در این مطلب، ویدئو با این 5 نکته، کارایی و خوانایی کد را بهبود بخشید | پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:14:16
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,160 –> 00:00:01,760
در این ویدیو قصد داریم در
2
00:00:01,760 –> 00:00:03,600
مورد نکاتی که به شما کمک میکند
3
00:00:03,600 –> 00:00:06,000
کد پایتون پربازدهتری بنویسید،
4
00:00:06,000 –> 00:00:08,960
در مورد مشکلاتی مانند
5
00:00:08,960 –> 00:00:11,200
نوشتن دهها عبارت else صحبت
6
00:00:11,200 –> 00:00:12,960
کنیم که راهحل بهتری به
7
00:00:12,960 –> 00:00:15,519
جای نوشتن دهها عبارت دیگر میتواند باشد.
8
00:00:15,519 –> 00:00:17,840
پروژههای شما، بنابراین به سبک
9
00:00:17,840 –> 00:00:19,520
آن ویدیو است، ما چندین
10
00:00:19,520 –> 00:00:22,160
مشکل را که در بسیاری از پروژههای پایتون خواهید دید، بررسی
11
00:00:22,160 –> 00:00:24,000
میکنیم و
12
00:00:24,000 –> 00:00:25,840
در مورد راهحلهایی که
13
00:00:25,840 –> 00:00:28,240
میتوانید برای حل آنها
14
00:00:28,240 –> 00:00:30,960
فقط تمیزتر و بیشتر ارائه دهید، بحث کنیم.
15
00:00:30,960 –> 00:00:32,558
به اصطلاح به روش افلاطونی، بنابراین من معتقدم که پس از
16
00:00:32,558 –> 00:00:34,640
تماشای کل این ویدیو
17
00:00:34,640 –> 00:00:36,640
ابزارهای جدیدی خواهید داشت که احتمالاً
18
00:00:36,640 –> 00:00:38,480
می خواهید آنها را در پروژه های خود
19
00:00:38,480 –> 00:00:40,399
که در حال حاضر در حال کار هستید پیاده سازی کنید، بنابراین با
20
00:00:40,399 –> 00:00:44,760
این گفته بیایید شروع کنیم
21
00:00:49,170 –> 00:00:50,719
[موسیقی]
22
00:00:50,719 –> 00:00:52,559
گاهی اوقات ما سعی کنید از همان
23
00:00:52,559 –> 00:00:55,039
آرگومان ها استفاده کنید زمانی که برخی از نمونه ها
24
00:00:55,039 –> 00:00:57,840
را فراخوانی می کنیم و برخی از توابع را فراخوانی می کنیم، در این صورت
25
00:00:57,840 –> 00:00:59,840
می بینید که من bg برابر
26
00:00:59,840 –> 00:01:01,920
با سیاه را چهار بار تکرار می کنم و این چیزی است
27
00:01:01,920 –> 00:01:03,600
که شما می خواهید. اجتناب کنید زیرا در
28
00:01:03,600 –> 00:01:05,199
آینده ممکن است تصمیم بگیرم
29
00:01:05,199 –> 00:01:07,439
رنگ پسزمینه را در همه دکمهها تغییر دهم
30
00:01:07,439 –> 00:01:09,280
و علاوه بر این ممکن است تصمیم بگیرم که
31
00:01:09,280 –> 00:01:11,360
دوست دارم برخی از ویژگیهای دیگر را اضافه کنم
32
00:01:11,360 –> 00:01:13,760
که روی چیدمان این دکمه تأثیر میگذارد
33
00:01:13,760 –> 00:01:16,159
تا یکی از راههایی باشد که بتوانید از آن عبور
34
00:01:16,159 –> 00:01:18,400
کنید. با استفاده از دیکشنری است که
35
00:01:18,400 –> 00:01:21,520
میتوانید آن را به عنوان مثال طرحبندی دکمهها نامگذاری کنید و
36
00:01:21,520 –> 00:01:23,600
میتوانید تقریباً از همان
37
00:01:23,600 –> 00:01:26,080
جفتهای مقادیر کلیدی استفاده
38
00:01:26,080 –> 00:01:28,720
کنید که در آرگومانهایی که در
39
00:01:28,720 –> 00:01:31,280
نمونهبرداری از این دکمه در اینجا وارد
40
00:01:31,280 –> 00:01:34,079
کردید استفاده کردید و بنابراین اکنون میتوانید ادامه دهید و وارد کنید. این
41
