در این مطلب، ویدئو محاسبات علمی با پایتون: بردارها و ماتریس ها با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:27:51
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:04,720 –> 00:00:05,759
به همه
2
00:00:05,759 –> 00:00:09,280
به این مجموعه از سخنرانی ها در مورد پایتون خوش آمدید،
3
00:00:09,280 –> 00:00:12,000
این مقدمه ای است برای کسانی از شما
4
00:00:12,000 –> 00:00:13,920
که علاقه مند به
5
00:00:13,920 –> 00:00:15,839
استفاده از پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی
6
00:00:15,839 –> 00:00:17,359
برای محاسبات علمی هستند،
7
00:00:17,359 –> 00:00:18,880
بنابراین آنچه می خواهم شما را
8
00:00:18,880 –> 00:00:20,640
9
00:00:20,640 –> 00:00:23,840
راهنمایی کنم برخی از اصول اولیه نحوه ساخت بردارها است. ماتریسها
10
00:00:23,840 –> 00:00:27,279
حلقههای منطقی را ترسیم میکنند، بنابراین
11
00:00:27,279 –> 00:00:28,240
این همان چیزی است که
12
00:00:28,240 –> 00:00:31,039
اولین مجموعههای اولیه سخنرانیها
13
00:00:31,039 –> 00:00:32,479
روی آن متمرکز خواهند شد و
14
00:00:32,479 –> 00:00:34,640
شما را آماده میکند تا
15
00:00:34,640 –> 00:00:36,160
برنامههای پیچیدهتری را
16
00:00:36,160 –> 00:00:39,040
با انجام یک مقدمه بسیار ابتدایی شروع کنید، بنابراین
17
00:00:39,040 –> 00:00:39,840
18
00:00:39,840 –> 00:00:42,000
اگر لپتاپ خود را دارید، اول از همه یا کامپیوتری
19
00:00:42,000 –> 00:00:43,360
که میخواهید پایتون را دانلود کنید
20
00:00:43,360 –> 00:00:45,039
یکی از سادهترین راهها برای انجام
21
00:00:45,039 –> 00:00:47,039
این کار این است که به
22
00:00:47,039 –> 00:00:49,600
وبسایت آناکوندا بروید، بنابراین اینجا کجاست
23
00:00:49,600 –> 00:00:50,079
24
00:00:50,079 –> 00:00:53,000
و بنابراین شما فقط به مرورگر خود
25
00:00:53,000 –> 00:00:54,640
anaconda.com بروید
26
00:00:54,640 –> 00:00:56,719
و در اینجا کاری که من انجام دادهام به آن اشاره کردهام. به عنوان
27
00:00:56,719 –> 00:00:58,320
یک نسخه فردی،
28
00:00:58,320 –> 00:01:00,960
نسخه فردی برای
29
00:01:00,960 –> 00:01:02,000
استفاده شخصی است
30
00:01:02,000 –> 00:01:03,600
و چارچوب بسیار انعطاف پذیری را ارائه می دهد
31
00:01:03,600 –> 00:01:06,240
و آناکوندا
32
00:01:06,240 –> 00:01:09,200
خود پلتفرمی است که به شما اجازه می دهد تا به
33
00:01:09,200 –> 00:01:10,799
راحتی
34
00:01:10,799 –> 00:01:13,040
نرم افزار را همانطور که مشاهده می کنید نصب کنید. در اینجا از
35
00:01:13,040 –> 00:01:13,840
این
36
00:01:13,840 –> 00:01:16,320
صفحه یک دکمه دانلود وجود دارد، بنابراین می توانید انجام دهید این
37
00:01:16,320 –> 00:01:18,240
است که به این دکمه دانلود بروید
38
00:01:18,240 –> 00:01:19,759
، نوع رایانه ای را که دارید انتخاب کنید، چه رایانه
39
00:01:19,759 –> 00:01:21,600
ای
40
00:01:21,600 –> 00:01:24,960
ویندوز باشد، پس آن را دانلود کنید و
41
00:01:24,960 –> 00:01:27,680
در فهرست برنامه ها روی رایانه شما
42
00:01:27,680 –> 00:01:28,000
43
00:01:28,000 –> 00:01:30,159
نصب شود و سپس چه چیزی
44
00:01:30,159 –> 00:01:31,759
خواهید دید که در
45
00:01:31,759 –> 00:01:34,240
دایرکتوری برنامه یک
46
00:01:34,240 –> 00:01:37,200
نماد کوچک مانند این وجود دارد که یک مار سبز رنگ و
47
00:01:37,200 –> 00:01:38,400
یک آناکوندا است
48
00:01:38,400 –> 00:01:40,479
