در این مطلب، ویدئو آموزش PYTHON + DJANGO + REST API || نسخه ی نمایشی – 2 || توسط آقای Mohan Reddy در 03-05-2022 @7AM IST با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:52:26
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:37,970 –> 00:00:42,180
[خنده
2
00:00:42,640 –> 00:00:45,840
] صبح بخیر به همه،
3
00:00:45,840 –> 00:00:48,719
پس بیایید جلسه امروز را شروع کنیم،
4
00:00:48,719 –> 00:00:51,120
بنابراین این دومین جلسه از
5
00:00:51,120 –> 00:00:53,280
دوره آموزشی بسته پایتون
6
00:00:53,280 –> 00:00:55,520
در جلسه گذشته است که در مورد ما
7
00:00:55,520 –> 00:00:58,960
فقط یک مقدمه اولیه پایتون بحث شد،
8
00:00:58,960 –> 00:01:00,160
9
00:01:00,160 –> 00:01:01,120
بسیار خوب، بنابراین
10
00:01:01,120 –> 00:01:02,800
قبل از ادامه
11
00:01:02,800 –> 00:01:04,799
جلسه امروز،
12
00:01:04,799 –> 00:01:07,760
اجازه دهید سریع توضیح دهم که در مورد چه چیزی بحث می کنم
13
00:01:07,760 –> 00:01:09,600
در جلسه آخر
14
00:01:09,600 –> 00:01:11,840
پس این دوره کاملاً بسته پایتون است
15
00:01:11,840 –> 00:01:13,040
16
00:01:13,040 –> 00:01:15,520
در این دوره آموزشی بسته پایتون
17
00:01:15,520 –> 00:01:17,119
من قصد دارم
18
00:01:17,119 –> 00:01:20,479
سه موضوع python فعلی پیشرفته
19
00:01:20,479 –> 00:01:22,720
جنگو شامل
20
00:01:22,720 –> 00:01:25,759
اصول اولیه فناوری های رابط کاربری مانند html css
21
00:01:25,759 –> 00:01:28,080
javascript jquery bootstrap
22
00:01:28,080 –> 00:01:29,920
و
23
00:01:29,920 –> 00:01:32,479
rest frame restapi api
24
00:01:32,479 –> 00:01:34,400
مدت این دوره کلی را پوشش دهم.
25
00:01:34,400 –> 00:01:36,720
آموزش ماه ها
26
00:01:36,720 –> 00:01:37,920
و
27
00:01:37,920 –> 00:01:40,479
فقط پایتون در حال حاضر 45
28
00:01:40,479 –> 00:01:42,640
روز پیشرفت می کند و سپس با جنگو
29
00:01:42,640 –> 00:01:45,600
با html تمام این فناوری های رابط کاربری 45
30
00:01:45,600 –> 00:01:46,479
روز شروع می شود
31
00:01:46,479 –> 00:01:49,119
و آنها 25 روز حقوق می گیرند
32
00:01:49,119 –> 00:01:50,960
بنابراین کل مدت این
33
00:01:50,960 –> 00:01:54,000
دوره از حداقل ماه ها ایجاد می شود که طول می کشد
34
00:01:54,000 –> 00:01:55,840
ما در مورد بحث در مورد آن صحبت کردیم. جلسه گذشته
35
00:01:55,840 –> 00:01:57,920
فقط چیزهای اساسی
36
00:01:57,920 –> 00:02:00,479
که پایتون چه نوع
37
00:02:00,479 –> 00:02:02,079
زبان برنامه نویسی است
38
00:02:02,079 –> 00:02:04,479
خوب است بنابراین دی تفاوت بین زبان
39
00:02:04,479 –> 00:02:06,640
برنامه نویسی مبتنی بر کامپایلر و زبان برنامه نویسی مبتنی بر تفسیر
40
00:02:06,640 –> 00:02:08,878
و همچنین تفاوت بین
41
00:02:08,878 –> 00:02:11,038
زبان های تایپ ایستا و تایپ پویا
42
00:02:11,038 –> 00:02:12,319
43
00:02:12,319 –> 00:02:13,920
و فقط من توضیح دادم که
44
00:02:13,920 –> 00:02:16,000
45
00:02:16,000 –> 00:02:18,879
چرا پایتون در مقایسه با
46
00:02:18,879 –> 00:02:21,680
برنامه نویسی جاوا چه کاربردی دارد در مقایسه با برنامه نویسی c
47
00:02:21,680 –> 00:02:22,800
48
00:02:22,800 –> 00:02:25,840
چگونه برنامه های پایتون بسیار ساده هستند
49
00:02:25,840 –> 00:02:27,040
خوب
50
00:02:27,040 –> 00:02:29,200
چه کسی پایتون را طراحی کرده است
51
00:02:29,200 –> 00:02:30,959
و وب سایت رسمی
52
00:02:30,959 –> 00:02:33,360
پایتون که ما در مورد آن صحبت کردیم
53
00:02:33,360 –> 00:02:34,239
مشکلی
54
00:02:34,239 –> 00:02:36,720
نیست، بنابراین اگر شما تازه وارد این
55
00:02:36,720 –> 00:02:37,599
56
00:02:37,599 –> 00:02:40,400
جلسه هستید، لطفا ویدیوی من را
57
00:02:40,400 –> 00:02:43,200
در کانال یوتیوب تماشا کنید durga soft بسیار خوب، بنابراین
58
00:02:43,200 –> 00:02:45,760
اولین ویدیو همان چیزی است که من توضیح دادم،
59
00:02:45,760 –> 00:02:47,599
پس امروز ادامه می دهیم و قبل از
60
00:02:47,599 –> 00:02:50,000
ادامه جلسه امروز اجازه دهید
61
00:02:50,000 –> 00:02:51,920
در عرض پنج دقیقه توضیح دهم که در جلسه گذشته در مورد آنچه که در جلسه گذشته بحث می کنم
62
00:02:51,920 –> 00:02:53,760
به وضوح توضیح می دهم،
63
00:02:53,760 –> 00:02:56,080
بنابراین پایتون یک زبان برنامه نویسی است که
64
00:02:56,080 –> 00:02:56,879
گفتم
65
00:02:56,879 –> 00:02:59,280
که برای نوشتن قسمت کدنویسی
66
00:02:59,280 –> 00:03:01,599
برای توسعه برنامه استفاده می شود
67
00:03:01,599 –> 00:03:03,760
و چه نوع زبان برنامه نویسی
68
00:03:03,760 –> 00:03:05,120
69
00:03:05,120 –> 00:03:07,680
پایتون است. زبان هدف کلی منظور عمومی
70
00:03:07,680 –> 00:03:09,200
یعنی
71
00:03:09,200 –> 00:03:11,040
با استفاده از پایتون
72
00:03:11,040 –> 00:03:12,319
میتوانیم
73
00:03:12,319 –> 00:03:15,360
هر نوع برنامهای مانند جنر را توسعه دهیم
74
00:03:15,360 –> 00:03:17,040
انواع برنامه های کاربردی
75
00:03:17,040 –> 00:03:19,120
ما می توانیم یک
76
00:03:19,120 –> 00:03:20,959
برنامه کاربردی علوم داده را توسعه دهیم برنامه
77
00:03:20,959 –> 00:03:22,239
نویسی شبکه برنامه های
78
00:03:22,239 –> 00:03:24,879
تجاری برنامه های کاربردی بازی خوب
79
00:03:24,879 –> 00:03:27,360
و غیره
80
00:03:27,360 –> 00:03:29,440
زبان برنامه نویسی سطح بالا پایتون
81
00:03:29,440 –> 00:03:30,159
82
00:03:30,159 –> 00:03:31,840
چیزی است که این
83
00:03:31,840 –> 00:03:33,840
زبان برنامه نویسی سطح بالا است به این معنی
84
00:03:33,840 –> 00:03:36,640
که یک برنامه نویس نیازی به نوشتن
85
00:03:36,640 –> 00:03:39,120
کد صریح برای فعالیت های سطح پایین ندارد.
