در این مطلب، ویدئو کلاس ها و اشیا در پایتون | آموزش پایتون OOP | پایتون برای مبتدیان | آموزش پایتون | ادورکا با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:28:20
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,810 –> 00:00:12,000
[موسیقی]
2
00:00:12,000 –> 00:00:13,599
سلام به همه این waseem از
3
00:00:13,599 –> 00:00:15,440
edureka است و به همه شما خوش آمد می گویم به این
4
00:00:15,440 –> 00:00:15,920
جلسه
5
00:00:15,920 –> 00:00:17,440
که در آن قرار است در مورد
6
00:00:17,440 –> 00:00:19,760
کلاس ها و اشیاء در پایتون صحبت کنم،
7
00:00:19,760 –> 00:00:21,279
بنابراین اجازه دهید ابتدا به دستور کار این جلسه نگاهی بیندازیم،
8
00:00:21,279 –> 00:00:23,519
من
9
00:00:23,519 –> 00:00:25,920
جلسه را با دامنه ها شروع می کنم. و فضاهای نام در
10
00:00:25,920 –> 00:00:26,720
پایتون
11
00:00:26,720 –> 00:00:27,840
و سپس معرفی مختصری
12
00:00:27,840 –> 00:00:29,519
از کلاسها از جمله
13
00:00:29,519 –> 00:00:30,880
اعلان ارائه
14
00:00:30,880 –> 00:00:32,558
میکنم که در ادامه با
15
00:00:32,558 –> 00:00:33,920
اشیاء در پایتون آشنا
16
00:00:33,920 –> 00:00:35,680
میشویم و سپس متغیرهای کلاس و نمونه را مورد بحث قرار میدهیم و
17
00:00:35,680 –> 00:00:37,440
18
00:00:37,440 –> 00:00:39,200
در نهایت مفاهیمی مانند
19
00:00:39,200 –> 00:00:41,440
وراثت و متغیرهای خصوصی را برای
20
00:00:41,440 –> 00:00:42,480
جمعبندی این
21
00:00:42,480 –> 00:00:44,399
جلسه بحث میکنم. امیدوارم در مورد دستور کار واضح باشید
22
00:00:44,399 –> 00:00:45,840
همچنین اگر در اینجا تازه
23
00:00:45,840 –> 00:00:47,680
کار هستید فراموش نکنید که برای
24
00:00:47,680 –> 00:00:49,120
آموزش های هیجان انگیز بیشتر در آدیداس مشترک شوید
25
00:00:49,120 –> 00:00:50,559
و نماد زنگ را فشار دهید تا
26
00:00:50,559 –> 00:00:52,640
آخرین به روز رسانی ها را در edirect دریافت کنید
27
00:00:52,640 –> 00:00:54,399
و
28
00:00:54,399 –> 00:00:56,399
برنامه صدور گواهینامه برنامه نویسی پایتون edureka را بررسی
29
00:00:56,399 –> 00:00:58,399
کنید لینک داده شده است. در کادر توضیحات
30
00:00:58,399 –> 00:01:01,120
زیر اکنون بدون اتلاف وقت بیشتر،
31
00:01:01,120 –> 00:01:02,800
اجازه دهید با جلسه خود شروع کنیم و در
32
00:01:02,800 –> 00:01:05,840
مورد دامنه ها و فضاهای نام صحبت کنیم،
33
00:01:05,840 –> 00:01:07,920
بنابراین فضای نام i n پایتون اساساً
34
00:01:07,920 –> 00:01:08,880
اطمینان حاصل می کند که
35
00:01:08,880 –> 00:01:11,200
هر نامی که در یک برنامه
36
00:01:11,200 –> 00:01:13,040
استفاده می شود منحصر به فرد است و می تواند بدون هیچ گونه
37
00:01:13,040 –> 00:01:14,400
تضادی
38
00:01:14,400 –> 00:01:16,799
39
00:01:16,799 –> 00:01:19,200
40
00:01:19,200 –> 00:01:21,280
41
00:01:21,280 –> 00:01:22,799
42
00:01:22,799 –> 00:01:25,200
مورد استفاده قرار گیرد.
