در این مطلب، ویدئو آموزش بلندر – متحرک سازی با پایتون، قفل قدرت را باز کنید! با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:27:48
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,719 –> 00:00:02,879
سلام، من کریس بیلی هستم، من یک یوتیوبر مخلوط کن
2
00:00:02,879 –> 00:00:05,520
در فیلم سی بیلی هستم، امروز با
3
00:00:05,520 –> 00:00:07,680
کوکی cg هستم و این آموزش را در مورد
4
00:00:07,680 –> 00:00:10,240
نحوه باز کردن قفل انیمیشن
5
00:00:10,240 –> 00:00:12,519
پایتون برای شما آورده ام، فراموش نکنید که
6
00:00:12,519 –> 00:00:14,480
cgcookie.com را ببینید، می توانید شروع کنید. یک
7
00:00:14,480 –> 00:00:16,640
آزمایش رایگان امروز و مزه
8
00:00:16,640 –> 00:00:18,480
مزیت های شگفت انگیزی را که با عضو شدن در آن به دست می آورید را بچشید،
9
00:00:18,480 –> 00:00:20,000
پس امروز آن را بررسی کنید، ما قصد داریم
10
00:00:20,000 –> 00:00:21,520
نگاهی به پایتون و نحوه
11
00:00:21,520 –> 00:00:23,760
استفاده از آن در مخلوط کن برای باز کردن
12
00:00:23,760 –> 00:00:26,720
قدرت انیمیشن بسیار عالی داشته باشیم. شما قبلاً
13
00:00:26,720 –> 00:00:28,640
هرگز پایتون یا هیچ زبان برنامه نویسی را لمس نکرده اید
14
00:00:28,640 –> 00:00:30,400
نگران نباشید
15
00:00:30,400 –> 00:00:31,920
بیایید این کار را با هم انجام دهیم شما می خواهید با
16
00:00:31,920 –> 00:00:33,680
17
00:00:33,680 –> 00:00:35,520
درک کامل از نحوه شروع
18
00:00:35,520 –> 00:00:39,280
بازی با کد در مخلوط
19
00:00:40,000 –> 00:00:41,920
کن اکنون قبل از شروع صحبت کردن، از طرف دیگر بیرون بیایید. با استفاده از
20
00:00:41,920 –> 00:00:43,600
پایتون، باید بدانید که چگونه به ویندوزهایی دسترسی داشته باشید
21
00:00:43,600 –> 00:00:45,440
که به شما اجازه می دهند
22
00:00:45,440 –> 00:00:47,440
پایتون را در مخلوط کن دستکاری کنید، اگر به
23
00:00:47,440 –> 00:00:49,440
تب بالای اینجا بروید و برنامه نویسی کنید،
24
00:00:49,440 –> 00:00:51,680
تمام پنجره های مورد نیاز
25
00:00:51,680 –> 00:00:53,520
شما باز می شود، همچنین می توانید آنها را در قسمت کشویی پیدا کنید.
26
00:00:53,520 –> 00:00:55,920
منوی زیر اسکریپت شما ویرایشگر متن
27
00:00:55,920 –> 00:00:58,160
، کنسول پایتون و
28
00:00:58,160 –> 00:00:59,280
پنل اطلاعات دیگری که
29
00:00:59,280 –> 00:01:01,280
گاهی اوقات به آن نیاز دارید، در زیر کنسول سیستم تعویض پنجره قرار دارد، این پنجره
30
00:01:01,280 –> 00:01:03,120
کنسول سیستم شما باز می
31
00:01:03,120 –> 00:01:04,720
شود
32
00:01:04,720 –> 00:01:06,720
که در صورت بروز مشکل در سیستم خود، هر پیام خطایی را به شما نشان می دهد.
33
00:01:06,720 –> 00:01:08,560
کد
34
00:01:08,560 –> 00:01:10,799
ویرایشگر متن به شما امکان میدهد برنامههایی بنویسید
35
00:01:10,799 –> 00:01:12,720
که میتوانید به صورت خارجی ذخیره کنید و
36
00:01:12,720 –> 00:01:15,280
به پروژههای دیگر وارد کنید، کنسول به
37
00:01:15,280 –> 00:01:16,960
شما اجازه میدهد با پایتون بازی کنید، مانند یک
38
00:01:16,960 –> 00:01:18,560
جعبه شنی که میتوانید با
39
00:01:18,560 –> 00:01:21,119
پایتون و مخلوطکن آزمایش کنید، پانل اطلاعات
40
00:01:21,119 –> 00:01:22,799
دستوراتی را که مخلوطکن
41
00:01:22,799 –> 00:01:24,960
اجرا میکند به شما نشان میدهد. هر زمان که کاری را در
42
00:01:24,960 –> 00:01:26,479
نمای سه بعدی یا هر جای دیگری در
43
00:01:26,479 –> 00:01:28,400
مخلوط کن انجام می دهید تا شروع کنید،
44
00:01:28,400 –> 00:01:30,560
باید
45
00:01:30,560 –> 00:01:32,320
اولین خط کدی
46
00:01:32,320 –> 00:01:36,720
را که باید وارد کنید، بدانید و
47
00:01:38,079 –> 00:01:40,400
اگر به الگوهای پایتون بروید، bpy را وارد کنید.
