در این مطلب، ویدئو بازی پایتون تیک تاک â• با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:21:30
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,080 –> 00:00:02,480
هی چه اتفاقی میافتد، برادر
2
00:00:02,480 –> 00:00:03,439
امیدوارم حال شما خوب باشد
3
00:00:03,439 –> 00:00:04,880
و در این ویدیو به همه شما نشان میدهم که
4
00:00:04,880 –> 00:00:06,960
چگونه میتوانیم یک بازی پایه
5
00:00:06,960 –> 00:00:09,200
تیک تاک را با استفاده از پایتون کدنویسی کنیم، پس
6
00:00:09,200 –> 00:00:13,840
راحت بنشینید و از نمایش لذت ببرید.
7
00:00:14,160 –> 00:00:15,679
این ویدیو را مفید بیابید لطفاً
8
00:00:15,679 –> 00:00:17,199
به یاد داشته باشید که
9
00:00:17,199 –> 00:00:19,600
نظر را لایک کنید و مشترک شوید حمایت شما
10
00:00:19,600 –> 00:00:21,520
به اجرای این کانال کمک
11
00:00:21,520 –> 00:00:23,680
می کند خانم ها و آقایان، بیایید
12
00:00:23,680 –> 00:00:25,920
یک بازی تیک تاک ایجاد کنیم تا شروع
13
00:00:25,920 –> 00:00:26,640
کنیم، باید
14
00:00:26,640 –> 00:00:29,279
tkinter و همچنین تصادفی وارد
15
00:00:29,279 –> 00:00:30,000
کنیم و شروع کنیم با
16
00:00:30,000 –> 00:00:32,000
تعریف همه توابع مختلف
17
00:00:32,000 –> 00:00:34,320
که نیاز داریم، اجازه دهید یک تابع
18
00:00:34,320 –> 00:00:34,800
به
19
00:00:34,800 –> 00:00:38,160
نام نوبت بعدی تعریف کنیم، فعلاً فقط
20
00:00:38,160 –> 00:00:40,640
پاس را می نویسیم، بعداً آن را پر
21
00:00:40,640 –> 00:00:45,840
می کنیم، به یک تابع به نام check winner نیاز داریم،
22
00:00:46,559 –> 00:00:49,600
یک تابع با نام خالی فضاهایی
23
00:00:49,600 –> 00:00:52,239
برای بررسی اینکه آیا فضای خالی باقی مانده است یا خیر
24
00:00:52,239 –> 00:00:53,680
25
00:00:53,680 –> 00:00:56,160
و در آخر تابعی به نام new game
26
00:00:56,160 –> 00:00:56,879
که
27
00:00:56,879 –> 00:01:00,239
یک بازی جدید را برای ما راه اندازی می کند خوب ما چهار تابع خود را داریم
28
00:01:00,239 –> 00:01:00,879
29
00:01:00,879 –> 00:01:03,359
حالا بیایید یک پنجره ایجاد کنیم اجازه دهید یک
30
00:01:03,359 –> 00:01:04,080
پنجره
31
00:01:04,080 –> 00:01:07,840
پنجره برابر tk ایجاد کنیم و در پایان برنامه ما
32
00:01:07,840 –> 00:01:08,560
33
00:01:08,560 –> 00:01:12,560
باید از پنجره استفاده کنیم حلقه اصلی نقطه
34
00:01:12,560 –> 00:01:14,560
و زمانی که این را اجرا می کنیم باید فقط
35
00:01:14,560 –> 00:01:16,560
یک پنجره اولیه کوچک داشته باشیم،
36
00:01:16,560 –> 00:01:19,920
بیایید عنوان پنجره
37
00:01:19,920 –> 00:01:23,040
عنوان را تنظیم کنیم، بیایید این را روی
38
00:01:23,040 –> 00:01:27,119
تیک تاک تنظیم
39
00:01:27,119 –> 00:01:30,000
کنیم، به لیستی از بازیکنان نیاز داریم که
40
00:01:30,000 –> 00:01:31,920
برابر با
41
00:01:31,920 –> 00:01:35,200
x کاما o
42
00:01:35,200 –> 00:01:36,960
