در این مطلب، ویدئو تمرین برنامه نویسی Cengage Python 7 3 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:35
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,640 –> 00:00:02,960
سلام دانش آموزان و خوش آمدید این
2
00:00:02,960 –> 00:00:07,359
تمرین برنامه نویسی 7.3 سنج است
3
00:00:07,359 –> 00:00:11,519
و این دوره پایتون است.
4
00:00:11,519 –> 00:00:14,639
دانه کک یک شکل فراکتال در
5
00:00:14,639 –> 00:00:17,680
سطح صفر است.
6
00:00:17,680 –> 00:00:20,560
7
00:00:20,560 –> 00:00:22,800
8
00:00:22,800 –> 00:00:24,880
وسط
9
00:00:24,880 –> 00:00:28,640
هر بخش، بنابراین این شکل در اینجا
10
00:00:28,640 –> 00:00:31,840
715 این اشکال را در سطوح 0 1 و 2 نشان می دهد و شکل
11
00:00:31,840 –> 00:00:34,480
آنها چگونه خواهد بود، بنابراین
12
00:00:34,480 –> 00:00:36,960
سه سطح اول دانه های برف کک در
13
00:00:36,960 –> 00:00:40,480
اینجا در این شکل هستند و اکنون در سطح بالای
14
00:00:40,480 –> 00:00:43,280
اسکریپت از یک تابع استفاده می کند. ترسیم خط فراکتال نامیده می شود
15
00:00:43,280 –> 00:00:44,800
16
00:00:44,800 –> 00:00:47,440
برای رسم سه خط فراکتال
17
00:00:47,440 –> 00:00:50,320
هر خط با یک
18
00:00:50,320 –> 00:00:53,520
زاویه جهت فاصله مشخص و تراز مشخص
19
00:00:53,520 –> 00:00:56,160
می شود زوایای اولیه 0 تا منفی
20
00:00:56,160 –> 00:00:59,520
120 و 120 درجه هستند
21
00:00:59,520 –> 00:01:02,640
فاصله اولیه می تواند به هر اندازه ای
22
00:01:02,640 –> 00:01:05,600
مانند 200 پیکسل باشد و اگر سطح 0 است
23
00:01:05,600 –> 00:01:08,080
سپس لاک پشت فاصله داده شده را
24
00:01:08,080 –> 00:01:10,479
در جهت داده شده حرکت می دهد در غیر این صورت
25
00:01:10,479 –> 00:01:13,360
تابع چهار خط فراکتال را با
26
00:01:13,360 –> 00:01:16,400
یک سوم زاویه های فاصله داده شده ترسیم
27
00:01:16,400 –> 00:01:18,560
می کند که giv را ایجاد می کند. en effect و
28
00:01:18,560 –> 00:01:20,880
سطح داده شده منهای
29
00:01:20,880 –> 00:01:24,159
یک تابع رسم یک خط فراکتال
30
00:01:24,159 –> 00:01:25,600
بازگشتی است،
31
00:01:25,600 –> 00:01:27,439
بنابراین ما در مورد یک تابع بازگشتی چه می دانیم
32
00:01:27,439 –> 00:01:28,479
33
00:01:28,479 –> 00:01:30,640
اساساً یک تابع بازگشتی تابعی است
34
00:01:30,640 –> 00:01:33,920
که می تواند خودش را صدا بزند
35
00:01:33,920 –> 00:01:35,360
وقتی تابعی داریم که
36
00:01:35,360 –> 00:01:37,520
خودش را فراخوانی می کند، واقعاً مهم است که خیلی مهم باشد.
37
00:01:37,520 –> 00:01:39,280
مراقب نحوه نوشتن این مطلب باشید، زیرا
38
00:01:39,280 –> 00:01:41,600
میتوانیم به چیزی شبیه
39
00:01:41,600 –> 00:01:44,079
به یک حلقه بیپایان برسیم
40
00:01:44,079 –> 00:01:47,520
که تابعی است که در واقع هیچگاه
41
00:01:47,520 –> 00:01:50,399
اتفاقی را که با توابع یا حلقههایی
42
00:01:50,399 –> 00:01:52,240
که واقعاً خاتمه نمییابند رخ میدهد پایان نمیدهد، این است که در
43
00:01:52,240 –> 00:01:53,680
نهایت از
44
00:01:53,680 –> 00:01:55,360
مقادیر بسیار زیادی حافظه استفاده میکنند.
45
00:01:55,360 –> 00:01:57,360
قدرت پردازنده و در نهایت
46
00:01:57,360 –> 00:01:59,920
باعث می شود سرور یا رایانه ای که
47
00:01:59,920 –> 00:02:02,320
از آن استفاده می کند از کار بیفتد به
48
00:02:02,320 –> 00:02:04,960
طوری که کاری که آنها می خواهند در اینجا انجام دهید این
49
00:02:04,960 –> 00:02:08,479
است که یک اسکریپت بنویسید که
50
00:02:08,479 –> 00:02:09,679
دانه
51
00:02:09,679 –> 00:02:12,080
52
00:02:12,080 –> 00:02:13,760
برف کک را ترسیم کند.
53
00:02:13,760 –> 00:02:16,319
پارامترهای زمانی که برنامه اجرا می شود،
54
00:02:16,319 –> 00:02:19,440
بنابراین ما عرض در ارتفاع 200
55
00:02:19,440 –> 00:02:22,400
در اندازه 200 در 150 و سطح در چهار
56
00:02:22,400 –> 00:02:25,360
کاملاً درست بود، بنابراین چگونه می توانیم به خوبی شروع
57
00:02:25,360 –> 00:02:27,040
کنیم اولین کاری که
58
00:02:27,040 –> 00:02:30,239
باید انجام دهیم این است که ریاضی
59
00:02:30,239 –> 00:02:34,020
را وارد کنیم و باید sis
60
00:02:34,020 –> 00:02:37,139
[موسیقی] را وارد کنیم،
61
00:02:46,080 –> 00:02:47,519
اکنون می دانم که در این مرحله شما قبلاً با این موضوع
62
00:02:47,519 –> 00:02:49,360
آشنا هستید که چرا از
63
00:02:49,360 –> 00:02:52,400
عبارت import mat sys استفاده می کنیم.
64
00:02:52,400 –> 00:02:54,080
گرچه ما میخواهیم آن را وارد کنیم زیرا
65
00:02:54,080 –> 00:02:55,680
اطلاعاتی
66
00:02:55,680 –> 00:02:59,760
در مورد توابع و روشهای ثابت
67
00:02:59,760 –> 00:03:01,519
در این مفسر پایتون که ما از آن استفاده میکنیم به ما میدهد،
68
00:03:01,519 –> 00:03:03,040
69
00:03:03,040 –> 00:03:05,920
در واقع به ما امکان میدهد به پارامترها و توابع خاص سیستم دسترسی پیدا کنیم،
70
00:03:05,920 –> 00:03:09,599
71
00:03:09,599 –> 00:03:11,680
چیز دیگری که باید انجام دهم زیرا
72
00:03:11,680 –> 00:03:14,800
آنها اشاره کردند. در مورد استفاده از لاک پشت
73
00:03:14,800 –> 00:03:16,879
باید لاک پشت را وارد کنم
74
00:03:16,879 –> 00:03:18,480
اما در مورد لاک پشت باید بداند از کجا آن
75
00:03:18,480 –> 00:03:20,000
را وارد کند، بنابراین می خواهم بگویم
76
00:03:20,000 –> 00:03:22,319
از
77
00:03:22,319 –> 00:03:24,799
78
00:03:24,799 –> 00:03:27,280
لاک پشت
79
00:03:27,519 –> 00:03:29,120
ردیاب
80
00:03:29,120 –> 00:03:33,680
وارداتی و همچنین باید به روز رسانی را وارد
81
00:03:33,680 –> 00:03:37,200
کنیم، بنابراین بیایید
82
00:03:40,480 –> 00:03:41,840
قرعه کشی
83
00:03:41,840 –> 00:03:42,720
84
00:03:42,720 –> 00:03:45,720
فراکتال را تعریف
85
00:03:48,319 –> 00:03:51,200
کنیم. عرض
86
00:03:59,439 –> 00:04:02,080
ما به ارتفاع به اندازه و سطح نیاز داریم
87
00:04:02,080 –> 00:04:03,680
88
00:04:03,680 –> 00:04:10,639
[موسیقی]
89
00:04:19,759 –> 00:04:21,199
بیایید t را
90
00:04:21,199 –> 00:04:25,320
برابر با لاک پشت کنیم
91
00:04:31,199 –> 00:04:33,600
اکنون به یاد داشته باشید لاک پشت یک کتابخانه از پیش نصب شده
92
00:04:33,600 –> 00:04:35,840
پایتون است و اساساً آنچه به
93
00:04:35,840 –> 00:04:38,560
ما اجازه می دهد انجام دهیم این است که به ما اجازه می دهد تصاویر و اشکال ایجاد کنیم
94
00:04:38,560 –> 00:04:40,080
95
00:04:40,080 –> 00:04:42,479
و فقط d
96
00:04:42,479 –> 00:04:44,240
چیزهای خام دقیقاً مانند
97
00:04:44,240 –> 00:04:48,000
این اشکال در اینجا،
98
00:04:48,160 –> 00:04:50,880
بنابراین بیایید در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد
99
00:04:50,880 –> 00:04:52,800
کارهایی که می توانیم با لاک پشت انجام دهیم و
100
00:04:52,800 –> 00:04:56,440
نحوه استفاده از آن
101
00:05:01,199 –> 00:05:03,360
را
102
00:05:04,320 –> 00:05:07,639
103
00:05:19,759 –> 00:05:21,280
104
00:05:21,280 –> 00:05:23,600
در اینجا قرار دهیم، به یاد داشته باشید که وقتی از دو اسلاید رو به جلو استفاده می کنیم، در اینجا چه چیزی هستیم. انجام دادن
105
00:05:23,600 –> 00:05:25,440
تقسیم طبقه است
106
00:05:25,440 –> 00:05:27,280
و استفاده از تقسیم طبقه واقعاً
107
00:05:27,280 –> 00:05:29,680
به این معنی است که وقتی تقسیم می کنیم می
108
00:05:29,680 –> 00:05:34,320
خواهیم بزرگترین عدد صحیح ممکن را برگردانیم
109
00:05:34,720 –> 00:05:39,080
تا بتوانیم
110
00:05:39,720 –> 00:05:42,839
[Music] را نیز پایین
111
00:05:43,360 –> 00:05:45,759
بیاوریم و سپس وقتی
112
00:05:45,759 –> 00:05:49,199
هر یک از این سه خط فراکتال را ترسیم می کنیم،
113
00:05:49,199 –> 00:05:51,120
آنها یک خط خاص دارند. زاویه و
114
00:05:51,120 –> 00:05:53,840
فاصله در اینجا
115
00:06:13,199 –> 00:06:17,319
باید این کار را سه بار
116
00:06:26,400 –> 00:06:30,160
انجام دهیم و از عدد منفی 120
117
00:06:33,199 –> 00:06:37,160
به مثبت 120
118
00:06:48,020 –> 00:06:53,949
119
00:06:57,919 –> 00:07:00,240
120
00:07:00,240 –> 00:07:03,840
121
00:07:03,840 –> 00:07:05,680
برسیم. اکنون
122
00:07:05,680 –> 00:07:07,039
میخواهیم خط فراکتال را
123
00:07:07,039 –> 00:07:08,960
تعریف کنیم
124
00:07:08,960 –> 00:07:09,919
125
00:07:09,919 –> 00:07:12,479
126
00:07:14,840 –> 00:07:20,160
و چگونه باید آن را تعریف کنیم که
127
00:07:23,599 –> 00:07:25,840
با نگاه کردن به برنامه د