48
00:01:40,400 –> 00:01:41,680
همه این نوع قالبهای پایتون مختلف
49
00:01:41,680 –> 00:01:43,040
را که مخلوطکن قبلاً
50
00:01:43,040 –> 00:01:45,119
در داخل آن قرار داده است، ببینید و اگر یکی از اینها را باز کنم،
51
00:01:45,119 –> 00:01:48,479
همه با این خط شروع میشوند import vpy به
52
00:01:48,479 –> 00:01:50,960
چه معناست w hat به معنای import
53
00:01:50,960 –> 00:01:52,880
bpy در پایتون مانند هر
54
00:01:52,880 –> 00:01:55,200
زبان رایانهای است که از کتابخانههایی از
55
00:01:55,200 –> 00:01:56,719
دستورات استفاده میکنید که توسط
56
00:01:56,719 –> 00:01:58,960
شخص دیگری نوشته شده و ذخیره شده است، بنابراین در
57
00:01:58,960 –> 00:02:01,840
این مورد bpy نام فایلی است
58
00:02:01,840 –> 00:02:04,399
که تمام آن کد در آن ذخیره میشود، بنابراین وقتی ما
59
00:02:04,399 –> 00:02:06,399
می گوییم import که یک اصطلاح خاص در
60
00:02:06,399 –> 00:02:08,318
پایتون است که اساساً می گوید نگاه کنید
61
00:02:08,318 –> 00:02:10,399
ما از دستورات موجود در
62
00:02:10,399 –> 00:02:12,000
فایل bpy استفاده می کنیم،
63
00:02:12,000 –> 00:02:13,360
حالا یک چیز دیگر که مهم است
64
00:02:13,360 –> 00:02:16,480
این است که چگونه پایتون به دستورات داخل bpy دسترسی پیدا می کند،
65
00:02:16,480 –> 00:02:19,040
حالا اجازه دهید ابتدا با ارائه یک مثال به شما نشان دهم.
66
00:02:19,040 –> 00:02:20,480
67
00:02:20,480 –> 00:02:21,760
در اینجا یک فایل کوچک ایجاد میکنم، من روی
68
00:02:21,760 –> 00:02:24,000
new کلیک میکنم تا یک فایل متنی جدید ایجاد کنم و
69
00:02:24,000 –> 00:02:25,680
اینجاست که میتوانیم یک برنامه بنویسیم و
70
00:02:25,680 –> 00:02:26,720
من میروم و
71
00:02:26,720 –> 00:02:29,599
اولین خط واردات بسیار مهم را وارد میکنم. bpy
72
00:02:29,599 –> 00:02:30,959
این تنها بیتی است که باید به خاطر بسپارید اگر
73
00:02:30,959 –> 00:02:32,400
آن را فراموش کردید، همیشه می توانید
74
00:02:32,400 –> 00:02:34,160
دوباره آن را در قالب ها پیدا کنید، فقط یکی از
75
00:02:34,160 –> 00:02:36,080
اینها را باز کنید و فقط آن خط اول
76
00:02:36,080 –> 00:02:38,239
وارد کردن ppy را دریافت کنید، اما حالا از اینجا چه بنویسیم
77
00:02:38,239 –> 00:02:39,519
خوب بیایید نگاهی بیندازیم بنابراین من می خواهم
78
00:02:39,519 –> 00:02:41,120
توله ام را بگیرم e و من
79
00:02:41,120 –> 00:02:43,519
شیفت d را می زنم تا این مکعب تکراری شود و
80
00:02:43,519 –> 00:02:45,280
سپس y را می زنم تا آن را روی محور y قفل کنم
81
00:02:45,280 –> 00:02:47,040
و سپس 2 را می زنم تا اکنون که بازگشت را می زنم آن را به
82
00:02:47,040 –> 00:02:48,720
دو واحد منتقل
83
00:02:48,720 –> 00:02:50,560
کنم. چیزی
84
00:02:50,560 –> 00:02:52,160
در اینجا در پانل اطلاعات اتفاق می افتد، می توانید ببینید
85
00:02:52,160 –> 00:02:55,440
که ما این بلوک بزرگ کد را دریافت می کنیم، اکنون این
86
00:02:55,440 –> 00:02:58,000
بلوک بزرگ کد دستوری است که
87
00:02:58,000 –> 00:03:00,480
مخلوط کن در زیر هود اجرا می کند تا باعث شود
88
00:03:00,480 –> 00:03:02,959
که حرکت تکراری اتفاق بیفتد، حالا اجازه دهید به
89
00:03:02,959 –> 00:03:04,879
شما نشان دهم چگونه می توانیم با آن بازی کنیم.
90
00:03:04,879 –> 00:03:06,800
اکنون این مکعب را حذف
91
00:03:06,800 –> 00:03:08,800
می کنم و روی این بلوک بزرگ
92
00:03:08,800 –> 00:03:10,159
در اینجا در پانل اطلاعات کلیک می کنم و
93
00:03:10,159 –> 00:03:12,239
راست کلیک می کنم و کپی می کنم و سپس کاری که می
94
00:03:12,239 –> 00:03:14,319
خواهم انجام دهم این است که به کنسول خود بیایم
95
00:03:14,319 –> 00:03:16,239
و من کلیک راست می کنم
96
00:03:16,239 –> 00:03:19,360
و آن بیت کد را در اینجا
97
00:03:19,360 –> 00:03:20,800
قرار می دهم، حالا دوباره مکعب خود را انتخاب می کنم
98
00:03:20,800 –> 00:03:23,200
و سپس به اینجا باز می گردم و بازگشت را فشار
99
00:03:23,200 –> 00:03:24,879
می دهم و bam می بینید که
100
00:03:24,879 –> 00:03:26,720
آن کد را اجرا می کند. می گوید تمام شد و
101
00:03:26,720 –> 00:03:29,360
اگر بخواهم
102
00:03:29,360 –> 00:03:31,280
آن خط کد را در اینجا در فایل متنی خود قرار دهم
103
00:03:31,280 –> 00:03:32,400
104
00:03:32,400 –> 00:03:34,560
که وارد bpy آن است، همان کاری را انجام داد که من اکنون انجام دادم.
