در این مطلب، ویدئو LED Blink Tkinter GUI – Arduino Python PySeral – درس 1 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:32
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,480 –> 00:00:02,639
سلام و خوش آمدید به این ویدیو در مورد اینکه چگونه
2
00:00:02,639 –> 00:00:03,280
می توانیم
3
00:00:03,280 –> 00:00:05,440
یک رابط کاربری پایتون برای رابط با
4
00:00:05,440 –> 00:00:07,919
آردوینو خود بسازیم،
5
00:00:07,919 –> 00:00:09,360
توجه داشته باشید که دو دکمه روشن و خاموش وجود دارد
6
00:00:09,360 –> 00:00:11,840
که LED های داخلی را
7
00:00:11,840 –> 00:00:12,880
روی برد آردوینو
8
00:00:12,880 –> 00:00:16,880
در سمت راست کنترل می کنند، می توانیم این led را روشن و
9
00:00:16,880 –> 00:00:19,199
خاموش کنیم
10
00:00:19,840 –> 00:00:21,359
و در این ویدیو یاد خواهید گرفت که چگونه
11
00:00:21,359 –> 00:00:23,600
می توانیم این را برنامه ریزی کنیم و چگونه همه
12
00:00:23,600 –> 00:00:24,480
قطعات نرم افزار
13
00:00:24,480 –> 00:00:27,199
با هم تعامل دارند و با هم کار می کنند، در اینجا یک
14
00:00:27,199 –> 00:00:28,240
بلوک دیاگرام است
15
00:00:28,240 –> 00:00:30,480
که به ما کمک می کند تا مسیر داده ها
16
00:00:30,480 –> 00:00:32,399
و نحوه تعامل قطعات کد
17
00:00:32,399 –> 00:00:33,680
با یکدیگر را
18
00:00:33,680 –> 00:00:35,440
در پایین سمت چپ ما درک کنیم. از دستور کاربر ما
19
00:00:35,440 –> 00:00:37,200
که کاربر دکمه را
20
00:00:37,200 –> 00:00:39,520
فشار می دهد
21
00:00:39,520 –> 00:00:41,680
این دکمه ها در رابط کاربری پایتون قرار دارند
22
00:00:41,680 –> 00:00:43,600
که جعبه طلایی
23
00:00:43,600 –> 00:00:46,559
در بالا سمت چپ است
24
00:00:46,719 –> 00:00:48,960
که حاوی دکمه های چشمک زدن است و
25
00:00:48,960 –> 00:00:51,280
ما دکمه ها را با استفاده از tk
26
00:00:51,280 –> 00:00:54,960
وارد ماژول پایتون داخلی می کنیم به
27
00:00:55,360 –> 00:00:57,280
این ترتیب که ما وضعیت دکمه را دریافت
28
00:00:57,280 –> 00:00:58,640
می کنیم که روشن یا
29
00:00:58,640 –> 00:01:01,359
خاموش باشد، استفاده از سریال pi است که این
30
00:01:01,359 –> 00:01:03,680
حالت دکمه را به سریال arduino
31
00:01:03,680 –> 00:01:05,920
pi منتقل می کند و از پروتکل ارتباطی سریال استفاده می
32
00:01:05,920 –> 00:01:07,119
کند
33
00:01:07,119 –> 00:01:09,200
و این یک ماژول شخص ثالث است
34
00:01:09,200 –> 00:01:10,560
که باید آن را دانلود کنید.