43
00:01:25,200 –> 00:01:26,080
44
00:01:26,080 –> 00:01:29,360
همچنین یک فضای نام تشکیل میدهند و فضاهای نامی
45
00:01:29,360 –> 00:01:31,680
که نامهای داخلی دارند،
46
00:01:31,680 –> 00:01:34,000
با شروع به کار مفسر پایتون ایجاد میشوند
47
00:01:34,000 –> 00:01:37,040
و این فضاهای نام هرگز حذف نمیشوند
48
00:01:37,040 –> 00:01:39,119
، فضاهای نام سراسری برای ماژول با خواندن
49
00:01:39,119 –> 00:01:41,280
تعریف ماژول ایجاد میشوند
50
00:01:41,280 –> 00:01:44,000
و زمانی که مفسر
51
00:01:44,000 –> 00:01:45,360
از
52
00:01:45,360 –> 00:01:47,680
فضاهای نام محلی مشابه خارج میشود، حذف میشوند. برای
53
00:01:47,680 –> 00:01:49,759
تابع زمانی ایجاد می شود که تابع فراخوانی می شود
54
00:01:49,759 –> 00:01:52,159
و زمانی که تابع اجرا می شود حذف می شود
55
00:01:52,159 –> 00:01:53,360
56
00:01:53,360 –> 00:01:55,759
و وارد محدوده پایتون
57
00:01:55,759 –> 00:01:57,680
می شود، از طرف دیگر، محدوده پایتون را می توان به
58
00:01:57,680 –> 00:01:59,360
عنوان یک منطقه یا بلوکی تعریف کرد
59
00:01:59,360 –> 00:02:01,119
که در آن فضای نام مستقیماً
60
00:02:01,119 –> 00:02:03,680
در دسترس است و ما داخلی ترین آن را داریم.
61
00:02:03,680 –> 00:02:06,320
دامنه که اساساً محدوده محلی است
62
00:02:06,320 –> 00:02:07,520
و سپس
63
00:02:07,520 –> 00:02:09,840
دامنه غیر محلی و غیر جهانی عمدتاً
64
00:02:09,840 –> 00:02:10,720
محصور شده است. در
65
00:02:10,720 –> 00:02:12,959
محدوده تابع و بعد از این یک
66
00:02:12,959 –> 00:02:13,920
دامنه جهانی داریم
67
00:02:13,920 –> 00:02:16,720
و در آخر ما بیرونی ترین دامنه را داریم
68
00:02:16,720 –> 00:02:18,000
که اساساً
69
00:02:18,000 –> 00:02:20,319
دارای نام های داخلی است، بنابراین بیایید
70
00:02:20,319 –> 00:02:22,160
برای درک محدوده
71
00:02:22,160 –> 00:02:24,720
و فضاهای نام به یک مثال نگاه کنیم، بنابراین کاری که انجام می دهیم این است
72
00:02:24,720 –> 00:02:26,239
که یک تعریف کنیم. چند توابع و
73
00:02:26,239 –> 00:02:27,599
ما سعی خواهیم کرد به نحوه کار
74
00:02:27,599 –> 00:02:30,000
فضاهای نام و دامنه ها نگاهی بیندازیم،
75
00:02:30,000 –> 00:02:32,239
بنابراین فضای نام چیزی نیست، اما می دانید که ما
76
00:02:32,239 –> 00:02:34,080
از نام های زیادی در داخل برنامه خود استفاده می کنیم،
77
00:02:34,080 –> 00:02:35,680
می دانید که نام متدها
78
00:02:35,680 –> 00:02:37,360
وجود خواهد داشت، تعداد کلاس ها نیز وجود خواهد داشت.