105
00:03:34,560 –> 00:03:36,319
میتوانم همین عملکرد را انجام دهم،
106
00:03:36,319 –> 00:03:38,319
بنابراین میتوانم دوباره آن مکعب را حذف
107
00:03:38,319 –> 00:03:40,400
کنم، قبل از اینکه
108
00:03:40,400 –> 00:03:41,760
اسکریپت
109
00:03:41,760 –> 00:03:44,159
اجرا
110
00:03:44,159 –> 00:03:45,840
را بزنم، دوباره آن را حذف کنم. بدانید
111
00:03:45,840 –> 00:03:47,040
وقتی در حال بازی با پایتون هستید، blind چه زمانی خراب میشود،
112
00:03:47,040 –> 00:03:49,120
بنابراین من بازی را اینجا میزنم
113
00:03:49,120 –> 00:03:51,040
اسکریپت را اجرا کنید و بم، میتوانید ببینید که
114
00:03:51,040 –> 00:03:53,280
این خط کد را نیز اجرا میکند، بنابراین
115
00:03:53,280 –> 00:03:54,959
این
116
00:03:54,959 –> 00:03:56,959
سه پنجره با هم کار میکنند. چیزی
117
00:03:56,959 –> 00:03:58,400
که می توانید ببینید درست در اینجا است که می گوید
118
00:03:58,400 –> 00:04:01,120
119
00:04:01,120 –> 00:04:02,879
bpy.ops.org شروع این دستور این
120
00:04:02,879 –> 00:04:05,120
خط عظیم کد است، بنابراین آنچه در اینجا اتفاق می افتد را
121
00:04:05,120 –> 00:04:06,959
خوب به خاطر بسپارید آنچه را که گفتم
122
00:04:06,959 –> 00:04:09,760
bpy پوشه uh فایلی است که
123
00:04:09,760 –> 00:04:11,360
همه دستورات و اینها را دارد. آیا این یکی
124
00:04:11,360 –> 00:04:12,959
از دستوراتی است که ما دستور تکراری را اجرا می کنیم که
125
00:04:12,959 –> 00:04:16,079
داخل bpy زندگی می کند
126
00:04:16,079 –> 00:04:17,519
اما زیر پوشه ها و
127
00:04:17,519 –> 00:04:20,238
زیر شاخه هایی در داخل bpy وجود دارد و
128
00:04:20,238 –> 00:04:22,479
بنابراین برای دسترسی به آنها پایتون این
129
00:04:22,479 –> 00:04:24,720
دستور را دارد که در آن شما اکنون یک نقطه نقطه یا نقطه را تایپ
130
00:04:24,720 –> 00:04:26,479
می کنید. بیا به
131
00:04:26,479 –> 00:04:28,240
محرمت تنها میتوانیم آن را آزمایش کنیم، بنابراین
132
00:04:28,240 –> 00:04:30,080
اگر bpy را تایپ کنم
133
00:04:30,080 –> 00:04:32,080
و کلید توقف کامل را بزنم، میتوانم
134
00:04:32,080 –> 00:04:33,680
تب را بزنم و در واقع
135
00:04:33,680 –> 00:04:35,759
همه زیرشاخههای مختلف موجود
136
00:04:35,759 –> 00:04:37,759
در bpy را به رنگ سبز به من نشان میدهد، بنابراین آنها را
137
00:04:37,759 –> 00:04:40,080
مانند پوشههایی در نظر بگیرید که bby پوشه بالایی است.
138
00:04:40,080 –> 00:04:41,440
بهتازگی آن را باز کردهایم و میتوانیم ببینیم که اکنون
139
00:04:41,440 –> 00:04:44,240
گذرگاه دادههای متن برنامه را داریم
140
00:04:44,240 –> 00:04:46,639
و بقیه اکنون میتوانیم به هر یک از
141
00:04:46,639 –> 00:04:48,720
اینها نگاه کنیم، بنابراین بیایید اکنون که
142
00:04:48,720 –> 00:04:50,240
شروع به تایپ کردید، به متن bpy برویم، میتوانید تب را بزنید و
143
00:04:50,240 –> 00:04:52,000
به صورت خودکار انجام میشود. کامل کنید واقعا خیلی
144
00:04:52,000 –> 00:04:54,160
مفید است من دوباره نقطه پایان می دهم یا نقطه
145
00:04:54,160 –> 00:04:56,320
و تب و بام اینجا تمام
146
00:04:56,320 –> 00:04:58,160
دستوراتی است که در داخل بافت
147
00:04:58,160 –> 00:05:00,639
وجود دارد می توانید ببینید که تعداد زیادی دستور وجود دارد و
148
00:05:00,639 –> 00:05:03,039
این فقط نوک کوه یخی است که
149
00:05:03,039 –> 00:05:05,280
می توانید با آن هر کاری انجام دهید پایتون و مخلوط
150
00:05:05,280 –> 00:05:06,560
کن که معمولاً می توانید انجام دهید
151
00:05:06,560 –> 00:05:08,639
و بنابراین همه آن دستورات در اینجا وجود دارند،
152
00:05:08,639 –> 00:05:10,400
اگر می خواهید
153
00:05:10,400 –> 00:05:11,759
معنی آنها را بدانید، می توانید آنها را در گوگل جستجو کنید، می توانید به
154
00:05:11,759 –> 00:05:13,919
کتابچه راهنمای blender python نگاهی بیندازید و فقط
155
00:05:13,919 –> 00:05:15,280
در انجمن ها جستجو کنید که افراد را می بینید.