و با روشی که ما دوباره نوشتن این
43
00:01:36,960 –> 00:01:38,400
برنامه میتوانیم
44
00:01:38,400 –> 00:01:40,799
این نمادها را با یک کاراکتر متفاوت عوض کنیم،
45
00:01:40,799 –> 00:01:42,720
به عنوان مثال میتوانیم بگوییم
46
00:01:42,720 –> 00:01:45,280
علامت دلار در مقابل نماد at
47
00:01:45,280 –> 00:01:46,320
نیز بازی میکند،
48
00:01:46,320 –> 00:01:48,000
اما من نشان خواهم داد که بعداً اجازه دهید
49
00:01:48,000 –> 00:01:51,520
آن را به صورت x و o نگه
50
00:01:51,520 –> 00:01:54,079
داریم فعلاً باید یک تصادفی انتخاب کنیم. بازیکن برای
51
00:01:54,079 –> 00:01:54,960
شروع
52
00:01:54,960 –> 00:01:58,799
بازیکن برابر است با
53
00:01:58,799 –> 00:02:02,000
انتخاب نقطه تصادفی و پاس کردن در لیست
54
00:02:02,000 –> 00:02:02,960
بازیکنان
55
00:02:02,960 –> 00:02:04,880
ما اکنون به 9 دکمه نیاز داریم من می خواهم
56
00:02:04,880 –> 00:02:06,079
یک لیست 2 بعدی
57
00:02:06,079 –> 00:02:09,360
از دکمه ها به نام دکمه ایجاد کنم
58
00:02:09,360 –> 00:02:12,640
و این اولین ردیف خواهد
59
00:02:12,640 –> 00:02:14,239
بود این ردیف دوم
60
00:02:14,239 –> 00:02:15,760
برای در حال حاضر من فقط می خواهم
61
00:02:15,760 –> 00:02:17,280
اینها را با
62
00:02:17,280 –> 00:02:20,560
صفر برای همه چیز مقداردهی اولیه کنم و همه آنها را
63
00:02:20,560 –> 00:02:24,160
در یک لیست قرار دهم تا یک لیست دو بعدی
64
00:02:24,160 –> 00:02:27,280
به نام دکمه ها داشته باشیم و برای تجسم بهتر
65
00:02:27,280 –> 00:02:29,360
آن، هر ردیف را در یک
66
00:02:29,360 –> 00:02:30,239
خط جدید قرار
67
00:02:30,239 –> 00:02:31,519
می دهم تا این چیزی است که ما انجام می دهیم. هیئت مدیره قرار است به
68
00:02:31,519 –> 00:02:34,080
نظر برسد که ما داریم یک لیست 2 بعدی با
69
00:02:34,080 –> 00:02:36,640
نام دکمهها، ما به یک برچسب نیاز داریم تا
70
00:02:36,640 –> 00:02:38,319
نشان دهیم نوبت چه کسی است،
71
00:02:38,319 –> 00:02:41,599
برچسب برابر با
72
00:02:41,599 –> 00:02:45,440
برچسب، متن را برابر با
73
00:02:45,440 –> 00:02:48,840
پخش کننده به اضافه کلمه
74
00:02:48,840 –> 00:02:52,160
turn و فونت را روی فونت تنظیم میکنم و
75
00:02:52,160 –> 00:02:55,280
هر فونتی را که میخواهید انتخاب کنید
76
00:02:55,280 –> 00:02:57,599
77
00:03:00,319 –> 00:03:03,360
و من میخواهم این
78
00:03:03,360 –> 00:03:07,040
بسته نقطه برچسب برچسب را بستهبندی کنم و طرف آن را
79
00:03:07,040 –> 00:03:10,720
برابر با بالا قرار دهم و اجازه دهید این را اجرا کنیم تا
80
00:03:10,720 –> 00:03:12,239
آن را آزمایش کنیم
81
00:03:12,239 –> 00:03:14,879
خوب به نظر میرسد نوبت x است، بیایید
82
00:03:14,879 –> 00:03:16,319
دوباره آن را امتحان کنیم،
83
00:03:16,319 –> 00:03:19,440
اوه، بسیار خوب، فعلاً خوب است،
84
00:03:19,440 –> 00:03:22,560
بیایید یک دکمه بازنشانی دکمه زیرخط بازنشانی ایجاد کنیم.
