در این مطلب، ویدئو رشته های پایتون – آموزش نوع رشته با مثال – کاربردی با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:04:10
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,200 –> 00:00:02,390
[موسیقی]
2
00:00:05,359 –> 00:00:07,759
در رشته پایتون یک نوع داده است و
3
00:00:07,759 –> 00:00:10,000
متغیرهای رشته میتوانند دنبالههایی از متن را در خود نگه دارند.
4
00:00:10,000 –> 00:00:11,040
5
00:00:11,040 –> 00:00:13,519
6
00:00:13,519 –> 00:00:16,640
7
00:00:16,640 –> 00:00:17,680
8
00:00:17,680 –> 00:00:19,920
9
00:00:19,920 –> 00:00:21,920
10
00:00:21,920 –> 00:00:24,720
به bob اختصاص داده می شود
11
00:00:24,720 –> 00:00:25,599
12
00:00:25,599 –> 00:00:27,599
که در آن bob در علامت نقل قول است و
13
00:00:27,599 –> 00:00:29,519
bob رشته تحت اللفظی است و name
14
00:00:29,519 –> 00:00:32,000
متغیر رشته است، شما حتی می توانید
15
00:00:32,000 –> 00:00:33,440
متغیرهای رشته را به سایر متغیرهای
16
00:00:33,440 –> 00:00:34,640
17
00:00:34,640 –> 00:00:36,640
18
00:00:36,640 –> 00:00:38,079
19
00:00:38,079 –> 00:00:40,399
رشته اختصاص دهید. به
20
00:00:40,399 –> 00:00:43,280
عنوان مثال کلمه hello رشته ای است که
21
00:00:43,280 –> 00:00:46,559
h در موقعیت شاخص صفر و e در
22
00:00:46,559 –> 00:00:49,120
hello در موقعیت شاخص یک
23
00:00:49,120 –> 00:00:51,360
و سپس l در دو و سه
24
00:00:51,360 –> 00:00:54,320
و o در hello در شاخص چهار قرار دارد، می
25
00:00:54,320 –> 00:00:56,320
توانید به هر یک از این کاراکترها دسترسی داشته باشید. با
26
00:00:56,320 –> 00:00:58,800
قرار دادن ایندکس در پرانتز و
27
00:00:58,800 –> 00:01:01,120
نمونه ای از آن را در یک بیت نشان خواهیم داد و
28
00:01:01,120 –> 00:01:03,359
همچنین می توانید از تابع ورودی برای دریافت
29
00:01:03,359 –> 00:01:05,280
رشته ها از ورودی کاربر در حین
30
00:01:05,280 –> 00:01:07,600
اجرای برنامه
31
00:01:07,600 –> 00:01:09,520
و l استفاده کنید. طول یک رشته به
32
00:01:09,520 –> 00:01:11,360
تعداد کاراکترهای
33
00:01:11,360 –> 00:01:13,680
داخل آن رشته اشاره دارد، به عنوان
34
00:01:13,680 –> 00:01:16,560
مثال طول رشته باب سه است
35
00:01:16,560 –> 00:01:18,240
و برای به دست آوردن طول یک رشته در
36
00:01:18,240 –> 00:01:21,119
برنامه خود از
37
00:01:21,119 –> 00:01:23,040
رشته های تابع len غیرقابل تغییر استفاده کنید، به این معنی که
38
00:01:23,040 –> 00:01:24,880
شما نمی توانید کاراکترهای آن را تغییر دهید.
39
00:01:24,880 –> 00:01:27,119
مقدار یک رشته از طریق استفاده از
40
00:01:27,119 –> 00:01:30,159
توابع توابع در عوض
41
00:01:30,159 –> 00:01:32,479
یک رشته را تغییر نمی دهد بلکه یک
42
00:01:32,479 –> 00:01:34,560
نسخه کاملاً جدید از آن رشته را برمی گرداند و سپس
43
00:01:34,560 –> 00:01:37,119
ممکن است آن متغیر رشته را مجدداً به
44
00:01:37,119 –> 00:01:39,119
آن نسخه جدید اختصاص دهید اما آنها نمی توانند
45
00:01:39,119 –> 00:01:40,799
رشته اصلی را تغییر دهند
46
00:01:40,799 –> 00:01:42,720
و حتی می توانید با استفاده از عملگر plus که رشتهها را به هم متصل میکند، رشتهها را به هم بچسبانید
47
00:01:42,720 –> 00:01:45,360
،
48
00:01:45,360 –> 00:01:47,520
49
00:01:47,520 –> 00:01:49,600
مثلاً اگر رشته hello را
50
00:01:49,600 –> 00:01:51,600
داشتید و سپس متغیر رشته دیگری
51
00:01:51,600 –> 00:01:53,280
داشتید که به world اختصاص داده شده بود، میتوانید
52
00:01:53,280 –> 00:01:54,960
آنها را با یک پلاس
53
00:01:54,960 –> 00:01:57,840
به هم بچسبانید و با هم hello world
54
00:01:57,840 –> 00:01:59,600
خوب است، بیایید امتحان کنیم. برخی از رشته ها در
55
00:01:59,600 –> 00:02:01,680
پایتون در این برنامه پایتون درست است.
56
00:02:01,680 –>