00:01:34,079 –> 00:01:35,439
طرح بندی دکمه
42
00:01:35,439 –> 00:01:37,759
و شما می توانید ادامه دهید و بگویید
43
00:01:37,759 –> 00:01:39,520
44
00:01:39,520 –> 00:01:41,759
طرح بندی دکمه دو برابر ستاره و در
45
00:01:41,759 –> 00:01:44,079
جفت های ارزش کلیدی که در داخل
46
00:01:44,079 –> 00:01:46,320
این فرهنگ لغت گنجانده شده است به عنوان
47
00:01:46,320 –> 00:01:48,320
قرارداد کلیدواژه مانند اینجا
48
00:01:48,320 –> 00:01:50,320
علامت ستاره دوتایی در آن مورد بسیار مفید
49
00:01:50,320 –> 00:01:53,119
است، بنابراین این معادل است. و یکی دیگر
50
00:01:53,119 –> 00:01:54,880
از مزیت های آن این است که
51
00:01:54,880 –> 00:01:56,320
می توانید جلو بروید و اکنون
52
00:01:56,320 –> 00:01:59,280
رنگ پس زمینه را برای همه دکمه ها تغییر
53
00:01:59,280 –> 00:02:01,920
دهید، همچنین می توانید جلو بروید و در اینجا یک
54
00:02:01,920 –> 00:02:04,399
رنگ پیش زمینه برای al تعیین کنید. l از دکمه های خود را
55
00:02:04,399 –> 00:02:06,880
به عنوان مثال
56
00:02:06,880 –> 00:02:09,119
و علاوه بر این، اگر ویژگی های طرح بندی بیشتری وجود دارد
57
00:02:09,119 –> 00:02:10,878
که در آن صورت پذیرفته می
58
00:02:10,878 –> 00:02:13,280
شود، می توانید اندازه فونت
59
00:02:13,280 –> 00:02:15,120
و نوع فونت هر یک از دکمه ها را نیز تحت تأثیر قرار دهید،
60
00:02:15,120 –> 00:02:17,760
بنابراین این یک مثال عالی است
61
00:02:17,760 –> 00:02:19,920
که می خواهید از ورود به آن جلوگیری کنید. وقتی برنامه های پایتون را می نویسیم،
62
00:02:19,920 –> 00:02:22,319
همین پارامترها را تشخیص دادید
63
00:02:22,319 –> 00:02:24,480
، از
64
00:02:24,480 –> 00:02:26,800
یک دیکشنری استفاده کنید و آنها را با علامت ستاره دوتایی پاس کنید،
65
00:02:26,800 –> 00:02:29,120
66
00:02:29,120 –> 00:02:31,200
آنگاه
67
00:02:31,200 –> 00:02:34,000
آزمایش نواحی خاصی از کدمان سخت تر می شود
68
00:02:34,000 –> 00:02:36,160
زیرا خطوط کد زیادی وجود دارد.
69
00:02:36,160 –> 00:02:38,959
در هر فایل پایتون، بنابراین در آن صورت من
70
00:02:38,959 –> 00:02:41,599
از این کلاس کارمند به عنوان مثال استفاده
71
00:02:41,599 –> 00:02:43,920
میکنم و همچنین در اینجا متد init را داریم
72
00:02:43,920 –> 00:02:46,720
که از اعتبارسنجی کوچکی برای
73
00:02:46,720 –> 00:02:49,040
بررسی طول آرگومان نامی که در
74
00:02:49,040 –> 00:02:51,440
اینجا دریافت میشود در صورت کمتر یا
75
00:02:51,440 –> 00:02:53,599
مساوی بودن استفاده میکند. به 10 می رسیم، پس همه چیز خوب است، اما
76
00:02:53,599 –> 00:02:55,599
اگر اینطور نیست، با این استثنا خارج می شویم،
77
00:02:55,599 –> 00:02:57,920
بنابراین برای
78
00:02:57,920 –> 00:03:00,640
اینکه اکنون بررسی کنیم که این برنامه کار می کند،
79
00:03:00,640 –> 00:03:02,480
ممکن است ادامه دهیم و از پوسته پایتون
80
00:03:02,480 –> 00:03:05,280
برای اشکال زدایی آن استفاده کنیم. بنابراین
81
00:03:05,280 –> 00:03:07,440
من ترمینال را باز می کنم و
82
00:03:07,440 –> 00:03:10,159
فقط می خواهم python را بگویم و سپس
83
00:03:10,159 –> 00:03:12,319
84
00:03:12,319 –> 00:03:14,560