86
00:03:39,120 –> 00:03:41,599
از آنجا که این یک برنامه سطح بالا است،
87
00:03:41,599 –> 00:03:44,000
بنابراین هدف از مدیریت حافظه، هدف امنیتی
88
00:03:44,000 –> 00:03:45,360
89
00:03:45,360 –> 00:03:47,599
پایتون به طور خودکار
90
00:03:47,599 –> 00:03:49,680
ابزارهایی را فراهم می کند
91
00:03:49,680 –> 00:03:51,920
که نیازی به نوشتن کد جداگانه
92
00:03:51,920 –> 00:03:52,959
برای
93
00:03:52,959 –> 00:03:55,360
مدیریت حافظه و امنیت نداریم
94
00:03:55,360 –> 00:03:58,159
و پایتون بر اساس زبان
95
00:03:58,159 –> 00:04:01,680
تفسیر می شود، یعنی فقط به این نگاه کنید،
96
00:04:01,680 –> 00:04:04,400
بنابراین زبان های مبتنی بر کامپایلر جاوا c c
97
00:04:04,400 –> 00:04:06,560
به علاوه c تیز نقطه خالص
98
00:04:06,560 –> 00:04:08,799
و زبان های پایه تفسیر شده
99
00:04:08,799 –> 00:04:12,480
اسکریپت سلولی پایتون جاوا اسکریپت و غیره
100
00:04:12,480 –> 00:04:14,319
در زبان مبتنی بر کامپایلر چه
101
00:04:14,319 –> 00:04:16,880
اتفاقی خواهد افتاد شما می دانید، بنابراین هر کدی که
102
00:04:16,880 –> 00:04:18,079
شما اگر
103
00:04:18,079 –> 00:04:19,440
آن کد را
104
00:04:19,440 –> 00:04:20,320
105
00:04:20,320 –> 00:04:22,000
کل برنامه در یک زمان بنویسید،
106
00:04:22,000 –> 00:04:23,440
107
00:04:23,440 –> 00:04:25,280
زمانی که به تفسیر می رسد بررسی می شود
108
00:04:25,280 –> 00:04:28,479
زبان های مبتنی بر پایتون به خصوص
109
00:04:28,479 –> 00:04:30,479
چقدر خط از کد اگر بنویسید که
110
00:04:30,479 –> 00:04:32,720
کد خط به خط اجرا می شود
111
00:04:32,720 –> 00:04:34,400
یعنی هر خط به طور جداگانه بررسی می
112
00:04:34,400 –> 00:04:36,560
شود و خط به خط اجرا می شود
113
00:04:36,560 –> 00:04:38,400
کد بررسی و اجرا می شود که
114
00:04:38,400 –> 00:04:40,320
تفسیر می
115
00:04:40,320 –> 00:04:42,400
شود یعنی خط به خط
116
00:04:42,400 –> 00:04:44,720
کد بررسی و اجرا می شود کامپایلر یعنی
117
00:04:44,720 –> 00:04:48,000
کل برنامه در زمانی که چک میکند
118
00:04:48,000 –> 00:04:50,639
، پایتون تفسیر میشود،
119
00:04:50,639 –> 00:04:53,040
زمانی که کد را در کد پایتون بنویسیم،
120
00:04:53,040 –> 00:04:55,600
فقط خط به خط بررسی میکند
121
00:04:55,600 –> 00:04:57,120
و اجرا میکند
122
00:04:57,120 –> 00:04:59,120
و به این
123
00:04:59,120 –> 00:05:01,120
124
00:05:01,120 –> 00:05:02,880
125
00:05:02,880 –> 00:05:06,840
زبان برنامهنویسی تایپ
126
00:05:10,160 –> 00:05:11,919
127
00:05:11,919 –> 00:05:14,400
128
00:05:14,880 –> 00:05:16,720
129
00:05:16,720 –> 00:05:18,080
130
00:05:18,080 –> 00:05:20,240
پویا میآید. تایپ شده به این معنا است که
131
00:05:20,240 –> 00:05:22,560
بله نوع استاتیک وجود دارد به صورت پویا
132
00:05:22,560 –> 00:05:25,919
تایپ شده است آیا تایپ استاتیک به معنی وجود دارد
133
00:05:25,919 –> 00:05:28,320
در حالی که برای اعلام متغیر در این
134
00:05:28,320 –> 00:05:30,400
زبان ها به خصوص
135
00:05:30,400 –> 00:05:33,360
نوع داده باید و باید استفاده کنید
136
00:05:33,360 –> 00:05:35,520
تا نوع داده نام متغیر برابر با
137
00:05:35,520 –> 00:05:36,800
مقدار
138
00:05:36,800 –> 00:05:39,120
نوع داده عدد صحیح نوع a یک
139
00:05:39,120 –> 00:05:41,440
نام متغیر برابر است val چیزی است و
140
00:05:41,440 –> 00:05:42,240
مقدار
141
00:05:42,240 –> 00:05:44,160
این نحو کلی برای اعلام
142
00:05:44,160 –> 00:05:46,080
متغیر است در هر زبان برنامه نویسی
143
00:05:46,080 –> 00:05:49,360
مانند java c c به علاوه c sub dot
144
00:05:49,360 –> 00:05:51,840
بنابراین قبل از اجرای برنامه در حالی که x
145
00:05:51,840 –> 00:05:53,440
هنگام نوشتن کد فقط باید
146
00:05:53,440 –> 00:05:56,400
نوع داده مقدار متغیر خود را تعیین کنید
147
00:05:56,400 –> 00:05:57,919
اما وقتی صحبت از پایتون به میان می آید
148
00:05:57,919 –> 00:06:00,400
پایتون همان زبانی است که به صورت پویا تایپ می
149
00:06:00,400 –> 00:06:01,440
شود
150
00:06:01,440 –> 00:06:03,759
بنابراین در برنامه نویسی پایتون
151
00:06:03,759 –> 00:06:05,680
در هنگام اعلان متغیر نیازی به
152
00:06:05,680 –> 00:06:07,680
تعیین هیچ نوع داده ای
153
00:06:07,680 –> 00:06:10,400
نیست، بنابراین آیا من در اینجا هر نوع داده ای را مشخص کردم، فقط
154
00:06:10,400 –> 00:06:13,039
کافی است نام متغیر را مشاهده کنید تا مقدار
155
00:06:13,039 –> 00:06:14,800
a برابر با 10 باشد،
156
00:06:14,800 –> 00:06:17,600
بنابراین نوع داده آیا مشخص نشده است،
157
00:06:17,600 –> 00:06:20,000
بنابراین نیازی به تعیین هیچ نوع داده ای در
158
00:06:20,000 –> 00:06:21,759
برنامه نویسی پایتون نیست، زیرا یک متغیر است.
159
00:06:21,759 –> 00:06:24,960
دینامیک تایپ شده پویا به معنای زمان
160
00:06:24,960 –> 00:06:26,639
اجرا است به این معنا که در زمان
161
00:06:26,639 –> 00:06:29,280
اجرای برنامه،
162
00:06:29,280 –> 00:06:31,199
هر مقداری که به متغیر اختصاص میدهید
163
00:06:31,199 –> 00:06:32,960
164
00:06:32,960 –> 00:06:35,520
بر اساس نوع داده مقدار آن
165
00:06:35,520 –> 00:06:36,960
، تنها برای یک نوع داده تصمیم میگیرد،
166
00:06:36,960 –> 00:06:39,600
بنابراین نوع داده داخلی
167
00:06:39,600 –> 00:06:42,720
برای متغیری تصمیم میگیرد که به صورت پویا تایپ میشود.