85
00:03:22,560 –> 00:03:25,680
86
00:03:25,680 –> 00:03:29,360
87
00:03:29,360 –> 00:03:32,640
دکمه مساوی متن را برابر با
88
00:03:32,640 –> 00:03:34,720
راهاندازی مجدد تنظیم میکنم، دکمه راهاندازی مجدد میشود
89
00:03:34,720 –> 00:03:37,120
یا دکمه بازنشانی
90
00:03:37,120 –> 00:03:40,080
یک فونت را انتخاب
91
00:03:44,400 –> 00:03:47,680
میکنم شاید اندازه آن را روی 20 تنظیم کنم
92
00:03:47,680 –> 00:03:50,959
و وقتی روی این دکمه کلیک میکنیم به یک دستور دستور برابر بازی جدید نیاز داریم.
93
00:03:50,959 –> 00:03:54,080
94
00:03:54,080 –> 00:03:56,159
قرار
95
00:03:56,159 –> 00:03:57,280
است این
96
00:03:57,280 –> 00:04:01,200
عملکرد جدید بازی را برای ما فراخوانی کند و ما باید
97
00:04:01,200 –> 00:04:04,239
این دکمه را
98
00:04:04,239 –> 00:04:07,360
بسته بندی کنیم بسته نقطه ای دکمه
99
00:04:07,360 –> 00:04:10,239
تنظیم مجدد
100
00:04:10,239 –> 00:04:10,879
101
00:04:10,879 –> 00:04:13,599
102
00:04:13,599 –> 00:04:14,879
103
00:04:14,879 –> 00:04:17,120
104
00:04:17,120 –> 00:04:18,880
آن را به عنوان دکمه تنظیم مجدد ما
105
00:04:18,880 –> 00:04:20,000
106
00:04:20,000 –> 00:04:21,519
در حال حاضر w باید همه
107
00:04:21,519 –> 00:04:23,440
دکمهها را ایجاد کنیم تا
108
00:04:23,440 –> 00:04:25,759
دکمههای نامگذاری شده را به فهرست دو بعدی اضافه کنیم، اما من
109
00:04:25,759 –> 00:04:28,960
همه آنها را در یک قاب قرار میدهم که
110
00:04:28,960 –> 00:04:31,919
برابر با فریم است، قاب خود را به پنجره خود اضافه میکنیم
111
00:04:31,919 –> 00:04:33,040
112
00:04:33,040 –> 00:04:36,479
و این را بستهبندی میکنم.
113
00:04:36,479 –> 00:04:40,160
اکنون ما
114
00:04:40,160 –> 00:04:42,639
لیست دو بعدی دکمهها را میگیریم و یک دکمه به هر نقطه اضافه میکنیم
115
00:04:42,639 –> 00:04:44,639
و فکر میکنم بهترین راه برای انجام این
116
00:04:44,639 –> 00:04:45,600
کار استفاده از
117
00:04:45,600 –> 00:04:48,320
حلقههای تودرتو است، ما یک حلقه for بیرونی
118
00:04:48,320 –> 00:04:50,320
مسئول ردیفها خواهیم داشت.
