در این مطلب، ویدئو DIP 07 – توضیح تصویر (4) – تجزیه و تحلیل بافت با پیاده سازی LBP در پایتون و اسکیماژ با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:12
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,460 –> 00:00:04,230
ویژگیهای تاکسی نه
2
00:00:04,230 –> 00:00:06,620
تنها مقادیر مطلق پیکسلها را در نظر
3
00:00:06,620 –> 00:00:10,349
میگیرند، بلکه روابط بین
4
00:00:10,349 –> 00:00:13,530
مقادیر پیکسل در یک منطقه را نیز در نظر میگیرند، به این معنی
5
00:00:13,530 –> 00:00:16,139
که رنگ مشخصی که در یک
6
00:00:16,139 –> 00:00:18,869
منطقه مسطح یافت میشود با همان رنگ متفاوت است،
7
00:00:18,869 –> 00:00:21,240
اما اکنون در منطقهای با رنگ بالا یافت میشود.
8
00:00:21,240 –> 00:00:22,310
9
00:00:22,310 –> 00:00:26,430
واریانس ایده توصیف بافت عبارت است از
10
00:00:26,430 –> 00:00:28,949
تمایز بین الگوهای
11
00:00:28,949 –> 00:00:32,790
واریانس های پیکسل و سپس به نوعی مدون
12
00:00:32,790 –> 00:00:35,000
کردن رفتار بافت.
13
00:00:35,000 –> 00:00:37,710
14
00:00:37,710 –> 00:00:40,379
15
00:00:40,379 –> 00:00:44,070
16
00:00:44,070 –> 00:00:51,210
بحث در مورد آن در
17
00:00:51,210 –> 00:00:53,940
بافت ویدیوی قبلی دارای معناشناسی
18
00:00:53,940 –> 00:00:56,190
است که نحوه ارتباط عناصر را به
19
00:00:56,190 –> 00:00:59,250
صورت بصری با یکدیگر توضیح میدهد و سپس میتواند
20
00:00:59,250 –> 00:01:03,559
به رفتار آن صحنه و
21
00:01:03,559 –> 00:01:07,220
الگوهایی مانند EDD
22
00:01:07,220 –> 00:01:12,170
بافته شده پاشیده شده بافته شده و حبابدار نقطهدار
23
00:01:12,170 –> 00:01:16,950
شطرنجی مرتبط باشد، بنابراین میتوانیم این شش
24
00:01:16,950 –> 00:01:19,530
نمونه هستند. اما آیا بسیاری از آنها می توانید
25
00:01:19,530 –> 00:01:22,380
در مورد روشی که ما بافت را توصیف می کنیم فکر کنید
26
00:01:22,380 –> 00:01:25,290
و در این دفترچه من قصد دارم
27
00:01:25,290 –> 00:01:28,229
آن ها و t را شرح دهم
28
00:01:28,229 –> 00:01:32,900
با استفاده از کدهای LVP،
29
00:01:32,900 –> 00:01:36,900
الگوهای باینری محلی و روشهایی را که برای آنها متمایز
30
00:01:36,900 –> 00:01:40,790
میشوند، مقایسه کنید. انواعی از این روشها به عنوان
31
00:01:40,790 –> 00:01:44,360
توصیفی برای تجزیه و تحلیل بافت کارآمد
32
00:01:44,360 –> 00:01:46,950
33
00:01:46,950 –> 00:01:49,500
34
00:01:49,500 –> 00:01:52,470
هستند. اینکه من از
35
00:01:52,470 –> 00:01:54,990
شما می خواهم، چیزی است که می خواهم
36
00:01:54,990 –> 00:01:58,890
در اینجا تأکید کنم، بنابراین وقتی
37
00:01:58,890 –> 00:02:00,840
تعداد نقاطی را که قرار است
38
00:02:00,840 –> 00:02:03,829
در اطراف پیکسل مرکزی
39
00:02:03,829 –> 00:02:07,320
نمونه برداری کنیم، تعریف می کنیم، این نقاط نمونه
40
00:02:07,320 –> 00:02:10,679
در مورد هشت پیکسل نمونه در یک
41
00:02:10,679 –> 00:02:13,880
محله، به کد LBP تبدیل می شوند. ما
42
00:02:13,880 –> 00:02:17,340
256 کد منحصر به فرد داریم که می توانند
43
00:02:17,340 –> 00:02:20,100
با الگوهای شکل محلی مرتبط شوند، به عنوان مثال
44
00:02:20,100 –> 00:02:23,370
آن دو الگوی اول که در اینجا
45
00:02:23,370 –> 00:02:28,350
فقط از صفر تشکیل شده اند و یک ها مربوط به
46
00:02:28,350 –> 00:02:31,890
مناطق مسطح هستند در حالی که آن دو الگوی دیگر
47
00:02:31,890 –> 00:02:34,940
در اینجا مربوط به لبه و گوشه ها هستند و
48
00:02:34,940 –> 00:02:38,220
مواردی وجود دارند که
49
00:02:38,220 –> 00:02:40,830
غیر یکنواخت نامیده می شوند زیرا بیش از
50
00:02:40,830 –> 00:02:44,540
دو انتقال بین صفر و یک دارند،
51
00:02:44,540 –> 00:02:48,600
اما در یکنواخت تصویر روانی
52
00:02:48,600 –> 00:02:51,780
نیز آنهایی هستند که کد ثابت چرخش هستند.
53
00:02:51,780 –> 00:02:55,680
s به این معنی است که یک یال که
54
00:02:55,680 –> 00:02:59,190
به عنوان مثال چهار صفر به
55
00:02:59,190 –> 00:03:02,160
دنبال آن چهار چهار یک نشان داده
56
00:03:02,160 –> 00:03:05,640
می شود، همان دو صفر به دنبال
57
00:03:05,640 –> 00:03:08,760
چهار یک و دو صفر در نظر گرفته می شود، توجه داشته باشید که
58
00:03:08,760 –> 00:03:12,180
این فقط یک کد است که با توجه به آن چرخانده شده است.
59
00:03:12,180 –> 00:03:15,540
این یکی پس در داخل تصویر
60
00:03:15,540 –> 00:03:18,209
هنگام پیاده سازی،
61
00:03:18,209 –> 00:03:21,140
آن دو کد را به یک پین اختصاص می دهیم،
62
00:03:21,140 –> 00:03:24,810
بنابراین با هشت نقطه، ده پرتو داریم که
63
00:03:24,810 –> 00:03:27,239
نشان دهنده نه سطل برای
64
00:03:27,239 –> 00:03:31,320
کدهای یکنواخت ثابت چرخش و
65
00:03:31,320 –> 00:03:37,370
یکی برای همه کدهای غیر یکنواخت دیگر در
66
00:03:37,370 –> 00:03:40,350
اجرای من از این اختلال است.
67
00:03:40,350 –> 00:03:44,850
ویژگی های LBP ممکن است شعاع را تعریف کنیم
68
00:03:44,850 –> 00:03:48,030
که فاصله بین
69
00:03:48,030 –> 00:03:50,250
مرکز پیکسل و پیکسل های نمونه گیری را مشخص می کند
70
00:03:50,250 –> 00:03:53,340
و تعداد پیکسل های نمونه به
71
00:03:53,340 –> 00:03:55,350
طور پیش فرض یک و هشت
72
00:03:55,350 –> 00:04:00,600
خواهد بود اگر یک تصویر RGB ارائه شود، باید
7