168
00:06:42,720 –> 00:06:45,280
این کاملاً برنامه نویس پسند است
169
00:06:45,280 –> 00:06:46,720
و نیازی به
170
00:06:46,720 –> 00:06:49,440
اختصاص هیچ نوع داده ای برای متغیر شما
171
00:06:49,440 –> 00:06:51,599
بر اساس نوع داده مقدار
172
00:06:51,599 –> 00:06:52,960
داخلی
173
00:06:52,960 –> 00:06:55,120
نیست، بنابراین این به صورت پویا است. رویکرد برنامه نویسی تایپ شده
174
00:06:55,120 –> 00:06:56,479
175
00:06:56,479 –> 00:06:58,560
بنابراین و در نهایت
176
00:06:58,560 –> 00:07:01,360
زبان برنامه نویسی
177
00:07:01,360 –> 00:07:03,840
حساس به حروف بزرگ و کوچک حساسیت به حروف بزرگ پایتون
178
00:07:03,840 –> 00:07:06,400
به عنوان مثال اگر من یک 10 معتبر اعلام کنم
179
00:07:06,400 –> 00:07:08,560
می توانم فقط یک را چاپ کنم
180
00:07:08,560 –> 00:07:10,000
بنابراین اگر بتوانم با
181
00:07:10,000 –> 00:07:10,960
182
00:07:10,960 –> 00:07:13,520
حروف بزرگ چاپ کنم این درست نیست این باعث
183
00:07:13,520 –> 00:07:14,960
184
00:07:14,960 –> 00:07:16,880
خطای نحوی اشتباه خواهد شد.
185
00:07:16,880 –> 00:07:18,560
خطای نام را دریافت خواهید کرد
186
00:07:18,560 –> 00:07:20,400
زیرا حرف کوچک a را اعلام می کنید
187
00:07:20,400 –> 00:07:22,160
اما سعی می کنید به سرمایه ای دسترسی پیدا کنید
188
00:07:22,160 –> 00:07:24,080
که امکان پذیر نیست بنابراین اجباری است که
189
00:07:24,080 –> 00:07:26,319
بعداً با ارزیابی 201 باید با کوچک به آن دسترسی پیدا کنید
190
00:07:26,319 –> 00:07:28,720
191
00:07:28,720 –> 00:07:30,639
بنابراین این همان چیزی است که در جلسه گذشته در
192
00:07:30,639 –> 00:07:32,240
مورد نوع
193
00:07:32,240 –> 00:07:33,599
زبان برنامه نویسی بحث کردیم. اشکالی ندارد
194
00:07:33,599 –> 00:07:34,639
195
00:07:34,639 –> 00:07:36,960
پس چرا پایتون
196
00:07:36,960 –> 00:07:39,440
پس چرا زبان های دیگر مانند جاوا سی
197
00:07:39,440 –> 00:07:41,599
shop.net زبان سی زبان های زیادی
198
00:07:41,599 –> 00:07:43,199
در حال حاضر وجود داشته اند،
199
00:07:43,199 –> 00:07:45,759
پس چرا پایتون به معنای اصلی ترین دلیل
200
00:07:45,759 –> 00:07:47,599
تبدیل شدن پایتون به زبان رایج
201
00:07:47,599 –> 00:07:49,280
امروزه است، به این معنا که
202
00:07:49,280 –> 00:07:52,160
پایتون از کتابخانه های استاندارد بزرگ پشتیبانی می کند
203
00:07:52,160 –> 00:07:53,919
یعنی زمانی که شما
204
00:07:53,919 –> 00:07:55,680
نرم افزار پایتون
205
00:07:55,680 –> 00:07:59,360
را دانلود و نصب کنید، کتابخانه های زیادی را
206
00:07:59,360 –> 00:08:00,960
در زمینه انواع مختلف
207
00:08:00,960 –> 00:08:03,280
برنامه های کاربردی دریافت
208
00:08:03,280 –> 00:08:04,160
209
00:08:04,160 –> 00:08:07,199
خواهید کرد. هنگامی که نرم افزار پایتون
210
00:08:07,199 –> 00:08:09,280
دارید می توانید هر نوع
211
00:08:09,280 –> 00:08:11,440
کد برنامه کاربردی را با کمک
212
00:08:11,440 –> 00:08:13,280
213
00:08:13,280 –> 00:08:15,199
کتابخانه های داخلی توسعه دهید، منابع آماده زیادی
214
00:08:15,199 –> 00:08:16,960
با استفاده از این منابع آماده در دسترس هستند،
215
00:08:16,960 –> 00:08:19,520
ما می توانیم
216
00:08:19,520 –> 00:08:21,599
با استفاده از اسکریپت پایتون برنامه را توسعه دهیم.
217
00:08:21,599 –> 00:08:22,800
به راحتی
218
00:08:22,800 –> 00:08:24,479
و در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی،
219
00:08:24,479 –> 00:08:25,680
220
00:08:25,680 –> 00:08:28,400
سینتکس های پایتون بسیار ساده هستند
221
00:08:28,400 –> 00:08:30,080
و
222
00:08:30,080 –> 00:08:32,799
برنامه های پایتون نیز می توانیم با
223
00:08:32,799 –> 00:08:35,039
تعداد خطوط بسیار کمتری
224
00:08:35,039 –> 00:08:36,399
225
00:08:36,399 –> 00:08:38,080
بنویسیم، بنابراین
226
00:08:38,080 –> 00:08:40,399
تعداد خطوط کد
227
00:08:40,399 –> 00:08:43,120
228
00:08:43,120 –> 00:08:45,519
را کاهش می دهیم و می توانیم خوانایی برنامه را بهبود بخشیم و هزینه آن را کاهش دهیم. توسعه
229
00:08:45,519 –> 00:08:47,839
پروژه همچنین با استفاده از اسکریپت پایتون
230
00:08:47,839 –> 00:08:50,800
و پایتون true ما میتوانیم حداکثر برنامههای کاربردی را توسعه
231
00:08:50,800 –> 00:08:52,560
232
00:08:52,560 –> 00:08:54,800
دهیم و بررسی کتابخانه داخلی استاندارد ارائه دهیم
233
00:08:54,800 –> 00:08:55,760
234
00:08:55,760 –> 00:08:57,760
که این همان چیزی است که پایتون به محبوبیت تبدیل شد و
235
00:08:57,760 –> 00:08:59,600
علاوه بر این، نحو بسیار سادهای
236
00:08:59,600 –> 00:09:01,839
نسبت به زبانهای دیگر دارد
237
00:09:01,839 –> 00:09:03,680
و با آمدن به این برنامه میتوانید
238
00:09:03,680 –> 00:09:06,160
در جاوا ببینید اگر شما می خواهید یک
239
00:09:06,160 –> 00:09:08,640
عبارت خوشامدگویی را در پنجره خروجی چاپ کنید، بنابراین فقط
240
00:09:08,640 –> 00:09:11,360
این خطوط کد را کاملاً به
241
00:09:11,360 –> 00:09:14,000
نام کلاس عمومی کلاس pu مشاهده کنید. blic static
242
00:09:14,000 –> 00:09:16,000
رشته اصلی گسترده هنرهای براکت مربع
243
00:09:16,000 –> 00:09:18,680
این آرگومان های خط فرمان است sop
244
00:09:18,680 –> 00:09:20,800
system.out.println
245
00:09:20,800 –> 00:09:23,120
به طور مشابه اگر می خواهید به
246
00:09:23,120 –> 00:09:26,720
زبان c بنویسید پس هش کنید hdi که
247
00:09:26,720 –> 00:09:29,120
این فایل های هدر
248
00:09:29,120 –> 00:09:31,760
گسترده روش اصلی printf خوش آمدید
249
00:09:31,760 –> 00:09:34,800
در پایتون فقط یک خط است. به اندازه
250
00:09:34,800 –> 00:09:37,279
کافی در مقایسه با زبان های دیگر،
251
00:09:37,279 –> 00:09:39,360
تعداد خطوط کد کمتری برای نوشتن در اسکریپت پایتون امکان پذیر است،
252
00:09:39,360 –> 00:09:42,160
253
00:09:42,160 –> 00:09:43,920
بنابراین پایتون بعدی
254
00:09:43,920 –> 00:09:46,959
توسط gudow van rosen کسی است
255
00:09:46,959 –> 00:09:50,480
که اختراع کننده خط پایتون است
256
00:09:50,480 –> 00:09:53,200
و پایتون را
257
00:09:53,200 –> 00:09:54,240
ببینید
258
00:09:54,240 –> 00:09:56,320
python توسط جودو طراحی و توسعه یافته است.
