در این مطلب، ویدئو اتمام بازی تطبیق کاشی ما – آموزش رابط کاربری گرافیکی Python Tkinter #142 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:14:46
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,160 –> 00:00:01,520
بچه ها جان
2
00:00:01,520 –> 00:00:03,040
الدر اینجا از codingme.com چه خبره
3
00:00:03,040 –> 00:00:04,400
4
00:00:04,400 –> 00:00:07,920
5
00:00:13,840 –> 00:00:15,120
6
00:00:15,120 –> 00:00:16,239
7
00:00:16,239 –> 00:00:17,119
8
00:00:17,119 –> 00:00:18,320
اما قبل از شروع به کار، اگر
9
00:00:18,320 –> 00:00:19,279
این ویدیو را دوست دارید، میخواهید شبیههای بیشتری ببینید،
10
00:00:19,279 –> 00:00:20,800
حتماً دکمه لایک زیر را فشار دهید،
11
00:00:20,800 –> 00:00:21,840
در کانال مشترک شوید، الگوریتم یوتیوب را به من نشان دهید
12
00:00:21,840 –> 00:00:23,359
13
00:00:23,359 –> 00:00:24,960
و از coding.com دیدن کنید، ما
14
00:00:24,960 –> 00:00:26,160
دهها دوره آموزشی داریم با صدها ویدیویی که
15
00:00:26,160 –> 00:00:26,960
به شما یاد میدهند کدنویسی
16
00:00:26,960 –> 00:00:28,880
کنید از کد کوپن youtube1 استفاده کنید تا 30 تخفیف عضویت دریافت کنید
17
00:00:28,880 –> 00:00:30,240
، این همه فیلمها و کتابهای دورههای من
18
00:00:30,240 –> 00:00:30,720
19
00:00:30,720 –> 00:00:32,640
برای یک بار در مقابل چهل و نه دلار
20
00:00:32,640 –> 00:00:33,920
است که بسیار ارزان است،
21
00:00:33,920 –> 00:00:36,559
خوب در آخرین ویدیو که ما به نوعی
22
00:00:36,559 –> 00:00:37,920
مطمئن شدیم که بازی مسابقه جواب داده است.
23
00:00:37,920 –> 00:00:39,360
درست است، اما ما واقعاً آن
24
00:00:39,360 –> 00:00:41,120
را خیلی زیبا نشان ندادیم و چند زنگ
25
00:00:41,120 –> 00:00:42,559
و سوت وجود دارد که باید اینجا
26
00:00:42,559 –> 00:00:44,399
بگذاریم، ما گزینه ای برای تنظیم مجدد
27
00:00:44,399 –> 00:00:46,160
بازی بعد از پیروزی نداشتیم،
28
00:00:46,160 –> 00:00:46,800
گزینه ای برای
29
00:00:46,800 –> 00:00:49,120
گفتن سلام نداریم تو بازی جو رو بردی به
30
00:00:49,120 –> 00:00:50,079
نوعی متوقف شد
31
00:00:50,079 –> 00:00:52,559
و اوه می دانید که می توانیم چند رنگ اضافه کنیم
32
00:00:52,559 –> 00:00:54,239
و
33
00:00:54,239 –> 00:00:55,760
ظاهر آن را کمی تغییر دهیم و این
34
00:00:55,760 –> 00:00:56,879
کاری است که ما در این ویدیو انجام می دهیم،
35
00:00:56,879 –> 00:00:58,079
می توانید ببینید کاشی ها کمی
36
00:00:58,079 –> 00:00:59,440
متفاوت از دکمه های ویدیوی آخر هستند
37
00:00:59,440 –> 00:01:00,640
38
00:01:00,640 –> 00:01:03,680
و چنین چیزهایی، بنابراین به
39
00:01:03,680 –> 00:01:06,000
کد ما برگردید، من همان فایل match.pi خود را دارم
