در این مطلب، ویدئو راهنمای گام به گام یادگیری پایتون | نحوه یادگیری پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:09:32
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,320 –> 00:00:02,240
سلام بچه ها اگر در برنامه نویسی تازه کار
2
00:00:02,240 –> 00:00:04,080
هستید و تصمیم به یادگیری پایتون گرفته اید،
3
00:00:04,080 –> 00:00:05,680
یکی از اولین سوالاتی که
4
00:00:05,680 –> 00:00:07,839
ممکن است از خود بپرسید این است که چگونه پایتون را یاد بگیرید
5
00:00:07,839 –> 00:00:09,760
، یعنی مفاهیم مختلف
6
00:00:09,760 –> 00:00:11,759
پایتون که باید
7
00:00:11,759 –> 00:00:14,320
بسته به نوع خود یاد بگیرید چیست. رشته مورد علاقه است
8
00:00:14,320 –> 00:00:15,920
که اگر می خواهید پایتون را برای
9
00:00:15,920 –> 00:00:17,680
توسعه وب یا برای یادگیری ماشین
10
00:00:17,680 –> 00:00:20,000
یا برای علم داده یا اتوماسیون یا هر
11
00:00:20,000 –> 00:00:21,760
زمینه دیگری یاد بگیرید، ممکن است مجبور باشید اکنون به عنوان یک مبتدی
12
00:00:21,760 –> 00:00:24,080
مجموعه مهارت های خاص یا مفاهیم خاص
13
00:00:24,080 –> 00:00:26,720
مربوط به هر یک از این زمینه ها را یاد بگیرید.
14
00:00:26,720 –> 00:00:28,880
برای برنامه نویسی یا به عنوان یک مبتدی
15
00:00:28,880 –> 00:00:30,960
در پایتون، شناسایی تمام مفاهیم مختلف
16
00:00:30,960 –> 00:00:33,280
می تواند کار دشواری باشد و
17
00:00:33,280 –> 00:00:34,640
به همین دلیل است که در این ویدیو من
18
00:00:34,640 –> 00:00:36,800
قصد دارم راهنمای گام به گام تمام
19
00:00:36,800 –> 00:00:38,160
مفاهیم مختلفی را که باید
20
00:00:38,160 –> 00:00:40,160
در آن بیاموزید در اختیار شما قرار دهم. برای درک پایتون و
21
00:00:40,160 –> 00:00:41,760
سپس شروع به ساختن پروژه ها با استفاده از
22
00:00:41,760 –> 00:00:44,160
پایتون، همچنین همه چیزهایی که
23
00:00:44,160 –> 00:00:45,600
در این ویدیو به آنها اشاره می کنم، قبلاً
24
00:00:45,600 –> 00:00:47,280
یک وبلاگ نوشته ام که در آن همه
25
00:00:47,280 –> 00:00:49,200
این مفاهیم را پوشش داده ام و در وبلاگ خود y
26
00:00:49,200 –> 00:00:50,960
شما همچنین تمام منابع مختلفی را
27
00:00:50,960 –> 00:00:52,399
که میتوانید برای یادگیری
28
00:00:52,399 –> 00:00:54,320
این مفاهیم دنبال کنید، پیدا خواهید کرد، بنابراین لطفاً
29
00:00:54,320 –> 00:00:56,160
حتماً آن وبلاگ را بررسی کنید، من یک پیوند به
30
00:00:56,160 –> 00:00:58,079
آن وبلاگ در توضیحات زیر میگذارم مثل
31
00:00:58,079 –> 00:01:00,160
همیشه قبل از اینکه بتوانم اگر این را دوست دارید شروع کنم.
32
00:01:00,160 –> 00:01:01,520
ویدیو سپس لطفاً حتماً
33
00:01:01,520 –> 00:01:03,120
در کانال عضو شوید و
34
00:01:03,120 –> 00:01:06,879
با تشکر از شما تشکر کنید و بیایید شروع کنیم
35
00:01:07,360 –> 00:01:09,520
بنابراین قبل از شروع یادگیری
36
00:01:09,520 –> 00:01:11,040
پایتون اولین سؤالی که باید
37
00:01:11,040 –> 00:01:13,360
از خود بپرسید این است که چرا می خواهید پایتون یاد بگیرید
38
00:01:13,360 –> 00:01:15,360
هدف نهایی شما چیست؟
39
00:01:15,360 –> 00:01:17,360
هدف از یادگیری پایتون چیست زیرا
40
00:01:17,360 –> 00:01:19,360
پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی
41
00:01:19,360 –> 00:01:21,520
در زمینه های مختلف
42
00:01:21,520 –> 00:01:23,439
43
00:01:23,439 –> 00:01:25,759
44
00:01:25,759 –> 00:01:28,320
45
00:01:28,320 –> 00:01:30,880
46
00:01:30,880 –> 00:01:32,640
استفاده می شود. زمینه
47
00:01:32,640 –> 00:01:34,320
مورد علاقه شما مهم است به طوری که شما فقط می توانید
48
00:01:34,320 –> 00:01:36,799
بر روی مفاهیمی تمرکز کنید که به
49
00:01:36,799 –> 00:01:41,479
طور گسترده در زمینه مورد علاقه شما استفاده می شود،
50
00:01:41,600 –> 00:01:43,680
خوب است، بنابراین اکنون که تشخیص داده اید
51
00:01:43,680 –> 00:01:45,759
چه چیزی است. رشته مورد علاقه
52
00:01:45,759 –> 00:01:47,439
شما کار بعدی که ما باید انجام دهیم یادگیری
53
00:01:47,439 –> 00:01:49,920
پایتون است، یعنی یادگیری مفاهیم اساسی
54
00:01:49,920 –> 00:01:52,000
برنامه نویسی پایتون،
55
00:01:52,000 –> 00:01:53,840
اکنون مهم نیست که کدام زمینه
56
00:01:53,840 –> 00:01:55,280
مورد علاقه شما را انتخاب کرده اید، این
57
00:01:55,280 –> 00:01:57,040
مفاهیم اساسی در همه جا استفاده خواهند شد،
58
00:01:57,040 –> 00:01:58,799
بنابراین ابتدا باید یاد بگیرید.