79
00:02:37,360 –> 00:02:39,840
هر نامی به عنوان مثال که میدانید
80
00:02:39,840 –> 00:02:40,560
81
00:02:40,560 –> 00:02:43,200
ما متغیرها را اعلام میکنیم، ما از ماژولهای مختلف استفاده میکنیم
82
00:02:43,200 –> 00:02:44,720
یا عبارتهایی را وارد میکنیم،
83
00:02:44,720 –> 00:02:46,560
بنابراین همه نامها و فضاهای نام هستند
84
00:02:46,560 –> 00:02:48,000
، مطمئن شوید که ما از آنها بدون هیچ تضادی استفاده میکنیم،
85
00:02:48,000 –> 00:02:49,040
86
00:02:49,040 –> 00:02:50,959
بنابراین این چیزی است که باید
87
00:02:50,959 –> 00:02:52,400
در مورد فضاهای نام
88
00:02:52,400 –> 00:02:53,920
و دامنه بدانیم. اساساً شما
89
00:02:53,920 –> 00:02:55,760
منطقه ای را می دانید که ما می توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم،
90
00:02:55,760 –> 00:02:56,319
91
00:02:56,319 –> 00:02:58,239
بنابراین اکنون برای درک این موضوع، اجازه دهید
92
00:02:58,239 –> 00:03:00,159
نگاهی به برنامه خود بیندازیم،
93
00:03:00,159 –> 00:03:03,280
بنابراین ما یک تابع خواهیم داشت، فرض
94
00:03:03,280 –> 00:03:08,080
کنید نام تابع eduraka است،
95
00:03:08,080 –> 00:03:09,519
بنابراین در داخل این تابع می رویم اینکه
96
00:03:09,519 –> 00:03:12,080
باید چند
97
00:03:12,080 –> 00:03:14,480
تابع دیگر را که قرار است یک
98
00:03:14,480 –> 00:03:16,319
تابع تودرتو هستند پیاده سازی یا اعلام
99
00:03:16,319 –> 00:03:18,000
کنیم، بنابراین تعریف
100
00:03:18,000 –> 00:03:20,000
تابع دیگری را خواهیم داشت که میخواهیم بگوییم
101
00:03:20,000 –> 00:03:23,360
تابع محلی
102
00:03:23,360 –> 00:03:25,760
درست است و من فقط میخواهم از آن استفاده
103
00:03:25,760 –> 00:03:27,040
کنم. یک
104
00:03:27,040 –> 00:03:28,879
متغیر نام بگذارید و مقداری به آن بدهید،
105
00:03:28,879 –> 00:03:30,840
فرض کنید مقدار
106
00:03:30,840 –> 00:03:33,519
پایتون است، سپس یک تابع دیگر
107
00:03:33,519 –> 00:03:34,400
108
00:03:34,400 –> 00:03:36,319
داریم که غیرمحلی است، بنابراین هدف اصلی
109
00:03:36,319 –> 00:03:37,440
این است که به
110
00:03:37,440 –> 00:03:39,120
شما نشان دهیم چه نوع
111
00:03:39,120 –> 00:03:41,200
دامنه های مختلفی داریم، بنابراین بچه ها محدوده محلی وجود دارد.
112
00:03:41,200 –> 00:03:42,799
که اساساً محدوده محلی
113
00:03:42,799 –> 00:03:44,239
است که ما داریم،
114
00:03:44,239 –> 00:03:46,799
بنابراین ما یک محدوده غیر محلی و غیر جهانی داریم که
115
00:03:46,799 –> 00:03:47,599
بچه ها
116
00:03:47,599 –> 00:03:49,360
عمدتاً در یک محدوده تابع محصور شده اند و
117
00:03:49,360 –> 00:03:51,440
بعد از آن ما دامنه جهانی داریم
118
00:03:51,440 –> 00:03:53,040
و در آخر ما بیرونی ترین
119
00:03:53,040 –> 00:03:55,599
دامنه را خواهیم داشت که اساساً دارای نام های داخلی است.
120
00:03:55,599 –> 00:03:58,000
خوب بچه ها، پس این غیر محلی است، بنابراین
121
00:03:58,000 –> 00:03:59,920
من باید از کلمه کلیدی غیر محلی
122
00:03:59,920 –> 00:04:01,680
در اینجا استفاده
123
00:04:01,680 –> 00:04:05,519
کنم تا فقط مقداری به آن ارزش بدهم، مثلا
124
00:04:05,519 –> 00:04:08,879
برنامه نویسی پایتون
125
00:04:08,879 –> 00:04:10,720
و ما تابع دیگری
126
00:04:10,720 –> 00:04:12,840
خواهیم داشت که مثلاً
127
00:04:12,840 –> 00:04:16,560
جهانی خواهد بود و ما از ke جهانی استفاده خواهد کرد
128
00:04:16,560 –> 00:04:19,680
yword در اینجا
129
00:04:20,478 –> 00:04:25,199
و اجازه دهید فقط بگوییم این علم داده است
130
00:04:27,360 –> 00:04:30,080
و ما به طور کلی یک نام
131
00:04:30,080 –> 00:04:30,880
خواهیم داشت که
132
00:04:30,880 –> 00:04:33,199
در محدوده محلی خواهد بود و این خواهد بود.