40
00:01:06,000 –> 00:01:07,280
که دیروز روی آن کار کردیم،
41
00:01:07,280 –> 00:01:09,040
من از ویرایشگر متن spline و
42
00:01:09,040 –> 00:01:10,640
ترمینال git bash مانند همیشه استفاده می کنم اگر
43
00:01:10,640 –> 00:01:11,680
آخرین ویدیو را ندیدید. بخش
44
00:01:11,680 –> 00:01:12,000
نظرات
45
00:01:12,000 –> 00:01:14,400
زیر را برای پیوند به لیست پخش بررسی کنید
46
00:01:14,400 –> 00:01:16,479
و می توانید این کد را در github من دریافت کنید،
47
00:01:16,479 –> 00:01:18,159
اما این همان چیزهایی است که دیروز داشتیم،
48
00:01:18,159 –> 00:01:19,840
من هیچ تغییری ایجاد نکردم، بنابراین
49
00:01:19,840 –> 00:01:21,840
چه کاری می خواهیم اینجا انجام دهیم، خوب اجازه دهید
50
00:01:21,840 –> 00:01:22,880
با
51
00:01:22,880 –> 00:01:24,720
ایجاد یک شروع کنیم. چیز کوچکی که پیگیری می کند
52
00:01:24,720 –> 00:01:26,720
که آیا شما برنده شده اید یا نه،
53
00:01:26,720 –> 00:01:28,000
تا اینجا در بالای صفحه،
54
00:01:28,000 –> 00:01:29,439
من یک متغیر جهانی ایجاد می کنم،
55
00:01:29,439 –> 00:01:30,640
آن را برنده جهانی می
56
00:01:30,640 –> 00:01:33,600
نامم و بیایید آن را روی یک شمارنده تنظیم کنیم
57
00:01:33,600 –> 00:01:34,880
و فقط آن را صفر کنیم.
58
00:01:34,880 –> 00:01:38,560
درست است، بنابراین بیایید بگوییم یک
59
00:01:38,560 –> 00:01:41,600
برنده ست شمارنده صفر است،
60
00:01:41,600 –> 00:01:44,320
بنابراین وقتی بازی شروع می شود برنده برابر با
61
00:01:44,320 –> 00:01:45,119
صفر است
62
00:01:45,119 –> 00:01:48,079
و سپس همانطور که روی کاشی ها کلیک می کنید،
63
00:01:48,079 –> 00:01:49,600
این شمارنده را افزایش می دهیم
64
00:01:49,600 –> 00:01:52,159
و سپس از آنجایی که شش مسابقه وجود دارد، اگر
65
00:01:52,159 –> 00:01:54,720
این عدد به شش افزایش یابد، به این معنی است که شما درست برنده شده اید،
66
00:01:54,720 –> 00:01:55,360
بنابراین
67
00:01:55,360 –> 00:01:57,119
می توانیم به اینجا بیاییم و به نوعی نگاه کنیم
68
00:01:57,119 –> 00:01:58,719
تا ببینیم کجا این کارها را انجام می دهیم.
69
00:01:58,719 –> 00:02:01,680
برای اینکه ببینید آیا
70
00:02:01,680 –> 00:02:02,159
71
00:02:02,159 –> 00:02:04,399
ما یک تطابق درست انجام دادیم یا نه،
72
00:02:04,399 –> 00:02:05,840
روی دو کاشی کلیک کنید اگر مطابقت دارند، میتوانید
73
00:02:05,840 –> 00:02:07,040
همینجا را ببینید شروع کنید تا
74
00:02:07,040 –> 00:02:08,080
درست یا نه را تعیین کنید
75
00:02:08,080 –> 00:02:11,120
، پس ما میتوانیم ببینیم که آیا پاسخ مطابقت ما
76
00:02:11,120 –> 00:02:13,760
برابر است با جواب مطابقت، بنابراین این
77
00:02:13,760 –> 00:02:14,560
بخش است.
