در این مطلب، ویدئو Python – Turtle Race Game V2.0 (قسمت 1/2) با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:00
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,880 –> 00:00:02,399
در آموزش ویدیویی امروز ما
2
00:00:02,399 –> 00:00:04,319
از ماژول لاک پشت پایتون استفاده می
3
00:00:04,319 –> 00:00:05,839
کنیم تا خودمان این بازی کوچک جالب
4
00:00:05,839 –> 00:00:06,240
به نام
5
00:00:06,240 –> 00:00:08,559
لاک پشت را بسازیم زیرا می توانید ببینید که چهار
6
00:00:08,559 –> 00:00:10,559
لاک پشت در ابتدای صفحه در آنجا صف کشیده اند
7
00:00:10,559 –> 00:00:12,320
و آنها فقط در امتداد یک مسیر خاکی در
8
00:00:12,320 –> 00:00:14,400
آنجا مسابقه می دهند تا زمانی که آنها به خط پایان ضربه بزنید
9
00:00:14,400 –> 00:00:16,079
لاک پشتی که اولین بار به خط پایان می رسد
10
00:00:16,079 –> 00:00:18,160
به وضوح برنده اعلام می شود
11
00:00:18,160 –> 00:00:19,600
و همانطور که در این مثال می بینید
12
00:00:19,600 –> 00:00:21,680
مرد آبی برنده بود بنابراین او
13
00:00:21,680 –> 00:00:22,400
کمی بزرگتر شد
14
00:00:22,400 –> 00:00:24,160
و کمی رقصید تا پیروزی خود را جشن بگیرد.
15
00:00:24,160 –> 00:00:26,800
همچنین کنسول را در
16
00:00:26,800 –> 00:00:27,599
اینجا ببینید
17
00:00:27,599 –> 00:00:30,880
که به شما بگوید لاک پشت برنده چه کسی خوب است،
18
00:00:30,880 –> 00:00:34,000
بنابراین بیایید
19
00:00:34,000 –> 00:00:36,399
با رفتن به ویرایشگر پایتون خود، ساخت این بازی را شروع کنیم، اکنون
20
00:00:36,399 –> 00:00:37,440
من از mu
21
00:00:37,440 –> 00:00:40,320
در مثال امروزی استفاده می کنم، اکنون اولین کاری
22
00:00:40,320 –> 00:00:41,520
که می خواهیم انجام دهیم این است که شما فقط میخواهید
23
00:00:41,520 –> 00:00:42,640
چند
24
00:00:42,640 –> 00:00:46,320
تابع را از برخی ماژولها وارد کنید، بنابراین مثل همیشه
25
00:00:46,320 –> 00:00:49,280
بیایید با ستاره واردات لاکپشت شروع کنیم و
26
00:00:49,280 –> 00:00:51,760
فقط بگوییم از
27
00:00:51,760 –> 00:00:53,600
ماژول لاکپشت که یک کتابخانه کد
28
00:00:53,600 –> 00:00:54,239
نوشته شده توسط
29
00:00:54,239 –> 00:00:56,559
شخص دیگری است، میخواهیم
30
00:00:56,559 –> 00:00:58,160
تمام تابع را وارد کنیم. در داخل آن
31
00:00:58,160 –> 00:01:01,359
برای صرفه جویی در نوشتن کدهای زیاد،
32
00:01:01,359 –> 00:01:04,159
همه چیز را از
33
00:01:04,159 –> 00:01:04,799
34
00:01:04,799 –> 00:01:08,720
ماژول تصادفی وارد می کنیم، بنابراین از ستاره واردات تصادفی،
35
00:01:08,720 –> 00:01:11,760
لاک پشت و
36
00:01:11,760 –> 00:01:14,720
زمان وارد کردن را نیز وارد می کنم، به شما نشان خواهم داد که آن
37
00:01:14,720 –> 00:01:16,240
ماژول ها کجا مفید هستند.