156
00:05:15,280 –> 00:05:17,039
آزمایش با تمام این دستورات
157
00:05:17,039 –> 00:05:18,080
الف و شما می توانید بفهمید که چگونه از آنها
158
00:05:18,080 –> 00:05:19,520
برای خود استفاده کنید. مفهوم بعدی که در
159
00:05:19,520 –> 00:05:21,830
مورد آن صحبت خواهیم کرد متغیر
160
00:05:21,830 –> 00:05:24,000
[Music]
161
00:05:24,000 –> 00:05:26,240
فقط یک ظرف است که یک
162
00:05:26,240 –> 00:05:27,520
برچسب است که می توانید با آن بسازید که
163
00:05:27,520 –> 00:05:30,000
می توانید هر چیزی را در پایتون قرار دهید. بنابراین
164
00:05:30,000 –> 00:05:31,280
بیایید یکی را انجام دهیم، من یک
165
00:05:31,280 –> 00:05:33,039
متغیر ساده ایجاد میکنم، آن را x مینامم، میتوانید
166
00:05:33,039 –> 00:05:34,880
آن را هرچه میخواهید صدا کنید تا زمانی
167
00:05:34,880 –> 00:05:36,320
که نام متغیر با
168
00:05:36,320 –> 00:05:38,000
دستوری که مخلوطکن از آن استفاده میکند یکسان نباشد،
169
00:05:38,000 –> 00:05:39,360
اشتباه نشود. شما می توانید این را هر چه
170
00:05:39,360 –> 00:05:41,520
می خواهید صدا بزنید و سپس من مساوی
171
00:05:41,520 –> 00:05:43,199
را می زنم و به آن مقدار من نمی
172
00:05:43,199 –> 00:05:44,560
دانم، فرض کنید
173
00:05:44,560 –> 00:05:46,880
پنج خوب است، بنابراین اکنون x عدد پنج را
174
00:05:46,880 –> 00:05:49,039
در داخل آن دارد و اکنون می توانم از آن استفاده کنم اگر
175
00:05:49,039 –> 00:05:50,720
میخواهم به اینجا بیایم به این خط
176
00:05:50,720 –> 00:05:52,560
و بیایید همینجا را مرور کنیم،
177
00:05:52,560 –> 00:05:55,440
میتوانید مقدار تبدیل uh را ببینید،
178
00:05:55,440 –> 00:05:57,840
این عددی است که هنگام حرکت
179
00:05:57,840 –> 00:06:00,240
پس از کپی کردن شی وارد کردیم، بنابراین
180
00:06:00,240 –> 00:06:02,800
میتوانم از شر آن خلاص شوم و x و قرار دهم
181
00:06:02,800 –> 00:06:04,479
حالا به این نقطه
182
00:06:04,479 –> 00:06:06,560
میرسد که x را میبیند و میداند که x یک عدد 5
183
00:06:06,560 –> 00:06:08,000
در داخل آن دارد. قرار است از
184
00:06:08,000 –> 00:06:09,520
عدد 5 در اینجا استفاده کنم، میتوانم فقط
185
00:06:09,520 –> 00:06:11,120
عدد 5 را اینجا تایپ کنم، اما به زودی به شما نشان خواهم داد که چرا
186
00:06:11,120 –> 00:06:13,360
استفاده از یک متغیر واقعاً ارزشمند است،
187
00:06:13,360 –> 00:06:15,039
بنابراین بیایید ادامه دهیم و این قطعه
188
00:06:15,039 –> 00:06:16,400
کد را اجرا کنیم و ببینیم چه اتفاقی میافتد.
189
00:06:16,400 –> 00:06:19,280
پروژه ام را ذخیره می کنم، بر روی my cube کلیک می
190
00:06:19,280 –> 00:06:21,360
کنم و اجرا می کنم و آنجا که می روی،
191
00:06:21,360 –> 00:06:23,280
آن را به پنج نقطه منتقل می کنم که به اینجا می آیم به
192
00:06:23,280 –> 00:06:24,240
193
00:06:24,240 –> 00:06:26,720
برگه های داده های من، می توانید اینجا را ببینید که
194
00:06:26,720 –> 00:06:29,120
پنج uh به موقعیتی که قبلا داشت اضافه شده است
195
00:06:29,120 –> 00:06:31,199
. دو ابزار قدرتمند بعدی
196
00:06:31,199 –> 00:06:35,319
که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد حلقه ها هستند.
