در این مطلب، ویدئو نحوه ساخت نمودار با 3 محور y با استفاده از matplotlib در پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:05
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,160 –> 00:00:04,000
بسیار خوب، بنابراین اول از همه نوع import mat
2
00:00:04,000 –> 00:00:04,960
plot نمودار
3
00:00:04,960 –> 00:00:06,879
lib.pi
4
00:00:06,879 –> 00:00:10,080
به صورت plt
5
00:00:10,080 –> 00:00:11,840
سپس تایپ کنید fig
6
00:00:11,840 –> 00:00:16,759
ax1 برابر است با plt.subplot
7
00:00:18,800 –> 00:00:21,039
و کاری که انجام می دهد ایجاد یک
8
00:00:21,039 –> 00:00:23,840
نمودار خالی است و سپس
9
00:00:23,840 –> 00:00:26,400
شکل و محورها را از هم جدا می کنیم تا
10
00:00:26,400 –> 00:00:28,800
بتوانیم برای رسم چند محور مختلف
11
00:00:28,800 –> 00:00:30,560
روی یک شکل،
12
00:00:30,560 –> 00:00:34,559
سپس متغیر x
13
00:00:34,559 –> 00:00:38,640
14
00:00:39,440 –> 00:00:42,879
را میسازیم، بنابراین من سالهای من را صدا میزنم و اولین متغیر y خود را میسازیم و
15
00:00:42,879 –> 00:00:46,480
ابتدا من را صدا میزنم،
16
00:00:47,280 –> 00:00:50,480
سپس این دادهها را رسم میکنیم تا نمودار
17
00:00:50,480 –> 00:00:54,559
x یک نقطه باز شود. سپس
18
00:00:54,559 –> 00:00:57,039
باید متغیر x را وارد کنیم که
19
00:00:57,039 –> 00:00:59,920
سال است و سپس متغیر y را که
20
00:00:59,920 –> 00:01:00,960
اول است
21
00:01:00,960 –> 00:01:05,280
سپس به plt dot نشان
22
00:01:05,680 –> 00:01:09,200
می دهیم و این باعث می شود یک نمودار ساده زیبا
23
00:01:09,200 –> 00:01:12,960
ایجاد کنیم، سپس اجازه دهید مجموعه دوم خود را از مقادیر y
24
00:01:12,960 –> 00:01:15,600
25
00:01:16,560 –> 00:01:19,680
ایجاد کنیم سپس باید محورها را ایجاد کنیم. شماره دو
26
00:01:19,680 –> 00:01:23,520
و ما این را برابر با ax one dot
27
00:01:23,520 –> 00:01:26,720
twin x پرانتزهای باز و بسته می کنیم
28
00:01:26,720 –> 00:01:30,560
و کاری که این کار انجام می دهد این است که ax2 و
29
00:01:30,560 –> 00:01:34,400
ax1 را می گیریم و آنها را در همان محور x به اشتراک
30
00:01:34,400 –> 00:01:35,840
می
31
00:01:35,840 –> 00:01:38,799
گذاریم سپس مجموعه دوم داده ها را رسم می کنیم
32
00:01:38,799 –> 00:01:43,920
تا ax2 dot براکت های باز را رسم کنید و مقادیر x
33
00:01:43,920 –> 00:01:46,240
یکسان خواهند بود بنابراین t او
34
00:01:46,240 –> 00:01:48,720
هنوز سالها خواهد بود، اما این بار ما
35
00:01:48,720 –> 00:01:51,680
مجموعه دوم مقادیر y را رسم می کنیم، بنابراین دوم خواهد شد
36
00:01:51,680 –> 00:01:53,280
37
00:01:53,280 –> 00:01:56,960
و در نهایت با یک محور y دوم در
38
00:01:56,960 –> 00:01:58,960
سمت راست می رسیم
39
00:01:58,960 –> 00:02:01,520
تا رنگ این خطوط را تغییر دهیم،
40
00:02:01,520 –> 00:02:03,840
فقط باید رنگ را انجام دهیم. برابر است و سپس
41
00:02:03,840 –> 00:02:06,079
در گیومه رنگی را که
42
00:02:06,079 –> 00:02:08,639
میخواهید آن را به آن تغییر دهید مشخص میکند، بنابراین من این
43
00:02:08,639 –> 00:02:11,679
یکی را به آبی
44
00:02:12,560 –> 00:02:15,520
و این یکی را به سبز تغییر میدهم
45
00:02:15,520 –> 00:02:17,680
حالا اجازه دهید
46
00:02:17,680 –> 00:02:22,520
مجموعه سوم خود را از مقادیر y اضافه
47
00:02:24,400 –> 00:02:28,080
کنیم و باید ax 3 و دوباره انجام دهیم.