38
00:01:16,240 –> 00:01:18,960
کدی که اکنون برنامه را مرور می کنیم
39
00:01:18,960 –> 00:01:20,960
اولین چیزی که می خواهم به آن
40
00:01:20,960 –> 00:01:22,479
گیر کنم این است
41
00:01:22,479 –> 00:01:25,200
که صفحه نمایش خود را فقط ویژگی های اصلی را تنظیم
42
00:01:25,200 –> 00:01:26,640
کنم بنابراین می خواهم تنظیمات صفحه را به عنوان یک نظر بنویسم
43
00:01:26,640 –> 00:01:27,920
44
00:01:27,920 –> 00:01:29,200
و اولین کاری که می خواهم انجام دهم این است که فق
45
00:01:29,200 –> 00:01:31,759
اندازه صفحه نمایش خود را روی 800 پیکسل
46
00:01:31,759 –> 00:01:32,159
عرض
47
00:01:32,159 –> 00:01:34,880
و 500 پیکسل در ارتفاع تنظیم کنید، اجازه دهید من این کار را
48
00:01:34,880 –> 00:01:36,240
با استفاده از صفحه نمایش
49
00:01:36,240 –> 00:01:39,439
انجام دهم، همانطور که با استفاده از تابع setup انجام می دهیم،
50
00:01:39,439 –> 00:01:40,720
اکنون کار بعدی که می خواهم انجام دهم این است
51
00:01:40,720 –> 00:01:42,720
که عنوانی را قرار دهم.
52
00:01:42,720 –> 00:01:45,759
در بالای پنجره ما به طوری که
53
00:01:45,759 –> 00:01:48,720
عنوان می خواهد بگوید مسابقه لاک پشت، من به
54
00:01:48,720 –> 00:01:50,000
شما نشان خواهم داد که آن عنوان در یک لحظه چه کار می کند،
55
00:01:50,000 –> 00:01:51,119
فقط می خواهم
56
00:01:51,119 –> 00:01:52,640
چند چیز دیگر را بنویسم
57
00:01:52,640 –> 00:01:55,920
ابتدا می خواهم رنگ bg را روی سبز جنگلی تنظیم کنم
58
00:01:55,920 –> 00:01:58,320
59
00:01:59,040 –> 00:02:00,719
و سرعتی که ما با
60
00:02:00,719 –> 00:02:02,640
سرعت 0 دشمن امروزی ترسیم می کنیم که
61
00:02:02,640 –> 00:02:03,920
مشخصاً f است حداکثر سرعتی
62
00:02:03,920 –> 00:02:06,960
که لاکپشت میتواند بکشد وقتی
63
00:02:06,960 –> 00:02:07,360
آن
64
00:02:07,360 –> 00:02:09,520
چهار چیز را در اختیار داشتید، این موارد اساسی است که
65
00:02:09,520 –> 00:02:11,120
باید روی صفحهمان تنظیم کنیم، بنابراین
66
00:02:11,120 –> 00:02:13,680
کد خود را در آنجا ذخیره کنید فقط آن را لاکپشت
67
00:02:13,680 –> 00:02:16,000
نامید
68
00:02:16,000 –> 00:02:18,080
و آن را اجرا کنید و باید یک
69
00:02:18,080 –> 00:02:19,840
کادر سبز رنگ ظاهر شود. صفحه نمایش شما
70
00:02:19,840 –> 00:02:23,440
800 پیکسل در 500 پیکسل پایین
71
00:02:23,440 –> 00:02:26,239
گوشه سمت چپ بالا، عنوان وجود دارد
72
00:02:26,239 –> 00:02:27,520
خوب به یاد داشته باشید که ما از این
73
00:02:27,520 –> 00:02:29,440
خط عنوان در اینجا برای نوشتن عنوانی برای پنجره خود استفاده می کنیم
74
00:02:29,440 –> 00:02:31,280
و به آن
75
00:02:31,280 –> 00:02:33,760
لاک پشت مسابقه می گویند.
