیرخط مربع
83
00:03:05,760 –> 00:03:08,720
برابر با نقشه است. تابع نقشه دو آرگومان
84
00:03:08,720 –> 00:03:09,840
85
00:03:09,840 –> 00:03:11,760
یک تابع و یک تکرارپذیر می گیرد، بنابراین
86
00:03:11,760 –> 00:03:13,840
تابع تابع لامبدا است
87
00:03:13,840 –> 00:03:16,640
که n را به توان 2 یا n مربع برمی گرداند
88
00:03:16,640 –> 00:03:17,440
89
00:03:17,440 –> 00:03:19,760
و دومی خود لیست خواهد بود
90
00:03:19,760 –> 00:03:21,760
که البته در اینجا یک تکرارپذیر است
91
00:03:21,760 –> 00:03:23,680
. تابع لامبدا یک آرگومان می گیرد
92
00:03:23,680 –> 00:03:25,120
93
00:03:25,120 –> 00:03:27,760
و مربع آن آرگومان
94
00:03:27,760 –> 00:03:29,040
یا آن عدد را برمی گرداند،
95
00:03:29,040 –> 00:03:31,280
به طور مشابه ما این تابع را
96
00:03:31,280 –> 00:03:33,360
برای هر عنصر لیست اعداد
97
00:03:33,360 –> 00:03:34,480
که پارامتر تکرارپذیر
98
00:03:34,480 –> 00:03:36,959
یا دومین پارامتر در حال حاضر le است، اعمال می کنیم. t
99
00:03:36,959 –> 00:03:38,720
متغیر اعداد زیرخط مربع را چاپ
100
00:03:38,720 –> 00:03:40,000
کنید تا ببینید چه چیزی به دست میآید،
101
00:03:40,000 –> 00:03:43,040
بنابراین اجازه دهید بگویم اعداد زیرخط مربع را چاپ کنید
102
00:03:43,040 –> 00:03:43,760
103
00:03:43,760 –> 00:03:46,799
و وقتی run را فشار میدهم میگوید
104
00:03:46,799 –> 00:03:49,440
شی نقشه و یک دنباله تصادفی از
105
00:03:49,440 –> 00:03:50,879
حروف در اینجا وجود دارد
106
00:03:50,879 –> 00:03:53,200
که تابع نقشه یک شی تکرارکننده را برمیگرداند،
107
00:03:53,200 –> 00:03:54,000
108
00:03:54,000 –> 00:03:55,840
بیایید از تابع لیست استفاده کنیم تا
109
00:03:55,840 –> 00:03:57,920
این تکرار کننده را به یک لیست برگردانید،
110
00:03:57,920 –> 00:04:00,000
بنابراین در اینجا اجازه دهید من این تابع را با یک
111
00:04:00,000 –> 00:04:02,400
تابع لیست بپیچم
112
00:04:02,400 –> 00:04:05,200
و حالا وقتی run را فشار میدهم و
113
00:04:05,200 –> 00:04:06,640
همان خروجی قبلی
114
00:04:06,640 –> 00:04:09,200
را میگیرم که مربعهای هر عنصر به
115
00:04:09,200 –> 00:04:10,959
این لیست جدید اضافه میشوند
116
00:04:10,959 –>