119
00:04:50,320 –> 00:04:54,080
چهار ردیف در محدوده سه
120
00:04:54,080 –> 00:04:56,240
به یاد داشته باشید که ما فقط سه ردیف و
121
00:04:56,240 –> 00:04:57,360
سه ستون داریم
122
00:04:57,360 –> 00:04:59,759
که حلقه for داخلی
123
00:04:59,759 –> 00:05:00,560
مسئول ستون های
124
00:05:00,560 –> 00:05:04,320
چهار ستون و محدوده سه خواهد بود
125
00:05:04,320 –> 00:05:06,160
و در داخل حلقه for داخلی
126
00:05:06,160 –> 00:05:07,360
یک
127
00:05:07,360 –> 00:05:10,400
دکمه جدید ایجاد می کنیم که می گوییم
128
00:05:10,400 –> 00:05:13,919
دکمه ها در سطر
129
00:05:13,919 –> 00:05:17,280
و ستون ایندکس ما دو شاخص
130
00:05:17,280 –> 00:05:20,479
داریم زیرا یک لیست 2 بعدی داریم، بنابراین دکمهها را
131
00:05:20,479 –> 00:05:23,199
در ردیف هر ستونی،
132
00:05:23,199 –> 00:05:24,320
بسته
133
00:05:24,320 –> 00:05:26,479
به تکراری که در حلقههای for خود
134
00:05:26,479 –> 00:05:27,360
135
00:05:27,360 –> 00:05:30,720
داریم، دکمه جدیدی ایجاد
136
00:05:30,720 –> 00:05:33,360
میکنیم و متن را تنظیم میکنیم. ابتدا این را اضافه کنید.
137
00:05:33,360 –> 00:05:36,000
به قاب تقریباً فراموش کرده
138
00:05:36,000 –> 00:05:37,840
بودیم که دکمه های خود را به قاب خود اضافه می کنیم
139
00:05:37,840 –> 00:05:40,240
d با افزودن قاب به پنجره
140
00:05:40,240 –> 00:05:42,720
اکنون متن را برابر با یک مجموعه خالی
141
00:05:42,720 –> 00:05:44,560
از نقل قول قرار می دهیم زیرا متنی نمی
142
00:05:44,560 –> 00:05:46,639
143
00:05:46,639 –> 00:05:49,039
خواهیم، فونت را تنظیم می کنیم، فقط آنچه را
144
00:05:49,039 –> 00:05:50,080
ه در اینجا بر
145
00:05:50,080 –> 00:05:53,840
ی برچسب داریم بر
146
00:05:56,160 –> 00:05:59,440
ی عرض کپی می کنیم. مثلاً پنج و یک ارتفاع
147
00:05:59,440 –> 00:06:02,400
، فرض کنید دو را میزنم،
148
00:06:02,400 –> 00:06:03,759
فقط برای اینکه به خط بعدی
149
00:06:03,759 –> 00:06:05,280
150
00:06:05,280 –> 00:06:06,240
151
00:06:06,240 –> 00:06:09,280
بروم، اینتر را بزنم، زیرا هنوز چند چیز دیگر برای پر کردن داریم، خوب، به یک دستور دستور برابر نیاز داریم
152
00:06:09,280 –> 00:06:11,360
و میخواهم تنظیم کنم این برابر
153
00:06:11,360 –> 00:06:13,280
با یک تابع لامبدا است، بنابراین ما به چند آرگومان نیاز داریم،
154
00:06:13,280 –> 00:06:14,720
155
00:06:14,720 –> 00:06:15,840
در واقع فکر میکنم در برخی از
156
00:06:15,840 –> 00:06:18,319
آرگومانهای کلمه کلیدی، ردیف برابر با سطر
157
00:06:18,319 –> 00:06:21,440
و ستون برابر با ستون ارسال میکنم،
158
00:06:21,440 –> 00:06:25,360
سپس عبارت ما نوبت بعدی است
159
00:06:25,360 –> 00:06:28,560
و اکنون در سطر و
160
00:06:28,560 –> 00:06:30,960
ستون ارسال میکنیم، اکنون باید ما را نیز اضافه کنیم.