و می توانید دوبار کلیک کنید که اکنون اتفاقی که
49
00:01:40,479 –> 00:01:42,479
می افتد این است که با دوبار کلیک کردن روی
50
00:01:42,479 –> 00:01:45,680
نماد uh که ظاهر
51
00:01:45,680 –> 00:01:48,720
می کنید
52
00:01:48,720 –> 00:01:51,920
این است که در اینجا یک
53
00:01:51,920 –> 00:01:54,960
ناوبر آناکوندا است که
54
00:01:54,960 –> 00:01:56,479
این چارچوب برای بسیاری از
55
00:01:56,479 –> 00:01:59,119
نرمافزارهای مختلف است که
56
00:01:59,119 –> 00:02:01,520
اساساً به توزیع conda میآیند
57
00:02:01,520 –> 00:02:03,280
و چیزی که من در اینجا قرار است با آن کار کنم
58
00:02:03,280 –> 00:02:04,479
نوتبوکهای مشتری هستند
59
00:02:04,479 –> 00:02:06,159
و شما میتوانید تنها با فشار دادن اینجا راهاندازی و به سادگی به آنها دسترسی پیدا
60
00:02:06,159 –> 00:02:08,560
کنید. کاری که
61
00:02:08,560 –> 00:02:09,360
پرتاب انجام می دهد این
62
00:02:09,360 –> 00:02:11,360
است که اکنون نوت بوک jupyter را اجرا می کند
63
00:02:11,360 –> 00:02:12,720
و این همان چیزی است که ما از آن برای
64
00:02:12,720 –> 00:02:13,440
65
00:02:13,440 –> 00:02:15,840
اجرای برنامه پایتون خود استفاده خواهیم کرد، البته شما
66
00:02:15,840 –> 00:02:16,640
می توانید
67
00:02:16,640 –> 00:02:18,959
مستقیماً کد پایتون را بنویسید اما Jupiter این
68
00:02:18,959 –> 00:02:19,680
69
00:02:19,680 –> 00:02:23,120
ابزار شگفتانگیز برای افراد برای انجام
70
00:02:23,120 –> 00:02:25,040
نمونهسازی و توسعه بوده است، این یک
71
00:02:25,040 –> 00:02:26,879
چارچوب بسیار خوب برای انجام
72
00:02:26,879 –> 00:02:29,440
برنامهنویسی پایتون است، بنابراین شما باید
73
00:02:29,440 –> 00:02:30,879
راهاندازی را اینجا بزنید
74
00:02:30,879 –> 00:02:33,200
و بعد از
75
00:02:33,200 –> 00:02:34,879
آن راهاندازی
76
00:02:34,879 –> 00:02:37,519
چیزی که قرار است پیش بیاید این است که به چیزی شبیه به
77
00:02:37,519 –> 00:02:38,239
78
00:02:38,239 –> 00:02:40,080
این خواهید رسید. بیایید شما را به سمت مرورگر خود
79
00:02:40,080 –> 00:02:41,680
به مجموعه ای از فایل هایی که ممکن است در
80
00:02:41,680 –> 00:02:42,400
رایانه خود داشته باشید اشاره کنم
81
00:02:42,400 –> 00:02:44,560
و به عنوان مثال در اینجا من مجموعه ای از
82
00:02:44,560 –> 00:02:45,440
83
00:02:45,440 –> 00:02:46,959
نوت بوک های پایتون، نوت بوک های مشتری دارم که
84
00:02:46,959 –> 00:02:48,959
می خواهیم مرور کنیم و این
85
00:02:48,959 –> 00:02:51,280
بخشی از مطالب مقدماتی
86
00:02:51,280 –> 00:02:53,040
برای البته
87
00:02:53,040 –> 00:02:56,160
در واقع همه اینها به صورت آنلاین
88
00:02:56,160 –> 00:02:58,720
در وب سایت موجود است و شما می توانید
89
00:02:58,720 –> 00:02:59,680
تمام این
90
00:02:59,680 –> 00:03:02,560
نوت بوک های پایتون jupyter را دانلود کنید تا به شما بگوید و
91
00:03:02,560 –> 00:03:04,080
شما فقط می توانید روی هر یک از اینها دوبار کلیک کنید
92
00:03:04,080 –> 00:03:04,480
93
00:03:04,480 –> 00:03:08,159
و آن فایل باز می شود
94
00:03:08,159 –> 00:03:09,519
بنابراین من شروع به مرور
95
00:03:09,519 –> 00:03:12,080
چند مورد از این کدها می کنم و
96
00:03:12,080 –> 00:03:14,400
شروع به آموزش نحوه ساخت
97
00:03:14,400 –> 00:03:15,200
98
00:03:15,200 –> 00:03:17,760
بردارها و ماتریس ها
99
00:03:17,760 –> 00:03:18,800
می کنم.
