در این مطلب، ویدئو ماشین حساب مجازی بر اساس OpenCV و Cvzone با استفاده از پایتون با کد منبع کامل با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:12:59
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,140 –> 00:00:04,360
[موسیقی]
2
00:00:06,160 –> 00:00:08,559
سلام و خوش آمدید دوستان
3
00:00:08,559 –> 00:00:10,800
در این ویدیو،
4
00:00:10,800 –> 00:00:12,799
کد جستجوی کامل برای ساخت یک
5
00:00:12,799 –> 00:00:16,000
ماشین حساب مجازی بر اساس opencv با استفاده از
6
00:00:16,000 –> 00:00:17,199
7
00:00:17,199 –> 00:00:19,920
زبان پایتون را با شما به اشتراک می گذارم و قدم به قدم
8
00:00:19,920 –> 00:00:22,160
کد جستجو و تمام
9
00:00:22,160 –> 00:00:25,439
کتابخانه های مهمی که برای دستیابی به آن نیاز است را برای شما توضیح خواهم داد. این کار
10
00:00:25,439 –> 00:00:28,160
قبل از رفتن به جزئیات، بخش نمایش را به شما نشان می دهم،
11
00:00:28,160 –> 00:00:30,560
بنابراین اگر
12
00:00:30,560 –> 00:00:33,360
علاقه مند هستید با من بمانید
13
00:00:33,360 –> 00:00:36,239
زیرا می بینیم که ماشین حساب مجازی
14
00:00:36,239 –> 00:00:39,040
بالای پخش زنده از USB دوربین من است
15
00:00:39,040 –> 00:00:40,480
16
00:00:40,480 –> 00:00:43,680
، برنامه ابتدا دست من را تشخیص می دهد و در
17
00:00:43,680 –> 00:00:45,440
هر فریم فاصله بین دو را محاسبه می کند.
18
00:00:45,440 –> 00:00:47,920
19
00:00:47,920 –> 00:00:49,440
اگر فاصله کمتر از
20
00:00:49,440 –> 00:00:52,559
طول مشخصی است که با کلیک کردن شما تشخیص داده می شود
21
00:00:52,559 –> 00:00:56,000
، می توانم هر عملیات حسابی را
22
00:00:56,000 –> 00:00:59,120
وقتی روی علامت مساوی کلیک می کنم بنویسم، نتیجه
23
00:00:59,120 –> 00:01:01,840
در بخش نمایش ظاهر می شود،
24
00:01:01,840 –> 00:01:03,920
می توانم با
25
00:01:03,920 –> 00:01:07,040
فشار دادن دکمه c در صفحه کلید
26
00:01:07,040 –> 00:01:10,960
به عنوان مثال، بخش نمایش را پاک کنم. ما 55 را ضرب در
27
00:01:10,960 –> 00:01:14,000
پنج داریم که حاصل آن بیست و
28
00:01:14,000 –> 00:01:16,159
هفتاد و پنج
29
00:01:16,159 –> 00:01:19,040
تقسیم بر نه
30
00:01:19,040 –> 00:01:20,080
منهای
31
00:01:20,080 –> 00:01:22,640
شش است. نتیجه را ببینیم پس
32
00:01:22,640 –> 00:01:27,520
نتیجه چهل و پنج نقطه پنج e با
33
00:01:27,520 –> 00:01:30,400
فشردن دکمه c پاک
34
00:01:30,400 –> 00:01:32,880
می کنم 67
35
00:01:32,880 –> 00:01:34,079
منهای
36
00:01:34,079 –> 00:01:35,119
5 داریم
37
00:01:35,119 –> 00:01:38,880
وقتی فشار دادم نتیجه
38
00:01:38,880 –> 00:01:44,079
62 می شود می توانم عدد شناور را هم
39
00:01:44,240 –> 00:01:46,159
همانطور که می بینیم
40
00:01:46,159 –> 00:01:49,200
بنویسم برای توقف برنامه دکمه کلید را
41
00:01:49,200 –> 00:01:52,159
فشار دادم نگران نباشید سعی می کنیم
42
00:01:52,159 –> 00:01:55,439
همه چیز را مرحله به مرحله توضیح دهیم تا بیایید
43
00:01:55,439 –> 00:01:58,240
به قسمت کد منبع
44
00:01:58,240 –> 00:02:00,880
در ابتدا وارد شویم که به دو کتابخانه مهم نیاز داریم،
45
00:02:00,880 –> 00:02:05,759
لوله رسانه و cv2. من به
46
00:02:05,759 –> 00:02:10,160
شما نشان می دهم که چگونه می توانید هر کدام را نصب کنید،
47
00:02:10,160 –> 00:02:11,760
بنابراین من از ناوبری آناکوندا استفاده می کنم،
48
00:02:11,760 –> 00:02:15,520
49
00:02:15,520 –> 00:02:19,840
بنابراین به cmd بروید و در راه اندازی کلیک کنید
50
00:02:19,840 –> 00:02:21,599
تا
51
00:02:21,599 –> 00:02:23,360
کتابخانه ها نصب شوند،
52
00:02:23,360 –> 00:02:25,440
ابتدا
53
00:02:25,440 –> 00:02:27,200
این را تایپ کنید. دستور
54
00:02:27,200 –> 00:02:30,560
pipe3 نصب cv2 و
55
00:02:30,560 –> 00:02:31,840
در اینجا ما به
56
00:02:31,840 –> 00:02:32,720
57
00:02:32,720 –> 00:02:33,599
منطقه cv
58
00:02:33,599 –> 00:02:35,599
برای ردیابی دست
59
00:02:35,599 –> 00:02:38,560
نیاز داریم و البته به بسته دیواری مدیا پیپ نیاز داریم
60
00:02:38,560 –> 00:02:41,200
61
00:02:41,200 –> 00:02:43,040
بنابراین
62
00:02:43,040 –> 00:02:45,760
در مورد من تمام این
63
00:02:45,760 –> 00:02:47,920
کتابخانه ها را نصب کردم
64
00:02:47,920 –> 00:02:49,680
شما
65
00:02:49,680 –> 00:02:50,480
66
00:02:50,480 –> 00:02:52,720
اسکریپت پشمی را در
67
00:02:52,720 –> 00:02:57,519
زیر ویدیو در قسمت توضیحات پیدا خواهید کرد
68
00:02:57,519 –> 00:03:00,720
ما فقط یک پایتون داریم. اسکریپت
69
00:03:00,720 –> 00:03:03,760
ماشین حساب مجازی نقطه پی،
70
00:03:03,760 –> 00:03:05,519
بنابراین اجازه دهید ابتدا
71
00:03:05,519 –> 00:03:07,200
کد منبع را ببینیم،
72
00:03:07,200 –> 00:03:09,519
من سیویتو
73
00:03:09,519 –> 00:03:10,959
74
00:03:10,959 –> 00:03:12,000
و
75
00:03:12,000 –> 00:03:14,560
منطقه cv را برای
76
00:03:14,560 –> 00:03:16,080
77
00:03:16,080 –> 00:03:19,519
آشکارساز دستی وارد میکنم، همچنین در اینجا یک کلاس
78
00:03:19,519 –> 00:03:22,640
برای تسهیل مرحله پردازش ایجاد میکنم و
79
00:03:22,640 –> 00:03:24,959
80
00:03:24,959 –> 00:03:26,400
81
00:03:26,400 –> 00:03:29,200
ساختار را مقداردهی اولیه میکنم. r با موقعیت
82
00:03:29,200 –> 00:03:30,159
عرض
83
00:03:30,159 –> 00:03:32,720
و مقدار زیاد است
84
00:03:32,720 –> 00:03:34,480
زیرا برای ترسیم
85
00:03:34,480 –> 00:03:35,280
86
00:03:35,280 –> 00:03:37,599
مستطیل در اینجا به دو نقطه نیاز داریم
87
00:03:37,599 –> 00:03:38,879
88
00:03:38,879 –> 00:03:40,720
بنابراین من
89
00:03:40,720 –> 00:03:41,920
این را
90
00:03:41,920 –> 00:03:44,319
همانطور که در این شکل می بینیم توضیح می دهم
91
00:03:44,319 –> 00:03:47,280
بنابراین این
92
00:03:47,280 –> 00:03:50,799
مستطیل آبی صفحه است و در اینجا ما محور x
93
00:03:50,799 –> 00:03:52,159
94
00:03:52,159 –> 00:03:55,519
و محور y را داریم
95
00:03:55,680 –> 00:03:57,360
که از
96
00:03:57,360 –> 00:04:02,000
نقطه بالا شروع می شود. سمت چپ این
97
00:04:02,000 –> 00:04:03,280
98
00:04:03,280 –> 00:04:06,799
مستطیل میدان دار مستطیلی است، بنابراین ما به نقطه یک