259
00:09:56,320 –> 00:09:58,080
van rosen
260
00:09:58,080 –> 00:09:59,519
و
261
00:09:59,519 –> 00:10:02,079
در سال 1989 اولین نسخه
262
00:10:02,079 –> 00:10:05,600
پایتون در سال 1991 منتشر شد
263
00:10:05,600 –> 00:10:08,240
بنابراین اولین نسخه اولین نسخه
264
00:10:08,240 –> 00:10:09,839
پرستش
265
00:10:09,839 –> 00:10:12,720
اولین نسخه
266
00:10:12,720 –> 00:10:14,200
267
00:10:14,200 –> 00:10:16,880
0.9.0 است این اولین نسخه است
268
00:10:16,880 –> 00:10:19,440
بعداً آنها با یک نقطه x آمدند
269
00:10:19,440 –> 00:10:22,560
دو نقطه x سه نقطه x مانند این یکی
270
00:10:22,560 –> 00:10:24,800
x به این معنی است که براندازی های زیادی وجود دارد،
271
00:10:24,800 –> 00:10:27,040
آنها یک نقطه صفر یک نقطه یک
272
00:10:27,040 –> 00:10:28,800
دو سه چهار و به همین ترتیب
273
00:10:28,800 –> 00:10:31,279
دو نقطه صفر یک دو سه چهار و s o
274
00:10:31,279 –> 00:10:32,399
در سه نقطه
275
00:10:32,399 –> 00:10:34,800
یک دو سه چهار و به همین ترتیب
276
00:10:34,800 –> 00:10:36,720
در جلسه گذشته سه
277
00:10:36,720 –> 00:10:39,600
نقطه یک نقطه صفر چهار آخرین
278
00:10:39,600 –> 00:10:42,320
نسخه پایدار فعلی است این
279
00:10:42,320 –> 00:10:44,640
نسخه فعلی پایدار
280
00:10:44,640 –> 00:10:46,480
نسخه پایدار
281
00:10:46,480 –> 00:10:47,519
است
282
00:10:47,519 –> 00:10:50,519
3.10.4 است
283
00:10:50,640 –> 00:10:52,240
می خواهید بدانید که
284
00:10:52,240 –> 00:10:55,360
نسخه پایدار فعلی پایتون به سادگی می توانید به
285
00:10:55,360 –> 00:10:57,040
این وب سایت مراجعه کنید وب سایت رسمی
286
00:10:57,040 –> 00:11:00,040
www.python.org
287
00:11:00,160 –> 00:11:01,760
نسخه پایدار فعلی شما به نود خواهید آمد
288
00:11:01,760 –> 00:11:02,720
289
00:11:02,720 –> 00:11:05,519
و این فقط نسخه های اصلی است که مشکلی ندارد
290
00:11:05,519 –> 00:11:07,839
و بسیاری از براندازی ها نیز وجود دارد که
291
00:11:07,839 –> 00:11:10,480
هر نسخه دارای براندازی است
292
00:11:10,480 –> 00:11:11,920
و
293
00:11:11,920 –> 00:11:14,079
پایتون طراحی و توسعه یافته است. توسط کودر ون روزن
294
00:11:14,079 –> 00:11:15,200
295
00:11:15,200 –> 00:11:17,279
296
00:11:17,279 –> 00:11:19,760
نام نویسنده از
297
00:11:19,760 –> 00:11:21,519
یک برنامه تلویزیونی گرفته شده است
298
00:11:21,519 –> 00:11:23,440
در زمان شروع فیلمنامه خود به
299
00:11:23,440 –> 00:11:25,360
زبان پایتون، یک برنامه تلویزیونی
300
00:11:25,360 –> 00:11:26,399
وجود داشت که
301
00:11:26,399 –> 00:11:29,120
در کانال بی بی سی مانند
302
00:11:29,120 –> 00:11:31,200
برنامه سیرک مونتی پایتون پخش می شد،
303
00:11:31,200 –> 00:11:33,279
بنابراین
304
00:11:33,279 –> 00:11:34,800
نویسنده نام خود را از آن گرفته است.
305
00:11:34,800 –> 00:11:37,200
برنامه تلویزیونی که پایتون است
306
00:11:37,200 –> 00:11:39,200
او عنوان کاری زبان برنامه نویسی خود را داده
307
00:11:39,200 –> 00:11:40,880
است که می توانیم آن را
308
00:11:40,880 –> 00:11:43,279
پایتون بنامیم و این یک وب سایت رسمی پایتون است و
309
00:11:43,279 –> 00:11:44,399
وب سایت
310
00:11:44,399 –> 00:11:46,560
رسمی پایتون است. اگر
311
00:11:46,560 –> 00:11:48,720
میخواهید ببینید که همه نسخهها میتوانید
312
00:11:48,720 –> 00:11:50,800
به این وبسایت بروید، بیایید
313
00:11:50,800 –> 00:11:55,320
سریعاً این وبسایت را اینجا بررسی کنیم www.python.org
314
00:11:55,680 –> 00:11:58,399
و
315
00:11:58,399 –> 00:12:00,800
با کلیک بر روی دانلود، میتوانید گزینه go to download را ببینید و
316
00:12:00,800 –> 00:12:02,480
این آخرین نسخه پایدار فعلی
317
00:12:02,480 –> 00:12:05,760
دانلود پایتون است. 3.10.4
318
00:12:05,760 –> 00:12:08,160
و اگر میخواهید همه نسخهها را ببینید، نسخههای منتشر شده
319
00:12:08,160 –> 00:12:10,800
پایتون
320
00:12:10,800 –> 00:12:12,800
و هر نسخهای را که میتوانید دانلود
321
00:12:12,800 –> 00:12:14,880
کنید، این نسخههای متعدد
322
00:12:14,880 –> 00:12:16,880
موجود است که کدام نسخه نرمافزاری را
323
00:12:16,880 –> 00:12:18,639
میخواهید، میتوانید با کلیک کردن بر روی آن سریع آن را دانلود کنید.