100
00:03:18,800 –> 00:03:21,040
101
00:03:21,040 –> 00:03:22,959
102
00:03:22,959 –> 00:03:24,720
در I want to walk through
103
00:03:24,720 –> 00:03:26,319
یک دفترچه یادداشت مشتری در اینجا است
104
00:03:26,319 –> 00:03:27,840
که نوعی از برخی از
105
00:03:27,840 –> 00:03:29,840
ایده ها و نحوه ساخت بردارهایی را بررسی می کند که چگونه
106
00:03:29,840 –> 00:03:31,120
ماتریس ها را بسازیم
107
00:03:31,120 –> 00:03:33,840
و چگونه آنها را به خوبی در
108
00:03:33,840 –> 00:03:35,840
چارچوب این دفترچه یادداشت مشتری انجام دهیم.
109
00:03:35,840 –> 00:03:37,760
اکنون آنچه در اینجا خواهید دید من
110
00:03:37,760 –> 00:03:39,519
در واقع در اینجا برنامه نویسی می کنم
111
00:03:39,519 –> 00:03:42,239
در این یک مرورگر سافاری است، بنابراین آنچه در
112
00:03:42,239 –> 00:03:43,920
مورد نوت بوک ژوپیتر خوب است، فقط
113
00:03:43,920 –> 00:03:45,040
از یک مرورگر کار می کند
114
00:03:45,040 –> 00:03:47,200
، البته می تواند به جای آن
115
00:03:47,200 –> 00:03:48,879
یک فایرفاکس
116
00:03:48,879 –> 00:03:51,280
یا کروم باشد، مرورگرهای مختلفی وجود دارد
117
00:03:51,280 –> 00:03:52,560
که می توانید استفاده کنید،
118
00:03:52,560 –> 00:03:55,439
اما نوت بوک jupyter اساسا
119
00:03:55,439 –> 00:03:57,439
در این معماری مرورگر تعبیه شده است،
120
00:03:57,439 –> 00:04:01,120
خوب است، بنابراین ما قصد داریم برنامه نویسی را شروع کنیم،
121
00:04:01,120 –> 00:04:03,760
برخی چیزها در اینجا در بالای صفحه
122
00:04:03,760 –> 00:04:05,680
اینجا مجموعه ای از آیتم های منو هستند
123
00:04:05,680 –> 00:04:08,159
که مستقیماً از آن خارج می شوید و به
124
00:04:08,159 –> 00:04:09,360
عنوان مثال در اینجا
125
00:04:09,360 –> 00:04:11,519
می توانید سلول ها را اضافه کنید یا
126
00:04:11,519 –> 00:04:13,280
سلول ها را کم کنید. اساساً بلوک
127
00:04:13,280 –> 00:04:14,159
هایی که در آنها
128
00:04:14,159 –> 00:04:16,959
برنامه دارید یا
129
00:04:16,959 –> 00:04:19,040
ساختاری دارید که در آن
130
00:04:19,040 –> 00:04:21,040
خطوط فرمان مختلفی را می گویید یا چیزهایی را برچسب گذاری می کنید
131
00:04:21,040 –> 00:04:22,240
، به عنوان مثال در اینجا
132
00:04:22,240 –> 00:04:24,800
این سلول اینجا کلیک می کنم. k
133
00:04:24,800 –> 00:04:25,759
در آن،
134
00:04:25,759 –> 00:04:29,199
این سلول یک سلول علامت گذاری نامیده می شود،
135
00:04:29,199 –> 00:04:31,120
بنابراین فقط برای نوشتن تمام آنچه می گویم،
136
00:04:31,120 –> 00:04:33,040
137
00:04:33,040 –> 00:04:35,600
بردارها و ماتریس های بخش یک است، بنابراین این فقط
138
00:04:35,600 –> 00:04:37,280
برچسبی است که من
139
00:04:37,280 –> 00:04:41,040
برای این معماری دارم، می توانید سلول ها را
140
00:04:41,040 –> 00:04:44,240
فقط با رفتن به اینجا سلول ها را ترکیب کنید یا همه را اجرا کنید.
