در این مطلب، ویدئو بازی Tic Tac Toe – Python Tkinter GUI Tutorial #113 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:27:56
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,080 –> 00:00:01,439
بچه ها جان
2
00:00:01,439 –> 00:00:03,040
الدر
3
00:00:03,040 –> 00:00:04,560
4
00:00:04,560 –> 00:00:07,839
5
00:00:13,679 –> 00:00:14,960
اینجا
6
00:00:14,960 –> 00:00:16,720
از coding.com چه خبره بازی tac-toe،
7
00:00:16,720 –> 00:00:18,000
اما قبل از شروع، اگر
8
00:00:18,000 –> 00:00:19,039
این ویدیو را دوست دارید،
9
00:00:19,039 –> 00:00:20,560
میخواهید شبیههای بیشتری ببینید، حتماً دکمه لایک زیر را فشار
10
00:00:20,560 –> 00:00:21,680
دهید در کانال مشترک شوید
11
00:00:21,680 –> 00:00:23,359
12
00:00:23,359 –> 00:00:24,640
.
13
00:00:24,640 –> 00:00:25,920
ده ها دوره با صدها
14
00:00:25,920 –> 00:00:27,119
ویدیو دارم که به شما یاد می دهد کدنویسی
15
00:00:27,119 –> 00:00:29,119
کنید از کد کوپن youtube1 استفاده کنید تا 30 تخفیف از عضویت دریافت کنید
16
00:00:29,119 –> 00:00:30,480
که تمام فیلم ها و کتاب های دوره های من
17
00:00:30,480 –> 00:00:30,960
18
00:00:30,960 –> 00:00:33,280
برای یک بار هزینه فقط 49 است که بسیار
19
00:00:33,280 –> 00:00:34,320
ارزان است،
20
00:00:34,320 –> 00:00:35,760
خوب می دانم که در چند ویدیوی آخر ما می دانم
21
00:00:35,760 –> 00:00:37,440
من روی این ویرایشگر متن
22
00:00:37,440 –> 00:00:38,800
23
00:00:38,800 –> 00:00:39,920
کار میکردم، اما صادقانه بگویم که من کمی از آن خسته شدهام، بنابراین فکر کردم کمی
24
00:00:39,920 –> 00:00:40,320
استراحت کنیم
25
00:00:40,320 –> 00:00:42,399
و یک بازی سرگرمکننده تیک تاک بسازیم،
26
00:00:42,399 –> 00:00:43,840
همانطور که در آخرین ویدیوی ما گفتم.
27
00:00:43,840 –> 00:00:45,360
هنوز هم دفتر را بازسازی میکنید تا همه
28
00:00:45,360 –> 00:00:46,719
چیز کمی عجیب باشد،
29
00:00:46,719 –> 00:00:48,399
ویدیو ممکن است نباشد بی نقص باشید
30
00:00:48,399 –> 00:00:50,239
ممکن است صدا کمی ضعیف باشد، فقط
31
00:00:50,239 –> 00:00:51,600
چند روز دیگر تحمل کنید
32
00:00:51,600 –> 00:00:52,719
ما همه چیز را حل خواهیم کرد و
33
00:00:52,719 –> 00:00:54,719
امیدوارم به حالت عادی بازگردد یا
34
00:00:54,719 –> 00:00:56,000
حتی بهتر از آن،
35
00:00:56,000 –> 00:00:56,960
همانطور که گفتم ما این تیک را می سازیم
36
00:00:56,960 –> 00:00:58,879
-بازی tac-toe بازی بسیار ابتدایی است، اما
37
00:00:58,879 –> 00:01:00,559
باید بسیار سرگرم کننده باشد، x و
38
00:01:00,559 –> 00:01:01,120
o را می بینید،
39
00:01:01,120 –> 00:01:02,480
ما یک برنده داریم، یک
40
00:01:02,480 –> 00:01:04,720
پیام پاپ آپ کوچک دریافت می کنیم که وقتی برنده می شویم ظاهر می شود
41
00:01:04,720 –> 00:01:06,560
و ما بسیار سرگرم کننده است گزینههایی
42
00:01:06,560 –> 00:01:08,640
داریم که میتوانیم شروع مجدد را بازنشانی
43
00:01:08,640 –> 00:01:12,080
