در این مطلب، ویدئو یادگیری پایتون شماره 1: از ابتدا تا پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:04:42
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:09,490 –> 00:00:16,219
اگر از سال 2015 کالج را می شناسید، شما
حتما با اسکرچ برنامه نویسی کرده اید! ها… فقط خوب ها
2
00:00:16,219 –> 00:00:21,710
حافظه ها… این یک زبان برنامه نویسی است
در هر بلوک، از آنجایی که بلوک ها در حال جابجایی هستند، و برای
3
00:00:21,710 –> 00:00:25,340
با پایتون شروع کنید، همه چیز را خواهید دید
آنچه با بلوک ها یاد گرفتید خواهد شد
4
00:00:25,340 –> 00:00:29,780
بسیار کمک کننده هستند. اساساً این کار را نکردید
همه برای هیچ علاوه بر این، دقیقاً همینطور است
5
00:00:29,780 –> 00:00:33,680
هدف از خراش دادن بیشتر است
جوانان برای کشف برنامه نویسی و
6
00:00:33,680 –> 00:00:37,037
خواهید دید که انتخاب بلوک های خراش دارد
هیچ اتفاقی نیست
7
00:00:43,037 –> 00:00:45,536
برای اینکه منظورم را روشن کنم،
8
00:00:45,540 –> 00:00:49,080
پیشنهاد می کنم از یک ابزار کوچک استفاده کنید
بسیار کاربردی برای شروع، آن را به نام
9
00:00:49,080 –> 00:00:53,940
“SofusPy” که به شما امکان می دهد یک برنامه را ترجمه کنید
اسکرچ در پایتون، لینک را در آن قرار دادم
10
00:00:53,940 –> 00:00:59,520
شرح. به هر حال برای اطلاعات، “SofusPy”
نام خود را از “Sofus” گرفته است که ابزاری برای
11
00:00:59,520 –> 00:01:03,510
بلاک برنامه نویسی، بسیار شبیه به Scratch و
“Py” مانند پایتون. اساساً می شد نام برد
12
00:01:03,510 –> 00:01:08,010
“ScratchPy” اما “SofusPy” نامیده می شود زیرا
که از «سوفوس» شروع کردند نه از صفر
13
00:01:08,730 –> 00:01:15,330
خب… پس بریم! ما قصد داریم یک برنامه کوچک انجام دهیم
در بلوک و در ورودی/خروجی خواهیم پرسید
14
00:01:18,390 –> 00:01:20,520
7*8 چقدر است
15
00:01:20,520 –> 00:01:26,730
و منتظر جواب هستیم.
16
00:01:29,110 –> 00:01:35,770
در “کنترل”، یک را قرار می دهیم
شرط «اگر آن وقت»… و در «اپراتور»،
17
00:01:37,400 –> 00:01:45,620
ما برابری بین پاسخ را آزمایش می کنیم
و 56. اگر پاسخ صحیح باشد
18
00:01:48,980 –> 00:01:49,640
ما می گوییم “آفرین”
19
00:01:52,720 –> 00:01:53,440
و در غیر این صورت
20
00:01:54,750 –> 00:02:01,080
ما می گوییم “از دست رفته”… و باید در آن تجدید نظر کنیم
جداول ضرب … و بله …
21
00:02:02,080 –> 00:02:06,670
خوب ما اجرا می کنیم، بنابراین “56” را وارد می کنیم
22
00:02:06,670 –> 00:02:14,800
و “آفرین”… من سختم! خوب، در واقع، برنامه،
ما اهمیتی نمی دهیم، در واقع این بیشتر ترجمه است
23
00:02:14,800 –> 00:02:19,360
در پایتون که ما را علاقه مند می کند و می بینیم
رابطه بین این دو بنابراین من “translate blocks” را فشار می دهم
24
00:02:19,360 –> 00:02:23,620
و اینجاست که ما آن مردم را می بینیم
که اختراع خراش، آنها هنوز هم بسیار
25
00:02:23,620 –> 00:02:27,850
قوی است، زیرا اگر برنامه را مقایسه کنیم
در بلوک و برنامه در پایتون و چاه
26
00:02:27,850 –> 00:02:33,040
تقریبا همینطوره در واقع ساختار این است
یکسان و با ایجاد Scratch، طراحان
27
00:02:33,040 –> 00:02:37,510
به خوبی می دان