اطلاعات این فایل را به درستی وارد کنم، می
85
00:03:14,560 –> 00:03:17,440
توانم ادامه دهم و بگویم import main زیرا
86
00:03:17,440 –> 00:03:18,480
تمام کدها را
87
00:03:18,480 –> 00:03:20,640
از این فایل وارد می کند. کلاس اصلی را نیز
88
00:03:20,640 –> 00:03:23,440
می توانم به طور خاص از کارمند اصلی واردات بگویم
89
00:03:23,440 –> 00:03:25,760
90
00:03:25,760 –> 00:03:27,840
و واقعاً مهم
91
00:03:27,840 –> 00:03:30,480
نیست که شما ترجیح می دهید از چه چیزی استفاده کنید و
92
00:03:30,480 –> 00:03:32,480
اکنون می توانم ادامه دهم و بگویم e1 برای
93
00:03:32,480 –> 00:03:35,360
مثال برابر با یک کارمند است و من واقعاً می توانم
94
00:03:35,360 –> 00:03:38,159
امتحان کنم ادامه دادن و تست کردن این با
95
00:03:38,159 –> 00:03:40,959
پاس کردن در نام برابر است با jim به
96
00:03:40,959 –> 00:03:43,920
این معنی که من نامی را می گذرانم که
97
00:03:43,920 –> 00:03:46,159
طول کاراکتر آن فقط سه
98
00:03:46,159 –> 00:03:48,799
کاراکتر است، خوب است، بنابراین این کار می کند زیرا
99
00:03:48,799 –> 00:03:52,000
e1.name نتیجه مورد انتظار را برمی گرداند و
100
00:03:52,000 –> 00:03:53,840
در واقع راحت تر با
101
00:03:53,840 –> 00:03:56,000
پایتون است. پوسته واقعاً برای نوشتن کد سریعتر برای شما مفید خواهد بود،
102
00:03:56,000 –> 00:03:58,560
زیرا اکنون
103
00:03:58,560 –> 00:04:00,720
فرض کنید میخواهید روشی را اضافه کنید
104
00:04:00,720 –> 00:04:02,799
که فقط آخرین
105
00:04:02,799 –> 00:04:06,799
کاراکتر نام شما را درست میدهد، بنابراین در این
106
00:04:06,799 –> 00:04:08,480
صورت ممکن است دقیقاً به خاطر نداشته باشید
107
00:04:08,480 –> 00:04:11,280
که چگونه باید این کار را انجام دهید. بنابراین
108
00:04:11,280 –> 00:04:14,000
من می توانم ادامه دهم و نام نقطه e1 را انتخاب
109
00:04:14,000 –> 00:04:16,639
کنم و سعی کنم در مورد نوع
110
00:04:16,639 –> 00:04:18,798
شماره شاخصی که باید در اینجا استفاده کنم
111
00:04:18,798 –> 00:04:20,880
تا به هدف دریافت
112
00:04:20,880 –> 00:04:24,080
آخرین کاراکتر دست یابم، بازی کنم تا شاید
113
00:04:24,080 –> 00:04:26,479
چیزی شبیه به آن یا
114
00:04:26,479 –> 00:04:28,080
چیزی شبیه به آن باشد. چیزی شبیه به
115
00:04:28,080 –> 00:04:30,080
آن اکنون میتوانید ببینید که من
116
00:04:30,080 –> 00:04:32,560
برای هر بار که
117
00:04:32,560 –> 00:04:34,160
میخواهم چیزی بسیار خاص را آزمایش کنم، نتایج سریعتری دریافت میکنم
118
00:04:34,160 –> 00:04:36,800
و فرض کنید اکنون واقعاً
119
00:04:36,800 –> 00:04:39,040
میخواهم این قطعه کد را بگیرم و
120
00:04:39,040 –> 00:04:40,880
کاری با آن انجام دهم، مثلاً میخواهم
121
00:04:40,880 –> 00:04:43,840
از آن استفاده کنم. به عنوان یک ویژگی در اینجا، بنابراین من می توانم
122
00:04:43,840 –> 00:04:46,240
ادامه دهم و به سرعت از یک ویژگی استفاده کنم و
123
00:04:46,240 –> 00:04:48,400
فقط می توانم ادامه
124
00:04:48,400 –> 00:04:49,840
125
00:04:49,840 –> 00:04:53,040
دهم و نام خانوادگی char را در اینجا بگویم و سپس می توانم فقط از return استفاده کنم
126
00:04:53,040 –> 00:04:56,720
و این را با self جایگزین کنم.