78
00:02:14,560 –> 00:02:17,520
این کار را برای شما انجام می دهد که بدانید هر زمان که ما
79
00:02:17,520 –> 00:02:18,319
80
00:02:18,319 –> 00:02:22,080
مسابقه ای دریافت می کنیم، در اینجا بیایید فقط
81
00:02:22,080 –> 00:02:25,840
شمارنده برنده خود را افزایش
82
00:02:25,840 –> 00:02:29,440
دهیم تا بتوانیم برنده
83
00:02:29,440 –> 00:02:32,800
به اضافه برابر یک شود و سپس در اینجا در
84
00:02:32,800 –> 00:02:34,959
داخل این تابع، بیایید برنده را
85
00:02:34,959 –> 00:02:38,400
به لیست جهانی خود اضافه کنیم تا ما میتوانیم
86
00:02:38,400 –> 00:02:40,239
این را در داخل و
87
00:02:40,239 –> 00:02:42,000
خارج تابع به درستی پیگیری
88
00:02:42,000 –> 00:02:44,959
کنیم، بنابراین باید آزمایش کنیم تا بگوییم آیا
89
00:02:44,959 –> 00:02:46,720
هنوز به شش رسیدهایم زیرا اگر به شش رسیدیم به
90
00:02:46,720 –> 00:02:48,480
این معنی است که برنده شدهایم، بنابراین
91
00:02:48,480 –> 00:02:52,080
اگر برنده برابر با
92
00:02:52,080 –> 00:02:54,560
۶ باشد، برویم. آیا ما می خواهیم برای انجام این کار، اجازه دهید
93
00:02:54,560 –> 00:02:55,120
94
00:02:55,120 –> 00:02:57,360
تابع win را درست اجرا کنیم تا هنوز تابع win
95
00:02:57,360 –> 00:02:58,400
نداشته باشیم
96
00:02:58,400 –> 00:02:59,680
و این تابع در اینجا
97
00:02:59,680 –> 00:03:01,120
کمی به هم ریخته می شود، بنابراین می توانیم کد را
98
00:03:01,120 –> 00:03:02,720
درست در اینجا قرار دهیم، اما اجازه دهید آن را به
99
00:03:02,720 –> 00:03:05,760
تابع خودش تقسیم کنیم، بنابراین بیایید به اینجا بیاییم
100
00:03:05,760 –> 00:03:09,040
و بیایید تابع برنده را ایجاد کنیم
101
00:03:09,040 –> 00:03:11,760
و بیایید تعریف کنیم که چه زمانی
102
00:03:11,760 –> 00:03:13,280
میخواهیم انجام دهیم، به یاد داشته باشیم که این
103
00:03:13,280 –> 00:03:16,239
برچسب را در اینجا داریم، میتوانیم
104
00:03:16,239 –> 00:03:18,720
ببینیم که کجا رفته است.
105
00:03:18,720 –> 00:03:20,560
106
00:03:20,560 –> 00:03:21,760
107
00:03:21,760 –> 00:03:24,799
به mylab.config برویم
108
00:03:24,799 –> 00:03:27,799
و متن را برابر با
109
00:03:27,799 –> 00:03:29,840
تبریکهایی
110
00:03:29,840 –> 00:03:33,120
که برنده میشوی تنظیم
111
00:03:33,120 –> 00:03:35,760
کنیم و همینطور دکمههایی را انجام دهیم که به
112
00:03:35,760 –> 00:03:37,040
113
00:03:37,040 –> 00:03:40,080
نوعی نمیدانم
114
00:03:40,080 –> 00:03:42,560
تغییراتی ایجاد میکند تا تغییری در
115
00:03:42,560 –> 00:03:43,920
وضعیت بازی را نشان
116
00:03:43,920 –> 00:03:45,680
دهد. تا به حال، هر زمان که روی منطبقها کلیک میکنیم
117
00:03:45,680 –> 00:03:48,080
، دکمهها غیرفعال
118
00:03:48,080 –> 00:03:50,080
میشوند، به نوعی خاکستری میشوند و این خوب است،
119
00:03:50,080 –> 00:03:52,159
اما وقتی همه آنها خاکستری شدند،
120
00:03:52,159 –> 00:03:53,760
بیایید آنها را به رنگ دیگری تغییر دهیم
121
00:03:53,760 –> 00:03:56,000
، کل دکمه را فقط برای نشان دادن درست برنده شدن نشان دهیم