76
00:02:33,760 –> 00:02:34,800
77
00:02:34,800 –> 00:02:36,000
انجام این کار این است که میخواهم
78
00:02:36,000 –> 00:02:37,599
عنوانی را در
79
00:02:37,599 –> 00:02:39,599
بالای صفحه قرار دهم که فقط میگوید مسابقه لاکپشت
80
00:02:39,599 –> 00:02:41,120
نیز
81
00:02:41,120 –> 00:02:44,239
خوب است، پس بیایید این کار را
82
00:02:44,239 –> 00:02:46,319
انجام دهیم، میخواهم نظر دیگری را در اینجا بگذارم
83
00:02:46,319 –> 00:02:48,400
که میگوید عنوان
84
00:02:48,400 –> 00:02:49,840
و من هستم قلمم را از صفحه بلند میکنم
85
00:02:49,840 –> 00:02:51,519
تا وقتی در یک لحظه به مجموعهای از
86
00:02:51,519 –> 00:02:53,280
مختصات میروم،
87
00:02:53,280 –> 00:02:55,599
لاکپشت در حالی که حرکت میکند،
88
00:02:55,599 –> 00:02:57,760
خطی نمیکشد، اگر از خودکار استفاده نکنم
89
00:02:57,760 –> 00:03:00,480
و لاکپشت را به سمت بالا حرکت ندهم، یک خط به
90
00:03:00,480 –> 00:03:02,319
دنبال لاک پشت میآید. هر جا که رفت، به
91
00:03:02,319 –> 00:03:03,120
همین دلیل است که ما
92
00:03:03,120 –> 00:03:05,599
خودکار را از روی پا بلند می کنیم ge um فقط برای اینکه
93
00:03:05,599 –> 00:03:07,920
وقتی آن را جابه جا می کنیم خطی نکشد
94
00:03:07,920 –> 00:03:09,760
پس بیایید اکنون با استفاده از
95
00:03:09,760 –> 00:03:11,760
تابع go to آن را
96
00:03:11,760 –> 00:03:13,680
به منهای 100 که فقط کمی
97
00:03:13,680 –> 00:03:14,800
در سمت چپ صفحه است منتقل کنیم.
98
00:03:14,800 –> 00:03:17,760
در محور x ما کاما می گذارم
99
00:03:17,760 –> 00:03:20,800
و 205 را برای محور y می نویسم که
100
00:03:20,800 –> 00:03:22,560
چون در موارد مثبت است
101
00:03:22,560 –> 00:03:24,319
، صفحه را بالا می بریم بنابراین می خواهیم
102
00:03:24,319 –> 00:03:26,560
اساساً خود را در
103
00:03:26,560 –> 00:03:28,480
بالای صفحه قرار دهیم و یک کمی به سمت چپ
104
00:03:28,480 –> 00:03:31,280
آماده است تا ما یک عنوان بنویسیم، اکنون
105
00:03:31,280 –> 00:03:32,400
قبل از نوشتن این عنوان، میخواهیم
106
00:03:32,400 –> 00:03:33,040
107
00:03:33,040 –> 00:03:36,799
رنگ را به سفید تغییر دهیم تا با چمن سبزمان تضاد خوبی داشته باشد
108
00:03:36,799 –> 00:03:38,640
109
00:03:38,640 –> 00:03:39,680
و سپس به سادگی از
110
00:03:39,680 –> 00:03:42,000
تابعی به نام نوشتن استفاده میکنیم و سپس گیومه ها
111
00:03:42,000 –> 00:03:43,920
و براکت ها
112
00:03:43,920 –> 00:03:47,040
مسابقه لاک پشت راست و حروف بزرگ
113
00:03:47,040 –> 00:03:49,040
بیایید فقط آن را ذخیره کنیم و ببینیم که آیا کار
114
00:03:49,040 –> 00:03:50,400
می کند کاملاً تمام نشده است اما خواهیم دید
115
00:03:50,400 –> 00:03:51,200
که در آنجا چه چیزی پیش می
116
00:03:51,200 –> 00:03:53,680
آید ما به مسابقه لاک پشت کمی به
117
00:03:53,680 –> 00:03:55,680
سمت چپ و به سمت بالای صفحه می
118
00:03:55,680 –> 00:03:58,239
رویم اکنون فقط باید کمی بزرگتر شود،
119
00:03:58,239 –> 00:03:58,799
بنابراین نحوه
120
00:03:58,799 –> 00:04:00,720