59
00:01:58,799 –> 00:02:00,719
مفاهیم اساسی برنامه نویسی و
60
00:02:00,719 –> 00:02:02,320
تنها پس از آن می توانید مفاهیم
61
00:02:02,320 –> 00:02:04,479
خاص هر رشته خود را یاد بگیرید،
62
00:02:04,479 –> 00:02:06,240
من این
63
00:02:06,240 –> 00:02:08,318
مفاهیم اساسی برنامه نویسی پایتون را در سه
64
00:02:08,318 –> 00:02:10,160
بخش دسته بندی کرده ام، اول مفاهیم پایه پایتون
65
00:02:10,160 –> 00:02:12,319
است و سپس مفاهیم اصلی پایتون
66
00:02:12,319 –> 00:02:14,239
و سپس مفاهیم پیشرفته
67
00:02:14,239 –> 00:02:16,400
پایتون می آید. حالا بیایید به
68
00:02:16,400 –> 00:02:18,160
مفاهیم مختلف پوشش داده شده در هر یک از
69
00:02:18,160 –> 00:02:20,000
این بخش ها نگاه کنیم، بنابراین شما باید
70
00:02:20,000 –> 00:02:21,840
ابتدا با اصول پایتون شروع کنید و در زیر
71
00:02:21,840 –> 00:02:23,440
اصول پایتون ابتدا باید بدانید
72
00:02:23,440 –> 00:02:25,040
که عبارات چیست و
73
00:02:25,040 –> 00:02:27,120
عملگرها در زیر عملگرها چه هستند، عملگرهای زیادی وجود دارد که
74
00:02:27,120 –> 00:02:28,800
شما نمی دانید. باید
75
00:02:28,800 –> 00:02:30,800
تک تک عملگرها را بشناسید به جز یکی از
76
00:02:30,800 –> 00:02:32,640
متداول ترین عملگرها مانند
77
00:02:32,640 –> 00:02:34,959
operat حسابی ors یا
78
00:02:34,959 –> 00:02:37,599
عملگرهای مقایسه یا عملگرهای انتساب و
79
00:02:37,599 –> 00:02:39,440
عملگرهای منطقی زمانی که
80
00:02:39,440 –> 00:02:41,200
با عملگرها و عبارات آشنا شدید، سپس
81
00:02:41,200 –> 00:02:43,599
به سراغ انواع داده ها بروید، بنابراین در زیر انواع داده
82
00:02:43,599 –> 00:02:45,760
، ابتدا روی ابتدایی ترین
83
00:02:45,760 –> 00:02:48,480
انواع داده مانند رشته های اعداد صحیح شناور
84
00:02:48,480 –> 00:02:50,640
و بولی که با آنها آشنا شدید تمرکز کنید.
85
00:02:50,640 –> 00:02:52,560
انواع دادهها سپس به سراغ متغیرها
86
00:02:52,560 –> 00:02:54,160
میروند که بفهمند یک متغیر چیست چرا
87
00:02:54,160 –> 00:02:56,560
از آنها استفاده میکنیم و غیره وقتی با متغیرها آشنا شدید،
88
00:02:56,560 –> 00:02:58,560
سپس به
89
00:02:58,560 –> 00:03:00,239
دستورات کنترل جریان مانند عبارت if
90
00:03:00,239 –> 00:03:02,879
else و برای حلقه و حلقه while بروید، پس
91
00:03:02,879 –> 00:03:04,879
وقتی این کار را انجام دادید، سپس
92
00:03:04,879 –> 00:03:07,280
به وارد کردن دستورات بروید شناسایی اینکه چگونه می
93
00:03:07,280 –> 00:03:09,200
توانید از دستورات import استفاده کنید چرا ما از
94
00:03:09,200 –> 00:03:10,640
دستورات import استفاده می کنیم، بنابراین وقتی
95
00:03:10,640 –> 00:03:12,400
با دستور import آشنا شدید،
96
00:03:12,400 –> 00:03:14,000
متوجه شوید که یک تابع چیست چرا
97
00:03:14,000 –> 00:03:15,599
از یک تابع استفاده می کنیم چگونه یک تابع ایجاد کنیم
98
00:03:15,599 –> 00:03:17,360
چگونه یک تابع را فراخوانی کنیم. هنگامی که
99
00:03:17,360 –> 00:03:19,840
با توابع آشنا شدید، متوجه می شوید
100
00:03:19,840 –> 00:03:21,760
که محدوده محلی و جهانی یا
101
00:03:21,760 –> 00:03:23,599
اساساً متغیرهای محلی و سراسری چیست
102
00:03:23,599 –> 00:03:25,840
که واقعاً می تواند در برخی موارد مفید باشد.