141
00:04:44,240 –> 00:04:45,040
142
00:04:45,040 –> 00:04:47,040
اما اگر میخواهید اساساً بسازید،
143
00:04:47,040 –> 00:04:48,960
این دستوراتی در
144
00:04:48,960 –> 00:04:51,919
اطراف سلولها است، میتوانید انجام دهید، اگر میخواهید سلولهایی را اضافه کنید
145
00:04:51,919 –> 00:04:53,600
که به درستی میدرخشند،
146
00:04:53,600 –> 00:04:56,720
میتوانید درست در اینجا
147
00:04:56,720 –> 00:04:59,360
یک سلول را در بالا وارد کنید، به عنوان مثال یک سلول
148
00:04:59,360 –> 00:05:00,639
زیر و میتوانید
149
00:05:00,639 –> 00:05:02,479
چیزهای زیادی را به آنها بگویید. بودن در آن سلول
150
00:05:02,479 –> 00:05:03,919
مانند سلول می تواند فقط
151
00:05:03,919 –> 00:05:05,280
چیزی شبیه کلماتی مانند این باشد
152
00:05:05,280 –> 00:05:07,039
که توضیح می دهد چه چیزی قرار است
153
00:05:07,039 –> 00:05:10,080
بیاید یا در واقع می تواند سلولی باشد
154
00:05:10,080 –> 00:05:13,280
که مجموعه ای از دستورات را برای
155
00:05:13,280 –> 00:05:15,039
محاسبه برخی ساختارها اجرا
156
00:05:15,039 –> 00:05:18,240
157
00:05:18,240 –> 00:05:20,880
می کند. سلول اول
158
00:05:20,880 –> 00:05:21,919
159
00:05:21,919 –> 00:05:24,639
یک علامت گذاری بود که فقط علامت گذاری است که
160
00:05:24,639 –> 00:05:26,080
اکنون در سلول دوم هستیم
161
00:05:26,080 –> 00:05:28,000
و سپس سلول دوم اینجا
162
00:05:28,000 –> 00:05:29,199
جایی است که ما شروع به صرف
163
00:05:29,199 –> 00:05:31,039
زمان خواهیم کرد بنابراین سلول دوم اول از
164
00:05:31,039 –> 00:05:32,639
همه یک بلوک کد است.
165
00:05:32,639 –> 00:05:34,960
در این نوعی ساختار در اینجا
166
00:05:34,960 –> 00:05:36,400
ما این بلوک کد را داریم و
167
00:05:36,400 –> 00:05:38,000
برخی از
168
00:05:38,000 –> 00:05:41,120
چیزهایی را که در اینجا هستند اجرا می کنیم بسیار خوب، بنابراین
169
00:05:41,120 –> 00:05:42,800
بیایید با برخی از پایه ها شروع کنیم و
170
00:05:42,800 –> 00:05:43,919
چند بردار
171
00:05:43,919 –> 00:05:44,720
بسازیم و سپس چند ماتریس بسازیم.
172
00:05:44,720 –> 00:05:47,280
و اوه و سپس
173
00:05:47,280 –> 00:05:48,479
از آنجا شروع می کنیم به یادگیری
174
00:05:48,479 –> 00:05:51,360
نحوه دستکاری بردارها و ماتریس ها
175
00:05:51,360 –> 00:05:55,280
و همچنین اوه شما فقط در
176
00:05:55,280 –> 00:05:57,840
چارچوب پایتون نوت بوک مشتری می دانید بنابراین ساخت
177
00:05:57,840 –> 00:06:00,160
بردارها بسیار آسان است
178
00:06:00,160 –> 00:06:02,800
و بنابراین من سه مثال از روش ها را به شما ارائه دادم.
179
00:06:02,800 –> 00:06:03,360
180
00:06:03,360 –> 00:06:06,240
برای ساختن یک ماتریس یا یک بردار ببخشید
181
00:06:06,240 –> 00:06:08,160
و اولین کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که
182
00:06:08,160 –> 00:06:12,080
numpy را به عنوان np وارد کنیم،
183
00:06:12,080 –> 00:06:15,680
بنابراین این mp مخفف numpy است و بنابراین
184
00:06:15,680 –> 00:06:18,080
این معماری numpy
185
00:06:18,080 –> 00:06:19,440
معماری است که
186
00:06:19,440 –> 00:06:21,520
در واقع ابزارهای زیادی را وارد میکند.