127
00:04:56,720 –> 00:04:58,240
128
00:04:58,240 –> 00:05:01,759
به همین دلیل گاهی اوقات استفاده از
129
00:05:01,759 –> 00:05:05,440
پوسته پایتون برای آزمایش چیزهای خاص
130
00:05:05,440 –> 00:05:07,680
بسیار مفید است و برای خودم می
131
00:05:07,680 –> 00:05:10,400
توانم بگویم که از آنجایی که استفاده از پوسته پایتون در
132
00:05:10,400 –> 00:05:13,440
پروژه هایم واقعاً به من کمک کرد تا
133
00:05:13,440 –> 00:05:15,120
کد سریع تری بنویسم،
134
00:05:15,120 –> 00:05:17,600
بنابراین با تکیه بر مثال قبلی خود، بیایید ادامه دهیم
135
00:05:17,600 –> 00:05:19,600
و ترمینال خود را دوباره
136
00:05:19,600 –> 00:05:21,919
با استفاده از همان کلاس کارمندی که
137
00:05:21,919 –> 00:05:25,120
میخواهم بگویم از کارمند اصلی import باز کنید و
138
00:05:25,120 –> 00:05:26,880
اکنون نمونه کارمند را
139
00:05:26,880 –> 00:05:29,120
به یک متغیر اختصاص نمیدهم زیرا فقط
140
00:05:29,120 –> 00:05:31,759
میخواهم بررسی کنم که آیا نمونهسازی کار میکند یا نه،
141
00:05:31,759 –> 00:05:33,919
بنابراین فقط میخواهم بگویم کارمند
142
00:05:33,919 –> 00:05:36,400
نام برابر است با jim من واقعاً
143
00:05:36,400 –> 00:05:38,560
به ذخیره کردن آن در متغیر اهمیتی نمی دهم
144
00:05:38,560 –> 00:05:40,400
و می بینید که همه چیز
145
00:05:40,400 –> 00:05:43,840
146
00:05:43,840 –> 00:05:46,320
147
00:05:46,320 –> 00:05:48,400
148
00:05:48,400 –> 00:05:50,800
کار می کند. اگر
149
00:05:50,800 –> 00:05:53,120
میخواهید نتیجه بهتر یا نتیجه تمیزتری دریافت کنید، خروجی را نادیده بگیرید
150
00:05:53,120 –> 00:05:56,000
تا بفهمید در
151
00:05:56,000 –> 00:05:56,880
152
00:05:56,880 –> 00:05:59,600
مورد چه نمونهای صحبت میکند، بنابراین نادیده گرفتن
153
00:05:59,600 –> 00:06:02,319
روش جادویی
154
00:06:02,319 –> 00:06:04,400
repr در این مورد مفید خواهد بود. می توانید
155
00:06:04,400 –> 00:06:06,960
ادامه دهید و بگویید epr ما را با دو
156
00:06:06,960 –> 00:06:08,080
خط
157
00:06:08,080 –> 00:06:10,160
در ابتدا و در انتها خط بکشید و می
158
00:06:10,160 –> 00:06:12,160
توانید ادامه دهید و رشته سفارشی خود را
159
00:06:12,160 –> 00:06:14,720
در آن حالت برگردانید، اکنون بیایید
160
00:06:14,720 –> 00:06:17,759
این را فقط با یک خروجی ساختگی شبیه سازی کنیم که
161
00:06:17,759 –> 00:06:19,360
البته می خواهیم آن را تغییر دهیم.
162
00:06:19,360 –> 00:06:22,319
آینده پس بیایید از پوسته پایتون بیرون بیاییم
163
00:06:22,319 –> 00:06:25,600
همه چیز را پاک کنیم و دوباره پایتون را
164
00:06:25,600 –> 00:06:28,800
از کارمند اصلی واردات پاک کنیم و من فقط
165
00:06:28,800 –> 00:06:32,319
می توانم جلو بروم و بگویم نام برابر با jim است و
166
00:06:32,319 –> 00:06:35,199
می توانید ببینید که من کارمند را اینجا دریافت می کنم
167
00:06:35,199 –> 00:06:37,759
پس اکنون بیایید سعی کنیم با این رشته بازی کنیم
168
00:06:37,759 –> 00:06:41,440
اکنون بهترین روش در اینجا
169
00:06:41,440 –> 00:06:44,560
باید برگرداندن رشته ای باشد
170
00:06:44,560 –> 00:06:47,120
که معادل روشی است که شما
171
00:06:47,120 –> 00:06:50,479
نمونه کارمند را نمونه سازی می کنید، بنابراین این
172
00:06:50,479 –> 00:06:52,960
بدان معناست که شما باید
173
00:06:52,960 –> 00:06:55,520
رشته دقیقی را برگردانید که به شما امکان می
174
00:06:55,520 –> 00:06:58,080
دهد نمونه را در کد پایتون ایجاد کنید، بنابراین اگر ما
175
00:06:58,080 –> 00:07:01,599
به اینجا برگرد، پس ما باید
176
00:07:01,599 –> 00:07:03,440
این رشته را برگردانیم، زیرا این
177
00:07:03,440 –> 00:07:05,840
بهترین روش برای
178
00:07:05,840 –> 00:07: