در این مطلب، ویدئو ساخت 5 بازی در پایتون | پروژه نمونه کار مبتدی با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:58:24
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:01,920
سلام به همه من پاتریک هستم و
2
00:00:01,920 –> 00:00:04,319
به یک آموزش دیگر خوش آمدید در ویدیوی امروز
3
00:00:04,319 –> 00:00:06,799
ما یک برنامه مینی بازی در پایتون ایجاد
4
00:00:06,799 –> 00:00:09,120
می کنیم که می توانیم آن را در کنسول بازی کنیم و برای
5
00:00:09,120 –> 00:00:11,920
این کار پنج بازی مختلف ایجاد می کنیم بنابراین
6
00:00:11,920 –> 00:00:13,519
این یک آموزش بسیار دوستانه مبتدی است
7
00:00:13,519 –> 00:00:15,519
که به شما کمک می کند مهارت های پایتون خود را تمرین کنید
8
00:00:15,519 –> 00:00:17,359
و امیدوارم بتوانید
9
00:00:17,359 –> 00:00:19,840
در ویدیوی امروز چیزهای زیادی بیاموزید، بنابراین قبل
10
00:00:19,840 –> 00:00:21,600
از شروع، بیایید قبل از شروع یک سلب مسئولیت سریع، به
11
00:00:21,600 –> 00:00:25,180
تمام بازی هایی که اجرا می کنیم نگاهی بیندازیم.
12
00:00:25,180 –> 00:01:10,560
13
00:01:10,560 –> 00:01:12,799
14
00:01:12,799 –> 00:01:14,960
من این ویدیو را با همکاری
15
00:01:14,960 –> 00:01:17,119
replit ایجاد کردم که بسیار جالب است. وب سایت برای نوشتن
16
00:01:17,119 –> 00:01:19,840
و به اشتراک گذاری کد، بنابراین در این ویدیو من از
17
00:01:19,840 –> 00:01:21,840
wraplet برای نوشتن کد خود استفاده می کنم و سپس می
18
00:01:21,840 –> 00:01:24,479
توانید به راحتی آن را به صورت کامل تکرار کنید
19
00:01:24,479 –> 00:01:26,080
، لینک را در توضیحات
20
00:01:26,080 –> 00:01:28,320
زیر قرار می دهم و همچنین برای هر پروژه
21
00:01:28,320 –> 00:01:30,479
به شما یک کار در قسمت زیر می دهم. به
22
00:01:30,479 –> 00:01:32,320
بهبود بیشتر بازی پایان دهید، بنابراین با این کار می توانید
23
00:01:32,320 –> 00:01:34,799
به تنهایی تمرین بیشتری داشته باشید و
24
00:01:34,799 –> 00:01:36,799
اگر بتوانید تمام کارهای انجام شده را پیاده سازی
25
00:01:36,799 –> 00:01:38,479
کنید، بسیار جالب خواهد بود اگر در زیر نظر دهید
26
00:01:38,479 –> 00:01:40,400
و کد خود را به اشتراک بگذارید، شاید حتی
27
00:01:40,400 –> 00:01:42,799
ow خود را به اشتراک بگذارید. n replit و بله امیدوارم
28
00:01:42,799 –> 00:01:44,799
از ویدیو لذت ببرید و حالا بدون
29
00:01:44,799 –> 00:01:48,079
هیچ مقدمه ای بیایید شروع کنیم
30
00:01:48,079 –> 00:01:50,479
پس بیایید یک پروژه جدید یا یک
31
00:01:50,479 –> 00:01:52,960
repel جدید در اینجا ایجاد کنیم و البته python را انتخاب می
32
00:01:52,960 –> 00:01:55,520
کنیم و سپس نامی برای آن می گذاریم بنابراین
33
00:01:55,520 –> 00:01:58,640
من این را مینی بازی می نامم و اکنون این را ایجاد می کنم
34
00:01:58,640 –> 00:02:00,479
همه چیزهایی را که ما نیاز داریم برای ما تنظیم می کند،
35
00:02:00,479 –> 00:02:02,799
بنابراین این فایل از قبل یک فایل main.pi ایجاد می کند،
36
00:02:02,799 –> 00:02:05,439
بنابراین در اینجا ما آن را داریم و در
37
00:02:05,439 –> 00:02:08,399
فایل main.pi می خواهم از کاربر بپرسم
38
00:02:08,399 –> 00:02:11,440
که او می خواهد چه بازی را قرار دهد بنابراین
39
00:02:11,440 –> 00:02:14,959
برای این من می خواهم یک while true loop و
40
00:02:14,959 –> 00:02:18,000
سپس می خواهم متنی را نمایش
41
00:02:18,000 –> 00:02:20,879
دهم، بنابراین در اینجا این را برای شما کپی و پیست می کنم تا
42
00:02:20,879 –> 00:02:23,520
بازی های کوچک و سپس همه
43
00:02:23,520 –> 00:02:25,840
بازی ها را با یک شماره مربوطه چاپ کنیم و
44
00:02:25,840 –> 00:02:28,319
سپس می گوییم یک بازی را انتخاب کنید یک عدد
45
00:02:28,319 –> 00:02:31,840
یا q را فشار دهید تا خارج شوید. و اکنون می خواهیم
46
00:02:31,840 –> 00:02:35,280
این ورودی را از کاربر بخواهیم پس می گوییم مقدار
47
00:02:35,280 –> 00:02:37,920
برابر است و سپس از
48
00:02:37,920 –> 00:02:41,280
تابع ورودی داخلی استفاده می کنیم و متنی به دست
49
00:02:41,280 –> 00:02:44,000
می آید که نمایش داده می شود بنابراین این متن در اینجا
50
00:02:44,000 –> 00:02:46,720
و آن را در متغیری ذخیره می کنیم که آن را
51
00:02:46,720 –> 00:02:48,080
مقدار می نامیم
52
00:02:48,080 –> 00:02:50,480
و اجازه دهید در واقع این را
53
00:02:50,480 –> 00:02:53,360
در اینجا کوچکتر کنم و سپس می خواهیم ج این مقدار را هک کنید،
54
00:02:53,360 –> 00:02:57,280
بنابراین می گوییم اگر مقدار برابر با
55
00:02:57,280 –> 00:02:59,440
یک به عنوان رشته
56
00:02:59,440 –> 00:03:01,760
باشد، در اینجا باید مراقب باشیم زیرا به
57
00:03:01,760 –> 00:03:04,640
طور پیش فرض ورودی به ما یک رشته می دهد
58
00:03:04,640 –> 00:03:07,440
نه یک عدد، بنابراین باید
59
00:03:07,440 –> 00:03:10,159
این را در مقابل یک رشته بررسی کنیم و سپس در اینجا می
60
00:03:10,159 –> 00:03:12,480
خواهیم بازی شماره یک را شروع کنید، اما در
61
00:03:12,480 –> 00:03:14,879
حال حاضر من به سادگی میگویم پاس کنید
62
00:03:14,879 –> 00:03:18,159
و سپس میخواهیم این um را پنج
63
00:03:18,159 –> 00:03:21,519
بار دیگر کپی کنیم، بنابراین کپی و پیست کنید
64
00:03:21,519 –> 00:03:23,200
و یک مورد دیگر
65
00:03:23,200 –> 00:03:26,319
و برای این کار در اینجا از یک l استفاده میکنیم، اگر واقعاً
66
00:03:26,319 –> 00:03:30,000
67
00:03:30,000 –> 00:03:33,920
و یک بار دیگر lf و در اینجا
68
00:03:33,920 –> 00:03:38,159
می گوییم مقدار دو مقدار سه مقدار چهار
69
00:03:38,159 –> 00:03:41,599
مقدار پنج و این مرحله آخر بررسی می کنیم که
70
00:03:41,599 –> 00:03:43,920
آیا کاربر q را فشار داده
71
00:03:43,920 –> 00:03:47,280
و اگر q را فشار دهیم می گوییم break بنابراین
72
00:03:47,280 –> 00:03:49,519
می خواهیم از این حلقه while خارج شویم
73
00:03:49,519 –> 00:03:51,680
و در غیر این صورت ما ادامه دهید،
74
00:03:51,680 –> 00:03:52,799
بنابراین
75
00:03:52,799 –> 00:03:54,640
اکنون همه چیزهایی را که نیاز داریم داریم، بنابراین
76
00:03:54,640 –> 00:03:57,680
میتوانیم روی run کلیک
77
00:03:57,680 –> 00:03:59,840
کنیم و کنسول خود را باز کنیم و سپس در اینجا
78
00:03:59,840 –> 00:04:01,280
متنی را مشاهده میکنیم
79
00:04:01,280 –> 00:04:03,360
به عنوان مثال میتوانم یکی را فشار دهم و
80
00:04:03,360 –> 00:04:06,959
سپس ادامه میدهد و اگر
81
00:04:06,959 –> 00:04:10,319
بگویم q از برنامه خارج میشود، بنابراین این
82
00:04:10,319 –> 00:04:13,200
کار میکند. پس حالا بیایید اولین بازی خود را
83
00:04:13,200 –> 00:04:15,439
و برای هر بازی که می خواهم بسازیم برای ایجاد یک
84
00:04:15,439 –> 00:04:18,160
فایل جدید برای تمیز نگه داشتن کد و جدا نگه داشتن آن،
85
00:04:18,160 –> 00:04:22,079
بنابراین من این نقطه g و t را pi صدا
86
00:04:22,079 –> 00:04:24,160
می زنم، بنابراین برای حدس زدن عدد و در اینجا می خواهم
87
00:04:24,160 –> 00:04:27,919
یک تابع ایجاد کنم، بنابراین با این شماره تماس می
88
00:04:27,919 –> 00:04:31,680
گیرم حدس بزنید عدد باید یک ورودی دریافت کند x
89
00:04:31,680 –> 00:04:34,720
این خواهد بود کران بالای ما و اول
90
00:04:34,720 –> 00:04:36,320
از همه بازی می
91
00:04:36,320 –> 00:04:38,960
کنیم، بیایید بازی
92
00:04:38,960 –> 00:04:40,800
کنیم عدد را حدس بزنیم
93
00:04:40,800 –> 00:04:44,560
و سپس به یک عدد تصادفی نیاز داریم،
94
00:04:44,560 –> 00:04:47,840
بنابراین برای این کار می خواهیم ماژول تصادفی ساخته شده را وارد
95
00:04:47,840 –> 00:04:50,800
کنیم و می گوییم
96
00:04:50,800 –> 00:04:51,759
حدس بزنید
97
00:04:51,759 –> 00:04:54,240
برابر است یا نه این حدس
98
00:04:54,240 –> 00:04:55,280
ما نیست
99
00:04:55,280 –> 00:04:59,600
عدد تصادفی برابر است با نقطه تصادفی
100
00:04:59,600 –> 00:05:01,039
rant
101
00:05:01,039 –> 00:05:04,160
int، بنابراین این یک تابع ساخته شده است
102
00:05:04,160 –> 00:05:07,039
که دو ورودی a و b
103
00:05:07,039 –> 00:05:09,919
را می گیرد و یک عدد صحیح تصادفی در
104
00:05:09,919 –> 00:05:13,360
محدوده a و b شامل هر دو نقطه پایانی برمی گرداند،
105
00:05:13,360 –> 00:05:16,400
بنابراین به عنوان کران پایین از صفر و به عنوان
106
00:05:16,400 –> 00:05:18,800
کران بالا از x استفاده می کنیم.
107
00:05:18,800 –> 00:05:22,080
و سپس میخواهم تعداد حدسها را ردیابی
108
00:05:22,080 –> 00:05:25,840
کنم، بنابراین میگویم num guesses
109
00:05:25,840 –> 00:05:28,400
در ابتدا برابر با صفر است و سپس دوباره
110
00:05:28,400 –> 00:05:32,960
از یک حلقه true استفاده میکنم و اکنون میخواهم
111
00:05:32,960 –> 00:05:36,800
از کاربر بپرسم که دوباره از
112
00:05:36,800 –> 00:05:37,680
113
00:05:37,680 –> 00:05:41,759
تابع ورودی داخلی استفاده میکنیم و در اینجا ما می گوییم
114
00:05:41,759 –> 00:05:43,280
یک
115
00:05:43,280 –> 00:05:47,120
عدد بین 0
116
00:05:47,120 –> 00:05:50,800
و اینجا حدس بزنیم از یک رشته f استفاده کنیم تا بتوانیم از
117
00:05:50,800 –> 00:05:54,240
پرانتزهای فرفری استفاده کنیم و یک متغیر قرار دهیم تا
118
00:05:54,240 –> 00:05:56,160
x باشد
119
00:05:56,160 –> 00:05:59,840
و سپس یک دونقطه و یک فاصله نیز می گوییم
120
00:05:59,840 –> 00:06:02,240
و اکنون در واقع می خواهم این را به عنوان
121
00:06:02,240 –> 00:06:05,600
یک عدد صحیح داشته باشم نه به عنوان یک رشته، بنابراین از ind استفاده می کنیم.
122
00:06:05,600 –> 00:06:09,039
تابع و صریحاً
123
00:06:09,039 –> 00:06:10,880
این را به یک عدد صحیح تبدیل کنید،
124
00:06:10,880 –> 00:06:13,520
بنابراین اگر ورودی یک مقدار نباشد، این
125
00:06:13,520 –> 00:06:15,680
مشکل خراب میشود، اما من هیچ
126
00:06:15,680 –> 00:06:18,160
خطایی را در اینجا بررسی نمیکنم، بنابراین شما میتوانید این کار
127
00:06:18,160 –> 00:06:20,639
را خودتان انجام دهید، بنابراین اکنون ما حدس
128
00:06:20,639 –> 00:06:23,280
میزنیم و سپس ما نیز تعداد
129
00:06:23,280 –> 00:06:27,680
حدس ها را افزایش دهید بنابراین می گوییم این بعلاوه برابر با یک است
130
00:06:27,680 –> 00:06:33,840
و حالا می گوییم اگر حدس بزنید مساوی
131
00:06:33,840 –> 00:06:36,240
عدد است پس یک عدد
132
00:06:36,240 –> 00:06:38,880
داریم پس می گوییم چاپ
133
00:06:38,880 –> 00:06:40,400
134
00:06:40,400 –> 00:06:44,000
تبریک عدد است و سپس دوباره در پرانتزهای فرفری
135
00:06:44,000 –> 00:06:46,319
136
00:06:46,319 –> 00:06:49,280
عدد تصادفی و برای این کار دوباره به یک رشته f نیاز داریم.
137
00:06:49,280 –> 00:06:52,560
و اگر یکی داشته باشیم باید
138
00:06:52,560 –> 00:06:56,880
دوباره بشکنیم و سپس می گوییم l اگر
139
00:06:56,880 –> 00:07:01,680
حدس از عدد تصادفی کوچکتر است،
140
00:07:01,680 –> 00:07:04,080
141
00:07:04,080 –> 00:07:04,960
142
00:07:04,960 –> 00:07:07,919
خیلی کم چاپ می کنیم و سپس نمی شکنیم، بنابراین
143
00:07:07,919 –> 00:07:10,319
به تکرار بعدی می رود
144
00:07:10,319 –> 00:07:13,680
و در غیر این صورت ما می گویید
145
00:07:13,680 –> 00:07:14,800
پرینت
146
00:07:14,800 –> 00:07:15,759
به
147
00:07:15,759 –> 00:07:16,639
بالا باشد
148
00:07:16,639 –> 00:07:18,960
تا اگر نه، این آخرین مورد ممکن
149
00:07:18,960 –> 00:07:22,400
باشد t برابر است و اگر کوچکتر
150
00:07:22,400 –> 00:07:25,360
نباشد باید بالاتر باشد و این
151
00:07:25,360 –> 00:07:27,440
تمام کدی است که برای بازی ها نیاز داریم و حالا
152
00:07:27,440 –> 00:07:30,319
به فایل main.pi برمی گردیم و حالا
153
00:07:30,319 –> 00:07:31,840
می گوییم از
154
00:07:31,840 –> 00:07:35,759
gtn import این تابع عدد را حدس بزنید
155
00:07:35,759 –> 00:07:40,479
و حالا در مورد با مقدار برابر با 1
156
00:07:40,479 –> 00:07:42,960
می خواهیم این تابع را اجرا کنیم بنابراین می
157
00:07:42,960 –> 00:07:46,080
گوییم عدد را حدس بزنید و به یک ورودی نیاز دارد
158
00:07:46,080 –> 00:07:49,759
بنابراین به طور پیش فرض از 100 استفاده
159
00:07:49,759 –> 00:07:52,319
می کنیم و اکنون می توانیم روی play کلیک کنیم
160
00:07:52,319 –> 00:07:55,680
و اکنون می گویم بازی شماره یک
161
00:07:55,680 –> 00:07:58,400
و اینجا می بینیم که بیایید یک بازی انجام دهیم.
162
00:07:58,400 –> 00:08:01,520
عدد را حدس بزنید پس من می گویم 50
163
00:08:01,520 –> 00:08:06,000
خیلی زیاد است پس می گویم 30 خیلی زیاد
164
00:08:06,000 –> 00:08:12,879
15 خیلی کم 25 خیلی زیاد 20 خیلی زیاد 18
165
00:08:12,879 –> 00:08:16,960
خیلی کم 19 و تبریک می گویم که عدد
166
00:08:16,960 –> 00:08:19,520
19 است. بنابراین این کار می کند و حالا که شما انجام می دهید
167
00:08:19,520 –> 00:08:22,639
می خواهم برای ارائه به شما در اینجا این است که بگوییم این
168
00:08:22,639 –> 00:08:25,039
کار را در اینجا انجام دهید من نمی خواهم این شماره را هاردکد کنم،
169
00:08:25,039 –> 00:08:28,400
بنابراین در واقع می خواهیم از
170
00:08:28,400 –> 00:08:30,960
کاربر برای
171
00:08:30,960 –> 00:08:34,958
ورودی دوم بخواهیم و این باید حد بالایی ما باشد،
172
00:08:34,958 –> 00:08:36,799
بنابراین این کار شما برای بازی
173
00:08:36,799 –> 00:08:38,958
شماره یک خواهد بود.
174
00:08:38,958 –> 00:08:41,200
بیایید دومین قیچی کاغذ سنگ بازی خود را
175
00:08:41,200 –> 00:08:44,720
بسازیم، بنابراین من دوباره یک فایل جدید می خواهم و
176
00:08:44,720 –> 00:08:48,959
دوباره در اینجا یک کاغذ سنگ کارکردی می خواهم
177
00:08:48,959 –> 00:08:51,440
قیچی و این بار به
178
00:08:51,440 –> 00:08:54,640
هیچ ورودی نیاز ندارد سپس اول از همه چاپ می کنیم
179
00:08:54,640 –> 00:08:55,760
بیایید
180
00:08:55,760 –> 00:08:56,720
181
00:08:56,720 –> 00:08:57,600
182
00:08:57,600 –> 00:09:00,080
قیچی کاغذ سنگی بازی کنیم
183
00:09:00,080 –> 00:09:03,440
و حالا می خواهم سه
184
00:09:03,440 –> 00:09:07,360
مقدار ممکن را در متغیرها ذخیره کنم بنابراین می گویم r
185
00:09:07,360 –> 00:09:09,760
برابر با
186
00:09:09,760 –> 00:09:12,880
سنگ با حروف کوچک است
187
00:09:12,880 –> 00:09:13,680
p
188
00:09:13,680 –> 00:09:15,040
برابر با
189
00:09:15,040 –> 00:09:18,640
کاغذ و s برابر با
190
00:09:18,640 –> 00:09:19,920
قیچی
191
00:09:19,920 –> 00:09:22,800
و من این کار را انجام می دهم زیرا می خواهم
192
00:09:22,800 –> 00:09:25,120
چندین بار از این مقادیر استفاده کنم و
193
00:09:25,120 –> 00:09:27,360
نمی خواهم هیچ غلط املایی داشته باشم،
194
00:09:27,360 –> 00:09:30,720
بنابراین ابتدا یک لیست با تمام
195
00:09:30,720 –> 00:09:34,880
گزینه های ممکن ایجاد می کنم و گزینه ها r p
196
00:09:34,880 –> 00:09:39,680
و s هستند و سپس از کاربر درخواست ورودی می کنیم.
197
00:09:39,680 –> 00:09:43,839
بنابراین می گوییم کاربر برابر با ورودی است و سپس
198
00:09:43,839 –> 00:09:47,200
در اینجا دوباره می توانیم از یک رشته f استفاده کنیم و می
199
00:09:47,200 –> 00:09:48,640
گوییم
200
00:09:48,640 –> 00:09:51,360
یک انتخاب را وارد کنید و سپس در
201
00:09:51,360 –> 00:09:54,720
پرانتز می خواهیم همه
202
00:09:54,720 –> 00:09:56,640
گزینه های ممکن را نمایش دهیم
203
00:09:56,640 –> 00:09:59,920
بنابراین در اینجا از این قالب بندی استفاده می کنم و می گویم
204
00:09:59,920 –> 00:10:00,959
r
205
00:10:00,959 –> 00:10:01,920
سپس
206
00:10:01,920 –> 00:10:03,120
p
207
00:10:03,120 –> 00:10:04,880
و
208
00:10:04,880 –> 00:10:06,079
p
209
00:10:06,079 –> 00:10:07,120
و
210
00:10:07,120 –> 00:10:07,920
s
211
00:10:07,920 –> 00:10:10,720
و سپس یک دو نقطه و یک فاصله، بنابراین اکنون
212
00:10:10,720 –> 00:10:14,079
کاغذ سنگ و قیچی را نشان می دهد،
213
00:10:14,079 –> 00:10:17,120
سپس مقداری خطا را بررسی می کنیم، بنابراین بررسی می کنیم که
214
00:10:17,120 –> 00:10:20,640
آیا کاربر در
215
00:10:20,640 –> 00:10:21,519
همه
216
00:10:21,519 –> 00:10:24,720
گزینه ها نیست، بنابراین مانند این بررسی می کنیم که آیا این
217
00:10:24,720 –> 00:10:27,360
یکی از آن مقادیر ممکن است
218
00:10:27,360 –> 00:10:30,959
یا خیر و آیا اینطور نیست ما
219
00:10:30,959 –> 00:10:34,959
انتخاب نامعتبر a را چاپ می کنیم و سپس برمی گردیم تا
220
00:10:34,959 –> 00:10:37,839
از بازی خارج شویم و در غیر این صورت
221
00:10:37,839 –> 00:10:41,200
ادامه می دهیم بنابراین اکنون می خواهیم
222
00:10:41,200 –> 00:10:43,120
انتخاب رایانه را برای کاربر انتخاب کنیم
223
00:10:43,120 –> 00:10:46,959
بنابراین برای این کار دوباره از ماژول های تصادفی um استفاده می
224
00:10:46,959 –> 00:10:50,240
کنیم بنابراین تصادفی وارد می کنیم و این
225
00:10:50,240 –> 00:10:52,120
بار از تابع random.choice استفاده می
226
00:10:52,120 –> 00:10:55,120
کنیم. این یک
227
00:10:55,120 –> 00:10:58,079
دنباله به عنوان ورودی دریافت می کند بنابراین دنباله می تواند
228
00:10:58,079 –> 00:11:00,640
یک لیست باشد و ما قبلاً این لیست را داریم
229
00:11:00,640 –> 00:11:03,680
این همه انتخاب است و اکنون اول از همه
230
00:11:03,680 –> 00:11:06,160
بیایید دو گزینه را چاپ کنیم بنابراین در اینجا
231
00:11:06,160 –> 00:11:09,279
دوباره یک رشته f و می گوییم
232
00:11:09,279 –> 00:11:10,560
کاربر
233
00:11:10,560 –> 00:11:13,040
یا کاربر انتخاب کرد
234
00:11:13,040 –> 00:11:16,240
و سپس به صورت فرفری متغیر کاربر را
235
00:11:16,240 –> 00:11:19,920
مهار می کند و کامپیوتر متغیر کامپیوتر
236
00:11:19,920 –> 00:11:21,880
را انتخاب می
237
00:11:21,880 –> 00:11:25,440
کند و اکنون می خواهیم
238
00:11:25,440 –> 00:11:26,640
بررسی کنیم
239
00:11:26,640 –> 00:11:29,839
که چه کسی برنده شده است، بنابراین منطق این است که
240
00:11:29,839 –> 00:11:32,800
سنگ ضربات قیچی
241
00:11:32,800 –> 00:11:37,680
کاغذ را شکست می دهد و قیچی بر کاغذ um می زند،
242
00:11:37,680 –> 00:11:38,560
243
00:11:38,560 –> 00:11:41,440
بنابراین بیایید این موارد را بررسی کنیم و
244
00:11:41,440 –> 00:11:45,120
اول از همه بررسی کنیم که آیا کاربر برابر است یا خیر.
245
00:11:45,120 –> 00:11:48,640
کامپیوتر سپس ما این را چاپ می
246
00:11:48,640 –> 00:11:52,560
کنیم و اکنون یک لیفت انجام می دهیم و
247
00:11:52,560 –> 00:11:55,440
هر سه حالت را بررسی می کنیم بنابراین می گوییم اگر کاربر
248
00:11:55,440 –> 00:11:57,519
برابر است با r
249
00:11:57,519 –> 00:12:01,680
و کامپیوتر برابر است با s
250
00:12:01,680 –> 00:12:04,959
و سپس دور این را پرانتز می کنیم
251
00:12:04,959 –> 00:12:07,120
و سپس می خواهیم
252
00:12:07,120 –> 00:12:10,800
مورد دوم را بررسی کنیم. پس می گوییم یا
253
00:12:10,800 –> 00:12:13,760
کاربر مساوی است p
254
00:12:13,760 –> 00:12:18,399
و کامپیوتر مساوی است با r راک
255
00:12:18,399 –> 00:12:21,680
و دوباره در اینجا پرانتز می زنیم
256
00:12:21,680 –> 00:12:26,560
و سپس یک بار دیگر یا اگر کاربر
257
00:12:26,560 –> 00:12:29,120
مساوی s و
258
00:12:29,120 –> 00:12:32,320
کامپیوتر مساوی است با p
259
00:12:32,320 –> 00:12:35,279
و سپس دوباره پرانتز می کنیم
260
00:12:35,279 –> 00:12:39,279
و اگر اینطور است ما
261
00:12:39,279 –> 00:12:40,560
u
262
00:12:40,560 –> 00:12:44,560
1 را چاپ می کنیم بنابراین در این مورد ما کامپیوتر را شکست می دهیم
263
00:12:44,560 –> 00:12:48,000
و در غیر این صورت اگر هیچ یک از این
264
00:12:48,000 –> 00:12:49,279
موارد درست نیست
265
00:12:49,279 –> 00:12:52,399
پس باید باختیم بنابراین در اینجا ما
266
00:12:52,399 –> 00:12:53,279
شما را از دست داده اید چاپ می کنیم
267
00:12:53,279 –> 00:12:54,160
268
00:12:54,160 –> 00:12:57,600
و دوباره این کل بازی است بنابراین حالا
269
00:12:57,600 –> 00:13:00,320
بیایید به قسمت اصلی برویم و سپس ما بگو
270
00:13:00,320 –> 00:13:03,680
از rps import
271
00:13:03,680 –> 00:13:07,279
rock paper scissors و سپس در مورد
272
00:13:07,279 –> 00:13:10,320
شماره دو می خواهیم این تابع را اجرا
273
00:13:10,320 –> 00:13:11,360
کنیم
274
00:13:11,360 –> 00:13:14,320
و این تمام چیزی است که نیاز داریم، بنابراین اجازه دهید این کار را متوقف کرده
275
00:13:14,320 –> 00:13:17,279
و دوباره این را اجرا کنیم و سپس
276
00:13:17,279 –> 00:13:19,440
بازی دو
277
00:13:19,440 –> 00:13:21,920
278
00:13:21,920 –> 00:13:26,000
را انتخاب می کنیم و سنگ را در آن قرار می دهیم و می بینیم که کاربر راک را انتخاب کرده است. کامپیوتر
279
00:13:26,000 –> 00:13:28,240
زمانبندیهایی را انتخاب کرد که شما برنده شدید و اکنون
280
00:13:28,240 –> 00:13:31,360
کاری که میخواهم در اینجا به شما بدهم این است که
281
00:13:31,360 –> 00:13:32,399
282
00:13:32,399 –> 00:13:34,480
همه
283
00:13:34,480 –> 00:13:35,680
284
00:13:35,680 –> 00:13:37,839
موارد ممکن را بررسی کنید و سپس یک بیانیه چاپ بهتر انجام دهید،
285
00:13:37,839 –> 00:13:40,320
به عنوان مثال چیزی
286
00:13:40,320 –> 00:13:41,199
مانند
287
00:13:41,199 –> 00:13:42,079
288
00:13:42,079 –> 00:13:45,279
قیچی خرد کردن سنگ را چاپ کنید و این کار را برای همه
289
00:13:45,279 –> 00:13:48,079
موارد ممکن
290
00:13:48,079 –> 00:13:50,079
اکنون انجام دهید. بیایید بازی wordle را پیاده سازی
291
00:13:50,079 –> 00:13:52,279
کنیم بنابراین یک فایل wordle.pie جدید ایجاد می کنیم
292
00:13:52,279 –> 00:13:55,199
و در بازی wordle به
293
00:13:55,199 –> 00:13:57,920
دنبال کلماتی با پنج کاراکتر
294
00:13:57,920 –> 00:14:00,480
هستیم و اگر
295
00:14:00,480 –> 00:14:02,399
یک کاراکتر درست داشته باشیم و همچنین اگر
296
00:14:02,399 –> 00:14:04,959
آن را در موقعیت صحیح داریم به کاربر بازخورد می دهیم.
297
00:14:04,959 –> 00:14:07,519
این بار من از رویکرد متفاوتی استفاده می کنم این
298
00:14:07,519 –> 00:14:11,199
بار از کلاسی استفاده می کنم که wordle نامیده می شود
299
00:14:11,199 –> 00:14:13,279
و این کار را انجام می دهم زیرا این بار می خواهم
300
00:14:13,279 –> 00:14:15,920
وضعیت های داخلی را پیگیری کنم و
301
00:14:15,920 –> 00:14:18,800
به همین دلیل است که یک کلاس در اینجا معنا پیدا می کند
302
00:14:18,800 –> 00:14:21,760
بنابراین اولین چیزی که پیاده سازی می کنیم
303
00:14:21,760 –> 00:14:25,360
تابع init است. این خودش میشود و در اینجا
304
00:14:25,360 –> 00:14:28,720
میخواهم چند متغیر داخلی
305
00:14:28,720 –> 00:14:32,000
را ذخیره کنم، بنابراین میگویم کلمه self dot این کلمهای است
306
00:14:32,000 –> 00:14:33,920
که ما به دنبال آن هستیم،
307
00:14:33,920 –> 00:14:37,199
بنابراین من برخی از انتخابهای ممکن را در اینجا ایجاد میکنم،
308
00:14:37,199 –> 00:14:39,199
این یک تاپل است
309
00:14:39,199 –> 00:14:42,399
و بعداً به عنوان یک to do شما به
310
00:14:42,399 –> 00:14:44,880
این کار را به نت انجام دهید، این هارد کدگذاری را نداشته باشید،
311
00:14:44,880 –> 00:14:47,600
اما در عوض این را از یک فایل بارگذاری کنید،
312
00:14:47,600 –> 00:14:50,240
اما در حال حاضر این کار را به این صورت انجام می دهیم و
313
00:14:50,240 –> 00:14:53,519
سپس می خواهیم یک انتخاب تصادفی بکشیم، بنابراین
314
00:14:53,519 –> 00:14:55,760
از قبل متوجه بازی قبلی شده
315
00:14:55,760 –> 00:14:58,880
ایم، بنابراین به صورت تصادفی وارد می کنیم و سپس می توانیم از
316
00:14:58,880 –> 00:15:00,720
انتخاب تصادفی
317
00:15:00,720 –> 00:15:03,920
و t استفاده کنید او نه تنها فهرستی را می گیرد،
318
00:15:03,920 –> 00:15:07,440
بلکه می تواند مانند اینجا چند تایی نیز داشته باشد، بنابراین
319
00:15:07,440 –> 00:15:09,519
ما کلمات را وارد می کنیم،
320
00:15:09,519 –> 00:15:12,639
سپس من می خواهم
321
00:15:12,639 –> 00:15:16,000
تعداد حدس ها را پیگیری کنم، بنابراین می گویم که تعداد
322
00:15:16,000 –> 00:15:18,000
حدس ها صفر است
323
00:15:18,000 –> 00:15:21,440
و می خواهم یک فرهنگ لغت ایجاد کنم که من
324
00:15:21,440 –> 00:15:24,839
حدس را حدس می زنم دیکت
325
00:15:24,839 –> 00:15:28,800
برابر است و حالا به عنوان نگه داشتن، این حدس فعلی را دریافت می کند
326
00:15:28,800 –> 00:15:32,639
، بنابراین از صفر شروع می شود
327
00:15:32,639 –> 00:15:36,800
و اکنون به عنوان یک مقدار، لیستی
328
00:15:36,800 –> 00:15:40,720
با پنج فاصله در ابتدا خواهد بود، بنابراین
329
00:15:40,720 –> 00:15:44,079
می توانم این کار را به این صورت انجام دهم که در یک فاصله قرار می دهم
330
00:15:44,079 –> 00:15:47,600
و سپس بگویید دفعات پنج، این
331
00:15:47,600 –> 00:15:50,800
یک لیست با پنج عنصر um ایجاد می کند
332
00:15:50,800 –> 00:15:54,320
و اکنون کاربر باید شش حدس
333
00:15:54,320 –> 00:15:57,120
در بازی دریافت کند، بنابراین ما این را پنج بار دیگر
334
00:15:57,120 –> 00:15:58,160
335
00:15:58,160 –> 00:15:59,839
کپی و پیست می کنیم
336
00:15:59,839 –> 00:16:04,639
و اکنون در اینجا مقدار یک دو سه
337
00:16:04,639 –> 00:16:08,160
چهار و پنج است، بنابراین شاخص ها از شروع می شوند. صفر،
338
00:16:08,160 –> 00:16:11,279
پس این همه برای تابع init است،
339
00:16:11,279 –> 00:16:14,720
سپس ما یک تابع دیگر ایجاد می کنیم که آن را
340
00:16:14,720 –> 00:16:16,480
تابلوی ترسیم می نامیم
341
00:16:16,480 –> 00:16:20,240
و دوباره خودش می شود و در اینجا
342
00:16:20,240 –> 00:16:23,440
می خواهم این تخته را به شکلی زیبا چاپ
343
00:16:23,440 –> 00:16:26,800
کنم، بنابراین این نیز تابلوی ما است،
344
00:16:26,800 –> 00:16:30,880
بنابراین می خواهم همه چیز را تکرار کنم. این
345
00:16:30,880 –> 00:16:34,560
خطوط در اینجا و همه این مقادیر بنابراین من می گویم
346
00:16:34,560 –> 00:16:38,959
f یا حدس بزنید در self dot به
347
00:16:38,959 –> 00:16:42,639
این میگویند guess dict و
348
00:16:42,639 –> 00:16:45,600
من فقط میخواهم روی مقادیر تکرار کنم.
349
00:16:45,600 –> 00:16:48,399
350
00:16:48,399 –> 00:16:49,279
351
00:16:49,279 –> 00:16:50,560
352
00:16:50,560 –> 00:16:54,160
353
00:16:54,160 –> 00:16:56,800
354
00:16:56,800 –> 00:16:59,199
روش اتصال
355
00:16:59,199 –> 00:17:00,320
نقطه ای نامیده
356
00:17:00,320 –> 00:17:03,279
می شود و این
357
00:17:03,279 –> 00:17:06,959
حدس را به عنوان آرگومان دریافت می کند و اکنون
358
00:17:06,959 –> 00:17:10,160
تمام مقادیر مختلف را در اینجا چاپ
359
00:17:10,160 –> 00:17:12,880
می کند و این علامت را در اینجا در بین قرار می دهد بنابراین
360
00:17:12,880 –> 00:17:15,199
این جداکننده ما است
361
00:17:15,199 –> 00:17:18,160
و سپس بعد از هر خط من نیز می خواهم
362
00:17:18,160 –> 00:17:21,039
یک خط جداکننده چاپ کنم. بنابراین برای این کار من از چند علامت مساوی استفاده می کنم
363
00:17:21,039 –> 00:17:23,039
364
00:17:23,039 –> 00:17:25,119
و این همه برای تابع قرعه کشی
365
00:17:25,119 –> 00:17:27,839
است، اکنون به دو تابع دیگر نیاز داریم،
366
00:17:27,839 –> 00:17:30,960
بنابراین یکی را که دریافت ورودی کاربر را صدا می زنیم
367
00:17:30,960 –> 00:17:31,840
368
00:17:31,840 –> 00:17:33,120
369
00:17:33,120 –> 00:17:36,559
و این نیز خودش می شود و
370
00:17:36,559 –> 00:17:40,000
در حال حاضر به سادگی می گوییم پاس و سپس
371
00:17:40,000 –> 00:17:43,760
به یکی نیاز داریم که ما بازی را صدا می زنیم و همچنین
372
00:17:43,760 –> 00:17:47,039
به خود نیاز دارد و در اینجا ما در حلقه بازی خود قرار می دهیم،
373
00:17:47,039 –> 00:17:51,200
بنابراین دوباره این یک حلقه واقعی است
374
00:17:51,200 –> 00:17:54,480
و حالا کاری که می خواهیم انجام دهیم اول از
375
00:17:54,480 –> 00:17:57,520
همه به خود نقطه ترسیم
376
00:17:57,520 –> 00:17:58,640
تخته
377
00:17:58,640 –> 00:18:02,240
می گوییم سپس می خواهیم کاربر حدس بزند بنابراین ما
378
00:18:02,240 –> 00:18:04,000
می گوییم
379
00:18:04,000 –> 00:18:07,679
حدس کاربر برابر است با حدس کاربر نقطه خود
380
00:18:07,679 –> 00:18:11,039
پس ما ثابت می کنیم من باید آن را پیاده سازی
381
00:18:11,039 –> 00:18:13,760
کنیم. نقطه خودمان
382
00:18:13,760 –> 00:18:14,480
دریافت
383
00:18:14,480 –> 00:18:17,120
ورودی کاربر self نقطه دریافت
384
00:18:17,120 –> 00:18:18,320
385
00:18:18,320 –> 00:18:19,440
ورودی کاربر
386
00:18:19,440 –> 00:18:21,760
و اکنون می خواهیم حدس کاربر را بررسی
387
00:18:21,760 –> 00:18:23,840
کنیم بنابراین می گوییم اگر
388
00:18:23,840 –> 00:18:24,960
389
00:18:24,960 –> 00:18:29,679
حدس کاربر برابر است با
390
00:18:29,679 –> 00:18:33,280
self.word پس ما یکی داریم پس اکنون دوباره باید
391
00:18:33,280 –> 00:18:35,760
تابلو را ترسیم کنیم. با یک حدس جدید در آن،
392
00:18:35,760 –> 00:18:38,360
بنابراین دوباره
393
00:18:38,360 –> 00:18:42,720
self.drawboard را صدا می زنیم و سپس um را برای
394
00:18:42,720 –> 00:18:45,440
مثال دوباره یک رشته f چاپ می کنیم و سپس
395
00:18:45,440 –> 00:18:47,760
می گوییم u 1
396
00:18:47,760 –> 00:18:49,360
397
00:18:49,360 –> 00:18:52,640
کلمه در پرانتزهای فرفری بود
398
00:18:52,640 –> 00:18:54,960
کلمه self dot
399
00:18:54,960 –> 00:18:58,000
سپس اوم بیایید این
400
00:18:58,000 –> 00:18:59,860
اشتباه تایپی را اینجا برطرف کنیم
401
00:18:59,860 –> 00:19:01,120
[Music]
402
00:19:01,120 –> 00:19:03,919
سپس اجازه دهید همچنین بررسی کنید که آیا بیش
403
00:19:03,919 –> 00:19:06,400
از پنج حدس داریم، زیرا
404
00:19:06,400 –> 00:19:09,200
حدسها تمام شده است و از دست
405
00:19:09,200 –> 00:19:11,679
دادهایم، بنابراین در اینجا میگوییم اگر
406
00:19:11,679 –> 00:19:13,360
407
00:19:13,360 –> 00:19:14,240
تعداد
408
00:19:14,240 –> 00:19:17,840
حدسهای خود نقطه بزرگتر از 5
409
00:19:17,840 –> 00:19:21,840
باشد، دوباره میخواهیم تابلویی را بکشیم و آنچه را از
410
00:19:21,840 –> 00:19:25,360
دست دادهایم چاپ کنیم، بنابراین
411
00:19:25,360 –> 00:19:27,679
خود را مینامیم. .drawboard
412
00:19:27,679 –> 00:19:29,120
و
413
00:19:29,120 –> 00:19:33,200
شما باختید و البته ما هم
414
00:19:33,200 –> 00:19:36,080
اگر بردیم یا باختیم باید بشکنیم پس اینجا میگیم break
415
00:19:36,080 –> 00:19:38,400
و همچنین اینجا میشکیم
416
00:19:38,400 –> 00:19:40,960
و الان تنها قسمتی که از دست رفته تابع ورودی دریافت
417
00:19:40,960 –> 00:19:42,960
کاربر هست
418
00:19:42,960 –> 00:19:46,400
پس اینجا ورودی کاربر رو میگیریم پس میگیم
419
00:19:46,400 –> 00:19:50,240
user guess برابر است و دوباره
420
00:19:50,240 –> 00:19:53,600
تابع ورودی a را می خواهیم و سپس می گوییم
421
00:19:53,600 –> 00:19:55,440
یک فضای
422
00:19:55,440 –> 00:19:56,559
دو نقطه
423
00:19:56,559 –> 00:19:57,600
ای کلمه ای پنج حرفی وارد کنید
424
00:19:57,600 –> 00:20:00,320
425
00:20:00,320 –> 00:20:03,520
و سپس اول از همه می توانیم بررسی کنیم که آیا
426
00:20:03,520 –> 00:20:06,799
این طول درست است، بنابراین ابتدا
427
00:20:06,799 –> 00:20:09,440
بیایید تورفتگی صحیح را در اینجا درست کنیم،
428
00:20:09,440 –> 00:20:11,679
بنابراین در اینجا می گوییم while
429
00:20:11,679 –> 00:20:14,960
و سپس طول گاز
430
00:20:14,960 –> 00:20:16,080
کاربر
431
00:20:16,080 –> 00:20:20,559
و while این را بررسی می کنیم. برابر با پنج نیست
432
00:20:20,559 –> 00:20:24,080
و سپس این کار را دوباره انجام می دهیم تا بتوانیم
433
00:20:24,080 –> 00:20:28,240
دوباره این خط را کپی و پیست کنیم و بگوییم
434
00:20:28,240 –> 00:20:30,320
معتبر نیست یک کلمه پنج حرفی وارد
435
00:20:30,320 –> 00:20:31,840
کنید و دوباره آن را اختصاص دهید
436
00:20:31,840 –> 00:20:35,679
و زمانی که این معتبر است می خواهیم
437
00:20:35,679 –> 00:20:38,559
یک کار دیگر انجام دهیم بنابراین می گوییم کاربر حدس بزنید
438
00:20:38,559 –> 00:20:39,679
برابر است با
439
00:20:39,679 –> 00:20:43,039
نقطه حدس کاربر پایین تر برای اطمینان از اینکه
440
00:20:43,039 –> 00:20:44,080
این در
441
00:20:44,080 –> 00:20:47,120
حروف کوچکتر است مانند ما در اینجا و اکنون می
442
00:20:47,120 –> 00:20:50,480
خواهیم این حدس را در این
443
00:20:50,480 –> 00:20:53,200
فرهنگ لغت وارد کنیم، بنابراین در اینجا همه آن
444
00:20:53,200 –> 00:20:55,280
فاصله ها را با حدس جدید جایگزین می
445
00:20:55,280 –> 00:20:57,360
کنیم و همچنین می خواهیم بازخوردی ارائه کنیم،
446
00:20:57,360 –> 00:21:00,240
بنابراین اگر کاراکتر در کلمه است و
447
00:21:00,240 –> 00:21:02,320
همچنین در موقعیت صحیح آن را
448
00:21:02,320 –> 00:21:05,200
به رنگ سبز نشان می دهیم اگر در کلمه باشد
449
00:21:05,200 –> 00:21:07,200
اما در موقعیت صحیح نیست
450
00:21:07,200 –> 00:21:09,440
آن را به رنگ زرد نشان می دهیم و اگر در کلمه نیست
451
00:21:09,440 –> 00:21:12,080
آن را به سادگی به رنگ سفید نمایش می دهیم بنابراین
452
00:21:12,080 –> 00:21:14,880
برای این اجازه دهید تکرار بیش از حدس بزنید
453
00:21:14,880 –> 00:21:16,799
و برای
454
00:21:16,799 –> 00:21:18,799
شاخص و
455
00:21:18,799 –> 00:21:20,799
کاراکتر در
456
00:21:20,799 –> 00:21:23,760
enumerate می گوییم و سپس
457
00:21:23,760 –> 00:21:25,039
کاربر
458
00:21:25,039 –> 00:21:26,000
حدس می
459
00:21:26,000 –> 00:21:28,799
زند که تابع enumerate
460
00:21:28,799 –> 00:21:32,159
هم ایندکس و هم مقدار را به ما می دهد و اگر
461
00:21:32,159 –> 00:21:34,480
روی یک رشته تکرار
462
00:21:34,480 –> 00:21:37,120
کنیم، هر کاراکتر به ما می دهد
463
00:21:37,120 –> 00:21:39,919
و در اینجا بررسی می کنیم که
464
00:21:39,919 –> 00:21:40,799
آیا
465
00:21:40,799 –> 00:21:42,159
char
466
00:21:42,159 –> 00:21:44,640
در self.word
467
00:21:44,640 –> 00:21:47,760
و سپس بررسی می کنیم که آیا در
468
00:21:47,760 –> 00:21:51,120
موقعیت صحیح قرار دارد یا نه، بنابراین می گوییم اگر
469
00:21:51,120 –> 00:21:52,240
char
470
00:21:52,240 –> 00:21:54,480
برابر است با
471
00:21:54,480 –> 00:21:59,360
کلمه self dot در این شاخص،
472
00:21:59,360 –> 00:22:01,919
آن را به رنگ سبز است،
473
00:22:01,919 –> 00:22:04,559
بنابراین برای این می گوییم char
474
00:22:04,559 –> 00:22:05,840
برابر است با
475
00:22:05,840 –> 00:22:08,960
char و من این کار را در یک لحظه انجام خواهم داد. بنابراین
476
00:22:08,960 –> 00:22:10,799
این باید سبز باشد
477
00:22:10,799 –> 00:22:12,640
و در غیر این صورت
478
00:22:12,640 –> 00:22:13,600
479
00:22:13,600 –> 00:22:15,840
char برابر است با
480
00:22:15,840 –> 00:22:16,720
char
481
00:22:16,720 –> 00:22:18,960
و این باید به
482
00:22:18,960 –> 00:22:20,000
رنگ زرد باشد
483
00:22:20,000 –> 00:22:22,320
و بنابراین باید این را به نحوی تغییر
484
00:22:22,320 –> 00:22:24,320
دهیم که به صورت رنگی نمایش داده شود
485
00:22:24,320 –> 00:22:25,520
486
00:22:25,520 –> 00:22:30,320
و در غیر این صورت اوم همانطور که هست باقی می ماند
487
00:22:30,320 –> 00:22:35,200
و سپس این را در آن قرار می دهیم چوب گاز
488
00:22:35,200 –> 00:22:38,320
پس می گوییم self dot gas stick
489
00:22:38,320 –> 00:22:40,720
در self dot
490
00:22:40,720 –> 00:22:41,520
num
491
00:22:41,520 –> 00:22:42,880
guesses
492
00:22:42,880 –> 00:22:46,880
و همچنین در شاخص جاری
493
00:22:46,880 –> 00:22:51,120
و در اینجا کاراکتر فعلی را وارد می کنیم
494
00:22:51,120 –> 00:22:55,520
و سپس اگر خارج از این حلقه باشیم
495
00:22:55,520 –> 00:22:57,760
می گوییم self dot
496
00:22:57,760 –> 00:22:58,720
num
497
00:22:58,720 –> 00:22:59,840
guesses
498
00:22:59,840 –> 00:23:02,320
plus برابر با
499
00:23:02,320 –> 00:23:06,159
یک می خواهند t o حدس کاربر را برگردانید،
500
00:23:06,159 –> 00:23:08,720
بنابراین اکنون ما فقط باید
501
00:23:08,720 –> 00:23:11,840
این را در رنگ ها نمایش دهیم و برای این کار می خواهم
502
00:23:11,840 –> 00:23:15,360
از یک بسته شخص ثالث استفاده کنم
503
00:23:15,360 –> 00:23:17,120
که به آن rich می گویند،
504
00:23:17,120 –> 00:23:19,360
بنابراین می توانید آن را در اینجا جستجو کنید و
505
00:23:19,360 –> 00:23:21,600
به سادگی آن را اضافه کنید، بنابراین بسیار ساده است.
506
00:23:21,600 –> 00:23:24,240
با replit اگر از این در یک
507
00:23:24,240 –> 00:23:26,159
محیط محلی استفاده میکنید، میتوانید
508
00:23:26,159 –> 00:23:28,320
به سادگی بگویید pip install
509
00:23:28,320 –> 00:23:30,080
pip install rich
510
00:23:30,080 –> 00:23:33,760
um اما بله، این بستهها را نصب میکند
511
00:23:33,760 –> 00:23:35,039
512
00:23:35,039 –> 00:23:39,440
و سپس میتوانیم از آن استفاده کنیم، بنابراین میگوییم از
513
00:23:39,440 –> 00:23:40,640
rich
514
00:23:40,640 –> 00:23:44,799
import print بنابراین rich همچنین دارای یک تابعی
515
00:23:44,799 –> 00:23:47,919
که print نامیده میشود و حالا وقتی
516
00:23:47,919 –> 00:23:50,480
این را وارد میکنیم، دستور چاپ موجود را بازنویسی میکند،
517
00:23:50,480 –> 00:23:52,960
بنابراین
518
00:23:52,960 –> 00:23:55,600
اکنون از دستور print از
519
00:23:55,600 –> 00:23:56,559
rich استفاده میکند
520
00:23:56,559 –> 00:23:59,919
و با این کار میتوانیم کاری شبیه به
521
00:23:59,919 –> 00:24:00,799
این
522
00:24:00,799 –> 00:24:05,919
انجام دهیم، بنابراین از یک رشته در اینجا استفاده میکنیم و رشته
523
00:24:05,919 –> 00:24:06,799
524
00:24:06,799 –> 00:24:07,840
در
525
00:24:07,840 –> 00:24:12,400
پرانتز قرار میگیرد. رنگ را در اینجا می توانیم سبز قرار دهیم
526
00:24:12,400 –> 00:24:13,440
527
00:24:13,440 –> 00:24:17,120
و سپس به مقدار نیاز دارد بنابراین این یک
528
00:24:17,120 –> 00:24:22,320
رشته f است و سپس به علامت بسته شدن um نیاز دارد
529
00:24:22,320 –> 00:24:25,120
و این یکی است
530
00:24:25,120 –> 00:24:28,799
بنابراین آن را به رنگ سبز چاپ می کند
531
00:24:28,799 –> 00:24:32,640
و در اینجا ما همین کار را انجام می دهیم اما در اینجا
532
00:24:32,640 –> 00:24:34,480
ما ac از um yellow استفاده کنید
533
00:24:34,480 –> 00:24:35,520
534
00:24:35,520 –> 00:24:38,080
و حالا این تمام چیزی است که ما نیاز داریم و
535
00:24:38,080 –> 00:24:40,480
اینجا هم می گوید که با موفقیت
536
00:24:40,480 –> 00:24:44,159
نصب شد پس بیایید روی run کلیک کنیم و سپس
537
00:24:44,159 –> 00:24:46,559
این را تست کنیم تا دوباره کنسول خود را بالا بیاوریم
538
00:24:46,559 –> 00:24:49,919
و بازی شماره سه را انتخاب کنیم
539
00:24:49,919 –> 00:24:50,799
540
00:24:50,799 –> 00:24:52,880
و البته هنوز کار نمی کند. چون
541
00:24:52,880 –> 00:24:54,720
من یک چیز دیگر را فراموش کردم
542
00:24:54,720 –> 00:24:57,279
، حالا باید به قسمت
543
00:24:57,279 –> 00:25:01,440
اصلی برویم و سپس از wordle
544
00:25:01,440 –> 00:25:02,799
import
545
00:25:02,799 –> 00:25:05,600
کلاس wordle را می گوییم
546
00:25:05,600 –> 00:25:10,080
و سپس در مورد بازی 3
547
00:25:10,080 –> 00:25:13,840
با گفتن بازی برابر با wordle یک نمونه بازی ایجاد می کنیم
548
00:25:13,840 –> 00:25:17,840
و سپس بازی را dot play بنابراین می نامیم.
549
00:25:17,840 –> 00:25:20,880
این حلقه بازی ما است، بنابراین حالا اجازه دهید این را متوقف
550
00:25:20,880 –> 00:25:23,919
کنیم و این را دوباره اجرا کنیم و بازی
551
00:25:23,919 –> 00:25:25,440
شماره سه را انتخاب کنیم
552
00:25:25,440 –> 00:25:29,600
و سپس می بینید که آن را به این شکل نشان می دهد.
553
00:25:29,600 –> 00:25:30,480
554
00:25:30,480 –> 00:25:33,600
555
00:25:33,600 –> 00:25:38,559
556
00:25:38,559 –> 00:25:40,640
557
00:25:40,640 –> 00:25:43,200
به این ترتیب
558
00:25:43,200 –> 00:25:46,640
بازی ترسیم میشود، پس بیایید دوباره
559
00:25:46,640 –> 00:25:49,840
این را اجرا کنیم و بازی سه را انتخاب کنیم
560
00:25:49,840 –> 00:25:53,360
و حالا بیایید به عنوان مثال آنچه
561
00:25:53,360 –> 00:25:55,360
را که به عنوان
562
00:25:55,360 –> 00:25:57,520
گزینههای ممکن داشتیم
563
00:25:57,520 –> 00:25:59,440
قرار دهیم،
564
00:25:59,440 –> 00:26:02,000
بیایید و ببینیم
565
00:26:02,000 –> 00:26:04,880
و حالا میبینیم که بازخورد دریافت میکنیم.
566
00:26:04,880 –> 00:26:08,640
کلمات مختلف و این یکی اینجا
567
00:26:08,640 –> 00:26:11,840
i به رنگ زرد است، بنابراین این در کلمه است، اما
568
00:26:11,840 –> 00:26:14,960
در موقعیت صحیح یا اشتباه است،
569
00:26:14,960 –> 00:26:16,640
بنابراین ممکن
570
00:26:16,640 –> 00:26:17,760
است منتظر
571
00:26:17,760 –> 00:26:20,640
بمانید و بعد دوباره این یکی نیست، بنابراین
572
00:26:20,640 –> 00:26:22,000
بیایید سعی کنیم
573
00:26:22,000 –> 00:26:25,919
با یک o سرو کنید، شاید این یکی نباشد، شاید
574
00:26:25,919 –> 00:26:27,840
575
00:26:27,840 –> 00:26:31,279
مدل آن باشد، بیایید یک مدل متفاوت قرار دهیم. یکی اینجا
576
00:26:31,279 –> 00:26:34,480
هم این یکی نیست شاید
577
00:26:34,480 –> 00:26:37,440
بی صدا باشد بیایید اینطوری بگذاریم و بله
578
00:26:37,440 –> 00:26:41,840
می بینید اکنون من 5 تا درست دارم
579
00:26:41,840 –> 00:26:45,279
پس بیایید ساکت بگذاریم و حالا برنده شدیم بنابراین اکنون
580
00:26:45,279 –> 00:26:48,320
s8 همانطور که قبلاً گفتم انجام دهید اوم
581
00:26:48,320 –> 00:26:49,679
باید این را قرار
582
00:26:49,679 –> 00:26:53,120
دهید باید بارگذاری کنید این را از یک فایل انجام می دهم تا
583
00:26:53,120 –> 00:26:54,080
584
00:26:54,080 –> 00:26:56,880
لیست کلمه را از فایل بارگیری کنم
585
00:26:56,880 –> 00:26:57,919
586
00:26:57,919 –> 00:27:00,799
و برای این کار من یک فایل ایجاد می کنم که آن را
587
00:27:00,799 –> 00:27:04,080
word.txt می نامم
588
00:27:04,080 –> 00:27:07,200
و در اینجا همه
589
00:27:07,200 –> 00:27:09,200
گزینه های مختلف ممکن را کپی و پیست می
590
00:27:09,200 –> 00:27:12,080
کنم تا بیش از 2000 کلمه باشد تا بتوانید آن را بگیرید.
591
00:27:12,080 –> 00:27:14,799
این از replit من است و سپس شما باید
592
00:27:14,799 –> 00:27:18,399
این sa را انجام دهید تا اکنون این را در بازی خود بارگذاری کنید.
593
00:27:18,399 –> 00:27:20,240
594
00:27:20,240 –> 00:27:23,360
595
00:27:23,360 –> 00:27:27,760
596
00:27:27,760 –> 00:27:31,039
597
00:27:31,039 –> 00:27:33,520
598
00:27:33,520 –> 00:27:34,559
599
00:27:34,559 –> 00:27:36,960
با تابع init شروع کنید
600
00:27:36,960 –> 00:27:40,640
که self می شود و
601
00:27:40,640 –> 00:27:43,919
همچنین مقداری گزینه نیز دریافت می کند پارامترهای nal
602
00:27:43,919 –> 00:27:47,039
بنابراین یک ارتفاع را قرار می دهیم و به طور پیش فرض
603
00:27:47,039 –> 00:27:50,559
این عدد شش و عرض و به طور پیش فرض
604
00:27:50,559 –> 00:27:53,120
این عدد هفت است بنابراین این
605
00:27:53,120 –> 00:27:55,679
تعداد سطرها و ستون ها خواهد بود
606
00:27:55,679 –> 00:27:57,760
بنابراین ابتدا این را ذخیره می کنیم پس می گوییم
607
00:27:57,760 –> 00:28:00,080
self.height برابر با
608
00:28:00,080 –> 00:28:02,880
ارتفاع و عرض خود است.
609
00:28:02,880 –> 00:28:04,240
مساوی
610
00:28:04,240 –> 00:28:08,320
عرض است و سپس من یک تابلو می خواهم پس می گویم
611
00:28:08,320 –> 00:28:10,080
self.board
612
00:28:10,080 –> 00:28:12,320
و اکنون این باید اساساً یک
613
00:28:12,320 –> 00:28:15,200
آرایه دو بعدی باشد بنابراین این یک لیست
614
00:28:15,200 –> 00:28:16,559
از لیست ها است
615
00:28:16,559 –> 00:28:18,480
و ما آن را با درک لیست
616
00:28:18,480 –> 00:28:20,159
617
00:28:20,159 –> 00:28:24,159
ایجاد می کنیم بنابراین یک لیست ایجاد می کنیم و اکنون چند عدد قرار می دهیم
618
00:28:24,159 –> 00:28:28,240
لیست می کند بنابراین این یک سطر خواهد بود
619
00:28:28,240 –> 00:28:32,159
و برای هر ستون در ردیف
620
00:28:32,159 –> 00:28:35,840
در ابتدا یک فضای خالی دریافت می کند،
621
00:28:35,840 –> 00:28:39,679
بنابراین دوباره این نحو را انجام می دهیم که در یک
622
00:28:39,679 –> 00:28:40,799
فاصله
623
00:28:40,799 –> 00:28:44,480
ضربدر عرض قرار می دهیم بنابراین اکنون لیستی
624
00:28:44,480 –> 00:28:48,320
با شش اکنون با هفت عنصر ایجاد می کند.
625
00:28:48,320 –> 00:28:52,480
این یک ردیف است و اکنون ما این کار را برای همه
626
00:28:52,480 –> 00:28:54,960
سطرها انجام می دهیم، بنابراین می گوییم چهار ردیف
627
00:28:54,960 –> 00:28:55,760
در
628
00:28:55,760 –> 00:28:59,440
محدوده و سپس در اینجا ارتفاع،
629
00:28:59,440 –> 00:29:02,240
بنابراین بله، این نحو درک لیست است،
630
00:29:02,240 –> 00:29:04,880
این یک لیست از لیست ها ایجاد می کند،
631
00:29:04,880 –> 00:29:05,919
63