در این مطلب، ویدئو درس 3 – بازی خط فرمان پایتون – مانکالا با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:07:02
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,199 –> 00:00:03,360
در آخرین آموزش
2
00:00:03,360 –> 00:00:06,560
یک آرایه اضافه کردیم که حاوی اطلاعات تخته بازی
3
00:00:06,560 –> 00:00:08,639
تعداد سنگ های موجود در هر
4
00:00:08,639 –> 00:00:09,920
سطل است
5
00:00:09,920 –> 00:00:13,120
اما فقط یکی از آن ها را به صفحه
6
00:00:13,120 –> 00:00:14,719
اصلی بازی چاپ
7
00:00:14,719 –> 00:00:17,760
شده اضافه کردیم، بنابراین اجازه دهید با اضافه کردن
8
00:00:17,760 –> 00:00:21,199
عناصر آرایه به تمام 14 مورد شروع کنم. بیتها،
9
00:00:21,199 –> 00:00:23,840
بنابراین من فقط آن کد را کپی میکنم و
10
00:00:23,840 –> 00:00:25,359
سپس در هر سطل
11
00:00:25,359 –> 00:00:27,599
دو فاصله را از بین میبرم زیرا
12
00:00:27,599 –> 00:00:30,400
اعداد bin ما همیشه دو کاراکتر را اشغال میکنند
13
00:00:30,400 –> 00:00:31,920
14
00:00:31,920 –> 00:00:35,840
و سپس شاخصها را اکنون تنظیم میکنم
15
00:00:38,320 –> 00:00:40,399
زیرا خط کد
16
00:00:40,399 –> 00:00:41,680
تبدیل میشود. خیلی
17
00:00:41,680 –> 00:00:44,800
سریع و خیلی سریع اجازه دهید من
18
00:00:44,800 –> 00:00:48,000
واقعاً این را در خطوط جداگانه قرار دهم، بنابراین
19
00:00:48,000 –> 00:00:50,559
شاید در مقابل این علامت بعلاوه اجازه دهید
20
00:00:50,559 –> 00:00:52,879
من یک خط و برگه جدید را شروع کنم که
21
00:00:52,879 –> 00:00:54,000
فقط به
22
00:00:54,000 –> 00:00:59,840
نوعی سازماندهی شده باشد
23
00:01:04,080 –> 00:01:06,320
و از آنجایی که این مدت کمی طول می کشد،
24
00:01:06,320 –> 00:01:07,920
اجازه دهید واقعاً
25
00:01:07,920 –> 00:01:11,360
مکث کنم ویدیو و این را تمام کنید
26
00:01:11,360 –> 00:01:13,040
و ما فقط در یک
27
00:01:13,040 –> 00:01:15,840
لحظه با
28
00:01:16,960 –> 00:01:18,640
هم به آن نگاه می کنیم خوب بیایید نگاهی بیندازیم بنابراین من تمام
29
00:01:18,640 –> 00:01:20,960
مقادیر bin را به خطوطی که
30
00:01:20,960 –> 00:01:21,600
31
00:01:21,600 –> 00:01:25,200
صفحه بازی را چاپ می کنند اضافه کردم بنابراین اگر
32
00:01:25,200 –> 00:01:26,880
فایل پایتون را اجرا کنیم باید بتوانیم برای دیدن آن ها
33
00:01:26,880 –> 00:01:27,439
اعداد
34
00:01:27,439 –> 00:01:30,320
روی صفحه بازی
35
00:01:30,880 –> 00:01:34,799
و ما انجام می دهیم، ما چهار در سمت پایین
36
00:01:34,799 –> 00:01:37,119
برای بازیکن یک و چهار در سمت بالا
37
00:01:37,119 –> 00:01:38,880
برای بازیکن دو
38
00:01:38,880 –> 00:01:42,000
و صفر در انتهای بازی در مانکالا می بینیم، بنابراین
39
00:01:42,000 –> 00:01:43,520
صفحه
40
00:01:43,520 –> 00:01:46,479
در شروع بازی به این شکل خواهد بود.