کنیم، همه چیزها را انجام دهیم آه بله، ما برنده میشویم، بنابراین خیلی
44
00:01:12,080 –> 00:01:12,960
خوب، این کاری است که ما در
45
00:01:12,960 –> 00:01:14,000
این ویدیو انجام
46
00:01:14,000 –> 00:01:15,360
میدهیم، بنابراین اولین چیزها
47
00:01:15,360 –> 00:01:17,360
ابتدا کد اولیه kinter خود را دریافت کردیم که همیشه داریم،
48
00:01:17,360 –> 00:01:18,960
من از sublime استفاده میکنم. ویرایشگر متن و
49
00:01:18,960 –> 00:01:21,040
ترمینال git bash مثل همیشه
50
00:01:21,040 –> 00:01:22,640
و تنها کاری که من فوراً متفاوت انجام دادم این
51
00:01:22,640 –> 00:01:25,600
است که هندسه خود را توضیح دادم
52
00:01:25,600 –> 00:01:27,360
معمولاً ما در مورد
53
00:01:27,360 –> 00:01:29,040
اندازه برنامه خود در این ویدیو بسیار خاص هستیم من فقط
54
00:01:29,040 –> 00:01:31,280
می خواستم به طور خودکار اندازه آن را به
55
00:01:31,280 –> 00:01:33,200
اندازه دکمه هایی که ما برای x و o های خود استفاده می کنیم
56
00:01:33,200 –> 00:01:35,680
، بنابراین من فقط در این مورد نظر دادم و
57
00:01:35,680 –> 00:01:36,720
بعد ظاهر می
58
00:01:36,720 –> 00:01:38,560
شویم یک پیام هر زمان که برنده شدید یا کار احمقانه ای انجام دهید،
59
00:01:38,560 –> 00:01:40,159
مثلاً سعی کنید و روی چیزی کلیک کنید
60
00:01:40,159 –> 00:01:41,200
که قبلاً
61
00:01:41,200 –> 00:01:43,680
بدهکار شده است، بنابراین ما به جعبه پیام نیاز داریم، بنابراین
62
00:01:43,680 –> 00:01:44,640
بیایید از جعبه
63
00:01:44,640 –> 00:01:48,079
پیام وارد کردن t kinter برویم
64
00:01:48,079 –> 00:01:50,479
و قبل از اینکه چندین بار از جعبه پیام استفاده کرده ایم
65
00:01:50,479 –> 00:01:51,360
66
00:01:51,360 –> 00:01:52,720
، بخش نظرات را بررسی کنید. در زیر برای
67
00:01:52,720 –> 00:01:54,560
پیوند به لیست پخش برای سایر
68
00:01:54,560 –> 00:01:57,360
ویدیوها در جعبه پیام، بنابراین خوب،
69
00:01:57,360 –> 00:01:58,719
بیایید شروع
70
00:01:58,719 –> 00:02:01,840
کنیم، بیایید دکمه های خود را بسازیم
71
00:02:01,840 –> 00:02:03,520
و بنابراین ما به یک دو سه چهار پنج
72
00:02:03,520 –> 00:02:05,520
شش هفت هشت نه نه دکمه
73
00:02:05,520 –> 00:02:07,680
برای شبکه تیک تاک خود نیاز داریم، بنابراین من. من فقط
74
00:02:07,680 –> 00:02:10,000
آنها را از b1 تا b9 صدا می زنم
75
00:02:10,000 –> 00:02:11,280
و هر یک از اینها یک
76
00:02:11,280 –> 00:02:13,520
دکمه خواهد بود و آنها در روت
77
00:02:13,520 –> 00:02:15,840
خواهند بود و ما می خواهیم متن به عنوان هیچ شروع شود،
78
00:02:15,840 –> 00:02:17,680
بنابراین من فقط یک فاصله قرار می دهم،
79
00:02:17,680 –> 00:02:19,599
متوجه وجود یک فضای واقعی
80
00:02:19,599 –> 00:02:22,239
درست است و بیایید به این یک فونت بدهیم، بنابراین
81
00:02:22,239 –> 00:02:24,000
اجازه دهید فونت برابر باشد
82
00:02:24,000 –> 00:02:27,440
و ما معمولاً هلوتیکا را انجام میدهیم
83
00:02:27,440 –> 00:02:29,120
که برای من کار میکند و بیایید آنها را
84