197
00:06:35,759 –> 00:06:38,160
198
00:06:38,160 –> 00:06:39,919
199
00:06:39,919 –> 00:06:41,840
200
00:06:41,840 –> 00:06:43,440
201
00:06:43,440 –> 00:06:46,400
202
00:06:46,400 –> 00:06:48,000
ردیف مکعب ها در اینجا من می خواهم این
203
00:06:48,000 –> 00:06:50,080
مکعب و این مکعب را حذف کنم، متغیر دیگری را می سازم
204
00:06:50,080 –> 00:06:52,000
205
00:06:52,000 –> 00:06:53,680
و بدون دلیل خاصی آن را y می نامم، می خواهم به
206
00:06:53,680 –> 00:06:55,759
آن مقدار 1 اختصاص دهم
207
00:06:55,759 –> 00:06:58,160
و i’m قرار است حلقه ای به نام
208
00:06:58,160 –> 00:06:59,840
حلقه while ایجاد کنم، بنابراین کلمه را تایپ می کنم در
209
00:06:59,840 –> 00:07:01,520
حالی که قرمز می شود زیرا مخلوط کن
210
00:07:01,520 –> 00:07:03,680
تشخیص می دهد آن را به عنوان یک دستور و سپس من
211
00:07:03,680 –> 00:07:06,560
تایپ می کنم، بیایید y را ببینیم و می
212
00:07:06,560 –> 00:07:09,840
خواهم بگویم کمتر از 10 است و سپس یک
213
00:07:09,840 –> 00:07:12,479
دونقطه.
214
00:07:12,479 –> 00:07:14,080
215
00:07:14,080 –> 00:07:17,199
تا زمانی که متغیر y
216
00:07:17,199 –> 00:07:19,520
به اندازه متغیر باشد در حالی که y کمتر
217
00:07:19,520 –> 00:07:21,120
از 10 باشد. اکنون آنچه واقعاً
218
00:07:21,120 –> 00:07:23,599
در مورد حلقهها در پایتون مهم است این است که شما باید
219
00:07:23,599 –> 00:07:26,560
هر چیزی را که در داخل آن حلقه زندگی میکند
220
00:07:26,560 –> 00:07:28,080
تورفتگی کنید، بنابراین تورفتگی در پایتون بسیار مهم است و
221
00:07:28,080 –> 00:07:29,840
این نحوه ارتباط شما با
222
00:07:29,840 –> 00:07:30,960
برنامه است.
223
00:07:30,960 –> 00:07:33,599
چه کاری انجام دهیم و چه کاری انجام ندهیم، بنابراین هر
224
00:07:33,599 –> 00:07:35,360
خط کدی که این یک
225
00:07:35,360 –> 00:07:37,039
بار تورفتگی دارد، در این
226
00:07:37,039 –> 00:07:39,120
حلقه اجرا می شود و به محض اینکه از آن
227
00:07:39,120 –> 00:07:40,639
تورفتگی خارج شدیم، می داند که خوب این دیگر
228
00:07:40,639 –> 00:07:43,120
به حلقه مربوط نمی شود.
229
00:07:43,120 –> 00:07:45,440
ما این را 10 بار می گذرانیم و
230
00:07:45,440 –> 00:07:47,280
این مورد را اجرا می کنیم و
231
00:07:47,280 –> 00:07:49,360
من x 2 را می کنم زیرا می خواهم
232
00:07:49,360 –> 00:07:51,360
233
00:07:51,360 –> 00:07:52,400
234
00:07:52,400 –> 00:07:54,400
هر بار که کپی می کنم شی را 2 واحد بر روی آن جابجا کنم
235
00:07:54,400 –> 00:07:57,759
زیرا این مکعب 2 واحد عرض دارد
236
00:07:57,759 –> 00:07:59,520
و آن را حرکت می دهد تا همه آنها در
237
00:07:59,520 –> 00:08:01,039
حال حاضر همه چیزهایی را که ما به آن نیاز داریم بریزند انجام این کار این
238
00:08:01,039 –> 00:08:02,879
است که
239
00:08:02,879 –> 00:08:05,039
هر بار که از طریق این حلقه عبور می کند، چیزی اضافه کنیم تا مقدار y افزایش یابد،
240
00:08:05,039 –> 00:08:06,319
در غیر این صورت
241
00:08:06,319 –> 00:08:07,759
برای همیشه گیر می کند زیرا y همیشه
242
00:08:07,759 –> 00:08:09,680
یکی خواهد بود، بنابراین ما به اجرای این حلقه ادامه می دهیم
243
00:08:09,680 –> 00:08:11,520
و مخلوط کن خراب می
244
00:08:11,520 –> 00:08:12,879
شود. کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که به
245
00:08:12,879 –> 00:08:15,520
خط بعدی که تورفتگی دارد، برویم و y
246
00:08:15,520 –> 00:08:18,639
برابر y به اضافه 1 شود. این بدان معناست که هر
247
00:08:18,639 –> 00:08:20,400
بار که این خط را میزنیم، 1 را به y اضافه میکنیم
248
00:08:20,400 –> 00:08:22,879
تا y شود 2 و سپس دوباره آن را به
249
00:08:22,879 –> 00:08:25,440
خوبی انجام میدهیم. خواهد شد 3 4 5. تا
250
00:08:25,440 –> 00:08:28,000
زمانی که 10 یا بیشتر شود به بالا ادامه خواهد داد و سپس
251
00:08:28,000 –> 00:08:30,479
از این حلقه خارج می شود، اکنون راه سریع تری
252
00:08:30,479 –> 00:08:31,840
برای نوشتن وجود دارد که لازم نیست انجام دهید y
253
00:08:31,840 –> 00:08:35,200
برابر است با y به اضافه یک که می توانید
254
00:08:35,200 –> 00:08:38,799
y را تایپ کنید به علاوه برابر است با
255
00:08:38,799 –> 00:08:40,958
یک و این همان چیزی است که در پایتون وجود دارد،
256
00:08:40,958 –> 00:08:42,958
بنابراین این فقط مختصری است برای گفتن
257
00:08:42,958 –> 00:08:44,959
اضافه کردن یک به خودش،
258
00:08:44,959 –> 00:08:47,200
این تنها چیزی است که ما نیاز داریم، ممکن است فکر کنید
259
00:08:47,200 –> 00:08:49,600
که چرا ما هر بار x را نیز افزایش می دهیم
260
00:08:49,600 –> 00:08:51,120
و این فقط به این دلیل است که هر بار
261
00:08:51,120 –> 00:08:53,519
که دستور تکراری را اجرا می کنید.