324
00:12:18,639 –> 00:12:20,320
325
00:12:20,320 –> 00:12:22,399
ما در کلاس خود
326
00:12:22,399 –> 00:12:24,399
نسخه کاملاً جدید را بررسی خواهیم کرد که فقط
327
00:12:24,399 –> 00:12:27,839
نسخه آزمایشی دیرهنگام پایتون 3.105.40 است، بسیار
328
00:12:27,839 –> 00:12:28,800
خوب
329
00:12:28,800 –> 00:12:30,480
امروز به شما نشان خواهم داد که چگونه
330
00:12:30,480 –> 00:12:32,560
نرم افزار پایتون را دانلود و نصب کنید، اصلا نگران نباشید،
331
00:12:32,560 –> 00:12:34,720
لطفاً با ما همراه باشید
332
00:12:34,720 –> 00:12:37,360
و قبل از آن چه می خواهم به شما بگویم
333
00:12:37,360 –> 00:12:38,480
334
00:12:38,480 –> 00:12:39,680
که میخواهم در
335
00:12:39,680 –> 00:12:41,120
مورد
336
00:12:41,120 –> 00:12:43,519
پایتون یک زبان برنامهنویسی با هدف کلی بحث کنم،
337
00:12:43,519 –> 00:12:45,760
اما چه نوع برنامههایی را
338
00:12:45,760 –> 00:12:47,920
میتوانیم با استفاده از OK توسعه دهیم،
339
00:12:47,920 –> 00:12:51,440
بنابراین منطقه برنامه، منطقه کاربردی
340
00:12:51,440 –> 00:12:53,680
پایتون،
341
00:12:53,680 –> 00:12:56,079
بنابراین منطقه کاربردی از پایتون بنابراین به
342
00:12:56,079 –> 00:12:58,800
طور کلی ما می توانیم با استفاده از پایتون
343
00:12:58,800 –> 00:13:01,360
برخی از برنامه های مستقل یا دسکتاپ را توسعه دهیم همچنین برنامه های کاربردی دسکتاپ
344
00:13:01,360 –> 00:13:03,839
یا مستقل
345
00:13:03,839 –> 00:13:07,200
برنامه های دسکتاپ این برنامه های کاربردی
346
00:13:07,200 –> 00:13:09,360
مستقل برنامه های دسکتاپ
347
00:13:09,360 –> 00:13:11,680
برنامه های کنسولی هستند
348
00:13:11,680 –> 00:13:13,680
به این معنی که به طور کامل
349
00:13:13,680 –> 00:13:15,839
رابط کاربری کاراکتر یا برنامه کنسول رابط کاربری دستوری را
350
00:13:15,839 –> 00:13:17,600
351
00:13:17,600 –> 00:13:19,360
352
00:13:19,360 –> 00:13:22,320
در براکت ارائه می دهیم ما از دستور cui استفاده می کنیم
353
00:13:22,320 –> 00:13:24,800
رابط کاربری یا کاراکتر برنامه کنسول رابط کاربری
354
00:13:24,800 –> 00:13:26,560
355
00:13:26,560 –> 00:13:28,880
و یک چیز دیگر رابط کاربری دسکتاپ
356
00:13:28,880 –> 00:13:32,000
وجود دارد رابط کاربری گرافیکی دسکتاپ رابط کاربری گرافیکی
357
00:13:32,000 –> 00:13:33,360
358
00:13:33,360 –> 00:13:35,600
اینها مستقل هستند
359
00:13:35,600 –> 00:13:38,079
یا برنامه دسکتاپ به این معنی است
360
00:13:38,079 –> 00:13:40,000
که برنامهها وقتی طراحی و توسعه میدهیم
361
00:13:40,000 –> 00:13:40,880
362
00:13:40,880 –> 00:13:42,959
که در آن رایانهای که شما کار کوچک خود را نصب میکنید،
363
00:13:42,959 –> 00:13:44,160
364
00:13:44,160 –> 00:13:46,320
اینها نیستند. برنامه های توزیع شده
365
00:13:46,320 –> 00:13:48,720
یا برنامه های آنلاین
366
00:13:48,720 –> 00:13:51,360
با استفاده از پایتون می توانیم برنامه های
367
00:13:51,360 –> 00:13:53,680
توزیع شده یا آنلاین را نیز توسعه
368
00:13:53,680 –> 00:13:56,480
دهیم، این همان چیزی است که برنامه های کاربردی وب بله
369
00:13:56,480 –> 00:13:58,639
برنامه های کاربردی وب نیز می توانیم
370
00:13:58,639 –> 00:14:00,880
با استفاده از رونوشت فایل طراحی و توسعه دهیم،
371
00:14:00,880 –> 00:14:03,199
اما برای اهداف وب برنامه ما به
372
00:14:03,199 –> 00:14:05,519
چارچوبی به نام جنگو نیاز داریم. فریمورک این فریم ورک
373
00:14:05,519 –> 00:14:07,199
توسعه وب است که
374
00:14:07,199 –> 00:14:09,279
در جلسه گذشته بحث
375
00:14:09,279 –> 00:14:12,240
376
00:14:12,240 –> 00:14:14,560
377
00:14:14,560 –> 00:14:16,720
378
00:14:16,720 –> 00:14:19,120
379
00:14:19,120 –> 00:14:21,040
380
00:14:21,040 –> 00:14:22,000
381
00:14:22,000 –> 00:14:24,160
382
00:14:24,160 –> 00:14:25,680
کردم.
383
00:14:25,680 –> 00:14:28,160
آخرین فریم ورک سبک وزن است
384
00:14:28,160 –> 00:14:28,959
خوب است
385
00:14:28,959 –> 00:14:31,279
و ما می توانیم برنامه های وب کوچک را طراحی و توسعه دهیم
386
00:14:31,279 –> 00:14:33,440
برنامه های کاربردی وب در مقیاس کوچک
387
00:14:33,440 –> 00:14:35,440
و فریم ورک دژاگو
388
00:14:35,440 –> 00:14:37,760
کاملاً بسیار متوسط است و بر
389
00:14:37,760 –> 00:14:39,519
امه های وب در مقیاس بزرگ را می توان با
390
00:14:39,519 –> 00:14:42,240
سکریپت پایتون پیاده سازی کرد زی
391
00:14:42,240 –> 00:14:44,320
ا اینها کاملاً در پایتون نوشته شده است بن
392
00:14:44,320 –> 00:14:45,680
393
00:14:45,680 –> 00:14:48,000
براین برای یادگیری فریم ورک جنگو برای
394
00:14:48,000 –> 00:14:49,760
توسعه برنامه های کاربردی وب اجباری است شما
395
00:14:49,760 –> 00:14:52,240
باید پایتون اجباری را بدون پایتون یاد بگیرید
396
00:14:52,240 –> 00:14:54,880
ما نمی توانیم بدون جنگو سراغ طراحی
397
00:14:54,880 –> 00:14:57,519
برویم نمی توانیم برای استراحت api
398
00:14:57,519 –> 00:14:59,760
پیش نیازی وجود دارد
399
00:14:59,760 –> 00:15:02,000
که در اینجا چیزی است که در اینجا کاملاً نقطه ای
400
00:15:02,000 –> 00:15:04,399
از نمرات بسته
401
00:15:04,399 –> 00:15:05,519
پایتون python
402
00:15:05,519 –> 00:15:08,399
فعلی پیشرفته جنگو به عنوان و همچنین rest
403
00:15:08,399 –> 00:15:10,720
api از جمله فناوری های رابط کاربری
404
00:15:10,720 –> 00:15:13,120
یک بار اگر این
405
00:15:13,120 –> 00:15:14,560
دوره آموزشی python را وارد کنید، یک
406
00:15:14,560 –> 00:15:17,120
توسعه دهنده کامل در پایتون خواهید شد و
407
00:15:17,120 –> 00:15:18,320
408
00:15:18,320 –> 00:15:20,880
نه تنها برنامه های کاربردی وب، ما می توانیم
409
00:15:20,880 –> 00:15:23,120
نوع پایگاه داده برنامه های پایگاه داده
410
00:15:23,120 –> 00:15:25,120
برنامه را توسعه دهیم، می توانیم با استفاده از
411
00:15:25,120 –> 00:15:28,079
اسکریپت پایتون و همچنین برنامه
412
00:15:28,079 –> 00:15:29,199
413
00:15:29,199 –> 00:15:31,120
های بازی، برنامه های کاربردی بازی و برنامه های
414
00:15:31,120 –> 00:15:34,079
کاربردی تجزیه و تحلیل داده را توسعه دهیم.
415
00:15:34,079 –> 00:15:36,000
تجزیه و تحلیل داده ها
416
00:15:36,000 –> 00:15:38,800
به ویژه پایتون امروزه بیشتر
417
00:15:38,800 –> 00:15:40,639
زبان ترجیح داده شده در علم داده
418
00:15:40,639 –> 00:15:42,720
مفهوم پایتون
419
00:15:42,720 –> 00:15:45,040
و تجزیه و
420
00:15:45,040 –> 00:15:47,519
تحلیل آماری بله تجزیه و
421
00:15:47,519 –> 00:15:50,160
تحلیل آماری هدف تجزیه و تحلیل آماری همچنین ما از اسکریپت پایتون استفاده می کنیم
422
00:15:50,160 –> 00:15:53,279
حتی برای آزمایش
423
00:15:53,279 –> 00:15:55,120
موارد آزمایشگر محیطی اگر می خواهید
424
00:15:55,120 –> 00:15:57,360
موارد آزمایشی سلنیوم با پایتون را امتحان کنید بنابراین
425
00:15:57,360 –> 00:15:59,040
افراد زیادی از سلنیوم با پایتون می پرسند.
426
00:15:59,040 –> 00:16:02,320
امروزه بیشتر
427
00:16:02,320 –> 00:16:05,360
برنامه نویسان آزمایشی قبلاً با جاوا یا c شارپ نقطهگذاری استفاده میشدند،
428
00:16:05,360 –> 00:16:07,040
اما امروزه
429
00:16:07,040 –> 00:16:09,120
از سلنیوم با پایتون میپرسند،
430
00:16:09,120 –> 00:16:11,519
بنابراین از اسکریپت پایتون هر جایی که میتوانیم استفاده کنیم،
431
00:16:11,519 –> 00:16:13,199
وقتی یاد گرفتید که قدرت
432
00:16:13,199 –> 00:16:14,399
پایتون است،
433
00:16:14,399 –> 00:16:16,320
بنابراین حتی ما میتوانیم از اسکریپتنویسی پایتون به
434
00:16:16,320 –> 00:16:20,000
صورت مصنوعی استفاده کنیم. اطلاعات ml
435
00:16:20,000 –> 00:16:21,519
mission lear
436
00:16:21,519 –> 00:16:22,720
ning devops
437
00:16:22,720 –> 00:16:25,279
توسعه و عملیات
438
00:16:25,279 –> 00:16:28,320
و اینترنت اشیاء iot را
439
00:16:28,320 –> 00:16:30,560
توسعه میدهد و همچنین میتوانیم برخی از
440
00:16:30,560 –> 00:16:32,800
برنامههای کاربردی تجاری را با استفاده از
441
00:16:32,800 –> 00:16:35,519
برنامههای تجاری تجاری پایتون توسعه دهیم،
442
00:16:35,519 –> 00:16:37,279
443
00:16:37,279 –> 00:16:40,160
بنابراین و خیلی بیشتر،
444
00:16:40,160 –> 00:16:42,639
بنابراین این فقط یک منطقه برنامه اولیه است
445
00:16:42,639 –> 00:16:44,800
که در آن دقیقاً از پایتون استفاده میکنیم
446
00:16:44,800 –> 00:16:46,880
اما موارد بسیار بیشتری به این معنا که
447
00:16:46,880 –> 00:16:48,480
برنامه های مختلف حتی برنامه نویسی شبکه را
448
00:16:48,480 –> 00:16:51,120
فراموش کرده ام که
449
00:16:51,120 –> 00:16:52,399
برنامه نویسی
450
00:16:52,399 –> 00:16:54,639
شبکه برنامه نویسی شبکه با
451
00:16:54,639 –> 00:16:55,680
پایتون
452
00:16:55,680 –> 00:16:58,320
و حتی vlsi matlab تعبیه شده امکان پذیر است، افراد
453
00:16:58,320 –> 00:17:00,399
همچنین از اسکریپت پایتون برای پیاده سازی
454
00:17:00,399 –> 00:17:01,680
برنامه خود استفاده می کنند،
455
00:17:01,680 –> 00:17:02,480
بنابراین
456
00:17:02,480 –> 00:17:04,400
نه تنها یک منطقه
457
00:17:04,400 –> 00:17:06,160
در هر جنبه
458
00:17:06,160 –> 00:17:09,119
زمانی که شما نحوه نوشتن را بدانید. اسکریپت پایتون در
459
00:17:09,119 –> 00:17:11,280
این صورت
460
00:17:11,280 –> 00:17:13,520
ورود به هر نوع برنامه
461
00:17:13,520 –> 00:17:15,839
کاربردی در زمان واقعی آسان خواهد بود، بنابراین من به
462
00:17:15,839 –> 00:17:17,599
شخصه به
463
00:17:17,599 –> 00:17:19,599
هر
464
00:17:19,599 –> 00:17:21,679
دانش آموزی که می خواهد به
465
00:17:21,679 –> 00:17:23,599
صنعت هشتم مهاجرت کند توصیه می کنم بهتر است دانش قوی
466
00:17:23,599 –> 00:17:25,839
در مورد پایتون اجباری داشته باشد.
467
00:17:25,839 –> 00:17:27,760
زمان و
468
00:17:27,760 –> 00:17:29,520
محیط بدون شک در همه بدون
469
00:17:29,520 –> 00:17:30,799
470
00:17:30,799 –> 00:17:33,840
شک اعتماد این درست است،
471
00:17:33,840 –> 00:17:35,919
بنابراین حتی شما نیز به خوبی در مورد
472
00:17:35,919 –> 00:17:39,679
پایتون میدانید که چقدر بر
473
00:17:39,679 –> 00:17:41,600
برنامهنویسی برنامههای نرمافزاری
474
00:17:41,600 –> 00:17:44,000
در همه جا پایتون تأثیر دارد، بنابراین امروزه
475
00:17:44,000 –> 00:17:45,360
هر برنامهای که
476
00:17:45,360 –> 00:17:46,480
پیادهسازی
477
00:17:46,480 –> 00:17:49,200
میشود، مشارکت پایتون از
478
00:17:49,200 –> 00:17:52,080
هر جنبه اجباری است، بنابراین مشارکت از نظر هر جنبهای اجباری است.
479
00:17:52,080 –> 00:17:54,480
درصدی مانند 5 درصد 10 درصد
480
00:17:54,480 –> 00:17:56,240
15 20 دوست دارند از
481
00:17:56,240 –> 00:17:58,320
چه اسکریپتی پایتون استفاده کنند
482
00:17:58,320 –> 00:18:00,720
زیرا به راحتی مدیریت می شود
483
00:18:00,720 –> 00:18:02,960
در مقایسه با سایر اسکریپت ها به راحتی
484
00:18:02,960 –> 00:18:04,559
می توانیم با اسکریپت پایتون مدیریت کنیم که
485
00:18:04,559 –> 00:18:06,960
این مزیت در اینجا است، بنابراین این
486
00:18:06,960 –> 00:18:09,760
منطقه کاملاً کاربردی پایتون است
487
00:18:09,760 –> 00:18:11,600
و من می خواهم چند
488
00:18:11,600 –> 00:18:14,559
ویژگی مهم پایتون و همچنین
489
00:18:14,559 –> 00:18:16,320
ویژگی های پایتون را به شما بگویم،
490
00:18:16,320 –> 00:18:18,160
بنابراین ویژگی های مهم پایتون چیست،
491
00:18:18,160 –> 00:18:19,360
492
00:18:19,360 –> 00:18:21,360
بنابراین اولین ویژگی ساده است
493
00:18:21,360 –> 00:18:23,520
اولین ویژگی ساده و آسان برای
494
00:18:23,520 –> 00:18:26,080
یادگیری است پایتون یک زبان ساده و
495
00:18:26,080 –> 00:18:29,600
یادگیری آسان است بله همانطور که گفتم
496
00:18:29,600 –> 00:18:32,320
زبان برنامه نویسی پایتون یک
497
00:18:32,320 –> 00:18:35,919
نحو ساده است، هیچ نحو پیچیده ای مانند c
498
00:18:35,919 –> 00:18:38,640
c به علاوه جاوا c واضح نقطه n
499
00:18:38,640 –> 00:18:41,440
نحو مستقیم به جلو a دوباره صفحه خوب است آنچه را که می
500
00:18:41,440 –> 00:18:44,000
خواهید مستقیماً می توانید وارد کنید، بنابراین
501
00:18:44,000 –> 00:18:46,720
پایتون یک زبان برنامه نویسی ساده است
502
00:18:46,720 –> 00:18:49,280
وقتی برنامه های پایتون را می خوانیم،
503
00:18:49,280 –> 00:18:50,720
مثل اینکه احساس می کنید در حال خواندن برخی از
504
00:18:50,720 –> 00:18:52,240
عبارات انگلیسی هستید
505
00:18:52,240 –> 00:18:54,960
و در مقایسه با سایر زبان
506
00:18:54,960 –> 00:18:56,880
ها
507
00:18:56,880 –> 00:18:58,400
،
508
00:18:58,400 –> 00:19:00,960
برنامه های پایتون، برنامه های پایتون با بسیار کمتر هستند. تعداد
509
00:19:00,960 –> 00:19:03,200
خطوط کدی که میتوانیم بنویسیم
510
00:19:03,200 –> 00:19:05,280
یعنی خوانایی و سادگی بیشتری که میتوانیم
511
00:19:05,280 –> 00:19:07,280
با استفاده از اسکریپت پایتون حفظ
512
00:19:07,280 –> 00:19:09,280
کنیم، حتی میتوانیم توسعه و هزینه پروژه را کاهش دهیم
513
00:19:09,280 –> 00:19:12,160
، همچنین خوب است زیرا
514
00:19:12,160 –> 00:19:13,919
تعداد خطوط کد کمتری ممکن است
515
00:19:13,919 –> 00:19:15,840
زمان کمتری را فقط برای پایتون صرف کنیم.