00:02:29,120 –> 00:02:31,280
واقعی بزرگ کنیم، مانند اندازه فونت 20
85
00:02:31,280 –> 00:02:34,480
درست، و اجازه دهید به اینها
86
00:02:34,480 –> 00:02:37,040
ارتفاع دهیم، فرض کنید من نمیدانم سه و
87
00:02:37,040 –> 00:02:38,319
88
00:02:38,319 –> 00:02:41,920
عرض آن مثل شش و
89
00:02:41,920 –> 00:02:44,319
سپس پی را می گذاریم حالا یک رنگ پسزمینه را انتخاب کنید، ما
90
00:02:44,319 –> 00:02:46,160
فقط رنگ پیشفرض را میخواهیم و این
91
00:02:46,160 –> 00:02:47,519
مهم است زیرا
92
00:02:47,519 –> 00:02:49,120
وقتی برنده میشویم، همه
93
00:02:49,120 –> 00:02:51,120
دکمههای برنده را قرمز
94
00:02:51,120 –> 00:02:53,200
میکنیم، بنابراین وقتی میخواهیم دوباره شروع کنیم،
95
00:02:53,200 –> 00:02:54,319
میخواهیم
96
00:02:54,319 –> 00:02:56,400
رنگ سیستم را تعریف کنیم تا این کار را انجام دهیم. در
97
00:02:56,400 –> 00:02:58,319
ویندوز،
98
00:02:58,319 –> 00:03:02,000
بیایید ببینیم این دکمه سیستم خواهد
99
00:03:02,000 –> 00:03:05,200
بود، مطمئن نیستم که
100
00:03:05,200 –> 00:03:06,319
در مک همینطور است
101
00:03:06,319 –> 00:03:08,640
، اگر در مک متفاوت است،
102
00:03:08,640 –> 00:03:10,879
شما فقط نقره ای یا خاکستری قرار دهید
103
00:03:10,879 –> 00:03:13,200
یا می دانید برای رنگ دکمه خود هر چیزی که می خواهید یک سفید انتخاب کنید،
104
00:03:13,200 –> 00:03:14,560
105
00:03:14,560 –> 00:03:16,000
اما من به شما اجازه میدهیم آن را بفهمید و
106
00:03:16,000 –> 00:03:17,760
سپس در نهایت ما یک دستور میخواهیم،
107
00:03:17,760 –> 00:03:21,360
براین کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که تع
108
00:03:21,360 –> 00:03:23,280
ین کنیم آیا روی چیزی کلیک شده است یا خیر و و
109
00:03:23,280 –> 00:03:25,200
تی عملکرد را اجرا می
110
00:03:25,200 –> 00:03:26,480
کنیم، میخواهیم بدانیم که آیا قبلاً رو
111
00:03:26,480 –> 00:03:28,640
آن کلیک شده است یا خیر. باید از خود دکمه عبور
112
00:03:28,640 –> 00:03:29,680
113
00:03:29,680 –> 00:03:31,760
کنیم، بنابراین ما هرگز واقعاً این کار را انجام
114
00:03:31,760 –> 00:03:33,519
ندادهایم، اما برای ارسال هر چیزی به یک تابع به یک لامبدا نیاز داریم،
115
00:03:33,519 –> 00:03:35,840
بنابراین اجازه دهید به لامبدا
116
00:03:35,840 –> 00:03:38,319
برویم و سپس فقط این زیرخط b را صدا میزنیم،
117
00:03:38,319 –> 00:03:39,840
روی
118
00:03:39,840 –> 00:03:41,599
این تابع کلیک کنید و میخواهیم در
119
00:03:41,599 –> 00:03:42,879
خود دکمه
120
00:03:42,879 –> 00:03:44,400
که همان چیزی است که ما آن را r نام گذاری کردیم درست
121
00:03:44,400 –> 00:03:46,400
در اینجا و این فقط در یک دقیقه معنا پیدا می کند،
122
00:03:46,400 –> 00:03:46,879
123
00:03:46,879 –> 00:03:50,000
بنابراین بسیار خوب، ما باید این را ایجاد
124
00:03:50,000 –> 00:03:51,200
کنیم، اجازه دهید پیش برویم و اکنون آن را ایجاد کنیم، در
125
00:03:51,200 –> 00:03:53,680
حالی که ما در مورد آن فکر می کنیم.