122
00:03:56,000 –> 00:03:57,439
تا بتوانی سبز
123
00:03:57,439 –> 00:03:58,560
124
00:03:58,560 –> 00:04:00,640
زرد w را بدانید رنگ متنفری که می خواهید، بنابراین
125
00:04:00,640 –> 00:04:01,680
به جای
126
00:04:01,680 –> 00:04:03,360
پیکربندی هر یک از این دکمه ها، بیایید
127
00:04:03,360 –> 00:04:05,680
یک لیست سریع ایجاد کنیم، بنابراین بیایید این
128
00:04:05,680 –> 00:04:08,640
دکمه uh را لیست زیر خطی صدا بزنیم و این
129
00:04:08,640 –> 00:04:10,239
یک لیست پایتون خواهد بود و بیایید فقط
130
00:04:10,239 –> 00:04:11,760
همه دکمه هایمان را پاس کنیم، بنابراین b0
131
00:04:11,760 –> 00:04:15,360
b1 b2 b3 b4
132
00:04:15,360 –> 00:04:20,079
b5 b6 b7 b8 b9
133
00:04:20,079 –> 00:04:23,840
b10 و b11، بنابراین اکنون میتوانیم
134
00:04:23,840 –> 00:04:25,840
این لیست را مرور کنیم و سپس تغییرات
135
00:04:25,840 –> 00:04:27,360
را روی دکمهها به این صورت
136
00:04:27,360 –> 00:04:30,240
انجام دهیم تا مجبور
137
00:04:30,240 –> 00:04:31,919
نباشیم مانند
138
00:04:31,919 –> 00:04:33,600
زمانی که برای اولین بار آنها را ایجاد کردیم، همه آنها را دوباره روی صفحه فهرست کنیم.
139
00:04:33,600 –> 00:04:35,440
فقط روشی را می دانید که
140
00:04:35,440 –> 00:04:36,800
کدمان را کمی تمیزتر نگه داریم، پس
141
00:04:36,800 –> 00:04:39,919
بیایید نظر بدهیم اینجا
142
00:04:39,919 –> 00:04:43,600
دکمه ها را حلقه بزنیم و
143
00:04:43,600 –> 00:04:47,680
رنگ ها را تغییر دهیم، بنابراین بیایید به دنبال دکمه
144
00:04:47,680 –> 00:04:52,560
در لیست دکمه ها
145
00:04:52,800 –> 00:04:56,720
برویم، می خواهیم به پیکربندی نقطه دکمه برویم
146
00:04:56,720 –> 00:04:58,160
و چه کاری می خواهیم انجام دهیم، بیایید تغییر دهیم
147
00:04:58,160 –> 00:05:00,720
رنگ پسزمینه که
148
00:05:00,720 –> 00:05:04,000
زرد را دوست داشته باشد درست است،
149
00:05:04,000 –> 00:05:06,400
بنابراین باید همه آنها را به زرد
150
00:05:06,400 –> 00:05:07,840
تغییر دهیم، پس بیایید ادامه دهیم و این را ذخیره کنیم و
151
00:05:07,840 –> 00:05:08,080
آن را اجرا کنیم
152
00:05:08,080 –> 00:05:10,639
، مطمئن شویم که کار کرده است، بنابراین بیایید پایتون را
153
00:05:10,639 –> 00:05:11,440
با نقطه پی مطابقت دهیم
154
00:05:11,440 –> 00:05:14,000
155
00:05:14,800 –> 00:05:17,120
و قبل از انجام این کار، من
156
00:05:17,120 –> 00:05:18,720
اندازه آن را دوست ندارم بیایید این موضوع را تغییر
157
00:05:18,720 –> 00:05:20,080
دهیم سریع به اینجا
158
00:05:20,080 –> 00:05:23,120
در بالا بروید، بیایید این را کمی
159
00:05:23,120 –> 00:05:24,080
کوچکتر
160
00:05:24,080 –> 00:05:27,600
کنیم، بیایید 460 برویم، مثل اینکه
161
00:05:27,600 –> 00:05:30,400
من نمی دانم 450 یا بیشتر، این را ذخیره کنید و اجرا
162
00:05:30,400 –> 00:05:32,560
کنید
163
00:05:34,639 –> 00:05:37,199
خوب که کمی بهتر است، پس
164
00:05:37,199 –> 00:05:40,880
بیایید تلاش کنیم و این سریع را در اینجا تقریباً همانجا برنده شویم.