262
00:08:53,519 –> 00:08:55,040
شیئی که کپی شده است
263
00:08:55,040 –> 00:08:57,040
در واقع همان چیزی است که انتخاب شده است بنابراین این
264
00:08:57,040 –> 00:08:58,399
دستور همیشه اجرا می شود روی
265
00:08:58,399 –> 00:09:00,880
شی انتخاب شده و از آنجایی که
266
00:09:00,880 –> 00:09:03,040
هر بار که آن را تکرار می کنیم، شیء ما همیشه دو واحد بیشتر است،
267
00:09:03,040 –> 00:09:05,279
لازم نیست x را افزایش
268
00:09:05,279 –> 00:09:07,120
دهیم، باید x را دو نگه داریم و فقط به
269
00:09:07,120 –> 00:09:09,279
ساخت مکعب های جدید ادامه می دهد،
270
00:09:09,279 –> 00:09:11,279
10 بار اجرا می شود و ما یک ردیف خوب خواهیم داشت، بنابراین
271
00:09:11,279 –> 00:09:12,880
بیایید این را بررسی کنیم،
272
00:09:12,880 –> 00:09:14,560
من فایل پروژه خود را ذخیره می کنم، می خواهم
273
00:09:14,560 –> 00:09:16,160
با مکعب انتخاب شده به اینجا بیایم و می روم
274
00:09:16,160 –> 00:09:18,480
و گزینه run script و
275
00:09:18,480 –> 00:09:20,480
bam را می زنم. قرار است 10
276
00:09:20,480 –> 00:09:22,560
بار اجرا شود و 10 مکعب ایجاد
277
00:09:22,560 –> 00:09:24,720
کنیم، میتوانیم این کار را حتی بیشتر از این هم انجام دهیم و
278
00:09:24,720 –> 00:09:26,240
با آن انیمیشن بسیار جالبی بسازیم، بنابراین
279
00:09:26,240 –> 00:09:28,080
بیایید این را یک درجه بالاتر
280
00:09:28,080 –> 00:09:29,200
ببریم.
281
00:09:29,200 –> 00:09:31,920
282
00:09:32,880 –> 00:09:34,800
283
00:09:34,800 –> 00:09:36,399
متغیری که
284
00:09:36,399 –> 00:09:38,640
به جای یک مقدار حاوی چند مقدار مختلف است، بنابراین
285
00:09:38,640 –> 00:09:40,080
من به شما نشان خواهم داد که چگونه یکی را بسازید، اکنون فقط
286
00:09:40,080 –> 00:09:41,680
کنسول خود را اینجا تایپ می کنم یک چیز
287
00:09:41,680 –> 00:09:42,800
مهم که هنوز به آن اشاره نکرده ام
288
00:09:42,800 –> 00:09:44,640
این است که مطمئن شوید موس شما تمام شده است. هر
289
00:09:44,640 –> 00:09:46,800
پنجره ای که می خواهید در آن تایپ کنید کار نمی
290
00:09:46,800 –> 00:09:48,399
کند اگر ماوس شما اینجا باشد و شما
291
00:09:48,399 –> 00:09:50,320
شروع به تایپ کردن برای متن خود می کنید، این
292
00:09:50,320 –> 00:09:51,760
فکر می کند که در حال انجام دستورات برای
293
00:09:51,760 –> 00:09:53,200
پنجره اصلی اینجا هستید، بنابراین فقط
294
00:09:53,200 –> 00:09:55,360
به خاطر داشته باشید که من ماوس خود را اینجا می آورم
295
00:09:55,360 –> 00:09:58,399
و x مساوی را تایپ می کنم و
296
00:09:58,399 –> 00:10:00,480
سپس i’ براکت ها را انجام می دهم و
297
00:10:00,480 –> 00:10:02,640
سپس در عدد 5
298
00:10:02,640 –> 00:10:05,519
کاما عدد صفر را تایپ
299
00:10:05,519 –> 00:10:07,120
می کنم و سپس یک
300
00:10:07,120 –> 00:10:09,040
علامت نقل قول انجام می دهم و کلمه
301
00:10:09,040 –> 00:10:11,120
ماهی را درست می نویسم، بنابراین اکنون یک آرایه با
302
00:10:11,120 –> 00:10:12,959
سه مقدار مختلف ساخته ام. چگونه
303
00:10:12,959 –> 00:10:15,120
به آن مقادیر دسترسی پیدا می
304
00:10:15,120 –> 00:10:17,279
کنید، نحو این است که نام متغیر را تایپ می کنید
305
00:10:17,279 –> 00:10:18,800
و سپس کروشه ها را انجام می دهید و
306
00:10:18,800 –> 00:10:22,320
در داخل کروشه ها می گویید که
307
00:10:22,320 –> 00:10:25,040
در اصل کدام کشو برای دسترسی است، بنابراین
308
00:10:25,040 –> 00:10:27,279
اگر آرایه ای را به عنوان یک کابینت
309
00:10:27,279 –> 00:10:29,120
با چندین مختلف در نظر بگیریم. کشوها و هر کدام
310
00:10:29,120 –> 00:10:30,640
از کشوها برچسب گذاری شده اند، بنابراین
311
00:10:30,640 –> 00:10:32,560
اولین کشو دارای برچسب کشو صفر است، همیشه
312
00:10:32,560 –> 00:10:34,640
با صفر شروع می شود، یکی بعدی یک است
313
00:10:34,640 –> 00:10:36,000
و یکی دو کشو، بنابراین در این مورد
314
00:10:36,000 –> 00:10:38,480
