در این مطلب، ویدئو کدنویسی بازی پایتون: Splash Screen و Game Over Screen با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:12:09
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,050 –> 00:00:02,730
بسیار خوب سلام به همه من می خواهم یک
2
00:00:02,730 –> 00:00:05,339
ویدیوی سریع برای پاسخ به سوالی که از من پرسیده بودم بسازم که همیشه با
3
00:00:05,339 –> 00:00:07,259
من روبرو می شود که
4
00:00:07,259 –> 00:00:09,990
یکی این است که چگونه می توانم یک
5
00:00:09,990 –> 00:00:12,269
صفحه نمایش اسپلش روی بازی خود ایجاد کنم که دومی این است که
6
00:00:12,269 –> 00:00:14,759
چگونه یک پایان ایجاد کنم. صفحه نمایش یا یک بازی
7
00:00:14,759 –> 00:00:16,770
روی صفحه تایپ کنید و من می خواهم پاسخ بدهم
8
00:00:16,770 –> 00:00:18,840
که امروز به طور کلی
9
00:00:18,840 –> 00:00:21,270
چند نمونه خاص را به شما نشان می دهم، بنابراین آنچه من در
10
00:00:21,270 –> 00:00:23,850
اینجا دارم این است که یک نوع
11
00:00:23,850 –> 00:00:25,920
برنامه شروع کننده اسکلت دارم، لینک بالایی
12
00:00:25,920 –> 00:00:27,660
آن را در زیر قرار می دهم. که می توانید دانلود کنید
13
00:00:27,660 –> 00:00:29,789
و می توانید به نوعی آن را دنبال کنید،
14
00:00:29,789 –> 00:00:31,080
ما امروز همه چیز را به اندازه کافی پر نمی کنیم
15
00:00:31,080 –> 00:00:33,780
تا نشان دهیم چگونه
16
00:00:33,780 –> 00:00:35,880
برنامه خود را تقسیم می کنید تا
17
00:00:35,880 –> 00:00:39,960
بتوانید این کارها را انجام دهید، به طوری که
18
00:00:39,960 –> 00:00:41,399
ساختار اولیه برنامه من
19
00:00:41,399 –> 00:00:43,110
برخی از این موارد را دنبال کرده ام، شما
20
00:00:43,110 –> 00:00:44,340
باید انجام دهید برخی از این کارها به نوعی
21
00:00:44,340 –> 00:00:46,649
اختیاری هستند، اما می خواهید
22
00:00:46,649 –> 00:00:49,410
ابتدا ماژول های خود را شروع کرده و وارد کنید.
23
00:00:49,410 –> 00:00:50,370
24
00:00:50,370 –> 00:00:53,039
25
00:00:53,039 –> 00:00:55,649
اگر از pycharm یا یکی از آنها استفاده می کنید اکنون وارد شده است
26
00:00:55,649 –> 00:00:57,270
برخی از IDE های دیگر
27
00:00:57,270 –> 00:00:59,730
ممکن است با خطایی مواجه شوید که می گوید
28
00:00:59,730 –> 00:01:02,100
می دانید ماژول را می دانید که وارد شده است اما هرگز استفاده نشده است
29
00:01:02,100 –> 00:01:04,559
که به نوعی واضح است زیرا در
30
00:01:04,559 –> 00:01:06,450
این مورد من ریاضیات را وارد کرده
31
00:01:06,450 –> 00:01:08,070
ام اما در واقع از آن در اینجا
32
00:01:08,070 –> 00:01:10,110
هیچ جایی که وارد کرده ام استفاده نکرده ام. تصادفی است اما من
33