187
00:06:21,520 –> 00:06:22,639
شما
188
00:06:22,639 –> 00:06:25,680
باید دستکاری بردارها
189
00:06:25,680 –> 00:06:28,960
و ماتریس ها را انجام دهید بسیار خوب، بنابراین عدد
190
00:06:28,960 –> 00:06:32,160
پی اساسا نیروی کار شما برای انجام
191
00:06:32,160 –> 00:06:34,479
محاسبات خوب است، بنابراین
192
00:06:34,479 –> 00:06:35,919
همیشه در سلولی خواهد بود که می گویید
193
00:06:35,919 –> 00:06:38,800
MP numpy را وارد کنید، بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد،
194
00:06:38,800 –> 00:06:40,319
برای مثال زمانی که بخواهید.
195
00:06:40,319 –> 00:06:41,520
به چیزهایی را رسم کنید که می خواهید
196
00:06:41,520 –> 00:06:44,400
بسته های ترسیمی را نیز وارد کنید، بنابراین
197
00:06:44,400 –> 00:06:46,880
همه چیز در مورد آوردن بسته ها است
198
00:06:46,880 –> 00:06:49,440
و پس از اینکه به
199
00:06:49,440 –> 00:06:50,080
بسته اشاره
200
00:06:50,080 –> 00:06:52,720
کردید، می توانید مجموعه ای از کدها را اجرا کنید، بنابراین
201
00:06:52,720 –> 00:06:54,319
بیایید با کاری که می خواهیم در اینجا انجام دهیم شروع
202
00:06:54,319 –> 00:06:54,720
کنیم
203
00:06:54,720 –> 00:06:56,639
. ما میخواهیم کدی را
204
00:06:56,639 –> 00:06:58,800
اجرا کنیم که فقط یک برداری را
205
00:06:58,800 –> 00:07:01,360
درست میکند، بنابراین یکی از راههای انجام این کار درست
206
00:07:01,360 –> 00:07:03,440
از اینجا است.
207
00:07:03,440 –> 00:07:06,000
208
00:07:06,000 –> 00:07:07,680
209
00:07:07,680 –> 00:07:08,240
210
00:07:08,240 –> 00:07:10,479
بهتر است و اگر میخواهید
211
00:07:10,479 –> 00:07:12,400
یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید، میتوانید فقط به حالت
212
00:07:12,400 –> 00:07:15,599
شب نوتبوک google jupiter بروید
213
00:07:15,599 –> 00:07:17,759
و این کار شما
214
00:07:17,759 –> 00:07:20,720
را دو دقیقه طول میکشد،
215
00:07:20,720 –> 00:07:22,800
اما این یکی از راههای تعریف بردار
216
00:07:22,800 –> 00:07:24,080
x1 است، فقط
217
00:07:24,080 –> 00:07:26,880
براکتهای مربع قرار دهید. کاماهایی که کامپوننت ها را از هم جدا می
218
00:07:26,880 –> 00:07:27,759
219
00:07:27,759 –> 00:07:30,479
کنند با یک براکت مربع ختم می شوند.
220
00:07:30,479 –> 00:07:32,240
روش دیگری برای انجام این کار وجود دارد
221
00:07:32,240 –> 00:07:35,360
x2 در اینجا این است که می توانم یک آرایه بسازم
222
00:07:35,360 –> 00:07:38,720
np آن را به بسته numpy ارجاع
223
00:07:38,720 –> 00:07:39,599
می
224
00:07:39,599 –> 00:07:42,880
دهد بنابراین آرایه np ما را به عنوان یک آرایه به عنوان
225
00:07:42,880 –> 00:07:43,120
یک
226
00:07:43,120 –> 00:07:45,840
شی مشخص می کند و من می توانم در آن قرار دهیم. در اینجا دوباره
227
00:07:45,840 –> 00:07:48,080
براکت یک ج اوما دو کاما سه
228
00:07:48,080 –> 00:07:51,199
و همه اینها در پرانتز است
229
00:07:51,199 –> 00:07:53,039
x3 راه دیگری برای انجام آن است که
230
00:07:53,039 –> 00:07:54,400
از یک ماتریس استفاده میکند، حالا
231
00:07:54,400 –> 00:07:57,120
یک بردار فقط یک ماتریس بسیار نازک است،
232
00:07:57,120 –> 00:07:58,960
بنابراین ماتریس به طور کلی میتواند مجموعهای از
233
00:07:58,960 –> 00:08:00,240
ردیفها و ستونها داشته باشد
234
00:08:00,240 –> 00:08:02,800
که یک بردار یا یک ستون است. یا
235
00:08:02,800 –> 00:08:03,680
یک سطر
236
00:08:03,680 –> 00:08:06,080