161
00:06:30,960 –> 00:06:32,840
دکمههای روی دکمههای قاب ما
162
00:06:32,840 –> 00:06:35,919
در
163
00:06:35,919 –> 00:06:39,440
فهرست سطر و ستون،
164
00:06:39,440 –> 00:06:42,240
ما از تابع شبکه برای این ردیف شبکهای استفاده میکنیم که
165
00:06:42,240 –> 00:06:43,520
166
00:06:43,520 –> 00:06:46,840
سطر و
167
00:06:46,840 –> 00:06:50,400
ستون برابر با ستون است
168
00:06:50,400 –> 00:06:52,160
و همیشه ایده خوبی است که
169
00:06:52,160 –> 00:06:54,639
برنامه خود را بعد از ایجاد هر تغییر عمده آزمایش کنید،
170
00:06:54,639 –> 00:06:57,599
بنابراین باید برچسب ما را داشته باشیم. دکمه تنظیم مجدد
171
00:06:57,599 –> 00:06:58,240
172
00:06:58,240 –> 00:07:01,520
و شبکه ما از دکمه ها اکنون که
173
00:07:01,520 –> 00:07:03,520
بدنه اصلی o برنامه ur کامل است،
174
00:07:03,520 –> 00:07:06,560
اجازه دهید به تابع نوبت بعدی
175
00:07:06,560 –> 00:07:08,800
برویم و به یاد داشته باشیم که در سطر
176
00:07:08,800 –> 00:07:09,840
و ستون به عنوان
177
00:07:09,840 –> 00:07:11,919
آرگومان ارسال می کنیم، بنابراین باید آن
178
00:07:11,919 –> 00:07:13,680
پارامترها را در
179
00:07:13,680 –> 00:07:16,800
تابع turn بعدی برادر و ستون
180
00:07:16,800 –> 00:07:18,720
و اولین خط در اینجا که می خواهیم به آن دسترسی داشته باشیم، تنظیم کنیم.
181
00:07:18,720 –> 00:07:19,919
182
00:07:19,919 –> 00:07:23,599
به پخش کننده ما، بنابراین فرض کنید
183
00:07:23,599 –> 00:07:26,080
پخش کننده جهانی به آن دسترسی داشته باشیم و
184
00:07:26,080 –> 00:07:28,639
ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که
185
00:07:28,639 –> 00:07:32,000
آیا دکمه ای که روی آن کلیک می کنیم خالی است، بنابراین
186
00:07:32,000 –> 00:07:35,120
دکمه های موجود در فهرست سطر
187
00:07:35,120 –> 00:07:38,639
و فهرست ستون برای دسترسی به
188
00:07:38,639 –> 00:07:39,280
متن یک
189
00:07:39,280 –> 00:07:42,720
فقط کافیست یک اپراتور شاخص سوم اضافه کنید و
190
00:07:42,720 –> 00:07:42,960
191
00:07:42,960 –> 00:07:46,000
متن را تایپ کنید اگر متن دکمه ما که کلیک می کنیم
192
00:07:46,000 –> 00:07:47,120
193
00:07:47,120 –> 00:07:50,240
برابر با مجموعه ای از نقل قول ها است که به این معنی است
194
00:07:50,240 –> 00:07:51,680
که خالی است
195
00:07:51,680 –> 00:07:55,599
و وقتی ما چک برنده
196
00:07:55,599 –> 00:07:58,479
برنده برنده مرغ شام را صدا می زنیم و نادرست
197
00:07:58,479 –> 00:07:58,960
198
00:07:58,960 –> 00:08:02,800
است برنده ای وجود ندارد پس ما
199
00:08:02,800 –> 00:08:05,360
آن دکمه را با بازیکن ما پر می کند شخصیت بازیکن ما
200
00:08:05,360 –> 00:08:06,960
هر چه باشد
201
00:08:06,960 –> 00:08:10,160
x یا o یا هر چیزی که ما تصمیم بگیریم،
202
00:08:10,160 –> 00:08:14,080
بنابراین در اینجا بیایید بررسی کنیم که آیا
203
00:08:14,080 –> 00:08:17,759
بازیکن برابر با بازیکنان
204
00:08:17,759 –> 00:08:20,879
در شاخص صفر است که اولین بازیکن ما است
205
00:08:20,879 –> 00:08:22,720
و به یاد داشته باشید که ما یک l ایجاد کردیم.