165
00:05:48,479 –> 00:05:51,680
پس
166
00:05:51,680 –> 00:05:54,080
می گوید تبریک می گویم شما برنده می شوید
167
00:05:54,080 –> 00:05:55,600
همه چیز زرد است، اوه بله، اکنون خیلی خوب به نظر می رسد،
168
00:05:55,600 –> 00:05:56,960
کار دیگری که می خواهم
169
00:05:56,960 –> 00:05:58,720
انجام دهم این است که از
170
00:05:58,720 –> 00:06:00,800
شکل این دکمه ها هیجان زده نیستم درست به نظر می رسند که خوب به نظر می رسند،
171
00:06:00,800 –> 00:06:01,840
172
00:06:01,840 –> 00:06:05,360
اما نمی دانم ما می توانیم کمانچه بزنیم
173
00:06:05,360 –> 00:06:06,800
174
00:06:06,800 –> 00:06:07,919
کمی با آنها کنار بیایید تا کمی شخصیت بیشتر به آنها بدهید،
175
00:06:07,919 –> 00:06:09,759
پس بیایید آن را سریع انجام
176
00:06:09,759 –> 00:06:11,280
دهیم، بیایید به جایی که دکمه هایمان را دقیقاً در اینجا تعریف کرده بودیم پایین بیاییم
177
00:06:11,280 –> 00:06:12,400
178
00:06:12,400 –> 00:06:16,720
و بیایید به آنها یک شیار تسکین دهیم
179
00:06:16,720 –> 00:06:20,319
180
00:06:20,319 –> 00:06:22,479
و می دانید که می توانیم شکل دکمه های خود را به آن تغییر دهیم.
181
00:06:22,479 –> 00:06:23,600
182
00:06:23,600 –> 00:06:27,280
groove sunken flat اوه شیار فرورفته
183
00:06:27,280 –> 00:06:28,319
صاف
184
00:06:28,319 –> 00:06:30,479
ببینید چه مواردی دیگر هستند من
185
00:06:30,479 –> 00:06:31,759
فکر می کنم این همه است شاید یکی دیگر وجود داشته باشد
186
00:06:31,759 –> 00:06:33,039
اما نمی توانم به یاد بیاورم که چیست
187
00:06:33,039 –> 00:06:33,520
188
00:06:33,520 –> 00:06:35,280
اما ما شیار را امتحان می کنیم فکر می کنم ممکن
189
00:06:35,280 –> 00:06:37,440
است خوب
190
00:06:37,440 –> 00:06:40,880
به نظر برسد پس بیایید این را ذخیره کنید و اجرا کنید
191
00:06:42,400 –> 00:06:43,840
و بسیار خوب من آن را دوست دارم
192
00:06:43,840 –> 00:06:45,360
کمی بهتر است آنها به جای دکمه ها کمی بیشتر شبیه کاشی به نظر می رسند،
193
00:06:45,360 –> 00:06:47,199
194
00:06:47,199 –> 00:06:50,319
بنابراین بسیار خوب است، بیایید از
195
00:06:50,319 –> 00:06:51,280
شر این گوزن خلاص
196
00:06:51,280 –> 00:06:53,520
شویم زیرا
197
00:06:53,520 –> 00:06:54,880
هر بار
198
00:06:54,880 –> 00:06:58,160
که پاسخ اشتباهی دریافت می کنیم یک جعبه پیام ظاهر می شود. ما در آنجا به برچسب هم نیازی نداریم،
199
00:06:58,160 –> 00:07:00,639
بنابراین اجازه دهید من فقط
200
00:07:00,639 –> 00:07:02,880
اینجا را جستجو کنم و خمیر را پیدا
201
00:07:0