در این مطلب، ویدئو گرافیک پایتون – فیلترهای تصویر با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:03
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,480 –> 00:00:02,879
سلام در این ویدیو میخواهیم ببینیم که
2
00:00:02,879 –> 00:00:04,080
چگونه میتوانیم با
3
00:00:04,080 –> 00:00:07,919
تصاویر در پایتون کار کنیم که در ویدیوی آخر دیدیم
4
00:00:07,919 –> 00:00:08,559
5
00:00:08,559 –> 00:00:10,480
که تصاویر از یک سری
6
00:00:10,480 –> 00:00:12,160
پیکسل تشکیل شده اند بنابراین سوال
7
00:00:12,160 –> 00:00:15,440
اینجاست که چگونه میتوانیم به این پیکسل ها در برنامه های خود دسترسی داشته باشیم
8
00:00:15,440 –> 00:00:16,400
9
00:00:16,400 –> 00:00:18,560
و یک بار ما به آنها دسترسی داریم که چگونه می توانیم
10
00:00:18,560 –> 00:00:20,400
آنها را دستکاری کنیم تا در پایتون نمایش داده شوند،
11
00:00:20,400 –> 00:00:22,160
12
00:00:22,160 –> 00:00:25,039
بنابراین با معرفی تصاویر پایتون با استفاده از
13
00:00:25,039 –> 00:00:26,240
تصاویر پایتون،
14
00:00:26,240 –> 00:00:28,560
می توانیم داده های سطح پیکسل را برای
15
00:00:28,560 –> 00:00:29,599
تصاویر خود
16
00:00:29,599 –> 00:00:31,439
با داده های پیکسل بارگذاری کنیم، سپس می
17
00:00:31,439 –> 00:00:33,280
18
00:00:33,280 –> 00:00:35,440
توانیم تصاویری را که به طور خلاصه تصاویر پایتون را چند
19
00:00:35,440 –> 00:00:37,120
ماژول قبل دیدیم دستکاری کنیم. ما به
20
00:00:37,120 –> 00:00:38,640
پایتون در مقابل کارول نگاه
21
00:00:38,640 –> 00:00:40,719
میکردیم، اما
22
00:00:40,719 –> 00:00:44,160
در این درس
23
00:00:44,160 –> 00:00:46,800
با دستور image به آنها نگاهی عمیقتر میکنیم و میتوانیم
24
00:00:46,800 –> 00:00:47,360
25
00:00:47,360 –> 00:00:50,160
با استفاده از URL تصویر، تصویری را اختصاص دهیم و سپس
26
00:00:50,160 –> 00:00:50,960
27
00:00:50,960 –> 00:00:53,199
با استفاده از دستور add مشابه
28
00:00:53,199 –> 00:00:55,760
نحوه اضافه کردن اشکال، آن را به بوم خود اضافه میکنیم.
29
00:00:55,760 –> 00:00:58,399
همچنین میتوانیم اندازه و
30
00:00:58,399 –> 00:00:59,840
موقعیت تصاویر را
31
00:00:59,840 –> 00:01:01,600
مجدداً مشابه نحوه انجام این کار
32
00:01:01,600 –> 00:01:03,600
با شکلهایمان تنظیم
33
00:01:03,600 –> 00:01:05,840
کنیم تا اندازه را تغییر دهیم که عرض و ارتفاع را تغییر میدهیم
34
00:01:05,840 –> 00:01:08,080
و برای تنظیم موقعیتی که
35
00:01:08,080 –> 00:01:12,159
مختصات x و y را پاس میکنیم،
36
00:01:12,159 –> 00:01:13,840
بیایید کمی فاصله بگیریم. k در دستورات برای به دست
37
00:01:13,840 –> 00:01:15,439
آوردن مقادیر پیکسل
38
00:01:15,439 –> 00:01:17,759
خود، با استفاده از متغیر img بارگیری شده از تصویر قبلی را شروع می کنیم و
39
00:01:17,759 –> 00:01:20,320
40
00:01:20,320 –> 00:01:22,080
یادآوری می کنیم که تصویر از
41
00:01:22,080 –> 00:01:23,360
پیکسل های مجزا تشکیل شده است
42
00:01:23,360 –> 00:01:25,840
و هر پیکسل دارای یک مقدار قرمز سبز و آبی
43
00:01:25,840 –> 00:01:26,720
است
44
00:01:26,720 –> 00:01:29,200
تا به این اطلاعات نیاز داریم.
45
00:01:29,200 –> 00:01:29,759
ابتدا
46
00:01:29,759 –> 00:01:32,400
با استفاده از دستور get pixel یک پیکسل دریافت کنید
47
00:01:32,400 –> 00:01:33,600
و یک
48
00:01:33,600 –> 00:01:36,479
مختصات x y را ارسال کنید که لیستی از مقادیر را برمی گرداند.
49
00:01:36,479 –> 00:01:37,360
50
00:01:37,360 –> 00:01:39,439
اولین مقدار در لیست، مقدار قرمز
51
00:01:39,439 –> 00:01:40,720
آن پیکسل است
52
00:01:40,720 –> 00:01:44,159
که از 0 تا 255 متغیر است. سبز
53
00:01:44,159 –> 00:01:45,200
دومین مقدار
54
00:01:45,200 –> 00:01:48,479
و آبی است. سومین
55
00:01:48,880 –> 00:01:51,040
موردی است که مقادیر پیکسل ما از همان
56
00:01:51,040 –> 00:01:53,200
ساختاری پیروی می کند که با بوم دیدیم.
57
00:01:53,200 –> 00:01:56,240
0 0 گوشه سمت چپ بالاست همانطور که
58
00:01:56,240 –> 00:01:58,079
از چپ به راست حرکت می کنیم مقادیر x
59
00:01:58,079 –> 00:02:01,200
ما افزایش می یابد، می توانیم از
60
00:02:01,200 –> 00:02:04,159
نقطه دریافت تصویر برای کمک به یافتن حداکثر
61
00:02:04,159 –> 00:02:06,079
مقدار تصویر خود استفاده کنیم.
62
00:02:06,079 –> 00:02:08,720
توجه داشته باشید که ما 1 را کم می کنیم زیرا عرض
63
00:02:08,720 –> 00:02:10,239
اندازه واقعی را برمی گرداند
64
00:02:10,239 –> 00:02:12,720
اما مقادیر شاخص از 0 به کوچکتر
65
00:02:12,720 –> 00:02:14,400
از اندازه می شوند
66
00:02:14,400 –> 00:02:17,360
به طور مشابه می بینیم که مقادیر y
67
00:02:17,360 –> 00:02:18,800
با پایین آمدن افزایش می یابد
68
00:02:18,800 –> 00:02:21,920
و می توانیم از تصویر نقطه دریافت ارتفاع برای
69
00:02:21,920 –> 00:02:22,480
کمک به
70
00:02:22,480 –> 00:02:27,040
یافتن حداکثر استفاده کنیم. مقدار y
71
00:02:27,040 –> 00:02:29,040
همچنین می توانیم مقادیر هر
72
00:02:29,040 –> 00:02:30,879
پیکسل در تصویر را
73
00:02:30,879 –> 00:02:33,040
یک بار دیگر به روز کنیم. از تصویر img
74
00:02:33,040 –> 00:02:34,160
قبلی
75
00:02:34,160 –> 00:02:36,480
برای به روز رسانی مقدار پیکسل استفاده می کنیم.
76
00:02:36,480 –> 00:02:37,519
77
00:02:37,519 –> 00:02:39,920
78
00:02:39,920 –> 00:02:41,120
79
00:02:41,120 –> 00:02:42,720
با مقادیر جدید
80
00:02:42,720 –> 00:02:45,120
برای آن پیکسل،
81
00:02:45,120 –> 00:02:47,360
بنابراین با استفاده از
82
00:02:47,360 –> 00:02:48,239
دادههای پیکسلی
83
00:02:48,239 –> 00:02:50,400
که میتوانیم در یک تصویر بخوانیم و
84
00:02:50,400 –> 00:02:52,480
مقادیر هر پیکسل را بهروزرسانی کنیم تا فیلترهای وب خودمان را ایجاد کنیم، با
85
00:02:52,480 –> 00:02:54,959
86
00:02:54,959 –> 00:02:56,800
این کار چه کنیم، بنابراین چگونه میخواهیم این کار را به خوبی انجام
87
00:02:56,800 –> 00:02:58,480
دهیم، بیایید نگاهی بیندازیم. در برخی از کدهای شبه
88
00:02:58,480 –> 00:03:00,879
برای نحوه عملکرد فیلترهای
89
00:03:00,879 –> 00:03:02,800
ما، از دو تابع استفاده می کنیم،
90
00:03:02,800 –> 00:03:04,400
اولی یک
91
00:03:04,400 –> 00:03:06,720
تابع استاندارد برای هر فیلتر و بخش
92
00:03:06,720 –> 00:03:10,239
دوم فیلتر واقعی خواهد بود،
93
00:03:10,239 –> 00:03:12,319
تابع تغییر تصویر
94
00:03:12,319 –> 00:03:13,760
در تمام پیکسل های ما حلقه
95
00:03:13,760 –> 00:03:16,080
می زند. سپس یک پیکسل را به تابع فیلتر خود منتقل می کنیم،
96
00:03:16,080 –> 00:03:17,760
97
00:03:17,760 –> 00:03:19,519
تابع فیلتر ما
98
00:03:19,519 –> 00:03:21,200
مقادیر رنگ آن پیکسل را به روز می کند و
99
00:03:21,200 –> 00:03:23,920
سپس آن رنگ جدید را
100
00:03:23,920 –> 00:03:26,080
با مقادیر جدیدی که می توانیم
101
00:03:26,080 –> 00:03:29,599
تصویر را با رنگ جدید خود به روز کنیم، برمی گرداند،
102
00:03:29,599 –> 00:03:31,360
بنابراین بیایید نگاهی به این بیندازیم.
103
00:03:31,360 –> 00:03:32,959
با چند فیلتر خاص در
104
00:03:32,959 –> 00:03:34,640
ویرایشگر کار می
105
00:03:34,640 –> 00:03:36,000
کند بسیار خوب، بنابراین بیایید نگاهی به برخی از
106
00:03:36,000 –> 00:03:37,760
این فیلترها در ویرایشگر
107
00:03:37,760 –> 00:03:39,040
بیندازیم که با فیلتر سیاه و سفید خود شروع
108
00:03:39,040 –> 00:03:40,480
می کنیم و در واقع
109
00:03:40,480 –> 00:03:42,000
با یک سری کد شروع می کنیم که در واقع
110
00:03:42,000 –> 00:03:43,680
عکس ما اجرا می شود، بنابراین اگر
111
00:03:43,680 –> 00:03:45,120
اکنون نگاه کنیم، عکس خود را داریم اما
112
00:03:45,120 –> 00:03:46,239
سیاه و سفید
113
00:03:46,239 –> 00:03:48,239
نیست، از نشانی اینترنتی تصویر استفاده می کنیم
114
00:03:48,239 –> 00:03:49,760
، عرض و ارتفاع را تنظیم می
115
00:03:49,760 –> 00:03:52,000
کنیم و آن تصویر را به بوم خود اضافه می کنیم
116
00:03:52,000 –> 00:03:52,879
117
00:03:52,879 –> 00:03:54,720
تا جایی که ما هستیم. در حال حاضر
118
00:03:54,720 –> 00:03:56,480
ما کمی در اینجا
119
00:03:56,480 –> 00:03:58,720
هستیم و اکنون این تایمر را داریم که زمان
120
00:03:58,720 –> 00:03:59,599
تغییر تصویر را تنظیم کرده است
121
00:03:59,599 –> 00:04:01,120
و کاری که این کار انجام می دهد این است که اساساً می
122
00:04:01,120 –> 00:04:02,799
گوید بیایید یک ثانیه صبر کنیم تا
123
00:04:02,799 –> 00:04:04,319
آن روش را
124
00:04:04,319 –> 00:04:06,560
um صدا کنیم و این واقعاً به تصویر ما زمان می دهد.