41
00:01:46,799 –> 00:01:48,399
دوباره اجازه دهید کد را بالا بکشم و فقط
42
00:01:48,399 –> 00:01:49,840
به این نگاه کنم
43
00:01:49,840 –> 00:01:53,520
تا این خط وسط که شامل
44
00:01:53,520 –> 00:01:55,600
مقدار bin در شاخص 13 و مقدار bin
45
00:01:55,600 –> 00:01:57,119
در شاخص
46
00:01:57,119 –> 00:02:00,640
شش است که خط وسط را در اینجا
47
00:02:00,640 –> 00:02:03,840
با صفرهای مانکالا
48
00:02:03,840 –> 00:02:06,399
چاپ می کند، خط بالایی را چاپ می کند. مقادیر bin
49
00:02:06,399 –> 00:02:08,479
برای بازیکن 2
50
00:02:08,479 –> 00:02:12,480
از شاخص 7 تا 12 و خط پایین
51
00:02:12,480 –> 00:02:15,440
مقادیر bin را برای بازیکن 1 با
52
00:02:15,440 –> 00:02:16,959
شاخص های 0
53
00:02:16,959 –> 00:02:19,760
تا 5 چاپ می کند و اینها در خلاف
54
00:02:19,760 –> 00:02:22,160
جهت عقربه های ساعت در اطراف صفحه بازی
55
00:02:22,160 –> 00:02:28,000
از 0 به بالا تا شاخص 13 می روند.
56
00:02:28,879 –> 00:02:32,560
پس اجازه دهید در مرحله بعدی تعریف کنم. یک متغیر بولی جدید
57
00:02:32,560 –> 00:02:35,599
که نشان میدهد
58
00:02:35,599 –> 00:02:37,840
نوبت کدام بازیکن است، بنابراین من فقط
59
00:02:37,840 –> 00:02:39,920
این بازیکن را 1 صدا
60
00:02:39,920 –> 00:02:43,680
میکنم و در ابتدا آن را روی true تنظیم میکنم
61
00:02:43,680 –> 00:02:45,760
تا بازیکن 1 این شانس را داشته باشد که اول برود
62
00:02:45,760 –> 00:02:47,040
63
00:02:47,040 –> 00:02:49,360
و اکنون نشان دهد که در صفحه بازی
64
00:02:49,360 –> 00:02:50,239
65
00:02:50,239 –> 00:02:53,040
به من اجازه دهید موارد زیر را انجام دهید تا اگر
66
00:02:53,040 –> 00:02:55,599
بازی است در نوبت یک نفر،
67
00:02:55,599 –> 00:02:58,239
میخواهم خطی در زیر صفحه بازی چاپ شود
68
00:02:58,239 –> 00:02:59,040
69
00:02:59,040 –> 00:03:01,280
که سطلهای مختلفی را که
70
00:03:01,280 –> 00:03:03,680
بازیکن میتواند انتخاب کند، مشخص میکند،
71
00:03:03,680 –> 00:03:05,920
بنابراین اجازه دهید اگر بازیکن یک، دستور if را در اینجا قرار دهم، اگر
72
00:03:05,920 –> 00:03:07,920
73
00:03:07,920 –> 00:03:11,200
درست است،
74
00:03:11,200 –> 00:03:14,560
اگر اینطور است نوبت بازیکن است. برای چاپ
75
00:03:14,560 –> 00:03:18,319
کد زیر،
76
00:03:18,319 –> 00:03:21,200
بنابراین میخواهم چند فاصله در ردیف پایین چاپ
77
00:03:21,200 –> 00:03:22,400
78
00:03:22,400 –> 00:03:24,640
کنم تا به سطل اول برسم، بنابراین اجازه دهید من
79
00:03:24,640 –> 00:03:28,239
در شش
80
00:03:28,799 –> 00:03:31,519
فاصله چاپ کنم،