35
00:01:10,560 –> 00:01:13,680
d برای اینکه از آن ماژول پشتیبانی شود،
36
00:01:13,680 –> 00:01:15,680
بنابراین ادامه دهید و دریافت کنید که
37
00:01:15,680 –> 00:01:18,080
اگر از قبل
38
00:01:18,080 –> 00:01:20,400
عملکرد اصلی کد آردوینو را
39
00:01:20,400 –> 00:01:22,880
ندارید، بلوک در بالا سمت راست
40
00:01:22,880 –> 00:01:26,240
این است که
41
00:01:26,240 –> 00:01:27,840
وقتی آردوینو دستورات چشمک زدن را دریافت کرد منتظر
42
00:01:27,840 –> 00:01:29,280
آن دستورات چشمک زدن باشید. سپس
43
00:01:29,280 –> 00:01:32,479
led را روشن یا خاموش
44
00:01:32,479 –> 00:01:34,720
می کند تا سیگنال کم یا زیاد
45
00:01:34,720 –> 00:01:36,320
را به led ارائه دهد
46
00:01:36,320 –> 00:01:40,320
که آن را روشن یا خاموش می کند. ما
47
00:01:40,320 –> 00:01:42,240
با نگاه کردن به کد آردوینو شروع
48
00:01:42,240 –> 00:01:43,200
می کنیم و فرض می کنم شما
49
00:01:43,200 –> 00:01:47,200
با برنامه نویسی آردوینو آشنایی دارید.
50
00:01:47,200 –> 00:01:49,520
به یاد داشته باشید که هدف اصلی این کد این است
51
00:01:49,520 –> 00:01:53,040
که ابتدا منتظر ورودی کاربر بمانیم،
52
00:01:53,600 –> 00:01:56,399
ما متغیر یک کاراکتر را ایجاد می کنیم
53
00:01:56,399 –> 00:01:57,920
که ورودی کاربر است،
54
00:01:57,920 –> 00:01:59,119
بنابراین این مقداری خواهد بود که
55
00:01:59,119 –> 00:02:02,399
تعیین می کند آیا آنها
56
00:02:02,399 –> 00:02:04,159
در تنظیمات void انتخاب می کنند یا خیر که ابتدا آردوینو را مقداردهی اولیه می
57
00:02:04,159 –> 00:02:06,719
58
00:02:06,719 –> 00:02:09,280
کنیم. نرخ باود را تنظیم کنید تا
59
00:02:09,280 –> 00:02:09,919
این برای
60
00:02:09,919 –> 00:02:12,160
پشتیبانی از ارتباط سریالی باشد که
61
00:02:12,160 –> 00:02:13,680
انجام میدهیم serial.begin
62
00:02:13,680 –> 00:02:16,319
9600 و این یک مقدار مهم است که باید به آن
63
00:02:16,319 –> 00:02:17,840
توجه داشت، زیرا ما باید آن را در
64
00:02:17,840 –> 00:02:20,879
سمت پایتون مطابقت
65
00:02:21,440 –> 00:02:24,319
دهیم سپس led داخلی را مقداردهی اولیه
66
00:02:24,319 –> 00:02:25,599
کنیم تا پین کنیم. حالت
67
00:02:25,599 –> 00:02:28,560
led ساخته شده است و سپس آن پین را روی
68
00:02:28,560 –> 00:02:30,720
یک خروجی
69
00:02:30,720 –> 00:02:32,480
در حلقه void قرار می دهیم یا برنامه ای که به
70
00:02:32,480 –> 00:02:34,080
طور مداوم در حال اجرا
71
00:02:34,080 –> 00:02:35,440
است، اینجاست که ما منتظر ورودی سریال خود هستیم،
72
00:02:35,440 –> 00:02:38,319
73
00:02:38,319 –> 00:02:41,200
بنابراین در این حلقه یک عبارت if وجود دارد،
74
00:02:41,200 –> 00:02:42,879
بنابراین اگر سریال
75
00:02:42,879 –> 00:02:45,280
موجود بزرگتر از صفر باشد، پس ما کد را اجرا می کنیم