48
00:02:28,080 –> 00:02:30,519
میخواهیم آن را برابر با محور
49
00:02:30,519 –> 00:02:34,319
1.20 x باز و بسته کنیم تا
50
00:02:34,319 –> 00:02:36,800
هر سه آنها از یک محور x مشترک باشند،
51
00:02:36,800 –> 00:02:37,920
52
00:02:37,920 –> 00:02:41,120
سپس مجموعه سوم دادهها را
53
00:02:41,120 –> 00:02:43,680
رسم میکنیم، بنابراین براکتهای باز ax3 نقطهای
54
00:02:43,680 –> 00:02:46,720
و مقادیر x
55
00:02:46,720 –> 00:02:51,280
سالها هستند. و مقادیر y سومین هستند
56
00:02:51,280 –> 00:02:56,400
و این بار رنگ را قرمز
57
00:02:56,879 –> 00:02:59,120
می کنم و می بینید که محور دوم و
58
00:02:59,120 –> 00:03:03,120
سوم y روی هم قرار دارند، بنابراین
59
00:03:03,120 –> 00:03:06,000
برای رفع این مشکل باید محور سوم
60
00:03:06,000 –> 00:03:09,040
y را به طرفین فشار دهیم. کمی
61
00:03:09,040 –> 00:03:12,239
و ما این کار را با استفاده از خارهای نقطهای ax-3 انجام میدهیم
62
00:03:12,239 –> 00:03:13,599
63
00:03:13,599 –> 00:03:16,400
و این خارها خطوط
64
00:03:16,400 –> 00:03:19,760
اطراف لبه هستند و مانند حاشیهها هستند. و باید
65
00:03:19,760 –> 00:03:21,920
به آن بگوییم که میخواهیم
66
00:03:21,920 –> 00:03:24,720
ستون فقرات را در سمت راست حرکت دهیم و
67
00:03:24,720 –> 00:03:27,680
سپس در موقعیت زیر خط نقطهای
68
00:03:27,680 –> 00:03:30,400
قرار میگیرد، سپس به دو مجموعه براکت نیاز داریم
69
00:03:30,400 –> 00:03:33,280
و سپس در نقل قول
70
00:03:33,280 –> 00:03:35,840
به سمت بیرون میگوییم و سپس به یک عدد نیاز داریم تا
71
00:03:35,840 –> 00:03:37,519
بگوییم چقدر است. میخواهیم آن را به سمت خارج منتقل کنیم
72
00:03:37,519 –> 00:03:40,159
73
00:03:40,159 –> 00:03:41,920
و سپس آن را کپی میکنم،
74
00:03:41,920 –> 00:03:44,640
زیرا یک تغییر جزئی نیز در این وجود دارد،
75
00:03:44,640 –> 00:03:47,840
این
76
00:03:48,000 –> 00:03:50,159
است که بهجای گفتن خارج از
77
00:03:50,159 –> 00:03:52,720
اینجا، آن را به محورها
78
00:03:52,720 –> 00:03:56,480
تغییر میدهیم و این را در اینجا به 1.15 تغییر میدهیم و
79
00:03:56,480 –> 00:03:58,840
80
00:03:58,840 –> 00:04:01,680
اکنون همان کار را انجام میدهد. بقیه این فقط در
81
00:04:01,680 –> 00:04:04,640
حال قالببندی است، بنابراین اول از همه،
82
00:04:04,640 –> 00:04:08,080
همه برچسبهای مح