در این مطلب، ویدئو آموزش Python for Mindstorms (LEGO 51515) قسمت 3: Loops and Events Tutorial با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:19:55
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,080 –> 00:00:01,599
همه به اپیزود دیگری از پایتون خوش آمدید
2
00:00:01,599 –> 00:00:03,120
3
00:00:03,120 –> 00:00:05,600
با مجموعه مخترع ربات لگو mindstorms
4
00:00:05,600 –> 00:00:07,200
امروز می خواهیم
5
00:00:07,200 –> 00:00:17,920
حلقه ها و رویدادهایی را برای کنترل ربات
6
00:00:23,600 –> 00:00:25,840
7
00:00:25,840 –> 00:00:27,840
شما بررسی کنیم.
8
00:00:27,840 –> 00:00:29,519
همه این درسها را
9
00:00:29,519 –> 00:00:31,439
به ترتیب دنبال میکنم، زیرا برخی
10
00:00:31,439 –> 00:00:34,000
از اصول
11
00:00:34,000 –> 00:00:36,239
را در قسمتهای قبلی مرور میکنم و این درسها روی هم
12
00:00:36,239 –> 00:00:37,920
قرار میگیرند، بنابراین اگر چیزی منطقی
13
00:00:37,920 –> 00:00:39,920
نیست، حتماً
14
00:00:39,920 –> 00:00:41,760
ویدیوی آخرین درس را ببینید،
15
00:00:41,760 –> 00:00:43,920
بنابراین امروز ما
16
00:00:43,920 –> 00:00:44,960
17
00:00:44,960 –> 00:00:48,000
با ارتقای قهرمان بسکتبال، به
18
00:00:48,000 –> 00:00:51,280
کار با حیلهگرانه ادامه میدهم، بنابراین یکی از کارهایی که
19
00:00:51,280 –> 00:00:52,160
رباتها
20
00:00:52,160 –> 00:00:55,199
در انجام آن واقعاً خوب هستند، تکرار چیزهایی است
21
00:00:55,199 –> 00:00:57,039
که واقعاً تکراری
22
00:00:57,039 –> 00:00:58,960
است، کارهایی واقعا کسلکننده است که مردم
23
00:00:58,960 –> 00:00:59,840
نمیخواهند رباتها انجام دهند.
24
00:00:59,840 –> 00:01:01,600
واقعاً در انجام این کار خوب هستند
25
00:01:01,600 –> 00:01:03,600
به همین دلیل ما
26
00:01:03,600 –> 00:01:05,760
کارخانه ها و خطوط مونتاژی داریم که
27
00:01:05,760 –> 00:01:08,159
پر از روبات ها هستند زیرا روبات ها هرگز
28
00:01:08,159 –> 00:01:09,119
خسته نمی شوند و
29
00:01:09,119 –> 00:01:10,960
هرگز خسته نمی شوند و فقط به
30
00:01:10,960 –> 00:01:13,439
طور مداوم کارها را بارها و بارها انجام می دهند.
31
00:01:13,439 –> 00:01:15,119
n بنابراین امروز می خواهیم ببینیم
32
00:01:15,119 –> 00:01:16,240
که چگونه می توانیم
33
00:01:16,240 –> 00:01:19,360
از حلقه های uh در کد خود استفاده کنیم
34
00:01:19,360 –> 00:01:21,600
تا چیزها را چند
35
00:01:21,600 –> 00:01:22,640
بار تکرار کنیم
36
00:01:22,640 –> 00:01:26,159
و همچنین به عنوان
37
00:01:26,159 –> 00:01:28,000
بسط دیگری که می خواهیم یاد بگیریم
38
00:01:28,000 –> 00:01:29,759
که چگونه uh را انجام دهیم. از
39
00:01:29,759 –> 00:01:32,799
دکمهها برای ایجاد رویدادها نیز استفاده کنید، بنابراین
40
00:01:32,799 –> 00:01:33,759
اگر قبلاً
41
00:01:33,759 –> 00:01:35,840
مطمئن نشدهاید که از
42
00:01:35,840 –> 00:01:36,799
قسمت قبلی
43
00:01:36,799 –> 00:01:40,880
با ارتقای قهرمان بسکتبال ساختید
44
00:01:40,880 –> 00:01:43,439
و سپس ما یک پروژه جدید ایجاد
45
00:01:43,439 –> 00:01:45,040
46
00:01:45,040 –> 00:01:49,040
میکنیم، بنابراین نرمافزار mindstorms شما در اینجا آمده است.