126
00:03:53,680 –> 00:03:57,519
127
00:03:57,519 –> 00:04:01,599
128
00:04:01,599 –> 00:04:03,280
b برای
129
00:04:03,280 –> 00:04:04,720
دکمه ما بعداً به آن نگاه می
130
00:04:04,720 –> 00:04:06,159
کنیم و فقط فعلاً می گذریم بنابراین بسیار
131
00:04:06,159 –> 00:04:08,879
خوب این دکمه یک دکمه ما است بنابراین ما
132
00:04:08,879 –> 00:04:10,560
به 9 مورد از این موارد نیاز داریم پس بیایید برویم
133
00:04:10,560 –> 00:04:10,959
یکی
134
00:04:10,959 –> 00:04:14,080
دو سه اوه
135
00:04:14,080 –> 00:04:18,000
آنجا می رویم سه چهار پنج شش
136
00:04:18,000 –> 00:04:20,478
هفت هشت نه نه و من چند فاصله
137
00:04:20,478 –> 00:04:22,079
بین آنها قرار دادم فقط برای اینکه بتوانیم
138
00:04:22,079 –> 00:04:22,800
اینها را معنی کنیم پس
139
00:04:22,800 –> 00:04:26,320
بیایید برویم یک دو سه چهار پنج
140
00:04:26,320 –> 00:04:30,000
شش هفت هشت نه و باید
141
00:04:30,000 –> 00:04:31,759
همین کار را اینجا
142
00:04:31,759 –> 00:04:34,800
انجام دهیم پس بیایید برویم دو سه
143
00:04:34,800 –> 00:04:38,240
چهار پنج شش هفت
144
00:04:38,240 –> 00:04:41,360
هشت نه خوب
145
00:04:41,360 –> 00:04:44,880
پس بیایید دکمههایمان
146
00:04:44,880 –> 00:04:47,919
147
00:04:47,919 –> 00:04:50,560
را روی صفحه شبکهبندی کنیم و این شبکه
148
00:04:50,560 –> 00:04:51,600
b1 نقطهای خواهد بود
149
00:04:51,600 –> 00:04:56,080
و میخواهیم این را در ردیف صفر
150
00:04:56,080 –> 00:04:59,759
ستون صفر قرار دهیم
151
00:04:59,759 –> 00:05:01,440
و 9 مورد از اینها وجود دارد، بنابراین بیایید برویم
152
00:05:01,440 –> 00:05:03,039
یک دو سه
153
00:05:03,039 –> 00:05:06,240
چهار پنج شش
154
00:05:06,479 –> 00:05:10,000
هفت هشت نه و دوباره
155
00:05:10,000 –> 00:05:10,479
از اینجا بیا
156
00:05:10,479 –> 00:05:13,840
دو سه چهار پنج شش
157
00:05:13,840 –> 00:05:17,120
هفت هشت نه،
158
00:05:17,120 –> 00:05:20,560
بنابراین این ستون صفر یک
159
00:05:20,560 –> 00:05:23,600
دو خواهد بود، این خواهد بود صفر یک
160
00:05:23,600 –> 00:05:26,880
161
00:05:26,880 –> 00:05:29,919
162
00:05:29,919 –> 00:05:33,440
163
00:05:33,440 –> 00:05:36,240
164
00:05:36,240 –> 00:05:38,240
به نظر می رسد که
165
00:05:38,240 –> 00:05:39,360
این toad.pi است،
166
00:05:39,360 –> 00:05:43,600
پس بیایید به pythonto.pi برویم
167
00:05:43,600 –> 00:05:45,600
و وقتی این کار را انجام دادیم می بینیم که این
168
00:05:45,600 –> 00:05:46,720
169
00:05:46,720 –> 00:05:49,039
نوع تنظیمات خوب را داریم، یک چیز کوچک تیک تاک
170
00:05:49,039 –> 00:05:50,560
داریم که می توانیم روی دکمه های خود کلیک کنیم و
171
00:05:50,560 –> 00:05:51,759
در واقع هیچ اتفاقی نمی افتد.
172
00:05:51,759 –> 00:05:54,560
خوب تا اینجا خیلی خوب است، بنابراین
173
00:05:54,560 –> 00:05:56,240
بیایید به اینجا برسیم
174
00:05:56,240 –> 00:05:59,440
و بیایید تعریف کنیم چه کسی اول می رود،
175
00:05:59,440 –> 00:06:02,639
بنابراین بیایید برویم x خیلی درست شروع می شود
176
00:06:02,639 –> 00:06:04,840
و بیایید متغیری به نام clicked ایجاد کنیم
177
00:06:04,840 –> 00:06:06,560
178
00:06:06,560 –> 00:06:09,759
و آن را برابر با true قرار
179
00:06:09,759 –> 00:06:11,600
دهیم، اجازه دهید تا زمانی که در آن هستیم یک تعداد ایجاد کنیم.