00:01:10,110 –> 00:01:11,729
از آن استفاده نکردهام، میتوانید آن را
34
00:01:11,729 –> 00:01:13,860
نادیده بگیرید یا اگر باعث ایجاد
35
00:01:13,860 –> 00:01:15,600
مشکل با ویرایشگر خاص شما میشود
36
00:01:15,600 –> 00:01:17,549
، ادامه دهید و آن را
37
00:01:17,549 –> 00:01:21,680
هش کنید تا زمانی که واقعاً به آن نیاز داشته باشید،
38
00:01:21,680 –> 00:01:24,020
بله، این یک نکته مهم است و
39
00:01:24,020 –> 00:01:25,950
بنابراین نکته بعدی که میخواهید به آن فکر
40
00:01:25,950 –> 00:01:28,680
کنید این است که اگر میخواهید از
41
00:01:28,680 –> 00:01:30,090
کلاسها در برنامه خود استفاده کنید، احتمالاً
42
00:01:30,090 –> 00:01:32,310
میخواهید دوباره آنها را در مرحله بعدی قرار دهید، این
43
00:01:32,310 –> 00:01:34,740
دستورات تا حدودی انعطافپذیر هستند، اما نه همیشه،
44
00:01:34,740 –> 00:01:36,750
اما شما باید قبل از ایجاد اشیاء خود، کلاسهای
45
00:01:36,750 –> 00:01:38,220
خود را بسازید. این
46
00:01:38,220 –> 00:01:40,470
بدان معناست که نگران نباشید، من معمولاً
47
00:01:40,470 –> 00:01:42,750
توابع خود را ایجاد میکنم سپس ثابتهای خود را تعریف میکنم
48
00:01:42,750 –> 00:01:44,189
و شما ممکن است ثابتهای خود را مجدداً در اینجا قرار داده باشید،
49
00:01:44,189 –> 00:01:47,130
هیچ قاعدهای سخت و سریع وجود ندارد، مگر اینکه
50
00:01:47,130 –> 00:01:48,479
چیزهای خاصی باید قبل از برخی
51
00:01:48,479 –> 00:01:50,220
دیگر قرار گیرند، سپس میخواهید تنظیم کنید. صفحه نمایش خود را بالا ببرید
52
00:01:50,220 –> 00:01:52,200
یا بازی خود را تنظیم کنید در این مورد
53
00:01:52,200 –> 00:01:54,750
من از باد ماژول لاک پشت استفاده
54
00:01:54,750 –> 00:01:56,969
می کنم و یک پنجره کوچک ایجاد می کنم و
55
00:01:56,969 –> 00:01:57,750
در یک ثانیه به شما نشان می دهم که چگونه به نظر
56
00:01:57,750 –> 00:02:00,210
می رسد و از یک خودکار استفاده خواهم کرد.
57
00:02:00,210 –> 00:02:02,130
و در واقع یک شی لاک پشت برای انجام
58
00:02:02,130 –> 00:02:03,630
گرافیک در این بازی است، من
59
00:02:03,630 –> 00:02:06,060
واقعاً امروز به آن نیازی ندارم، اما از آن
60
00:02:06,060 –> 00:02:07,560
کمی استفاده می کنم تا یک گزینه را به شما ارائه دهم
61
00:02:07,560 –> 00:02:09,508
و سپس معمولاً
62
00:02:09,508 –> 00:02:11,190
اتصالات صفحه کلید را در اینجا قرار می دهم. جایی که می
63
00:02:11,190 –> 00:02:12,190
گویید خوب است اگر
64
00:02:12,190 –> 00:02:14,410
a را فشار دادم این کار را انجام دهید اگر B را فشار دادم آن کار را انجام دهید
65
00:02:14,410 –> 00:02:16,930
و سپس در نهایت حلقه اصلی بازی
66
00:02:16,930 –> 00:02:18,910
و نحوه کار این است و این
67
00:02:18,910 –> 00:02:21,160
در ساختار شبیه به بازی PI است اگر از بازی PI استفاده می کنید
68
00:02:21,160 –> 00:02:21,820
69
00:02:21,820 –> 00:02:24,370
در جایی که آن را تلنگر می کنید. صفحه
70
00:02:24,370 –> 00:02:26,110
نمایش بالاست، اما کاری که ما در اینجا انجام می دهیم این است
71
00:02:26,110 –> 00:02:28,420
که همه چیزهایی که با قلم کشیده شده است،
72
00:02:28,420 –> 00:02:31,240
پاک می کنیم، همه کدهای بازی را اجرا می کنیم تا
73
00:02:31,240 –> 00:02:33,430
هنوز واقعاً آن را نبینید و پس از
74
00:02:33,430 –> 00:02:35,200
اتمام کار با تمام کدهای بازی
75
00:02:35,200 –> 00:02:38,290
برای آن تکرار حلقه و سپس
76
00:02:38,290 –> 00:02:39,850
صفحه را به روز می کنید و این همان چیزی است که
77
00:02:39,850 –> 00:02:42,070
گرافیک و انیمیشن سریع به ما می دهد
78
00:02:42,070 –> 00:02:43,390
بنابراین من فقط میروم و این را اجرا
79
00:02:43,390 –> 00:02:45,640
میکنم، چیز زیادی نمیبینم، اما کسی
80
00:02:45,640 –> 00:02:48,700
تابع f5 را بزند، اکنون من از gene استفاده میکنم که
81
00:02:48,700 –> 00:02:51,040
یک ویرایشگر متن آزاد و منبع باز است که
82
00:02:51,040 –> 00:02:52,780
توصیه میکنم کاملاً از آن لذت ببرم، بنابراین میخواهم
83
00:02:52,780 –> 00:02:55,930
تابع f5 را بزنید و تنها چیزی که من
84
00:02:55,930 –> 00:02:59,500
اینجا دارم یک صفحه خالی است اکنون دوباره
85
00:02:59,500 –> 00:03:01,330
این تنها راهی نیست که می توانید این کار را انجام دهید
86
00:03:01,330 –> 00:03:03,040
اما به این ترتیب دوباره بسیار آسان است
87
00:03:03,040 –> 00:03:06,280
من روی مبتدیان تمرکز می کنم و فکر می کنم با
88
00:03:06,280 –> 00:03:08,380
دانش آموزانم در ذهنم چه چیزی می
89
00:03:08,380 –> 00:03:11,080
توانند بفهمند. من می خواهم این کار را انجام دهم این است که
90
00:03:11,080 –> 00:03:15,550
از یک ایده از وضعیت بازی استفاده می کنم، بنابراین وقتی
91
00:03:15,550 –> 00:03:19,420
بازی را شروع می کنم در چه وضعیتی است، بنابراین
92
00:03:19,420 –> 00:03:21,040
من ادامه می دهم و یک متغیر
93
00:03:21,040 –> 00:03:24,220
در اینجا ایجاد می کنم، آن حالت بازی را صدا می زنم و
94
00:03:24,220 –> 00:03:27,970
اجازه دهید آن را splash صدا بزنید زیرا کاری
95
00:03:27,970 –> 00:03:29,620
که در ابتدا انجام می دهیم این است که
96
00:03:29,620 –> 00:03:33,010
صفحه نمایش را نشان می دهیم، بنابراین در
97
00:03:33,010 –> 00:03:36,340
کد بازی من در اینجا از آن
98
00:03:36,340 –> 00:03:39,160
حالت متغیر بازی برای کنترل آنچه در حال
99
00:03:39,160 –> 00:03:42,190
رخ دادن است استفاده می کنم، بنابراین ادامه می دهم و تایپ می کنم.
100
00:03:42,190 –> 00:03:49,540
اگر ایالات بازی برابر است با اسپلش، کاری که من می
101
00:03:49,540 –> 00:03:53,940
خواهم انجام دهم این است که می خواهم بگویم win dot BG pic
102
00:03:53,940 –> 00:03:56,500
splash jiff و توضیح خواهم داد که کجا می
103
00:03:56,500 –> 00:03:58,260
آید در یک ثانیه
104
00:03:58,260 –> 00:04:00,750
بسیار خوب، بنابراین کاری که من انجام دادم در واقع این
105
00:04:00,750 –> 00:04:02,939
یک نوع راه ساده برای انجام این کار است این است که
106
00:04:02,939 –> 00:04:07,049
من اکنون سه تصویر مختلف
107
00:04:07,049 –> 00:04:09,720
در ماژول لاک پشت پایتون ایجاد کردم که آنها
108
00:04:09,720 –> 00:04:11,970
باید گیف باشند نه اینکه فقط نام آنها را تغییر دهید.
109
00:04:11,970 –> 00:04:14,340
از برنامه ای برای تبدیل آنها استفاده کنید، من برای مثال از GIMP استفاده کردم،
110
00:04:14,340 –> 00:04:17,190
بنابراین چون آنها
111
00:04:17,190 –> 00:04:19,500
به عنوان PNG شروع به کار کردند، آنها را با اسلایدهای Google ساختم،
112
00:04:19,500 –> 00:04:21,930
بنابراین صفحه نمایش اسپلش من
113
00:04:21,930 –> 00:04:24,060
شبیه نسخه نمایشی وضعیت بازی توسط Tokyo
114
00:04:24,060 –> 00:04:25,979
EdTech است که دسته توییتر من است و می
115
00:04:25,979 –> 00:04:29,940
گوید s را فشار دهید تا شروع شود. حالا یک بار که به
116
00:04:29,940 –> 00:04:32,250
آن می روم می خواهم به پس زمینه اصلی خودم بروم
117
00:04:32,250 –> 00:04:34,169
و فقط کوئست Wizards دارم
118
00:04:34,169 –> 00:04:36,150
خیلی اصلی نیستم اما می خواهم یک
119
00:04:36,150 –> 00:04:38,760
پس زمینه داشته باشم و سپس یک
120
00:04:38,760 –> 00:04:41,669
بازی روی جیف دارم حالا اینها هم
121
00:04:41,669 –> 00:04:46,830
اندازه هستند به عنوان پنجره من که روی 800 در 600 تنظیم شده است،
122
00:04:46,830 –> 00:04:50,070
بنابراین من میروم و بازی خود را اجرا میکنم
123
00:04:50,070 –> 00:04:54,120
و اکنون این چیزی است که من مشکلی ندارم، بنابراین
124
00:04:54,120 –> 00:04:56,039
این صفحه نمایش من است و اکنون روی صفحه پخش
125
00:04:56,039 –> 00:05:00,720
مینشیند تا زمانی که وضعیت بازی
126
00:05:00,720 –> 00:05:06,150
تغییر کند، امیدوارم که منطقی است بنابراین
127
00:05:06,150 –> 00:05:07,320
ما باید کدی را در اینجا قرار دهیم تا
128
00:05:07,320 –> 00:05:10,320
در واقع بتوانیم p دوباره شروع کنید، بنابراین کاری
129
00:05:10,320 –> 00:05:11,849
که باید انجام دهم این است که من یک
130
00:05:11,849 –> 00:05:15,419
تابع ایجاد می کنم و آن را شروع
131
00:05:15,419 –> 00:05:20,760
بازی می نامم و زمانی که این اتفاق افتاد، ما
132
00:05:20,760 –> 00:05:22,320
اساساً حالت بازی را به حالت اجرا تغییر می دهیم،
133
00:05:22,320 –> 00:05:28,650
شما می توانید
134
00:05:28,650 –> 00:05:29,250
هر چیزی را فراخوانی کنید. شما می خواهید
135
00:05:29,250 –> 00:05:32,490
من فقط یک بازی دیگر نامیدم زیرا
136
00:05:32,490 –> 00:05:34,380
اکنون هر چه می خواهید نامیده می شوم اگر ویدیوی
137
00:05:34,380 –> 00:05:36,150
مت