در این مطلب، ویدئو کلیک ماوس گرافیک پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:04:29
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,880 –> 00:00:03,199
خوش آمدید در این برنامه ما قصد داریم
2
00:00:03,199 –> 00:00:03,679
3
00:00:03,679 –> 00:00:05,440
به اضافه کردن رویدادهای کلیک ماوس به
4
00:00:05,440 –> 00:00:07,839
گرافیک پایتون خود نگاه کنیم
5
00:00:07,839 –> 00:00:09,760
در آخرین درس که دیدیم چگونه
6
00:00:09,760 –> 00:00:11,759
7
00:00:11,759 –> 00:00:14,320
میتوانیم با استفاده از کتابخانه گرافیکی خود اشکال اساسی
8
00:00:14,320 –> 00:00:15,599
9
00:00:15,599 –> 00:00:17,680
در پایتون ایجاد کنیم. رویدادهای کلیک ماوس،
10
00:00:17,680 –> 00:00:20,160
11
00:00:20,160 –> 00:00:22,320
پس رویداد ماوس چیست و رویداد ماوس
12
00:00:22,320 –> 00:00:23,519
میتواند
13
00:00:23,519 –> 00:00:25,519
هر چیزی باشد، از زمانی که کاربر کاری را
14
00:00:25,519 –> 00:00:27,359
با ماوس انجام میدهد، مانند کلیک کردن
15
00:00:27,359 –> 00:00:29,039
در حرکت یا حتی شناور کردن روی
16
00:00:29,039 –> 00:00:30,800
قسمت خاصی از صفحه،
17
00:00:30,800 –> 00:00:32,960
ما میتوانیم برنامههایی برای انجام کارهای مختلف
18
00:00:32,960 –> 00:00:34,079
بسته به
19
00:00:34,079 –> 00:00:38,079
چه کاری و در کجا انجام می
20
00:00:38,320 –> 00:00:41,040
دهند تا به رویدادها پاسخ دهند که ما از آنچه
21
00:00:41,040 –> 00:00:42,719
تابع callback می نامیم تابع
22
00:00:42,719 –> 00:00:44,719
callback تابعی است که
23
00:00:44,719 –> 00:00:46,719
توسط برنامه ما
24
00:00:46,719 –> 00:00:49,520
در پاسخ به یک رویداد فراخوانی می شود و می توانیم
25
00:00:49,520 –> 00:00:52,079
این تابع را با اتصال آن به رویداد
26
00:00:52,079 –> 00:00:54,640
و ارسال اطلاعات به آن مشخص کنیم. آن تابع
27
00:00:54,640 –> 00:00:56,559
وقتی یک رویداد را پیوند میدهیم، اساساً
28
00:00:56,559 –> 00:00:57,280
29
00:00:57,280 –> 00:01:01,359
یک تابع را به یک عمل خاص پیوند میدهیم،
30
00:01:01,520 –> 00:01:03,760
بنابراین در اینجا نحوه انجام آن
31
00:01:03,760 –> 00:01:05,119
با فرمت
32
00:01:05,119 –> 00:01:07,119
اصلیمان آمده است، یک تابع ایجاد میکنیم که میتواند هر یک را داشته باشد.
33
00:01:07,119 –> 00:01:10,159
در این مثال نام آن را کلیک کنید
34
00:01:10,159 –> 00:01:12,080
توجه کنید که تابع دو
35
00:01:12,080 –> 00:01:14,240
پارامتر ورودی x و y می گیرد
36
00:01:14,240 –> 00:01:16,240
که مختصات
37
00:01:16,240 –> 00:01:17,600
کلیک ماوس را نشان می دهد
38
00:01:17,600 –> 00:01:19,280
به یاد داشته باشید که پارامترهای ورودی
39
00:01:19,280 –> 00:01:21,280
متغیرهایی هستند که
40
00:01:21,280 –> 00:01:22,799
در تابع خود در دسترس ما هستند
41
00:01:22,799 –> 00:01:25,520
سپس آن تابع را با استفاده از آن متصل می کنیم.
42
00:01:25,520 –> 00:01:28,000
روش کنترل کننده کلیک ماوس افزودن
43
00:01:28,000 –> 00:01:29,840
در داخل پرانتز، نام روش را پاس می کنیم
44
00:01:29,840 –> 00:01:31,280
45
00:01:31,280 –> 00:01:32,720
که نام روش
46
00:01:32,720 –> 00:01:34,640
شامل پرانتز یا پارامترهای x و y نمی
47
00:01:34,640 –> 00:01:35,600
شود،
48
00:01:35,600 –> 00:01:38,240
فقط نام متد را شامل می شود، حالا وقتی دکمه ماوس
49
00:01:38,240 –> 00:01:39,200
کلیک می شود
50
00:01:39,200 –> 00:01:43,119
، تابع کلیک اجرا می شود.
51
00:01:43,360 –> 00:01:45,119
مثالی سریع از اینکه چگونه
52
00:01:45,119 –> 00:01:46,799
میتوانیم یک دایره را
53
00:01:46,799 –> 00:01:49,520
در مرکز نقطهای رسم کنیم که
54
00:01:49,520 –> 00:01:50,880
وقتی کاربر روی
55
00:01:50,880 –> 00:01:53,200
برنامه کلیک میکند، یک رویداد کلیک ایجاد میکند
56
00:01:53,200 –> 00:01:54,560
و مختصات x و y را
57
00:01:54,560 –> 00:01:57,360
به تابع دایره رسم
58
00:01:57,360 –> 00:01:58,640
ما منتقل میکند، سپس میتوانیم از
59
00:01:58,640 –> 00:02:00,960
مختصات x و y برای تنظیم استفاده کنیم. موقعیت
60
00:02:00,960 –> 00:02:02,159
61
00:02:02,159 –> 00:02:04,159
دایره ما رویداد را به کلیک ماوس
62
00:02:04,159 –> 00:02:06,000
با تابع کنترل کننده کلیک ماوس اضافه می
63
00:02:06,000 –>