133
00:04:33,199 –> 00:04:35,199
134
00:04:35,199 –> 00:04:38,400
135
00:04:38,400 –> 00:04:40,560
یکی برای
136
00:04:40,560 –> 00:04:42,400
اینکه ببینیم اینجا چه اتفاقی میافتد
137
00:04:42,400 –> 00:04:43,840
خیلی خوب است، بنابراین اول از همه ما نام
138
00:04:43,840 –> 00:04:45,600
edureka را داریم، بنابراین
139
00:04:45,600 –> 00:04:47,600
بیایید فقط تابع خود را صدا کنیم اول از
140
00:04:47,600 –> 00:04:50,240
همه خوب بچهها را ببینیم،
141
00:04:54,560 –> 00:04:57,759
پس
142
00:04:57,759 –> 00:05:01,440
بیایید فقط نام را چاپ
143
00:05:01,440 –> 00:05:03,919
کنیم تا اگر تابع خود را تابع محلی صدا زدم، اکنون این را داشته
144
00:05:03,919 –> 00:05:04,560
145
00:05:04,560 –> 00:05:06,960
باشیم. ببینید چه اتفاقی میافتد اگر
146
00:05:06,960 –> 00:05:07,680
147
00:05:07,680 –> 00:05:11,840
محدوده ما تغییر کند نه هیچ
148
00:05:13,039 –> 00:05:15,199
چیز درست است، هنوز در eureka است
149
00:05:15,199 –> 00:05:17,680
فقط در محدوده محلی است، بنابراین اگر
150
00:05:17,680 –> 00:05:18,479
تابع خود را
151
00:05:18,479 –> 00:05:21,840
که غیر محلی است صدا بزنم
152
00:05:21,840 –> 00:05:25,039
و بعد از این اگر نام
153
00:05:25,039 –> 00:05:26,960
را چاپ کنم به بچههای برنامهنویس پایتون تغییر میکند
154
00:05:26,960 –> 00:05:28,240
و بعد از آن اجازه دهید فقط
155
00:05:28,240 –> 00:05:30,800
تابع دیگری را فراخوانی کنید که کاملاً
156
00:05:30,800 –> 00:05:31,840
درست نیست، بنابراین ما قبلاً
157
00:05:31,840 –> 00:05:33,440
غیر محلی را فراخوانی کردهایم، بیایید همین حالا تابع global را فراخوانی
158
00:05:33,440 –> 00:05:36,080
کنیم،
159
00:05:37,360 –> 00:05:40,560
پس از این، اگر
160
00:05:40,560 –> 00:05:43,600
نام را چاپ کنم هنوز برنامهنویسی پایتون است،
161
00:05:43,600 –> 00:05:48,240
حالا اجازه دهید خوب باشد،
162
00:05:50,639 –> 00:05:54,160
بنابراین نام را در اینجا چاپ میکنیم. این کره ماست
163
00:05:54,160 –> 00:05:55,680
164
00:05:55,680 –> 00:05:57,360
من به
165
00:05:57,360 –> 00:05:58,800
شما نشان دادم که چگونه می
166
00:05:58,800 –> 00:06:00,960
توانیم با تابع محلی غیر محلی و سراسری
167
00:06:00,960 –> 00:06:01,919
کار کنیم
168
00:06:01,919 –> 00:06:04,160
که در واقع به ما نشان می دهد که
169
00:06:04,160 –> 00:06:05,280
دامنه در پایتون چگونه کار می کند،
170
00:06:05,280 –> 00:06:07,600
بنابراین اکنون چیزی که می
171
00:06:07,600 –> 00:06:08,800
خواهم نشان دهم این است که
172
00:06:08,800 –> 00:06:11,280
یک کلاس چگونه یا دقیقاً چیست و چگونه
173
00:06:11,280 –> 00:06:12,800
یک کلاس را در پایتون اعلام
174
00:06:12,800 –> 00:06:15,280
می کنیم، بنابراین این کار آسان است، بنابراین یک کلاس
175
00:06:15,280 –> 00:06:16,479
می تواند به عنوان مجموعه ای از عملکردها دیده شود
176
00:06:16,479 –> 00:06:17,440
177
00:06:17,440 –> 00:06:19,840
و از آنجایی که همه چیز در پایتون
178
00:06:19,840 –> 00:06:21,440
به عنوان یک شی در نظر گرفته می شود
179
00:06:21,440 –> 00:06:23,600
، کلاس نیز یک شی است و ما می توانیم
180
00:06:23,600 –> 00:06:25,199
از روش های مختلف
181
00:06:25,199 –> 00:06:27,759
توابع انواع داده و غیره در یک کلاس
182
00:06:27,759 –> 00:06:28,720
استفاده کنیم و با استفاده از آبجکت ها به آنها دسترسی داشته باشیم
183
00:06:28,720 –> 00:06:30,800
، بنابراین اجازه دهید ادامه دهیم و
184
00:06:30,800 –> 00:06:32,400
نگاهی به نحوه ایجاد یک کلاس در
185
00:06:32,400 –> 00:06:33,440
پایتون
186
00:06:33,440 –> 00:06:35,199