103
00:03:25,840 –> 00:03:28,400
سناریوها بسیار خوب است، بنابراین هنگامی که
104
00:03:28,400 –> 00:03:30,239
با مفاهیم پایه پایتون آشنا شدید،
105
00:03:30,239 –> 00:03:32,400
نکته بعدی که باید یاد بگیرید مفاهیم اصلی
106
00:03:32,400 –> 00:03:34,799
پایتون است، بنابراین در زیر این ابتدا
107
00:03:34,799 –> 00:03:37,120
ساختارهای داده را پوشش
108
00:03:37,120 –> 00:03:39,200
میدهیم که باید در فهرست و
109
00:03:39,200 –> 00:03:41,360
فرهنگهای لغت و تاپلها و مجموعههای شما را یاد بگیرید.
110
00:03:41,360 –> 00:03:42,959
همچنین باید روشهای مختلفی را
111
00:03:42,959 –> 00:03:45,040
که پایتون در هر یک
112
00:03:45,040 –> 00:03:46,480
از این نوع دادهها ارائه میکند، یاد بگیرید، بنابراین
113
00:03:46,480 –> 00:03:49,040
روشهای زیر رشته چیست، به عنوان مثال
114
00:03:49,040 –> 00:03:51,760
تقسیم پیوستن با پایان یا
115
00:03:51,760 –> 00:03:53,200
زیر لیست شروع میشود، شما روشهای مختلفی
116
00:03:53,200 –> 00:03:56,319
مانند append pop remove index و غیره
117
00:03:56,319 –> 00:03:57,680
در زیر دارید. دیکشنریها
118
00:03:57,680 –> 00:04:00,000
روشهای بسیار زیادی دارید، مانند مقادیر کلیدی که آیتمها
119
00:04:00,000 –> 00:04:02,640
دریافت میکنند و غیره برای تاپلها، ما شمارش و فهرستسازی میکنیم
120
00:04:02,640 –> 00:04:05,200
و سپس برای مجموعهها، کپی را حذف کردهایم
121
00:04:05,200 –> 00:04:07,200
و بسیاری روشهای دیگر، بنابراین همه
122
00:04:07,200 –> 00:04:09,200
این روشها بسیار ضروری هستند، بنابراین
123
00:04:09,200 –> 00:04:11,200
باید با همه آنها آشنا باشید. این
124
00:04:11,200 –> 00:04:12,799
روشها به این دلیل است که واقعاً میتواند به شما کمک کند
125
00:04:12,799 –> 00:04:14,799
تا پس از اتمام کار با ساختارهای داده، دادههای خود را دستکاری کنید
126
00:04:14,799 –> 00:04:16,560
127
00:04:16,560 –> 00:04:18,399
و به مفاهیم برنامهنویسی شی گرا بروید،
128
00:04:18,399 –> 00:04:20,000
بنابراین باید یاد بگیرید که در کلاسهایی هستند که چه
129
00:04:20,000 –> 00:04:21,600
چیزهایی هستند، چه انواع مختلفی از
130
00:04:21,600 –> 00:04:23,759
متدها و متغیرها در یک کلاس هستند،
131
00:04:23,759 –> 00:04:25,360
چه ارثی، چه
132
00:04:25,360 –> 00:04:28,080
سازنده و غیره، بنابراین همه این
133
00:04:28,080 –> 00:04:29,919
مفاهیم بسیار ضروری هستند و
134
00:04:29,919 –> 00:04:31,680
زمانی که با مفاهیم برنامه نویسی شی گرا آشنا شدید، باید با آن آشنا شوید.
135
00:04:31,680 –> 00:04:33,199
136
00:04:33,199 –> 00:04:35,600
سپس به درک
137
00:04:35,600 –> 00:04:37,759
نحوه استفاده از بلوک های مدیریت استثناء بروید، بنابراین
138
00:04:37,759 –> 00:04:39,840
نحوه استفاده از بلوک try و قبول برای
139
00:04:39,840 –> 00:04:41,919
گرفتن استثناها و نحوه افزایش
140
00:04:41,919 –> 00:04:43,919
استثناء، بنابراین درک این موضوع بسیار
141
00:04:43,91