و برای اینجا میتوانم mp ماتریس یک
237
00:08:06,080 –> 00:08:07,680
ستون دو کاما سه انجام دهم
238
00:08:07,680 –> 00:08:09,120
و سپس از دستورات نمایش
239
00:08:09,120 –> 00:08:11,120
در فرمان نمایش استفاده
240
00:08:11,120 –> 00:08:11,520
241
00:08:11,520 –> 00:08:13,759
میکنم، میخواهم به شما نشان دهم x1 x2 x3
242
00:08:13,759 –> 00:08:14,960
چگونه به نظر
243
00:08:14,960 –> 00:08:18,160
میرسد. بلوک کد برای اجرای آن
244
00:08:18,160 –> 00:08:21,599
من انجام می دهم shift بازگشت shift بازگشت
245
00:08:21,599 –> 00:08:23,680
آن سلول را اجرا می کند بنابراین اگر من آن shift
246
00:08:23,680 –> 00:08:25,759
بازگشت را انجام دهم سلول را اجرا می کند
247
00:08:25,759 –> 00:08:27,919
و در اینجا خروجی است که فقط
248
00:08:27,919 –> 00:08:29,039
249
00:08:29,039 –> 00:08:31,680
یک سه دو تولید کرده است که از x1 بود که
250
00:08:31,680 –> 00:08:33,360
x1
251
00:08:33,360 –> 00:08:37,360
یک دو سه را نشان می دهد. حدس میزنم
252
00:08:37,360 –> 00:08:38,000
x2
253
00:08:38,000 –> 00:08:41,440
و سپس یک دو سه را در اینجا نشان میدهیم که x3 است،
254
00:08:41,440 –> 00:08:44,159
بنابراین فقط این را اجرا کرد و
255
00:08:44,159 –> 00:08:45,279
آن ساختارها را نشان داد،
256
00:08:45,279 –> 00:08:48,000
خوب که یکی آرایه است، یکی یک
257
00:08:48,000 –> 00:08:49,920
ماتریس و یکی فقط مجموعهای از اعداد است
258
00:08:49,920 –> 00:08:51,279
که یک فرم برداری است،
259
00:08:51,279 –> 00:08:53,839
بنابراین اینها گزینه های مختلفی است که شما
260
00:08:53,839 –> 00:08:54,720
261
00:08:54,720 –> 00:08:58,800
برای دیسپلا دارید با استفاده از این ساختارها،
262
00:09:00,160 –> 00:09:01,920
بنابراین میتوانم بپرسم که اینها
263
00:09:01,920 –> 00:09:03,279
بردارهای ردیفی هستند،
264
00:09:03,279 –> 00:09:05,120
بنابراین این بردارهایی هستند که
265
00:09:05,120 –> 00:09:09,920
اساساً یک
266
00:09:09,920 –> 00:09:12,320
سطر منفرد با چندین ستون هستند، در عوض میتوانم
267
00:09:12,320 –> 00:09:13,279
268
00:09:13,279 –> 00:09:15,360
تصمیم بگیرم این بردارهای ستونی را به
269
00:09:15,360 –> 00:09:18,160
عبارتی دیگر به جای افقی دادهها را به صورت عمودی ردیف کنند.
270
00:09:18,160 –> 00:09:20,160
بنابراین
271
00:09:20,160 –> 00:09:22,560
این یک بردار ستونی خواهد بود
272
00:09:22,560 –> 00:09:24,800
و بنابراین مجموعه دستورات بعدی
273
00:09:24,800 –> 00:09:27,440
در مورد چگونگی ساخت یک بردار ستونی است،
274
00:09:27,440 –> 00:09:29,440
بنابراین من دوباره از ماتریس np
275
00:09:29,440 –> 00:09:30,880
یا دستور آرایه mp استفاده می کنم
276
00:09:30,880 –> 00:09:32,560
و متوجه می شوم که تنها کاری که اکنون انجام داده ام
277
00:09:32,560 –> 00:09:35,519
متفاوت است. به جای داشتن
278
00:09:35,519 –> 00:09:39,440
پرانتز، هر سطر
279
00:09:39,440 –> 00:09:42,959
به خودی خود پرانتز شده است، بنابراین یک کاما براکت به
280
00:09:42,959 –> 00:09:46,080
این معنی است که حالا به سطر بعد بروید، یک عدد
281
00:09:46,080 –> 00:09:46,880
2 را
282
00:09:46,880 –> 00:09:49,040
بگذارید، در آنجا برو به ردیف بعدی، یک عدد 3 را در آنجا قرار دهید، بنابراین
283
00:09:49,040 –> 00:09:51,040
این حالا برای من یک بردار ایجاد می کند
284
00:09:51,040 –> 00:09:54,880
که عمودی است. بردار یک
285
00:09:54,880 –> 00:09:56,080
بردار ستونی
286
00:09:56,080 –> 00:09:59,680
از آن اعداد 1 3 2.