بیندازیم، بنابراین چگونه دقیقاً یک کلاس در
187
00:06:35,199 –> 00:06:37,440
پایتون guys ایجاد کنیم. خیلی آسان است
188
00:06:37,440 –> 00:06:38,960
که شما فقط کلاس می نویسید و یک
189
00:06:38,960 –> 00:06:40,080
کلمه کلیدی وجود دارد که ما باید از آن در هنگام
190
00:06:40,080 –> 00:06:41,520
اعلان کلاس استفاده کنیم و بعد از آن
191
00:06:41,520 –> 00:06:43,120
فقط نام خود را
192
00:06:43,120 –> 00:06:45,919
درست وارد کنید و در آنجا فقط می توانید هر
193
00:06:45,919 –> 00:06:47,039
عبارتی را که می خواهید ارائه
194
00:06:47,039 –> 00:06:49,360
دهید، بنابراین فرض کنید این یک
195
00:06:49,360 –> 00:06:51,039
کلاس بسیار ساده است. که من به ش اوه
196
00:06:51,039 –> 00:06:52,080
بچه ها،
197
00:06:52,080 –> 00:06:54,080
پس اینگونه است که یک کلاس را کاملاً اعلام
198
00:06:54,080 –> 00:06:55,440
می کنید، ما می
199
00:06:55,440 –> 00:06:58,800
توانیم آن را در داخل یک تابع قرار
200
00:07:00,800 –> 00:07:02,240
دهیم تا به هر چیزی از کلاس من دسترسی پیدا کند، کاری
201
00:07:02,240 –> 00:07:03,759
که باید انجام دهم این است که اکنون باید از
202
00:07:03,759 –> 00:07:04,160
203
00:07:04,160 –> 00:07:06,639
اشیاء استفاده کنم دقیقاً اشیاء چیست
204
00:07:06,639 –> 00:07:07,199
بچه ها
205
00:07:07,199 –> 00:07:09,280
اشیاء هیچ هستند. اما شما
206
00:07:09,280 –> 00:07:11,520
نمونه هایی را می دانید که برای
207
00:07:11,520 –> 00:07:13,599
دسترسی به ویژگی هایی که در کلاس خود دارید،
208
00:07:13,599 –> 00:07:14,800
209
00:07:14,800 –> 00:07:16,479
همانطور که به شما گفتم یک شی در
210
00:07:16,479 –> 00:07:18,080
پایتون برای ایجاد ارجاع
211
00:07:18,080 –> 00:07:20,240
به ویژگی های یک کلاس یا
212
00:07:20,240 –> 00:07:22,160
ایجاد نمونه های یک کلاس استفاده می شود،
213
00:07:22,160 –> 00:07:24,560
بنابراین هر زمان که ما در واقع با فراخوانی هر
214
00:07:24,560 –> 00:07:25,360
متد یا
215
00:07:25,360 –> 00:07:27,599
هر متغیر یا هر مشخصه ای از کلاس خود،
216
00:07:27,599 –> 00:07:29,039
در واقع یک نمونه ایجاد می کنیم، به
217
00:07:29,039 –> 00:07:30,000
این
218
00:07:30,000 –> 00:07:32,560
ترتیب که چیزی در مورد شیء است، بنابراین
219
00:07:32,560 –> 00:07:33,520
چگونه می توانید یک شی ایجاد کنید،
220
00:07:33,520 –> 00:07:35,440
بنابراین اساساً شما فقط
221
00:07:35,440 –> 00:07:37,280
هر چیزی را می نویسید بعد از آن یک نمونه ایجاد می کنید.
222
00:07:37,280 –> 00:07:38,240
223
00:07:38,240 –> 00:07:40,400
این است که چگونه یک نمونه ایجاد می کنید، بنابراین
224
00:07:40,400 –> 00:07:42,720
اکنون x نمونه ای از بچه های کلاس من است،
225
00:07:42,720 –> 00:07:45,039
بنابراین کاری که من اکنون در اینجا انجام خواهم داد، می توانم از x برای
226
00:07:45,039 –> 00:07:47,120
فراخوانی هر تابع عضو دیگر یا یک
227
00:07:47,120 –> 00:07:48,720
ویژگی از کلاس خود استفاده کنم،
228
00:07:48,720 –> 00:07:51,039
بنابراین اگر این را درست فراخوانی کنم، این درست
229
00:07:51,039 –> 00:07:54,160
است بچه ها یک خطای نوع
230
00:07:54,160 –> 00:07:57,280
پس بیایید خود را اینجا بنویسیم
231
00:07:57,280 –> 00:07:59,199
تا اینگونه می توانم از اشیاء برای
232
00:07:59,199 –> 00:08:02,000
دسترسی به مقادیر داخل کلاس خود استفاده کنم، بنابراین
233
00:08:02,000 –> 00:08:04,080
اکنون وارد قسمت بعدی می شویم که
234
00:08:04,080 –> 00:08:05,680
تابع init است
235
00:08:05,680 –> 00:08:07,680
وقتی نمونه کلاس
236
00:08:07,680 –> 00:08:08,879
را ایجاد می کنیم در واقع یک کلاس خالی ایجاد می کند.
237
00:08:08,879 –> 00:08:12,000
شی بسیاری از کلاس ها
238
00:08:12,000 –> 00:08:14,560
در واقع اشیایی را با نمونه
239
00:08:14,560 –> 00:08:16,639
هایی ایجاد می کنند که حالت اولیه خاصی دارند،
240
00:08:16,639 –> 00:08:20,000
بنابراین یک کلاس یک متد init ویژه را تعریف می کند
241
00:08:20,000 –> 00:08:22,080
و وقتی یک متد init را تعریف می کنیم،
242
00:08:22,080 –> 00:08:24,560
متد init به طور خودکار
243
00:08:24,560 –> 00:08:26,720
هنگام ایجاد نمونه
244
00:08:26,720 –> 00:08:28,960
کلاس فراخوانی می شود، حتی می توانیم از آن عبور کنیم. آرگومان ها در
245
00:08:28,960 –> 00:08:30,240
تابع inet
246
00:08:30,240 –> 00:08:31,680
بیایید سعی کنیم این را با
247
00:08:31,680 –> 00:08:34,080
یک مثال درک کنیم، بنابراین
248
00:08:34,080 –> 00:08:40,640
خوب است، آن را از ابتدا
249
00:08:40,640 –> 00:08:45,279
می گیریم، بنابراین کلاس edureka را خواهیم داشت،
250
00:08:45,279 –> 00:08:49,120
پس از آن، init
251
00:08:52,800 –> 00:08:55,839
خواهیم داشت، تابع init را داریم،
252
00:08:55,839 –> 00:08:57,920
بیایید نامی را به عنوان انتخاب کنیم. خوب یک متغیر من
253
00:08:57,920 –> 00:08:59,279
یک آرگومان را به
254
00:08:59,279 –> 00:09:03,360
درستی ارسال می کنم بنابراین self.name برابر است با name
255
00:09:03,360 –> 00:09:06,240
all right بنابراین این کلاس من است من هیچ خطایی ندارم
256
00:09:06,240 –> 00:09:06,800
257
00:09:06,800 –> 00:09:09,200
بنابراین اکنون برای فراخوانی ویژگی های من از این
258
00:09:09,200 –> 00:09:11,760
کلاس یک نمونه ایجاد
259
00:09:11,760 –> 00:09:15,440
می کنم کاملاً منتظر بمانید بچه ها من
260
00:09:15,440 –> 00:09:16,240
یکی را از دست نمی دهم،
261
00:09:16,240 –> 00:09:18,160
بنابراین باید یک متغیر را
262
00:09:18,160 –> 00:09:19,279
در اینجا بدهم، فرض کنید
263
00:09:19,279 –> 00:09:22,000
آن را به عنوان پایتون می دهم تا هیچ
264
00:09:22,000 –> 00:09:24,080
خطایی نداشته باشم، پس بیایید ببینیم آیا می توانم
265
00:09:24,080 –> 00:09:26,560
با استفاده از این به چیزی دسترسی داشته باشم تا شما
266
00:09:26,560 –> 00:09:29,040
این را ببینید. بسیار آسان است
267
00:09:29,040 –> 00:09:32,480
یا اگر اکنون یک تابع ایجاد کنم، بگوییم
268
00:09:32,480 –> 00:09:36,000
تابع و بعد از آن من
269
00:09:36,000 –> 00:09:39,760
عبارت چاپی دارم، این
270
00:09:39,760 –> 00:09:44,240
تابع کاملاً نامیده می شود، بنابراین با استفاده از x
271
00:09:44,240 –> 00:09:47,519
بیایید ببینیم که آیا می توانم تابع خود را صدا
272
00:09:47,519 –> 00:09:51,839
بزنم، فراموش کردم ذکر کنم،
273
00:09:53,519 –> 00:09:55,440
بنابراین به راحتی می توانید از اشیاء استفاده کنید
274
00:09:55,440 –> 00:09:58,000
یا به این صورت است که از
275
00:09:58,000 –> 00:10:01,680
متد init برای ایجاد نمونه استفاده می کنیم، بنابراین
276
00:10:01,680 –> 00:10:02,880
آنچه که داریم
277
00:10:02,880 –> 00:10:06,079
دقیقاً همان اشیاء
278
00:10:06,079 –> 00:10:07,839