47
00:01:49,040 –> 00:01:51,840
کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که
48
00:01:51,840 –> 00:01:55,280
وارد پروژهها
49
00:01:55,280 –> 00:01:57,280
میشویم و سپس میخواهیم
50
00:01:57,280 –> 00:01:58,719
51
00:01:58,719 –> 00:02:02,159
برای ایجاد یک پروژه جدید تا انتها به پایین اسکرول کنیم
52
00:02:02,719 –> 00:02:06,079
تا مطمئن شویم که پایتون را هایلایت کردهاید
53
00:02:06,079 –> 00:02:09,679
و بعد از ایجاد آن روی ایجاد کلیک کنید
54
00:02:09,679 –> 00:02:11,840
، اجازه دهید این
55
00:02:11,840 –> 00:02:13,760
پروژه را که میخواهیم ذخیره کنیم، ذخیره کنیم. آن را
56
00:02:13,760 –> 00:02:18,000
به عنوان
57
00:02:18,000 –> 00:02:23,440
رویدادهای حلقه پایتون میگویند رویدادهای حلقه پایتون
58
00:02:23,440 –> 00:02:25,680
میدانم که میتوانید نام کامل
59
00:02:25,680 –> 00:02:26,560
60
00:02:26,560 –> 00:02:28,879
را اینجا ببینید، من فقط آن را دوباره روی صفحه تایپ میکنم
61
00:02:28,879 –> 00:02:30,160
،
62
00:02:30,160 –> 00:02:33,760
بنابراین این کدی است که
63
00:02:33,760 –> 00:02:36,319
با همه شما همراه است. پروژهها
64
00:02:36,319 –> 00:02:38,000
یادتان هست اگر نمیخواهید میتوانید آنها را حذف کنید
65
00:02:38,000 –> 00:02:40,560
اما اوه فعلا اجازه دهید
66
00:02:40,560 –> 00:02:43,120
همه چیز را در اینجا نگه داریم تا
67
00:02:43,120 –> 00:02:45,280
ما تمام کلاس های mindstorms خود را
68
00:02:45,280 –> 00:02:46,080
در بالا وارد کنیم،
69
00:02:46,080 –> 00:02:48,800
سپس اوه این فقط یک اشاره است برای ایجاد
70
00:02:48,800 –> 00:02:50,879
تمام اشیاء خود در یک منطقه
71
00:02:50,879 –> 00:02:53,280
و سپس پایین ما در حال ایجاد
72
00:02:53,280 –> 00:02:55,040
کد اجرایی خود هستیم.
73
00:02:55,040 –> 00:02:56,720
خوب، پس امروز چه کاری را باید امتحان کنیم و انجام دهیم
74
00:02:56,720 –> 00:02:58,239
خوب،
75
00:02:58,239 –> 00:03:00,640
بیایید با ساختن ربات قهرمان بسکتبال خود شروع کنیم به
76
00:03:00,640 –> 00:03:01,840
77
00:03:01,840 –> 00:03:05,200
انجام تمرینات ورزشی
78
00:03:05,200 –> 00:03:06,400
واقعاً برای ما خوب است
79
00:03:06,400 –> 00:03:09,680
و مربی شخصی من همیشه به
80
00:03:09,680 –> 00:03:10,720
من می گوید که
81
00:03:10,720 –> 00:03:13,360
هشت تکرار مانند چهار ست 8 تکراری
82
00:03:13,360 –> 00:03:13,920
یا هر چیز دیگری انجام دهم.