287
00:09:59,680 –> 00:10:02,720
شما می توانید این کار را با آرایه mp 1 3 2 نیز انجام دهید
288
00:10:02,720 –> 00:10:04,720
و من آنها را در اینجا نمایش می دهم
289
00:10:04,720 –> 00:10:06,640
بنابراین x1 یا x2 را نمایش خواهم داد اینها
290
00:10:06,640 –> 00:10:08,399
چیزهایی هستند که با این کد ایجاد می کنم
291
00:10:08,399 –> 00:10:11,279
و دوباره shift return آن را اجرا خواهد کرد
292
00:10:11,279 –> 00:10:12,560
سلول
293
00:10:12,560 –> 00:10:15,440
و اینجا خروجی درست در آنجاست، بنابراین
294
00:10:15,440 –> 00:10:16,880
این همان چیزی است که برای من ساخته شده است، شما می توانید ببینید
295
00:10:16,880 –> 00:10:18,800
که در قالب ستونی است،
296
00:10:18,800 –> 00:10:21,279
بنابراین در بسیاری از موارد می خواهید
297
00:10:21,279 –> 00:10:22,880
بفهمید که آیا با یک
298
00:10:22,880 –> 00:10:24,320
بردار ردیف یا ستون کار می کنید.
299
00:10:24,320 –> 00:10:27,360
بسیار مهم است که متوجه
300
00:10:27,360 –> 00:10:29,279
شوید وقتی با یکی یا دیگری کار
301
00:10:29,279 –> 00:10:32,160
می کنید تا این چیزها کار کنند، از برخی جهات بسیار ساده به نظر می رسد،
302
00:10:32,160 –> 00:10:32,959
303
00:10:32,959 –> 00:10:35,120
درست است، شما اساساً
304
00:10:35,120 –> 00:10:36,079
می
305
00:10:36,079 –> 00:10:39,120
توانید بردار خود را مشخص کنید و از آنجا شروع کنید
306
00:10:39,120 –> 00:10:41,360
،
307
00:10:42,240 –> 00:10:43,680
آنچه من می خواهم انجام دهم این است
308
00:10:43,680 –> 00:10:45,440
بردارها در محدودهای
309
00:10:45,440 –> 00:10:48,480
از پارامترها، بنابراین
310
00:10:48,480 –> 00:10:51,120
کاری که من در اینجا انجام میدهم این است که از دستور a range استفاده کنم،
311
00:10:51,120 –> 00:10:52,000
312
00:10:52,000 –> 00:10:53,680
این یک دستور بسیار مهم در
313
00:10:53,680 –> 00:10:55,120
زبان پایتون است
314
00:10:55,120 –> 00:10:58,160
که x1 است در اینجا یک
315
00:10:58,160 –> 00:11:01,680
np یک محدوده است، بنابراین دوباره np این
316
00:11:01,680 –> 00:11:03,200
بسته numpy را فراخوانی میکند.
317
00:11:03,200 –> 00:11:07,040
mp یک محدوده دارد و از 0 تا 11
318
00:11:07,040 –> 00:11:10,160
در گام های یک می رود، بنابراین کاری که قرار است
319
00:11:10,160 –> 00:11:10,800
انجام دهد این
320
00:11:10,800 –> 00:11:13,839
است که از صفر شروع می شود
321
00:11:13,839 –> 00:11:16,240
و یکی در آنجا اندازه گام را ایجاد نمی کند،
322
00:11:16,240 –> 00:11:18,160
بنابراین از صفر به یازده مرحله بروید، بنابراین یک تا
323
00:11:18,160 –> 00:11:21,040
صفر یکی دو شما فکر می کنید که
324
00:11:21,040 –> 00:11:22,399
تمام راه را به یازده می رود اما در واقع
325
00:11:22,399 –> 00:11:23,279
326
00:11:23,279 –> 00:11:27,200
مراحلی را به اندازه یک تا یک پله منهای این
327
00:11:27,200 –> 00:11:28,880
مقدار نهایی طی میکند، بنابراین فقط به
328
00:11:28,880 –> 00:11:29,839
10 میرود.