180
00:06:11,600 –> 00:06:13,600
و آن را برابر با صفر قرار دهید
181
00:06:13,600 –> 00:06:15,840
و اوه، خواهیم دید که چرا این مهم
182
00:06:15,840 –> 00:06:17,360
در آینده است، این باید یک t بزرگ
183
00:06:17,360 –> 00:06:18,720
و درست باشد، بنابراین
184
00:06:18,720 –> 00:06:20,720
کاری که ما باید انجام دهیم این است که وقتی شخصی
185
00:06:20,720 –> 00:06:23,039
روی آن کلیک می کند، از true و false عقب و جلو می رود،
186
00:06:23,039 –> 00:06:24,080
187
00:06:24,080 –> 00:06:26,720
بنابراین اگر اینطور باشد درست است به این معنی است که x کلیک می کند
188
00:06:26,720 –> 00:06:28,240
اگر نادرست است، به این معنی است که زمان
189
00:06:28,240 –> 00:06:28,800
کلیک کردن بر روی o است
190
00:06:28,800 –> 00:06:30,319
و به این ترتیب ما o را مرتب می کنیم ردیابی کنید
191
00:06:30,319 –> 00:06:32,319
که آخرین نفر چه کسی به سمت راست رفته است
192
00:06:32,319 –> 00:06:34,960
و بازی درست شروع می شود، بنابراین
193
00:06:34,960 –> 00:06:36,560
به این معنی است که اولین فردی که کلیک می کند x خواهد بود
194
00:06:36,560 –> 00:06:36,880
195
00:06:36,880 –> 00:06:38,400
و این در یک ثانیه منطقی خواهد بود، بنابراین
196
00:06:38,400 –> 00:06:40,080
اجازه دهید به عملکرد کلیک خود
197
00:06:40,080 –> 00:06:40,720
در اینجا
198
00:06:40,720 –> 00:06:43,840
برویم و ما باید این موارد را پیگیری کنیم. دو
199
00:06:43,840 –> 00:06:45,600
نفر در اینجا، پس بیایید آنها را جهانی کنیم
200
00:06:45,600 –> 00:06:46,560
201
00:06:46,560 –> 00:06:48,960
و بیایید هر
202
00:06:48,960 –> 00:06:50,400
بار که از متغیرهای جهانی استفاده
203
00:06:50,400 –> 00:06:51,680
می کنم کلیک کرده و بشماریم، یکی می گوید شنیده ام که قرار نیست از
204
00:06:51,680 –> 00:06:53,199
متغیرهای جهانی استفاده کنید، فرقی نمی کند
205
00:06:53,199 –> 00:06:54,720
هر کس به شما
206
00:06:54,720 –> 00:06:55,280
این
207
00:06:55,280 –> 00:06:58,080
سال ها و سال ها را گفته است. قبل اشتباه بود، پس خیلی
208
00:06:58,080 –> 00:06:59,280
خوب است، بنابراین ابتدا
209
00:06:59,280 –> 00:07:01,599
باید ببینیم وقتی کسی روی
210
00:07:01,599 –> 00:07:02,960
دکمه ای کلیک می کند، باید بگوییم
211
00:07:02,960 –> 00:07:04,319
سلام آیا کسی واقعاً روی آن
212
00:07:04,319 –> 00:07:06,080
دکمه کلیک کرده است اما خالی است، بنابراین
213
00:07:06,080 –> 00:07:07,599
می توانیم با یک عبارت if
214
00:07:07,599 –> 00:07:09,360
آن را بررسی کنیم، بنابراین بیایید برویم اگر b
215
00:07:09,360 –> 00:07:11,759
و به یاد داشته باشید که ما دکمه b را ارسال می کنیم که در آن دکمه ما است،
216
00:07:11,759 –> 00:07:13,039
217
00:07:13,039 –> 00:07:15,039
بنابراین ما کل دکمه را
218
00:07:15,039 –> 00:07:16,080
به تابعی می دهیم که قبلاً هرگز این کار را نکرده بودیم،
219
00:07:16,080 –> 00:07:16,960
220
00:07:16,960 –> 00:07:18,880
اما اینگونه است که اگر بخواهیم می توانیم کل
221
00:07:18,880 –> 00:07:21,680
ویجت ها را به توابع منتقل کنیم تا
222
00:07:21,680 –> 00:07:24,160
بتوانیم ببینیم که چه زمانی به یاد می آوریم. این کار را انجام دهید ngs
223
00:07:24,160 –> 00:07:25,520
مانند
224
00:07:25,520 –> 00:07:29,759
label dot
225
00:07:29,759 –> 00:07:33,440
text config برابر با چیزی است که این متن