206
00:08:22,720 –> 00:08:25,599
یکی از بازیکنان است و ما قصد داریم
207
00:08:25,599 –> 00:08:26,879
بعداً
208
00:08:26,879 –> 00:08:29,360
آنها را عوض کنیم، میتوانیم بگوییم که آیا بازیکن برابر با
209
00:08:29,360 –> 00:08:29,919
x است،
210
00:08:29,919 –> 00:08:31,680
اما
211
00:08:31,680 –> 00:08:33,360
اگر بخواهیم به جای x شخصیت دیگری را انتخاب کنیم، برنامه ما انعطافپذیرتر میشود،
212
00:08:33,360 –> 00:08:35,279
213
00:08:35,279 –> 00:08:38,080
بنابراین اگر بازیکن برابر با بازیکن باشد. در شاخص
214
00:08:38,080 –> 00:08:41,440
0 هر نمادی که وجود دارد،
215
00:08:41,440 –> 00:08:44,560
سپس دکمه هایی را
216
00:08:44,560 –> 00:08:49,120
در نمایه سطر فهرست ستون
217
00:08:49,120 –> 00:08:53,519
می گیریم، متن خود را می گیریم و آن را برابر
218
00:08:53,519 –> 00:08:56,160
با پخش کننده خود قرار می
219
00:08:57,120 –> 00:08:58,959
دهیم و باید بررسی کنیم که آیا
220
00:08:58,959 –> 00:09:01,920
پس از پر کردن این دکمه،
221
00:09:01,920 –> 00:09:04,959
222
00:09:04,959 –> 00:09:07,120
برنده ای وجود دارد یا خیر. ما هنوز باید این تابع را پر
223
00:09:07,120 –> 00:09:08,480
224
00:09:08,480 –> 00:09:11,920
225
00:09:11,920 –> 00:09:14,399
کنیم و false را برمی گرداند، سپس بازیکنان را تغییر می دهیم بازیکن
226
00:09:14,399 –> 00:09:15,200
برابر با
227
00:09:15,200 –> 00:09:19,760
بازیکنان در شاخص 1
228
00:09:19,760 –> 00:09:24,720
و برچسب متن پیکربندی نقطه
229
00:09:25,040 –> 00:09:28,720
برابر با
230
00:09:29,519 –> 00:09:32,560
بازیکنان در شاخص 1
231
00:09:32,560 –> 00:09:36,720
به اضافه کلمه turn است،
232
00:09:36,720 –> 00:09:38,640
بنابراین کاری که ما در اینجا انجام دادیم این است که بررسی می کنیم که
233
00:09:38,640 –> 00:09:39,839
234
00:09:39,839 –> 00:09:43,519
آیا پس از قرار دادن متن پخش کننده خود
235
00:09:43,519 –> 00:09:46,480
بر روی آن دکمه که اگر برنده ای وجود نداشته باشد روی آن کلیک می کنیم،
236
00:09:46,480 –> 00:09:47,279
237
00:09:47,279 –> 00:09:49,920
سپس بازیکنان را
238
00:09:49,920 –> 00:09:51,519
با بازیکن بعدی خود تعویض می
239
00:09:51,519 –> 00:09:53,680
کنیم و برچسب خود را طوری پیکربندی می کنیم که
240
00:09:53,680 –> 00:09:56,080
نوبت بازیکنان بعدی را در داخل نشان دهد.
241
00:09:56,080 –> 00:09:59,360
x 1 چرخش
242
00:09:59,360 –> 00