83
00:03:13,920 –> 00:03:15,280
و این به چه معنی است که من باید
84
00:03:15,280 –> 00:03:17,280
چند بار وزنهها را بلند کنم
85
00:03:17,280 –> 00:03:20,720
و
86
00:03:20,720 –> 00:03:22,640
این باعث بهبود عضله من میشود، بنابراین
87
00:03:22,640 –> 00:03:24,000
ما با
88
00:03:24,000 –> 00:03:25,760
ربات خود در اینجا آن را طوری
89
00:03:25,760 –> 00:03:27,360
انجام میدهیم که بلند شود بازویش
90
00:03:27,360 –> 00:03:30,959
را هشت بار پایین بیاورید، خوب است،
91
00:03:30,959 –> 00:03:33,840
بنابراین اگر قبلاً درس را دنبال کردید،
92
00:03:33,840 –> 00:03:34,879
احتمالاً میتوانیم
93
00:03:34,879 –> 00:03:38,879
94
00:03:38,879 –> 00:03:42,239
حرکت بالا و پایین دست را
95
00:03:42,239 –> 00:03:44,159
هشت بار درست کپی و جایگذاری کنیم، اما اگر بگویم
96
00:03:44,159 –> 00:03:45,599
این کار را 20 بار 40 بار 100 انجام دهم چه میشود.
97
00:03:45,599 –> 00:03:49,440
بارها اوم این است
98
00:03:49,440 –> 00:03:51,680
کپی کردن و چسباندن
99
00:03:51,680 –> 00:03:52,720
خط به خط
100
00:03:52,720 –> 00:03:56,000
و درست کردن 100 خط واقعاً معقول نیست، این یک
101
00:03:56,000 –> 00:03:57,760
راه بسیار وحشتناک برای انجام آن خواهد بود، بنابراین
102
00:03:57,760 –> 00:04:00,640
اگر قبل از انجام این کار در ابتدا
103
00:04:00,640 –> 00:04:03,360
، متوجه خواهید شد که یک بلوک تکرار وجود دارد
104
00:04:03,360 –> 00:04:06,080
و تکرار بلوک را می توان
105
00:04:06,080 –> 00:04:06,560
به عنوان
106
00:04:06,560 –> 00:04:08,640
یک حلقه در پایتون ترجمه کرد، من به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را انجام دهید،
107
00:04:08,640 –> 00:04:10,879
108
00:04:11,439 –> 00:04:14,879
بنابراین اول از همه بیایید
109
00:04:14,879 –> 00:04:18,238
تمام کارهایی را که در ربات خود تعریف کرده بودیم انجام
110
00:04:18,238 –> 00:04:21,839
دهیم، بنابراین بیایید
111
00:04:21,839 –> 00:04:26,880
موتورهای حرکتی برابر با جفت موتور
112
00:04:27,360 –> 00:04:30,240
a و b باشد،
113
00:04:30,400 –> 00:04:33,120
خوب و سپس ما یک بازوی بالابر داریم،
114
00:04:33,120 –> 00:04:35,280
بنابراین بلند کردن
115
00:04:35,280 –> 00:04:38,400
اوم برابر است با موتور
116
00:04:38,400 –> 00:04:41,759
آه و این یک موتور سیکلت
117
00:04:45,040 –> 00:04:47,360
118
00:04:48,240 –> 00:04:51,120
است، بنابراین ما جفت موتور خود را تعریف کرده ایم و
119
00:04:51,120 –> 00:04:54,720
موتور بازوی بالابر خود را
120
00:04:54,720 –> 00:04:58,400
در اینجا تعریف کرده ایم، ابتدا
121
00:04:58,400 –> 00:05:00,479
فقط یک حرکت را انجام می دهیم.
122
00:05:00,479 –> 00:05:01,440
بازو را پایین می آوریم
123
00:05:01,440 –> 00:05:04,560
و بازو را بالا می بریم خوب است، بنابراین
124
00:05:04,560 –> 00:05:10,400
ما
125
00:05:10,400 –> 00:05:14,720
نقطه را به
126
00:05:14,720 –> 00:05:17,759
سمت موقعیت بالا
127
00:05:17,759 –> 00:05:22,000
می
128
00:05:22,840 –> 00:05:26,000
بریم و سپس کوتاه ترین
129
00:05:26,000 –> 00:05:29,840
مسیر را صفر می کنیم و
130
00:05:29,840 –> 00:05:33,840
می گوییم خوب است
131
00:05:33,840 –> 00:05:37,919
برای دویدن به موقعیت
132
00:05:37,919 –> 00:05:41,039
کوتاه ترین مسیر و سرعت پیش فرض در
133
00:05:41,039 –> 00:05:42,800
اینجا
134
00:05:42,800 –> 00:05:45,120
اگر
135
00:05:45,120 –> 00:05:46,880
آن را ننویسید تا نداشته باشید، به طور خودکار پر می شوند برای
136
00:05:46,880 –> 00:05:48,240
نوشتن همه چیز اگر
137
00:05:48,240 –> 00:05:50,800
نمی خواهید، فقط می
138
00:05:50,800 –> 00:05:52,479
توانید صفر داشته باشید که در آن
139
00:05:52,479 –> 00:05:53,919
کوتاه ترین مسیر به صفر خواهد رسید،
140
00:05:53,919 –> 00:05:57,680
اما من دوست دارم آن را به عنوان یک عادت بنویسم،
141
00:05:57,680 –> 00:06:00,960
در صورتی که گاهی اوقات لازم است به آن فکر کنید.