516
00:19:15,840 –> 00:19:16,960
پروژه ها
517
00:19:16,960 –> 00:19:19,200
و کاملاً پایتون رایگان است و منبع باز
518
00:19:19,200 –> 00:19:20,160
519
00:19:20,160 –> 00:19:22,400
پیش پایان متن باز منبع باز
520
00:19:22,400 –> 00:19:24,640
پیش پایان بی گناه
521
00:19:24,640 –> 00:19:26,799
ما می توانیم از نرم افزار پایتون بدون
522
00:19:26,799 –> 00:19:28,160
مجوز استفاده کنیم
523
00:19:28,160 –> 00:19:30,400
زیرا کاملاً رایگان
524
00:19:30,400 –> 00:19:32,720
است کد منبع برای همه باز است تا
525
00:19:32,720 –> 00:19:33,919
بتوانیم
526
00:19:33,919 –> 00:19:36,080
از
527
00:19:36,080 –> 00:19:38,880
کد منبع سفارشی خود استفاده کنیم بر اساس کد منبع مورد نیاز ما
528
00:19:38,880 –> 00:19:40,480
به راحتی می توانیم
529
00:19:40,480 –> 00:19:42,160
مطابق با نیاز خود آن را سفارشی کنیم
530
00:19:42,160 –> 00:19:45,039
شما می توانید آن کد را به وضوح قالب بندی کنید
531
00:19:45,039 –> 00:19:46,080
532
00:19:46,080 –> 00:19:47,679
و سلام زبان برنامه نویسی سطح gh سطح
533
00:19:47,679 –> 00:19:48,880
534
00:19:48,880 –> 00:19:50,000
535
00:19:50,000 –> 00:19:52,960
بالا سطح بالا همانطور که گفتم پایتون یک
536
00:19:52,960 –> 00:19:55,200
زبان برنامه نویسی سطح بالا
537
00:19:55,200 –> 00:19:57,200
است بنابراین زبان برنامه نویس پسند است به
538
00:19:57,200 –> 00:19:59,760
عنوان یک برنامه نویس ما مجبور نیستیم
539
00:19:59,760 –> 00:20:02,000
روی فعالیت های سطح پایین تمرکز کنیم
540
00:20:02,000 –> 00:20:04,000
مانند همانطور که گفتم مدیریت حافظه
541
00:20:04,000 –> 00:20:06,559
و امنیت و غیره.
542
00:20:06,559 –> 00:20:08,559
از همه چیز مراقبت می کند زیرا
543
00:20:08,559 –> 00:20:10,640
ابزار جمع آوری زباله ابزار داخلی آنها است
544
00:20:10,640 –> 00:20:12,400
که به طور خودکار
545
00:20:12,400 –> 00:20:14,960
حافظه را از سمت برنامه نویس مدیریت می کند، شما نیازی
546
00:20:14,960 –> 00:20:15,840
به
547
00:20:15,840 –> 00:20:17,760
ارائه هیچ کدی برای
548
00:20:17,760 –> 00:20:19,600
مدیریت حافظه ندارید.
549
00:20:19,600 –> 00:20:22,159
550
00:20:22,159 –> 00:20:23,840
و
551
00:20:23,840 –> 00:20:25,440
جنبه امنیتی
552
00:20:25,440 –> 00:20:27,200
و آمدن به این یکی دیگر از
553
00:20:27,200 –> 00:20:29,840
ویژگی های مهم این است که مستقل از پلتفرم بله
554
00:20:29,840 –> 00:20:31,200
555
00:20:31,200 –> 00:20:34,000
پایتون مستقل از
556
00:20:34,000 –> 00:20:35,760
پلتفرم مستقل از پلتفرم است یا
557
00:20:35,760 –> 00:20:38,960
558
00:20:38,960 –> 00:20:41,840
زمانی که برنامه های پایتون را در یک پلتفرم بنویسیم می توانیم آن را به عنوان کراس پلتفرم بنامیم به
559
00:20:41,840 –> 00:20:42,880
560
00:20:42,880 –> 00:20:44,720
این معنی که برای مثال اگر من از سیستم عامل ویندوز استفاده کنم
561
00:20:44,720 –> 00:20:46,480
که می تواند قادر به اجرا
562
00:20:46,480 –> 00:20:48,720
بر روی هر سیستم عاملی مانند یونیکس لینوکس
563
00:20:48,720 –> 00:20:50,320
مک او اس و اس o بر
564
00:20:50,320 –> 00:20:52,159
روی پلتفرم مستقل یا پلتفرم کلاس،
565
00:20:52,159 –> 00:20:53,520
566
00:20:53,520 –> 00:20:54,799
بنابراین
567
00:20:54,799 –> 00:20:57,280
برنامه های پایتون کاملاً
568
00:20:57,280 –> 00:20:58,799
ماهیت مستقل از پلتفرم هستند
569
00:20:58,799 –> 00:21:01,039
بدون اینکه دوباره و دوباره بنویسید شما
570
00:21:01,039 –> 00:21:04,240
می توانید از همان کدها در هر پلتفرمی
571
00:21:04,240 –> 00:21:06,320
استفاده کنید. ماموریت مجازی پایتون
572
00:21:06,320 –> 00:21:09,280
مسئولیت
573
00:21:09,280 –> 00:21:11,280
تبدیل کد پایتون را به شکلی قابل درک به عهده می
574
00:21:11,280 –> 00:21:13,200
گیرد، بسیار ساده است.
