در این مطلب، ویدئو کدنویسی بازی پایتون: نحوه کدنویسی یک تابع مکث در پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:05:19
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:03,030
بسیار خوب سلام به همه، یک سوال که
2
00:00:03,030 –> 00:00:05,759
من همیشه در کانال یوتیوب خود دارم این است که چگونه می
3
00:00:05,759 –> 00:00:08,820
توانم یک تابع مکث در بازی خود ایجاد
4
00:00:08,820 –> 00:00:10,710
کنم، من می خواهم در
5
00:00:10,710 –> 00:00:13,080
عرض چند دقیقه به آن
6
00:00:13,080 –> 00:00:14,910
سوال پاسخ دهم، سوال دیگری که من دریافت می کنم این است که از چه IDE استفاده کنم
7
00:00:14,910 –> 00:00:17,880
Genie gea و چرا رایگان و متن باز
8
00:00:17,880 –> 00:00:19,830
آن را بررسی کنید خوب است، پس بیایید نگاهی
9
00:00:19,830 –> 00:00:22,470
به برنامه بیندازیم که من کسی
10
00:00:22,470 –> 00:00:24,750
تابع f5 را زده و اجرا می کند و من فقط یک
11
00:00:24,750 –> 00:00:27,029
برنامه بسیار ساده دارم، فرض کنید این یک
12
00:00:27,029 –> 00:00:28,740
نوع بازی بود و من فقط
13
00:00:28,740 –> 00:00:30,300
کمی دارم در این مورد مثلث لاک پشت کوچکی
14
00:00:30,300 –> 00:00:33,390
که برای همیشه دور دایره می چرخد،
15
00:00:33,390 –> 00:00:37,350
بنابراین این کاری است که ما باید انجام دهیم اولین کاری
16
00:00:37,350 –> 00:00:38,760
که می خواهم انجام دهم این است که متغیری ایجاد می کنم
17
00:00:38,760 –> 00:00:43,350
به نام مکث است، بسیار خوب،
18
00:00:43,350 –> 00:00:46,950
من آن را برابر با false قرار می دهم، بنابراین
19
00:00:46,950 –> 00:00:50,730
به این معنی است که بازی من متوقف نشده است، بنابراین
20
00:00:50,730 –> 00:00:55,730
در حلقه من قرار می دهم اگر متوقف نشده است،
21
00:00:55,730 –> 00:01:03,300
می خواهم این کارها را انجام دهم تا
22
00:01:03,300 –> 00:01:06,570
همه اطلاعات بازی
23
00:01:06,570 –> 00:01:09,290
من بسته به
24
00:01:09,290 –> 00:01:11,400
سیستم بازی شما، اکنون دوباره وارد اینجا شود. از آن برای استفاده از
25
00:01:11,400 –> 00:01:13,320
لاک پشت استفاده کنید یا اگر از PI استفاده می کنید یک بازی
26
00:01:13,320 –> 00:01:15,119
به نظر می رسد کمی متفاوت است اما
27
00:01:15,119 –> 00:01:17,670
این ایده کلی است و یکی دیگر از
28
00:01:17,670 –> 00:01:22,860
کارهایی که در اینجا باید انجام دهم این است که
29
00:01:22,860 –> 00:01:24,630
اگر این کار را انجام ندهید
30
00:01:24,630 –> 00:01:27,780
رایانه شما احتمالا قفل می شود و
31
00:01:27,780 –> 00:01:30,420
متوقف می شود که ممکن است همینطور که
32
00:01:30,420 –> 00:01:32,509
در حال آزمایش بودم این کار را انجام داد. بنابراین من آن را اجرا می کنم و
33
00:01:32,509 –> 00:01:34,530
فقط مطمئن شوم که هنوز
34
00:01:34,530 –> 00:01:37,740
دقیقاً همانطور که انتظار داشتم اجرا می شود خوب است که
35
00:01:37,740 –> 00:01:41,520
این چیزی است که ما انتظارش را داشتیم، بنابراین دوباره
36
00:01:41,520 –> 00:01:43,439
یک متغیر بولی ایجاد کردم که به آن
37
00:01:43,439 –> 00:01:44,909
متوقف شده است، ممکن است بخواهید
38
00:01:44,909 –> 00:01:46,290
بسته به اینکه چگونه آن را مکث کنید. دوست دارم این کار را انجام دهم،
39
00:01:46,290 –> 00:01:48,149
اما من همیشه از is استفاده می کنم، بنابراین می دانم که یک
40
00:01:48,149 –> 00:01:51,030
بولی است، بنابراین در حالی که درست است، بنابراین اگر بازی
41
00:01:51,030 –> 00:01:53,670
متوقف نشد اگر متوقف نشد، این همان
42
00:01:53,670 –> 00:01:55,890
کاری است که می خواهم انجام دهم اگر متوقف شد،
43
00:01:55,890 –> 00:01:57,149
در غیر این صورت
44
00:01:57,149 –> 00:01:59,130
این کار را انجام دهید. این به روز رسانی
45
00:01:59,130 –> 00:02:01,350
در غیر این صورت دوباره صفحه قفل می شود،
46
00:02:01,350 –> 00:02:02,909
اگر از بازی PI یا سیستم دیگری استفاده می کنید، ممکن است نیازی به انجام این کار نداشته باشید،
47
00:02:02,909 –> 00:02:05,369
اما در
48
00:02:05,369 –> 00:02:07,259
مورد یک لاک پشت باید این کار را انجام
49
00:02:07,259 –> 00:02:09,590
دهید، بنابراین بیایید آن را آزمایش کنیم، اجازه دهید این را به
50
00:02:09,590 –> 00:02:13,400
true تغییر دهیم، بنابراین اگر بازی مکث است
51
00:02:13,400 –> 00:02:17,240
فقط باید آنجا بنشیند و کاری انجام ندهد
52
00:02:17,240 –> 00:02:20,250
که دقیقا همان e به این دلیل که ما
53
00:02:20,250 –> 00:02:23,700
آن را می خواهیم بنابراین خیلی مفید نیست زیرا شما
54
00:02:23,700 –> 00:02:25,860
باید هر بار کد را تغییر دهید، بنابراین
55
00:02:25,860 –> 00:02:28,680
بیایید آن را به عنوان false شروع کنیم و
56
00:02:28,680 –> 00:02:31,020
سپس یک تابع جدید به نام define ایجاد می کنم
57
00