نمونه است، بنابراین اشیاء نمونه برای ارجاعات ویژگی استفاده می شوند
279
00:10:07,839 –> 00:10:10,160
، بنابراین من فقط
280
00:10:10,160 –> 00:10:10,880
به شما نشان می دهم که چگونه
281
00:10:10,880 –> 00:10:13,680
از آنها استفاده می کنیم. به عنوان مثال بچه ها، بنابراین
282
00:10:13,680 –> 00:10:15,440
بیایید از ابتدا داده ها را برای
283
00:10:15,440 –> 00:10:18,800
توضیح اشیاء نمونه
284
00:10:18,800 –> 00:10:22,000
کلاس بگذاریم، بنابراین من یک کلاس را می گیرم، می گوییم دوباره ediuka
285
00:10:22,000 –> 00:10:25,519
بعد از آن تابع واحد،
286
00:10:25,519 –> 00:10:27,600
بنابراین مطمئن هستم که اکثر شما با این متد init کاملاً واضح هستید
287
00:10:27,600 –> 00:10:28,720
288
00:10:28,720 –> 00:10:31,200
که ما از آن استفاده می کنیم اساساً
289
00:10:31,200 –> 00:10:33,760
یک سازنده است.
290
00:10:33,760 –> 00:10:36,079
که ما استفاده می کنیم بنابراین whe هرگز متد init را تعریف نمیکنیم،
291
00:10:36,079 –> 00:10:37,040
292
00:10:37,040 –> 00:10:39,200
متد init بهطور خودکار
293
00:10:39,200 –> 00:10:41,120
وقتی
294
00:10:41,120 –> 00:10:42,240
نمونه کلاس
295
00:10:42,240 –> 00:10:43,680
را درست میسازیم، فراخوانی میکند، بنابراین میتوانیم
296
00:10:43,680 –> 00:10:45,519
آرگومانها را در آن پاس کنیم، بنابراین این یکی از
297
00:10:45,519 –> 00:10:46,000
مزایایی است
298
00:10:46,000 –> 00:10:48,079
که در متدهای آن داریم و من
299
00:10:48,079 –> 00:10:49,920
فقط میخواهم نشان دهم. شما چگونه میتوانیم اشیاء نمونه ایجاد کنیم،
300
00:10:49,920 –> 00:10:52,160
پس بیایید بگوییم
301
00:10:52,160 –> 00:10:53,200
302
00:10:53,200 –> 00:10:55,920
self.name برابر با
303
00:10:57,519 –> 00:11:00,320
نام است یا مقداری به آن میدهیم
304
00:11:00,320 –> 00:11:02,480
مثلاً
305
00:11:03,120 –> 00:11:08,560
و دوره self dot برابر است با
306
00:11:11,600 –> 00:11:15,120
فرض کنید علم داده،
307
00:11:15,120 –> 00:11:17,279
بنابراین یک تابع دیگر داریم، مثلاً
308
00:11:17,279 –> 00:11:19,760
تابع
309
00:11:20,480 –> 00:11:22,880
درون این. فرض کنید نام داریم
310
00:11:22,880 –> 00:11:25,360
برابر با
311
00:11:25,839 –> 00:11:29,839
برنامه نویسی پایتون است،
312
00:11:32,880 –> 00:11:34,959
بنابراین حالا که من شیء را ایجاد می
313
00:11:34,959 –> 00:11:36,480
314
00:11:36,480 –> 00:11:40,000
کنم، فرض کنید x برابر با
315
00:11:40,000 –> 00:11:43,360
edirecon است، بنابراین من هیچ خطایی ندارم، این مثال من است
316
00:11:43,360 –> 00:11:45,600
در حال حاضر شیء نمونه باید x
317
00:11:45,600 –> 00:11:46,720
318
00:11:46,720 –> 00:11:48,160
نقطه باشد. از علم داده
319
00:11:48,160 –> 00:11:49,760
فرض کنید میخواهم آن را به
320
00:11:49,760 –> 00:11:51,839
چیزی تغییر دهم که در حال حاضر ندارم،
321
00:11:51,839 –> 00:11:54,480
اما میتوانم آن را تغییر دهم
322
00:11:54,480 –> 00:11:57,360
و وقتی اکنون دوره x dot را فراخوانی
323
00:11:57,360 –> 00:11:59,360
میکنم، ارزش یادگیری ماشین
324
00:11:59,360 –> 00:12:02,160