142
00:06:00,960 –> 00:06:02,560
شما آن را نمی نویسید، به آن
143
00:06:02,560 –> 00:06:04,240
فکر نمی کنید و بعد تعجب می کنید که
144
00:06:04,240 –> 00:06:05,840
چرا اینقدر سریع یا
145
00:06:05,840 –> 00:06:06,400
آهسته حرکت می
146
00:06:06,400 –> 00:06:08,800
کند، به این دلیل است که ما کنترل بیشتری به شما می
147
00:06:08,800 –> 00:06:09,759
دهیم
148
00:06:09,759 –> 00:06:11,919
و البته درست مانند آنچه
149
00:06:11,919 –> 00:06:13,440
در درس گذشته گفتیم. میتوانید کوتاهترین
150
00:06:13,440 –> 00:06:13,919
مسیر را
151
00:06:13,919 –> 00:06:16,720
به خلاف جهت عقربههای ساعت یا در جهت عقربههای ساعت تغییر دهید،
152
00:06:16,720 –> 00:06:17,280
بنابراین
153
00:06:17,280 –> 00:06:20,639
موقعیت تصادفی صفر است
154
00:06:20,639 –> 00:06:23,039
و سپس به موقعیت
155
00:06:23,039 –> 00:06:23,990
270 میرویم.
156
00:06:23,990 –> 00:06:27,040
[موسیقی]
157
00:06:27,120 –> 00:06:29,600
و مطمئن شوید که ربات خود را به رایانهتان متصل کردهاید، اگر این کار را
158
00:06:29,600 –> 00:06:30,160
نکردید
159
00:06:30,160 –> 00:06:33,199
، آخرین ویدیو
160
00:06:33,199 –> 00:06:35,600
را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که چگونه این کار را انجام دهید
161
00:06:35,600 –> 00:06:39,199
و سپس بیایید نگاهی به ربات خود بیندازیم
162
00:06:39,199 –> 00:06:42,960
که کد را اجرا
163
00:06:47,600 –> 00:06:50,319
164
00:06:59,919 –> 00:07:04,160
165
00:07:04,160 –> 00:07:04,720
166
00:07:04,720 –> 00:07:07,039
167
00:07:07,039 –> 00:07:08,080
168
00:07:08,080 –> 00:07:10,639
می کند. سعی می کنیم این کار را انجام
169
00:07:10,639 –> 00:07:13,120
دهیم، ما سعی می کنیم آن را طوری انجام دهیم که کد
170
00:07:13,120 –> 00:07:15,280
um ما خودش را تکرار کند اگر این سوال را مانند امتحانی در مدرسه یا نوعی مدرسه پایتون میبینید یا شاید برای یک نقش برنامهنویسی جوان درخواست میکنید، میخواهیم
171
00:07:15,280 –> 00:07:17,039
این کار را هشت بار تکرار کنیم، بسیار خوب است و سپس
172
00:07:17,039 –> 00:07:18,720
راه بدی برای انجام آن است.