226
00:07:33,440 –> 00:07:36,000
را میتوانید با استفاده از کروشههای مربعی
227
00:07:36,000 –> 00:07:37,199
مانند این بردارید
228
00:07:37,199 –> 00:07:40,400
و باید در علامت نقل قول باشد، بنابراین
229
00:07:40,400 –> 00:07:42,840
هر متنی که باشد مانند
230
00:07:42,840 –> 00:07:44,000
این است
231
00:07:44,000 –> 00:07:46,639
یا در این مورد پیکربندی b
232
00:07:46,639 –> 00:07:47,440
درست است،
233
00:07:47,440 –> 00:07:49,759
بنابراین ما میتوانیم از دستور if برای آنها استفاده کنید
234
00:07:49,759 –> 00:07:50,639
تا
235
00:07:50,639 –> 00:07:54,960
اگر متن b نقطه برابر باشد، میتوانیم به متن برویم، اگر متن برابر با
236
00:07:54,960 –> 00:07:57,280
هیچ باشد، درست شروع میکنند،
237
00:07:57,280 –> 00:07:58,000
ما آن را
238
00:07:58,000 –> 00:08:01,199
درست در اینجا تعریف میکنیم، بنابراین اگر هیچ کاری انجام نمیدهند
239
00:08:01,199 –> 00:08:05,440
و فرض کنید کلیکشده برابر است با true،
240
00:08:05,440 –> 00:08:08,160
به یاد داشته باشید که این متغیر کلیک شده کلیک شده
241
00:08:08,160 –> 00:08:09,840
242
00:08:09,840 –> 00:08:13,840
است. نوبت x به سمت راست است، بنابراین
243
00:08:13,840 –> 00:08:16,160
اگر کسی روی دکمهای کلیک کند و
244
00:08:16,160 –> 00:08:17,919
خالی باشد و آن شخصی که
245
00:08:17,919 –> 00:08:21,120
کلیک میکند کلیک میکند یعنی x درست است، به
246
00:08:21,120 –> 00:08:23,840
این معنی است که x سعی میکند دکمه x را
247
00:08:23,840 –> 00:08:24,400
248
00:08:24,400 –> 00:08:27,440
درست کند، بنابراین اگر اینطور است، میتوانیم
249
00:08:27,440 –> 00:08:27,919
250
00:08:27,919 –> 00:08:32,640
b را مثلاً متن
251
00:08:32,640 –> 00:08:36,080
را برابر x قرار دهیم.
252
00:08:36,080 –> 00:08:38,880
اگر اینطور است که x رفته است، بنابراین اکنون
253
00:08:38,880 –> 00:08:39,440
کلیکشده
254
00:08:39,440 –> 00:08:41,440
باید به false تغییر کند، بنابراین ما
255
00:08:41,440 –> 00:08:43,360
بدانیم که اکنون نوبت به
256
00:08:43,360 –> 00:08:46,399
راست است، بنابراین میتوانیم کلیکها را روی false تنظیم
257
00:08:46,399 –> 00:08:49,440
258
00:08:50,080 –> 00:08:52,720
کنیم و باید این را پیگیری کنیم، بنابراین
259
00:08:52,720 –> 00:08:53,360
260
00:08:53,360 –> 00:08:55,680
تعداد به اضافه برابر با یک یادآوری شروع شد.
261
00:08:55,680 –> 00:08:57,279
در نقطه صفر باید تعداد حرکت ها را ردیابی کنیم
262
00:08:57,279 –> 00:08:58,399
263
00:08:58,399 –> 00:09:00,959
زیرا بعد از 9 حرکت بازی باید به
264
00:09:00,959 –> 00:09:02,800
پایان برسد زیرا هیچ فضایی باز
265
00:09:02,800 –> 00:09:04,800
نیست بنابراین باید بدانیم که اگر هیچ کس از 9 حرکت یک نفر نیست، مساوی شود یا خیر.
266
00:09:04,800 –> 00:09:06,800
267
00:09:06,800 –> 00:09:08,240
بدانید که آیا
268
00:09:08,240 –> 00:09:10,000
9 حرکت انجام شده است، بنابراین هر بار که کسی
269
00:09:10,000 –> 00:09:10,480
حرکتی انجام می دهد، ما یک حرکت را
270
00:09:10,480 –> 00:09:12,320
به تعداد درست اضافه می
271
00:09:12,320 –> 00:09:15,040
کنیم و سپس بعداً بررسی می
272
00:09:15,040 –> 00:09:18,320
کنیم که آیا یکی از آنها را در یک دقیقه انجام خواهم داد، خیلی
273
00:09:18,320 –> 00:09:22,160
خوب است که اکنون برای درست کار می کند.
274
00:09:22,160 –> 00:09:22,800
به یک دستور l if نیاز دارید،
275
00:09:22,800 –> 00:09:26,240
بنابراین اگر و سپس
276
00:09:26,240 –> 00:09:30,080
اجازه دهید من فقط کل این مورد را کپی کنم
277
00:09:30,320 –> 00:09:33,680
اگر متن b نقطه چیزی نیست و کلیک کنید
278
00:09:33,680 –> 00:09:34,839
برابر با
279
00:09:34,839 –> 00:09:38,000
نادرست است، بنابراین اگر کلیک کنید برابر نادرست است، به
280
00:09:38,000 –> 00:09:38,720
این معنی است که o
281
00:09:38,720 –> 00:09:41,200
در حال حاضر انجام می شود، بنابراین اگر کسی
282
00:09:41,200 –> 00:09:43,200
روی چیزی کلیک کند در حالی که کلیک کرده است برابر است. false به
283
00:09:43,200 –> 00:09:44,959
این معنی است که آنها سعی می کنند یک o را
284
00:09:44,959 –> 00:09:46,720
در دکمه قرار دهند تا ما بتوانیم این کار را انجام
285
00:09:46,720 –> 00:09:50,480
دهیم، بیایید فقط این را کپی کنیم
286
00:09:50,480 –> 00:09:53,760
و آن را برابر با o درست قرار دهیم و
287
00:09:53,760 –> 00:09:54,720
سپس باید
288
00:09:54,720 –> 00:09:58,880
کلیک شده را به true
289
00:09:58,880 –> 00:10:01,920
تغییر دهیم و تعداد را به اضافه کنیم. برابر
290
00:10:01,920 –> 00:10:04,000
یک یک را به تعداد اضافه کنید تا اگر کسی
291
00:10:04,000 –> 00:10:05,200
روی b کلیک کرد utton
292
00:10:05,200 –> 00:10:07,279
و هیچ چیزی در آن وجود ندارد،
293
00:10:07,279 –> 00:10:08,959
ما یا یک x و یک o قرار
294
00:10:08,959 –> 00:10:10,320
می دهیم، اگر کسی روی دکمه ای کلیک کند و
295
00:10:10,320 –> 00:10:12,079
آن قبلا یک چاه x داشته باشد یا هیچ
296
00:10:12,079 –> 00:10:14,240
چاهی نداشته باشد، می توانیم به اینجا بیاییم و سپس از
297
00:10:14,240 –> 00:10:16,320
عبارت else استفاده کنیم. با آن مقابله کنید
298
00:10:16,320 –> 00:10:18,880
، در غیر این صورت، بیایید یک جعبه پیام جعبه پیام ایجاد کنیم
299
00:10:18,880 –> 00:10:21,519
تا جعبه پیام
300
00:10:21,519 –> 00:10:23,360
امروز صبح نتواند صحبت کند و بیایید برویم
301
00:10:23,360 –> 00:10:24,640
خطا را
302
00:10:24,640 –> 00:10:26,480
303
00:10:26,480 –> 00:10:28,320
نشان دهیم.
304
00:10:28,320 –> 00:10:30,240
305
00:10:30,240 –> 00:10:31,680
چیزی
306
00:10:31,680 –> 00:10:32,800
که نباید روی آن کلیک
307
00:10:32,800 –> 00:10:34,560
کنند، قبلاً یک o در آن نقطه
308
00:10:34,560 –> 00:10:36,320
وجود دارد یا قبلاً یک x در آن نقطه وجود دارد، بنابراین شما
309
00:10:36,320 –> 00:10:37,360
نباید روی آن کلیک کنید، بنابراین ما
310
00:10:37,360 –> 00:10:38,720
یک پیغام خطا
311
00:10:38,720 –> 00:10:41,519
نشان می دهیم که این یک بزرگ می شود. نویز درست است و بنابراین
312
00:10:41,519 –> 00:10:43,120
برای عنوان پیام خطا، اجازه دهید به
313
00:10:43,120 –> 00:10:43,920
314
00:10:43,920 –> 00:10:47,200
تیک تاک برویم و برای خود پیام واقعی،
315
00:10:47,200 –> 00:10:48,079
316
00:10:48,079 –> 00:10:52,240
بیایید چیزی شبیه هی
317
00:10:53,519 –> 00:10:56,880
آن کادر قبلاً انتخاب شده است
318
00:10:56,880 –> 00:11:01,440
و بیایید یک خط
319
00:11:01,440 –> 00:11:05,440
خط جدید قرار دهیم و بیایید باکس دیگری را انتخاب کنیم،
320
00:11:05,440 –> 00:11:08,640
321
00:11:08,640 –> 00:11:11,120
خب بیایید این را ذخیره کنید و اجرا کنید و ببینید که چگونه
322
00:11:11,120 –> 00:11:12,320
این کار را انجام می
323
00:11:12,320 –> 00:11:16,000
دهیم تا اینجا، نقطهی
324
00:11:16,000 –> 00:11:19,279
پی، اوه، دوباره روی آن کلیک کنید، این پیغام را دریافت میکنیم،
325
00:11:19,279 –> 00:11:20,240
هی
326
00:11:20,240 –> 00:11:21,760
آن کادر قبلاً انتخاب شده است، کادر دیگری را انتخاب کنید،
327
00:11:21,760 –> 00:11:24,079
328
00:11:24,079 –> 00:11:28,079
همینطور ادامه دهید، بنابراین
329
00:11:28,079 –> 00:11:29,680
به منطق بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم
330
00:11:29,680 –> 00:11:30,720
که بازی به پایان رسیده است یا خیر.