ما سه کشو، سه متغیر داریم، بنابراین
315
00:10:38,480 –> 00:10:40,560
با پرسیدن به آنها دسترسی پیدا می کنیم. برای هر
316
00:10:40,560 –> 00:10:42,800
کشو صفر یک یا دو پس اگر بخواهم
317
00:10:42,800 –> 00:10:45,440
کشو صفر و براکت مربع من را ببندید و اینتر
318
00:10:45,440 –> 00:10:46,560
را بزنید، خواهید دید که
319
00:10:46,560 –> 00:10:48,240
عدد پنج را میگیرم که اولین متغیری است
320
00:10:48,240 –> 00:10:50,720
که قرار دادهام، بنابراین میتوانم این کار را انجام دهم، بیایید کشو دو را امتحان
321
00:10:50,720 –> 00:10:52,480
322
00:10:52,480 –> 00:10:54,640
کنیم، شما بروید ماهی میگیریم تا به این ترتیب
323
00:10:54,640 –> 00:10:57,200
بتوانیم به عناصر دسترسی پیدا کنیم. در داخل
324
00:10:57,200 –> 00:10:58,880
نرخ ها با براکت مربع،
325
00:10:58,880 –> 00:11:00,399
بیایید یک اسکریپت جدید را در اینجا شروع کنیم، من
326
00:11:00,399 –> 00:11:02,000
روی نماد کاغذ دوتایی کوچک کلیک می کنم تا
327
00:11:02,000 –> 00:11:04,160
یک فایل متنی جدید ایجاد کنم، می خواهم
328
00:11:04,160 –> 00:11:06,800
در import bpy تایپ کنم و کاری که می خواهم انجام دهم این
329
00:11:06,800 –> 00:11:08,240
است که i من در واقع یک مجموعه جدید ایجاد می
330
00:11:08,240 –> 00:11:09,839
کنم، بنابراین من می خواهم به اینجا بیایم
331
00:11:09,839 –> 00:11:10,640
332
00:11:10,640 –> 00:11:11,920
و
333
00:11:11,920 –> 00:11:14,079
روی یک مجموعه جدید کلیک کنم که این
334
00:11:14,079 –> 00:11:15,839
مجموعه را مکعب می نامم و می توانید ببینید که
335
00:11:15,839 –> 00:11:18,399
من یک شبکه 10 در 10 مکعب ایجاد کرده ام.
336
00:11:18,399 –> 00:11:20,399
اینجا 100 مکعب گرفتم، بنابراین من میروم
337
00:11:20,399 –> 00:11:23,040
و همه مکعبهایم را انتخاب میکنم، بنابراین
338
00:11:23,040 –> 00:11:24,880
همه این مکعبها را میگیرم
339
00:11:24,880 –> 00:11:26,320
و آنها را میگیرم و در مجموعه مکعبها قرار میدهم
340
00:11:26,320 –> 00:11:27,839
و سپس
341
00:11:27,839 –> 00:11:29,760
آن را پایین میاندازم تا کمی تمیزتر است من می توانم
342
00:11:29,760 –> 00:11:32,560
به هر نوع شی در صحنه خود دسترسی داشته باشم
343
00:11:32,560 –> 00:11:33,680
و راه های مختلفی برای
344
00:11:33,680 –> 00:11:35,519
انجام آن وجود دارد یکی از ساده ترین راه ها این است که
345
00:11:35,519 –> 00:11:37,920
دسترسی بر اساس مجموعه، بنابراین من این
346
00:11:37,920 –> 00:11:39,760
مجموعه جدید را ساختم، میخواهم
347
00:11:39,760 –> 00:11:42,160
تمام مکعبهای این مجموعه را انتخاب کنم و
348
00:11:42,160 –> 00:11:44,000
آرایهای بسازم که شامل همه مکعبها باشد تا
349
00:11:44,000 –> 00:11:45,760
بتوانم با آنها کارهایی انجام دهم، بیایید
350
00:11:45,760 –> 00:11:47,440
یک دقیقه اینجا در جعبه شنی بازی کنیم
351
00:11:47,440 –> 00:11:49,120
و ببینید چه شکلی است بیایید
352
00:11:49,120 –> 00:11:51,680
در bpy dot تایپ کنیم
353
00:11:51,680 –> 00:11:52,800
354
00:11:52,800 –> 00:11:56,240
مجموعههای مجموعههای نقطهای همه
355
00:11:56,240 –> 00:11:57,360
مجموعههای مختلفی هستند که در صحنه من زندگی میکنند،
356
00:11:57,360 –> 00:11:58,639
بنابراین
357
00:11:58,639 –> 00:12:00,399
ما میتوانیم به آنهایی دسترسی داشته باشیم که اساساً
358
00:12:00,399 –> 00:12:02,480
آرایهای از مجموعههای مختلف هستند، بنابراین
359
00:12:02,480 –> 00:12:04,560
میتوانم نگاهی به آنها داشته باشم که میتوانم
360
00:12:04,560 –> 00:12:07,360
تایپ کنم. در صفر اینجا اوه ماوس من در
361
00:12:07,360 –> 00:12:09,600
نقطه اشتباهی قرار دارد پس صفر و سپس براکت
362
00:12:09,600 –> 00:12:10,480
363
00:12:10,480 –> 00:12:12,320
و به من می گوید که
364
00:12:12,320 –> 00:12:14,079
اولین مجموعه در صحنه من چه چیزی
365
00:12:14,079 –> 00:12:15,600
366
00:12:15,600 –> 00:12:17,360
است که به آن مجموعه می گویند و اگر ضربه ای بزنم این همان مجموعه ای است که به آن مجموعه می گویند.