99
00:04:06,799 –> 00:04:11,200
و نقطه دو نیاز داریم تا یک مستطیل رسم کنیم
100
00:04:11,200 –> 00:04:13,519
، تمام این ویژگی ها را مقداردهی اولیه می کنم
101
00:04:13,519 –> 00:04:16,399
و در اینجا ما
102
00:04:16,399 –> 00:04:18,399
تابع رسم را
103
00:04:18,399 –> 00:04:22,239
برای ماشین حساب پس زمینه
104
00:04:22,880 –> 00:04:25,040
داریم، ما به موقعیت مستطیل نیاز داریم
105
00:04:25,040 –> 00:04:26,840
106
00:04:26,840 –> 00:04:30,400
این نقطه شروع است و
107
00:04:30,400 –> 00:04:34,000
این نقطه پایان
108
00:04:34,560 –> 00:04:37,040
و این رنگ است که من این رنگ را انتخاب می کنم
109
00:04:37,040 –> 00:04:38,000
110
00:04:38,000 –> 00:04:39,440
پس بیایید
111
00:04:39,440 –> 00:04:40,560
برای
112
00:04:40,560 –> 00:04:42,720
درک بیشتر بدویم
113
00:04:42,720 –> 00:04:46,880
بنابراین این رنگ آبی است
114
00:04:46,880 –> 00:04:48,639
و در اینجا من
115
00:04:48,639 –> 00:04:51,280
مرز را
116
00:04:51,440 –> 00:04:53,040
با این
117
00:04:53,040 –> 00:04:54,080
رنگ می
118
00:04:54,080 –> 00:04:57,800
کشم 50 50 50.
119
00:04:58,479 –> 00:05:02,479
بنابراین این حاشیه رنگ است
120
00:05:02,479 –> 00:05:03,680
و
121
00:05:03,680 –> 00:05:07,759
متن را در اینجا قرار می دهم ماشین حساب مقدار،
122
00:05:07,759 –> 00:05:09,600
بنابراین ما
123
00:05:09,600 –> 00:05:10,800
به مقدار
124
00:05:10,800 –> 00:05:13,680
و موقعیت
125
00:05:13,759 –> 00:05:14,639
اینجا
126
00:05:14,639 –> 00:05:16,639
به اضافه 20
127
00:05:16,639 –> 00:05:17,680
5
128
00:05:17,680 –> 00:05:20,880
و اینجا به اضافه 40
129
00:05:20,880 –> 00:05:22,320
نیاز داریم زیرا به
130
00:05:22,320 –> 00:05:27,520
مقدار داخل مستطیل نیاز داریم
131
00:05:29,199 –> 00:05:30,639
و
132
00:05:30,639 –> 00:05:32,160
این رنگ
133
00:05:32,160 –> 00:05:34,240
قرمز است،
134
00:05:34,240 –> 00:05:37,440
بنابراین این دکمه کلاس است
135
00:05:37,440 –> 00:05:38,880
که ما دوباره خواهیم کرد.
136
00:05:38,880 –> 00:05:39,759
137
00:05:39,759 –> 00:05:41,600
138
00:05:41,600 –> 00:05:44,800
بعداً در اینجا به بررسی عملکرد کلیک کردن تبدیل میشود،
139
00:05:44,800 –> 00:05:48,240
من
140
00:05:48,240 –> 00:05:53,520
فیلمبرداری cv2 را با دوربین usb خود مقداردهی اولیه میکنم، بنابراین در اینجا
141
00:05:53,520 –> 00:05:56,960
ابتدا باید
142
00:05:56,960 –> 00:05:58,160
حداقل
143
00:05:58,160 –> 00:05:59,039
یک
144
00:05:59,039 –> 00:06:01,199
دست را شناسایی کنیم و این اطمینان تشخیص
145
00:06:01,199 –> 00:06:03,759
146
00:06:03,759 –> 00:06:04,880
147
00:06:04,880 –> 00:06:06,400
نقطه صفر است،
148
00:06:06,400 –> 00:06:08,639
بنابراین در اینجا این
149
00:06:08,639 –> 00:06:12,479
الگوی دکمه است همانطور که یکی را میبینید. دو سه
150
00:06:12,479 –> 00:06:14,000
و به
151
00:06:14,000 –> 00:06:15,840
علاوه این همان
152
00:06:15,840 –> 00:06:17,680
الگوی است
153
00:06:17,680 –> 00:06:21,84