331
00:11:30,720 –> 00:11:32,320
نیاز به منطق داریم تا ببینیم آیا کسی
332
00:11:32,320 –> 00:11:34,160
برنده شد یا نه، زیرا نگاه کنید ما
333
00:11:34,160 –> 00:11:35,760
همانجا برنده شدیم، ما حتی متوجه نشدیم،
334
00:11:35,760 –> 00:11:38,320
بنابراین خوب، بیایید اکنون روی آن
335
00:11:38,320 –> 00:11:42,480
کار کنیم، بنابراین بیایید یک بررسی تابع ایجاد کنیم
336
00:11:42,480 –> 00:11:46,640
تا ببینیم آیا کسی برنده شده است
337
00:11:46,640 –> 00:11:50,720
و بیایید این شخص را به عنوان چک تعریف کنیم.
338
00:11:50,720 –> 00:11:53,760
اگر یکی اینطور باشد ممکن است
339
00:11:53,760 –> 00:11:56,160
این یک آشفتگی درهم و برهم
340
00:11:56,160 –> 00:11:58,000
باشد، احتمالاً راههای سادهتری برای انجام این کار وجود دارد،
341
00:11:58,000 –> 00:11:59,200
اما من عجله
342
00:11:59,200 –> 00:12:00,880
داشتم و میخواستم این کار را به این صورت انجام دهیم،
343
00:12:00,880 –> 00:12:03,120
بنابراین
344
00:12:03,120 –> 00:12:05,760
اول از همه بیایید یک متغیر جدید
345
00:12:05,760 –> 00:12:08,000
به نام global ایجاد کنیم. برنده
346
00:12:08,000 –> 00:12:11,440
و بیایید برنده را روی false قرار دهیم،
347
00:12:11,440 –> 00:12:14,320
اگر قبلاً برنده ای وجود داشته باشد،
348
00:12:14,320 –> 00:12:15,839
برنده به true تغییر خواهد کرد و
349
00:12:15,839 –> 00:12:17,360
سپس بازی متوقف می شود، در غیر این صورت
350
00:12:17,360 –> 00:12:19,760
ما به راه
351
00:12:19,760 –> 00:12:20,880
352
00:12:20,880 –> 00:12:24,880
خود ادامه می دهیم.
353
00:12:24,880 –> 00:12:28,000
و اگر متن در b1
354
00:12:28,000 –> 00:12:31,040
برابر با x
355
00:12:31,040 –> 00:12:33,519
و به خوبی واقعی باشد بیایید سریع این مرد را بدویم
356
00:12:33,519 –> 00:12:34,399
357
00:12:34,399 –> 00:12:36,320
و به این نگاه کنیم و بیایید در مورد
358
00:12:36,320 –> 00:12:38,240
معنای برنده شدن صحبت کنیم، بنابراین
359
00:12:38,240 –> 00:12:41,680
برای برنده شدن باید با
360
00:12:41,680 –> 00:12:44,480
همه چیز یکسان برخورد
361
00:12:44,480 –> 00:12:44,959
کنید
362
00:12:44,959 –> 00:12:47,360
، همه چیز یکسان است اینجا همه ما یکسان هستیم اینجا و
363
00:12:47,360 –> 00:12:49,200
همه چیز یکسان هستیم
364
00:12:49,200 –> 00:12:52,480
پایین رفتن از اینجا پایین یا پایین رفتن از اینجا نیز
365
00:12:52,480 –> 00:12:54,079
به