329
00:11:29,839 –> 00:11:31,760
بسیار خوب، بنابراین این روشی است که این چیز به حساب میآید،
330
00:11:31,760 –> 00:11:33,040
بنابراین از 0
331
00:11:33,040 –> 00:11:35,920
1 تا تمام راه به 10 میرود. در واقع زمانی که من
332
00:11:35,920 –> 00:11:37,279
این را در اینجا نمایش
333
00:11:37,279 –> 00:11:39,040
دهید، این همان چیزی است که قرار است
334
00:11:39,040 –> 00:11:40,399
بیرون بیاید درست در اینجا به
335
00:11:40,399 –> 00:11:42,320
نظر می رسد که آرایه به نظر می رسد که در آن تمرین صفر
336
00:11:42,320 –> 00:11:43,200
یک دو
337
00:11:43,200 –> 00:11:45,120
سه تا ده می شود، بنابراین
338
00:11:45,120 –> 00:11:47,360
به یاد داشته باشید که باید بفهمید که چگونه می
339
00:11:47,360 –> 00:11:48,240
خواهید این را بشمارید.
340
00:11:48,240 –> 00:11:50,160
به طور معمول، اگر گفتید می خواهید
341
00:11:50,160 –> 00:11:52,560
در ده توقف کنید، یک بار دیگر می روید و
342
00:11:52,560 –> 00:11:53,519
در ده متوقف می شود،
343
00:11:53,519 –> 00:11:57,839
بنابراین محدوده 0 تا 11 مرحله از 1
344
00:11:57,839 –> 00:12:01,519
به 10 می رسد. بسیار خوب، این
345
00:12:01,519 –> 00:12:04,320
فقط معماری زبان پایتون
346
00:12:04,320 –> 00:12:05,839
347
00:12:05,839 –> 00:12:08,160
است. در اینجا به x2 بروید که یک
348
00:12:08,160 –> 00:12:09,519
بردار دیگر است
349
00:12:09,519 –> 00:12:13,600
که دامنه آن npa است از 0 تا 11
350
00:12:13,600 –> 00:12:16,320
مرحله اندازه 2 بروید. بنابراین اکنون از 0 شروع
351
00:12:16,320 –> 00:12:17,600
352
00:12:17,600 –> 00:12:21,200
می شود و به 2 4 6
353
00:12:21,200 –> 00:12:23,519
8 تا 10 می رسد. بنابراین اکنون اندازه گام شما
354
00:12:23,519 –> 00:12:25,519
10 است و دوباره آن را نشان می دهد. می رود
355
00:12:25,519 –> 00:12:27,120
قبل از اینکه این عدد چیست
356
00:12:27,120 –> 00:12:29,920
و یک چیزی شبیه به آن است 0 2
357
00:12:29,920 –> 00:12:30,240
4
358
00:12:30,240 –> 00:12:33,279
6 8 10
359
00:12:33,279 –> 00:12:35,279
بسیار خوب پس بله شما فقط باید یک عدد قرار دهید اگر می
360
00:12:35,279 –> 00:12:36,800
خواهید این به 10 بروید، فقط باید
361
00:12:36,800 –> 00:12:38,480
یک عدد بالاتر از 10 را در آنجا قرار دهید
362
00:12:38,480 –> 00:12:40,720
و سپس تا 10 می رود.
363
00:12:40,720 –> 00:12:42,160
خوب
364
00:12:42,160 –> 00:12:44,800
اینجا یک بردار دیگر است که می توانیم محدوده mpa
365
00:12:44,800 –> 00:12:46,160
366
00:12:46,160 –> 00:12:50,240
0 تا 1.2 را انجام دهیم. مراحل 0.2
367
00:12:50,240 –> 00:12:52,639
بنابراین اکنون دیگر در
368
00:12:52,639 –> 00:12:54,240
مقادیر صحیح قدم نمی گذارید، فقط در
369
00:12:54,240 –> 00:12:56,880
مقادیر 0.2 قدم می گذارید، بنابراین از صفر شروع می کنید
370
00:12:56,880 –> 00:12:59,279
و این به 1.2 می رسد و در 0.2
371
00:12:59,279 –> 00:13:01,760
قدم می گذارد بنابراین از 0.2
372
00:13:01,760 –> 00:13:05,200
0.4 0.6.8 به 1.
373
00:13:05,200 –> 00:13:08,000
به 1.2 نمی رود، به یکی
374
00:13:08,000 –> 00:13:09,360
از قبل از