575
00:21:13,200 –> 00:21:15,200
این پلتفرم متقابل است که می تواند
576
00:21:15,200 –> 00:21:16,880
هر سیستم
577
00:21:16,880 –> 00:21:20,559
عاملی را پشتیبانی کند و بعد برنامه های پایتون قابل حمل هستند قابل
578
00:21:20,559 –> 00:21:22,000
579
00:21:22,000 –> 00:21:23,440
حمل بودن
580
00:21:23,440 –> 00:21:25,600
چیزی است که قابل
581
00:21:25,600 –> 00:21:27,520
حمل بودن است به یک معنا
582
00:21:27,520 –> 00:21:29,600
برنامه های پایتون قابل حمل هستند به این معنی که
583
00:21:29,600 –> 00:21:31,679
ما می توانیم به راحتی از یک پلت فرم به پلتفرم دیگر مهاجرت کنیم،
584
00:21:31,679 –> 00:21:34,080
به
585
00:21:34,080 –> 00:21:34,799
586
00:21:34,799 –> 00:21:36,320
عنوان مثال همین الان شما از
587
00:21:36,320 –> 00:21:38,640
سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید اما می خواهید
588
00:21:38,640 –> 00:21:40,480
به سیستم عامل دیگری بروید، بله، می
589
00:21:40,480 –> 00:21:42,159
توانید کد خود را
590
00:21:42,159 –> 00:21:44,000
بدون بازنویسی دوباره و دوباره به سیستم عامل دیگر منتقل
591
00:21:44,000 –> 00:21:45,039
کنید،
592
00:21:45,039 –> 00:21:47,679
حتی اگر پلتفرم را تغییر دهیم، همچنین
593
00:21:47,679 –> 00:21:50,400
نتیجه همان چیزی است که در یک پلتفرم دیده ایم،
594
00:21:50,400 –> 00:21:52,159
همان نتیجه ای که می توانید انتظار داشته باشید.
595
00:21:52,159 –> 00:21:53,919
نتیجه دقیق در پلت فرم های دیگر نیز نتیجه
596
00:21:53,919 –> 00:21:55,280
هرگز تغییر نخواهد کرد
597
00:21:55,280 –> 00:21:56,880
که قابل حمل بودن در
598
00:21:56,880 –> 00:22:00,080
ماشینهای قابل حمل طبیعت است، ما میتوانیم
599
00:22:00,080 –> 00:22:02,960
برنامههای پایتون خود را از یک پلتفرم به
600
00:22:02,960 –> 00:22:05,280
پلتفرم دیگر منتقل کنیم به راحتی
601
00:22:05,280 –> 00:22:07,440
برنامههای پایتون
602
00:22:07,440 –> 00:22:09,360
در هر پلتفرمی،
603
00:22:09,360 –> 00:22:10,960
هر پلتفرمی نتیجه یکسانی را ارائه میدهند
604
00:22:10,960 –> 00:22:13,120
و بعد از تایپ پویا،
605
00:22:13,120 –> 00:22:15,039
این یکی از ویژگیهای مهم
606
00:22:15,039 –> 00:22:16,159
پایتون است
607
00:22:16,159 –> 00:22:18,720
که برنامهنویسان میتوانند از مزیتی که به
608
00:22:18,720 –> 00:22:20,960
صورت پویا در پایتون تایپ میشود
609
00:22:20,960 –> 00:22:22,480
610
00:22:22,480 –> 00:22:24,840
، لازم نیست نوع
611
00:22:24,840 –> 00:22:27,440
متغیرها را خوب اعلام کنیم، معمولاً در
612
00:22:27,440 –> 00:22:29,600
زبانهای دیگر مانند c c پلاس به اضافه جاوا c
613
00:22:29,600 –> 00:22:30,799
نقطه تیز
614
00:22:30,799 –> 00:22:32,480
، برنامهنویس باید ضمن اعلام تغییرپذیری، از
615
00:22:32,480 –> 00:22:34,480
اعلان نوع داده مراقبت
616
00:22:34,480 –> 00:22:36,559
617
00:22:36,559 –> 00:22:39,280
کند، اما در پایتون ما این کار را نمیکنیم.
618
00:22:39,280 –> 00:22:41,520
619
00:22:41,520 –> 00:22:44,000
هر زمان که ما در حال تخصیص مقدار
620
00:22:44,000 –> 00:22:46,080
بر اساس نوع مقدار هستیم، لازم
621
00:22:46,080 –> 00:22:48,720
622
00:22:48,720 –> 00:22:51,039
623
00:22:51,039 –> 00:22:53,760
624
00:22:53,760 –> 00:22:56,000
است
625
00:22:56,000 –> 00:22:58,880
هر
626
00:22:58,880 –> 00:23:01,200
نوع متغیری را اعلام کنیم. به
627
00:23:01,200 –> 00:23:03,679
عنوان مثال فقط مقدار 10 آمپر گرفته می شود
628
00:23:03,679 –> 00:23:05,520
اما برای یک نوع
629
00:23:05,520 –> 00:23:07,280
داده در طول اجرای نوع صحیح اختصاص داده می شود
630
00:23:07,280 –> 00:23:12,039
زیرا یک canon معتبر
631
00:23:53,600 –> 00:23:56,600
632
00:24:45,279 –> 00:24:46,559
بسیار خوب است،
633
00:24:46,559 –> 00:24:49,360
بله، من فکر می کنم اکنون
634
00:24:49,360 –> 00:24:51,919
مشکلی نیست، برخی از مشکلات شبکه کوچک
635
00:24:51,919 –> 00:24:55,279
وجود دارد، در اینجا با آن روبرو هستم بله
636
00:24:55,279 –> 00:24:57,440
ببینید رویه گرا است،
637
00:24:57,440 –> 00:25:00,400
شی گرا امکان پذیر است.
638
00:25:00,400 –> 00:25:02,559
هم پشتیبانی از زبان در دسترس است
639
00:25:02,559 –> 00:25:04,799
پروسه گرا و رویه شی
640
00:25:04,799 –> 00:25:07,360
گرا مانند زبان c و
641
00:25:07,360 –> 00:25:09,840
شی گرا مانند c به علاوه جاوا
642
00:25:09,840 –> 00:25:11,600
حتی c تیز دات نت
643
00:25:11,600 –> 00:25:13,200
هر ویژگی که در
644
00:25:13,200 –> 00:25:15,440
زبان برنامه نویسی شی گرا وجود دارد
645
00:25:15,440 –> 00:25:17,360
همان چیزی در پایتون نیز وجود دارد زیرا
646
00:25:17,360 –> 00:25:19,200
پایتون نیز شی گرا است.
647
00:25:19,200 –> 00:25:20,240
برنامه نویسی
648
00:25:20,240 –> 00:25:21,120
خوب است،
649
00:25:21,120 –> 00:25:22,640
بنابراین
650
00:25:22,640 –> 00:25:24,240
پایتون دارای ویژگی دیگری به نام
651
00:25:24,240 –> 00:25:25,840
توسعه
652
00:25:25,840 –> 00:25:27,279
پذیر است
653
00:25:27,279 –> 00:25:29,760
که قابل توسعه است،
654
00:25:29,760 –> 00:25:32,080
ما می توانیم از برنامه های زبان دیگر در
655
00:25:32,080 –> 00:25:33,120
پایتون
656
00:25:33,120 –> 00:25:34,159
استفاده
657
00:25:34,159 –> 00:25:36,480
کنیم، یعنی می توانیم کد زبان دیگر را به پایتون گسترش دهیم.
658
00:25:36,480 –> 00:25:38,159
659
00:25:38,159 –> 00:25:40,159
مزیت اصلی این رویکرد این است
660
00:25:40,159 –> 00:25:42,960
که می توانیم از کدهای غیر پایتون موجود استفاده کنیم
661
00:25:42,960 –> 00:25:44,640
662
00:25:44,640 –> 00:25:46,960
و ما می توانیم مستقیماً در
663
00:25:46,960 –> 00:25:48,159
محیط پایتون استفاده
664
00:25:48,159 –> 00:25:49,840
کنیم تا بتوانیم عملکرد ap را بهبود ببخشیم
665
00:25:49,840 –> 00:25:50,960
666
00:25:50,960 –> 00:25:52,240
بنابراین ما می توانیم
667
00:25:52,240 –> 00:25:53,360
668
00:25:53,360 –> 00:25:58,799
از کدهای غیر ارثی پایتون استفاده کنیم و همچنین
669
00:25:59,360 –> 00:26:01,120
پایتون دارای
670
00:26:01,120 –> 00:26:03,679
کتابخانه های بزرگ گسترده یا کتابخانه های
671
00:26:03,679 –> 00:26:06,0