367
00:12:17,360 –> 00:12:18,880
فلش رو به بالا روی صفحه کلید من در
368
00:12:18,880 –> 00:12:20,959
کنسول آخرین دستوری را
369
00:12:20,959 –> 00:12:23,279
که من تایپ کردم برمی گرداند، بنابراین من می آیم اینجا و یکی را تایپ می کنم
370
00:12:23,279 –> 00:12:25,360
و بازگشت را می زنم و به آن ah
371
00:12:25,360 –> 00:12:27,760
cubes
372
00:12:27,760 –> 00:12:29,200
می گویند.
373
00:12:29,200 –> 00:12:31,680
یک متغیر ایجاد کنید و
374
00:12:31,680 –> 00:12:33,680
این شی را به آن اختصاص دهید، این مجموعه را به آن اختصاص دهید،
375
00:12:33,680 –> 00:12:34,880
اما من همچنین می خواهم تمام اشیاء
376
00:12:34,880 –> 00:12:36,639
داخل این مجموعه را دریافت کنم، پس چگونه انجام دهیم
377
00:12:36,639 –> 00:12:38,639
که می خواهم به بالا بیایم،
378
00:12:38,639 –> 00:12:40,639
دوباره فلش بالا را بزنم، بنابراین اکنون من مجموعه مکعب ها را دریافت کردم
379
00:12:40,639 –> 00:12:42,079
و
380
00:12:42,079 –> 00:12:43,600
اکنون که مجموعه ای را انتخاب کرده ام، می توانم کلید توقف کامل را
381
00:12:43,600 –> 00:12:45,440
بزنم و تمام این
382
00:12:45,440 –> 00:12:46,639
دستورات مختلف را دریافت
383
00:12:46,639 –> 00:12:48,399
می کنم که می توانم از آنها
384
00:12:48,399 –> 00:12:50,000
برای دسترسی به چیزهایی که در داخل آن است استفاده کنم
385
00:12:50,000 –> 00:12:52,079
و یکی از آنها کلمه اشیاء you است.
386
00:12:52,079 –> 00:12:53,360
می توانم آن را همان جا ببینم
387
00:12:53,360 –> 00:12:56,399
تا بتوانم نقطه پایان تایپ کنم و سپس اشیاء
388
00:12:56,399 –> 00:12:58,079
و همه اشیاء در این
389
00:12:58,079 –> 00:12:59,839
چیز چیست و ما می توانیم بفهمیم که آیا می توانم
390
00:12:59,839 –> 00:13:00,560
391
00:13:00,560 –> 00:13:03,279
صفر را بزنم، بیایید به اولین مورد دسترسی پیدا کنیم و
392
00:13:03,279 –> 00:13:05,040
بازگشت را بزنید، می توانید ببینید که اسمش مکعب است و
393
00:13:05,040 –> 00:13:07,519
این در واقع اولین شی در مجموعه من در
394
00:13:07,519 –> 00:13:09,600
اینجا، بنابراین می توانید ببینید که این
395
00:13:09,600 –> 00:13:11,519
یک آرایه است و داخل آن آرایه ای از
396
00:13:11,519 –> 00:13:12,560
اشیاء است،
397
00:13:12,560 –> 00:13:14,639
بنابراین من می توانم یک متغیر را به آن اختصاص دهم، می توانم به خوبی پیش
398
00:13:14,639 –> 00:13:16,000
بروم
399
00:13:16,000 –> 00:13:17,760
، فقط ضربه می زنم تا دوباره این خط بالا
400
00:13:17,760 –> 00:13:19,279
بیاید و سپس به
401
00:13:19,279 –> 00:13:21,360
ابتدای آن برمی گردم و x
402
00:13:21,360 –> 00:13:22,480
برابر با
403
00:13:22,480 –> 00:13:24,639
bpy.data.collectio را تایپ می کنم ns1
404
00:13:24,639 –> 00:13:26,800
اشیاء نقطهای 0.
405
00:13:26,800 –> 00:13:29,519
حالا اگر x را در برگشت تایپ کنم، x
406
00:13:29,519 –> 00:13:31,600
چیست، به من میگوید که مکعب شی است، بنابراین
407
00:13:31,600 –> 00:13:34,079
یک شی در آن مجموعه است،
408
00:13:34,079 –> 00:13:35,440
بنابراین میتوانیم شروع به تخصیص
409
00:13:35,440 –> 00:13:37,680
اشیا و اختصاص آرایههایی از اشیا به
410
00:13:37,680 –> 00:13:39,360
متغیرها کنیم، بنابراین بیایید از آن استفاده کنیم. که در
411
00:13:39,360 –> 00:13:40,720
برنامه ما یک متغیر اختصاص
412
00:13:40,720 –> 00:13:42,880
میدهیم تا همه این مکعبها را
413
00:13:42,880 –> 00:13:44,560
در مکعب تای