قالب بندی متن به این صورت است که به داخل
121
00:04:00,720 –> 00:04:02,640
برگردیم مجموعه ای از براکت ها در اینجا
122
00:04:02,640 –> 00:04:05,519
زیر تابع سمت راست است و بعد از
123
00:04:05,519 –> 00:04:07,680
مسابقه لاک پشت ها گیومه ها یک کاما قرار داده
124
00:04:07,680 –> 00:04:08,239
و
125
00:04:08,239 –> 00:04:11,599
فونت ها را بنویسید فونت برابر است
126
00:04:11,599 –> 00:04:14,959
و سپس در پرانتز می خواهید
127
00:04:14,959 –> 00:04:18,959
ariel بنویسید و سپس
128
00:04:18,959 –> 00:04:23,360
یک کاما دیگر می گذارم و 20 می نویسم
129
00:04:23,360 –> 00:04:25,360
و سپس می روم برای گذاشتن یک کاما دیگر
130
00:04:25,360 –> 00:04:26,720
و در گیومه
131
00:04:26,720 –> 00:04:29,759
درست قدیمی، آنچه در اینجا اتفاق میافتد این است که
132
00:04:29,759 –> 00:04:30,960
اساساً میگوییم فونتی که استفاده
133
00:04:30,960 –> 00:04:32,000
134
00:04:32,000 –> 00:04:33,680
میکنیم ariel است اندازه فونت ما
135
00:04:33,680 –> 00:04:35,919
20 است و ما یک استایل را به صورت پررنگ تنظیم میکنیم،
136
00:04:35,919 –> 00:04:37,199
137
00:04:37,199 –> 00:04:39,759
خوب هیچ چیز جالبی نیست. اما
138
00:04:39,759 –> 00:04:41,280
بگذارید مجموعه براکتها را در اینجا ببندیم، به
139
00:04:41,280 –> 00:04:43,199
یاد داشته باشید که بعد از پررنگ کردن، به دو براکت بسته نیاز
140
00:04:43,199 –> 00:04:45,199
داریم، یک براکت در اینجا برای
141
00:04:45,199 –> 00:04:46,720
بسته کردن و یک براکت دیگر در اینجا برای
142
00:04:46,720 –> 00:04:47,360
بسته شدن داریم،
143
00:04:47,360 –> 00:04:48,560
بنابراین شما باید دو تا از آنها را در
144
00:04:48,560 –> 00:04:50,720
انتهای صفحه داشته باشید. خط آنجا فقط آن را
145
00:04:50,720 –> 00:04:51,759
اجرا کنید
146
00:04:51,759 –> 00:04:53,759
و اکنون می توانید ببینید که عنوان ما
147
00:04:53,759 –> 00:04:56,000
در صفحه کمی بزرگتر است، اگر می
148
00:04:56,000 –> 00:04:57,520
دانید این نماد سفید کوچک در
149
00:04:57,520 –> 00:04:59,120
اینجا چیست که لاک پشت ما است،
150
00:04:59,120 –> 00:05:00,560
خوب این چیزی است که همه چیز را
151
00:05:00,560 –> 00:05:03,039
در صفحه برای ما ترسیم می کند آن لات را پنهان خواهم کرد
152
00:05:03,039 –> 00:05:05,600
در پایان کد
153
00:05:05,600 –> 00:05:07,280
ما که عنوان ما انجام شد، من می خواهم این کار
154
00:05:07,280 –> 00:05:08,720
را انجام دهم این است که من یک مسیر خاکی را برای مسابقه لاک پشت ما ترسیم می کنم که
155
00:05:08,720 –> 00:05:12,560
156
00:05:12,560 –> 00:05:14,240
اساساً در مسیر خاکی ما یک مستطیل قهوه ای
157
00:05:14,240 –> 00:05:16,639
است،
158
00:05:16,639 –> 00:05:17,919
خوب است کمی کمی کوچکتر از
159
00:05:17,919 –> 00:05:19,840
اندازه صفحه، بنابراین ما یک حاشیه سبز از
160
00:05:19,840 –> 00:05:21,759
چمن در اطراف و یک مستطیل قهوه ای بزرگ
161
00:05:21,759 –> 00:05:23,280
در وسط برای مسیر مسابقه داریم،
162
00:05:23,280 –> 00:05:24,320
163
00:05:24,320 –> 00:05:28,160