125
00:04:06,560 –> 00:04:08,080
برای بارگذاری روی صفحه نمایش ما اگر
126
00:04:08,080 –> 00:04:09,599
واقعاً تماس بگیریم و شروع به
127
00:04:09,599 –> 00:04:11,439
تغییر سریع پیکسل ها
128
00:04:11,439 –> 00:04:13,200
کنیم، کار نمی کند زیرا
129
00:04:13,200 –> 00:04:14,560
هنوز روی صفحه ما بارگذاری نشده است،
130
00:04:14,560 –> 00:04:16,238
بنابراین بیایید با تصویر تغییر خود شروع کنیم
131
00:04:16,238 –> 00:04:17,519
و این یک مشکل خواهد بود.
132
00:04:17,519 –> 00:04:19,279
تابع عمومی که
133
00:04:19,279 –> 00:04:21,759
تقریباً در a استفاده می کنیم تمام فیلترهای ما، بنابراین
134
00:04:21,759 –> 00:04:23,120
کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که میخواهیم
135
00:04:23,120 –> 00:04:23,440
136
00:04:23,440 –> 00:04:26,800
تمام پیکسلهایمان را حلقه بزنیم، بنابراین میخواهیم
137
00:04:26,800 –> 00:04:29,919
برای x در محدوده
138
00:04:29,919 –> 00:04:32,960
بگوییم و محدوده ما
139
00:04:32,960 –> 00:04:35,199
تصویر ما خواهد بود، بنابراین آن را نقطه تصویر مینامیم.
140
00:04:35,199 –> 00:04:37,919
get with
141
00:04:37,919 –> 00:04:39,120
بنابراین ما می خواهیم در
142
00:04:39,120 –> 00:04:41,840
کل عرض حلقه بزنیم و در داخل آن حلقه
143
00:04:41,840 –> 00:04:42,880
یک حلقه مقدار y دیگر خواهیم داشت،
144
00:04:42,880 –> 00:04:48,000
بنابراین برای y و
145
00:04:48,000 –> 00:04:53,040
محدوده می خواهم بگویم که نقطه تصویر به ارتفاع برسد
146
00:04:54,840 –> 00:04:57,840
147
00:04:58,000 –> 00:04:59,840
و این به ما می دهد مقادیر ما
148
00:04:59,840 –> 00:05:01,600
در حال حاضر اگر هر بار در حلقه
149
00:05:01,600 –> 00:05:02,880
خود یک مقدار پیکسل جدید دریافت کنیم، بنابراین
150
00:05:02,880 –> 00:05:03,680
میخواهیم بگوییم پیکسل
151
00:05:03,680 –> 00:05:06,960
برابر است با نقطه تصویر،
152
00:05:06,960 –> 00:05:11,120
پیکسل
153
00:05:11,120 –> 00:05:12,720
میشود و پیکسل را در x و
154
00:05:12,720 –> 00:05:14,320
کاما y را دریافت
155
00:05:14,320 –> 00:05:15,680
میکنیم، اوکی و سپس آنچه را که میکنیم. ما این کار را انجام می
156
00:05:15,680 –> 00:05:17,280
دهیم این است که ما رنگ جدید خود را دریافت می کنیم و
157
00:05:17,280 –> 00:05:18,160
آن ر