76
00:02:45,280 –> 00:02:45,920
77
00:02:45,920 –> 00:02:48,160
که به این معنی است که یک ورودی کاربر دریافت می کنیم و
78
00:02:48,160 –> 00:02:49,680
سپس آن ورودی را می خوانیم
79
00:02:49,680 –> 00:02:51,120
که اولین خط آن است که
80
00:02:51,120 –> 00:02:55,360
input دستور if user برابر است با serial.read
81
00:02:55,360 –> 00:02:58,000
در این حالت اگر ورودی کاربر برابر با
82
00:02:58,000 –> 00:02:58,879
حروف کوچک o
83
00:02:58,879 –> 00:03:01,680
باشد، led را روشن می کنیم. ما یک
84
00:03:01,680 –> 00:03:02,239
85
00:03:02,239 –> 00:03:04,159
نوشتن دیجیتالی روی led داخلی انجام می دهیم و اگر ورودی کاربر برابر با x کوچک باشد، آن را روی
86
00:03:04,159 –> 00:03:07,040
high یا
87
00:03:07,200 –> 00:03:10,080
88
00:03:10,080 –> 00:03:11,840
روشن قرار می دهیم، سپس led را خاموش می
89
00:03:11,840 –> 00:03:16,080
کنیم یا led داخلی را کم می نویسیم،
90
00:03:16,080 –> 00:03:18,319
بنابراین این کد ساده است و به یاد داشته باشید که
91
00:03:18,319 –> 00:03:20,400
به سادگی منتظر ورودی کاربر است،
92
00:03:20,400 –> 00:03:22,959
آن ورودی را بررسی میکند و اگر یک ورودی معتبر
93
00:03:22,959 –> 00:03:23,680
94
00:03:23,680 –> 00:03:26,000
است، کاری انجام میدهد، در این صورت
95
00:03:26,000 –> 00:03:27,120
96
00:03:27,120 –> 00:03:29,200
led را روشن میکند یا LED تعبیهشده در آردوینو را خاموش میکند،
97
00:03:29,200 –> 00:03:30,879
98
00:03:30,879 –> 00:03:32,720
حالا بیایید به ستاره نمایش
99
00:03:32,720 –> 00:03:34,080
کد پایتون نگاه کنیم.
100
00:03:34,080 –> 00:03:35,440
که این دو را خواهد داشت اما تن هایی که
101
00:03:35,440 –> 00:03:37,440
روشن و خاموش را کنترل می کنند و
102
00:03:37,440 –> 00:03:38,720
رابط کاربری
103
00:03:38,720 –> 00:03:41,519
مسئول ارتباط بین کلیک ماوس
104
00:03:41,519 –> 00:03:42,000
105
00:03:42,000 –> 00:03:46,159
و چراغ آردوینو هستند که
106
00:03:46,159 –> 00:03:48,319
خطوط بالای یک تا سه چشمک می زند،
107
00:03:48,319 –> 00:03:49,200
وارداتی هستند
108
00:03:49,200 –> 00:03:51,760
که ما از آنها استفاده خواهیم کرد.
109
00:03:51,760 –> 00:03:53,519
110
00:03:53,519 –> 00:03:56,080
یک ماژول شخص ثالث uh است،
111
00:03:56,080 –> 00:03:57,439
بنابراین شما باید ادامه دهید و دانلود کنید
112
00:03:57,439 –> 00:03:57,760
که
113
00:03:57,760 –> 00:04:01,040
ما این کار را با وارد کردن خطوط سریال دو
114
00:04:01,040 –> 00:04:02,319
و سه انجام می دهیم یا tk
115
00:04:02,319 –> 00:04:05,760
enter imports
116
00:04:05,840 –> 00:04:08,319
خط سه بسیار استاندارد است import tk
117
00:04:08,319 –> 00:04:09,840
enter sdk
118
00:04:09,840 –> 00:04:11,439
اکثر مردم این کار را به این صورت انجام می دهند.