173
00:07:18,720 –> 00:07:21,280
174
00:07:21,280 –> 00:07:22,639
175
00:07:22,639 –> 00:07:24,319
176
00:07:24,319 –> 00:07:26,400
177
00:07:26,400 –> 00:07:28,880
آنها می گویند
178
00:07:28,880 –> 00:07:30,720
اوه فلان کار را
179
00:07:30,720 –> 00:07:33,120
x چند بار انجام دهید و سپس کاری که شما انجام می دهید این
180
00:07:33,120 –> 00:07:34,720
است که می روید من فقط کپی می کنم و می روم
181
00:07:34,720 –> 00:07:36,160
فضای بازی فضای بازی یا چیزی
182
00:07:36,160 –> 00:07:36,639
شبیه به
183
00:07:36,639 –> 00:07:39,680
آن مثل آه بله من آن را انجام می دهم um
184
00:07:39,680 –> 00:07:41,840
uh x تعداد بارها اما
185
00:07:41,840 –> 00:07:43,599
اینطوری انجامش نمیدهید، خوب کاری که ما باید
186
00:07:43,599 –> 00:07:44,160
انجام دهیم این
187
00:07:44,160 –> 00:07:46,720
است که یک حلقه انجام دهیم و اینگونه است که شما
188
00:07:46,720 –> 00:07:49,599
کاری به نام حلقه for انجام میدهید،
189
00:07:49,599 –> 00:07:53,360
حلقه کامل.
190
00:07:53,360 –> 00:07:55,039
191
00:07:55,039 –> 00:07:58,800
عددی
192
00:07:58,800 –> 00:08:02,960
که برای آن چیزی را تکرار کنیم اوه
193
00:08:02,960 –> 00:08:04,879
تعداد معینی بار خوب است بنابراین
194
00:08:04,879 –> 00:08:07,440
4 می رویم
195
00:08:07,440 –> 00:08:09,680
و سپس این یک متغیر است
196
00:08:09,680 –> 00:08:11,599
که یک متغیر موقت برای
197
00:08:11,599 –> 00:08:14,720
i در
198
00:08:14,720 –> 00:08:18,400
محدوده ایجاد می کنیم.
199
00:08:18,400 –> 00:08:21,759
200
00:08:21,759 –> 00:08:25,440
201
00:08:25,440 –> 00:08:28,879
202
00:08:28,879 –> 00:08:32,159
ستون براکت را ببندید و سپس هر خط را در اینجا
203
00:08:32,159 –> 00:08:34,719
تورفتگی می کنیم، بنابراین برای تورفتگی
204
00:08:34,719 –> 00:08:35,919
فشار می دهیم
205
00:08:35,919 –> 00:08:39,120
پس از اینکه خطوط را هایلایت کردید، کلید tab um را
206
00:08:39,120 –> 00:08:41,870
فشار دهید، بنابراین کلید tab
207
00:08:41,870 –> 00:08:44,240
[Music] را
208
00:08:44,240 –> 00:08:47,839
برای i در محدوده صفر
209
00:08:47,839 –> 00:08:51,200
هشت و یک ستون فشار دهید و سپس این کار را انجام دهید
210
00:08:51,200 –> 00:08:53,920
تا این چه چیزی است که می گوید
211
00:08:53,920 –> 00:08:55,120
212
00:08:55,120 –> 00:08:59,120
um برای i یک متغیر موقت
213
00:08:59,120 –> 00:09:02,560
برای چیزی است. ما میخواهیم uh را وارد کنیم تا
214
00:09:02,560 –> 00:09:06,320
هر تکرار را در محدوده جایگزین کنیم،
215
00:09:06,320 –> 00:09:09,040
بنابراین تابع محدوده کاری که
216
00:09:09,040 –> 00:09:10,720
انجام میدهد این است که
217
00:09:10,720 –> 00:09:13,920
از صفر تا هشت
218
00:09:13,920 –> 00:09:17,680
از صفر تا هشت اوه حساب میکند،
219
00:09:17,680 –> 00:09:21,120
بنابراین از صفر میرود پس صفر
220
00:09:21,120 –> 00:09:24,720
یک دو سه چهار پنج میشود. شش هفت
221
00:09:24,720 –> 00:09:28,160
اما هشت را شامل نمی شود بنابراین
222
00:09:28,160 –> 00:09:30,959
شامل عدد اول می شود اما
223
00:09:30,959 –> 00:09:32,800
منحصر به عدد دوم است
224
00:09:32,800 –> 00:09:34,640
بنابراین وقتی از صفر تا هشت می
225
00:09:34,640 –> 00:09:37,200
شمردید 8 بر