را دارم، بنابراین اگر این بخش را در مورد آن نظر بدهم علم داده
325
00:12:02,160 –> 00:12:03,040
است
326
00:12:03,040 –> 00:12:04,880
به طوری که این است که چگونه از اشیاء نمونه استفاده می کنیم
327
00:12:04,880 –> 00:12:06,639
بچه ها
328
00:12:06,639 –> 00:12:08,160
و اکنون به قسمت بعدی می
329
00:12:08,160 –> 00:12:10,800
رویم که داریم که روش اشیاء است،
330
00:12:10,800 –> 00:12:13,040
حالا اجازه دهید به شما بگویم چگونه می توانیم
331
00:12:13,040 –> 00:12:14,639
از اشیاء متد استفاده کنیم
332
00:12:14,639 –> 00:12:17,680
بنابراین در داخل این فقط یک متد داریم
333
00:12:17,680 –> 00:12:18,399
که
334
00:12:18,399 –> 00:12:21,600
تابع است بنابراین ما می تواند این مقدار را
335
00:12:21,600 –> 00:12:22,399
در داخل ذخیره کند
336
00:12:22,399 –> 00:12:25,519
، فرض کنید خوب است، بنابراین یک
337
00:12:25,519 –> 00:12:29,120
تابع برابر با تابع نقطه x خواهیم داشت،
338
00:12:29,120 –> 00:12:31,440
بنابراین این یک شی متد است که
339
00:12:31,440 –> 00:12:32,480
من ایجاد کرده ام
340
00:12:32,480 –> 00:12:34,320
و اکنون با استفاده از آن می توانم هر مقداری را ارسال کنم
341
00:12:34,320 –> 00:12:36,320
یا این تابع را
342
00:12:36,320 –> 00:12:39,839
برای انجام آن فراخوانی کنم. من فقط باید این کار را به درستی انجام دهم،
343
00:12:41,200 –> 00:12:44,240
بنابراین باید آن را چاپ کنم،
344
00:12:44,240 –> 00:12:45,680
حدس میزنم
345
00:12:45,680 –> 00:12:47,680
یک ثانیه صبر کنم، اینجا هیچ اتفاقی
346
00:12:47,680 –> 00:12:49,279
نمیافتد،
347
00:12:49,279 –> 00:12:53,839
پس بیایید فقط چیزی را چاپ کنیم
348
00:12:57,440 –> 00:13:01,040
و حالا وقتی تابع خود را فراخوانی میکنم،
349
00:13:01,040 –> 00:13:03,519
اینگونه میتوانم با استفاده از مقادیر به مقادیر دسترسی پیدا کنم.
350
00:13:03,519 –> 00:13:05,600
اشیاء متد
351
00:13:05,600 –> 00:13:07,279
به طوری که همه چیز در مورد اشیاء نمونه است
352
00:13:07,279 –> 00:13:08,959
و اشیای متد
353
00:13:08,959 –> 00:13:11,360
بعدی که می خواهم در مورد آن صحبت کنم
354
00:13:11,360 –> 00:13:14,320
متغیرهای کلاس و نمونه هستند،
355
00:13:14,320 –> 00:13:15,920
بنابراین متغیرهای کلاس و نمونه دقیقاً چیست،
356
00:13:15,920 –> 00:13:17,760
اجازه دهید این را
357
00:13:17,760 –> 00:13:19,200
با یک مثال بفهمیم،
358
00:13:19,200 –> 00:13:20,959
بنابراین متغیر کلاس چیزی نیست جز
359
00:13:20,959 –> 00:13:22,560
متغیری که برای
360
00:13:22,560 –> 00:13:25,040
دسترسی به ویژگیها استفاده میکنیم، حالا اجازه دهید سعی
361
00:13:25,040 –> 00:13:27,040
کنیم این را با یک مثال درک
362
00:13:27,040 –> 00:13:30,079
کنیم، بنابراین یک کلاس میگیریم مثلا
363
00:13:30,079 –> 00:13:32,000
eduracom
364
00:13:32,000 –> 00:13:34,720
و حالا اجازه دهید آخرین
365
00:13:34,720 –> 00:13:35,920
متغیر را تعریف کنم،
366
00:13:35,920 –> 00:13:38,480
اجازه دهید آن را به عنوان نام صدا کنیم و به آن مقدار بدهیم.
367
00:13:38,480 –> 00:13:40,480
فرض کنید python
368
00: