در این مطلب، ویدئو ماژول 4: مدلسازی پویا فضایی با چارچوب PCRaster Python با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:09:35
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,199 –> 00:00:02,720
به دوره آزاد
2
00:00:02,720 –> 00:00:04,799
برنامه نویسی برای کاربردهای هیدرولوژیکی جغرافیایی
3
00:00:04,799 –> 00:00:06,240
4
00:00:06,240 –> 00:00:08,400
در ماژول 4 خوش آمدید، ما می خواهیم
5
00:00:08,400 –> 00:00:11,360
مدل سازی دینامیکی فضایی را
6
00:00:11,360 –> 00:00:13,280
در ماژول قبلی انجام دهیم، ما از
7
00:00:13,280 –> 00:00:15,360
شطرنجی کامپیوتری برای جبر نقشه و تحلیل فضایی
8
00:00:15,360 –> 00:00:17,039
9
00:00:17,039 –> 00:00:18,960
شطرنجی کامپیوتری استفاده کرده ایم، اما همچنین دارای
10
00:00:18,960 –> 00:00:21,439
چارچوب مدل سازی پویا برای پایتون
11
00:00:21,439 –> 00:00:24,000
با که میتوانیم مدلهای دینامیکی خودمان را بسازیم،
12
00:00:24,000 –> 00:00:24,720
13
00:00:24,720 –> 00:00:28,400
مانند مدلهای رواناب باران
14
00:00:28,640 –> 00:00:30,320
، اساساً یک قالب است
15
00:00:30,320 –> 00:00:33,040
که به عنوان یک کلاس پایتون تعریف میشود،
16
00:00:33,040 –> 00:00:35,680
کلاس پایتون یک متد اولیه دارد
17
00:00:35,680 –> 00:00:38,000
که در آن مدل را مقداردهی اولیه میکنیم،
18
00:00:38,000 –> 00:00:41,280
این خطوط فقط یک بار در یک
19
00:00:41,280 –> 00:00:42,879
روش پویا
20
00:00:42,879 –> 00:00:44,480
که در آن مینویسیم اجرا میشوند. کدی که باید به
21
00:00:44,480 –> 00:00:47,600
موقع
22
00:00:48,480 –> 00:00:50,879
در خصوصیات کلاس تکرار شود،
23
00:00:50,879 –> 00:00:52,239
یک نقشه شبیه سازی
24
00:00:52,239 –> 00:00:55,600
تعریف می کنیم که ویژگی های فضایی
25
00:00:55,600 –> 00:00:59,840
و مراحل زمانی را
26
00:01:00,960 –> 00:01:03,359
برای مدل سازی پویا ارائه می دهد، همچنین به
27
00:01:03,359 –> 00:01:04,720
نقشه های پویا سری زمانی نقشه ها نیاز داریم
28
00:01:04,720 –> 00:01:07,600
و رستر کامپیوتر از یک
29
00:01:07,600 –> 00:01:10,720
قرارداد برای
30
00:01:10,960 –> 00:01:14,000
آن استفاده می کند. قرارداد 8.3 به این معنی که
31
00:01:14,000 –> 00:01:14,400
32
00:01:14,400 –> 00:01:16,560
فایل ها دارای هشت کاراکتر قبل از
33
00:01:16,560 –> 00:01:20,799
نقطه و سه کاراکتر بعد از نقطه هستند،
34
00:01:20,799 –> 00:01:22,799
پس نیاز به t است. o حداقل یک
35
00:01:22,799 –> 00:01:24,640
کاراکتر الفبایی داشته باشید،
36
00:01:24,640 –> 00:01:27,439
به عنوان مثال با a شروع کنید، همچنین می توانید
37
00:01:27,439 –> 00:01:27,920
38
00:01:27,920 –> 00:01:30,320
نویسه های الفبایی بیشتری در
39
00:01:30,320 –> 00:01:31,920
ابتدای نام فایل داشته
40
00:01:31,920 –> 00:01:35,600
باشید، اما نمی توانید با یک عدد شروع کنید،
41
00:01:36,079 –> 00:01:38,320
سپس تا مرحله زمانی با صفر پر کنید،
42
00:01:38,320 –> 00:01:39,520
43
00:01:39,520 –> 00:01:42,640
بنابراین اگر اولین کاراکتر ما
44
00:01:42,640 –> 00:01:45,280
یک کاراکتر آلفای بهتر است که
45
00:01:45,280 –> 00:01:47,280
آن را با صفر پر می کنیم تا زمانی که
46
00:01:47,280 –> 00:01:49,360
قبل از نقطه هشت کاراکتر داشته باشیم
47
00:01:49,360 –> 00:01:51,040
و بعد از نقطه آن را تا مرحله زمانی با صفر پر می کنیم،
48
00:01:51,040 –> 00:01:52,960
49
00:01:52,960 –> 00:01:55,920
بنابراین برای مرحله زمانی یک، صفر صفر
50
00:01:55,920 –> 00:01:56,880
یک
51
00:01:56,880 –> 00:01:59,600
به عنوان فایل داریم. پسوند اگر
52
00:01:59,600 –> 00:02:01,119
مرحله زمانی دوم را داشته باشیم همان خواهد بود
53
00:02:01,119 –> 00:02:03,920
اما پس از آن صفر صفر دو
54
00:02:03,920 –> 00:02:06,880
به این ترتیب وقتی یک
55
00:02:06,880 –> 00:02:08,878
کاراکتر الفبایی در ابتدای نام فایل
56
00:02:08,878 –> 00:02:13,360
داریم، می توانیم این تعداد مراحل زمانی را
57
00:02:13,840 –> 00:02:17,360
مثال دیگری داشته باشیم که برای قرارداد صدق می
58
00:02:17,360 –> 00:02:19,520
کند.
59
00:02:19,520 –> 00:02:21,840
ما میتوانیم فایل را به عنوان مثال بارش تعریف کنیم
60
00:02:21,840 –> 00:02:23,760
61
00:02:23,760 –> 00:02:25,920
و سپس آن را تا هشت پر میکنیم، بنابراین
62
00:02:25,920 –> 00:02:27,760
دو صفر اضافه میشود تا
63
00:02:27,760 –> 00:02:29,120
قبل از نقطه هشت کاراکتر داشته باشیم
64
00:02:29,120 –> 00:02:31,440
و سپس اگر از این na استفاده کنیم، مرحله زمانی پنج نقطه صفر صفر است.
65
00:02:31,440 –> 00:02:33,040
66
00:02:33,040 –> 00:02:35,519
ما فقط میتوانیم
67
00:02:35,519 –> 00:02:38,080
68
00:02:38,599 –> 00:02:42,319
99999 گام زمانی داشته باشیم،
69
00:02:42,319 –> 00:02:45,599
بنابراین تعداد کاراکترهای الفبایی
70
00:02:45,599 –> 00:02:47,760
تعیین میکند که چند مرحله زمانی را میتوانید
71
00:02:47,760 –> 00:02:49,519
ذخیره
72
00:02:49,519 –> 00:02:51,840
73
00:02:51,840 –> 00:02:53,920
74
00:02:53,920 –> 00:02:57,519
75
00:02:57,519 –> 00:02:59,599
76
00:02:59,599 –> 00:03:02,400
کنید. محتویات چنین
77
00:03:02,400 –> 00:03:04,080
فایلی طبق قرارداد این است که خط اول
78
00:03:04,080 –> 00:03:07,599
عنوان داده است، خط دوم
79
00:03:07,599 –> 00:03:08,159
80
00:03:08,159 –> 00:03:10,159
شامل تعداد ستون ها در این
81
00:03:10,159 –> 00:03:12,560
مورد چهار
82
00:03:12,560 –> 00:03:14,800
و سپس سرصفحه های
83
00:03:14,800 –> 00:03:16,720
ستون است، بنابراین ستون اول همیشه
84
00:03:16,720 –> 00:03:17,200
زمان است
85
00:03:17,200 –> 00:03:20,879
بنابراین مرحله زمانی یک دو سه چهار پنج
86
00:03:20,879 –> 00:03:22,480
و سپس داده برای سه
87
00:03:22,480 –> 00:03:25,840
ایستگاه مختلف اول ایستگاه ستون یک
88
00:03:25,840 –> 00:03:28,319
ایستگاه ستون دوم دو ایستگاه ستون سوم
89
00:03:28,319 –> 00:03:29,599
سه
90
00:03:29,599 –> 00:03:31,920
و به این ترتیب اپراتورهای رستر کامپیوتر می
91
00:03:31,920 –> 00:03:33,120
توانند این فایل ها را بخوانند
92
00:03:33,120 –> 00:03:35,360
و آنها را به یک نقشه با ایستگاه های درختی متصل کنند به
93
00:03:35,360 –> 00:03:36,799
عنوان مثال
94
00:03:36,799 –> 00:03:40,400
شما یاد خواهید گرفت این در آموزش
95
00:03:42,799 –> 00:03:44,560
، چارچوب مدلسازی پویا
96
00:03:44,560 –> 00:03:47,599
از رستر کامپیوتر در پایتون است
97
00:03:47,599 –> 00:03:50,000
که ابتدا شطرنجی کامپیوتر و
98
00:03:50,000 –> 00:03:51,519
فریم ورک را وارد میکنیم
99
00:03:51,519 –> 00:03:53,200
و سپس کلاسی است که یک
100
00:03:53,200 –> 00:03:55,040
الگوی آن است. دارای
101
00:03:55,040 –> 00:03:57,680
مقدار دهی اولیه کلاس است و
102
00:03:57,680 –> 00:03:58,159
103
00:03:58,159 –> 00:04:01,840
متد اولیه و متد دینامیک را دارد
104
00:04:01,840 –> 00:04:03,680
و در زیر ویژگی
105
00:04:03,680 –> 00:04:06,560
های نمونه کلاس را
106
00:04:08,319 –> 00:04:10,000
در این قالب تعریف می کنیم ما هیچ چیزی را تغییر نمی دهیم
107
00:04:10,000 –> 00:04:11,920
به جز
108
00:04:11,920 –> 00:04:13,840
مراحل زمانی که برای تعریف
109
00:04:13,840 –> 00:04:17,519
آخرین مرحله زمانی در اول نیاز داریم. مرحله زمانی
110
00:04:17,519 –> 00:04:20,478
ما همچنین باید نقشه کلون را تعریف کنیم در
111
00:04:20,478 –> 00:04:21,440
این مورد
112
00:04:21,440 –> 00:04:23,919
نقشه m dot
113
00:04:23,919 –> 00:04:25,759
ویژگی های فضایی تمام لایه های استفاده شده در
114
00:04:25,759 –> 00:04:26,720
مدل را مشخص می کند
115
00:04:26,720 –> 00:04:28,720
همه لایه ها همه شطرنج ها
116
00:04:28,720 –> 00:04:31,280
در برابر این dm
117
00:04:31,280 –> 00:04:32,880
بررسی می شوند. به همان
118
00:04:32,880 –> 00:04:34,479
تعداد سطر و ستون
119
00:04:34,479 –> 00:04:38,240
اندازه سلول و سیستم مختصات
120
00:04:39,360 –> 00:04:41,840
در روش اولیه کدی را می نویسیم