بنابراین بیایید یک نظر در آن بگذاریم که می گوید خاک
164
00:05:28,160 –> 00:05:30,400
و چون قلم ما هنوز بلند است،
165
00:05:30,400 –> 00:05:31,680
من فقط با استفاده از تابع go to به مجموعه جدیدی از
166
00:05:31,680 –> 00:05:32,400
مختصات
167
00:05:32,400 –> 00:05:34,560
168
00:05:34,560 –> 00:05:36,240
منتقل میشویم، من میروم به -350
169
00:05:36,240 –> 00:05:40,080
کاما 200. بنابراین مقدار x
170
00:05:40,080 –> 00:05:41,840
منهای 350 است که در
171
00:05:41,840 –> 00:05:43,840
سمت چپ صفحه بسیار بیشتر است
172
00:05:43,840 –> 00:05:47,120
و 200 به سمت بالا است. وقتی
173
00:05:47,120 –> 00:05:50,160
بالای صفحهمان بود، میتوانیم
174
00:05:50,160 –> 00:05:51,680
قلممان را زمین
175
00:05:51,680 –> 00:05:53,680
بگذاریم و سپس میتوانیم رنگآمیزی را در این مسیر خاکی شروع کنیم،
176
00:05:53,680 –> 00:05:55,759
بنابراین اول از همه بیایید
177
00:05:55,759 –> 00:05:56,880
178
00:05:56,880 –> 00:06:00,319
رنگی را انتخاب کنیم که استفاده میکنم شکلاتی است
179
00:06:00,319 –> 00:06:02,639
و میتوانیم رنگ خود را روشن کنیم تا شکل شکل بگیرد.
180
00:06:02,639 –> 00:06:03,680
که می خواهیم رسم
181
00:06:03,680 –> 00:06:05,360
کنیم، می خواهیم پر شود، بنابراین بیایید بنویسیم
182
00:06:05,360 –> 00:06:07,600
start fill
183
00:06:07,600 –> 00:06:08,880
اکنون من از یک حلقه استفاده می کنم این
184
00:06:08,880 –> 00:06:10,720
مستطیل را بکشید، بنابراین فقط برای i
185
00:06:10,720 –> 00:06:15,199
در محدوده دو، یک دونقطه قرار می دهیم
186
00:06:15,199 –> 00:06:16,880
و این خطوط کد تورفتگی،
187
00:06:16,880 –> 00:06:18,400
آنهایی هستند که دو بار تکرار می کنیم، بنابراین من
188
00:06:18,400 –> 00:06:19,280
189
00:06:19,280 –> 00:06:22,560
700 پیکسل در صفحه به جلو حرکت
190
00:06:22,560 –> 00:06:24,479
می کنم و سپس می روم. سمت راست 90 درجه
191
00:06:24,479 –> 00:06:27,280
و 400 جلو بروید
192
00:06:27,280 –> 00:06:30,479
. صفحه در حال حرکت به سمت پایین است، اکنون
193
00:06:30,479 –> 00:06:31,680
به سمت راست
194
00:06:31,680 –> 00:06:33,919
میپیوندم، به سمت عقب به
195
00:06:33,919 –> 00:06:35,440
سمت چپ صفحه میروم،
196
00:06:35,440 –> 00:06:38,160
خوب اینجاست که این چهار خط کد تورفتگی
197
00:06:38,160 –> 00:06:38,880
198
00:06:38,880 –> 00:06:41,440
نصف یک مستطیل را ترسیم میکند. اما چون
199
00:06:41,440 –> 00:06:43,039
آنها را تورفتگی کرده ایم و
200
00:06:43,039 –> 00:06:45,280
در بالای آن به رایانه گفته ایم که
201
00:06:45,280 –> 00:06:46,800
این کد را دو بار تکرار کند،
202
00:06:46,800 –> 00:06:49,680
203
00:06:49,680 –> 00:06:51,120
اکنون به یک مستطیل کامل می رسیم تا مطمئن شویم که این مستطیل به این
204
00:06:51,120 –> 00:06:52,000
205
00:06:52,000 –> 00:06:55,039
رنگ قهوه ای رنگ شده است، باید زیر خط انتهایی را بنویسیم.
206
00:06:55,039 –> 00:06:58,400
در پایین صفحه را پر کنید و
207
00:06:58,400 –> 00:07:00,400
تورفتگی نداشته باشد، به سمت چپ ص