119
00:04:11,439 –> 00:04:12,879
کد مرجع مانند آن را ببینید، من
120
00:04:12,879 –> 00:04:15,040
توصیه میکنم
121
00:04:15,040 –> 00:04:18,079
خطوط پنج و شش یا
122
00:04:18,079 –> 00:04:19,839
خطوط اولیه کد را برای ارتباط سریال انجام دهید
123
00:04:19,839 –> 00:04:21,199
124
00:04:21,199 –> 00:04:24,400
و comport را به یک متغیر تبدیل کردم،
125
00:04:24,400 –> 00:04:26,880
بنابراین من از مک استفاده میکنم و این سبک com
126
00:04:26,880 –> 00:04:28,560
است که به
127
00:04:28,560 –> 00:04:31,600
دنبال ویندوز است. شما چیزی شبیه به com3 یا com2 را خواهید دید،
128
00:04:31,600 –> 00:04:33,199
بنابراین باید ادامه دهید
129
00:04:33,199 –> 00:04:35,199
و بفهمید که یک
130
00:04:35,199 –> 00:04:38,960
خط شش برابر است با سریال نقطه سریال
131
00:04:38,960 –> 00:04:40,720
و اولین پارامتر comport
132
00:04:40,720 –> 00:04:42,160
است که متغیر تعریف شده
133
00:04:42,160 –> 00:04:45,040
در بالا در خط پنج است. پارامتر بعدی
134
00:04:45,040 –> 00:04:46,639
نرخ باود
135
00:04:46,639 –> 00:04:48,160
است که میخواهیم از
136
00:04:48,160 –> 00:04:50,160
کد آردوینو یادداشت کنیم، بنابراین این دو باید با هم
137
00:04:50,160 –> 00:04:50,720
مطابقت داشته باشند
138
00:04:50,720 –> 00:04:53,120
یا مشکلات زمانبندی نیز وجود داشته باشند و
139
00:04:53,120 –> 00:04:54,639
در نهایت زمانبندی،
140
00:04:54,639 –> 00:04:57,120
بنابراین این مقداری است که بر حسب ثانیه است
141
00:04:57,120 –> 00:04:58,160
و معنی آن
142
00:04:58,160 –> 00:05:00,080
این است که اگر مقداردهی اولیه سریال
143
00:05:00,080 –> 00:05:02,000
در عرض یک ثانیه انجام نمیشود،
144
00:05:02,000 –> 00:05:05,600
بعد از آن به
145
00:05:05,600 –> 00:05:10,080
روشن و خاموش کردن عملکردهای led میرویم،
146
00:05:10,080 –> 00:05:12,639
زیرا نام این توابع نشان
147
00:05:12,639 –> 00:05:13,440
میدهد که اولین
148
00:05:13,440 –> 00:05:18,400
مورد در خط 8 روشن میشود led را روشن میکند،
149
00:05:18,400 –> 00:05:20,000
بنابراین به یاد داشته باشید کد آردوینو به
150
00:05:20,000 –> 00:05:22,560
سادگی منتظر یک ورودی سریال است
151
00:05:22,560 –> 00:05:24,479
و منتظر یک ورودی خاص
152
00:05:24,479 –> 00:05:26,160
برای روشن شدن led است که با
153
00:05:26,160 –> 00:05:27,840
حروف کوچک است.
154
00:05:27,840 –> 00:05:30,320
روشی که ما این کار را با استفاده از سریال pi انجام می دهیم به این صورت
155
00:05:30,320 –> 00:05:30,880
است که
156
00:05:30,880 –> 00:05:34,000
seer dot را می نویسیم و پیشوند
157
00:05:34,000 –> 00:05:34,800
o را با حروف کوچک قرار می دهیم.
158
00:05:34,800 –> 00:05:37,120
b نشان دهنده این است که یک بایت
159
00:05:37,120 –> 00:05:38,400
از داده
160
00:05:38,400 –> 00:05:40,479
است و از قالب بندی مراقبت می کند و
161
00:05:40,479 –> 00:05:42,000
مطمئن می شود که ما یک کاراکتر واحد را منتقل می کنیم